PDA

Bekijk Volledige Versie : Telefoneren in/naar/vanuit Florida



Pagina's : 1 [2] 3

marcelis10
10-06-08, 18:30
Werkt je mobiel altijd in florida of moet je dan nog ergens op letten? Ik heb een abonnement bij T-mobile en een sony ericson k800-i. Zou ik daarmee gewoon kunnen bellen en smsen? Ik wil in ieder geval een telefoonkaart kopen om af en toe een keer te bellen. Maar het is wel makkelijk als ze vanuit Nederland af en toe kunnen smsen.

Monique

Dr. Phlox
10-06-08, 19:05
Misschien heb je hier wat aan :
http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/media/pdf/buitenland/worldclass-tarieven-in-buitenland.pdf

Lady-M
10-06-08, 19:15
Nee, die tarieven heb ik al bekeken op de site van Vodafone, mijn eigen provider. Ze zeggen daar dat wanneer je met het netwerk van AT&T belt, je tussen de € 1.30 en € 1.90 ofzo per minuut betaalt. Daarnaast schijnt er een vast tarief per gesprek te zijn, maar hoeveel dat is, kan ik nergens vinden en dat vind ik verder ook niet zo interessant. Daarvoor zal ik te weinig bellen. Ik wilde eigenlijk alleen weten hoe ik onderling, dus met onze NL toestellen daar in de VS, moet bellen, dus welk nummer.

JKG
10-06-08, 20:16
Als je dat wilt weten, bel gewoon met 316 en dan de rest wat na 06 zou komen..

Wat betreft of je met je mobiel in Amerika wilt bellen.. je toestel moet dan triband aankunnen (dit zijn 3 frequentiebanden waarop hij kan werken). Om dat te weten, tik even de naam van je telefoon + type in op Google en bekijk de specificaties. De meeste telefoons tegenwoordig zijn triband en quadband.

Pukenjoepy
07-07-08, 10:22
hoi hoi.....

Ik heb een telefoonnummer van een vriend van me in Florida, maar ik weet niet welk netwerk nummer ervoor gaat....ik heb eennummer met 10 cijfers wat moet ervoor.... en volgens hem kan ik ook een sms ernaar toe sturen is dat dan hetzelde netwerk nummer of een ander?

wie kan mij helpen...

Thanx Esther

Njit
07-07-08, 10:35
Normaal gesproken moet je om naar de USA te bellen er 001 (of +1 in een mobiel toestel) voor plaatsen.

Pukenjoepy
07-07-08, 21:49
dus 001dan het nummer?? dat doet ie niet....

corrus
07-07-08, 22:03
Vanuit NEDERAND draai je eerst het international toegangsnummer...

Dit is voor Nederland 00
Wat dit voor België is weet ik niet.

Daarna 1 voor de Verenigde Staten
Daarna het nummer van je vriend... (10 cijfers)

JKG
07-07-08, 22:51
Van wikipedia:
"Beschikking 92/264/EEG van de Raad van 11 mei (http://nl.wikipedia.org/wiki/11_mei) 1992 (http://nl.wikipedia.org/wiki/1992) inzake de harmonisatie van het internationale toegangsnummer voor het telefoonverkeer in de Europese Gemeenschap (http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_Gemeenschap) bepaalt dat de lidstaten het nummer 00 in de openbare telefoonnetten als gestandaardiseerd internationaal toegangsnummer voor het telefoonverkeer invoeren."


Voor Belgie dus ook 00 vooraf.. dus 001 en dan het 10-cijferige nummer.
Soms kan de kwaliteit wel eens belabberd zijn, moest wel lachen. Met KPN Hi naar een GSM in Florida (weet niet welke provider daar) klonk het enorm slecht. Pak ik hier voipbuster in combinatie met m'n PC (eerste 4 maanden bij elke opwaardering gratis bellen, daarna 1 cent per minuut naar Amerika vaste lijn & gsm) en dat klonk een heel stuk beter. Scheelt nog veel geld ook :D

utah
09-09-08, 21:56
Hebben ons tijdens ons verblijf in de US een goedkoop GSM toestel aangekocht bij Radioshack met pre paid kaart van AT&T.

40 Usd met een betaaltegoed van 25 Usd.

Met 1.90Usd bel je ruim 5 minuten naar Nederland.

Niks abonnement en pre paid kaarten verkrijgbaar bij alle Wallmarts.

Het is de PAY AS YOU GO van AT&T.

Handig voor onderweg met de wagen en je hoeft ook niet via Visa

Njit
09-09-08, 22:02
Kan nog goedkoper: http://www.radioshack.com/family/index.jsp?s=A-StorePrice-RSK&x=13&y=8&cp=2032052&categoryId=2134654&pg=1&searchSort=TRUE&retainProdsInSession=1

$10

Carlo
10-09-08, 00:37
ook bij WalMart kun je goedkope pre paid toestellen kopen. Pas wel op dat er al beltegoed op zit, anders moet je nog een losse kaart kopen. Wij hebben er dit jaar een gekocht voor $30 met 300 belminuten. Een nieuwe kaart voor 300 belminuten kost ook $30 dus het toestel (simpele effectieve Nokia) is in principe gratis. En bereik door de hele USA, zelfs in de woestijn....Provider is Net10

yss
10-09-08, 09:11
De International Prepaid Phone Card van Sprint; deze vinden wij heel handig.
Je koopt 'm bij de Publix, CVS of Wallmart e.d.
Zijn in verschillende bedragen te verkrijgen. Wij hadden 10 dollar = 50 min. bellen naar Nederland.

Werkt vanaf iedere telefoon (meestal gratis vanaf hotelkamer, enkele keer 0.50 voor gebruik buitenlijn).
Je belt het nr. op de kaart, kies 2 voor europa, dan 31...met nummer van diegene die je wil bellen.
Ging altijd makkelijk.

Karin17
10-09-08, 10:47
Zie ook nog een ander topic "bellen vanuit Florida". Met de kaart van Cloncom van $ 20,.. konden wij 600 (!) minuten bellen naar een vaste lijn in Nederland.

FrankS
10-09-08, 10:57
Er is nu ook een aanbieding van Virgin Mobile (http://www.virginmobileusa.com), voor nieuwe klanten: koop voor $20 beltegoed en je ontvangt een cellphone gratis erbij. Let wel op dat je niet met alle prepaid aanbieders ook internationaal kunt bellen.

Tinkerbell
10-09-08, 11:24
Maar met Virgin wel :lol:.

yvonne
10-09-08, 12:50
Kan ik met een goedkope gsm die ik in orlando koopt ook bellen naar gsm in nederland.
Zou wel lekker zijn was vorig jaar een aardig bedrag kwijt aan het bellen.
Yvonne

FrankS
10-09-08, 15:28
Dat is dus per provider verschillend.

Marcelg
11-09-08, 00:30
Natuurlijk voor iedereen die een laptop bij zich heeft SKYPE.

WWW.skype.com (http://www.skype.com)

Ik gebruik skype altijd als ik in de buurt ben van mijn computer,

naar een nederlandse landlijn is het 2,6 ct/min
naar een nederlands mobieltje 26,3 ct/min
naar een nederlander met skype "Gratis"

Voor degene die Skype niet kennen, je setup is gratis en je communiseert gratis met andere skype gebruikers wereld wijd.

Voor het bellen naar een willekeurige telefoon moet je wat geld storten, volgens mij kan dat vanaf $10.00 en kun je dit doen per credit card of Paypal, voor mij werkt het geweldig.

JKG
11-09-08, 09:01
Marcel, www.voipbuster.com (http://www.voipbuster.com) gebruik ik. 10tje storten, je krijgt dan een echt tel. nr waarop je bereikbaar bent. Daarnaast bel (en sms, tenzij je veel smst, maar bijv. 5 smsjes per dag is geen probleem) je de eerste 4 maanden gratis naar diverse landen waaronder Nederland, Belgie en Amerika, waarbij je in Amerika gratis naar GSM's kan bellen, maar niet in NL en BE.
Naar voipbuster gebruikers (pc 2 pc) gratis, maar dat lijkt me vrij normaal.

Ik vind het ideaal en gebruik het al een paar jaar en stort om de zoveel tijd een keer een tientje, want na die 4 maanden begint dat tientje dus wel te lopen. Ik betaal dan 1 cent per minuut naar Amerika geloof ik...

disney fan
12-09-08, 07:10
Wat veel goede tips!
Bel al jaren met mijn eigen GSM en dat is best duur.
Wat is dit forum toch handig!!!!!

utah
12-09-08, 12:16
Daarvoor net is het van goudwaarde!

Ik moet zeggen dat de info die ik heb gevonden op dit forum ons enorm vooruit geholpen heeft in onze reis.

Er is geen enkel boek zo goed als dit forum waarop je "eerstelijns" info krijgt!

Wat mij betreft: een dikke pluim voor de oprichter(s) en de moderators!!!!!

Milla
18-09-08, 22:58
Ik heb misschien een domme vraag, maar moet je ook iets voor je 06 nummer zetten als iemand uit Amerika je wil bellen?

Wij willen graag een City Tour boeken, en er staat ook bij dat je je telefoon nummer moet opgeven zodat zij je kunnen bellen wanneer je in Miami bent. Moet ik dan gewoon mijn 06 geven of moet er nog een amerikaans/nederlands netnummer voor, ik noem maar wat...heb er weinig verstand van namelijk hahahaha

Groetjes

6foot6
19-09-08, 08:03
+31 en de 0 weglaten dus:

+31 6 xxxxxxxx

en het is voor jou niet gratis als je in Amerika gebeld wordt

Milla
19-09-08, 09:41
Nou lekker dan, word je gebeld door iemand draai je ook nog zelf voor de kosten op :mrgreen: Mahja het zal wel moeten aangezien hun ons moeten kunnen bereiken voor die tour. Thnx anyways!

knaapje
19-09-08, 13:21
Nou lekker dan, word je gebeld door iemand draai je ook nog zelf voor de kosten op :mrgreen: Mahja het zal wel moeten aangezien hun ons moeten kunnen bereiken voor die tour. Thnx anyways!

Als dit nieuw voor je is dan zou ik mij er toch maar eens in de tarieven en voorwaarden van je abo verdiepen voor je voor vreemde verrassingen komt te staan als je in het buitenland belt of gebeld wordt.

Buiten Nederland maar in Europa spreek je zomaar over 50 Eurocent per minuut (zowel bellen als gebeld worden).
Buiten Europa (USA) tussen de EUR 1 en over de EUR 2 idem. Het gaat dus hard.

Waarom geef je niet gewoon het nummer van je hotel?

Knaapje

Milla
19-09-08, 14:42
Wij nemen onze laptop mee, dus via internet hebben we contact met het thuisfront, niet via telefoon. Ik heb er wel aan zitten denken om het nummer van het hotel te geven, maar als iemand van die city tour belt zou ik dr wel zelf willen spreken, en als ze naar het hotel belt is de kans groot dat wij er niet zijn, snapt u. Is het dan niet handig om gewoon onze eigen 06 nummer te geven?

rreedijk
20-09-08, 00:24
Wij hebben bij de Wal-Mart een LG pre-paid telefoon gekocht voor 30 dollar (inclusief 300 belminuten). De medewerkster van de Wal-Mart heeft ons dit als "koopje" aangeraden. De provider was Net10. Op de verpakking stond dat je Internationaal kon bellen. De medewerkster heeft de telefoon in elkaar gezet en alles geregeld terwijl wij lekker aan het shoppen waren. Service was dus prima.
Echter kwamen we er al snel achter dat we niet internationaal konden bellen. Dus via een vaste openbare telefoon gratis met Net10 gebeld om dit te laten activeren. Was direct geregeld aan de hand van wat codes die ik door moest geven die op de bijbehorende papieren stonden.
Door *1 te bellen kwam je in een simpel keuze menu en kon je door middel van 011 31 (citycode zonder de 0) en lokaal nummer naar VASTE nummers in nederland bellen. Bellen naar mobiel en sms-en lukte niet! Smsjes en mobiel nummers ontvangen lukte wel.
Ik heb een aantal jaren geleden in Amerika gewoond en had toen een T-mobiel prepaid abonnement. Ik weet nog dat ik daarmee wel kon sms-en en naar mobiele nummers kon bellen in Nederland,
Let wel op dat als je gebeld wordt op een amerikaans mobieltje, dat er belminuten afgaan. Zower de beller als de ontvanger moeten betalen.

yvonne
20-09-08, 17:06
Misschien wel een domme vraag maar stel hem toch.
Als ik het goed begrijp kan je met de telefoon van virgin bellen naar nederland ook naar mobiele nummers in nederland.
En als dat zo is waar kan ik die kopen dan.
Yvonne

rreedijk
21-09-08, 17:50
Ze zijn te verkrijgen bij de Wal-mart. Heb ze vorige week nog zien hangen :D

DLVV
22-09-08, 13:26
Ik zou gewoon mijn mobiele nummer geven. Zoals je hebt aangegeven, gaat het er om dat je bereikbaar wil zijn voor de tour coordinator. Je telefoonrekening zal dan echt niet torenhoog zijn als het in feite maar om 1 telefoongesprek gaat.

Groet, Lucienne

utah
22-09-08, 21:04
Zeker niet onbelangrijk:
Indien je wordt gebeld op je mobieltje in het buitenland betaal je roaming kosten die heel hoog kunnen oplopen!

http://www.lenix.nl/Default.aspx?tabid=32

eddy sanders
06-11-08, 09:57
Op welke manier belt men het goedkoopst naar Belgie en Nederland vanuit florida ?
telefoonkaarten ? internetcafés ? publieke telefoons ?
welke zijn de kosten als men mobiel belt ? sms-berichten verstuurt ?

Michael66
06-11-08, 12:29
Mobiel (GSM) bellen en SMSen heeft bij elke provider weer een andere prijs, en providers hebben ook nog eens diverse tarieven. Ik heb zel T-Mobile met het World-tarief, dan betaal ik € 0.50 per SMS en ook zoiets per minuut als ik bel. Het goedkoopste is uiteraard om via internet te bellen, maar daar weten anderen vast meer over te vertellen.

FLA33708
16-12-08, 23:28
Wij bellen altijd met belkaarten van discountcallcards.com vroeger kochten wij bij Sams Club of Wallgreens maar discountcallcards.com is gewoon goedkoper en je kan gewoon online kopen waar je ook bent, je krijgt de card direct per email binnen. Normaal betaalde wij ongveer $0.10 per minuut en nu $0.03 oftwel 3x langer bellen voor hetzelfde geld. Gebruiken hun site trouwens altijd, niet alleen in Florida. Succes
ps Nu ik het zo terug lees lijkt het wel reclame, nou ja zie maar wat je ermee doet hoor! Doei!

mafo
17-12-08, 06:46
Als je een laptop hebt kan je Skype gebruiken met een landenabonnement kan je voor een paar euro een maand onbeperkt naar Nederland bellen. Mobiele nummers kosten wel extra maar dat is ook een minimaal bedrag. Als iedereen die je belt een pc heeft dan heb je geen landenabonnement nodig en kan je gratis PC naar PC gesprekken voeren.

Heeft onze belkosten in de vakantie aanzienlijk verlaagd.

maya
17-12-08, 12:31
Als je dan toch een laptop meeneemt.......msn videogesprek?
of Voip, is net zoiets als skype.

Michael
17-12-08, 23:07
Wij Skypen ook altijd. Naar mede-Skype gebruikers gratis en naar andere (vaste) telefoonnummers 0.02 Dollar cent per minuut. Zeer goede geluidskwaliteit. Ter plaatse kopen wij beltegoed on line in US dollars. Scheelt nl ook weer met de btw héhéhé

FloridaFrankie
07-02-09, 17:21
Beste forum-bezoekers, wie kan mij helpen?
Ik ga volgende week naar Kissimmee 8-)!! Vorig jaar ook geweest, geweldige vakantie gehad (met dank aan USA Fun Vac). Heb tijdens deze vakantie een aantal maal naar NL gebeld. In ons huis (Lindsfield) lukte het mij niet om "naar buiten" te bellen, zonder de tussenkomst van een operator. Bij thuiskomst (toen de creditcardafschriften op de mat ploften) bleek dat die operator een aardige duit kostte :???:. Doe ik iets fout? Iemand een goede tip? Alvast Dank! FloridaFrankie

peer
07-02-09, 18:11
hallo
Je kunt het beste een telefookaart kopen bij de Wall-mart, deze kost 5 of 10 dollar
Als deze op is word de verbinding vanzelf verbroken

Groetjes Peer

Lannie
07-02-09, 18:39
Als je je laptop meeneemt, dan instelleer je daar voipbuster.nl op, je zet er een klein bedrag op van € 10,00, waarmee je voor 2 a 3 cent kunt sms-en naar Nederland en gratis kunt bellen! Voor ons werkte dit prima.

Succes!

JKG
07-02-09, 19:24
Ja maar dan moet je wel internet hebben Lannie... overigens doe ik het wel zo hoor, via Voipbuster.. werkt prima, al jaren.. en een eigen telefoonnr waarop je ook gebeld kan worden. Heb een jaar of 2 a 3 geleden een eigen nr kunnen kiezen incl. het netnummer.

6foot6
07-02-09, 19:39
bel collect, 1.800 432 0031 volg de instructie's, het thuisfront betaalt

mafo
07-02-09, 20:42
Vorig jaar voor het eerst met Skype naar Nederland gebeld. Voordat ik die had heb ik het gedaan met deze kaart (http://www.primustel.nl/zakelijk/primus_passport.php). Was destijds de voordeligste oplossing zonder laptop.

floriaantjes
07-02-09, 22:41
Leuk de link naar die kaart, maar dan moet je wel een kvk nr. opgeven, of heb ik dat verkeerd?

mafo
07-02-09, 22:56
Misschien via de link wel, toen ik het een jaar of wat geleden aanvroeg was het onderscheid er niet. Hier is de link (http://www.primustel.nl/consumenten/primus_passport.php) naar het consumenten deel.

Albert38
08-02-09, 12:42
Wij hebben vorig jaar gewoon vanuit openbare telefoon gebeld, je kon daar 3 minuten naar Nederland bellen voor $ 0,50

Tinkerbell
08-02-09, 18:06
en mobiel bellen of is dat mega duur of lastig?Nee helemaal niet. We hebben gewoon onze KPN kaarten gebruikt en de kosten zijn nauwelijks hoger dan als je uit Europa naar Nederland belt. De dekking was soms niet optimaal maar het lag ook vaak aan het toestel. Als het ene toestel geen verbinding kon maken had het andere soms volledige zender sterkte.
We hadden drie toestellen met KPN kaarten en een met een Duits Vodafone abbo in gebruik. We hebben gewoon gebeld en zijn na afloop echt niet achterover gevallen van de kosten.

Geen gedoe met kaarten kopen of een half abonnement daar af te moeten sluiten maar gewoon je eigen mobieltje gebruiken. Gemak dient de mens nietwaar?:lol:

raygwencaith
08-02-09, 18:11
Wij bellen ook met onze mobiel maar bellen dan via www.ekit.com (http://www.ekit.com). werkt reuze handig en voor 6 minuten naar nl bellen was ik nog geen euro kwijt. Even een account aanmaken op ekit.com, noteer je inlogcode, schrijf je landennummer op (tenzij je via American Vacations een kaartje hebt gehad) en het werkt reuze handig. Inbellen nummer intoetsen en klaar is kees.

rreedijk
08-02-09, 22:04
Wij hadden een amerkaanse pre-paid mobiele telefoon gekocht bij de wal-mart. Voor 20 dollar, incl 300 belminuten. Nou gingen die belminuten best hard omdat je natuurlijk niet lokaal belt. Maar heb er toch 2 weken mee kunnen doen en heb om de dag wel naar nederland gebeld. Was nog even een probleem om internationaal bellen geactiveerd te krijgen en daar moest een medewerkers van de mobiele maatschappij aan te pas komen. Maar ik vond het aardig werken.

veghel
06-04-09, 21:50
kan ik bij ekit zo een asccount aanmaken , of moet ik een Global Pfone card kopen,. daar moet je je gegevens invoeren??

in onze villa zit ook een telefoon en nationaal bellen is gratis, hoe zouden dan de prijzen voor internationaal liggen??

PENPE
06-04-09, 22:11
in onze villa zit ook een telefoon en nationaal bellen is gratis, hoe zouden dan de prijzen voor internationaal liggen??

Duur, tenzij je even bij de PUBLIX/Wal*Mart zo'n telefoonkaartje haalt van $ 10, daar kun je echt lang mee bellen :-D

Groetjes,
Pieter

Micktomar
07-04-09, 14:20
Bij zo'n telefoonkaart, moet je dan eerst een speciaal nummer bellen/activeren voordat je naar Nederland kan bellen?
En bel je dan met je villa telefoon?


Grtjs Marja

vanderlinden48
07-04-09, 16:25
ja je moet eerst een nummer bellen(staat op het kaartje!) en dan kan je met je telefoon van de villa gewoon naar nederland bellen. Uiteraard is bellen naar een mobiel nummer wel iets duurder maar voor 10 dollar kon ik bijna 2 uur bellen naar een "gewoon nummer"in nederland.
groeten wendy

Micktomar
07-04-09, 16:39
Dat is dus ideaal voor mijn zoon om zo zijn vriendin te bellen, dan houden we tenminste een beetje "zicht" op de kosten=;

veghel
10-04-09, 23:13
ik heb bij ekit.com een account aangemaakt, maar moet ik toch een soort kaart kopen of hoe gaat dat

ekkie50
11-04-09, 07:42
@rreedijk: ik ben ook van plan zo'n goedkope prepaid gsm te kopen bij Walmart. Ik dacht dat ik er dan ook nog een sim card bij moest kopen, maar dat hoeft niet begrijp ik uit je verhaal; dus voor 20 dollar kan je meteen bellen?

breaker9240
03-05-09, 15:23
Even een ander vraagje,

Hoe bel ik naar amerika?
Dus wil reseveren voor een paar disney restaurents, maar hoe bel ik nu in godsnaam naar daar :s?

En weet iemand hoeveel zo een gesprek circa kan kosten?

FrankS
03-05-09, 15:26
Als je b.v. wil reserveren bij een restaurant in Disneyworld, dan druk of draai (i.g.v. je een telefoon uit de vorige eeuw hebt...) het volgende nummer: +14079393463, ofwel 0014079393463. De + of 00 staan voor de internationale toegang, 1 is het landnummer van de USA, 407 het netnummer van Orlando area en 9394363 (WDW-DINE) het abonneenummer van de restaurant reserveringslijn.

breaker9240
03-05-09, 15:31
Als je b.v. wil reserveren bij een restaurant in Disneyworld, dan druk of draai (i.g.v. je een telefoon uit de vorige eeuw hebt...) het volgende nummer: +14079393463, ofwel 0014079393463. De + of 00 staan voor de internationale toegang, 1 is het landnummer van de USA, 407 het netnummer van Orlando area en 9394363 (WDW-DINE) het abonneenummer van de restaurant reserveringslijn.


Dus het eerste nummer is bevoorbeeld als ik ginds ben?
En het tweede simpelweg vanuit hier te bellen :)?

Ok bedankt!
Ik hoop dat ik toekom volgende week met men belkaartje van 25eur. :)

FrankS
03-05-09, 15:42
Beide nummers zijn voor het bellen vanuit NL naar de USA, maar niet op elke telefoon kun je de + gebruiken. Dan kun je daarvoor 00 drukken.

Als je vanuit de USA (met een vaste lijn of een amerikaanse mobiele telefoon) dit nummer moet bellen, dan geef je in: 4079394363.

Zelos
03-05-09, 16:10
Als je een hotel hebt met internet - of sowieso een internetverbinding - kan ik iedereen een Skype telefoon aanraden. Je kunt er al één kopen voor €20. Vervolgens download je Skype, installeer je het, koop je online beltegoed; €10 bijv. Bellen is slechts €0,02 per minuut, naar elk vast / mobiel nummer, vanuit Amerika naar wereldwijd!!

Goedkoper kun je het niet krijgen ;).

JKG
03-05-09, 16:50
Als je vanuit de USA (met een vaste lijn of een amerikaanse mobiele telefoon) dit nummer moet bellen, dan geef je in: 4079394363.

Met je eigen Nederlandse mobiel is het dan ook gewoon het nummer wat je zou draaien op een Amerikaanse telefoon, omdat je bent ingelogd op een Amerikaans GSM netwerk. Doe je toch 001 etc. ervoor dan krijg je in het Engels een melding dat het nummer niet bestaat of iets in die trend. Dit laatste dat 001 niet werkte was in elk geval op het Cingular netwerk....

Tinkerbell
04-05-09, 03:00
Als je een KPN abbo heb kun je gewoon het normale nummer draaien wat je in Nederland ook gebruikt dus zonder iets er voor. Geen nullen of 0031 of 011 of wat dan ook.

Gewoon je eigen vertrouwde Nederlandse nummer.

Heel simpel maar wel makkelijk.

i.vogels
04-05-09, 11:37
en met een vodafone abbo? vanuit Atlanta de vorige keer moest ik eerst 011 ?? intoetsen voor ik contact kreeg met holland

corrus
04-05-09, 11:41
011 is het internationale toegangsnummer om vanuit de VS naar het buitenland te bellen...
Dit heeft overigens niets met het abonnement te maken...

FrankS
04-05-09, 19:14
Ik heb in mijn mobiele telefoon alle nummers met "+31-xxxxxxxxx" geprogrammeerd. Ook als ik vanuit de USA bel, dan werkt dat prima.

Tinkerbell
04-05-09, 22:11
011 is het internationale toegangsnummer om vanuit de VS naar het buitenland te bellen...
Dit heeft overigens niets met het abonnement te maken...

Spijt me maar dat geld wel voor KPN abbo's
Die hebben het 00 gebeuren twee jaar geleden afgeschaft.


Met een KPN abonnement kun je ook niet meer via 0031 vanuit België,Duitsland,Frankrijk,Zwitserland ,Luxemburg en Oostenrijk naar huis bellen.
Bel je 0031 werkt het gewoon niet.

Gewoon je eigen normale nummer bellen dus, voor Rotterdam 010 1805689 zeg maar. Je gebruikt de gewone binnenlandse nummers.

Dit werkt hetzelfde in Amerika heb ik nu dus gemerkt.
( En ik bel dagelijks naar huis :oops: :oops: )

Overigens heb ik ook een Duits Vodafone abbo bij me en daar moet je dus wel 011 voor gebruiken.

corrus
04-05-09, 22:20
Wat een BS...

+31 (daarna het nummer wat je wilt bellen) werkt vanaf iedere mobiele telefoon...

Ik heb slechts een paar providers gehad hoor...

Vodafone, T-Mobile, KPN...

Zelfs op m'n US cell phone werkt +31 enz...

knaapje
04-05-09, 23:27
Ik heb een KPN abo en al mijn voorgeprogrammeerde nummers zijn standaard met +31 in mijn toestel gezet.
Vorig jaar heb ik daarmee zonder problemen naar Nederland gebeld.

Knaapje

Tinkerbell
04-05-09, 23:31
Nou ja daar hoeven we ook verder geen ruzie over te maken nietwaar :razz:.

Jij gebruikt gewoon 0031 in het buitenland en wij houden het op het gewone binnenlandse nummer.

Even goeie vrienden maar aangezien we 85% van onze tijd in het buitenland verblijven en dagelijks gebruik maken van de verbindingen vond ik het wel even vermeldenswaard.

corrus
04-05-09, 23:49
Tjonge... Ik maak helemaal geen ruzie... Maar LEES nu alsjeblieft even.... niet 0031... maar +31 da's heel wat anders... Bij een mobiel wordt + gezien als het internationale toegangsnummer, wat overigens nog steeds bestaat... 0031 zal in het buitenland niet werken... de 00 werkt uitsluitend wanneer je in Nederland bent en vanuit Nederland belt....

Verder vind ik het zeer indrukwekkend dat je vaak in het buitenland verblijft... Maar ik kan je verzekeren dat je niet alleen maar gewoon het lokale nummer belt...
Ik zit slechts 40% van de tijd in de US... en al telefoonnummers hebben + als prefix... Zowel in mijn Nederlandse als mijn US cell phone...

Tinkerbell
05-05-09, 00:08
Nou indrukwekkend is dat niet hoor het is gewoon werk voor de dagelijkse boterhammetjes :smile:

En nogmaals Als ik met mijn KPN abbo IN Belgie ben moet ik als ik naar Nederland bel het gewone Nederlandse nummer bellen. Niks geen sterretjes en 00 of wat dan ook.
Als ik dan vijf minuten later een nummer in Antwerpen wil bellen,terwijl we IN ANTWERPEN zijn moet ik 0033 3 enz. intoetsen.
Ik kan er ook niks aan doen misschien zijn onze toestellen wel behekst of bad carma.

Overigens moet ik met mijn Amerikaanse cell phone wel * 31 bellen.

To each his own nietwaar?

Zo nu gaan we lekker even de Riverwalk lopen in Tampa. De ergste hitte is weg en even de benen strekken.

FrankS
06-05-09, 00:14
Zelfs op m'n US cell phone werkt +31 enz...Correct! Ik denk dat het alleen niet werkt als je abonnement geen internationale gesprekken toestaat. Dat is overigens volgens mij met Amerikaanse providers veel gangbaarder dan met Nederlandse providers.

i.vogels
16-05-09, 19:16
hoi, ik vertrek woensdag naar FLA, ik wil opt het nippertje nog een telefoonkaart bestellen, maar is online nog een optie, sturen ze die dan nog op of is het een fictief nummer met een pincode die ik dan per e-mail ontvang? kan het niet terugvinden op de site en het is nieuw voor mij. Of kan ik beter er een kopen als ik er ben? maakt het nog uit bij wie, discountcards of cloncom?
:???:

hannie
16-05-09, 19:32
Je kunt bij de Walmart een telefoonkaart kopen.
Ze hangen bij de kassa's daar heb je een rek met allerlei kadokaarten, en daar hangen ook telefoonkaarten.
ik had er 1 van $10, daar kan je een uur mee naar nederland bellen.
Fijne vakantie!

i.vogels
16-05-09, 21:20
hoi hannie, super zo snel al een antwoord, thnkx, dan hoef ik nu niet zo moeilijk te doen dus, maakt het nog uit welke kaart niet wat bedrag betreft maar qua type?

hannie
17-05-09, 10:04
Ik heb mijn telefoonkaart er ff bijgepakt.
Er staat op: AT&T Woldwide prepaid phone card.

mirella37
17-05-09, 18:53
Wij hebben vorige maand een account geopend bij www.ekit.com (http://www.ekit.com) daar hebben we voor 20 dollar tegoed opgezet en daar konden we vanaf (vaste) lijnen 2,5 uur voor bellen vanuit Florida naar Nederland.

Niet bellen vanuit een publieke telefooncel maar gewoon vanaf je hotelkamer.

Echt een aanrader. www.ekit.com . Als je bij American Vacations boekt zit het bij je reis papieren.

i.vogels
18-05-09, 15:59
thnkx again, ik ga zeker even kijken bij www.ekit.com (http://www.ekit.com)

Ieniminie
18-05-09, 16:07
Hallo,

Hoe werkt dat dan precies bij ekit.com?
Krijg je dan geen rekening van het hotel?
Ik wilde eigenlijk een telefoonkaart kopen, maar vanuit je hotelkamer bellen is natuurlijk veel makkelijker.....

Groetjes, Ingrid

Michael66
18-05-09, 16:27
Met dit soort calling-cards als ekit betaal je vooraf een bepaald bedrag en bel je in de VS een 1-800-nummer (gratis) van waaruit je automatisch door wordt verbonden naar het nummer waar je heen wilt bellen.

Dat 1-800-nummer is gratis, maar in veel (de meeste) hotels wordt je dan toch iets doorbelast, een soort convenience-fee of zo. Dit kan een eenmalig bedrag per belletje zijn van een paar dubbeltjes, maar soms ook gewoon een bedrag per minuut. Het is daarom znvol om dit goed na te vragen bij de receptie of even op te zoeken in de hotelinformatie op je kamer.

Als je vanuit een telefooncel gebruik maakt van je callingcard is het 1-800-nummer altijd gratis. Voor het activeren van de telefoon heb je meestal wel een quarter nodig, maar die krijg je terug als je de hoorn ophangt.

mirella37
18-05-09, 21:11
Wij hebben afgelopen meivakantie in 4 hotels gezeten en nergens werd het doorbelast. Als je via een publieke telefoon belt gaan je minuten/dollars veel sneller. Ik heb getest en het scheelde meer dan de helft.

Klopt je belt een 1-800- nummer en dan werkt het keuze menu vanzelfsprekend

breaker9240
26-05-09, 18:28
Hoy,

Ik ga morgen eens bellen maar ik heb nu de vraag hoeveel kost dit ongeveer als je met een gsm van hier naar daar belt?

De reden, ik heb steeds belkaarten en dan kan ik ineens voor genoeg tegoed herladen.
Dit om te vermijden dat ineens de verbinding verbroken word als ik niet genoeg centjes meer heb staan.


groetjes, sven

knaapje
26-05-09, 18:46
Kan je op de site van je provider vinden.
Reken op zo'n EUR 2 a EUR 2,50 per minuut gemiddeld.

breaker9240
26-05-09, 19:59
Hoe doen jullie dit dan?
Betalen jullie er ook zoveel voor of ben ik verkeerd?

groetjes, sven

Michael66
27-05-09, 00:13
Hoe? Gewoon betalen voor de manier waarop je belt. Mobiel bellen is nu eenmaal duurder dan met een vaste lijn.

Dodge
27-05-09, 19:35
Hallo allemaal,

Mijn naam is Peter, en ik ben nieuw op dit forum :grin:

Op 8 juni vertrekken wij naar Florida.

Wie van jullie heeft ervaring met het kopen van prepaid
calling cards om naar Nederland te bellen ?

Welke kaart kan ik het beste kopen, en waar ?

Graag jullie ervaringen.

knaapje
27-05-09, 21:14
Welkom Peter/Dodge op dit mooie en zeer informatieve forum. Je vindt er antwoord op bijna al je vragen, ook op die je nu stelt.
Waar? Nou je 1e posting zet je op een discussie, die heet : Bellen vanuit/naar/in Florida. Je posting komt terecht op pagina 22 hiervan. Heb je de 21 voorgaande pagina's al eens bezocht?

P.S. Niet rot bedoeld. We hebben het allemaal moeten leren.

Veel plezier en goede reis.

Knaapje

breaker9240
28-05-09, 13:07
Ik heb eens gelezen hier ergens dat hier mensen via skype gebeld hebben en ook prepaid...

Waar haal je die prepaid kaarten en hoeveel betalen jullie richting amerika?
Of gaat dit bellen alleen maar naar pc => pc en niet naar vaste lijnen ofzo...

groetjes sven!

Teleton
28-05-09, 14:05
Waar haal je die prepaid kaarten en hoeveel betalen jullie richting amerika?
Of gaat dit bellen alleen maar naar pc => pc en niet naar vaste lijnen ofzo...

Bellen vanuit Florida via Skype naar een vaste lijn kost 1 cent per minuut. Je belt met de pc naar ieder gewenst nummer, ook mobiel. Waarom neem je geen gratis proefabonnement, dan kan je op je gemak uitvogelen hoe het werkt. Bevalt het, dan stort je een tientje, daar kan je erg lang voor bellen hoor!

breaker9240
28-05-09, 15:55
I like that!
Kan je voor dezelfde prijs van hier naar amerika bellen :)?

Teleton
28-05-09, 15:58
Ja hoor, geen probleem!

breaker9240
28-05-09, 18:55
Dan doe ik het zo!

Dan bel ik één dezer naar disney si:)

veghel
29-05-09, 22:34
we zijn weer terug en hadden een account aangemaakt bij ekit.com en........
het is niet gelukt. wij vonden het thuis al vaag, wat we nu allemaal moeten downloaden en het is in Amerika dus niet gelukt. Weg 20 dollar en we hebben gewoon mobiel gebeld. ging prima

Selly
07-06-09, 10:25
Hoi,
Wij gaan met zijn 4-en op vakantie (2 stellen).
Wat is nu de beste/goedkoopste manier om met elkaar in contact te komen?
We hebben geen laptop bij, dus kunnen niet skypen. Als we met onze eigen mobiel naar elkaar bellen, dan bel je volgens mij via NL.
We willen elkaar kunnen bellen als we niet op een vaste plaats zijn zoals bv hotelkamer, maar juist als we onderweg zijn.

Om te bellen naar NL kan je het beste een telefoon kaart kopen begrijp ik. Of kan je een amerikaanse simkaart in je telefoon doen?\

Alvast bedankt voor de reacties!

PENPE
07-06-09, 14:04
Hoi Selly,

Toevallig heb ik er gisteren bij WalMart naar staan kijken, losse simkaarten
worden er niet verkocht, maar prepaid mobieltjes die hebben ze wel.

Stond er met 2 nederlandse jongens en die kozen ook voor die oplossing.
Prepaid mobieltje komt op iets van $28 - $59 dus dat valt reuze mee.

Overigens gebruiken wij zelf belkaarten van Sprint, en daar bel je ook
goedkoop mee.

Groetjes uit een lekker warm Davenport,
Pieter & Petra

Selly
08-06-09, 19:58
Bedankt voor je reactie.

Dus daar een mobieltje kopen is gewoon de beste optie.

en die belkaarten gebruik je dan voor een telefooncel neem ik aan?

Groetjes

rolthof
08-06-09, 20:29
Hoi ,

Voor veel van die prepaid toestellen moet je je online registreren voor je kunt bellen. Let daar op.

Goedkoopste bellen zijn de telefoonkaarten voor prepaid via de vaste telefoon bellen. Vrijwel elke villa heeft zo'n vaste telefoon. Voor $ 10 kun je dan een uur naar huis bellen.

Selly
08-06-09, 21:58
Bedankt.

Maar zoek ook een mogelijkheid om niet van een vaste plek te hoeven bellen vandaar de prepaid telefoons

lucdupont
31-08-09, 16:14
heeft iemand een goede raad wat de beste (goedkoopste) manier is om te bellen vanuit florida naar belgie?

Wicked Florida
31-08-09, 16:21
Wij belden gratis met de PC via skype oid, de rest gewoon mobiel (tri band)

Teleton
31-08-09, 17:11
heeft iemand een goede raad wat de beste (goedkoopste) manier is om te bellen vanuit florida naar belgie?

Daar is al best veel over bekend op het Forum, kijk maar eens hier (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1204&highlight=telefoneren) of hier (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=8681&highlight=telefoneren).

mikey
31-08-09, 23:00
kijk eens op clon com en dan de usa connect kaart gebruik ik al een tyd werkt prima

Michelle1711
14-09-09, 20:41
Beste leden.

Nu lees ik al een tijdje mee op het forum maar heb toch nog 1 vraagje.

Wij gaan volgende week weg.
Nu wilde ik eerst me huidige sim laten zitten en daar de dure kosten voor lief nemen maar toen ik zag dat data verbruik 15euro per MB is viel dat toch snel af.

Daarom vroeg ik me af of er in de VS ook prepaid Sim's te koop zijn zoals hier in Nederland. Waar ik dan bv 100dollar op zet en in me iPhone prik.
Zodat ik gewoon kan smsen met nederland en kan internetten/mailen op me mobiel zonder hoge kosten?

(ik wil liever niet afhankelijk zijn van een wifi point)

PENPE
14-09-09, 20:58
De meeste McDonalds hebben wifi en $2,95 voor 2 uur is toch niet verkeerd ;)

Groetjes,
Pieter

Michelle1711
14-09-09, 21:22
Dat is idd erg goedkoop.

Ik zit nu te kijken bij AT&T zojuist een 3G Pay as you GO sim gekocht op Ebay.

Deze moet je dan activeren en een plan aan koppelen (Als ik het goed begrijp)

1dollar per dag voor bellen in de USA a $-,10 en als extra plans 1000smsjes voor $19,95 en 100mb internet ook voor $19,95

Iemand hier ervaring mee. ?

AlexFL
15-09-09, 01:06
Ik :) maar niet als toerist.

Om op vakantie een us sim aan te schaffen lijkt me enkel nuttig als je langer dan een maand zo blijven ofzo en iedereen in de familie dan zo'n sim koopt anders heb je nog niets aan de 1 dollar per dag flat fee.

Michelle1711
15-09-09, 19:01
Ik :) maar niet als toerist.

Om op vakantie een us sim aan te schaffen lijkt me enkel nuttig als je langer dan een maand zo blijven ofzo en iedereen in de familie dan zo'n sim koopt anders heb je nog niets aan de 1 dollar per dag flat fee.


Nou die 1dollar flat fee is nog niet eens intressant.

je smsjes/data afkopen is dat echter wel. Het "we zijn op vakantie dus gebruiken we onze mobiel niet" standpunt begrijp ik nooit zo.

Ik vind het in Nederland leuk (contact houden met vrienden etc) dus waarom zou dat op vakantie niet mogen, toch?


Maar hoe is je ervaring (maar dat niet als toerist)? Werkt dit een beetje eenvoudig?
(via AT&T online data/sms plan activeren bv)

vondutchga
15-09-09, 19:48
Als je hier een SMS bundel hebt zitten buitenlandse SMS-en daar nog steeds niet bij in.

Ik heb ongelimiteerd text op mijn account, maar als ik naar Nederland sms kost het mij $0.25.

Tevens schijnen er nog steeds problemen te zijn tussen de verschillende providers.

Vanaf Verizon kan ik naar sommige mensen in Nederland wel SMS-en en anderen ontvangen het nooit.

Ook gebeurt het dat ik wel een SMS ontvang van iemand in Nederland maar als ik dan iets terug stuur komt dat nooit aan.

Michelle1711
15-09-09, 20:15
Ooh dat is ook onhandig geregeld. Als iemand uit de States hier een Vodafone Prepaid sim kopen kunnen ze voor de zelfde kosten SMSen. Hier in Nederland houden we geen rekening met binnen/buitenland kwa ontvanger.

Maargoed $.25 is alsnog een derde van de kosten met je normale sim.
Vooral in data is het intressant 15euro per mb (vodafoneNL in het buitenland) tegen $19,95 voor 100mb :)

S@skia
16-09-09, 16:48
Sorry hoor maar ik zie allemaal berichten die ik niet echt een gemakkelijke manier vind. Ik heb voor $10 een kaart bij Publix gekocht waarmee ik via de telefoon in onze villa ongeveer 40 minuten naarNederland kon bellen. Gemak dient de mens en nog goedkoop ook.

Saskia

Michelle1711
17-09-09, 19:23
Sorry hoor maar ik zie allemaal berichten die ik niet echt een gemakkelijke manier vind. Ik heb voor $10 een kaart bij Publix gekocht waarmee ik via de telefoon in onze villa ongeveer 40 minuten naarNederland kon bellen. Gemak dient de mens en nog goedkoop ook.

Saskia

Is natuurlijk wel handig als je echt alleen wilt bellen.

Wil je on the road Sms'en/mailen/data gebruiken dan heb je uiteraard helemaal niets aan een CallCard

SjonnieM
01-02-10, 23:24
Hoi,

Ik overweeg om een simlockvrije gsm in Orlando aan te schaffen en zat een beetje op wat sites (o.a. Amazon) te zoeken en zag dat ze onderscheid maken tussen US en International Versions en in beide gevallen ook nog eens met en zonder warranty, heeft iemand hier ervaring mee of weet gewoon hoe het in elkaar steekt? :-k

Alvast bedankt.

JKG
01-02-10, 23:43
In Amerika gebruiken ze andere frequenties (850 & 1900MHz daar, hier in NL heb je 900 & 1800MHz), dus dan zou ik sowieso een telefoon nemen die minimaal triple bands aan kan, beter is quadband (die dus alle 4 deze frequenties kan gebruiken). Dan zit je nog met de oplader... met garantie is niet eens nodig, als ie defect gaat moet je 'm terugsturen naar Amerika... nee, persoonlijk zou ik lekker een GSM in Nederland kopen, als ik 'm hier in NL wil gebruiken.

sccambuur
02-02-10, 00:14
Volgens mij moet het niet veel problemen geven. Aangezien tegenwoordig, de nieuwste telefoons bijna allemaal over quadband beschikken zou dat geen probleem moeten zijn. De oplader kun je altijd los nog bestellen via internet (zoals bijna alles via internet is te bestellen!). Garantie zou je goed moeten navragen, aangezien je bijv een Nokia gsm ook gewoon hier in Nederland kan laten repareren, maar in de VS gekocht, geen idee hoe het dan zit. Ik heb namelijk mijn gsm via Ebay gekocht, kwam ook uit Amerika, geen enkel probleem gehad, alleen garantie heb ik niet nodig gehad gelukkig. Bij veel andere elektronische app (spelcomputers,navigatiesystemen bijv) kun je laten registreren via internet, waardoor je automatisch kunt zien hoelang je nog garantie hebt.

katjab
02-02-10, 09:28
Mediamarkt heeft de laatste tijd simlockvrije toestellen liggen voor heel weinig geld alleen moet je daar nog even goed checken of ze minimaal triband zijn.

6foot6
02-02-10, 09:31
Veel Amerikaanse toestellen hebben geen plaats voor een kaart

JKG
02-02-10, 11:08
Geen plaats voor een kaart? wat gaat er dan in?

Wat betreft garantie zijn sommige bedrijven nogal streng hoor als het er op aan komt dat het uit bijv. Amerika of Japan komt.

Adapters zijn uiteraard na te bestellen, maar hoeveel bespaar je uiteindelijk als je ook die kosten er nog bij optelt incl. verzendkosten? Een kloonadapter is natuurlijk veel goedkoper dan origineel, dat dan weer wel...
Met de huidige dollarkoers wordt de electronica in Amerika ook niet goedkoper.

SjonnieM
02-02-10, 22:34
Veel Amerikaanse toestellen hebben geen plaats voor een kaart

Dat kunnen dan toch geen simlockvrije (unlocked cell phones) toestellen zijn? Hoe bepaal je anders je provider? Snap er niets van :-?




Adapters zijn uiteraard na te bestellen, maar hoeveel bespaar je uiteindelijk als je ook die kosten er nog bij optelt incl. verzendkosten?

Ik heb nogmaals een blik geworpen, en inderdaad scheelt het maar een paar tientjes bij sommige toestellen. Het is toch sterk afhankelijk van het merk en het type toestel, en ik was van plan om 'm mee te nemen en daar eerst uit te proberen.

6foot6
03-02-10, 01:29
Die toestellen worden met hun imei nummer aangemeld.

http://nl.wikipedia.org/wiki/International_Mobile_Equipment_Identity

JKG
03-02-10, 14:18
Leuk als je bij aanmelding 1 letter of getal verkeerd hebt. Ik weet wel als je de prepaidtoestelletjes hebt, dat je ook je IMEI moet doorgeven, maar alleen werken enkel op IMEI zonder simkaart heb ik nog nooit van gehoord. Is ook lastig met doorverkopen, moet je 'm eerst afmelden bij een provider voor een ander 'm kan gebruiken.

SjonnieM
03-02-10, 15:00
Die toestellen worden met hun imei nummer aangemeld.


Ok bedankt, nog een reden om goed op te letten.

Dlicious
03-02-10, 20:03
vorig jaar September een zwartebes gekocht bij een telefoonwinkeltje in een shoppingmall. Simlockvrij maar in een Tmobile doos. No problemo!

r.theys
04-02-10, 12:08
Een ander vraagje over de sim kaarten, kan je in de USA een prepaid simkaart aanschaffen om die in twee gsm's te plaatsen om elkaar op regionaal tarief te kunnen bereiken?

JKG
04-02-10, 15:07
Als je huidige telefoon triband of quadband en simlockvrij is zou het kunnen. Al heb je een paar providers die een andere GSM variant gebruiken geloof ik...

En anders gewoon telefoontje kopen? Voor 30 dollar heb je vaak een eenvoudige gsm (bijv. geen camera en geen mp3 support) + 300 belminuten. Let wel op: een SMSje kost ook 1 minuut. Omdat deze meestal de Amerikaase frequenties aan kunnen en niet de frequenties in NL, heb je er hier niets aan, ook niet als je 'm dus simlockvrij zou maken.

6foot6
04-02-10, 16:38
Een ander vraagje over de sim kaarten, kan je in de USA een prepaid simkaart aanschaffen om die in twee gsm's te plaatsen om elkaar op regionaal tarief te kunnen bereiken?

Niet alle providers gebruiken simkaarten, volgens mij zijn simkarten alleen online te verkrijgen.

Als je kijkt op de site of in de winkel van Best Buy of Walmart vindt je wel prepaid maar nooit sim only.

http://www.t-mobile.com/shop/phones/Cell-Phone-Detail.aspx?cell-phone=T-Mobile-SIM-Activation-Kit&Class=prepaid&Wt.z_searchCategory=Site+Search+Summary&Wt.z_searchZone=Products&WT.z_searchTerm=sim&WT.z_searchProduct=SIM+Card+Activation+Kit

Hier vind je tweedehands prepaid toestellen vanaf $6,00

http://www.biglots.com/Specials/item.aspx?cid=17&scid=165&iid=5850

JKG
04-02-10, 20:07
Makkelijkste is dan dus denk ik zo'n prepaid voor 20 a 30 euro incl. belminuten.

@6foot6; Ik neem wel aan dat de software voor die telefoons ook is aangepast zodat ie niet gaat lopen zeuren om een simkaart? :mrgreen:

Groot13
06-02-10, 23:26
Hallo allemaal,

Misschien dat het wel ergens op het forum staat maar er staat zoveel info op en ik heb mijn vraag via de zoekfunctie niet beantwoord gekregen. Namelijk het volgende; we gaan met 2 stellen deze zomer naar Orlando en aangezien onze reisschema's enkele dagen afwijken van elkaar en elkaar toch willen kunnen bereiken dachten wij eraan om bij walmart 2 prepaid toestellen met wat beltegoed te kopen. Dat lijkt ons voordeliger dan met onze eigen telefoons met elkaar in contact te blijven. Is het zo simpel of is er iets waar we op moeten letten of zijn er nog andere opties. We beschikken beide over tripleband telefoons dus misschien dat we los een kaartje kunnen kopen maar als ik de prijzen van de prepaid toestellen bekijk kan je de telefoon er volgens mij net zo goed bijnnemen. Iemand tips? Alvast bedankt :grin:

arie van urk
07-02-10, 01:25
Bij de verschillende winkels zijn pre paid sets te koop van NET10.
verschillende telefoons en verschillende prijzen.

De goedkoopste die ik tot nu toe gezien heb is een simpele LG 300 met 300 belminuten die je binnen 30 dagen op mag maken.

Kost 29,99 ex tax.

Gezien bij oa Wal-mart, Walgreens en Office Depot.

Vdmeeren
15-02-10, 10:52
Graag zou ik willen vernemen of er een mogelijkheid bestaat om een telefoonkaart te bestellen in Belgie om vanuit florida naar Belgie te telefoneren ? Wie heeft daar eventueel ervaring mee ?

Michael66
15-02-10, 12:47
Er zijn diverse kaarten die je kunt kopen, o.a. die van www.ekit.com (http://www.ekit.com)
Maar ook ter plaatse bij veel supermarkten zoals Walmart koop je goedkope belkaarten

En het werkt allemaal uitstekend. Gewoon de instructie op de kaart uitvoeren.

Als je in de VS vanuit een openbare telefoon belt kan het zijn dat je die eerst moet activeren door er een quarter ($0.25) in te doen, en die krijg je na het gesprek dan weer terug.

<<NB: ik heb je vraag toegevogd aan het bestaande onderwerp over Telefoneren in/naar/vanuit Florida. Hier staat al heel veel informatie.>>

knaapje
15-02-10, 14:46
In september via deze site een card "besteld". Ik had zelf die van Bizon.
Werkte perfect.
Je krijgt een nummer via een e-mail.
Voor $ 10 kan je uren bellen. Kost 3 a 4 cent per minuut.
Let wel op wat het hotel berekent om een 1-800 nummer te bellen.
Meestal niets, maar soms tot $1 per gesprek.


http://www.all-phonecards.com/

Lea
15-02-10, 19:23
Zijn deze kaarten ook te gebruiken in villa's/condo's?
lijkt me wel zo makkelijk kan ik mijn ouders wat vaker bellen als dat ik het via de mobiel moet doen.

Ta2 Gerrit
15-02-10, 19:51
Ja hoor, in het algemeen kun je ook via phonecards bellen in de villa.
En daar zijn het 1-800 nummers veelal wel gratis

nikie1968
09-04-10, 15:45
hallo,

vraag: kun je in de villa's gebeld worden vanuit nederland??
want dan kost het toch niets neem ik aan??

alvast bedankt

Maarten-Annique
09-04-10, 15:54
Ik heb geprobeerd mijn vraag beantwoord te krijgen door het lezen van de topics, maar excuseer me als ik over het antwoord dat ik stel heen gelezen heb.

Kan iemand me vertellen wat het kost als ik in de USA een simkaart koop, deze in mijn (geschikte) gsm stop en vrienden en ouders vanuit Nederland naar dit nummer laat bellen? Wat betaal ik dan aan kosten?

Via de website http://www.0800bellen.nl/buitenland.html kun je gratis naar de USA bellen, ook naar mobiel! Vandaar dat ik aan het bekijken ben of het rendabel is.

Ik zag dat je via Walmart ook al gsm's kunt kopen vanaf ruim 8 dollar. Zit hier dan een simkaart bij?

Teleton
09-04-10, 16:28
vraag: kun je in de villa's gebeld worden vanuit nederland??want dan kost het toch niets neem ik aan??

Ja hoor. Zodra je aankomt, noteer je het telefoonnummer en je geeft het door aan de familie. Je kunt inderdaad gratis gebeld worden.

knaapje
09-04-10, 16:33
Ik heb via deze site http://www.all-phonecards.com/ een card besteld. In feite krijg je gewoon een mailtje met de gegevens.
Voor $ 10 kon ik uren (zo'n 250 a 300 minuten) bellen naar Nederland.

Knaapje

Bosevents
09-04-10, 16:56
wat is het verschil dan tussen de kaarten zoals cheap call en de Bizon kaart?

Lea
09-04-10, 18:31
Hoe werkt dat vanuit Nederland naar Orlando telefoneren dat dat gratis is.
Moet er van uit nederland gewoon normaal dat nummer gedraait worden?
Wel makkelijk kunnen mijn ouders me wat makkelijker bereiken.

Teleton
09-04-10, 18:40
Je kunt inderdaad gratis gebeld worden.

Gratis = voor degene die gebeld wordt. @ Lea: De kosten voor het gesprek komen dan natuurlijk voor rekening van de beller......:mrgreen:

Gratis bellen? Gebruik Skype to Skype. Maar ook bellen met Skype naar een 'normaal' (mobiel)nummer is erg voordelig.

Lea
09-04-10, 18:43
Dus wel degelijk kosten..kon eigenlijk niet anders. en skype heb je internet voor nodig dat hebben mijn ouders niet mijn zoon wel en dan kleppen we toch via msn.
Dus is zoonlief in grote lijnen het doorgeef luik naar mijn ouders tenzij we eens een keer redeljk betijds ergens terug van zijn dan kan ik mijn ouders zelf bellen met zo'n goedekope kaart.

knaapje
09-04-10, 18:43
@Bosevents
Wat tariefverschillen voor de diverse landen bijv.
Verder heb ik het idee dat het voor een vakantie niet zoveel uitmaakt.
Ik heb zelf voor Bison gekozen, maar vraag me niet meer waarom.
Het werkte in Washington DC en op verschillende plekken in Florida ieder geval prima.
Je moet alleen even opletten wat je hotel evt. in rekening brengt voor het 1800-nummer. Kan varieren van niets tot $1 voor gebruik van de hotel centrale.
Voor je gesprek en/of er na wordt je tegoed gemeld en kan je evt. bijstorten via je cc.


Knaapje

koenkamphuys
09-04-10, 21:22
Twee jaar geleden heb ik een keer gekeken naar de mogelijkheden om mezelf een Amerikaans mobiel nummer aan de hand te doen. Het woud aan ondoorzichtige abonnementen, prijzen per minuut en geldigheidsduur van je beltegoed maakte dat ik uiteindelijk onverrichter zake de Wal-Mart-afdeling hebt verlaten en kopschuw gemaakt niet nog een keer heb uitgezocht. Algemene tendens: als je bereid was meer dan $ 100 per maand te verbellen, dan bleef je beltegoed wel zes maanden geldig. Koop je voor $ 20 tegoed dan kun je een eventueel restant na een maand al weggooien. Deed mij een beetje denken aan de begintijd van de mobiele telefonie in Nederland.

Of je ook een simkaart kunt kopen zonder beltegoed: geen idee. Bellen vanuit Nederland naar Amerika is hoe dan ook vele malen goedkoper dan andersom, en zeker vanaf een (Amerikaans) mobieltje. Een simkaart met $ 20 beltegoed haal je er hoe dan ook uit als je uitgebreid door het thuisfront gebeld wil worden. Je kan bijvoorbeeld afspreken een SMSje te sturen waarna ze jou bellen.

Een mobieltje voor acht dollar kan natuurlijk alleen met een duur abonnement. Dat is niet anders dan de gratis blackberries die ze hier bij een dik abonnement uitdelen.

nikie1968
09-04-10, 21:32
Ja hoor. Zodra je aankomt, noteer je het telefoonnummer en je geeft het door aan de familie. Je kunt inderdaad gratis gebeld worden.


das mooi bedankt voor je reactie....

koenkamphuys
09-04-10, 21:35
Maar ook ter plaatse bij veel supermarkten zoals Walmart koop je goedkope belkaarten

Er zit nogal wat kaf onder het koren bij de belkaarten. Bij verschillende belkaarten heb ik ontdekt dat het beltegoed stilletjes wegloopt: de ene dag staat er nog $ 10 op, de volgende dag 9,75. Of ze schrijven beltegoed af voor een niet gelukte verbinding. Of ze beloven een veel langere gespreksduur dan je in werkelijkheid kreeg (zo heb ik een keer met een belkaart van vijf dollar naar Suriname gebeld, ze beloofden 25 min gespreksduur, in werkelijkheid werd ik er na 3 min afgegooid en was de kaart leeg). Familie van me in Florida heeft dezelfde ervaringen.

Een belkaart die behoorlijk betrouwbaar blijkt te zijn, en bovendien zijn tegoed ook bij langdurig niet-gebruik behoudt, is de eigen belkaart van Walgreens. Niet de allergoedkoopste, maar je krijgt tenminste wat ze beloven.

Op een vaste telefoon gebeld worden in Amerika is en blijft stukken goedkoper. De tarieven van Nederland naar Amerika zijn veel lager dan andersom.


Als je in de VS vanuit een openbare telefoon belt kan het zijn dat je die eerst moet activeren door er een quarter ($0.25) in te doen, en die krijg je na het gesprek dan weer terug.

De meeste belkaarten, waar onder de eerder genoemde Walgreens, rekenen een surcharge, vaak van een dollar of zo, voor het bellen vanaf een openbare telefoon. Dat wordt meestal trouwens wel netjes aangekondigd voordat de verbinding wordt opgezet.

6foot6
09-04-10, 21:55
Een mobieltje voor acht dollar kan natuurlijk alleen met een duur abonnement. Nee hoor, bij de Walmart http://www.walmart.com/browse/Cell-Phones/Prepaid-Cell-Phones/_/N-7tpbZaq90Zaqce/Ne-2p4j?ic=48_0&ref=125875.365087&tab_value=16280_All&waRef=125875.125875+125875.365086+125875.365087&path=0:3944&fromPageCatId=542371&catNavId=542371 en ook bij Big Lots http://www.biglots.com/specials/subcategory.aspx?scid=165 zijn voor dergelijke bedragen prepaid telefoons te koop. Deze zijn dan vaak "refurbished" en zonder beltegoed wat dan dus nog weer minstens $10,00 extra betekent Ik heb me laten vertellen dat er ook losse simkaarten te koop zijn maar daarvoor moet je bij providerwinkels zijn, dus van bv at&t Er zijn maar weinig amerikaanse toestellen die met een simkaart werken

Maarten-Annique
10-04-10, 04:30
Als je gratis vanuit Nederland gebeld wilt worden op bijvoorbeeld een nummer in de USA (in je hotel etcetera) kijk dan eens hier!
Werkt super!

http://www.0800bellen.nl/buitenland.html

Marco Stern
10-04-10, 12:30
Algemene tendens: als je bereid was meer dan $ 100 per maand te verbellen, dan bleef je beltegoed wel zes maanden geldig. Koop je voor $ 20 tegoed dan kun je een eventueel restant na een maand al weggooien. Deed mij een beetje denken aan de begintijd van de mobiele telefonie in Nederland.

Je moet het even uitzoeken maar zo moeilijk is het nu allemaal ook weer niet hoor. Wat je zegt over de $100 per maand om je abonnement actief te houden klopt niet, ik denk dat je je vergist dat dit per jaar is.

Wij hebben een jaar geleden bij Wal Mart een instapmodel/wegwerp Nokia mobieltje gekocht bij Wal Mart voor $18 inclusief een simkaart van T-Mobile. Daarnaast hebben we een $100 kaart gekocht en deze hebben we geactiveerd met het "Pay As You Go" plan. Je krijgt daarmee een zogenaamde Gold Reward Status (http://www.t-mobile.com/promotions/genericregular.aspx?passet=Pro_Pro_GoldRewards), wat betekent dat je goedkoper belt met refills die je doet na het bereiken van deze status en dat je tegoed een jaar lang geldig is. Verder is dit gelijk aan prepaid in Nederland; je betaalt alleen als je belt.

Inmiddels zijn we bijna op dit jaar aangekomen en hebben we nog een paar tientjes tegoed over. Om dit tegoed te behouden en het nummer te behouden, kan je een refill vanaf $10 toevoegen. Daarmaa wordt je nummer en tegoed weer voor 90 dagen behouden. Je moet daarvoor wel eerst de Gold Reward Status hebben bereikt. Het actief houden van je nummer kost na de eerste $100 dus minimaal $40 per jaar.

Maarten-Annique
10-04-10, 12:37
De vraag wat het kost om op je Amerikaanse mobiel vanuit Nederland gebeld te worden heb ik nog niet beantwoord gezien.
Iemand daar een idee van?

Marco Stern
10-04-10, 13:46
Dat kan je toch ook zelf opzoeken op de website van je provider? Bij Tele2 is dat nu bijvoorbeeld 4 cent per minuut: http://se.tele2.nl/ib/2863.html

Maarten-Annique
10-04-10, 16:16
Dat is niet wat ik bedoel. Zie mijn eerste bericht.
De vraag is wat het kost als ik een Amerikaans toestel met sim koop bij bijvoorbeeld de Walmart, wat het dan kost als je vanuit NL gebeld wordt.
Ik kan het antwoord daarop niet vinden.

Marco Stern
10-04-10, 18:13
wat het dan kost als je vanuit NL gebeld wordt.

Niets. Noppes. Nada.

Maarten-Annique
10-04-10, 18:19
Oké, da's niet veel. Ik was in de veronderstelling dat je in Amerika altijd moest betalen als je telefoontjes op je gsm ontvangt. Niet dus.

mickmak
10-04-10, 18:52
Oké, da's niet veel. Ik was in de veronderstelling dat je in Amerika altijd moest betalen als je telefoontjes op je gsm ontvangt. Niet dus.dat heb ik ook altijd begrepen. Je betaald en als je belt en als je gebeld wordt.
Maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb al een paar keer een Amerikaanse simkaart van een collega geleend. Mijn ervaring is dat de kosten wel meevallen, ook als je naar Nederland belt.

Jackie

corrus
11-04-10, 01:00
dat heb ik ook altijd begrepen. Je betaald en als je belt en als je gebeld wordt.
Maar zeker weten doe ik het niet.
Indien je een Nederlandse SIM hebt en je wordt in de US gebeld door iemand uit Nederland, kost je dat wel degelijk geld.

De Nederlandse beller betaalt maar tot aan de grens...
De rest betaald de ontvanger...
Tenminste...
Bij een abonnement van T-Mobile, KPN Telecom en Vodafone...
Deze heb ik allemaal gehad en bij alledrie was dit zo...

Maarten-Annique
11-04-10, 04:07
@Corrus: dat is ook de discussie niet. Dat wat jij zegt is wel bekend.

Het gaat dus om een Amerikaanse gsm, waarop je gebeld wordt vanuit Nederland. Wat kost het je dan om dat gesprek te ontvangen.

Mijn vraag zaait nogal wat verwarring of ik ben niet duidelijk, dat kan ook. :roll:

JohanC
11-04-10, 04:54
Je hebt niets aan een Amerikaanse prepaid telefoon zonder bel minuten. Zelfs niet als je er alleen op gebeld wordt. Het ontvangen van een telefoontje op een Amerikaanse simkaart kost inderdaad namelijk ook geld. Je betaald dus als Amerikaanse gsm houder ook geld voor de ontvangen minuten. Hoeveel het precies is ligt aan de provider en het pakket wat je hebt maar het is dus niet gratis!

Ik heb nu een pre paid van t-mobile (pay as you go plan) waar ik een aantal bel minuten krijg voor een bepaald bedrag. Ook op de gesprekken die ik ontvang raak ik mijn bel minuten kwijt!

Tinkerbell
11-04-10, 09:16
Je hebt gelijk.
De Nederlandse beller betaald tot aan de grens. We hebben een Duits en een Belgisch telefoon abbo en als iemand uit Nederland belt zowel met zijn mobiel alsook met zijn vaste lijn betalen we mee.

Zelf heb ik een heel simpel pre paid toestelletje van Virgin.
Kost een paar dollar en er zat ook nog 20 dollar beltegoed bij. Er zit geen sim kaart in. het is gewoon een vast nummer. In iedere supermarkt konden we opwaardeer kaarten kopen.
Het tegoed blijft een jaar na aanbreken van de kaart geldig.
We gebruiken het alleen maar om te smssen als we iemand kwijt zijn in het park.
Dit jaar gaat mijn nichtje mee en die krijgt dit toestelletje vast in haar hand gelijmd.:razz:
Verder zou ik heel goed naar de kosten kijken als je je eigen Nederlandse kaart gebruikt. Het kan aardig in de papieren lopen.
Vorig jaar had ik en drie weken ruim 500 Euro verbeld.

Marco Stern
11-04-10, 10:00
Ik heb nu een pre paid van t-mobile (pay as you go plan) waar ik een aantal bel minuten krijg voor een bepaald bedrag. Ook op de gesprekken die ik ontvang raak ik mijn bel minuten kwijt!

Dat is nieuw voor mij. Ik kan ook nergens op de T-Mobile site vinden dat je moet betalen voor het ontvangen van gesprekken? Het verklaart wel dat ons tegoed sneller ging dan we zouden verwachten.

dejo
11-04-10, 10:12
ik had afgelopen september ook z.n kaart bij t-mobile in nyc gekocht en het klopt je betaald mee als ontvanger.
Dit geldt niet voor de T-mobile kaarten van Nederland.

JKG
11-04-10, 11:30
Niet alleen bij het ontvangen van gesprekken kost het je minuten, ook het ontvangen van SMSjes kost je minuten. Ik koop altijd voor $ 30,- een telefoon met 300 belminuten. Heb ik meestal wel zat aan voor 2 weken vakantie.

Maarten-Annique
11-04-10, 13:20
Het begint me wat duidelijker te worden.
Ik denk dat ik toch maar de keuze maak om een sms-je met mij NL GSM te sturen met het nummer en kamernummer van de hotels waar we verblijven.
Dan kan men mij vanuit NL bellen.
Dat blijft dan toch het goedkoopste.
Bedankt voor de antwoorden.

JKG
11-04-10, 16:30
1 of 2 smsjes is niet zo heel duur nee, vanaf je NL gsm.
Volgens mij lukte het me ook nooit om een smsje naar het buitenland (naar Nederland bijv.) te sturen met zo'n prepaid ding, ondanks dat het op de doos stond en ik het ding via internet had geactiveerd. Ik heb er geen tijd aan besteed om het verder uit te zoeken, maargoed ik heb altijd ook nog wel mn laptop bij me met Voipbuster (soort Skype), dus ik bel altijd gratis naar Nederland en als de laptop aan staat (en verbonden met internet) kan mij men gewoon bellen op mijn Nederlandse nummer. :mrgreen: Maar op vakantie ben ik liever onbereikbaar, ze bellen me maar weer als ik thuis ben. :)

hrjhaan
11-04-10, 16:51
Maar op vakantie ben ik liever onbereikbaar, ze bellen me maar weer als ik thuis ben. :)

Zo denk ik er ook over. Voordat wij op vakantie gaan stuur ik iedereen een e-mail dat ze ons niet moeten bellen, want we nemen toch niet op in het buitenland. Als er iets dringends is kunnen ze een sms sturen of een e-mail. Ook heeft iedereen het schema van de hotels die we aandoen.

Maarten-Annique
11-04-10, 16:52
Maak van thuisblijvers geen spoorzoekers... 8-)

Fr@nk
12-04-10, 09:58
Wat wij altijd doen is gewoon in de winkel een prepaid kaart kopen voor $5 en dan bel je naar een 1-800 nummer gratis je voert je 10 cijferige pin code in (staat op de kaart) en je hebt 2,5 uur bel te goed naar nederland.
bijv. Nickel card bel je 5 ct pm.naar nederland met een start tarief van 0,25 ct.

A.Hofman
12-04-10, 12:33
@ Fr@nk


Dat doe ik ook altijd. Kaart van een bepaald bedrag. Met een vaste telefoon bel je een gratis nummer, daarna het NL nummer en als je tegoed bijna op is krijg je een waarschuwing dat de tijd om is. Geen verborgen kosten. op = op. 1 a 2 keer per vakantie bellen dat alles in orde is is voor ons voldoende. We zijn op vakantie toch?

Fr@nk
12-04-10, 12:44
@ A.Hofman

Je hebt groot gelijk als ze ons dringend nodig hebben bellen ze maar op de nederlandse 06 en wij huren altijd een villa en het thuisfront kan ook rechstreeks bellen met de villa, dat nummer geven we meestal door als we bellen dat we goed zijn aangekomen.

sccambuur
12-04-10, 20:22
Is trouwens bellen in de auto, in Amerika ook verboden? Dus niet handsfree bellen. Of is het daar gewoon toegestaan??

Marco Stern
12-04-10, 20:32
Gezien het grote aantal mensen die ik heb zien bellen in de auto, lijkt mij dit toegestaan.

calimero
12-04-10, 20:35
niet handfree bellen is officieel in amerika verboden. Is juist een week lang aandacht aanbesteed bij oprh show. Word nog wel heel veel gedaan maar mag niet officieel. Is niet al te veel controle op maar neem gewoon risico niet ook voor je eigen veiligheid.

Marco Stern
12-04-10, 21:20
Het is niet in heel Amerika gelijk. Als ik deze site goed begrijp, is het nog niet verboden in Florida om je mobieltje in je hand te houden: http://www.ghsa.org/html/stateinfo/laws/cellphone_laws.html

Oprah Winfrey organiseert op 30 april een "No Phone Zone Day" met als doel dat mensen beloven hun auto phone-free te maken. Hier het persbericht:
http://www.distraction.gov/files/press-release/no-phone-zone-day-2010-04-06.pdf

Maargoed, gewoon niet bellen in de auto - kijk om je heen, het is vakantie!

Marcelg
13-04-10, 21:36
Als ik visite krijg van Nederlanders die goed bereikbaar willen zijn en ook zelf redelijk goedkoop naar NL (alleen landlijnen in NL) willen bellen haal ik een telefoon van NET10, komt gelijk met 300 bel minuten en werkt voor 60 dagen zonder er extra geld op te zetten, kost $29

Dus gebeld worden of bellen in de US is $0.10
Naar een Nederlandse landlijn bellen is $0.15
Let op internationaal bellen kan pas twee werkdagen nadat je je telefoon geactiveerd hebt, je kunt wel gelijk gebeld worden.

Nog vragen? bezoek www.net10.com (http://www.net10.com)

P.S. voordat ik dit gebruikte hadden ze natuurlijk altijd hun eigen NL gsm mee, ze werden wel eens gebeld en dat was heel veel duurder, dat is alles wat ik er nog van weet.

sccambuur
14-04-10, 12:54
Mooi lijst. In sommige plaatsen mogen buschauffeurs wel bellen, maar gewone automobilisten weer niet :D.
Het is natuurlijk altijd het verstandigst om niet te bellen in de auto, maar echter, ook nu, als ik gebeld word, neem ik toch bijna altijd op.

dejo
14-04-10, 13:12
dit vind ik erg handig. Kan je z'n telefoon gewoon bij walmart kopen of iets dergelijks??

Michael66
14-04-10, 13:27
Voor een paar tientjes heb je een goeie losse bluetooth carkit. Die gebruikt ik hier en neem ik altijd mee naar Florida.

Better safe then sorry.

Ta2 Gerrit
14-04-10, 14:06
Op de website, die Marcel al aangaf, kun je precies zien hoe je hem aanschaft, online dus.

patgooss
15-04-10, 09:08
Dit is een goede tip! Bedankt. Makkelijk voor op vakantie.

Vdmeeren
30-04-10, 13:24
Is er mogelijkheid om met de gsm Nokia 6300 te bellen in florida.

Lea
30-04-10, 13:32
Zou mogelijk moeten zijn wat toestel betreft maar verder denk ik ook afhankelijk van provider en of je een abo hebt of prepaid.

Zo heb ik een toestel wat ik gewoon als mp3 gebruik wel een quadband is maar doordat het prepaid is van t mobile kan ik daarmee niet bellen.

Michael66
30-04-10, 17:12
De Nokia 6300 is een tri-band toestel en derhalve geschikt om mee te bellen in de VS. Zie specificaties (http://www.kieskeurig.nl/gsm/nokia/6300/specificaties/178018/).

Vdmeeren
30-04-10, 22:45
Graag zou ik het volgende willen vernemen :
indien ik een oproep wil maken bv. in orlando (407) naar een ander telefoonnummer in orlando(407) ben ik dan altijd verplicht eerst de 1 te draaien voor het netnummer of is dat enkel van toepassing als ik naar een ander netnummer moet bellen bv. naar (786)Miami ?

Tiena
05-05-10, 18:58
Binnen de USA kun je de 1 weglaten, dus je begint met de plaatscode (bv 407 Orlando of 813 Tampa)

corrus
05-05-10, 19:39
Binnen de USA kun je de 1 weglaten,

Behalve bij de gratis 800 nummers... daar moet juist de 1 wél voor...
Dus 1 800 (rest van het nummer)

janjacob
17-06-10, 14:20
Ik heb er vrij weinig verstand van, maar als ik het goed begrijp kan je de nieuwere toestellen dus gewoon gebruiken in de USA? Ik heb namelijk een blackberry van kpn (http://www.kpn.com/prive/mobiel/aanbiedingen/blackberryactie.htm) besteld en wil van de vakantie uiteraard gewoon met het thuisfront kunnen bellen.

hzengerink
17-06-10, 14:51
De meeste laatste toestellen kan u gewoon gebruiken in the USA. En met de zakelijke toestellen als Blackberry en Nokia kunt u daar vanuit gaan. Mijn Nokia n95 en inmiddels de n97 heb ik gewoon kunnen gebruiken in the USA.

Op de site die u laat zien staan toestellen die allemaal quad band hebben. Dit houdt in dat het toestel ook de frequenties in the USA ondersteund.

U kunt dus bellen!! =D>

janjacob
17-06-10, 16:58
Dank je wel...quadband houdt dus in dat ik in de vs kan bellen. Fijn dat ik mijn blackberry daar kan gebruiken. :)

wimpie999
18-06-10, 09:13
Je kan ook gewoon naar Walgreens gaan en daar een internationale telefoonkaart kopen. Voor 10$ hebben we meer dan een uur naar België kunnen bellen (vanop een vast toestel naar een vast toestel).

pumi1000
18-06-10, 17:06
Wij konden ook gewoon met eigen gsm bellen naar Nederland. Achteraf bleken de kosten heel erg mee te vallen en we hebben toch vaak en soms lang gebeld met het thuisfront.

knaapje
18-06-10, 19:23
Hangt van je abonnement of prepaid af.

Prepaid kan zo maar tot $ 2,50 per minuut kosten.
Abonnement: stelregel, des te duurder abo des te goedkoper bel je, maar $ 1 a $ 1,50 per minuut is toch wel minimum.

Knaapje

r.teeuwsen
18-06-10, 20:14
Hi,

Als je een Villa hebt gehuurd dan zit er (soms) internationaal bellen bij.
Dan heb je èn Hi Speed internet èn Telefoon waar je niets extra's voor hoeft te betalen.
Ik zou dat even checken, en anders kun je met je mobieltje in Florida overal bellen, mits je abonnement dat toestaat.

Greetz, Remco

chalesa
03-08-10, 15:37
Hoi,

Ik had een vraag en aangezien ik niets op het forum kon vinden waar ik dit onder moest plaatsen zet ik het hier maar neer.

De vraag is of we, als we naar Florida gaan, onze eigen telefoons mee kunnen nemen of dat we beter een prepaid mobieltje daar kunnen kopen?
Wat is handiger en beter?

Groetjes

<<Mod. Michael66: Ik heb je vraag toegevoegd aan het onderwerp over telefoneren van/naar/in Florida, daar kun je een heleboel info vinden over o.a. mobiel bellen.>>

Njit
03-08-10, 15:40
Vraag 1 die je moet stellen is: werkt mijn mobieltje in de USA. Je hebt een Triband of Quad Band telefoon nodig.

pumi1000
03-08-10, 16:34
Wij hadden ons eigen gsm toestel bij en dat werkte perfect - net alsof je gewoon hier aan het bellen bent. Kosten achteraf vielen reuze mee, terwijl we toch vaak gebeld hebben naar Nederland (t-mobile). Je moet dus wel een toestel hebben wat wereldwijd kan bellen.

chalesa
03-08-10, 16:52
Michael 66, sorry dat ik hem dan toch verkeerd geplaatst heb. Ik had gezocht onder mobiele telefoon meenemen, en daar kon ik niets op vinden.

Groetjes Chalesa

Michael66
03-08-10, 17:01
Maakt niet uit: We zijn er hier toch om mekaar, om mekaar, ... te hellepen nietwaar? JAAAAAA ......!!! :-\"

Bosevents
03-08-10, 17:27
ik neem laptop me en bel altijd via Skype/ Goed en goedkoop.
Voor reserveringen neem ik altijd ene payphone op straat.
Mijn persoonlijke telefoon blijft lekker thuis.

chalesa
03-08-10, 18:27
Dat is idd ook een goed idee. We wilden toch de laptop al meenemen.
Bedankt voor de tip!

Lea
03-08-10, 19:27
@chalesa, ik weet niet waar jullie verblijven maar mocht je een vaste telefoon tot je beschikking hebben als je in een villa of condo verblijft dan zijn er prepaid kaarten tekoop waarmee je ook heel goedkoop naar het buitenland kan bellen en heb je internet en je lappie bij dan is skype naturlijk de oplossing.

[verwijderd]
03-08-10, 19:30
Wij nemen altijd de GSM telefoons mee zodat we ook elkaar kunnen bellen en door thuis altijd gebeld kunnen worden, voor de uitgebreide gesprekken gebruiken wij ook de laptop met skype.

Njit
03-08-10, 20:47
ik neem laptop me en bel altijd via Skype/ Goed en goedkoop.

Skype kan ook op een Ipod Touch (wel een hoofdtelefoon met microfoon aansluiten) of Iphone. Wifi is overal wel te vinden.

chalesa
03-08-10, 22:48
@chalesa, ik weet niet waar jullie verblijven maar mocht je een vaste telefoon tot je beschikking hebben als je in een villa of condo verblijftWe reizen van hotel naar hotel dus we hebben geen vaste telefoon tot onze beschikking. Maar zoals je ook al vermeldt en wat ik ook al van anderen te horen heb gekregen kunnen wij ook prima gaan skypen.
Bedankt voor je reactie!

Groetjes Chalesa

oscar
05-08-10, 23:30
Met een prepaid kaart kan je vanuit je hotel bellen naar nederland , maar zijn er in orlando e.o. ook nog publieke telefoons of zijn deze net als in nederland van het straatbeeld verdwenen?

Groet,
Oscar

Michael66
05-08-10, 23:49
Je vindt de payphones nog overal op straat, bij/in winkels etc. Geen probleem.

hooligirl1985
09-08-10, 22:45
Ik heb een nokia n79, ik kon in Miami maar uit 1 provider kiezen, AT&T geloof ik. In eerste instantie duurde het ff eer ik het netwerk vond, was al bang dat ik geen triband had, maar na enkele minuten vond die het dan en had ik overal superbereik, idd ook in de everglades. De rekening viel heel erg mee, het bellen vanuit florida naar hier vond ik goedkoper als vanuit ons buurland naar hier, ik geloof dat ik voor 15 minuten, nog geen 6 euro betaalde.

cindy74
29-08-10, 19:28
wij gaan met een ander koppel naar orlando . En wij willen met gsm naar elkaar kunnen bellen in florida om elkaar op te halen . Is het dan handig om ginder een soort kaart te kopen zodat dit goedkoper is of kan dit niet .

mishavanwijmeren
30-08-10, 15:58
wij hebben in Amerika een TracFone gekocht bij een klein benzine pompje. Voor het toestel moesten we 10 dollar betalen en een prepaid kaart 19,99 dollar voor 60 minuten. Met dit toestel kun je prima bellen en sms- en naar Nederland. Goed ontvangst en geen hoge kosten als je terug bent in Nederland. check anders de volgende site voor meer informatie: http://www.tracfone.com

cindy74
30-08-10, 16:08
ok bedankt doe ik

6foot6
30-08-10, 19:22
Ook te koop bij http://www.biglots.com/specials/subcategory.aspx?scid=165

debbus
02-12-10, 14:21
weet iemand hoe ik het beste vanuit amerika naar nederland kan bellen, want volgens mij kan je je mobiel niet gebruiken...

Ta2 Gerrit
02-12-10, 14:30
Jawel hoor, lees het bovenstaande topic maar eens door ;-)

(@ Njit; ik was hem ook aan het verplaatsen, maar werd geweigerd. Logisch, dubbel :lol:)

A.Hofman
05-12-10, 09:05
weet iemand hoe ik het beste vanuit amerika naar nederland kan bellen, want volgens mij kan je je mobiel niet gebruiken...

Wij hebben geen mobiel gebruikt in FL, maar een AT&T telefoonkaart van $10 gekocht bij de Walmart. Je belt een gratis 1800 nummer, je voert je kaartnr in en vervolgens het nummer in NL. Voor een gesprek van 5 minuten betaal je nog geen dollar. En geen verborgen kosten, op=op.

knaapje
05-12-10, 10:18
............Voor een gesprek van 5 minuten betaal je nog geen dollar.............

http://www.all-phonecards.com/

Een paar cent per minuut.
Afhankelijk van het nummer dat je kiest en welke kaart je koopt.
Ik heb zelf goede ervaring met de BISON kaart.
Kan je gewoon via het internet bestellen.
Je krijgt een mailtje met je nummer. Eenmalig of refillable.
Even de toegangsnummers printen en je kunt bellen.

Knaapje

koekii
08-12-10, 09:45
Ik ga in mei ook naar Florida toe en ik wil weten of ik mijn BlackBerry daar ook kan gebruiken, er zit wel internet op mijn simkaart. Denken jullie dat ik mijn BB kan gebruiken in Florida?

Tinkerbell
08-12-10, 10:44
@ Koekii. Normaal gesproken wel alleen denk aan de roamingkosten.

FMB
09-12-10, 12:05
Internet kost je een vermogen als je dat via je telefoonprovider doet.
Ik zoek met mijn iPhone altijd naar WiFi, maar ga niet op internet met de telefoon via 3G of GPRS.
Even navigeren kost je zo €20.

Tinkerbell
09-12-10, 16:42
@ FMB.
Ik kan dit alleen maar beamen. Je zult niet de eerste zijn die thuiskomt en een rekening van duizenden Euro's krijgt omdat hij "even" geroamd' heeft.
Volgens mij kost EEN mb twaalf Euro in buitenland.

FMB
09-12-10, 17:17
Een navigatiesysteem koop je voor minder dan $100 (TomTom of Garmin) op amazon.com.
Dat is ongeveer evenveel als een half uur navigeren op je iPhone...
Tel maar uit!

Ik meen dat Starbuxen allemaal WiFi bieden, veel vliegvelden hebben gratis WiFi. En restaurants hebben het ook, gewoon even de code vragen.

En dan bellen met Skype.

Sorry, T-Mobile:???:

natascha666
26-01-11, 19:18
Daar zijn we weer ff\\:D/;

Ik ben aan het kijken voor een prepaid telefoontje wat ik goedkoop kan kopen (amerikaans netwerk of een hele goepkope phone waar mijn sim-kaart in kan als dat gaat maar dat is volgens mij zeer duur) zodat ik daar kan bellen want mijn gsm werkt daar niet (dual band)

Nu is het de bedoeling dat ik naar nederland kan bellen en zij eventueel naar mij als het nodig is, nu heb ik hier http://www.walmart.com/ip/Common-Cents-Mobile-LG101-Prepaid-Cell-Phone-7-cents-per-minute-or-text/14321313#Q%26A+Exchange
iets gevonden en er zijn er nog meer van zulke maar met welke kan je naar europa bellen? Iemand ervaring hiermee??? Of een andere mooie oplossing?

Alvast bedankt voor jullie hulp! :oops:
groetjes natascha

Njit
26-01-11, 19:26
Heb toevallig van de week een quadband gekocht: Nokia 2730 voor 89 euro. Dat was volgens mij de goedkoopste.

natascha666
26-01-11, 19:28
maar hoef niet perce hier daarna ook nog te gebruiken, heb hier 3 telefonns (alleen helaas niet de juiste voor amerika :0P )dus als zon telefoon van 10 of 20 dollar zn werk daar heb gedaan ben ik ook heel blij:-)
Sommige mensen vinden ook zn tel. van 30 dollar met 30 dollar beltegoed, waar vindt je zo iets?

http://www.walmart.com/ip/AT-T-GoPhone-Prepaid-Samsung-A107-Cell-Phone-Silver/15421486

mischien ook interesant, kun je daar afhalen?! :-)

JKG
26-01-11, 21:20
Die voor 30 dollar hebben vaak 300 belminuten (smsje ontvangen kost ook 1 minuut, gebeld worden kost je ook minuten). Je moet dan iets activeren om naar Europa te kunnen bellen via internet.. mij is het nooit gelukt, maar ik heb dan ook andere methodes om naar Europa te bellen, mij gaat het juist om goedkoop in Amerika te bellen.

Deze telefoons kan je kopen bij Walmart, Target etc.

natascha666
26-01-11, 21:23
Goedkoop is altijd beter natuurlijk, vrienden van ons deden skypen maar ik heb geen laptop mee dus dat gaat al niet dus vandaar een goedkoop gsmpie leek mij de beste oplossing...

Njit
26-01-11, 21:24
Skype kan tegenwoordig ook op een iPod Touch. Headsetje inpluggen en je hebt alleen een Wifi verbinding nodig om te kunnen bellen.

JKG
27-01-11, 13:52
En zelfs al lange tijd op een Sony PSP.

natascha666
27-01-11, 17:19
heb ik helaas beiden niet:-(

koenkamphuys
28-01-11, 21:32
Als naar Europa bellen te duur is, kun je altijd een telefoonkaart kopen waarmee je via een 1-800 (gratis) nummer kunt bellen. Bij benzinepompen en drogisterij. Wel even vooraf uitzoeken of je de kaart vanaf een mobieltje kunt/mag gebruiken.
Als je een villa huurt is daar meestal wel telefoon en kun je de kaart ook daar gebruiken om naar huis te bellen.

disney fan
23-02-11, 09:04
Welk merk telefoon heb je?Nokia N97

Wat bedoel je met je abonnement geschikt voor het buitenland?

Njit
23-02-11, 09:56
Of je provider ook Roaming heeft in het buitenland. En wat daar dan de tarieven zijn.
Ik weet niet of je ook een data-abonnement bij je N97 hebt maar die kun je beter niet gebruiken in het buitenland. Dit is in het algemeen heel duur.


Roaming (Engels voor rondzwerven) is een algemene term in de draadloze telecommunicatie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Telecommunicatie) waarbij een bepaalde dienst wordt voortgezet hoewel de gebruiker zich niet in het netwerk bevindt waarin deze geregistreerd staat.
Dankzij roaming kan men met een GSM (http://nl.wikipedia.org/wiki/GSM_%28communicatie%29)-abonnement ook in het buitenland bellen.

Om een mobiel apparaat bij een andere netwerk te laten roamen tussen verschillende netwerken, moet een aantal stappen worden uitgevoerd. Allereerst wordt gecontroleerd of er een afspraak (roaming agreement) bestaat tussen de aanbieder van het thuisnetwerk en de aanbieder van het vreemde netwerk waarop aangemeld wordt. Is dit niet het geval, dan is roaming niet mogelijk.
In detail verschillen de manieren van roaming per draadloos netwerk, maar in het algemeen verloopt het roaming proces als volgt:


Zodra een mobiele telefoon wordt aangezet in, of wordt verplaatst naar het dekkingsgebied van een niet-eigen aanbieder, wordt dit opgemerkt door deze aanbieder. Die ziet dat het toestel niet bekend is binnen het netwerk en probeert de eigen aanbieder ervan te achterhalen. Als er geen afspraak bestaat tussen de eigen aanbieder en de niet-eigen aanbieder wordt toegang geweigerd op het niet-eigen netwerk.
De niet-eigen aanbieder zoekt contact met de eigen aanbieder en verzoekt om informatie over het bezoekende toestel. De eigen aanbieder verstrekt deze informatie die onder meer het IMSI (http://nl.wikipedia.org/wiki/International_Mobile_Subscriber_Identity) nummer van de simkaart bevat, de geregistreerde diensten en toestemming voor dit specifieke toestel om te roamen bij de niet-eigen aanbieder.
Als de informatie is verstrekt, krijgt het toestel een tijdelijk telefoonnummer (MSRN) bij de niet-eigen aanbieder. Daarnaast geeft de eigen aanbieder door hoe het eigen netwerk kan worden benaderd via het niet-eigen netwerk.

Dr. Phlox
23-02-11, 10:44
Martijn,

Gaat dit automatisch of moet je dat instellen dat je dit niet wil.
Zoals bij een i-phone dat je niet automatisch op internet gaat als je naar Belgie gaat.
Grz
Ton

Njit
23-02-11, 11:07
Bedoel je specifiek voor die Nokia? Even wat geGoogled:


De N97 biedt in alle instellingen aan om in te stellen 'alleen eigen netwerk' of 'niet bij roaming'. Dat zou moeten werken. En anders alle toegangspunten verwijderen en deze later weer toevoegen.

Dr. Phlox
23-02-11, 12:25
Bedankt Martijn.
Grz
Ton

car66
24-02-11, 00:17
Wij gebruiken buiten de deur als er geen internet beschikbaar is (inderdaad mc donalds, starbucks (zet de app free wi-fi op je ipod/ipad) een mobieltje van net10, online of bij de walmart te koop. Dit toestel hebben we internationaal geactiveerd en werkt fantastisch.
Is er wel internet beschikbaar dan kan je gebruik maken van voipbuster of skype (mijn ipod touch heb ik er al vele malen uit)
Thuis bel ik met de vaste telefoonaansluiting met www.belkaart.nl voor 4 ct per gesprek onbeperkt naar Nederland. Werkt helemaal super en zo kunnen we ook door het NL thuisfront goedkoop gebeld worden.

corrus
24-02-11, 09:53
Ik heb een iPhone... dus heb ik Skype daarop geinstalleerd...
Werkt als een speer en kost me niets... (uiteraard gratis door gebruik van WiFi Netwerk)

Njit
24-02-11, 10:01
Ik heb een iPod. Die heeft geen ingebouwde microfoon en in de standaard bijgeleverde hoofdtelefoon zit deze ook niet. Originele dopjes mét microfoon kosten rond de 30 euro. Ik heb een stel nepperts gekocht voor een stuk minder (http://www.webwinkel-store24.nl/c-870590/oordopjes/) (met kortingscode iHyve24 10% korting). Deze in-ear dopjes zitten ook lekkerder dan de originelen en doen het prima met Skype.

Ik heb geen aandelen in deze winkel :)

Mostertjes
24-02-11, 13:45
Thuis bel ik met de vaste telefoonaansluiting met www.belkaart.nl (http://www.belkaart.nl) voor 4 ct per gesprek onbeperkt naar Nederland. Werkt helemaal super en zo kunnen we ook door het NL thuisfront goedkoop gebeld worden.

Ik heb net op de website gekeken, maar ik lees dat je eerst een 020- nummer moet bellen. Er staat idd dat het bellen naar Amerika alleen het starttarief kost (4ct), maar je moet toch eerst bellen met dat 020- nummer? Welke kosten worden voor dat bellen met een Nederlands nummer berekend?

Njit
24-02-11, 13:51
Staat op de site zelf:




Wat kost het om naar het toegangsnummer 020-7113737 te bellen?
Het nummer 020-7113737 is een vast lokaal nummer. De kosten voor het bellen naar dit nummer worden in rekening gebracht door uw eigen provider.
Hoe hoog de kosten zijn kunnen wij onmogelijk zeggen. Belt u vanaf een vast toestel van huis, dan zal het veelal gratis zijn. Belt u vanaf een mobiel toestel, dan is het afhankelijk of u binnen uw bundel blijft, een postpaid of prepaid abonnement heeft, etc.

Wij adviseren u goed te kijken wat u betaald en wat voor abonnement u heeft. Er zijn vele sites, waaronder Bellen.com, waar u het voor u voordeligste abonnement kunt vinden.
De kosten voor het bellen naar het buitenland via Belkaart.nl worden alleen van uw belkaart tegoed afgeboekt.

knaapje
24-02-11, 14:05
Ik heb net op de website gekeken, maar ik lees dat je eerst een 020- nummer moet bellen. Er staat idd dat het bellen naar Amerika alleen het starttarief kost (4ct), maar je moet toch eerst bellen met dat 020- nummer? Welke kosten worden voor dat bellen met een Nederlands nummer berekend?

Het is mij niet duidelijk:
Bedoel je nu vanuit de US naar NL bellen of vanuit NL naar US?
De belkaart gaat uit van NL naar elders.
Car66 woont in JAX en zal dus wel US naar elders bedoelen.

Overigens vind je hier de buitenlandse (veelal toll-free) inbelnummers :
http://www.belkaart.nl/buitenlandse-inbelnummers

Knaapje

r.teeuwsen
24-02-11, 15:47
@Mostertjes

Ik zou eerst een nakijken of het niet all-in is bij je Villa of accomodatie.
Wij hebben bijvoorbeeld een Hi speed internet incl. internationaal bellen abonnement.... bellen kost dus 'niets'.

Greetz, Remco

knaapje
21-04-11, 14:04
Je zou even de tarieven kunnen vergelijken om naar Nederland te bellen.
Misschien zit er verschil tussen en is de prepaid van Walmart ook geschikt om naar Ned. te bellen?
Ook mogelijk, dat je ondanks prepaid, toch een maandelijkse fee moet betalen in de USA.

Succes
Knaapje

pusto
10-05-11, 10:52
Probeer deze eens:

http://www.nobelphonecards.eu/call__from_-1-203.html

nixian
17-06-11, 19:58
Beste Forumgebruikers,

Het volgende: ik bezit een simlock vrije Iphone en wil deze meenemen naar florida om aldaar te gebruiken. Is het mogelijk om een prepaid abonnement te kopen voor de periode dat ik in Florida ben? Zo, ja welke aanbieder zouden jullie mij aanraden. Bij voorbaat mijn dank voor de reacties.

Njit
17-06-11, 20:21
Misschien kun je iets met deze post? Te koop prepaid SIM AT&T (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13166)

nixian
18-06-11, 10:53
Njit, bedankt voor de tip. Maar voor mij geld hetzelfde als voor de afzender. Wij gaan pas eind oktober naar Florida. Maar ik kan nu natuurlijk wel online ff zoeken naar een simonly van AT&T. Dus nogmaals bedankt voor het zetten in de goede zoekrichting.

Groet,
Ni

AstridV
01-08-11, 13:32
Hallo,

Ik wilde wat vragen betreft het mobile bellen vanuit Florida naar Nederland. Ik heb al gezocht maar kan niet echt een antwoord vinden.

Ik had ergens ooit op een site gelezen dat je beter een prepaid mobile telefoon in amerika kan kopen en daar mee naar nederland bellen. Als met je eigen mobile telefoon (abonnement). Er wordt gezegd dat dat veel goedkoper is.
Is dat waar? En zo ja, wat kan je dan het beste (provider) kopen?
Wie kan me daarmee helpen?

Vast bedankt.

Groetjes,
Astrid

<<Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp over bellen.>>

weimar
01-08-11, 13:49
Niet helemaal een antwoord, maar als je EN een smartphone hebt, EN internet beschikbaar, is Skype de goedkoopste oplossing.
Ik heb het op mijn iphone geinstalleerd, en 10 euro opgestort. Uitgebreid gebeld met thuis (ook vanuit Dennys en anderen die internet gratis aanbieden).
Nu heb ik nog 7,92 over....

AstridV
01-08-11, 13:52
Hoi Weimar,

Ik heb een Nokia XpressMusic. En ik denk niet dat ik Skype hierop kan installeren. Het gaat ons alleen om het bellen en smsen.
Dank je wel.

Minneke
01-08-11, 23:01
Wij hebben bij CVS een "prepaid long distance phone card" (Verizon) gekocht. Eentje van 30 dollar. Hiermee konden we ongeveer 400 min. van vast toestel naar vast toestel bellen (internationaal). Indien van GSM of naar GSM werden het aantal minuten minder. Uiteraard is Skype de beste oplossing om met het thuisfront contact te houden....