PDA

Bekijk Volledige Versie : Bezienswaardigheden in Orlando



cipierke
27-05-06, 08:56
wij gaan met 10 collega's van 6 tot en met 13 november wegens beroepsredenen, een bezoekje brengen aan een amerikaanse gevangenis in de buurt van orlando

kol
27-05-06, 14:48
In 2001 reden wij door de Everlades en kwamen opeens een afzetting tegen met een man ervoor met een machinegeweer. Wij schrikken natuurlijk!! Bleek dat er gevangenen aan de weg aan het werken waren.
Echt zoals wij dat alleen uit oude films kennen. Ze gaan in Amerika dus echt wel anders om met gevangenen!!!!

Stephanie
27-05-06, 21:59
Bij de everglades (omgeving homestead, de baan van homestead naar de main entrace, in de buurt van de alligator farm www.everglades.com) heb je ook een grote gevangenis.
Met heel veel prikkeldraad rond enzo, zo een gevangenis had ik hier nog niet gezien :)

sleepwalker
11-11-07, 21:53
Hey,

Wij zijn nu in Florida en willen BBQ-en maar hebben geen zin om dat in de tuin te doen. Nu staan er her en der openbare BBQ's. Wie weet een leuke plek waar wij heen kunnen?
Ik ken Kelly Park al, maar dat is een uur rijden. Ik zoek liever iets in de buurt van Kissimmee en met een speeltuin.


gr
Sleepwalker

PENPE
13-11-07, 00:29
Hoi hoi,

Volgens mij kun je aan de Lakeshore Blvd in Kissimmee ook BBQ'en in het park langs het water, en vlgs mij zag ik toen ook een speeltuintje.

Groetjes,
Pieter

Harold
01-12-07, 20:32
Hoi,

heeft iemand ervaring met een bowlingbaan en een filmpje pakken in de omgeving van de 192?

Wij willen de komende vakantie lekker een avondje met de jongeren, dus laten we de oudjes thuis;)
groet Harold

kentcourt
01-12-07, 23:01
Hoi,

In de Eagle Rigde Mall aan de 27 heb je wel deze mogelijkheid en volgens mij ook bij de Festival Bay Mall.

Gr Edward

Michael66
02-12-07, 05:25
Filmpje kan ook goed in The Loop. Op John Young Parkway.

flowerscaper
05-02-09, 10:19
Goeie dag mensen,

Aangezien ik mo nog niet heb voorgesteld doe ik dat bij deze,, mijn naam is ben 25 jaar en heb al 3 maal het genoegen gehad om naar WDW te zijn geweest.. Ik ben verslaafd denk ik en ga aankomende oktober weer. Wij logeren in een hotel in het lake buena district naar de pretparken toe komen is geen probleem ook het winkelen gaat ons qua vervoer goed af. Nu ben ik echter benieuwd of er nog andere bezienswaardigheden zijn waar we makkelijk kunnen komen. Zo hebben wij onlangs geprobeerd naar downtown orlando te komen dit was echter niet mogelijk zonder hoge taxi kosten. Is hier uberhaubt iets te beleven?? Ik hoor het graag Groetjes Ben

Njit
05-02-09, 10:31
Misschien een rare vraag maar waarom huur je geen auto?

Downtown Orlando is niet veel te beleven.

Ta2 Gerrit
05-02-09, 10:49
Buiten WDW is er nog wel het één en ander te beleven in en rond Orlando.
De "andere" parken, de malls, International Drive, US192, ik vermoedt dat je dat wel kent.

Maar allemaal op afstand, dus of met het beperkte OV, hoge taxikosten of auto te doen.
Downtown Orlando was wel mij laatste keus. Leuk voor één kort bezoek, meer niet.
Om er een keer geweest te zijn.

Michael66
05-02-09, 11:01
Downtown Orlando is leuk om een keer te zien, een basketbalwedstrijd te gaan kijken en dan heb je het wel gehad. Voor de rest is er genoeg te beleven in "Greater" Orlando, kijk maar eens op de verschillende toeristische websites, zoals http://www.floridakiss.com/ en http://www.orlandoinfo.com/. Daar staan nog een heleboel dingen op die je kunt gaan bezoeken en bezichtigen. Uiteraard ligt het er vooral aan wat je leuk vindt om te gaan doen, hoeveel reistijd je bereid bent te spenderen, wat je van iets verwacht etc.

Ik heb mij na in ruim tien jaar en meer dan 125 dagen Orlando in ieder geval nog nooit verveeld!!

flowerscaper
05-02-09, 11:48
Dat rijden met een auto In florida ben ik niet helemaal zeker van,, ben daar niet helemaal gerust op,, dat is een beetje het probleem..

Ta2 Gerrit
05-02-09, 12:11
Dat rijden in Florida, en de rest van de US (LA en NY uitgezonderd) stelt helemaal niks voor.
Stuk relaxter dan hier ten lande. Gewoon doen.

JKG
06-02-09, 15:46
Autorijden in Amerika is een eitje... en met navigatie helemaaaaaaaaaaaaaal geen probleem. Probeer het eens! Amerikanen denken wel aan elkaar in het verkeer in tegenstelling tot Nederlanders waar de wet van de snelste of stomste geldt.

Nederlanders zijn wat dat betreft een stelletje asociale egoistische verkeersdeelnemers, die nog heel wat kunnen leren van de gemiddelde Amerikaan. Tuurlijk zijn er daar ook hufters, maar ik heb ze heel weinig meegemaakt.


Met zelf een auto huren kan je meer van Florida ontdekken en verder weg gaan. En wees niet bang als je 'm met een klein krasje inlevert, daar kijken ze over het algemeen niet naar en je neemt 'm vaak ook uit de garage mee met de nodige krasjes.
Ik geef het altijd wel aan bij wegrijden, maar dat was nooit een probleem. Dat zou mijn grootste angst zijn als ik een auto zou huren, dat je moet betalen voor wat een ander zou hebben gedaan. :)

svenehans
06-02-09, 17:02
Ben het er mee eens; autorijden is super goed te doen! Keek er eerst ook een beetje tegen op, maar na 5 minuten bleek dat 100% onterecht te zijn. Het is meer een kwestie van gewoon doen dus. En alles is dan goed te bereiken...

Michael66
06-02-09, 19:45
Als je echt niet wilt autorijden in Florida ben je dus aangewezen op openbaar vervoer: de taxi (duur) of bus (lang onderweg, komt niet overal).
Een alternatief zijn de georganiseerde uitstapjes. Een bekende aanbieder daarvan is Gator Tours / Grey line Orlando (http://www.gatortours.com/MAIN.asp). Bij hun kun je allerlei uitstapjes boeken waarbij busvervoer en attractiekosten zijn inbegrepen. Zo kun je een airboatride doe, naar Clearwater of Kennedy Space Center, een city-tour door Orlando doen, diepzeevissen etc.

Misschien is dat voor jullie wel een optie.

FloridaVerslaafde
07-02-09, 12:06
Je gelooft het misschien niet maar wij verblijven altijd 5 weken in Kissimmee/Orlando en hebben elke dag een vol schema en gaan niet naar Disney of ander pretpark. Er is zo veel meer te beleven in Florida. Je moet alleen wel een (huur)auto hebben anders kom je nergens.
Kijk maar eens op ons laatste weblog....

Walter :cool: