PDA

Bekijk Volledige Versie : Telefoneren in/naar/vanuit Florida



Pagina's : [1] 2 3

rvd4always
13-09-04, 13:47
Mobiel bellen in Amerika
In Amerika wordt voor GSM telefonie de 1900Mhz band gebruikt. In nederland daarentegen wordt gebruik gemaakt van de 900Mhz en 1800Mhz banden. Daarom zullen de nederlandse (en europese) single band (900Mhz) and double band (900/1800Mhz) telefoons in Amerika niet werken. Alleen de, vaak veel duurdere, triple band telefoons zijn geschikt voor gebruik in Amerika.
Hoe er ook rekening mee dat in grote delen van Amerika (bv de woestijnen in het westen) onbevolkt zijn. In die gebieden zullen niet veel ontvangststations staan en dus werken GSM's daar niet. Uiteraard hangt de bereikbaarheid ook af van de roaming partners van jouw GSM provider.


GSM toestel huren
Wanneer je geen triple band telefoon hebt en je wilt tijdens je verblijf in Amerika toch bereikbaar zijn, dan kun je overwegen een telefoon te huren. Je kunt ze zowel in Nederland als in Amerika huren. De prijzen, voor zowel het huren als het bellen, zijn echter pittig.
Als alternatief zou je kunnen overwegen om in de VS een goedkoop prepaid GSMtje te kopen.

:P

Davy
13-09-04, 17:08
Dan zit je nog met het bereik van de 1900. Als je een nextel dan zit je digitaal en heb je zelfs bereik in de woestijn ( uit ervaring)

rvd4always
13-09-04, 21:18
Afgelopen Mei zijn wij voor drie weken vakantie naar Florida geweest en ik heb mijn Nokia 6100 (triple band) gsm meegenomen.

Het is mij uitstekend bevallen en ik had overal bereik.

De rekening van Vodafone viel ook erg mee, namelijk 87 euro.

Uiteraard moet je rekening houden met je beltijd anders krijg je achteraf een pittige rekening in de bus.

Kijk op de site van je provider voor de gsm-bel-tarieven.

PS: er zullen altijd plaatsen zijn in USA/Florida waar je moeilijk of niet bereikbaar bent met een gsm triple band, bijvoorbeeld in de woestijn of aan sommige afgelegen stranden?

Als je echt overal bereikbaar wilt zijn, ook in de woestijn, neem dan een satteliet-telefoon, www.iridium.com (wel een erg prijzige oplossing).

Groetjes,

Ren้ :)

Anthonie
16-09-04, 11:14
Hoi

Ik heb een Nokia 7210 met een Telfort abonnement en werkte ook perfect in Orlando en omstreken.Je kunt het beste je laten bellen door iemand want dat is een stuk goedkoper.

Anthonie

mattrob
16-09-04, 13:34
Ik zou niet van een standaard situatie uitgaan. Afhankelijk van de provider in Nederland EN de provider die je in Amerika kiest (je kan hier meestal uit een aantal kiezen, afhankelijk van je provider in Nederland en van het bereik waar je op dat moment bent), kunnen er veel en grote verschillen zijn.

Ik heb KPN Mobile, daar kan je volgens mij maar uit twee providers kiezen en ik had werkelijk waar overal bereik, zelfs in de Everglades ! Maar voor mij was zelf bellen goedkoper dan gebeld worden :? ! Raar maar waar. Dus daarbij ook nog eens de kosten optellend die de persoon in Nederland kwijt is voor naar mobiel bellen, is het dus beter om dan zelf te bellen.

Een site waar je dit allemaal kunt berekenen is volgens mij www.vakantiebellen.com van Ben Woldring (dat jonge internet ventje)

MattRob

Ebelix
16-09-04, 13:43
Ik heb in Florida nog nooit problemen gehad met bereik met een triple band GSM toestel. Daar en tegen in het westen van Amerika zijn hele gebieden waar ik geen bereik had. (Arizona, Utah, Nevada). Het valt me altijd op dat in de steden en de interstates wel altijd bereik is.

Voor Nextel heb je toch een apart toestel nodig?

rvd4always
16-09-04, 21:09
Verbaasd me niets Ebelix dat je minder bereik had in Arizona, Utah, en Nevada. Het is tenslotte voor een groot gedeelte woestijn waar geen kip komt, commercieel dus niet intressant om er gsm masten neer te zetten.
Alleen de dure satteliet telefoon helpt dan... :wink:

Ebelix
17-09-04, 10:11
Rene,

Dat is ook absoluut zo. Wat wel werkte was het Amerikaanse systeem dat niet gebaseerd is op het gsm protocol. Volgens mij werkt het Nextel systeem daar ook beter.

Ik vond het ook helemaal niet erg om niet bereikbaar te zijn. :wink: Lekker rustig en wordt je vanuit Nederland niet uit je bed gebeld.

rvd4always
18-09-04, 18:20
Wat is Nextel dan precies voor systeem? Analoog? Je zou denken dat zo'n systeem uit de tijd is.... :idea:

Overigens heb ik mijn GSM alleen mee voor calamiteiten en om het thuisfront zo nu en dan te bellen.

:!:

Ebelix
19-09-04, 00:37
Nextel is niet gebaseerd op het GSM protocol maar op een ander protocol. De naam van het protocol is GSM\Iden.

Op de vodafone site heb ik de volgende info gevonden.

Welke mobiele telefoons zijn in Amerika te gebruiken?
Er zijn verschillende dual-bandtoestellen (geschikt voor 900 en 1900 MHz) verkrijgbaar. Ook met tri-bandtoestellen (die voor 900, 1800 en 1900 MHz geschikt zijn) kunt u in Noord- en Zuid-Amerika uit de voeten. Voor Nextel heeft u een dual mode (GSM/ iDEN) toestel nodig, de Motorola i2000.

Je kan het vergelijken met een dect telefoon thuis.

bennyblanco_nl
25-09-04, 22:31
Koop toch gewoon een Sim kaartje en een prepaid kaartje in Amerika, en dan heb je nergens last van!!!!

Ebelix
26-09-04, 00:43
Het goedkoopste blijft toch bellen met een telefoonkaart vanaf een vaste telefoon

rvd4always
26-09-04, 02:06
Koop toch gewoon een Sim kaartje en een prepaid kaartje in Amerika, en dan heb je nergens last van!!!!

Als je zo'n bovenstaand pakket koopt kan je net zo goed met je Nederlandse gsm abonnement gaan bellen, komt qua prijs op hetzelfde neer (niet te lang bellen natuurlijk). :idea:



Het goedkoopste blijft toch bellen met een telefoonkaart vanaf een vaste telefoon

Bovenstaande opmerking is inderdaad de goedkoopste oplossing alleen ben je niet bereikbaar, en dat is nou juist wat ik wil! :!:

Daniel
26-09-04, 03:20
Ik vind het zo jammer dat ze de Scope kaart (van KPN) niet meer hebben. Die was echt ideaal. Je belde in gewoon een 1-800 nummer en vervolgens werd je door verbonden met Nederland. Je betaalde het gewone KPN tarief via je telefoonrekening... Superhandig, maar ws. te weinig mensen die er gebruik van maakten...

Ebelix
26-09-04, 09:00
Alsje bereikbaar wil zijn moet je je triband telefoon aan zetten. Als je ziet wie er belt niet opnemen, nummer onthouden en via de vaste telefoon terugbellen. Dan ben je bereikbaar en het is de goedkoopste manier.

Daniel,

Ja, de scopekaart was goed. Je hebt nu nog wel zo'n kaart van onetel en ook nog van andere aanbieders.

Die kaarten worden minder gebruikt omdat de meeste mensen toch voor hun mobiel kiezen.

rvd4always
26-09-04, 15:27
Ik vind het zo jammer dat ze de Scope kaart (van KPN) niet meer hebben.

Ik heb ooit is ergens gelezen dat de Scope kaart fraude gevoelig is.
Daarbij werd er waarschijnlijk weinig gebruik van gemaakt.



Alsje bereikbaar wil zijn moet je je triband telefoon aan zetten. Als je ziet wie er belt niet opnemen, nummer onthouden en via de vaste telefoon terugbellen. Dan ben je bereikbaar en het is de goedkoopste manier.

Echt weer een Nederlandse tip om goedkoop te bellen! Als mijn gsm in USA overgaat dan neem ik hem gewoon op en zorg ervoor dat ik niet te lang bel zodat mijn kosten laag blijven.
Als ik bijvoorbeeld in de auto gebeld word en ik moet dan eerst nog een vaste telefoon ergens vinden?!? Waarom heb je dan een GSM naar USA meegenomen? Gebruik hem gewoon maar met mate! :!:

Ebelix
27-09-04, 00:24
Ik neem ook mijn mobiel op als hij gaat in Amerika en gebruik ook mijn mobiel om naar het thuisfront te bellen.

Als mensen dit te duur vinden zijn er andere oplossingen en die heb ik aangedragen.

rvd4always
27-09-04, 17:01
Ebelix, ik begrijp wat je bedoeld. Maar soms begrijp ik mensen niet, wel
-tig euro's over hebben voor vakantie maar als ze moeten bellen moet het het lieftst spotgoedkoop! Niet dat er wat op tegen is, maar soms denk ik wel eens dat mensen rijk dood willen gaan! :?:

Brigitte Bouts
10-10-04, 16:05
Telefoonkaarten kun je het beste bij Wallgreens supermarkt kopen.
Hier krijg je kaarten voor $10,- en kun je 60 min. mee naar Nederland bellen

Ebelix
10-10-04, 18:07
Heb je ook een naam van deze kaart? Ik zie bij Walgreens of Rite Aid altijd een hele berg van die kaarten hangen maar ik weet nooit welke nu de beste is voor het bellen naar Nederland.

rvd4always
18-10-04, 17:48
Op deze site kan je verschillende telecom aanbieders in prijs met elkaar vergelijken. Behalve USA kan je natuurlijk ook de rest van de wereld goedkoop bellen. Kijk wat voor jou het voordeligste is...

http://www.televergelijk.nl/index :idea:

Ebelix
18-10-04, 18:13
Ik ben meer geinteresseerd in goedkoop bellen vanuit de USA. Is daar geen site over te vinden. :?:

Njit
18-10-04, 20:41
Ik ben meer geinteresseerd in goedkoop bellen vanuit de USA. Is daar geen site over te vinden. :?:

http://www.vakantiebellen.com/ -- overzicht van hoe je het goedkoopst mobiel kunt bellen in het buitenland

rvd4always
19-10-04, 00:02
Ik ben meer geinteresseerd in goedkoop bellen vanuit de USA. Is daar geen site over te vinden. :arrow:

Hier volgen sites, je moet zelf maar even uitzoeken wat voor jou het voordeligste is...


http://www.gorillamobile.com

http://www.cellphone-emporium.com/directory/Prepaid_Phone_Cards

http://www.cellphone-emporium.com/directory/Phone_Cards

http://www.masterbell.com/

http://www.telestial.com/

scottboy
20-10-04, 01:58
Wat mij wel opviel is dat je nergens geen gsm kan kopen zonder er een contract(je) aan vast te hebben. Overigens als dit een prepaid gevalletje is dan is dit snel op als je naar Europa belt.

zeedochter
20-10-04, 13:21
Als iemand probeert zo voordelig mogelijk te bellen, wil dat niet meteen zeggen dat er sprake is van gierigheid. Jij kan niet in andermans portemonnee kijken. Een reisje Florida is vaak al duur genoeg en dan kan het noodzaak zijn de overige kosten zo veel mogelijk te beperken. Hetzelfde geldt voor hotels en uit eten. Soms moet je keuzes maken.

rvd4always
24-10-04, 18:34
Beste Zeedochter,

er is niets op tegen om goedkoop te bellen vanuit USA naar Nederland.
Maar het is naar mijn mening typisch Nederlands om zo goedkoop mogelijk dit te kunnen doen. Wel tig euro over hebben voor een vakantie maar niet een paar euro willen uitgeven voor een telefoontje naar huis.
Natuurlijk is een vakantie naar Florida niet goedkoop. Voor een goedkopere vakantie kan je beter dichter bij huis blijven.
Als ik op vakantie ga dan moet ik niet hoeven na te denken over de kosten van het telefoneren omdat ik anders financieel niet uit kom, dan blijf ik wel thuis! :idea:

Tip: bij bibliotheken in USA kan je gratis internetten, dus ook gratis naar huis E-mailen.

Danny
28-10-04, 21:13
Ik kan je verzekeren dat bellen met je eigen mobiel in de VS gewoon duur is. Heb het nu al een paar keer aan den lijve ondervonden :( .

Je kunt zoals de meeste schrijven beter gewoon een belkaart kopen in de supermarkt of ter plaatse een mobieltje.

rvd4always
29-10-04, 15:31
Natuurlijk is bellen met een GSM vanuit USA naar Nederland prijzig.
Maar het ligt natuurlijk ook aan hoelang je belt!
Dit heb je zelf in de hand. Bel een minuut of twee en je houdt de kosten in
de hand. Groetjes, Ren้ :idea:

PS: ik ben in Mei voor drie weken naar Florida geweest en had een GSM rekening van 87 euro, ik vond dat nog wel mee vallen omdat ik 100 euro had begroot.

FrankS
01-11-04, 15:51
Ik ben afgelopen augustus/september 3 weken in Florida geweest, heb een zakelijk abonnement bij KPN en vrij veel gebeld en ge-smst (o.a. i.v.m. hurricanes) via AT&T Wireless en T-Mobile. Totale kosten (voor mijn baas weliswaar...): €42.00

Dat valt dus wel mee.

rvd4always
06-11-04, 03:25
Beste Frank,
hoe duurder je gsm abonnement hoe lager de belkosten worden. Inderdaad een leuke rekening, valt heel erg mee. Overigens heb ik zelf een vodafone 120 abonnement,

groet, Ren้ :P

Wiepster
12-11-04, 14:23
Ik koop bij Walmart of Walgreen een prepaid kaartje met een gratis 0800 nummer en bel dan op mijn hotelkamer of bij familie ermee..werkt net zo als die scoopkaart en naar mijn idee de goedkoopste oplossing...
Ik kijk ook altijd op mijn mobiel wie er gebeld heeft, en bel dan op een redelijke nederlandse tijd terug.... :wink:

Fan
11-01-05, 13:50
Hoi allemaal,
Ten eerste allemaal bedankt voor jullie tips. We zijn met de Kerst in Florida geweest en dat was zeker niet de laatste keer. Komende Kerst willen we een cruise gaan doen. Nu wil ik inloggen op de carnival site maar daar moet ik mijn telefoonnummer doorgeven. En dat lukt steeds niet. Wat ik dus wil weten is wat het nummer is wat je eerst moet draaien als je vanuit Florida naar huis belt.
Hoop dat iemand me kan helpen.
Groetjes Fan

Daniel
11-01-05, 14:45
Hallo Fan,

Om vanuit Florida te bellen naar 020-1234567 in Nederland draai je 011-31-20-1234567.

011 om een internationale lijn te krijgen (althans bij Verizon in Florida)
31 voor de landen code van Nederland
20 voor de stad amsterdam

Succes!

Daniel

Fan
11-01-05, 15:05
Hartstikke bedankt Daniel, dit was precies wat ik zocht. Dan ga ik nu lekker verder met de vakantieplannen.
Groetjes Fan

Danny
12-01-05, 10:35
Het stomme is dat je bij sommige mobiele aanbieders dat weer standaard niet hoeft te doen.

Toen ik in december in de US zat moest ik bij de ene provider wel 011 +31 draaien en bij de andere aanbieder niet.

Ik zal er in februari opletten als ik er weer zit.

hans_geurtsen
16-01-05, 13:10
Kun je met een Nokia tri-band GSM en zakelijk abonnement eigenlijk gewoon bellen in de USA?

Hans.

Ebelix
16-01-05, 13:14
Geen probleem. Zolang je in steden bent en op de Interstate moet je altijd goed bereik hebben. Een ander verhaal kan het worden als in de binnenlanden in gaat. Daar kan je weleens geen bereik hebben. Ik heb dat overigens in Florida nog nooit meegemaakt. Wel op andere plaatsen in Amerika.

Danny
17-01-05, 12:47
Klopt helemaal Ebelix. Ik heb overigens wel vaak meegemaakt dat ik van provider verander in Florida. Dus als je in Orlando zit heb je provider X en net buiten Orlando heb je bijvoorbeeld provider Y.

Zo kan het wel voorkomen dat je een paar keer per dag van provider veranderd (zal wel aan mijn technische kennis liggen maar toch). Kijk dus goed welke provider het goedkoopste is, anders kan het al met al een dure grap worden.

mattrob
17-01-05, 15:30
Met een zakelijk abonnement zoals Hans, zullen die kosten wel meevallen :lol:

knaapje
18-01-05, 16:43
Kun je met een Nokia tri-band GSM en zakelijk abonnement eigenlijk gewoon bellen in de USA?

Hans.

Hans,
Ik weet niet hoe "zakelijk" je abonnement is. Van je eigen zaak of van een (grote) werkgever?
Het kan zijn dat een "groot zakelijk" abonnement blokkades voor dure landen kent, dus bijv. voor buiten Europa.
Bij mijn eigen laatste werkgever waren er dergelijke beperkingen en moest je voor buiten Europa speciale toestemming hebben dan werd e.e.a. gedeblokkeerd.
Met de Nokia triband, ik heb zelf een 6310I, gaat het op zich prima.

Knaapje

knaapje
18-01-05, 16:49
Hoi allemaal,
Ten eerste allemaal bedankt voor jullie tips. We zijn met de Kerst in Florida geweest en dat was zeker niet de laatste keer. Komende Kerst willen we een cruise gaan doen. Nu wil ik inloggen op de carnival site maar daar moet ik mijn telefoonnummer doorgeven. En dat lukt steeds niet. Wat ik dus wil weten is wat het nummer is wat je eerst moet draaien als je vanuit Florida naar huis belt.
Hoop dat iemand me kan helpen.
Groetjes Fan

Hoi,

Het kan ook zijn dat de site alleen telefoonnummers volgens het Amerikaanse format accepteert.
Een mogelijkheid is dan een fake nummer in te voeren volgens US format en duidelijk in je bericht te vermelden wat je echte nummer is.
Op "bidding-for-travel" heb ik hierover weleens tips gevonden toen ik zelf daar wou reserveren.

Goede reis
Knaapje.

mattrob
18-01-05, 18:08
Kan je op de US site inloggen van Carnival ? Ik dacht dat je automatisch naar Nederland doorverwezen werd ? Naar een brochure alleen ?

Voor cruises zou je ook eens moeten kijken op www.cruisecritic.com. Een onafhankelijke sites met tips en beschrijvingen van de verschillende schepen. En ook reacties van mensen zelf. Hier staan ook veel discount sites op. Ik heb ze ook allemaal bekeken, maar vindt het toch wel tricky, soms wel en soms geen belastingen (let daar dus goed op, veel goedkope sites zijn dat dus niet).

Ik ga zelf toch voor een betrouwbare site, zoals www.cruise.com of www.cruise411.com. Prijzen zijn ongeveer gelijk.

michel
15-02-05, 02:16
Na de discussie over wel of niet de GSM meenemen, heb ik misschien een leuke tip voor de USA gangers.

Stel: je wilt bereikbaar zijn. Neem je GSM mee, maar laat iedereen weten dat je ALLEEN per SMS bereikbaar bent. Het ontvangen van SMS is gratis, en het versturen van een sms kost ongeveer €0,55

Als iemand je nou wilt spreken, SMSt hij/zij zijn nummer door naar jouw GSM. Je pakt je PRIMUScard , en loopt naar de eerste de beste payphone, of hoteltelefoon. Je draait het gratis 1-800 nummer, en je toets je pincode in. Daarna kan je naar nederland bellen voor $0,13 (ex btw) per minuut. Stukken beter dan die €1,90 die de nederlandse GSMtelco's je berekenen per minuut. Ik gebruik dit al enige jaren met success, en heb vele honderden euri bespaard.

Een andere mogelijkheid is om een sms terug te sturen met bijvoorbeeld het nummer van de dichtsbijzijnde payphone. De meeste payphones hebben het nummer op het toestel vermeld staan en het bellen vanuit nederland naar de usa hoeft niet meer te kosten dan €0,01 a €0,02 per minuut ,als je belt via 1601 of 1649


linkjes:
http://www.primustel.nl/?page=vast_primus_passport
http://www.bel1601.nl
http://www.bel1649.nl


Michel

Njit
15-02-05, 08:40
je hebt toch geen aandelen in Primus?? :)

michel
15-02-05, 08:59
Nee, maar wel in Vodafone gezien hun roaming prijzen..

Ik wist trouwens niet eens dat Primus beursgenoteerd is....

Michel

Njit
15-02-05, 09:33
Nee, maar wel in Vodafone gezien hun roaming prijzen..

Ik wist trouwens niet eens dat Primus beursgenoteerd is....


ik bedoelde dit meer omdat beide berichten die je gepost hebt een beetje verkoop-achtig overkomen.. Maar dat kan ook aan je schrijfstijl liggen..
Zou je je misschien eerst willen voorstellen in het Even voorstellen (http://www.floridaforum.nl/viewforum.php?f=20) subforum ? Dan weten wij ook weer iets meer over je interesse in Florida :)

Danny
15-02-05, 12:33
Let trouwens wel op met vanuit je hotel bellen. Het hotel waar ik zat vond het namelijk leuk om gewoon standaard $ 0,40 per minuut te rekenen als je naar een 0800 nummer belde (dit in verband met het mislopen van inkomsten). De $ 0,40 was overigens alleen van toepassing op belkaarten.....overige 0800 nummers waren "gratis" (buiten het starttarief van $ 0,10 per gesprek).

Laat je dus niet te snel verleiden door op je hotelkamer te bellen maar kijk eerst of je niet hoeft bij te betalen. Anders kom je per saldo wellicht nog duurder uit.

michel
15-02-05, 14:09
Ik heb nog nooit meegemaakt dat je een toeslag per minuut moest betalen.
Soms rekenen ze wel een kleine toeslag voor het hele gesprek $0,25- €0,40. In verhouding met een 10 minuten durend GSM gesprek nog steeds een schijntje.

Meeste hotels in Florida hebben Free Local Calls. Alleen hotels die niet aangesloten zijn bij ketens, willen nog wel eens een toeslagje rekenen.

Maar inderdaad, wel opletten dus.

Ta2 Gerrit
16-02-05, 00:12
Beetje inhaken op het onderwerp. Vanuit hotels heb je vaak Free Local Calls, maar hoe zit dat met de villa's ? We hebben er al een aantal keren in gebivakeerd, maar bellen eigenlijk nooit. Nu neem ik deze keer de laptop mee en heb een aantal lokale inbelnummers van CS, maar heb dus geen flauw idee wat de kosten zijn als je vanuit de villa inlogd. Iemand anders misschien ?

Daniel
16-02-05, 00:54
Kan me goed voorstellen dat dat wisselt per villa. Voor je lange tijden gaat zitten internetten of misschien wel naar huis gaat zitten bellen, zou ik zeker proberen de kosten helder te krijgen bij de eigenaar.

Danny
16-02-05, 10:31
Het stond in mijn geval gelukkig met koeieletters op de telefoon vermeld. Ze wonden er geen doekjes omheen. Het lokaalbellen was idd gratis zoals je al vertelde....

Daniel
16-02-05, 11:54
Het lokaal bellen was idd gratis zoals je al vertelde....
In Amerika is het heel gewoon dat je als particulier voor alle lokale telefoontjes een vast bedrag per maand betaald, bijv. $20. Het maakt dan niet meer uit of je nu 1 minuut, 1 uur of 20 uur belt. Je zal dus nooit meer (en ook niet minder!) dan $20 op je telefoonrekening zien staan voor je lokale telefoontjes.

Uiteraard is het aan hotels en villaverhuurders vrij om de tarieven zo hoog of laag te maken als ze willen. Voor je gaat bellen altijd even navragen! 1 minuutje bellen naar Nederland vanuit een hotel kan je zo $5-$10 kosten... :shock:

Daniel

Ta2 Gerrit
16-02-05, 12:59
Heb inmiddels ook even bij Am. Vac. geinfoo'd. Ook zij bevestigen dat de local calls gratis zijn, maar dat je misschien wel een activeringsfee bij de lokale sleutelhouder moet betalen (een paar $) om de telefoon aan de praat te krijgen bij 1 van de vele providers. Ze gaan hedenmiddag even checken (en nog wat andere info vergaren) of dit klopt en geven dit aan mij door. Als er nieuws is zal ik dat melden.

Cees
16-02-05, 13:50
Heb inmiddels ook even bij Am. Vac. geinfoo'd. Ook zij bevestigen dat de local calls gratis zijn, maar dat je misschien wel een activeringsfee bij de lokale sleutelhouder moet betalen (een paar $) om de telefoon aan de praat te krijgen bij 1 van de vele providers. Ze gaan hedenmiddag even checken (en nog wat andere info vergaren) of dit klopt en geven dit aan mij door. Als er nieuws is zal ik dat melden.

Bij de meeste villas,s is dat gratis. als je lokaal inlogt.
Ik doe dat al jaren zo met internet.
Maar er zijn ook villa,s die hebben een extra kastje er bij.
Dan moet je wel betalen. en dat is duur.
De eigenaar krijgt er de heft van en het manegement de ander helft.
Het zat er bij onze villa ook in toen wij hem kochten ik heb heb het weg laten halen

Cees

mellie
01-03-05, 02:24
Hoe zit dat dan met internet? We willen een laptop mee nemen, maar je hebt toch ook een wachtwoord en een inbelnummer nodig neem ik aan. Hoe kom je hier aan?

Ta2 Gerrit
01-03-05, 11:47
Hoe zit dat dan met internet? We willen een laptop mee nemen, maar je hebt toch ook een wachtwoord en een inbelnummer nodig neem ik aan. Hoe kom je hier aan?

Wij hebben een inbelabonement bij Compuserve/AOL en die hebben weer een lijst met internationale lokale inbelnummers, waaronder 4 stuks voor de Orlando/Kissimmee area. Je hebt dus gewoon een account met een wachtwoord. Je hebt ook gratis lokale providers waar je kunt opgeven, maar wel van tevoren, via internet. Of je neemt een proefabonement voor 2 maand (bij CS) en zegt die dan na je vakantie weer op. Wij hebben het abo gehouden omdat we nog wel vaker weg gaan. In hotels met free internet kun je zo inpluggen, die hebben veelal een eigen server waarmee je direct op 't web kunt.
Kijk anders even op deze draad (http://www.prikpagina.nl/search.php?f=6&globalsearch=0&search=laptop&match=1&date=0&fldsubject=1&fldbody=1) van de amerika.pagina. Daar staat nog veel meer info. Suc6.

mellie
01-03-05, 20:01
Dankjewel!

Harm
01-03-05, 23:03
Ik laat mijn mobieltje maar thuis, het is geen triband dus kan ik allerlei trukjes toepassen maar helaas. :evil: :mrgreen:
Harm

Eric
01-03-05, 23:13
Ik laat mijn mobieltje maar thuis, het is geen triband dus kan ik allerlei trukjes toepassen maar helaas. :evil: :mrgreen:
Harm

Je kan op Schiphol bij vertrek een mobieltje huren voor de USA......

Harm
01-03-05, 23:16
Je kan op Schiphol bij vertrek een mobieltje huren voor de USA......
Dan kan je er beter een kopen
collect bellen is het goedkoopste
Harm

Ebelix
02-03-05, 09:00
Het huren is net zo duur als het kopen. Koop bij Walgreen's een telefoonkaart en gebruik deze. Dit is toch een van de goedkoopste manieren van bellen naar Nederland.

Hedwig
02-03-05, 17:21
Wij zijn op zich niet zulke bellers op vakantie, maar willen aan onze ouders wel laten weten dat we goed over zijn.
Een beetje gemeen maar het gaat als volgt.
Wij bellen collect call. (dit betekent: goed over niets aan de hand) en mijn ouders kunnen twee dingen doen. A: niet accepteren ( alles is oke) er volgt geen geprek en het kost niets.
Of B: wel accepteren in dat geval volgt er een gesprek. (kosten voor pa en ma)
Indien wij echt iets willen weten bellen we niet collect maar direct.
Dit foefje heb ik van mijn buurvrouw ( stewardess bij UA)

gr Hedwig

Harm
02-03-05, 17:43
Collect call bellen is wel het gemakkelijkst. Je draait het nummer en aan de andere kant word wel of niet opgenomen. De openbare telefoons staan overal. Geen gezeur met GSM of pre pay. En aan de andere kant zijn ze toch op de hoogte van waar je bent. Op het budget van een Amerika reis zijn de kosten achteraf van een beetje telefoneren niet al te groot
Harm

eelcow
09-03-05, 15:09
Een andere mogelijkheid is om een sms terug te sturen met bijvoorbeeld het nummer van de dichtsbijzijnde payphone. De meeste payphones hebben het nummer op het toestel vermeld staan en het bellen vanuit nederland naar de usa hoeft niet meer te kosten dan €0,01 a €0,02 per minuut ,als je belt via 1601 of 1649

Zonder carrier pre-select betaal je vanuit Nederland € 0,0745 per minuut. Daar komt geen toeslag meer bovenop omdat je naar een pay-phone belt?
Dat is wat mij betreft namelijk al goedkoop zat om het thuisfront even te laten weten hoe het gaat.

Eric
09-03-05, 15:36
Na de discussie over wel of niet de GSM meenemen, heb ik misschien een leuke tip voor de USA gangers.

Stel: je wilt bereikbaar zijn. Neem je GSM mee, maar laat iedereen weten dat je ALLEEN per SMS bereikbaar bent. Het ontvangen van SMS is gratis, en het versturen van een sms kost ongeveer €0,55

Als iemand je nou wilt spreken, SMSt hij/zij zijn nummer door naar jouw GSM. Je pakt je PRIMUScard , en loopt naar de eerste de beste payphone, of hoteltelefoon. Je draait het gratis 1-800 nummer, en je toets je pincode in. Daarna kan je naar nederland bellen voor $0,13 (ex btw) per minuut. Stukken beter dan die €1,90 die de nederlandse GSMtelco's je berekenen per minuut. Ik gebruik dit al enige jaren met success, en heb vele honderden euri bespaard.

Een andere mogelijkheid is om een sms terug te sturen met bijvoorbeeld het nummer van de dichtsbijzijnde payphone. De meeste payphones hebben het nummer op het toestel vermeld staan en het bellen vanuit nederland naar de usa hoeft niet meer te kosten dan €0,01 a €0,02 per minuut ,als je belt via 1601 of 1649


linkjes:
http://www.primustel.nl/?page=vast_primus_passport
http://www.bel1601.nl
http://www.bel1649.nl


Michel

Eric
09-03-05, 15:38
Er bestaat nog een andere, en nog goedkopere manier !!!!
Deze tip is echter alleen voor diegenen onder ons die hun laptop meenemen.
Je kunt tegenwoordig in de meeste hotel gratis, of tegen een kleine vergoeding met je laptop het internet op.
Bij de volgende site, www.net2phone.com kun je een abonnement nemen en heeel goedkoop met je laptop naar alle vaste nummers ter wereld bellen.
Naar mobiel kan ook, maar is duurder. Ook kun je een fax versturen !!!,
Neem wel een koptelefoontje of zo mee.
Succes, Eric

patrijzenhof
25-03-05, 18:04
Kun je bij elke public phone een collect-call plegen naar NL? Ik hoorde dat je 1-800-collect moet intoetsen, klopt dat? Is dit de regel in heel Amerika of verschilt dat per staat? Ik ben nl. 4 dgn in New York en 9 in FL en wil als ik naar huis bel dit collect doen.

Bedankt!

rvd4always
25-03-05, 21:10
Als je een tri-band GSM hebt neem je die toch gewoon mee naar USA.
Ben je altijd bereikbaar en je kan bellen. Als je het thuisfront wilt laten weten dat alles OK is heb je dat in principe in 1 minuut gedaan zodat je de kosten in de hand houdt. Ik heb mijn triband gsm voor 3 weken meegenomen naar Florida en de rekening (Vodafone abo) was zo'n 80 euro. Valt toch wel mee als je bedenkt dat zo'n reis naar USA ook geen 'peanuts' is? :idea:

Het telefoon nummer om collect call via public phone te bellen staat op de public phones aangegeven :!:

Harm
25-03-05, 21:14
Hallo
Wij bellen altijd collect dat is het makkelijkst. Bel 1-800-432-00-31 dan krijg je een spraakcomputer die je verder helpt of een telefoniste als je geen verbinding met de computer krijgt. Hierna moet het kengetal zonder de 0 in toetsen of opgeven en dan het abonnee nummer. Daarna word er verbinding gemaakt met de abonnee. Deze krijgt te horen dat ze een toets in moeten drukken als ze het gesprek accepteren. Dan word de verbinding gemaakt en lijkt het of ze naast je staan. Als je belt denk even aan het tijdsverschil.
Harm

Harm
25-03-05, 21:18
Als je een tri-band GSM hebt neem je die toch gewoon mee naar USA.
Ben je altijd bereikbaar en je kan bellen. Als je het thuisfront wilt laten weten dat alles OK is heb je dat in principe in 1 minuut gedaan zodat je de kosten in de hand houdt. Ik heb mijn triband gsm voor 3 weken meegenomen naar Florida en de rekening (Vodafone abo) was zo'n 80 euro. Valt toch wel mee als je bedenkt dat zo'n reis naar USA ook geen 'peanuts' is? :idea:

Het telefoon nummer om collect call via public phone te bellen staat op de public phones aangegeven :!:
Prima antwoord iemand die vraagt hoe je collect moet bellen een gsm aansmeren. Niet op elke telefoon staat hoe je collect naar Nederland moet bellen. Dat is nogal eens onleesbaar. Hoe weet je dat trouwens jij belt altijd met je GSM.

rvd4always
25-03-05, 21:19
Beste Harm,

weet jij wat de kosten zijn voor degene die het collect-call gesprek accepteerd?

Harm
25-03-05, 21:20
als je even goed leest weet je dat en hoef je geen overbodige vragen te stellen

rvd4always
25-03-05, 21:23
Prima antwoord iemand die vraagt hoe je collect moet bellen een gsm aansmeren. Niet op elke telefoon staat hoe je collect naar Nederland moet bellen. Dat is nogal eens onleesbaar. Hoe weet je dat trouwens jij belt altijd met je GSM.

Het voordeel van je GSM meenemen naar USA is dat je in principe altijd bereikbaar bent! Dat vind ik een enorm voordeel. Mede daarom prijs ik een GSM aan, niets mis mee!

Overigens weet ik wel degelijk dat het nummer om collect call te bellen op de public phone zelf staat immers staan ze in het straatbeeld zodat ik mij daarvan op de hoogte hebt gesteld.


als je even goed leest weet je dat en hoef je geen overbodige vragen te stellen


Degene die het gesprek accepteerd die betaald kosten, hoeveel bedragen die kosten? Gratis is het zeker niet! Er staat niets over kosten in jou antwoorden....

knaapje
25-03-05, 21:36
Degene die het gesprek accepteerd die betaald kosten, hoeveel bedragen die kosten? Gratis is het zeker niet!

Gelukkig heeft ook KPN een site.
Starttarief € 3 per gesprek en € 0,50 per minuut
Op deze site staan trouwens ook de nummers die je in de VS moet kiezen.
Even zoeken op internet voor je van alles vraagt kan af en toe geen kwaad.

Groeten
Knaapje

rvd4always
25-03-05, 21:41
Bedankt knaapje,

heb ff geen tijd om zelf op het internet te 'googelen', ik moet namelijk naar mijn werk, vandaar......anyway......

voor dat geld kan ik 1 minuut met mijn gsm bellen, misschien hou ik dan nog geld over!

Iemand anders met de kosten van de collect call opzadelen, lekker dan!!! :wink:

Ta2 Gerrit
25-03-05, 21:58
Wat een gekissebis toch weer :wink: Wij bellen uit principe al nooit naar huis, maar, en dit zal wel weer afgestraft worden omdat het niet over het topic gaat :twisted: , we hebben het de afgelopen keer geprobeerd met de nieuwe GSM 3-bander en even leuk ge-OHd voor 7 eurotjes van de prepaycard.
Als ik dan lees wat het KPN collecttarief is sluit ik me aan bij Ren้ om toch maar de GSM te kiezen. Je bent altijd bereikbaar en je zadelt niemand met kosten op. Zo, ik heb gezegd :D

Harm
25-03-05, 22:35
Nog even ter verduidelijking. :lol:
Als er een vraag gesteld word kan je natuurlijk gewoon antwoord geven.
Het schijnt dat iedereen een graag mensen van alles wil vertellen wat
niets of zijdelings met de vraag te
maken heeft. Je zadelt niemand op met de kosten je spreekt nl gewoon
even af hoe je een en ander financieel afhandelt. Na 3 min collect bellen
heb je het gesprek er al uit. Bij dezelfde KPN kost GSM gesprek je
€ 1.50 per minuut.
Weet je dat er veel plekken zijn waar je gsm niet werkt en overal
telefoontoestellen staan om collect te bellen.
Weet je dat het goedkoper is om collect te bellen dan een 3 band gsm aan te schaffen?
Wij laten regelmatig van ons horen. De achterban weet dan ook precies
waar we verblijven. Het is nogal vervelend dat je na 4 weken vakantie
thuiskomt en een van je geliefden is dood en begraven omdat ze je niet
kunnen vinden. Heel vervelend allemaal en dat voor een paar dollars.

rvd4always
26-03-05, 07:52
Als er een vraag gesteld word kan je natuurlijk gewoon antwoord geven.

Dat hebben we gedaan met daarbij de suggestie om gsm te gebruiken zodat je altijd bereikbaar bent voor het thuisfront.
Jammer dat Harm suggesties niet ziet zitten en er als een schoolmeester op moet reageren.


Je zadelt niemand op met de kosten je spreekt nl gewoon
even af hoe je een en ander financieel afhandelt. Na 3 min collect bellen
heb je het gesprek er al uit. Bij dezelfde KPN kost GSM gesprek je
€ 1.50 per minuut.

In eerste instantie zadel je wel degelijk de ontvanger van het collect call gesprek met de kosten op. Dat je het later verder financieel afhandeld is niet meer dan fair! Overigens is 3 euro plus 50 cent per minuut collect call bellen voor mij niet interessant omdat ik een triband gsm bezit zodat ik met 1 minuut bellen goedkoper uit ben dan een collect call.


Weet je dat er veel plekken zijn waar je gsm niet werkt en overal
telefoontoestellen staan om collect te bellen.

Het enige dat 100% dekking heeft is een satteliet telefoon, overigens heeft gsm een goede dekking in USA.


Weet je dat het goedkoper is om collect te bellen dan een 3 band gsm aan te schaffen?

Als je al een triband GSM hebt is goedkoper, er van uitgaande dat je niet te lang belt. Het is strikt persoonlijk of je voor collect call of belkaart of gsm kiest...


Het is nogal vervelend dat je na 4 weken vakantie thuiskomt en een van je geliefden is dood en begraven omdat ze je niet kunnen vinden.

Tja, en daar komt nu de aap uit de mouw.....daarom heb ik een tri-band gsm bij me in de USA zodat ik altijd bereikbaar ben! :wink:

Harm
26-03-05, 17:30
Hallo rvd4always
Van mij krijg je gelijk. Wel vind ik het jammer dat je niet goed leest wat ik schrijf. Doe ik zeker niet om jou te pesten, maar om te proberen duidelijk te zijn. Je schijnt dat niet te willen begrijpen. De waarheid zal dan wel in het midden liggen, en de vrager moet zelf maar uitmaken wat hij of zij wil. Ik kan zeer goed zonder een GSM in Amerika rondkomen, Jij zult dat met GSM ongetwijfeld ook. Verder heeft het voor mij weinig zin om deze draad op deze manier voort te zetten. Ik zal hier dan ook niet meer reageren.
Groeten
Harm

rvd4always
27-03-05, 20:41
http://www.vakantiebellen.com/

www.bellen.com

www.televergelijk.nl

Connie van Nuland
08-05-05, 14:33
Ik heb een nokia tri-band toestel met een abbonement en al mijn telefoonnrs staan er standaard in met +31enz.
Maar dit wil niet zeggen dat het zo werkt dan.
Kan zijn dat ik dus anders moet gaan bellen?
Alvast bedankt voor het antwoord.

knaapje
08-05-05, 14:48
Ik heb een nokia tri-band toestel met een abbonement en al mijn telefoonnrs staan er standaard in met +31enz.
Maar dit wil niet zeggen dat het zo werkt dan.
Kan zijn dat ik dus anders moet gaan bellen?
Alvast bedankt voor het antwoord.

Mijn ervaring is dat het gewoon werkt.
Geen problemen mee gehad.
Goede reis
Knaapje

Eric
08-05-05, 15:17
Ik heb een nokia tri-band toestel met een abbonement en al mijn telefoonnrs staan er standaard in met +31enz.
Maar dit wil niet zeggen dat het zo werkt dan.
Kan zijn dat ik dus anders moet gaan bellen?
Alvast bedankt voor het antwoord.

Met een triband kun je overal in de VS gewoon bellen als je bereik hebt tenminste. Misschien moet je handmatig je netwerk opzoeken. Als je van plan bent om veel te bellen, moet je thuis even op de webstie van je provider kijken, welke provider in de VS voor jou het voordeligste is, daar zitten grote verschillen tussen, en dan moet je je toestel van automatisch provider zoeken omzetten naar handmatig, en zodra je daar bent de juiste provider instellen.
Eric

ekkie50
08-05-05, 17:04
er zit hier heel wat know-how op gsm gebied merk ik.
Ik zou ook graag m'n gsm paraat willen hebben in Florida. Het is een tri-band, dus technisch kan het. Maar ik maak gebruik van Orange pre-paid waarmee je daar geen verbinding kunt krijgen.
Wie zou me een adviesje kunnen geven om wel te kunnen bellen (in de US zelf, en met Nederland) met m'n gsm?
alvast bedankt!

Michael66
08-05-05, 18:11
Als je het toestel al meer dan een jaar hebt kun je bij de provider de codes vragen om de simlock te verwijderen. Dan heb je een toestel dat geschikt is voor alle providers.

Je bent dan vrij om (tijdelijk) een ander prepaid-kaartje te kopen bij een provider die met die kaarten wel internationaal bellen ondersteunt. Welke dat precies zijn, geen idee. Of je neemt tijdelijk een abonnement bij een goedkope provider via Bellen.com of zo. Kan vanaf een paar euro per maand, soms zelfs gratis met verrekening van Cashback.

Heb net ook even bij T-Mobile gekeken. Zij geven aan dat je prepaid in de VS kunt bellen voor € 1,25 per minuut, maar als ik dan in de picklist onderaan "Particulier Prepaid" selecteer, dan krijg ik in de volgende picklist geen VS als keuze. Hmmm ..... vreemd.

http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdocs/page/buitenlandtarief.asp

Connie van Nuland
08-05-05, 18:23
Bedankt voor jullie antwoord :D .
Toch makkelijk al die Florida kenners hier :wink: .
Groetjes Connie :wink:

Eric
08-05-05, 18:41
Ik heb ook nog voor je gezocht op de website van orange, maar daar kan ik eigenlijk alleen de tip vinden: Neem contact op met de klantenservice.
Als je je telefoon simlockvrij kunt maken is dat inderdaad de beste oplossing, als het niet legaal kan, kun je volgens mij op het internet genoeg niet legale oplossingen vinden om je toestel simlock vrij te maken.
Succes, Eric

ilonakuijten
08-05-05, 19:39
ik was toevallig gister bij de belcompany. Daar hebben ze een speciaal netwerk voor bellen in het buitenland. Het is een sim kaart die je voor een paar euro's kan kopen. Beltegoed moet je helaas wel bij een belcompany kopen.
Als ik het goed heb kun je dan voor 15 cent naar nederland bellen.
Ik weet niet precies hoe het heet maar ik zou er gewoon even langs gaan om naar de voorwaarden te vragen.

mickey
09-05-05, 09:44
er zit hier heel wat know-how op gsm gebied merk ik.
Ik zou ook graag m'n gsm paraat willen hebben in Florida. Het is een tri-band, dus technisch kan het. Maar ik maak gebruik van Orange pre-paid waarmee je daar geen verbinding kunt krijgen.
Wie zou me een adviesje kunnen geven om wel te kunnen bellen (in de US zelf, en met Nederland) met m'n gsm?
alvast bedankt!Je kunt ook gewoon een telefoonkaart kopen,die heb je al vanaf 30 of 60 min.Je kunt er vanaf iedere toestel mee bellen en de meeste blijven altijd geldig,dus neem je de kaart bij je volgende vakanie weer mee.

mapsit
09-05-05, 10:14
Je kunt ook wegwerp telefoons kopen. Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft? Waar kun je ze kopen en wat kosten ze?

Ta2 Gerrit
09-05-05, 10:38
er zit hier heel wat know-how op gsm gebied merk ik.
Ik zou ook graag m'n gsm paraat willen hebben in Florida. Het is een tri-band, dus technisch kan het. Maar ik maak gebruik van Orange pre-paid waarmee je daar geen verbinding kunt krijgen.
Wie zou me een adviesje kunnen geven om wel te kunnen bellen (in de US zelf, en met Nederland) met m'n gsm?
alvast bedankt!

Dat ligt dan waarschijnlik aan Orange , want met onze Vodafone pre-paid gaat het goed !

ekkie50
10-05-05, 08:38
bedankt voor alle tips, daar kan ik zeker wat mee.

Wat die wegwerp gsm's betreft, daar heb ik het een en ander over gelezen op internet. Dat ontwerp schijnt een zachte dood te sterven door veel negatieve publiciteit. Bij sommige types bleken onderdelen te zijn gebruikt van gerenommeerde merken, maar dan wel met weggevijlde serienummers. De topmerken hebben daarna flink aan de bel getrokken, met bovengenoemd resultaat. Jammer, maar zo goedkoop waren die wegwerp gsm's nou ook weer niet.

Jo
10-05-05, 19:33
En collect call?
Dan krijg je het in Nederland gewoon op je telefoonrekening.
Is ook nog goedkoper.

knaapje
10-05-05, 20:01
En collect call?
Dan krijg je het in Nederland gewoon op je telefoonrekening.
Is ook nog goedkoper.

Gaat niet geheel op.
Je moet per gesprek zo'n €3,50 startkosten betalen.
Hangt dus van de gespreksduur af en of de ontvanger bereid is te betalen.

Andere optie die ik hier op het forum mis.
Gewoon met de vaste telefoon!.
Overal vind je publieke telefoons en daar kan je goedkoop bellen.
De meeste gesprekken zullen toch ook weer niet zo dringend zijn.
Heb je je GSM altijd voor noodgevallen.
En dan nog: maken die paar dollar voor de noodzakelijke gesprekken (per vakantie heb je toch niet meer dan zo'n 30 minuten echt nodig) nu zoveel uit, de rest vertel je als je thuis bent.

Goede reis
Knaapje

Eric
10-05-05, 20:56
Je kan natuurlijk ook gewoon via het internet bellen als je een laptop bij je hebt. Is helemaal gratis, van computer naar computer.
Eric

mellie
11-05-05, 03:01
Ja met MSN 7 kun je ook met elkaar praten, als je tenminste een microfoon in je laptop of pc hebt

ekkie50
11-05-05, 08:48
alle genoemde opties zijn het overwegen waard.
Mij persoonlijk gaat het om het gebruik van de gsm in noodgevallen.
Klinkt misschien wat overdreven, maar je weet nooit. Het is toch een
prettig gevoel. Een vaste telefoon moet in geval van nood dan maar net
in de buurt zijn.
Overigens: hier in Holland heeft zowat iedereen reeds 1 of meerdere
mobieltjes, dus waarom niet meegenomen naar de USA? Wel tri-band natuurlijk :wink:

Voor het bellen naar Holland vanaf de vaste telefoon in de gehuurde villa
gebruikte ik dit voorjaar met succes een prepaid belkaart met op te
waarderen belsaldo van Ekit. Achteraf gezien misschien een toch wat te
dure optie, uitgaande van wat de verkoper in een winkel in de Osceola
Square Mall me vertelde. Daar kon je al voor een dollar of 8 een kaart
kopen met veel meer belminuten. Al doende leert men.....

Patje Deur
12-05-05, 13:07
er zit hier heel wat know-how op gsm gebied merk ik.
Ik zou ook graag m'n gsm paraat willen hebben in Florida. Het is een tri-band, dus technisch kan het. Maar ik maak gebruik van Orange pre-paid waarmee je daar geen verbinding kunt krijgen.
Wie zou me een adviesje kunnen geven om wel te kunnen bellen (in de US zelf, en met Nederland) met m'n gsm?
alvast bedankt!

Je zou eventueel een prepaid pakket kunnen kopen in de states.

Ta2 Gerrit
12-05-05, 14:15
Alsje een prepaid pakket koopt zit er wel altijd een telefoon bij en blijf je toch enigzins beperkt. Een aardige juffrouw van de Walmart heeft dat ons de laatste keer zeer uitgebreidt uitgelegd.
Je bent erg regiogebonden met dat pakket en het bellen, zeker naar Nederland (als dat al kan, bij sommige pakketen niet) is erg duur.
Haar conclusie was het niet te doen, ook vanwege dat je hem niet overal in de states kunt gebruiken en het buiten de lokale regio erg duur bellen was.
Dus of hier een 3-band met abo of juiste provider, of er 1-tje huren, op Schiphol of bij je reisburo, dat lijkt nog het makkelijkst.
Of gewoon niet bellen, natuurlijk :D .

mellie
12-05-05, 17:07
Ik weet niet precies hoe ze het noemen, maar we kochten bij de Publix, Walmart of dergelijke een kaartje waar bepaald bedrag aan beltegoed op staat. Op het kaartje staan instructies en een code. Die instructies volg je, de code type je in en je kunt bellen. Totdat het beltegoed op is natuurlijk.

knaapje
17-05-05, 20:18
Hallo,
Ik las net op een GSM-site dat Vodafone over gaat op een andere tariefstructuur voor buitenlandse gesprekken.
Het komt er op neer dat als je vanuit de US belt je € .99 starttarief betaalt en daarna € .25 per minuut. Ook "binnenkomende" gesprekken worden veel goedkoper, alleen een starttarief.
Op de Vodafone site vind je details.

Groeten
Knaapje.

P.S. Ik heb geen enkel belang bij Vodafone :wink:

Tosca
07-06-05, 19:57
Hallo forummers,

Even een vraagje voor de kenners onder ons,
Wij willen graag een Palm kopen, dat is zo'n Smart phone. Deze zijn hier nog relatief duur en (hoe kan het ook anders) in de USA een stuk goedkoper.

Nou heb ik weleens gehoord dat je in The States geen mobiele telefoons moet kopen ??? Kan iemand mij hier verder mee helpen ?

:?: :shock: :?:

mellie
07-06-05, 21:31
Europa heeft een andere frequentie dan Amerika . Je hebt de 900, 1900 en de 1800. Ik weet niet precies welke de Amerikaanse is, maar als de telefoon de Europese frequentie niet ondersteund heb je er hier niets aan. Je kunt ook niet iedere gsm uit Europe mee naar Amerika nemen.

knaapje
07-06-05, 23:26
1900 is de Amerikaanse frequentie.
De 900 en 1800 voor zo'n beetje de rest van de wereld.
Als je er dus een in de US wilt kopen en je wilt hem ook hier in Europa gebruiken dan moet je er dus opletten dat hij deze 3 frequenties heeft.Dit is bekend als een triband toestel.
Deze toestellen zijn in de US een bijzonderheid en dus zeker niet goedkoop.
Kijk eens op de sites van bijv. Wallgreens en US electronica zaken daar zie je telefoons aangeboden.

Groeten
Knaapje

Ebelix
08-06-05, 08:19
Naast het GSM standaard gebruiken ze in Amerika nog een ander systeem. Het is zeer af te raden om zomaar een telefoon in Amerika te kopen. 9 van de 10 keer heb je hier helemaal niks aan de telefoon.

Eric
08-06-05, 12:17
Ebelix heeft gelijk, dat in sommige delen van Amerika nog een oudere standaard dan GSM wordt gebruikt, echter alle nieuwere toestellen zijn gewoon GSM maar dan wel de 1900 band, en dan heb je er dus niets aan hier. Uiteraard hebben ze daar ook triband toestellen, en die doen het hiet ook maaaaaar je loopt tegen een ander probleem aan. De opladers passen namelijk niet hier op het stopcontact, als ze al voor 220 volt geschikt zijn, heb je nog een adapter nodig, en die moet je dan altijd gebruiken. Ook zit je nog met de douane, het toestel is meteen als Amerikaans herkenbaar.
Dus, doe maar niet.
Eric

sleepwalker
11-06-05, 22:50
voor wat die adapter betreft, dat is met ee paar tientjes voor een omvormer te regelen. Gewoon naar de dichtsbijzijndste electronicawinkel gaan.
Meestel is de adapter ook geschikt voor 220v dat staat er overigens op.

Dan heb je alleen het probleem van de rare stekker. Maar aangezien dat een kwestie is van een reisstekkertje voor europa kopen in Amerika (of de draad doorknippen en een nieuwe stekker erop zetten....) #-o

Verder wat de douane betreft. Aangeven wat je bij je hebt of het risico nemen, daar laat ik me niet (meer) over uit. :roll:

Toevallig weet ik dat de palmOne treo 650 geschikt is voor alle netwerken het is een zogenaamd quattroband toestel, voor de volledigheid hieronder de frequenties
850 oud VS
900 oud NL (alleen KPN en Vodaphone(vodaphone gaat er overigens steeds meer op terug; goedkoper onderhoud van de masten)
1800 nieuw NL
1900 nieuw VS

De palmone kun je dus gerust daar kopen, die doet het hier. Waar je wel rekening mee moet houden is:
- geen NL gebruiksaanwijzing
- geen NL software bijgeleverd
- waarschijnlijk geen garantie (meeste importeurs geven geen garantie op in het buitenland gekochte toestellen)
- invoerrechten

Tosca
12-06-05, 11:25
Hey Sleepwalker,

Dit is precies de smartphone die we wilde kopen,
je weet er veel vanaf heb je er zelf ook ้้n toevallig?
de software en handleiding zal het probleem niet zijn denk ik, kun je misschien hier nog wel aan komen, de stekkertjes zullen ook niet veel problemen geven, alleen op het moment dat je gaat rotzooien met deze zal de garantie (als je die inderdaad al krijgt) wel komen te vervallen. Zul je net zien dat wij de pech hebben dat hij kapot is, heb je wel een paar honderd dollar vergooid.

Bedankt voor je advies, we denken er toch nog maar eens goed over na !
:wink:

jomaro
15-06-05, 16:41
Wij hebben een triband dus kunnen wel in Amerika bellen, deze is simlock vrij en we willen graag weten wat voor kaart we daar kunnen kopen en wat de goedkoopste maatschappij is om mee te bellen?
Wij willen deze dus gaan gebruiken om naar b.v. hotels te bellen voor reservering.

Eric
15-06-05, 17:09
Wil je daar te plaatse een simkaart kopen? Dan krijg je dus ook een lokaalnummer !!
Als je goedkoop wilt bellen, koop je bij de eerste de beste Walmart een gewone telefoonkaart, dat is verreweg het voordeligste.
Eric

Ebelix
15-06-05, 18:03
Met een Amerikaanse sim kaart naar Nederland bellen is nog duurder dan met je Nederlandse simkaart naar Nederland bellen. De AMerikaanse maatschappijen zijn niet ingesteld op internationaal telefoneren.

Gewoon je iegen tel met mate gebruiken. Veel sms'en en af en toe een paar minuten bellen. Dan zijn de kosten goed te overzien.

Wil je echt goedkoop bellen dan moet je een telefoonkaart kopen en via de vaste telefoon naar NL bellen. HEt allergoedkoopst is een collect call.

jomaro
13-08-05, 11:28
Wij komen net terug uit Florida en hebben nog een telefoonkaart over van cingular, deze kaart is een pre paid card en kan in de gehele us gebruikt worden, elke belminuut kost dan 0,25 dollar cent.
Erg handig om deze in je telefoon te hebben om snel even te bellen ( je moet wel een geschikte telefoon hebben)
Deze kaart is gratis te verkrijgen als je mij even een geadreseerde envelop met porto opstuurt.

mas
18-10-05, 20:02
Ik moet naar Carnival Cruises bellen om een cruise te reserveren. Nu heb ik het nummer per mail gekregen, maar ik weet niet wat ik ervoor moet draaien. Kan iemand me helpen?Het nummer begint met 1-800

Eric
18-10-05, 20:14
Ik moet naar Carnival Cruises bellen om een cruise te reserveren. Nu heb ik het nummer per mail gekregen, maar ik weet niet wat ik ervoor moet draaien. Kan iemand me helpen?Het nummer begint met 1-800
Gewoon 00 voor het buitenland, en de landcode van Amerika is 1
Eric

ststone
18-10-05, 22:20
Mijn ervaring is dat je vanuit Nederland geen Amerikaans 800 nummer kunt bellen.

Probeer eens (00) 1-305-406-4779
http://www.carnival.com/CMS/Static_Templates/EMB_travel_hotline.aspx

Eric
19-10-05, 00:55
Je zou heel goeg gelijk kunnen hebben, als het echt nodig is, wil ik morgenochtend wel even het goede nummer van Carnival Cruises vragen, het hoofdkantoor zit hier tegenover mijn hotel hier in Miami op de 87th street .
Ik kan zo het hotel hun kantoor inlopen als ik iets voor je kan betekenen, maar morgen (vandaag voor jullie) is mijn laatste dag hier !
Laat het even weten als ik wat moet doen,
Eric

mas
19-10-05, 12:05
Hoi Eric,

Nou, als je het nummer van National Reservation bij hun wilt navragen zou ik dat heel erg fijn vinden.
Alvast bedankt en geniet van je laatste dag
Groetjes

mas
19-10-05, 12:06
en dan het nummer wat je moet bellen vanuit nederland natuurlijk :lol:

Eric
19-10-05, 16:56
Ik loop vanmiddag even bij ze binnen, dus als je morgenochtend dit forum leest, staat het antwoord waarschijnlijk hierop.
Kijk dus even morgen.
Eric

Eric
20-10-05, 04:04
Ik ben even naar binnen bij Carnival geweest (en meteen allemaal mooie scheepsmodellen bekeken, inclusief de Rotterdam) en heb het telefoonnummer voor je.
Bel: 00 1 305 599 2600 Ext 1 en vragen naar Reservations.
Succes, Eric

mas
20-10-05, 13:15
Bedankt Eric, je bent een held....
Ik zal ze straks meteen bellen......

Daniel
20-10-05, 20:43
Je kan wel 1-800 nummers in Amerika bellen met Skype. Volgens mij hoef je zelfs niet voor het telefoontje te betalen...

Eric
21-10-05, 23:43
Je kan wel 1-800 nummers in Amerika bellen met Skype. Volgens mij hoef je zelfs niet voor het telefoontje te betalen...
Hey, dat is een goede, daar was ik niet eens opgekomen, en ik ben met je eens dat je daar waarschijlijk niet voor hoeft te betalen, je belt tenslotte (via de computer) vanuit Amerika.
Goede tip !!!
Eric

Daniel
21-10-05, 23:54
Ik heb het later nog eens opgezocht op de Skype-site en het is bellen van 1-800 nummers in Amerika is inderdaad gratis met Skype!

Eric
22-10-05, 18:09
dat is natuurlijk ook een uitstekende tip voor het reserveren van hotels, disney maaltijden, enz.
Al die dingen hebben wel een 1-800 nummer, en dat bespaart je een hoop belkosten.
Eric

Yvon
12-11-05, 10:50
Als ik met mijn nederlandse mobiele nummer in Amerika wil bellen naar de mobiel van een amerikaan, welk nummer moet ik dan gebruiken? alleen het nummer van hem of moet ik ook het landennummer gebruiken?

Als hij mij wil bellen moet hij dan mijn 06 nummer gebruiken of +316....?

Marcelg
12-11-05, 18:12
Hallo Yvon,

Als je van uit de USA naar een Nederlandse mobiel wilt bellen dan moet je het volgende doen 011316.......(na de 01131 laat het eerste cijfer weg van het mobiele nummer)

Als je met jouw telefoon naar een USA mobiel wilt bellen dan is het gewoon 001 en het 10 cijferige nummer.

Naar USA mobiel bellen vanuit NL is net zo duur als naar landlijnen bellen, omgekeerd dus vanuit de USA naar NL mobieltjes bellen is zeker 10x zo duur als naar NL landlijnen bellen.

Groetjes Marcel

Yvon
12-11-05, 18:28
Als ik het goed begrijp kunnen wij dus beter naar hun mobiel bellen dan zij naar de onze omdat dat veel duurder is.... tjee

Bedankt voor je informatie, dat 011316 hadden we nooit kunnen verzinnen ;)

Marcelg
12-11-05, 22:33
De 011 moeten wij altijd draaien om overzee te bellen en dan het landen nummer.

Van uit Nederland kun je nog goedkoper bellen, je moet dan met je vaste lijn volgens mij eerst 0900-1919 draaien, dat is teledump.

Controleer dit eerst even, ik ben er niet 100% zeker van of die 1919 correct is, maar met teledump bel je geloof ik ergens tussen de 1 1/2 en 5 cent per minuut.

Yvon
16-11-05, 13:00
Is het zo dat als ik vanuit nederland met mijn mobiel naar de mobiel van mijn amerikaanse vrienden sms, ik dan +1en dan aansluitend hun mobiele nummer kan toetsen.... zonder 011 gedoe?

Marcelg
17-11-05, 04:17
Van uit NL heb je nooit met 011 te maken, altijd 001 en dan het 10 cijferige nummer in de US, SMS gebruik ik nooit, dus daar heb ik geen antwoord op. Sorrie

knaapje
17-11-05, 14:06
Is het zo dat als ik vanuit nederland met mijn mobiel naar de mobiel van mijn amerikaanse vrienden sms, ik dan +1en dan aansluitend hun mobiele nummer kan toetsen.... zonder 011 gedoe?

Het nummer is om de verbinding te maken. Wat je later over de verbinding stuurt, SMS, foto's, gesprekken of zo doet er niet toe als de toestellen het maar kunnen.
Dus het nummer wat je moet kiezen is altijd hetzelfde.

Groeten
Knaapje

Anthony
18-11-05, 19:44
Ik heb nog nooit problemen gehad met het bellen van Amerikaanse 1-800 nummers vanuit Europa hoor. Alleen moet je dan wel het internationale tarief betalen.

knaapje
19-11-05, 11:57
Ik heb nog nooit problemen gehad met het bellen van Amerikaanse 1-800 nummers vanuit Europa hoor. Alleen moet je dan wel het internationale tarief betalen.

Hoy Anthony,
Ben je daar zeker van?
Ik heb nooit anders gehoord en ook zelf niet anders ervaren, dan dat je vanuit Europa/Nederland geen 1-800 in de US kunt draaien.
Hotels en bedrijven geven dit zelfs vaak in hun documentatie aan.
"Outside US and Canada..."

Groeten
Knaapje

Anthony
19-11-05, 23:32
Nou, ik woon dan wel in Belgi๋ maar het lijkt me sterk dat het hier anders zou zijn dan in Nederland. Ik heb in ieder geval al een aantal keer gebeld naar ze, gewoon met 001-800 en dat is hier geen probleem. En met die goedkope tarieven naar de states tegenwoordig (2 cent per minuut betaal ik) maakt het me ook weinig uit dat ik ervoor moet betalen.

Nou is het wel zo dat ze tegenwoordig allerlei andere gratis nummers erbij hebben gekregen (1-866, 877 en 888). Misschien is het bij die nummers anders dan bij 1-800.

Ik lees trouwens ook net bij skype dat zelfs daar een aantal nummers niet bereikt kunnen worden. Het is misschien zo dat een bedrijf zelf kan bepalen of het nummer vanuit het buitenland bereikbaar is of niet:

Certain US regional toll-free numbers are blocked. This is because the company being called only wants to accept calls from certain areas of the US, and is not able to determine where the Skype user is located since Skype is not transmitting the info at this time.

sonja
13-12-05, 20:25
Afgelopen januari konden we onze mobiele telefoon in Florida niet gebruiken. We beschikken over een triband toestel.
Wie is recent in Florida geweest en kon wel zijn mobiele telefoon gebruiken, zo ja welk type was dat en welke provider?

Ta2 Gerrit
13-12-05, 20:44
Recent (Mrt. + Okt.) geweest en de mobielen werkten volgens plan. Mijn vrouw heeft een Sony Ericson huppeldepup ???? en ikzelf een Motorola V3 Razor (de zwarte) en beiden hebben we Vodafone prepaid. Afhankelijk van de regio werden we aangemeld bij Cingular, maar vaker bij T-Mobile.
Maar zowel bellen als SMS-en ging prima prachtig.

Eric
13-12-05, 23:19
Een triband toestel moet het gewoon doen in de VS, behalve als je pre-paid hebt en daarmee niet in het buitenland mag bellen.
Dat kan zo veranderd worden bij je provider, waarna een en ander zou moeten werken. Je krijgt automatisch een netwerk toegewezen, maar gezien het verschil in prijs tussen de verschillende providers in de VS kun je beter zelf handmatig je netwerk instellen. Op de internetsite van je provider kun je zien wat "roaming"zoals dat heet je gaat kosten.
Houd er wel rekening mee, dat in minder dicht bevolkte gebieden de dekking niet altijd 100 % is.
Succes, Eric

Maartje
13-12-05, 23:54
Vodafone had geen problemen, afgelopen mei, en we gebruikten een Blackberry, ook heerlijk om mee te kunnen mailen en nee ik heb geen aandelen.

Bai,

Maartje

MR. T
14-12-05, 12:41
In september perfect kunnen bellen en sms'en met mijn nokia 6230 (incl. KPN abonnement). :D

Tri-band moet probleemloos werken in de US, maar niet alle prepaid kaarten functioneren in het buitenland. Indien je hier gebruik van maakt zou ik het ff checken bij de provider !

Groeten,

Thijs

knaapje
14-12-05, 19:58
Regio Miami, Keys en Orlando.

Nokia 6310I triband met Debitel Vodafone abonnement geen enkel probleem gehad.
Zoon heeft KPN abonnement idem geen probleem.
Trouwens ook in Arizona, Nevada, Californie en Washington D.C. werkte alles prima.

Technisch is het geen probleem, maar zit vermoedelijk dus in je abonnement of prepaid-mogelijkheden.
Succes
Knaapje

Wicked Florida
09-03-06, 01:27
Het lijkt ons wel handig om elkaar mobiel te kunnen in Florida, omdat we niet elke dag hezelfde programma doorlopen. Onze telefoons zijn geschikt voor het netwerk aldaar, in principe kunnen we elkaar dus al bellen maar dan met de dure sateliet omweg via Nederland. Nu is de vraag of ze daar ook prepaid SIM kaartjes hebben die in onze toestellen passen? :)

Heeft iemand al eens ervaring op gedaan op deze manier, of zijn er andere niet al prijzige alternatieven?

Anthony
09-03-06, 02:40
Ik heb daar een paar jaar geleden ook verschrikkelijk naar lopen zoeken. Het was vrijwel onmogelijk zo'n simkaartje te kopen zonder toestel. Uiteindelijk hebben we gewoon zo'n set walkie talkies gekocht uit Walmart die een bereik van 5 mijl zouden hebben (maar in de praktijk is het hooguit 1 mijl) en dat is eigenlijk een veel betere oplossing gebleken omdat het vooral de bedoeling was elkaar te kunnen bereiken in winkelcentra of pretparken.
Maar nou kijk ik even via google en blijkt T-Mobile intussen toch eraan begonnen te zijn met "T-Mobile ToGo".

Via deze site bvb kan je een simcard kopen met 60 belminuten voor 29,50$. Elk winkelcentrum in Florida heeft verschillende "kiosks" van die wireless carriers dus ik neem aan dat je zo'n kaartje ook daar gewoon kan kopen.
http://www.gettalktime.com/weg/gttv2/card_details.php?card=185

Cees
09-03-06, 03:00
Het lijkt ons wel handig om elkaar mobiel te kunnen in Florida, omdat we niet elke dag hezelfde programma doorlopen. Onze telefoons zijn geschikt voor het netwerk aldaar, in principe kunnen we elkaar dus al bellen maar dan met de dure sateliet omweg via Nederland. Nu is de vraag of ze daar ook prepaid SIM kaartjes hebben die in onze toestellen passen? :)

Heeft iemand al eens ervaring op gedaan op deze manier, of zijn er andere niet al prijzige alternatieven?

Je beld daar niet via nederland gewoon via het net daar.
Dat is niet zo duur

Cees

Eric
09-03-06, 06:51
Je beld daar niet via nederland gewoon via het net daar.
Dat is niet zo duur

Cees

Met je Nederlandse simkaart bel je elkaar wel via het Internationale netwerk.
Dit thema is reeds uitvoerig behandeld, zie de zoekfunctie.
Eric

mickey
09-03-06, 10:01
Vorig jaar hebben wij ook walkie talkie,s aangeschaft,maar omdat bijna iedereen daar met zo'n ding loopt,luister je voortdurend naar andermans oproepen.

Michael66
10-03-06, 07:45
Vorig jaar hebben wij ook walkie talkie,s aangeschaft,maar omdat bijna iedereen daar met zo'n ding loopt,luister je voortdurend naar andermans oproepen.

Veel schakelen tusen de kanalen, je vindt dan wel een kanaal dat wat rustiger is. Wel irritant die mensen die hun walkietaltie zo hebben ingesteld dat voor/na hun mededeling zo'n belletje te horen is. Wordt ik helemaal gestoord van. En die hele gesprekken die mensen via dat ding kunnen voeren, vooral in het spaans ...... :roll: :roll: :roll: :roll:

Tizzy
10-05-06, 23:22
Ik weet dat dit een al wat ouder topic is, maar toch wil ik even reageren.
Mijn moeder heeft dit probleem ook gehad, dat ze met haar tri-band telefoon (Sony Ericsson, Tele2) niet kon bellen. Achteraf bleek dat ze een 1 voor haar pincode in moest toetsen.
Ze zijn nu weer in Florida, van de week heeft mijn moeder dus een 1 voor haar pincode ingetoetst en toen kon ze ons gewoon bellen!

Wicked Florida
11-05-06, 01:22
Wat bizar, daar moet je maar net achter zien te komen. Wij belden probleemloos met onze siemens toestellen. Voor de aanstaande trip willen we er echter amerikaanse prepaid SIM kaarten in stoppen.

Anthony
11-05-06, 09:55
Dat is wat ik nu heb gedaan tijdens mijn reis en dat werkt hier perfecto. Gekocht met 30$ belwaarde voor 6,57$ (inclusief verzending naar mijn vakantie-adres in Florida) op eBay :)

Tizzy
11-05-06, 10:16
Ja, mijn moeder heeft meteen toen we terugkwamen een klacht naar Tele2 gestuurd. Die antwoordden dus dat ze een 1 voor haar pincode moest zetten. Bleek later dat het ook gewoon in het boekje van haar telefoon stond, maar ja daar denk je niet zo snel aan.

pieterkes
13-05-06, 21:31
Ook dat probleem gehad. Blijkt achteraf dat je het toestel in het menu op de juiste bandbreedte moet zetten.
Alweer wat geleerd dus en dit gebeurt ons niet meer.

Michael66
13-05-06, 22:34
Met mijn nokia 3220 met t-mobile abonnement geen problemen. Prepaid kan wel eens problemen opleveren.

knaapje
14-05-06, 11:53
Als je je toestel instelt op "automatisch netwerk zoeken" i.p.v. vast op een netwerk/provider dan moet dat geen enkel probleem geven en hoef je verder niets te doen.

Knaapje

Joost Osterop
16-05-06, 13:11
hoe laad ik mijn mobieltje op ? moet ik een aparte oplader aanschaffen of hoe doen jullie dat.

Michael66
16-05-06, 13:28
Heb je een autolader? Die werkt ook gewoon in de amerikaanse auto's.

Heb je een thuis-lader? Dan even kijken of er "100-240V" op staat. Als dat zo is, dan kun je met een simpel verloopstekkertje (reisstekker) je adapter in het stopcontact steken. Zo'n USA-stekkertje zit in een universele reisstekker(-set) of is los te krijgen.
http://img159.imageshack.us/img159/7161/reisstekker3cn.jpg

Staat er alleen 230V of 220-240V op, dan heb je een omvormer nodig. Die kun je voor een paar tientjes kopen op Schiphol of bij Conrad, maar ook voor €14 bij www.omvormer.net (http://www.omvormer.net) (link (http://www.omvormer.net/nl/dept_15.html))

knaapje
16-05-06, 15:34
Misschien kan je net zo goed en goedkoper even bij een telefoonzaakje, EBay of bijv. Mediamarkt kijken voor andere netlader voor je telefoon die wel geschikt is voor 110V. Ik heb ze vanaf EUR 5 op de markt gezien.

Groeten
Knaapje

joho
27-10-06, 13:57
Hallo floridagangers,

Via E-Kit (www.ekit.com (http://www.ekit.com)) kun je goedkoop bellen vanuit amerika. Wie heeft hier ervaring mee en hoe werkt het ?

Groetjes
Joho
ringfield

raygwencaith
28-10-06, 23:12
Hallo

Wij hebben Ekit gebruikt en het was super, gewoon het nummer bellen dan je code en je kunt overal heen bellen. Ik gebruikte gewoon mijn eigen mobiel (Sony Ericsson K700I) en het ging perfect, ik neem die kaart voortaan overal mee naartoe want je kan hem overal gebruiken. Even uploaden qua tarief en bellen maar.

Gwen

Anny
06-11-06, 22:57
HALLO,
Ik ben Anny en over 10 dagen ga ik naar Miami.Een vraag van mij : kan ik in Miami makkelijk een pre paid sim card kopen en in wat voor winkel kan ik zoeken? Ik heb daar vrienden en zou makkelijk zijn als ik kan komunisereen via een GSM.GSM toestel ben ik van plan van hier mee te nemen of is het daar goed koper? aan gezien de dolar lager is dan euro.
Bedankt voor jullie reactie.

corrus
06-11-06, 23:25
HALLO,
Ik ben Anny en over 10 dagen ga ik naar Miami.Een vraag van mij : kan ik in Miami makkelijk een pre paid sim card kopen en in wat voor winkel kan ik zoeken? Ik heb daar vrienden en zou makkelijk zijn als ik kan komunisereen via een GSM.GSM toestel ben ik van plan van hier mee te nemen of is het daar goed koper? aan gezien de dolar lager is dan euro.
Bedankt voor jullie reactie.Tja... voor Orlando en omstreken noem ik altijd Beepers 'n phones... maar die zitten niet in Miami...

Wel iets anders gevonden: http://www.cellularabroad.com/usppsc.html

Eric
07-11-06, 00:00
Anny, wij hebben afgelopen zomer in Orlando ook lopen zoeken naar een pre-paid SIM card, en die nergens gevonden. Wel hadden ze bij Target (ook in Miami) een pre-paid telefoon.
Heb echter wel inmiddels gehoord, dat Cingulair een dergelijke kaart zou moeten hebben.
Eric

Ta2 Gerrit
07-11-06, 10:11
Bij de Wal*Mart hebben ze prepaid telefoons voor de local area (althans in Kissimmee voor de 407 area) voor ik dacht $39,-. Hoeveel beltegoed e.d. weet ik niet, maar ze waren er wel. Wij gebruiken altijd onze eigen telefoons en voor lokaal de (gratis) telefoon in de accomodatie.

bono
07-11-06, 11:40
Bij de Wal*Mart hebben ze prepaid telefoons voor de local area (althans in Kissimmee voor de 407 area) voor ik dacht $39,-. Hoeveel beltegoed e.d. weet ik niet, maar ze waren er wel. Wij gebruiken altijd onze eigen telefoons en voor lokaal de (gratis) telefoon in de accomodatie.
Welke provider heb jij???
Moet je telefoon niet aan bepaalde eisen voldoen om daar te kunnen bellen met je eigen toestel?? :-k

Groetekes Monique

Ta2 Gerrit
07-11-06, 11:42
Gewoon Vodafone prepaid met een 3-band telefoon can do the job.

bono
07-11-06, 11:48
Gewoon Vodafone prepaid met een 3-band telefoon can do the job.
Hoe weet je dat je z'n ding heb dan, waar kun je dat aan zien???
Die 3 band ding, toestand??

groetekes Monique

Ta2 Gerrit
07-11-06, 12:00
Het zou in je specificaties van je toestel moeten staan. 3-band, triband of tripple band. Of anders even op het net zoeken naar de specs. van jouw toestel.
http://img292.imageshack.us/img292/8414/tribandct0.jpg (http://imageshack.us)

bono
07-11-06, 12:03
He Ta2gerrit,
Hartelijk dank ga gelijk even zoeken, googlen en zo.......................;)

Gr. Monique

Michael66
07-11-06, 20:27
Het zou in je specificaties van je toestel moeten staan. 3-band, triband of tripple band. Of anders even op het net zoeken naar de specs. van jouw toestel.
http://img292.imageshack.us/img292/8414/tribandct0.jpg (http://imageshack.us)
Oftewel: In NL wordt de 900Mhz en 1800Mhz band gebruikt, in de VS de 1900Mhz. Toestellen die alledrie aankunnen zijn dus triband.

FMB
08-11-06, 00:27
Ik bel met mijn eigen GSM, maar bel met een Onetel home or away card. Is nu Scarlett meen ik.
Je belt dan een 800 nummer in VS en ik betaal meen ik € 1 per gesprek plus de kosten van Scarlett om naar VS te bellen ( 2 ct/minuut ongeveer).
Dan 800 nummer kun je ook vanuit een telefooncel bellen.

Ook kun je belminuten kopen in de supermarkt, maar ik weet niet precies hoe dat werkt. Heeft vorig jaar iemand uit onze groep gedaan en dat ging prima.

In de skymall ook iets gelezen over low-cost bellen in USA. Ben de website vergeten.

Of je terug laten bellen op een telefooncel. SMS het tel nummer van de telfooncel en vraag of je daarop gebeld kan worden. Wel ff een tijd afspreken, anders zou je zo maar een paar uur staan te wachten....:wink:

stephie
02-05-07, 14:53
Nog even een vraag over bellen naar Florida. Mijn ouders hebben namelijk alle telefoonnummers van hotels van mij gekregen.

Stel het telefoonnummer is: (813) 910-7500
Wat moet er daarvoor gedraaid worden? Je hebt natuurlijk een landnummer, maar misschien ook een speciaal nummer voor Florida?

Ben benieuwd! Wie kan me helpen?

Michael66
02-05-07, 15:00
00 1

en dan het nummer dat je opgaf. Florida heeft geen "eigen" nummer.

Norbert
02-05-07, 17:22
Misschien een beetje een stupide vraag;
Hoe zit het met mobiel gebeld worden, moet de beller dan ook 001 voor het 06-nummer zetten?

stephie
02-05-07, 17:22
Okay, bedankt voor het antwoord. Grappig dat Amerika dus nr. 1 is van de wereld letterlijk en figuurlijk :-D

Michael66
02-05-07, 17:23
Misschien een beetje een stupide vraag;
Hoe zit het met mobiel gebeld worden, moet de beller dan ook 001 voor het 06-nummer zetten?
Ja en nee.
Voor een nederlands mobiel nummer draai of druk je vanuit nederland altijd 0031 en laat je de eerste 0 van het nummer weg. Dus 06-12345678 wordt 0031612345678.

Ik zet trouwens alle nummer in m'n mobiel er altijd in met +31 ervoor en dan zonder eerste 0, dan kun je in elk land met dat nummer bellen zonder aanpassingen.

raygwencaith
02-05-07, 17:29
Nog even een vraag over bellen naar Florida. Mijn ouders hebben namelijk alle telefoonnummers van hotels van mij gekregen.

Stel het telefoonnummer is: (813) 910-7500
Wat moet er daarvoor gedraaid worden? Je hebt natuurlijk een landnummer, maar misschien ook een speciaal nummer voor Florida?

Ben benieuwd! Wie kan me helpen?

Was je zelf ook van plan om naar NL te bellen? Zo ,ja dan heb ik een site voor je waar je je kan aanmelden en dan kun je een bedrag reserveren om mee te bellen (mobiel, vanuit hotelkamer, telefooncel enz). Ik heb hier vorig jaar gebruik van gemaakt en dat scheelde me heel wat geld.

Het adres is

www.ekit.com (http://www.ekit.com)

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

stephie
02-05-07, 17:29
nou zijn we weer een stuk wijzer!

haha

ik ga toch proberen vanuit telefooncellen te bellen en dat mijn ouders naar het hotel bellen. Ik neem mijn mobiel mee voor noodgevallen.

raygwencaith
02-05-07, 17:48
nou zijn we weer een stuk wijzer!

haha

ik ga toch proberen vanuit telefooncellen te bellen en dat mijn ouders naar het hotel bellen. Ik neem mijn mobiel mee voor noodgevallen.

kijk wel even na of je telefoon wel op het amerikaanse netwerk kan en of je provider daar tarieven over heeft staan.

Met dat ekit kun je eigenlijk overal bellen. Geld over de hele wereld.

stephie
02-05-07, 18:17
hoi bedankt voor je tip!

ik ga de website eens even bekijken. Mijn eerdere reactie kwam blijkbaar tegelijkertijd met jouw reactie hier te staan. Ik had het dus nog niet gelezen.

Eric
03-05-07, 00:34
Het bellen in een telefooncel met kaart werkt trouwens prima hoor.
Ik geloof dat de WalMart voordelige kaarten heeft.
Eric

marloes
04-05-07, 13:03
Het bellen in een telefooncel met kaart werkt trouwens prima hoor.
Ik geloof dat de WalMart voordelige kaarten heeft.
Eric
Staan er veel telefooncellen in Orlando? Waar kan ik ze zoal vinden?
En als ik via zo'n kaart naar Nederland bel dan moet ik dus eerst 0031 draaien en dan het nummer?

Groetjes Marloes

Njit
04-05-07, 13:08
Of je koopt SkypeOut tegoed. We hebben de laptop mee. Bellen we daar wel mee naar huis vanuit de hotels met Internet.

SpaceAce
04-05-07, 18:40
Misschien een beetje een stupide vraag;
Hoe zit het met mobiel gebeld worden, moet de beller dan ook 001 voor het 06-nummer zetten?

Bedoel je dat iemand uit Nederland naar jouw mobiel in Amerika wil bellen, of dat jij gebeld wordt door iemand uit Amerika, terwijl je in Amerika bent?
Of bedoel je gewoon bellen met je mobiel vanuit Amerika naar Nederland.

Michael66
05-05-07, 03:42
Staan er veel telefooncellen in Orlando?Ja.
Waar kan ik ze zoal vinden?Overal bij/in/voor winkels e.d. Ook in WDW staan er veel.

En als ik via zo'n kaart naar Nederland bel dan moet ik dus eerst 0031 draaien en dan het nummer?Goede instructie staat meestal op de kaart.

Albert38
12-05-07, 21:55
Heb de zoekfunctie gebruikt maar kon geen topics vinden die hierover gaan.

Wat kun je het beste doen, een gsm kopen daar en daar mee bellen of hier een gsm kopen of huren en bij wie kun je dat het beste doen???

Njit
12-05-07, 22:22
Als je er hier 1tje koopt dan heb je wel een triband nodig. Verder moet je een beetje naar de tarieven kijken. Prepaid bellen/gebeld worden in de USA is erg duur. Abonnement is al wat goedkoper maar nog steeds niet echt goedkoop.
Je zou ook daar een SIM kaart kunnen kopen. Hier is al een keer over geschreven op het forum.

wippelgem
12-05-07, 23:53
beter kan je gewoon een telefoonkaart kopen en daarmee bellen. wij nemen wel de gsm mee om af en toe eens via een sms teken van leven te geven.

Anthony
14-05-07, 21:18
Ik heb bij een vorige reis op Ebay een prepaid simkaart gekocht met 30$ belwaarde voor maar 6$ als ik me niet vergis. Als je de simkaart in je toestel stopt en de klantendienst belt kan je een telefoonnummer aanvragen in elke regio van de VS, waar je maar wilt.
De reden dat die simkaarten goedkoop aangeboden worden is dat er veel deals worden aangeboden door telefoonmaatschappijen waarbij je een toestel krijgt met een prepaid kaart. Vaak zijn de telefoons al meer waard dan de verkoopprijs van zo'n pakket. Daarom zijn er mensen die zoveel mogelijk van die pakketjes inkopen om daarna de telefoons door te verkopen. De simkaarten hebben ze er min of meer gratis bij.

knaapje
02-12-07, 14:34
In een folder las ik bij een aanbieding van een Voip telefoon, dat je met deze telefoon "overal ter wereld" kon bellen op je eigen vaste nummer en daarop ook altijd bereikbaar bent. Het enige wat je nodig hebt is het juiste internetabonnement en een internetaansluiting. De tarieven zouden wereldwijd slechts enkele centen per minuut zijn.

Dit lijkt mij heel aantrekkelijk als je voor langere tijd in een villa zit.
Je bent op je normale nummer bereikbaar en je kunt voor weinig naar Nederland bellen. Alleen niet naar je eigen huis denk ik:-(:sad:

Heeft iemand hier ervaring mee?

Knaapje

Eric
03-12-07, 00:05
Voip telefoneren is niets anders dan via het internet (bv. Skype) telefoneren.
Je hebt dus zowieso een internetverbinding nodig.
Ook heb je een apart nummer, dus niet je gewone huistelefoonnummer.
Eric

Harm
03-12-07, 10:24
Met elke voiptelefoon kun je overal ter wereld bellen als je aan bepaalde voorwaarden voldoet. skipe en voipbuster bieden je een programma aan waarmee je gratis naar andere skipe of Voipbuster gebruikers kunt bellen. Wil je echter je eigen nummer behouden dan gaat het geld kosten. Ook kost het geld om naar vaste nummers te bellen. Programma’s als skipe en voipbuster worden veel gebruikt om vanuit het buitenland met elkaar te praten en is geheel gratis als je via het internet van skipe naar skipe belt. Bel je naar vaste nummers dan zal je moeten betalen.
Wel moet je een continu verbinding hebben met het internet en moet je pc zijn voorzien van een microfoon en koptelefoon of moet er een voiptelefoon zijn aangesloten.

berenst
17-12-07, 23:08
hallo floridagangers,

weten jullie of je je nederlandse mobieltje gewoon in florida kan gebruiken? En kan je een amerikaans simkaartje in je hollandse telefoon stoppen?

Ben benieuwd naar jullie antwoord,
pauline

PENPE
17-12-07, 23:16
Hoi Pauline,

Als je een triple-band mobieltje hebt kun je die gewoon gebruiken in Florida. Je moet ff informeren bij je provider of je eventuele beltegoed ook gebruikt kan worden in het buitenland.
Maar waarom zou je een amerikaanse sim-kaart nemen ?

Groetjes,
Pieter

Njit
17-12-07, 23:17
Ligt aan een aantal factoren:

- Is je mobieltje geschikt voor het amerikaanse GSM netwerk (kijk of je een Triband/Quadband telefoon hebt)
- Is je telefoon simlock-vrij

berenst
17-12-07, 23:40
Pieter,

ik zou een amerikaans simkaartje willen gebruiken om met elkaar tegen lokaal tarief te kunnen belen als we opsplitsen. En misschien is het goedkoper om van Florida naar holland te bellen met een amerikaans nummer dan met een nederlands nummer.

Ik zal mijn nokia 6021 checken op triband enzo, ik hoop dat dat ergens in het boekje staat.

groet,
Pauline

mafo
17-12-07, 23:40
Als je voor de lokale telefoontjes je GSM wilt gebruiken kan een amerikaanse Sim handig zijn. Volgens mij werken daar niet alle providers met simkaarten. Je kan overigens ook voor 10 dollar prepaid gsm kopen bij de K-mart zag ik tijdens deze vakantie. Het bereik met je Nederlandse telefoon is goed te noemen hangt wel af van je provider welke roaming overeenkomsten ze hebben. Zelf kies ik er toch voor om gewoon via een pay phone of de hotel te bellen via een 1-800 nummer dan kost het rond de 35 cent per minuut om naar NL te bellen. Via GSM is dit een veelvoud.

brutus
18-12-07, 00:22
ik heb tellfort prepaid en kon niet zelf bellen van uit florida. wel kon ik gebeld worden, ook vanuit nederland.

sms versturen en ontvangen ging ook goed.

Eric
18-12-07, 01:37
Losse simkaarten zijn moeilijk te vinden in de VS, gewoon een prepaid toestelletje kopen werkt veel beter.
En om naar Nederland te bellen is via Skype (als je een laptop bij je hebt) het goedkoopst, anders (BV bij de eerder genoemde WallMart) een prepaid telefoonkaart. Werkt prima.
Eric

Lannie
18-12-07, 09:58
Met www.voipbuster.nl, bel je met de laptop gratis naar Nederland! 1x installeren op je laptop, opwaarderen voor € 10,00 en je kunt gratis bellen!
Ook in Nederland bel je gratis naar alle vaste nummers. Jolanda

Njit
18-12-07, 13:18
Tri-Band is het belangrijkste. Hier meer over bellen in het buitenland met KPN Prepaid: http://www.kpn.com/mobiel/prepaid-/bellen-in-het-buitenland.htm

knaapje
18-12-07, 15:28
De 6021 is triband, dus technisch kan het. Denk ook eens aan gewoon sms''en naar elkaar. Voor die paar centen kan je de andere mogelijkheden met alle problemen vandien vergeten en indien strikt noodzakelijk bel je even.

Knaapje

Boterletter
20-12-07, 20:11
ik zou een amerikaans simkaartje willen gebruiken om met elkaar tegen lokaal tarief te kunnen belen als we opsplitsen.

Dat is precies wat wij ook willen gaan doen, we hebben 2 triband toestellen dus dat zal geen probleem zijn. Op Ebay.com worden tegen lage prijzen sim-only prepaid kaartjes aangeboden (T-Mobile) en die wil ik daar ook kopen. Omdat wij pas eind april 2008 gaan heb ik deze nog niet aangeschaft. De geldigheid van deze kaartjes is weliswaar onbeperkt, maar vaak moet je binnen 3 maanden weer extra beltegoed bijgekocht hebben.

raygwencaith
21-12-07, 19:53
Je kunt ook lid worden van www.ekit.com (http://www.ekit.com) je betaald dan een x bedrag en je kunt zeer goedkoop bellen wat van dat tarief afgaat. Ik belde +- 6 min voor 1.66 dollarcent afgelopen juni, van mijn orange kaart ging niks af. Dus erg handig.

Saskia
06-03-08, 18:00
Hallo,

Ik zie dat er allemaal apparatuur word meegenomen uit Florida :smile:maar kan je ook een simlock vrij mobieltje daar kopen? Doet die het dan ook wel hier in nederland? Zijn de mobieltjes daar wel voordeliger dan hier? of is dit nu net iets wat je daar niet vandaan haalt??

Groetjes Saskia

Ta2 Gerrit
07-03-08, 00:58
Simlockvrij = hier per definitie niet goedkoop, en geen snelle modellen.
En via de lokale internetaanbieders, die wel leuke modelletjes hebben voor weinig, bijna onmogelijk te bestellen.
Ben er net twee dagen mee bezig geweest, met als resultaat nul, dus nu maar via E-bay rechtstreeks naar huis laten sturen; komen we tegelijkertijd aan :-)
En ook dat laatste is bij een US aanbieder een crime.
Ik moet nodig ee US based credicard hebben, maar hoe.... ?

liesken
10-03-08, 08:39
Hallo,

Heeft er al ooit iemand een gsm (mobieltje) gekocht in Florida?
Zijn deze te gebruiken in Nederland/Belgi๋ of lukt dit niet?
Liggen de prijzen ook lager dan bij de meeste spullen die je er koopt?

Groetjes Liesken

Tinkerbell
10-03-08, 08:56
Ik heb er een gekocht. Pre paid. Prijs 20 dollar met 20 dollar beltegoed. Het is in Nederland niet te gebruiken maar voor ons ook niet nodig.
Eigenlijk hebben we gewoon onze Nederlandse aansluitingen gebruikt in Amerika en dat is prima bevallen.

liesken
10-03-08, 08:57
Maar kan je dan bellen en sms-en met het toestel in Nederland? En probleemloos de batterij opladen?

Tinkerbell
10-03-08, 09:20
Als je een triband toestel hebt wel. We hebben twee providers. Gewoon KPN en een Duits Vodafone abbonement. We konden overal bellen.Er was altijd wel een zenden binnen bereik. Kijk even op je oplader van de telefoon. Daar staat op met hoeveel volt je kunt laden. De meeste mobieltjes zijn tegen woordig 110 tot 220 volt en kunnen probleemloos opgeladen worden. ( wel even een reisstekker kopen :cry:)

Ik moet eerlijk zeggen dat wij belverslaafd zijn en dat hele gedoe met kaartjes kopen of beltegoed aanschaffen ons teveel werk was. We hebben gewoon lekker met onze eigen nummers gebeld en waren voor iedereen uit Nederland bereikbaar. En voor ik nu afgeschoten wordt dat is onze menig. Er zullen best goedkopere alternatieven zijn.

AMJ
13-04-08, 15:45
Wat zij de mogelijkheden mbt mobiel bellen in Fla? Heeft het zin mijn gsm mee te nemen? Ben ik dan bereikbaar? Of kan ik beter in Fla een prepaid mobieltje kopen? Wat is de beste (goedkope) manier?

karinslu
20-04-08, 13:49
Komende week gaan wij als gezin naar florida .
De volwassenen hebben een mobiele telefoon met abonnement en de jongeren een pre-paid.

Ikvroeg me af of het niet voordeliger is om in Florida twee goedkope pre-paids te kopen om elkaar daar te bereiken dan onze eigen toestellen/sim-kaarten te gebruiken?
Wie heeft ervaring?

Karin

marcelis10
18-05-08, 10:55
Hoi,

Wie kan mij vertellen hoe je het goedkoopste kunt bellen vanuit Florida. Volgens mij is mobiel niet altijd mogelijk en erg duur. Ik heb op een site gelezen over een telefoonkaart aanschaffen in nederland via cloncon. Je kunt dan voor 12 euro in nederland een kaart aanschaffen waarmee je in Florida voor 2,5 cent per minuut kunt bellen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Monique

JKG
18-05-08, 11:31
Neem je een laptop mee? Dan zou ik bijv. Voipbuster aanraden, gratis bellen naar vaste lijnen in Nederland (en van uit Nederland gratis naar Amerika -ook naar USA mobieltjes- ), moet je alleen wel een redelijke internetverbinding daar hebben. Geen dial-up (telefoonlijn), minimaal kabel of dsl.

Ik bel wel eens naar Amerika naar een vriendin en dat gaat perfect, erg leuk als je gratis lang met elkaar kan praten.. nouja.. gratis... je moet wel eerst een 10tje storten.

Voor telefoonkaarten heb ik geen info voor je, maar vast wel andere forumleden :)

PENPE
18-05-08, 11:54
Wij gebruiken heel af- en toe onze mobiel in Florida als we onderweg zijn

Voor telefoneren vanuit de villa gebruiken wij een telefoonkaart van SPRINT, o.a. te koop bij Wal*Mart en PUBLIX, wij hebben altijd die van $ 10 en daar kun je zeker wel 1,5 uur mee bellen volgens mij zelfs nog langer.

Groetjes,
Pieter

Weblog Florida April 2008 : http://penpeintheusa-april2008.blogspot.com/

mickey
18-05-08, 11:57
Gewoon daar een telefoonkaart kopen.
Je hebt ze in verschillende prijzen,volgens mij zelfs al voor 5 dollar.
Werkt heel simpel,en aardig wat belminuten.

rolthof
18-05-08, 12:27
Goedkoopste is idd bellen met een telefoonkaart welke voor het vaste net is bedoeld. Elke villa heeft een telefoon waarmee je deze kaarten kunt gebruiken.

Ook vind je overal openbare telefoons, iets dat in nederland al lang is uitgestorven, dus het gebruiken van de kaart zal geen probleem zijn. Overgens is het bellen vanaf een openbare telefoon naar nederland ook spotgoedkoop kwam ik achter op het vliegveld van Philadelphia.

6foot6
18-05-08, 12:38
Goedkoopste is idd bellen met een telefoonkaart welke voor het vaste net is bedoeld. Elke villa heeft een telefoon waarmee je deze kaarten kunt gebruiken.

Soms moet je zo'n telefoon eerst aktiveren en hiervoor je cc-nummer opgeven



Ook vind je overal openbare telefoons, iets dat in nederland al lang is uitgestorven, dus het gebruiken van de kaart zal geen probleem zijnTelefoonkaarten maken gebruik van een 800#, bij openbare telefoons heb je ook hiervoor een quarter nodig.

AlexFL
18-05-08, 13:09
Soms moet je zo'n telefoon eerst aktiveren en hiervoor je cc-nummer opgeven

Telefoonkaarten maken gebruik van een 800#, bij openbare telefoons heb je ook hiervoor een quarter nodig.

Volgens mij bedoelt ie gewoon internationaal bellen via de telefooncel, op de vliegvelden moet je goed opletten, de ene telefoon bel je voor een dollar bijv 5 minuten en bij de andere ben je veel meer kwijt. staat op de telefoon zelf :)

raygwencaith
18-05-08, 14:12
Wij gebruiken www.ekit.com (http://www.ekit.com) een handige site waarvan je lid wordt en dan bel je zeer goedkoop (6 min met mobiel bellen heeft mij 1.10 dollar gekost) naar Nederland.

We gebruiken deze kaart ook in Europa en het scheelt heel veel geld.

Je word lid en betaald een bedrag waarvan je kan bellen (vanaf 20 dollar, een jaar geldig) met je inlogcode bel je het nummer en zo daana het nummer van degene die je wilt bellen.

Wij vinden het ideaal.

Joontje
18-05-08, 20:21
Hallo,

Wij kochten inderdaad altijd een telefoonkaart in een winkeltje vlakbij een Publix (John Young Parkway vlakbij 192), zo'n dollarwinkeltje. Daar zocht zo'n aardig (indiaas?) mannetje altijd de beste telefoonkaart uit. Voor 5 dollar had je dan soms 400 belminuten naar Nederland! Vanuit de villa of waar dan ook waar ze een openbare telefoon hebben (een keertje vanuit Epcot) bel je dan naar een bepaald nummer, geef je code op die je krijgt door te krassen en huppekee. Heeft al zes keer prima gewerkt.

Joontje

[verwijderd]
18-05-08, 20:26
Kan iemand mij uitleggen hoe je dan vanaf een openbare telefoon naar nederland moet bellen, mij lukte dat 7 jaar geleden nml. niet.

AlexFL
18-05-08, 22:28
je moet gebruik maken van de international access code 011 dus naar mij bijv 011-31-455050050

[verwijderd]
18-05-08, 22:30
Thnks, wij probeerden 0031 en er werd door de operator steeds gezegd 01 maar dat moet 011 zijn, duidelijk. Ik vertel het nog niet aan de familie, dan kan ik ook nog collect bellen op hun kosten, dat is voor mij het goedkoopst.

vanderlinden48
18-05-08, 23:19
Hoi wij hadden in disney een telefoonkaart gekocht van T&T. Na 1 minuut bellen naar een mobiel nummer was deze echter al op!
Ik dacht ach dan bel ik maar via mijn creditcard en dan zie ik thuis wel eat dit kost:cry:
Had ik dit maar nooit gedaan want dit bleek achteraf 20.00 euro PER TELEFOONTJE VAN MAX 4 MINUTEN te zijn.:oops:
En dat keer vier dus ik hoop dat ze in nederland erg blij waren dat ze wat van ons gehoord hebben!!
Daarna belkaarten bij de pubics gekocht en was een stuk goedkoper.

DUS NOOIT MET JE CREDITKAART BELLEN!!!!!!!!!!!!!!!!

Groeten wendy

6foot6
19-05-08, 00:19
Volgens mij bedoelt ie gewoon internationaal bellen via de telefooncel,

Ik bedoel wat ik schrijf

Je kunt ook "collect" bellen, kies 1-800-4320031 en volg de instructie's
Als je ipv je naam een korte boodschap inspreekt krijgt het thuisfront deze gratis te horen

peejee
20-05-08, 23:08
En dan hier de ervaring met Cloncom =D> (dus niet Cloncon) :idea: :-o

Wij hebben de $10,-- "Cloncom Connect USA" (groen van kleur) kaart met "minutes never expire" optie genomen van Cloncom.com
Deze kaart heeft ons € 6,74 gekost en je krijgt hem werkelijk niet op. (+/- 600 belminuten vanuit de Kissimmee villa naar een lokaal nummer in Nederland)

Hoe bestellen:
Na bestelling op hun website en betaling met je CC krijg je een e-mail met pincode en instructies.

Hoe gebruiken vanuit je villa:
- Toegangsnummer draaien 1-800-874-9841 of 321-251-4119 (Orlando area)
- Kies 1 voor Engels / 2 voor Spaans
- Toets het nummer wat je wil bellen: 011.31.40.1234567 (voorbeeld is Eindhoven)

Wij hebben er perfect :-P mee kunnen bellen en ik kan het een ieder aanbevelen, oh ja....
we hebben geen aandelen in Cloncom! ;)

Uiteraard is bellen naar een mobiel toestel veel duurder!

marcelis10
20-05-08, 23:16
Hoi Peejee,

bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad ook op een site over cloncom gelezen en deze kaart werd daarop aangeraden. Fijn te horen dat er iemand goede ervaringen mee heeft. Dan ga ik er ook 1 bestellen. Kun je er ook mee vanuit een hotel bellen? Of gaat het plaatje dan niet op?
Wij zitten nl. een aantal dagen in diverse hotels en daarna 9 dagen in een villa.

Groetjes Monique

raygwencaith
20-05-08, 23:21
Met hetgeen wat ik eerer schreef kun je overal bellen (villa, hotel, mobiel, telefooncel):

Wij gebruiken www.ekit.com (http://www.ekit.com/) een handige site waarvan je lid wordt en dan bel je zeer goedkoop (6 min met mobiel bellen heeft mij 1.10 dollar gekost) naar Nederland.

We gebruiken deze kaart ook in Europa en het scheelt heel veel geld.

Je word lid en betaald een bedrag waarvan je kan bellen (vanaf 20 dollar, een jaar geldig) met je inlogcode bel je het nummer en zo daana het nummer van degene die je wilt bellen.

Wij vinden het ideaal.

peejee
20-05-08, 23:23
Ervaring vanuit een hotel hebben wij niet, maar nadat je het nummer hebt ingetoetst hoor je het aantal belminuten en weet je dus ook of het vanuit een hotel duurder is.

Wellicht zijn er mensen op het Forum die ervaring hebben met bellen vanuit een hotel naar een gratis (1-800) nummer :?:

reneefrankrijk
24-05-08, 12:11
Kun je met Cloncom ook naar andere landen bellen?
Het viel ons vies tegen dat we helemaal niet naar huis hebben kunnen bellen, niet met mobiel, niet vanuit de villa en niet vanaf telefooncellen (met of zonder operator, ook niet collect). Balen.

raygwencaith
24-05-08, 13:36
Dat kan dus zoiezo met ekit. Ik heb hem gebruikt in Orlando, Londen, Turkije. Zowel vanuit villa, hotel, mobiel. Het werkt perfect.

<full quote eruit gehaald door moderator Michael66, zie quoten (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=6406)>

reneefrankrijk
24-05-08, 15:39
Ik bedoel vanaf Orlando naar Frankrijk?

HenkR
25-05-08, 11:23
Als je op de site van www.cloncom.com (http://www.cloncom.com) kijkt zie je meteen op de start pagina dat je op kunt geven waar van daan en waar naar toe.
Ik zie wel dat ze wekelijks een bedrag afschrijven voor administraite kosten. Tikt 8-[ ook aardig door. Dus niet te vroeg voor je vertrek kopen en je kunt hem beter daar opmaken.

raygwencaith
25-05-08, 14:35
Je kunt met kaart van ekit vanuit Orlando naar overal in de wereld bellen

marcelis10
25-05-08, 14:59
Ga naar de pagina van Cloncon (http://www.cloncom.com/index.jsp?AFFN=6450-1) en zoek daar op bellen vanuit de usa-continental naar the netherlands, klik op search now. Op de volgende pagina aangekomen klik je op view more cards selecteer daar de kaart van usa connect (groene kaart links op de pagina) Je kunt met local access (lokaal) bellen voor 2,5 cent per minuut of met Toll free access (gratis telefoonnummer) bellen voor 2,8 cent per minuut.

Als je de kaart bestelt krijg je je kaartnummer en pincode naar je email gestuurd. (print dit uit en vergeet dit niet mee te nemen)
Als je dan wilt bellen vanuit je hotel bel je met het lokale nummer of met het 1-800 nummer. Je geeft dan je pincode van de kaart door aan de computer en je kunt daarna bellen met Nederland.


Aan het begin van het gesprek krijg je te horen hoeveel minuten je nog over hebt. Heb je de beschikking over een computer met internet dan kun je dit ook via het internet opvragen.We hebben de kaart zelf al uitgeprobeerd en zijn er zeer tevreden mee. Je moet erg lang bellen wil je door je minuten heen zijn in je vakantie. Ook bellen naar een mobiel nummer is een stuk goedkoper als je met de kaart vanaf een gewone telefoon naar een mobiel nummer in Nederland belt in plaats van je eigen mobiel te gebruiken.

Dit is wat ik gevonden heb op die site waar ik over sprak. Heb het nagekeken bij cloncom en er zijn geen wekelijkse kosten waar HenkR het over had. Wel bij andere kaarten zag ik. Ik vond dit op de site www.hitandgo.com/floridatips (http://www.hitandgo.com/floridatips). Leuke site trouwens met leuke informatie.

Groetjes Monique

reneefrankrijk
25-05-08, 16:55
Duidelijke site. Maar er zijn wel maintenance fees, dus toch niet te vroeg aanschaffen.

marcelis10
25-05-08, 18:29
Bij de USA connect niet.

Monique

HenkR
25-05-08, 23:45
Dan heb ik niet goed gekeken, maar bij elke kaart die ik zie vanaf USA naar Nederland of welk ander land dan ook zie ik: Maintenance Fee
€ 0.63 weekly
of € 0.13 weekly
of € 0.44 weekly

reneefrankrijk
26-05-08, 08:39
Je hebt gelijk Monique. Ook ik had niet gezien dat er nog een link naar een 2e pagina was. Excuses. Toch even iets verder kijken dan mijn neus lang is.

peejee
26-05-08, 20:35
Precies! Bij de USA connect geen "extra" (lees verborgen) kosten.

Ik heb deze kaart al een half jaar geleden gekozen en 1 malig met CC betaald en verder zijn er geen kosten meer in rekening gebracht.

HenkR
27-05-08, 01:31
Excuus:oops:, inderdaad nog een 2e pagina met kaarten waar geen verstopte kosten bij zitten.

Lady-M
10-06-08, 00:20
Hallo allemaal,

Weten jullie hoe dat gaat, als mijn zoon van 14 met zijn mobieltje mij wil bellen (op mijn mobieltje) als we in de VS zijn? Gaat dat dan via NL? Welk nummer moeten we dan bellen? Gewoon het 06 nummer of eerst 001 ervoor? Ik heb werkelijk geen enkel idee....

PENPE
10-06-08, 00:40
Hoi,

Het gaat altijd via NL, en ook gewoon 06-nummer bellen wil wel lukken.
Maar ik zou toch jouw nummer als : +31 6-nummer er in zetten voor het geval.

Groetjes,
Pieter

8-) nog 2 maandjes, 3 weken en 6 dagen en dan gaan we weer...

Weblog Florida 2006 : http://penpe.blogspot.com/
Weblog Florida 2007 : http://penpeintheusa2007.blogspot.com/
Weblog Florida April 2008 : http://penpeintheusa-april2008.blogspot.com/

AlexFL
10-06-08, 02:23
011-31 niet nodig dan?

JKG
10-06-08, 11:44
Wij gaan met 4 man (nouja, 2 heren, 2 dames) op vakantie en per koppel gaan we ook los dingen van elkaar doen. M'n broer zag dus al op internet iets van prepaid telefoons voor weinig geld. We denken dat we dat gaan doen. Simpel prepaid abonnementje, scheelt aanzienlijk in de kosten.
Ik moet het alleen nog even uitzoeken. Misschien ook wat voor jullie? Als je je NL GSM gebruikt, dan merk je dat de maand erop wel als je je rekeningoverzicht krijgt :)

Lady-M
10-06-08, 14:02
Ja, dat heb ik ook overwogen, maar ik geloof niet dat die kosten om heel even onderling te bellen (in geval van nood) en even naar huis om te laten weten dat we veilig zijn aangekomen en misschien tussendoor nog een keer, opwegen tegen de kosten van een nieuwe gsm met een kaart. Of zie ik dat verkeerd? Ja, als je met een gezelschap gaat dat ieder zijn weg gaat, is het misschien anders, maar ik ga met mijn zoon(tje)s en het is wel een prettig idee dat ze me kunnen bellen als ze me kwijt zijn. Maar misschien is het wel helemaal niet handig om een mobieltje in je zak te hebben als je in de rollercoasters zit....:?:

mickmak
10-06-08, 14:22
Het "probleem" met het bellen onderling met je eigen mobiel is dat het erg makkelijk is en dat je dan snel geneigd bent effe te bellen. Tenminste zo gaat het met ons altijd.
We zeggen vooraf, alleen bellen als het echt nodig is. Maar in de praktijk raken we elkaar nogal eens kwijt en dan bellen we toch weer, waar ben jij.
De kosten zijn erg hoog dan.
Maar gewoon gebruik, effe bellen naar Nederland om te zeggen dat alles goed is, dat is prima te doen.

Jackie

Marie-Anne
10-06-08, 15:08
Je kunt natuurlijk ook een sms-je naar elkaar sturen in plaats van te bellen. Dat zal allicht goedkoper zijn.

JKG
10-06-08, 15:20
LadyM, bij de Walmart heb je voor $ 13 dollar een GSM (prepaid model) en dan koop je er nog een beetje beltegoed bij... alleen wel even checken of de dekkign dan wel is in het gebied waar je wilt zijn. Maar je hebt ze ook soms voor 30 dollar met al beltegoed erbij voor bijv. 300 minuten.

Het zijn toch echt werkelijkwaar weer belachelijk lage prijzen!
Daarnaast, naar NL bellen kan je ook op het vliegveld doen, de prijzen schijnen daarvan mee te vallen van die public phones. Bij mij gaat het er om dat ik m'n broer kan bereiken wanneer het moet en zo goedkoop mogelijk, maar m'n normale sim gaat ook mee, die stop ik in m'n PDAtelefoon, waar ook weer mn tomtom op zit :)

SMS'en op je Nederlandse GSM kan buiten de landgrenzen ook vrij snel in de prijzen lopen!


Deze prepaid GSM's bij Walmart werken in elk geval in Kissimmee;

http://www.walmart.com/catalog/catalog.gsp?cat=426191

Heb verder geen verstand van de kwaliteit van elke aanbieder, misschien frequente Florida-gangers wel.
Mij lijkt de Motorola V170 wel wat, klein, goedkoop (18 dollar) en werkt in Kissimmee en Miami. Dat zijn voor mij persoonlijk belangrijke punten. Dan gewoon wat minuten erbij nemen, in de winkel helpen ze je er wel mee als je er naar vraagt.


Maar voor alleen een korte melding naar Nederland dat je bent aangekomen voldoet de public phone of even snel je eigen GSM.