PDA

Bekijk Volledige Versie : Architectuur en interieur



rreedijk
04-02-09, 16:28
Beste mede forummers,

In mei gaan wij 2 weken naar Florida. We landen op Miami en zijn nu een beetje bezig om te zien wat we willen doen.
Mijn partner is interieur architect en graag willen we een aantal bezoeken afleggen aan bijzondere plekken mbt architectuur (gebouwen/interieur/musea/etc)
Nu is de Art deco wijk in Miami daar een voorbeeld van.

Heeft iemand van jullie dezelfde passie en een leuke tip/suggestie/ervaring, dan is dit van harte welkom.
Onze reisroute ligt nog helemaal open. We beschikken in ieder geval gedurende de vakantie over een huurauto en starten in Miami.

Alvast bedankt voor jullie reactie! ;)

Michael66
04-02-09, 16:50
Qua de wat oudere architectuur in Florida kan ik je zeker twee plaatsen aanraden die m.i. leuk zijn om te bezoeken en de architectuur te bekijken.

Allereerst: St. Augustine.
Het oudste stadje van Florida en ontzettend leuke, aparte gebouwen, met een erg Spaanse invloed. Zoek maar eens op Google of kijk eens in mijn reisverslagen (2007 en 2008). De straat-treintjes brengen je overal langs en je kunt op een heleboel plaatsen op- en afstappen.

En: Tarpon Springs.
Een groekse gemeenschap in een oud dorpje in Florida. Daar tref je nog prachtige huizen aan met grote veranda's en tinnen daken. Hier kun je voor $1 p.p. met de trolleybus een rondrit maken. Erg leuk.

Ta2 Gerrit
04-02-09, 17:08
Allereerst: St. Augustine.
Het oudste stadje van Florida en ontzettend leuke, aparte gebouwen, met een erg Spaanse invloed.

Sterker nog, het is de oudste stad van de US (http://en.wikipedia.org/wiki/St._Augustine,_Florida), en de oudste haven.

Nu redelijk toeristisch aan het worden, maar tijdens ons eerste bezoek daar (± 20 jaar geleden) vondt ik het maar een dooie boel.
Wel veel oude gebouwen, met als klapper Castillo de San Marcos, het oude fort,
genoemd naar Neerlands beste voetballer ever :D

6foot6
04-02-09, 20:37
De zomerresidentie's van Edison en Ford (naast elkaar) in Ft Meyers

Guus
07-02-09, 12:04
Mijn partner is interieur architect en graag willen we een aantal bezoeken afleggen aan bijzondere plekken mbt architectuur (gebouwen/interieur/musea/etc).Miami en omgeving is natuurlijk de place to be als het gaat om moderne architectuur en Art Deco. Nadeel is wel dat je over het algemeen alleen de buitenkant kunt bewonderen. Ik neem aan dat je partner, aangezien hij een interieur architect is, ook graag binnen wil kijken. De meeste kans hierop heb je bij de vele moderne hotels die Miami rijk is. Vanaf Ocean Drive loop zonder al te veel problemen zo de hotels binnen. V.w.b moderne architectuur zou ik zeker eens gaan kijken bij Hotel Victor en de Tides. Ook het Delano hotel (1685 Collins Ave) is erg mooi. Voor de Art Deco gebouwen kun je natuurlijk ook op Ocean Drive terecht, maar vergeet ook niet de gebouwen op Collins en Washington Ave te gaan bekijken. Hier staat ook een aantal pareltjes. Andere mooie bouwstijlen vindt je in het oude centrum van Key West. De bouwstijlen die je hier ziet vallen op door eenvoud en de beperkte diversiteit in de gebruikte materialen. Veel van deze huizen zijn gemaakt door scheepstimmerlui die hierbij gebruikt maakte van elementen die ze tijdens hun reizen zagen. Sommige huizen komen letterlijk van andere Caribische eilanden. Die werden dan daar afgebroken en op Key West weer opgebouwd. Het resultaat is erg leuk om te zien. Veel van dit soort huizen zijn ook opengesteld zodat je ook het huis aan de binnenkant kunt bewonderen. Inspirerend voor je man en met de 'global warming' op komst kunnen sommige elementen wellicht ook interessant zijn/worden voor toepassing in Nederland.

Susie One
07-02-09, 12:15
wij zijn vorig jaar in op south beach geweest. Prachtige gebouwen. Wij hebben aan de hand van de Capitool Reisgids Florida een wandeling door south beach gemaakt.

Susie One

Michael66
07-02-09, 12:20
Er zijn trouwens ook begeleide wandelingen door het Art Deco district in Miami. Dan wordt je door een plaatselijke architect rongeleid en hij/zij vertelt dan van alles. Kijk maar eens hier (http://floridaforum.nl/showpost.php?p=25659&postcount=16). In het topic "Verborgen Miami (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=664)" staan trouwens nog een aantal andere tips die wat voor jullie zouden kunnen zijn.