PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Nbh: Miami - Orlando - Sarasota - Sanibel



nbh
05-02-09, 13:35
Na veel gesurf op het forum en het internet zal het schema er voorlopig :-k zo uitzien

16 juli aankomst miami (of west palm beach)
2x overnachting miami beach of west palm beach
lekker bijkomen van de reis

18 juli Orlando
7x overnachting villa
2x disney, 1 keer seaworld, shoppen en luieren in de villa

25 juli sarasota
7x overnachting villa/ cottage
activiteiten nog in vullen

1 augustus sanibel island
7x overnachting villa, cottage of bungalow
everglades, Napels, indianvillage
8 augustus terugvlucht

Het is onze eerste keer Florida en het lijkt me er helemaal geweldig!
Mocht iemand nog ideeen of toevoegingen hebben hoor ik het natuurlijk graag;-)

Groetjes, Nicole

Ta2 Gerrit
05-02-09, 14:12
Hallo Nicole,
Je bent inmiddels aardig tekeer gegaan met je planning :-). 2,5 - 3 week is 3,5 week geworden, en Key West is helemaal verdwenen.
Maar het ziet er allemaal wel superelaxed uit. Overal alle tijd, dat is pas vakantie.

nbh
05-02-09, 14:26
Ik moet eerlijk zeggen dat me dit ook een lekker schema lijkt, voor mij en Geert maar ook voor de kindjes. Overal genoeg tijd om florida te ervaren en toch ook tijd om hun eigen dingetjes te doen in de accomodaties.
Nu nog even de puntjes op de i en alles boeken. Ik merk wel dat je enorm kunt verzuipen in het aanbod van huizen. Orlando is het beste plekje nu duidelijk geworden via het forum ( in ieder geval langs de 192 ongeveer 5 a 10 minuten van het park) nu nog een onderkomen zoeken in sarasota en sanibel island.. Zal wel weer een paar avondjes surfen worden..;-)

mattrob
05-02-09, 14:45
Nicole,

Wij hebben een mooie (splinternieuwe) villa gehuurd, zoals je in mijn andere post zag. Die ligt vlak onder Sarasota, vlakbij alle stranden en heeft nog gratis golf erbij (op 4 banen). En hij is van een Nederlandse familie. Ik ben er zelf nog niet geweest, dus misschien is het niets, maar ziet er allemaal prima uit. En een mooie prijs ook. Dus wie weet ... ?

nbh
16-03-09, 00:03
Na veel forum surfwerk, reisverslagen lezen. Teveel pagina's met villas heb gezien ( door het enorme aanbod dus nog geen keus kunnen maken....) Hierbij ons reisschema, we zijn met z'n viertjes nicole, geert en 2 kindjes van 4 en 6 jaar.

16-18 juli miami, bijkomen reis w.s. hotel bij north beach
18-26 juli Orlando
- magic kingdom
-Sea world
-Animal kingdom
- kelly park lazy river, tubbing+bbq
26juli-4 augustus Anna maria island westkust (wel al villa gehuurd)
- clearwater
- sarasota
- busch gardens
- Strand, restaurantjes, relaxen....
4-9 augustus cape coral
- boot huren bij villa
- varen naar captiva island, sanibel island, restaurantjes
- airboatride
- napels
9 augustus terugvlucht miami- dusseldorf

Als iemand nog een aanvullend idee voor ons heeft, hoor ik het heeeel erg graag!

robisjo
16-03-09, 14:01
9 augustus terugvlucht miami- dusseldorf

Gaan jullie op de dag van vertrek van West naar Oost rijden of komen jullie de dag ervoor al in Miami aan?

nbh
16-03-09, 14:26
We zijn van plan om van west naar oost te rijden. als ik het goed heb gezien is het ongeveer 2,5 uur rijden, toch? We vliegen pas om 20.00 uur dus ik dacht gewoon relaxed rijden, ergens lunchen, auto afleveren, inchecken en weg.. of is dit geen goed idee?

robisjo
16-03-09, 15:17
Lijkt mij inderdaad een strak plan, maar het was niet helemaal duidelijk in het reisschema naar voren gekomen, vandaar de vraag.

Ik zou het hetzelfde gedaan hebben, want ik vind de Westkant ook leuker dan de Oostkant.

Wij gaan altijd als we in de buurt van Tampa zijn naar Caladesi Island. Dat ligt vlak bij Dunedin, en dit ligt net iets boven Tampa. Dit strand was vorig jaar nummer 1 beach of United States. Het is beschermt en je mag er ook maar maximaal 4 uur verblijven. Maar het is er heel mooi en 4 uur is meer dan genoeg om daar aan het strand te liggen. Als je geluk hebt zie je onderweg er naar toe nog dolfijnen om de boot zwemmen.

Bianca

nbh
16-03-09, 16:33
Volgens mij een leuke trip vanuit anna maria island, dank je! Ik zie dat je al 8 keer naar florida bent geweest, mocht je nog meer tips hebben dan hoor ik het heel graag. Ben jij al eens op anna maria island geweest?

robisjo
16-03-09, 17:14
Nee, daar zijn wij nog niet geweest. Maar misschien heb je ons op een idee gebracht voor een andere keer.

Nog meer tips, hmmm even denken hoor. Sanibel island is zeker een goede keus. Het is een leuk eiland met mooie stranden en als je er vroeg bent kun je hele mooie schelpen vinden.

Verder vond ik zelf Clearwater Beach veel te toeristisch. Zijn daar ook na 1 nacht weer vertrokken, terwijl we er meerdere in gedachten hadden. We zijn toen naar een hotel gegaan in Dunedin. Hotel was net nieuw en de omgeving veel rustiger. Maar ja ook bijna geen winkeltjes of wat dan ook, maar dat vonden wij niet erg.

Verder ziet je schema er goed doordacht uit.

Waren jullie al eerder in Florida geweest?

nbh
16-03-09, 17:48
We zijn nog nooit in florida geweest. Fijn dat je mijn schema goed doordacht vind! Ik ben bij alle keuzes uitgegaan van de behoeftes van elk gezinslid: Kids: parken , lekker hangen bij zwembad, strand, avontuur zoals airboatride en natuur.
man: relaxen, relaxen, lekker eten, genieten in een strandrestaurant terwijl de kinderen spelen, relaxen en relaxen;) genieten als de kinderen genieten en kapitein op eigen boot zijn!
En ik vind al het bovenstaande belangrijk! Op dit forum veel gevonden en ook veel gesurfd op internet. Anna maria island leek me aantrekkelijk aangezien er geen hoogbouw is, restaurants aan het strand en ook veel mogelijkheden voor uitstapjes. We hebben hier overigens een leuk huis gehuurd 1 minuutje van het strand met voor de kinderen een zwembad met allerlei knopjes om de fonteinen en waterval te bedienen(special for the kids). Weet jij toevallig nog een fijne villa in orlando of cape coral?

Michael66
16-03-09, 20:05
Ik zeg het geloof ik niet zo vaak, maar bij deze: Wat een fantastisch reisschema!! Echt waar!

Waarom ik dat vind? Meerdere redenen:

Je blijft meerdere dagen op dezelfde plek. Dat geeft enerzijds flexibiliteit (regen? of even geen zin? no problem, dan doen we vandaag wat anders) en anderzijds ook de mogelijkheid om meer dan één ding te gaan zien in/rond de plek waar je verblijft.
Je kiest plaatsen uit waar je rust vindt, maar ook de actie als je dat wilt.
Voor alle deelnemers aan de reis is er aandacht. Zoals je zelf al aangeeft: Ik ben bij alle keuzes uitgegaan van de behoeftes van elk gezinslid: Kids: parken , lekker hangen bij zwembad, strand, avontuur zoals airboatride en natuur.
Voor wat betreft de attracties en bezienswaardigheden is uiteraard elke discussie mogelijk, maar gezien je duidelijk geformuleerde uitgangspunten denk ik dat je daar ook een duidelijk beeld bij hebt en duidelijke keuzes maakt en gemaakt hebt.

Wat mij betreft zonder enige twijfel: Veel plezier!

Have fun.

(ik ga nog kijken of ik je nog aan het twijfelen kan brengen voor enkele activiteiten, dat dan weer wel)

nbh
16-03-09, 20:24
Fijn dat je het een fantastisch schema vindt als ervaren floridaganger!
Enuuh.... alle tips blijven meer dan welkom!

Michael66
16-03-09, 20:41
Ja, de eerste tip / vraag: Nog een weekje eraan vastplakken? :D

Als je op 9 aug. in het vliegtuig zit weet ik zeker dat je dan twee gedachten hebt: 1. Straks lekker weer mijn eigen huis en bed, en 2. Ooooow .... ik wil nog een weekje Florida!

Dan nog een tip: Geef de kids vooral water. Veel drinken, veel zwembad, veel ... al is het maar een fontein of zo... laat ze er lekker doorheen rennen. Dus zorg dat je ALTIJD zwemkleding of gewoon een extra setje kleding bij je hebt. Water = fun. Nat = goed = smile = big smile!! :):):)

nbh
16-03-09, 21:13
Volgens mij kun je er wel meer weken bij aan plakken, ach over 25 jaar zijn we pensionados....

Qua water heb ik de kinderen al gezegd dat ze in florida zomaar met de crocjes in de waterplassen mogen stampen...(of is dit gevaarlijk qua slangetjes etc, had ik eigenlijk nog niet zo over nagedacht)

Altijd een extra zomerjurkje in de tas is idd een fijne tip

Michael66
17-03-09, 03:51
Qua water heb ik de kinderen al gezegd dat ze in florida zomaar met de crocjes in de waterplassen mogen stampen...(of is dit gevaarlijk qua slangetjes etc, had ik eigenlijk nog niet zo over nagedacht)Slangetjes? Nog nooit gezien. Diertjes zijn er ietsjes meer dan in NL, maar niets om je zorgen over te maken. Als "gewoon" attente ouder merk je snel genoeg of iets veilig is of niet. Heb zelf in 10-12 jaar nog nooit een onveilige situatie meegemaakt.

NB: Ik heb mijn zoon wel vanaf de eerste keer Florida geleerd om voordat hij het zwembad bij de villa induikt altijd eerst door het raam te kijken om te zien of er geen ongewenste vegetatie rondloopt/-kruipt, en dan een rondje door de "tuin" te maken. Mijn zoon is gelukkig "better safe then sorry" en volgt dit ook altijd op, ook zonder dat ik hem eraan herinner. Maar het ergste dat hij ooit tegenkwam -uitgezonderd de honderdduizend salamandertjes- was een dode kikker in het filterputje van de pool.