PDA

Bekijk Volledige Versie : Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!



Pagina's : 1 2 [3] 4

Haines
27-09-09, 21:40
Lijkt me een goed tactiek =D>, ga hem zeker proberen in November, hopen dat ik de uitgang zonder kleerscheuren haal.

Maar villa's zijn er genoeg te vinden voor die periode, Wij huren altijd particulier via een kennis. Wordt niet gewerkt met een uiterlijke boekingsdatum dus kunnen we altijd al vroeg ons plekje reserveren.

daydreamy
28-09-09, 09:08
@Flufjuh: Hahaha dat is ook een manier :P

Ik heb al wat emailtjes ontvangen van mensen die een villa verhuren en eventueel een optie erop willen zetten, we zullen binnenkort even om de tafel gaan zitten om het een en ander te bespreken :)

Flufjuh
28-09-09, 10:24
Alles om maar zo snel mogelijk uit het vliegtuig te zijn, toch? :)

marlenes
09-10-09, 13:16
Hey hallo allemaal,
Mijn naam is Marlene en ik ga samen met mijn ouders, zus, zwager, broer en vriend naar Orlando amerika en daar plakken wij natuurlijk nog een aantal dagen disney aan vast! Alleen nu heb ik een paar vragen en deze zijn:

- Wij gaan in februari 2011 is het dan druk in de parken of valt dit wel mee?
- Hoe is ongeveer het weer in Orlando?
- Hoeveel dagen is het beste om uit te trekken voor disney? (Ik ben er al 3x eerder geweest maar dit was toen ik nog wat kleiner was dus er zal uiteraard wel het één en het ander veranderd zijn)
- Wanneer zijn de vluchten ongeveer te boeken? Ik heb al even gezocht op het topic en ik vond daar wel een "omrekener" maar ik snap ondanks de uitleg nog niet helemaal hoe dit werkt.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp! =D>

Groetjes,
Marlene

Njit
09-10-09, 13:32
Drukte. Disney zegt er het volgende over:


A. Although special events and promotions may influence Theme Park attendance levels, the following list highlights historic attendance trends throughout the year:

Lowest Attendance: January (except New Year's Day) until just prior to Presidents' week in February
The week following Labor Day until just prior to Thanksgiving week
The week following Thanksgiving until the week prior to Christmas

Moderate Attendance: After Presidents' week in February through early March
Late April through early June (except Memorial Day weekend)
The first part of Thanksgiving week

Highest Attendance: Presidents' week in February
Mid-March through Late April ("Spring Break")
Memorial Day weekend
Mid-June through Labor Day
Thanksgiving Day and weekend
Christmas week through New Year's Day

During regular attendance periods the Theme Parks tend to be the busiest on the following days:
Magic Kingdom® Park: Monday, Thursday, and Saturday
Epcot®: Tuesday and Friday
Disney's Hollywood Studios™: Sunday and Wednesday
Disney's Animal Kingdom® Theme Park: Monday, Tuesday and Wednesday

- Het weer. Bekijk de gemiddelde eens op Weather.com: http://www.weather.com/weather/wxclimatology/monthly/graph/USFL0372

- Aantal dagen Disney? Je hebt 4 Disney parken, twee waterparken, een winkelgebied, een uitgaansgebied. Je kan je er dus zo een week vermaken :)

- Vluchten zijn 330 dagen voor de retourdatum te boeken. Dus als je op 20 februari terugvliegt dan kun je op 27 maart 2010 je tickets boeken. Zie http://www.timeanddate.com/date/dateadded.html?m1=02&d1=20&y1=2011&type=sub&ay=&am=&ad=330&aw=

ps, veel uitroeptekens achter elkaar wordt op Forums opgevat als schreeuwen om aandacht. En dat is hier niet nodig. In het algemeen krijg je snel antwoord.

marlenes
09-10-09, 13:45
Hey,
alvast bedankt voor de snelle reactie. Sorry voor de uitroeptekens maar het waren er maar 2 :s dus ik snap het probleem even niet maargoed toch bedankt :)

Groetjes,
Marlene

cindy74
09-10-09, 13:59
Voor disney zou ik zeker dag uittrekken per park . Als je al in disneyland parijs bent geweest kan je een paar dingen overslaan . Als je met allemaal volwassen gaat zou ik zeker voor universal studios kiezen .

leovanderdrift
12-10-09, 13:47
Wij willen in de periode van 24 april t/m 14 mei 2010 met z'n vieren (2 volw en 2 kinderen) naar Orlando om daar alle pretparken te bezoeken. De bedoeling is om een vlucht te boeken en een villa + een auto te huren. Hebben jullie tips hoe wij dit het beste kunnen regelen? Via een reisorganisatie (en zo ja welke) of zelf regelen? Is het verstandig om de tickets voor de pretparken ter plaatse te kopen of vooraf te bestellen (en waar?)? We hebben iets gelezen over een fun in the sun pas. Bestaat die nog?

Jullie tips en reactie zie ik graag tegemoet.

Groeten,

Leo

Yvet
12-10-09, 14:15
Allereerst, als je nog wilt vliegen boek dan nu!!!!!!!!!!!!!!
De vluchten zijn heel erg gevuld voor deze periode.

Okay, dat is alvast gezegd en gedaan.
Dan , welkom op dit leuke en gezellige forum waar je heel veel tips en info vandaan kunt halen.

Zoals je al hebt begrepen inmiddels is het regelen van een vliegticket nu je eerste prioritiet om nog te kunnen gaan.
De vluchten zijn al aardig volgeboekt en het is dus belangrijk dit z.s.m. te gaan regelen.
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=9833

Lees vooral veel rond op dit forum, hier worden alle vragen die je hebt gesteld uitvoerig besproken.
Om even kort samen te vatten:
Het beste is om lekker alles los te boeken en niet via iets georganiseerd te gaan. Los boeken verhoogt de voorpret en spaart vaak ook geld uit.

Auto kun je het beste regelen via usareisen.de
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1321&highlight=usareisen

Bestel de tickets lekker vooraf er is een heel topic over tickets voor Sea World en ook voor Disneytickets.
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1213&highlight=world
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=8269&highlight=disneytickets

De fun in the Sun Pass is er (helaas) niet meer.

Hopelijk heb je iets aan deze antwoorden.
Als je vragen hebt, gebruik eerst even de zoekfunctie hier kun je bijna alles terug vinden.
Mocht het antwoord er niet bijstaan stel je vraag dan gerust op het forum, gaan wij onze best doen deze vraag te beantwoorden.

dito2003
12-10-09, 19:43
Hallo Leo, ja ik ga toch een beetje tegen het advies van Yvet in. Normaal gesproken ben ik heel erg voor alles los boeken, maar nu gaan wij eind oktober naar Orlando en we combineren dit met een autohuur, 1x hotelovernachting, 3 nachten cruise naar de Bahamas en 6 nachten villa. Ik heb met suf gezocht en vergeleken maar uiteindelijk kwam ik het goedkoopst uit bij America Estates uit Apeldoorn.
Ik moet natuurlijk nog even uitvinden of het ook allemaal goed geregeld is en of het de villa er prima uitziet. Maar het is zeker de moeite waard om ook eens een offerte bij AE op te vragen.
Veel plezier met de voorpret.
Groet Tammy

Yvet
13-10-09, 11:46
Ben ik weer.....

Het kan idd goedkoper te zijn alles in 1x te regelen bij een reisorganisatie.
Dit vergt idd veel vergelijken en uitzoeken, maar dat doet los boeken ook.
Het is dus zeker van belang dat je beide opties bekijkt.

Mijn reactie van los boeken komt ook voort uit dat ik absoluut nooit en te nimmer zou boeken via een reisburo zoals we die kennen in de winkelcentra. Dus zo'n reiburo waar je dus boekt en dan met TUI of Arke of iets dergelijks weg gaat.
Daar zul je nooit goedkoper uitkomen alleen maar veel en veel duurder.

De tip om bv 1 van de veel genoemde reisburo's online te gebruiken is wel een heel goede (bv AE, AV, USA Fun Vacations), hierdoor kan de prijs van een totaal pakket goedkoper uitvallen.
Vaak is het goedkoper het los te regelen, maar zeker niet altijd.

Desire
16-10-09, 10:50
Hallo!!

Ik ga 2 november voor het eerst naar Orlando.\\:D/
Wij verblijven in een huisje in Inverness.
De mensen waar ik mee ga, zijn allemaal al eerder daar geweest, maar zij gaan alleen maar om golf te spelen..:-&
Maar ik wil ook graag wat zien..
Een ding dat ik zeker wil doen is een dag naar een pretpark..
Ik ben een achtbanen fan.. Als ik het juist heb zou ik dan naar Adventure Island moeten.. Klopt dit?
Als iemand verder nog tips heeft waar ik echt heen moet, dan hoor ik die heeeeeel graag...

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Lea
16-10-09, 10:52
In Disney's Animal Kingdom staat de Expedition Everest is ook erg leuk om te doen.

Maarja om nou alleen voor de ene achtbaan naar dat park te gaan...

Weet niet of je de mogelijkheid hebt om naar Tampa de rijden daar heb je Busch Gardens staan ook enkele banen en in Seaworld staat Kraken en Manta.

Teleton
16-10-09, 11:06
Een ding dat ik zeker wil doen is een dag naar een pretpark..Ik ben een achtbanen fan.. Als ik het juist heb zou ik dan naar Adventure Island moeten.. Klopt dit?

Nou, bijna goed; Islands of Adventure (http://www.universalorlando.com/OverviewPages/TP/themeparksoverview.aspx#)is een prima adresje, maar er zijn natuurlijk veel meer themaparken. Een dag is daarom veel te weinig voor Orlando, zeker omdat je er vrij ver vandaan zit. Vanuit Inverness schat ik al snel dat je anderhalf uur onderweg bent.

marjan
17-01-10, 16:37
Hallo Florida genieters, wij, gezin met 2 kinderen van 4 en 11 jaar, gaan in juli/aug. voor de eerste keer naar Florida. Ik heb een vraag mbt het boeken van een hotel in Orlando. Wat is de beste plek om een hotel te boeken, rekening houdend met restaurants, de juiste wallmarkten enz. Wij willen zo'n 12 dagen in Orlando verblijven en met name de pretparken bezoeken. In ieder geval de Disney parken en Universal Studio's (met name Island of Adventure en nog een waterpark). Is het dan verstandig om 2 verschillende hotels te boeken of zijn beide parken goed te doen qua afstand/reistijd. We beschikken de hele vakantie over een auto. Graag jullie advies! En zijn er ook goede 4sterren hotels die beschikken over appartementen? Misschien ook wel kostendrukkend om zoiets te boeken zodat je in ieder geval zelf wat boodschappen kan doen zodat je niet 3 x per dag uit eten moet. Waarschijnlijk heb je dan ook wat meer ruimte en verschillende ruimtes. Of scheelt dat niet veel? En zijn de prijzen voor ontbijt en diner in restaurants hoog? Ik lees graag jullie reacties! Groeten, Marjan

Teleton
17-01-10, 17:13
Ik lees graag jullie reacties!

Nou vooruit, hier zijn er een paar. Eerste vraag die bij mij opkomt is waarom jullie niet direct voor een villa of condo kiezen i.p.v. een hotel. 't Is maar een idee......Ik zou zeker op één lokatie blijven. De Orlando area is vrij groot en heeft een aantal 'centra' zoals de 192, de International Drive, Lake Buena Vista. Villa's en condo's vind je op een kwartier tot 40 minuten rijden van WDW. Als je op het terrein van WDW bent, ben je overigens nog niet in een themapark.

Prijzen van ontbijt, lunch en diner...er is voor iedere beurs een keuze. Veel mensen maken een mix en eten zich de ene dag klem aan een (pizza)buffet voor de bekende sch.... en drie knikkers en kiezen daarna weer een wat duurder restaurant zoals the Outback, TGF, Tony Roma en ga zo maar door. En wat duurder is voor onze begrippen altijd nog spotgoedkoop.

Wist je overigens dat deze onderwerpen ook allemaal apart op dit vrolijke vakantieforum worden behandeld. Ze zijn handig gerubriceerd zodat je e.e.a nog een gemakkelijk kunt teruglezen in de topics over villahuur, (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6640) restaurants (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1334&highlight=restaurant), supermarkten (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3299&highlight=Publix). Voor afstanden en overzichten van de verschillende communities is Google Earth je vriend. Mocht je over de verschilende onderwerpen nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Er is hier altijd wel iemand die je verder helpt.

senkermens
05-04-10, 12:36
Wel Marjan

als ik in je schoenen zou staan.... lekker voor een villa gaan!! waarom:
- de kinderen hebben een eigen slaapkamer
- als de kinderen moe zijn na een drukke dag kunnen zij lekker slapen en jullie hebben
een keuken voor iets lekkers klaar te maken en een zitkamer om gezellig nog wat na
te kletsen of tv te kijken
- ook heb je een prive zwembad waar je lekker met z'n allen een plons in kan nemen
- zelf wat boodschappen doen bij de wallmart voldoende ruimte om op te slaan
- zijn er kleren vies, geen probleem je hebt een wasmachine en een droger... dus
lekker snel weer schoon
- de kinderen hebben ook heel wat ruimte om lekker te kunnen bewegen, spelen.

Bij een condo heb je een gemeenschappelijk zwembad, maar verder ook zo goed als dezelfde voordelen.

Met een villa of condo zit je voor alles binnen acceptabele rijafstand (ik bedoel de attractieparken, supermarkten, shopping centers)

Sunshine State
05-04-10, 17:27
Hallo Florida genieters, wij, gezin met 2 kinderen van 4 en 11 jaar, gaan in juli/aug. voor de eerste keer naar Florida.


Bij een condo heb je een gemeenschappelijk zwembad, maar verder ook zo goed als dezelfde voordelen.

Met een villa of condo zit je voor alles binnen acceptabele rijafstand (ik bedoel de attractieparken, supermarkten, shopping centers)

Een voordeel van een gemeenschappelijk zwembad kan zijn dat de kinderen ook makkelijker vrienden kunnen maken, dat heb je in een villa minder. Zeker gezien de leeftijd van de kinderen van marjan kan een Cane Island of Blue Herron Beach resort o.i.d best leuk zijn. Een andere invals hoek ... maar één om mee te nemen.

lutte
30-09-10, 14:07
Ik wil volgend jaar zomer naar Orlando in een huisje, ben al een beetje aan het rondkijken en heb wel veel gevonden op onder andere Toprentals (http://www.toprentals.nl/vakantiehuizen/nl/us/usa.html), heeft iemand ervaring met een huisje huren en ook via deze sites om mij daar dan wat meer informatie over te kunnen geven?

Ta2 Gerrit
30-09-10, 14:22
Kijk dit topic maar eens door; http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6901
De beide door jou genoemde sites ken ik niet, en zijn hier ook nog nooit voorbij gekomen.

Wij hebben al erg veel ervaring met huizen huren in Florida, zowel via de hier bekende reisagenten, als via particulier (de laatste jaren), beiden altijd tot volle tevredenheid.
Veel plezier met je voorbereiding.

lutte
01-10-10, 09:53
Bedankt Ta2 Gerrit! Goed om te horen dat het je goed bevallen is! Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik een huisje zal huren, dus ben er vroeg bij met de voorbereiding, haha!

Caroengel
05-10-10, 15:38
Ik ben bezig 1 dags e-tickets te bestellen voor Seaworld, nu krijgen volwassenen een kaartje voor de kinderprijs. Het kost 78,95 aan de poort en 68,95 als je via de computer besteld. Als je gaat afrekenen komt er bij 4 kaartjes 17 dollar tax bij en ben je eigenlijk maar 3 dollar goedkoper uit. Mijn vraag, betaal je aan de poort ook nog tax of zit dat bij de prijs inbegrepen?
Betaal je eigenlijk in de winkels ook nog tax bij het afrekenen of zijn de prijzen die er staan inclusief tax?

Michael66
05-10-10, 16:55
Salestax komt er altijd nog bij, tenzij staat aangegeven dat het al in de prijs zit.
Aan de poort bij SeaWorld betaal je dat ook, bovenop de prijs die geadverteerd wordt.
In de winkels betaal je dus ook altijd nog de tax bovenop de prijs die je ziet.

Caroengel
05-10-10, 17:18
OK dank je wel dan bestel ik ze via internet want dan scheelt het toch weer geld, we blijven tenslotte Hollanders haha

koekii
05-12-10, 16:12
Ik heb een vraagje ik ga in de mei voor 1 week voor het eerst naar Orlando en mijn vraag aan jullie is hoeveel bugdet geld ik het beste kan meenemen. Ik zelf dacht al 500 dollar voor 1 week? Of valt t toch tegen? Kan ik daar trouwens goed shoppen?

Teleton
05-12-10, 17:40
mijn vraag aan jullie is hoeveel bugdet geld ik het beste kan meenemen. Oei, een budgetvraag. Dat zijn de lastigste want voor ieder geldt een ander budget. Wat ga je allemaal doen (parken, zwemmen met of zonder dolfijnen, helicoptervlucht, sportwedstrijden?) en met hoeveel personen (of ben je alleen?), welke eisen stel je aan je verblijf, is dat soms al vooruit betaald, waar ga je eten (of kook je misschien zelf) heb je een auto, ga je met openbaar vervoer of met de taxi?

Je wilt lekker shoppen, dan wordt het nog lastiger.... De een koopt zijn hele nieuwe garderobe inclusief schoenen, cosmetica, geurtjes en electronica tijdens de vakantie, de ander koopt een nieuwe badborstel. En wat doe jij?

Dus ja, hoeveel budget kan je het best reserveren? Da's een goeie vraag! Florida biedt voor elk wat wils, je kunt er goedkoop terecht voor shopping. Uit eten kan vanaf, pakweg 10, 12 dollar en daarna kan je het zo duur maken als je wil. Hotels zijn er vanaf, pakweg 30 dollar per nacht.

Geld meenemen is overigens niet zo gangbaar. Je betaalt in de VS gemakkelijk met je creditcard, ook voor kleine betalingen. Geld is lastig en gevaarlijk, je reisverzekering dekt in de regel maar een heel klein bedrag.

Ik zou het overigens zelf anders benaderen: Wat is je budget? Dan moet je daar mee zien rond te komen. Toch?

koekii
06-12-10, 20:31
Ik zou het overigens zelf anders benaderen: Wat is je budget? Dan moet je daar mee zien rond te komen. Toch?
Mijn budget is 500-600 dollar voor minus 7 dagen. Ik wil voornamelijk veel kleding en allerlei leuke hebben dingetjes kopen. Het hoeft voor mij geen Gucci of Prada merken te zijn, maar gewone leuke kleding die je zeg maar in de H&M tegenkomt. Ik weet zelf heel weinig over orlando zelf. Wel wil ik de Universial Studios bezoeken dus ik denk dat een ticket daar 35 dollar kost. Ik ga trouwens samen met mijn vriend. We hebben een villa gehuurd en een auto, maar dat is al in rekening genomen. Maargoed is het wel voldoende om leuke dingen te doen zoals shoppen, 6 x uiteten gaan (maar natuurlijk wel goedkoop), uit gaan, en

Oh trouwens hoe is het weer in de meivakantie. Wat is de gemiddeld tempratuur. Ik wil graag met een grote (bijna) lege koffer opvakantie zodat ik met meerdere spullen naar huis toe kan.:razz:

hrjhaan
06-12-10, 20:44
http://www.universalorlando.com/Theme_Parks/Universal_Studios_Orlando/universal_studios_florida.aspx#page=Tickets_ticket s-2.html&expID=13-5805&contentID=13-11423&seq=1 Volgens deze site kost een dagkaart $ 82,00.

Fleurida
06-12-10, 23:05
5 of 600 dollar: per persoon of voor jullie beiden? . Ontbijt in de villa of buiten de deur? Kleding is niet duur maar als je leeg heen gaat ben je je budget al nodig om je koffer te vullen. Je kunt je in Orlando shop till you drop!! De parken zijn best wel duur. Je hebt ook wel leuke gratis of goedkope dingen (musea etc) maar dat is maar net wat je leuk vindt.

koekii
08-12-10, 08:56
5 of 600 dollar: per persoon of voor jullie beiden? . Ontbijt in de villa of buiten de deur? Kleding is niet duur maar als je leeg heen gaat ben je je budget al nodig om je koffer te vullen. Je kunt je in Orlando shop till you drop!! De parken zijn best wel duur. Je hebt ook wel leuke gratis of goedkope dingen (musea etc) maar dat is maar net wat je leuk vindt.
Per persoon :). We willen gaan eten buiten de villa maar we gaan ook proberen in de villa te eten. Shop till you drop, lijkt me prima. Ik wil mijn budget over iets nuttigs gebruiken:D

sonja
12-12-10, 10:19
$ 1200,-- voor 7 dagen, daar kun je best heel leuke dingen mee doen. Eten buiten de deur is niet duur, je hebt m.i. voldoende om leuk te shoppen en ook nog een park te doen. Voordelig is Bealls (http://www.beallsflorida.com/) en Ross dress for less (http://www.rossstores.com/), daar kun je mooie stukken weghalen, wel even zoeken.
Het weer in mei is over het algemeen prima, maar... geen garantie.

Edit: heb je dit (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=12171) topic al eens doorgelezen.

Moniquev
17-01-11, 18:48
Ik wil in december met kerst en oud/nieuw naar Orlando! Kissimi bungalow.
Zouden jullie mij handige tips kunnen geven over bv het weer, wat ik voor kaartjes moet kopen, waar ik op moet letten! We gaan met ze 3 (2 volw + 1 kindje van 8) dank jullie wel alvast vd moeite,
Gr. Monique

Teleton
17-01-11, 19:29
Zouden jullie mij handige tips kunnen geven over bv het weer,

Hallo Monique en van harte welkom met man (???) en kind op dit vrolijke Floridaforum. Je weet toch dat je in de Most wonderful time of the Year naar Florida wil, niet? Misschien goed om te noemen dat jullie niet de enige zullen zijn. In die periode is het vaak zo druk dat de parken tijdelijk gesloten moeten worden. Maar wel gezellig!

Reken ook tijdens de vluchten op grote drukte, miljoenen amerikanen zijn in die periode op pad en dat kan wel eens zwaar besneeuwd of spiegelglad zijn. Over het weer gesproken..... het weer in Florida is een apart topic, net als Disney en tickets kopen. Misschien kan je die topics eerst eens doorlezen. Heb je dan nog vragen? Stel ze gerust in dat topic, er is altijd wel een vrolijke Floridafrans die je verder kan helpen! Probeer vooral de zoekfunctie eens, met de trefwoorden komt er veel info op je scherm.

Verder wil je weten waar je op moet letten. Dat is nogal wat... Probeer eens wat reisverslagen te lezen van mensen die met kinderen reizen. Er is ook een topic over dat onderwerp op dit FLorum, dus daar vind je zeker al wat info. Verder kan ik je het topic voor het eerst naar Orlando aanraden. Verder vind je hier info over vliegtickets, de douane, immigrations en de regels die voor het reizen naar de VS gelden zoals ESTA, maar ook over de verkeersregels, autohuur en ga zo maar door.

Genoeg te doen dus, maar je krijgt er een fantastische verslaving voor terug. Kostbaar, tijdrovend, opwindend, kortom, alles wat een verslaving zo aantrekkelijk maakt. Je komt er nooit meer van los.....

[verwijderd]
17-01-11, 20:38
En om even bij Teleton aan te sluiten, als je echt in die drukke periode wil gaan dan moet je snel zijn wat betreft tickets kopen. Momenteel is Exit reizen 1 van de goedkopere aanbieders van tickets in die periode.

Ik hoop dat jullie behalve kerst - oud en nieuw toch nog langer willen verblijven in Orlando, zeker aangezien deze periode zo druk is dat je lange wachtrijen hebt bij de attracties. Het zou dus mooi zijn als je de week voor kerst of de week na oud en nieuw er ook nog kan zijn.

Wij zijn er zelf met de kerst in 2009 geweest.

Zelf gaan we dit jaar 23 december vanaf Schiphol weg naar Orlando en keren 6 januari vanuit Orlando weer terug naar NL.

JPetrucci
02-02-11, 13:33
Hallo,

Maanden geleden dit forum al ontdekt en al zeer veel informatie gevonden. Ik en 6 anderen, waarvan 3 tieners, gaan aankomende zomer voor het eerst naar Florida - Orlando.

Nu willen wij de eerste week van juli, 3 weken naar Orlando (We zitten helaas met de schoolvakanties). We hebben al een idee wat voor villa we willen huren en welke parken we gaan bezoeken. Alleen komen wij er met de vliegtickets niet uit. Ik zie sommigen hier in het hoogseizoen voor 700 - 800 EUR vliegtickets kopen. Na echt uren zoeken komen wij niet eens lager dan 900 EUR. Wellicht dat dit te maken heeft met de grootte van de groep en dat deze oneven is.

Hebben jullie nog enige tips waar je het beste kan zoeken?

Verder natuurlijk nog de vraag of er nog aanraders zijn wat wij echt niet mogen missen?

de jantjes
02-02-11, 16:02
Heeft volgens mij niets met de grote van de groep te maken, denk eerder hoe eerder je boekt hoe voordeliger de tickets.
En wil je met een tussenstop of een rechtstreekse vlucht ?

Kijk eens bij Air berlin als je zonder tussen stop wil vliegen en even puzzelen met de datum's

greetz

Michael66
02-02-11, 16:33
Er zijn nog best godkopere tickets te vinden, maar dat vereist wel zoekwerk, enige flexibiliteit in je Florida-denken en je reisplan.

Een vriend van me heeft deze week nog voor € 3100 vijf (5!) tickets A'dam - Miami vv geboekt voor 10-31 juli. Via kayak.com gezocht op de gewenste data, alle data op flexibel gezet (+/- 3 dagen). Je krijgt dan een matrix met mogelijkheden en per dag de laagste prijzen. Dan is het een kwestie van schuiven met data, vertrek en aankomst-plaatsen en toehappen als je iets ziet.

Dan moet je de schroom overwinnen om bij een amerikaanse boekingssite te boeken, zoals cheaptickets.com, orbitz.com, bookings.com en meer van die voor ons wat onbekendere sites. Geen probleem: miljoenen Amerikanen gingen je daarmee voor.

En dan dus pas je reisplan vaststellen, nadat je weet van welke plaats je vertrekt, waar in Florida (of zelfs Atlanta, Georgia?) je landt en weer vertrekt, en welke data je gaat.

Kortom: Eerst de vlucht, dan de rest.

[verwijderd]
02-02-11, 19:11
Ook zou je Exit reizen kunnen proberen, hier zijn de laatste tijd ook veel tickets geboekt door hun scherpe tarieven. Gewoon even een prijs bij hun opvragen.

En helaas is het hoogseizoen ook verbonden aan hogere ticket prijzen, over het algemeen geldt ook hoe eerder geboekt hoe beter de prijs. Al is er af en toe wel een actie van een luchtvaartmaatschappij waardoor tickets goedkoper worden aangeboden.

Succes met de speurtocht.

hrjhaan
02-02-11, 19:30
Alleen komen wij er met de vliegtickets niet uit. Ik zie sommigen hier in het hoogseizoen voor 700 - 800 EUR vliegtickets kopen. Na echt uren zoeken komen wij niet eens lager dan 900 EUR. Wellicht dat dit te maken heeft met de grootte van de groep en dat deze oneven is.

Wij hebben meteen geboekt toen de ticketprijzen voor het hoogseizoen werden vrijgegeven bij AirBerlin. Wij betalen € 793 p.p. Datzelfde ticket kost nu € 1.118. Een verschil dus van € 325 p.p.
Ieder dag de sites zoals vliegwinkel.nl, budgetair.nl enz. in de gaten houden. Misschien komt er nog een aanbieding voorbij.
En vertrekken vanaf Brussel of Düsseldorf kan ook nog wel eens voordeliger zijn.

pzomerdijk
02-02-11, 23:23
Aer Lingus heeft nog redelijke prijzen in het hoogseizoen. Het beste kun je dan even kijken op de site van Aer Lingus zelf.
Een beetje spelen met de vertrek-terug-tijden en je komt nog uit op ongeveer 850 euro. Heb zelf voor 3 volwassenen afgelopen maandag voor zo'n kleine 2700 euro geboekt ,,rechtstreeks'' bij ArkeFly. Voor dezelfde data is die nu 999 euro.

Gevonden bij AL AMS-DUB-ORL
Van 7 tot 28 juli 2011 bij Aerlingus volwassenen 860,91 p.p. incl. boekingskosten.

JPetrucci
03-02-11, 09:07
Bedankt voor de tips. Ik had gisteren een geweldige aanbieding gevonden op Kayak.com die doorlinkte naar Orbitz.com. Voor 7 personen zouden we omgerekend 630 EUR kwijt zijn p.p. Probeerde ze 2000 dollar meer af te boeken van de CC, maar dat ging over zijn limiet heen. Dus geweigerd.

Wij bellen naar de Visa en naar Orbitz, maar ze snapte er beide vrij weinig van. Ze zeggen beide dat er waarschijnlijk iets misgaat in de transactie zelf en het later nog een keer moeten proberen.

Het waren helaas ook de laatste 7 plaatsen, dus vandaar waarschijnlijk dat de prijs zo gezakt was.

djviola
10-02-11, 15:57
Hallo,

Wij vliegen 2 juli naar Miami en rijden dan een paar dagen later door naar Orlando.
Wij zijn een gezin met een zoon van 2 jaar en een dochter van 10. Mijn vraag is, wat is een beetje een leuk hotel bij de parken voor de kids. En weet iemand wat slim is om te doen met 4 juli. Is dat leuker in Miami of in Orlando.
Voor villa's hebben we ook gekeken maar die kunnen aardig aan de prijs zijn in die periode.

Alvast bedankt.

http://www.magicalkingdoms.com/timers/tickers/n27tp9xzbklr501c.png (http://www.magicalkingdoms.com/timers/)

Teleton
10-02-11, 16:59
Voor villa's hebben we ook gekeken maar die kunnen aardig aan de prijs zijn in die periode.


Er zijn honderden hotels in de Orlando Area. Resorts met een zwembad zijn bij uitstek geschikt voor families met kids. Disney biedt hotels en resorts in allerlei prijsklassen, maar rond de nationale feestdagen gaan alle prijzen omhoog. Voor een fijne vakantie kijk je toch niet alleen naar de prijs van een villa, maar ook naar gemak, comfort, rust, privacy, luxe......

Ik zou de voors en tegens eerst eens op een rijtje zetten. Vergeet niet dat een villa, als je minder dan 7 dagen huurt, op jouw kosten moet worden schoongemaakt. Na een paar dagen op hotel in Miami, zou een villa wel een perfect kunnen zijn. Alternatieven zijn natuurlijk condo's en townhouses.

Er is trouwens een mooi topic over de hotels (http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?s=&daysprune=&f=20)waar je de ervaringen van forummers kunt lezen.

Wat stellen jullie je precies voor van de 4th of July? Koninginnedag of zo? In de themaparken van Orlando is er iedere dag vuurwerk, maar reken ook in deze periode weer op buitengewone drukte daar.

djviola
10-02-11, 19:53
Bedankt voor de info over de hotels je ziet soms door de bomen het bos niet meer. En een villa is ook lekker hoor alles voor jezelf.

Over wat van de 4 juli voorstellen weet ik het eigenlijk niet. Zoveel zie je er niet van en toen ik in het buitenland zat met amrikaanse militairen werd er niet meer gedaan dan lekker een bbq houden en veel drinken. Dus weet niet of dat gewoon is en ja dat ze vuurwerk hebben dan meer niet eigenlijk.

Dat het druk in het park zou zijn hadden we al verwacht daarom wilde we de parken ook pas na 4 juli aan doen. We hebben 2 en halve week de tijd dus dat moet wel lukken dan denk ik.

http://www.magicalkingdoms.com/timers/tickers/n27tp9xzbklr501c.png (http://www.magicalkingdoms.com/timers/)

Teleton
11-02-11, 08:28
Bedankt voor de info over de hotels je ziet soms door de bomen het bos niet meer.
[/URL]

Daar is het forum voor! Mocht je wat meer gerichte vragen hebben over een hotel of villa, dan kan je daar altijd (liefst in het betreffende topic) wat dieper op ingaan.

Voor de 4th of July zouden jullie dus gerust in Miami kunnen blijven. Neem de tijd om de stad te bekijken. Er is geen reden om snel naar Orlando te gaan, een dikke twee weken is prima voor themaparkbezoek. Vergeet ook de waterparken niet! Over de festiviteiten in Miami is er op internet veel te vinden. Bijvoorbeeld [URL="http://gomiami.about.com/od/eventsfestivals/a/julyevents.htm"]hier (http://www.magicalkingdoms.com/timers/) .

Mostertjes
11-02-11, 18:39
Help!!!!
Over 2 weken vertrekken we naar Florida. We vertrekken/komen aan op 26/2 en willen dan t/m 5/3 in Orlando blijven voor de parken. Nu kom ik er denk ik met de tickets voor parken wel uit (zag op dit forum al wat tips om daar tickets te kopen), maar ik kom maar niet uit het hotelaanbod.
Er is veel, heel veel en voor een beetje schappelijke prijs zie ik steeds ook veel hotels. Wanneer ik er dan 1 heb, heeft deze weer geen shuttle service of zijn de reviews heel slecht.
Wij zijn al 5 jaar niet op vakantie geweest en ik wil deze dus onbezorgd beleven en niet om 23.00 uur in het hotel aankomen en dan tot de conclusie komen dat goedkoop, duurkoop is.
En verder, is zo'n shuttle service wel nodig, of is er goed(koop) openbaar vervoer in Orlando?
Zoals je al leest, het is vrij ad hoc, maar we willen na Orlando nog 2 weken door Florida rijden (Everglades, Keys, Miami) en hebben vrij recent besloten om op vakantie te gaan. Alle hulp is dus welkom.

Teleton
11-02-11, 18:57
En verder, is zo'n shuttle service wel nodig, of is er goed(koop) openbaar vervoer in Orlando?
Zoals je al leest, het is vrij ad hoc, Hmmm, misschien ook maar even ad hoc inlezen over het onderwerp OV? Waarom gebruik je geen auto als je in Orlando bent. Lees de topics over openbaar vervoer en vul dan voor je zelf in of je voor een auto of OV kiest. Als je echt onbezorgd wil genieten en geen tegenvaller wil, weet ik het antwoord al. De shuttlebussen kosten veel tijd, stoppen bij tal van andere hotels. Bezint eer gij begint......Er is al een economy car onder de 125 euro per week.

Voor wat betreft de hotels: Er is een prima topic (http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?s=&daysprune=&f=20)waarin je de ervaringen kunt lezen. Je kunt daar ook een naam van het hotel dat je op het oog hebt noemen als er nog geen recentie is. Misschien heeft iemand er toch iets over te vermelden.

Er zijn honderden hotels. Ik zou eerst eens bepalen waar ik zou willen logeren, 192? International Drive? Lake Buena Vista? SeaWorld area? En wat mag het kosten? Twee sterren, drie of vier? De meeste hotels zijn prima maar alle waar is naar z'n geld.

Ebelix
11-02-11, 23:21
En als je het niet meer weet qua hotels dan moet je standaard voor de 4 sterren en meer gaan. Dan weet je zeker dat je geen bijl zult vallen. Voorbeelden zijn Hilton, Marriott, Sheraton, Hyatt, Doubletree, Gaylord, enz. Daarnaast volg het advies van Teleton op en huur een auto. Veel beter en flexibeler dan enig shuttle service of OV dan ook.

Hotel shuttles rijden nooit naar en Disney en Universal/Seaworld.

Succes

Mostertjes
13-02-11, 15:20
Net het Seralago hotel geboekt voor eerste week van de vakantie. Zag er goed uit en ook goede (over het algemeen) reviews. Gaan bij Alamo een auto huren. Hadden eigenlijk besloten om eerste week geen auto te huren, omdat je dan parkeergeld moet betalen bij de parken. Maar na het lezen van zowel de OV topic en deze weet ik het niet meer. Is het nu echt zo'n drama om vanaf het hotel naar de parken te gaan met een shuttle service? Het Seralago hotel heeft 3x in de ochtend een shuttle naar Disney en 1x naar Universal.
Hoopte trouwens ook dat ze een shuttle vanaf het vliegveld hadden, maar dat is niet zo en een taxi kost via hun $ 79,-. Zijn er andere opties om vanaf het vliegveld naar het hotel te komen of moeten we toch maar ook voor de 1e week een auto huren?

sonja
13-02-11, 16:35
Zou echt een auto huren voor de gehele periode, je zult er absoluut veel gemak van hebben. Je bent flexibel, kunt ook 's avonds nog eens weg. De kosten voor een extra week autohuur vallen best mee en wegen niet op tegen de voordelen.:grin:

Njit
13-02-11, 19:08
Drama nee. Maar het kost je gewoon veel tijd die je op een veel leukere manier kunt doorbrengen...

mineke
13-02-11, 19:28
Echt ik zou zeker voor een auto huren gaan, je hebt er zoveel gemak van.
Als je toch ook nog wil gaan shoppen in the Malls hup in de auto en gaan.
grtjes Mineke

[verwijderd]
13-02-11, 20:03
En je zal hem maar net missen :(

corrus
13-02-11, 20:13
Hoopte trouwens ook dat ze een shuttle vanaf het vliegveld hadden, maar dat is niet zo en een taxi kost via hun $ 79,-.

Aardige prijs...
Een taxi van OIA naar Seralago, (Kissimmee) kost maar US$ 40,-
Dus gewoon zélf een taxi nemen op de luchthaven...

Brustje
18-02-11, 22:26
Gaan bij Alamo een auto huren.

Wij hebben onze auto gehuurd via eautohuur.nl Dan boek je dus ook een auto bij Alamo. Even bellen en je weet het zeker. Wij huren vanaf de luchthaven. Het is op deze manier voor ons wel veel goedkoper dan rechtstreeks bij Alamo. En dan heb je wel alle noodzakelijke verzekeringen er ook bij. Dus ik zou nog even daar kijken.:!:

Mostertjes
19-02-11, 14:23
En inderdaad, net gebeld met Eautohuur.nl en voor 760,- euro een Chevrolet Blazer (of soortgelijk) gehuurd voor de hele drie weken. Geen taxi nodig vanaf het vliegveld en ook in Orlando vrij om te gaan waar je wil. Wel willen we de shuttle gebruiken naar de parken vanaf het hotel (scheelt weer parkeerkosten).
Bedankt voor de tip. Nu nog de pretparkkaarten bestellen bij Maple Leaf en dan zijn we klaar.

Brustje
19-02-11, 20:43
Leuk om te lezen dat mijn tip voor jullie bruikbaar is geweest. Ik ben wel echt lang aan het zoeken en vergelijken geweest voordat ik de auto's (we hebben er 2) heb gehuurd. We zijn ook met z'n 7en en willen toch ook afzonderlijk van elkaar iets kunnen ondernemen. Groetjes Patricia

toosje1970
22-02-11, 19:26
hallo beste mede forumbezoekers ,wij gaan pas vogendjaar mei naar orlando .huren een villa in kissimmee en willen vanuit daar leuke dagtochten maken .disney en de waterparken staan al op onze lijst.heeft iemand nog leuke tps voor ons?onze 2dochters willen uiteraard een dag gaan shoppen.lijkt mij erg leuk om een dag heerlijk te gaan toeren en misschien weten jullie bijzondereplaatsjes om te bezichtigen?we gaan voor 16dagen .wij ,2dachters van 17 en 20 en zoon van 13.

Tans4USA
22-02-11, 19:36
Hallo, welkom op het forum.
Ik denk dat je het beste kunt beginnen met heel veel reisverhalen te gaan lezen. Er valt zoveel te beleven.
Wij hebben vorig jaar zomer (bijna) alle pretparken in Orlando bezocht en Kelly Park en zijn naar het strand geweest.
Onlangs zijn we veel wezen shoppen (geweldig), lekker wezen eten en zijn naar Blue Springs state park geweest.
Vraag gerust op het forum als je specifieke informatie wilt want iedereen wil je graag helpen.
Groetjes
Anita

toosje1970
22-02-11, 19:44
dank je wel ,en ik ga zeker de reisverslagen lezen.groetjes

cindy74
23-02-11, 15:12
Universal studios zeker niet overslaan met grotere kinderen !!!!!!
En kelly park voor een rustig dagje genieten.

toosje1970
23-02-11, 16:50
univeral studios willen we zeker naar toe,dachten eigenlijk dat dit in de disney passen zat.Maar dat zit dus appart.Weet er iemand wat de intree van dat park kost?Wij zijn echt film fanaten dus staat wel op onze lijst.en zijn er daar toch ook wel aktrakties?GA wel weer het internet op .Moet wel zeggen dat ik er al veel voorpret aan beleef .Duurt alleen nog zo lang voordat wij gaan .Eerst dit jaar naar turkije en volgend jaar florida here we come.mooi jaartje de tyd om te sparen en alles eens goed uit te stippelen.Zijn er onder jullie ook mensen die ook een bungalow gehuurd hebben?ben benieuwd naar jullie ervaringen.iedereen alvast bedankt grt tas

Ta2 Gerrit
23-02-11, 17:09
Als je nog een jaar de tijd hebt, heb je in ieder geval ook ruim de tijd om dit forum eens door te spitten. Daar staan alle antwoorden op je vragen al een keer of wat beschreven.
Er zijn onderwerpen over Disneyparken, Universalparken en alle andere parken die er zijn, met daar ook vaak kaartjes en overzichten van alle attracties.

Ook over de entreeprijzen is een heel boekwerk te vinden, al zullen die volgend jaar weer anders zijn.
Ervaringen over villahuur, hotelkamers, auto's etc., ook die zijn er volop.

Genoeg te doen dus, en zoeken gaat ook eenvoudig. Boven aan iedere pagina vindt je in de blauwe balk een zoekfunctie. Woordje intypen en gaan met die banaan.
Veel plezier met de voorbereidingen.

Sonja65
04-03-11, 11:43
Wat we ook graag willen weten is of je echt zo kapot bent als je aankomt want we hebben een huurauto klaar staan en moeten nog naar Kissimmee rijden en is dat makkelijk te vinden daar als je van het vliegveld afkomt?

Ta2 Gerrit
04-03-11, 12:48
Kapot zijn is natuurlijk persoonlijk, maar naar Kissimmee rijden is een eitje.
Via de 417 Toll (South Exit) is het bijna niet te missen en binnen een half uur te doen.
Neem wel een paar losse dollars en een paar quarters mee voor de tol.

North Exit, via de 528 kan ook, iets minder tol, maar voor nieuwelingen ook wat lastiger.

JKG
04-03-11, 21:19
Ik trek het prima, maar dat is zoals al gezegd erg persoonlijk. Als je eenmaal bent geland, en je ziet Amerika, dan ben je volgens mij best wakker. Ik ga meestal dan ook pas rond 0.00u slapen, wat dus eigenlijk 6u 's morgens in Nederland zou zijn.
Maar een beetje slapen in het vliegtuig kan nooit kwaad!

reneefrankrijk
07-03-11, 09:12
Da's ook onze ervaring. Na aankomst heb je nog genoeg adrenaline door je lijf lopen hoor. Ik ben dan weer helemaal fit in elk geval :smile:.
Je kunt van te voren via mapquest.com b.v. je route uitprinten. Ook heb je een Noord en een Zuid "uitgang" bij de wegen. Naar Kissimmee is de Zuid handiger. Je kunt dan ook aan de zuidkant van het vliegveld je auto ophalen (er is een noord- en zuidkant garage voor autohuur).
Kijk eens op de website van het internationale vliegveld van Orlando, daar staat een berg informatie op, dat haalt net wat onzekerheid weg.
Succes en vooral veel plezier!!

cindy74
07-03-11, 09:22
Kapot is een groot woord maar na ophaling van de auto en de rit naar het hotel vallen wij wel altijd als een blok in slaap .

r.stam
21-03-11, 12:32
Hallo forumleden!

Wij zijn in augustus 25 jaar getrouwd en gaan een week naar Orlando met onze 2 dochters. Ik ben er al eerder geweest (lang geleden in 1991). We willen natuurlijk een paar parken bezoeken en ook 2 dagen een auto huren. Wie heeft tips voor autohuur ter plaatse en andere tips, ook voor shoppen. Kan iemand ons vertellen hoelang je onderweg bent naar Miami met de auto? Ook daar evt nog tips voor, hoe te rijden, wat leuk is om te zien etc. Ik ben mij ervan bewust dat ik veel vraag , maar iedere tip is uiteraard van harte welkom!
ALvast dank!

groet,
Remco Stam

probits
21-03-11, 13:02
Waarom maar 2 dagen een auto huren? Hoe ga je de andere dagen op uw bestemming geraken? Ik zou precies gewoon een week een auto huren...als je er zowiezo maar een week bent, zou ik niet teveel tijd verliezen met het openbare vervoer...maar dat is mijn mening...
Naar Miami? Hangt ervanaf waar je juist wil zijn, maar een 4-5 uur zal je toch moeten tellen denk ik...een daguitstap zou ik er alleszins niet van maken.

Ta2 Gerrit
21-03-11, 17:06
Hallo forumleden!
Wie heeft tips voor autohuur ter plaatse en andere tips, ook voor shoppen.
groet,
Remco Stam

Hallo Remco, Ik heb je bericht verplaatst naar een topic wat al heel veel van je vragen kan beantwoorden, en misschien wel nieuwe oproepen :D

Auto huren ? Ook daar zijn al vele verhalen over geschreven, wij huren bijv. vaak bij usareisen.de, maar shoppen ook wel rond voor de beste prijs.
Zo kwam voor ons voor de volgende reis dollar.de met een betere prijs.
Ik zou de auto i.i.g. voor de hele periode huren. Dat maakt je ook flexibeler.

Shop till you drop is één van de attracties van Orlando, met zijn verschillende outlet- en gewone malls. Ook hier komt een auto goed van pas. :mrgreen:

En de ultieme tip; lees het forum er eens goed op na. Een schat aan informatie.

Nel van Ree
28-03-11, 14:09
Hallo allemaal,

Even een vraagje aan jullie als we onze auto inleveren bij Alamo. In Orlando of Tampa, welke borden moeten wij dan volgen voor de inlevering.

groetjes nel

[verwijderd]
28-03-11, 14:46
De borden rental car return, op MCO is dat opeens een afslag aan de linkerkant die erg kort is. Gewoon goed op de borden letten en niet uiterst rechts gaan rijden.

Mocht je de afslag missen gewoon doorrijden en de borden van de terminals weer aanhouden, dan rij je een rondje en heb je een nieuwe poging.

Nel van Ree
28-03-11, 14:56
bedank jeroen

nel

Sonja65
31-03-11, 21:33
Hoi hoi
Wij gaan voor de eerste keer naar florida.
We hebben er zin in8-[
Mijn vraag is we landen In Orlando en hebben een auto gehuurd op het vliegveld en moeten dan naar kissimmee is dat vanuit orlando makkelijk te rijden stata het goed aangegeven op de weg?

Ook zitten we in tweestrijd of we tickets voor seaworld, aquatika en bushgardens op het internet moeten bestellen en wat is dan een betrouwe site om ze te bestellen want ik heb ook gehoord dat je kaartjes moet kopen zodat je niet hoeft te wachten in de lange rijen van de parken:oops:

Alvast bedankt groetjes sonja

Lea
31-03-11, 21:42
Het is best goed te rijden hoor vanaf Orlando airport naar Kissemee, makkelijkst is natuurlijk wel met een navigatie maar een goede kaart kan natuurlijk ook.

Je moet niks he met die kaarten van de parken je kan in de rij gaan staan maar vooruit kopen is handiger scheelt toch wel weer tijd dat je meteen door kan lopen.
Goede site is deze www.undercovertourist.com daar krijg je binnen 14 dagen echte entree bewijzen opgestuurd, Er zijn er meer maar dat zullen andere die wat meer Florida ervaring hebben dan ik best wel weten.

Tans4USA
31-03-11, 22:04
Hallo Sonja,
Momenteel is er een leuke aanbieding bij attractiontickets.de ; 3 parken Seaworld, Aquatica en Busch Gardens voor 88 euro. Je kunt dan 14 dagen onbeperkt gebruik maken van deze 3 parken. Dat is echt een superaanbieding!
Zie deze link http://www.attractionticketsdirect.de/attraction-ticket-preise/seaworld-aquatica-busch-gardens-3-park-ticket.htm

De originele tickets worden binnen een paar dagen na bestelling opgestuurd.
Heel veel plezier alvast en pas maar op hoor, als je eenmaal 1x in Florida geweest bent wil je vaker \\:D/

Ta2 Gerrit
01-04-11, 10:17
Hoi hoi
Wij gaan voor de eerste keer naar florida.
We hebben er zin in8-[
Mijn vraag is we landen In Orlando en hebben een auto gehuurd op het vliegveld en moeten dan naar kissimmee is dat vanuit orlando makkelijk te rijden stata het goed aangegeven op de weg?

Ja hoor, dat staat goed aangegeven. Je neemt op de airport Exit South - 417 tolweg.
Die leidt je naar Kissimmee, bijvoorbeeld afslag Celebration (afhankelijk waar je precies moet zijn), allemaal heel eenvoudig.

Mocht je geen tolprogramma bij je huurauto hebben, houdt dan rekening met 3x toll. 2x $1,25 (hoeft [nog] niet gepast) en 1x $0,50 bij de afrit van je keuze (moet gepast, dus zorg dat je 2 quarters bij je hebt).

Nixo
01-04-11, 10:55
Wij hebben ook tickets besteld via undercovertourist.com

* wdw parkhopper voor 6 dagen (voor de prijs van 5 dagen)
* flexticket plus (universal, oia, seaworld,bushgardens,antaqiua)
* ticket voor ksc

Door de gunstige dollarkoers nu kost dit pakket ongeveer een €450 per persoon.

De eerste 2 tickets zijn 14 dagen geldig dus ideaal om bijv een keertje savonds naar Epcot ofzo te gaan om naar het vuurwerk te kijken, of Seaworld.....

Sonja65
01-04-11, 15:30
Dankje wel Anita.
Heb meteen geboekt:D want die 3 wilde we graag doen

Sonja65
01-04-11, 15:36
Ik heb net ff gekeken het hotel heet Champions world resort en dat ligt op de weg Bronson memorial highway weet niet of je dat iets zegt Anita maar ik hoop dat het goed staat aangeven:oops:

corrus
01-04-11, 15:57
Ik neem aan dat je hiervoor een routebeschrijving hebt gekregen??

Sonja65
01-04-11, 17:29
Nee helaas niet maar de mevrouw van exit reizen zei dat er op de voucher van het hotel een kleine route stond, dus afwachten maar:-?

corrus
01-04-11, 17:38
Ongelooflijk ! :sad:

[verwijderd]
01-04-11, 18:05
Sonja65, typ het adres even in in google maps met daarachter Florida en je krijgt te zien waar het is, daarna even klikken op routebeschrijving en dan voer je de luchthaven in.

Dan krijg je de route te zien, print de route en een overzichtskaartje even uit, dan heb je al een hele goede leidraad om bij het hotel te komen.

Je zit gelukkig in de buurt van Disney langs de zeer bekende weg 192.

Sonja65
02-04-11, 15:26
Ok dank je wel verwijderd

Ik heb geen printer maar ga het op het werk doen:lol:

Keen
05-04-11, 12:27
Dag allen,


Ik vertrek vrijdag samen met een kameraad naar Florida. Het zal onze eerste keer zijn dat we de Amerikaanse bodem betreden.
We verblijven eerst een paar dagen in Miami, en zouden dan doorrijden naar Gainesville, waar een vriend van ons studeert. Nu kunnen wij door omstandigheden pas een dag later naar hem, en omdat we toch al een auto hebben, hebben we besloten om een tussenstop te maken in Orlando. Wij komen pas tegen 15u00 in Orlando aan op maandag en moeten dinsdag weer vroeg door naar Gainesville. Nu is mijn vraag wat we hier het beste kunnen doen aangezien we toch maar een korte tijd daar zijn. Alle suggesties zijn welkom.


Alvast bedankt!

Njit
05-04-11, 13:09
Pretpark bezoeken heeft weinig zin in zulke korte tijd. Ik denk dat een combinatie van een Mall bezoeken en een hapje eten het handigste is.

probits
05-04-11, 14:25
Een pretpark bezoeken zou inderdaad niet de moeite zijn, maar je kan wel naar disney village...je moet er geen inkom betalen en zo kan je toch even van de Disney sfeer proeven ...

Njit
05-04-11, 14:41
Of naar de Universal City Walk...

moonlight91
05-04-11, 16:04
disney downtown, midgetgolfen,
of een leuk resort boeken,voor een nacht met een leuk zwembad

Jen876
05-04-11, 16:23
Disney downtown is wel leuk voor een paar uurtjes.
Lekker biertje drinken in "house of blues".
Is gewoon van alles te doen daar drinken,eten ,shoppen of gewoon rondstruinen krijgt toch een beetje de disney sfeer , ook al ben je niet in de pretparken geweest.

cindy74
05-04-11, 16:58
of een disney waterpark

Michael66
05-04-11, 19:34
Gatorland en The Florida Mall?

A.Hofman
05-04-11, 20:25
Airboattour ergens in de buurt (Boggy Creek bv), Skycoaster in Kissimmee, Orlando Magic speelt uit, dus dat zal niet gaan :( Een dinnershow misschien? Wet'n'Wild , shoppen in de outlets, Downtown Disney is zeker een aanrader, Fantasy of Flight in Polk city misschien?

BennyM
05-04-11, 21:11
Persoonlijk zou ik dan toch ook kiezen voor Disney Marketplace! Alleen al voor de leuke ( Disney ) sfeer...

moonlight91
06-04-11, 09:48
of een disney waterpark

die sluiten toch al om 5 pm...dacht ik
aangezien de jongens pas om 3pm aankomen in orlando

Keen
06-04-11, 11:43
Bedankt voor de talrijke reacties!
Ik denk dat we inderdaad de disneysfeer eens gaan opsnuiven en op het gemak een biertje gaan nuttigen!

Sonja65
06-04-11, 19:31
Ik heb gekeken bij het hotel voor een route beschrijving maar nu krijg ik er 2 en weet niet welke ik nu moet hebben ik hoop zo dat jullie het weten.
http://www.championsworldresort.com/location.php dit is de link van de routebeschrijving

Alvast bedankt

Lea
06-04-11, 19:37
Word er niet wijzer van haha maar ik heb vorig jaar de route gereden over de SR 417 lekker een rustige weg met enkele toll poortjes.

Maar er zullen best wel andere routes zijn.
Ik vond die route in ieder geval erg prettig. En ik reed daar voor het eerst vorig jaar.

Sonja65
06-04-11, 19:44
Oke bedankt Lea.

Ja er staan er 2 onder elkaar ( de bovenste 2) die komen vanaf het vliegveld richting kissimmee

Lea
06-04-11, 19:45
Die tip had ik ook gekregen en ben er erg blij mee geweest is toch al spannend genoeg dus er lekker rustig op je gemak er naar toe rijden is wel zo prettig.

PENPE
06-04-11, 20:28
De route vanaf Alamo :

http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Jeff+Fuqua+Blvd&daddr=28.43003,-81.31133+to:28.43003,-81.31133+to:28.37033,-81.3096+to:8660+W+Irlo+Bronson+Memorial+Hwy,+Kissi mmee,+FL+34747&geocode=Fc7OsQEdnkkn-w%3BFc7OsQEdnkkn-ymnHvS35WLniDHelsi9ZfejYg%3BFc7OsQEdnkkn-ymnHvS35WLniDHelsi9ZfejYg%3BFZrlsAEdYFAn-ynPa5F-OIjdiDERS63LzL2rSA%3BFb2EsAEd5lwi-yn7_R8uaHzdiDGNjLe5pN1Ahg&hl=en&mra=dvme&mrsp=3&sz=13&via=1,2,3&sll=28.377657,-81.323032&sspn=0.086995,0.154324&ie=UTF8&z=13

Sonja65
06-04-11, 22:09
Is dat het zelfde voor dollar rent? die route Penpe

PENPE
06-04-11, 22:33
Is dat het zelfde voor dollar rent? die route Penpe

Jep, alle verhuurbedrijven zitten in dezelfde parkeergarage :wink:

Sonja65
06-04-11, 23:31
Oke dankje wel:grin:

Ta2 Gerrit
06-04-11, 23:35
Jep, alle verhuurbedrijven zitten in dezelfde parkeergarage :wink:

Dat is niet helemaal waar :-\", maar de belangrijkste (http://www.orlandoairports.net/transport/rental_cars.htm)in ieder geval wel :mrgreen:

PENPE
06-04-11, 23:51
Dat is niet helemaal waar :-\", maar de belangrijkste (http://www.orlandoairports.net/transport/rental_cars.htm)in ieder geval wel :mrgreen:

Sorry, niet goed opgelet #-o

Njit
07-04-11, 07:44
Ach, die andere maatschappijen zullen we niet vaak voorbij zien komen op het Forum :)

lief
24-04-11, 15:09
Geweldig al deze leuke dingen, maar ik begin nu dus door te krijgen wat jullie allemaal bedoelen met het feit dat 12 dagen een beetje kort is :-(
Zodra ik terug ben dan ga ik beginnen met het plannen om volgend jaar met de kinderen te gaan, niks 3 jaar wachten... we gaan (als gezin) volgend jaar al want er is gewoon zó veel leuks te doen, en zéker voor kinderen, dat ik mijn kinderen niet 3 jaar wil laten wachten ;-)

dickvanvoren
27-06-11, 13:36
Hallo,

Ik ga eind augustus met mijn vrouw naar Orlando voor 12dgn.. We zijn van plan om 6n in de omgeving van Orlando te blijven en om een korte bahamas cruise te doen voor 4 nachten.

We zijn nog op zoek naar hotels. Ik zou graag willen weten welk gebied ik het beste als uitvalsbasis kan gebruiken in Orlando, zodat ik zowel Disney als Universal makkelijk kan bezoeken en ook in de buurt ben van shoppingmogelijkheden?

mocht dit er niet echt zijn dan overweeg ik om 3n bij disney te gaan zitten en 3n bij Universal...

Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen :-)

knaapje
27-06-11, 14:39
Voor de reistijd naar Disney en Universal is het eigenlijk niet de moeite te gaan verkassen.
In Kissimmee zit je wat dichter bij Disney en op International Drive zit je wat dichter bij Universal.
Binnen 3 kwartier tot 1 uur zit je echter overal.
Het is weliswaar wat uitgestrekt, maar er zijn goede doorgaande wegen en de files vallen meestal mee.
Ja, en shoppen en restaurants: je zult het wel zien als je er eenmaal bent, het lijkt wel of half Orlando uit restaurants en shops /malls bestaat.
Zowel bij Kissimmee als bij I-Drive heb je goede malls.

Goede reis
Knaapje

dickvanvoren
27-06-11, 15:31
waarschijnlijk doen we:
3n orlando
4n cruise
3n orlando

dus de vraag is een beetje, waar te gaan zitten die 2 keer in Orlando :-)

A.Hofman
27-06-11, 15:53
Als van een gokje houdt, zou ik een kamer proberen te boeken via priceline.com /name your price .Regio aangeven, aantal *** aangeven, en doe es een bod :) Je weet van te voren niet in welk hotel je terecht komt, maar het scheelt behoorlijk in de prijs. Als je op een resort biedt, beperk je de keuze enorm. Zo zitten wij voor $70 pkpn (+$16 kosten) in dit (http://grandcypress.hyatt.com/hyatt/hotels/index.jsp?null) optrekje...

dickvanvoren
27-06-11, 15:58
wow dat ziet er goed uit! was inderdaad van plan om via priceline te gaan, ik twijfel alleen over de "buurt" waar ik voor en na de cruise moet gaan zitten? ik begreep dat er vanuit de meeste buurten ook free shuttles naar de parken zijn?

Sanibel
27-06-11, 15:58
Ik weet niet of je reis al vast staat, maar waarom ga je niet eerst 4 dgn cruisen en daarna 6 dagen Orlando, scheelt weer inpakken en verkassen.

Om zo dicht mogelijk bij de door aangegeven bestemmingen te zitten zou ik in de buurt van Lake Buenavista gaan zitten.

Sjon, Bianca en Romy.

P.S. kijk wel uit voor het gevaarlijke Florida Virus\\:D/:-\"

dickvanvoren
27-06-11, 16:13
haha bedankt voor de tip... eerder cruisen gaat helaas niet.. valt toevallig precies in het midden van onze trip :-)

dickvanvoren
27-06-11, 16:22
Is het trouwens verstandig een auto te huren en is dit ook goedkoper via Priceline?

Ebelix
27-06-11, 16:28
Auto huren via Price line is niet verstandig. Je bent dan duurder uit dan wanneer je de auto via een europeese aanbieder huurt. Het verschil zit hem in de verzekeringen. Bij Priceline zitten deze niet in de prijs en bij de europeese aanbieders wel.

A.Hofman
27-06-11, 16:30
wow dat ziet er goed uit! was inderdaad van plan om via priceline te gaan, ik twijfel alleen over de "buurt" waar ik voor en na de cruise moet gaan zitten? ik begreep dat er vanuit de meeste buurten ook free shuttles naar de parken zijn?


Van de 13 'priceline-regio's' in Orlando zijn er maar 2 waarin zich resorts bevinden. nl Lake Buena Vista en Disneyworld. Dit betekend dat je 11 x een regio kan toevoegen,en een hoger bod doen, zonder dat je in een gebied terecht komt waar je eigenlijk niet wilt zitten (je bent in FL, dus dat kan eigenlijk niet :))

dickvanvoren
27-06-11, 16:37
ok bedankt ik ga het eens proberen! Lake Buena Vista ziet er goed uit.. gaat er mij om dat ik een beetje overal in de buurt zit en toch een mooi hotel heb als we een dagje niks willen doen ;-)


Auto huren via Price line is niet verstandig. Je bent dan duurder uit dan wanneer je de auto via een europeese aanbieder huurt. Het verschil zit hem in de verzekeringen. Bij Priceline zitten deze niet in de prijs en bij de europeese aanbieders wel.

Hoi nog een tip toevallig wat een goede betrouwbare site is? ik heb ondertussen zo vel websites/fora gezien dat ik af en toe door de bomen het bos niet meer zie :-) ik zag wel een keer een .DE site voorbij komen, maar weet eigenlijk niet meer welke

knaapje
27-06-11, 16:55
Usareisen.de of dollar.de bijv.
Knaapje

Bqtje
28-06-11, 09:37
Wij hebben in het midden van onze 3 weken Kissimmee , ook een cruise van 3 nachten . We huren "onze" villa gewoon door . Niks versassen en op de cruise zitten we niet met al onze bagage .:wink:

Sanibel
28-06-11, 10:23
Wij hebben in het midden van onze 3 weken Kissimmee , ook een cruise van 3 nachten . We huren "onze" villa gewoon door . Niks versassen en op de cruise zitten we niet met al onze bagage .:wink:

Slim opgelost!!!!!!

Hoef je ook niet al je bagage mee te nemen.

moniquek
19-08-11, 10:29
Wij (2 volw,kind van 6 en 10) gaan in februari naar Florida en hebben "4 hele dagen" in Orlando, de vijfde dag gaan we richting Tampa.
Maar nu kan ik eigenlijk niet echt kiezen wat we gaan doen. Er is zoveel:lol:
Zeker is 1 dag Disney en zelf denk ik dat Discovery cove heel leuk is. Maar dat is als combi met Seaworld en Busch gardens, best leuk geprijst. En kennedy space center. En shoppen............... Kijk dat bedoel ik dus.#-o Veel te veel te doen.
Heeft er iemand een paar tips wat qua tempo te doen is en dat we dus niet gaan rennen en vliegen, zonder echt te genieten.
Oh ja, we eindigen in Miami, zouden jullie voor een 3 daagse cruise gaan of voor een paar dagen Miami.( de Keys hebben we dan al gehad)
Alvast bedankt.

nikie1968
19-08-11, 12:08
je moet juist genieten en op tijd je rust nemen.....
rennen en vliegen moeten we thuis al moet je op vakantie niet doen....

trails
19-08-11, 13:09
Voor iedereen is dat weer anders.
Wij staan elke morgen om 6.45 op en zitten een half uur later in de auto naar ons ontbijtadresje.

Daarna zijn we om 9 uur bij de parken en blijven daar tot een uur of 1-2.
Voordeel: wij hoeven nooit, maar dan ook echt nooit, langer dan 10 minuten in een rij te staan en meestal kunnen we zelfs zo doorlopen.
Zelfs met 2 tienermeiden die in het weekend tot na 12 uur liggen uit te slapen: in Florida staan ze zonder mopperen vroeg op want ook zij hebben geen zin om in de rij te staan wachten. Wij kunnen maar eens per 2 jaar op vakantie (omdat we naar Amerika willen) en dan vinden we dat gewoon zonde van onze tijd.

De middag is dan voor iets anders gepland zoals minigolfen, winkelen...
Als wij een uurtje aan de pool bij de villa zitten raken we allemaal hartstikke gestresst.

We zijn dan ook 3 weken volop bezig. Maar op een, voor ons, relaxte manier. Lichamelijk wel de hele dag op de been maar lekker leeg in het hoofd.
En voor deze mevrouw héél belangrijk en stressvrij: ik kook NIET op vakantie.
Wij plannen de vakantie heel goed en weten eigenlijk voor elke dag wat we gaan doen.
Dus, als we eenmaal daar zijn hoeven we maar op ons lijstje te kijken en niet meer te overleggen en na te denken over hoe en wat. En dat geeft heel wat rust in het hoofd.
De meesten zouden zeggen dat we overgeorganiseerd zijn. Wij zeggen dat we gewoon goed voorbereid zijn en dat hoort gewoon bij onze vakantie voorpret. Niks leuker dan dingen uitzoeken voor je vakantie.

Als het moet dan kunnen we ook zonder meer afwijken van ons schema.
Die rust in het hoofd is voor ons heel belangrijk. Niks zo stressvol als ter plekke nog alles te moeten uitzoeken of 1 1/2 uur in een rij te moeten staan.
Een dagje met een (voor velen) hoge relaxfactor: daar gaan wij van gillen.
Dus... voor iedereen is het anders.

Heel veel plezier met de voorpret en straks met de vakantie.

Corrine
21-08-11, 17:53
@trails:

Wat grappig om te lezen dat jullie echt alles tot in de puntjes plannen en dat jullie dat zoveel rust geeft.....daar zou bij mij de stres beginnen. We gaan over 2 weken en hebben nog geen idee wat we gaan doen op 1 afspraak na in Jacksonville:-)
Gelukkig ervaard iedereen het op zijn manier...VAKANTIE!

trails
21-08-11, 20:22
Ja, zo zijn we zelfs al bezig met de vakantie van 2014 (ja... 2014). Dat wordt nu eens niet Florida maar een rondreis door 7 staten aan de westkant.
Het kost voor ons toch een hoop geld en we zouden het zonde vinden om er na de vakantie achter te komen dat we een hoop gemist hebben.

Gelukkig doet niet iedereen het op dezelfde manier. Voor ons wel lekker rustig zo 's morgens vroeg in de Disney Parken, als vele anderen nog in bed liggen.

Wat we ook in Florida doen is naar de film gaan. We wonen in Frankrijk en om nou een Amerikaanse film in het Frans nagesychroniseerd te bekijken... nee, dat kan ons echt niet bekoren. Dus dat is voor de uurtjes die we over hebben of voor als het regent.

Njit
21-08-11, 20:48
Is ook heerlijk Amerikaans. Emmer popcorn, tankje cola en de airco op vriezen :)

moniquek
22-08-11, 01:13
Bedankt voor jullie reacties.
Als ik het goed begrijp, is vroeg uit de veren belangrijk.Daar hebben we niet zo'n moeite mee, zeker niet als het voor een goed doel is.:-D
Maar het is moeilijk in te schatten wat we nu kunnen gaan doen. Ook omdat ik geen idee heb van de grote van de parken. Dus hoelang je er bezig bent. We zijn geen fan van 8-banen enzo, dus die kunnen we overslaan.
Is Kennedy Space center te combineren met Gatorland? Of is het beide veel te groot.Of is Seaworld te combineren met Gatorland.
Of moeten we gewoon gaan schrappen:cry: omdat het te veel is in te weinig tijd.
Weer bedankt alvast.

Ebelix
22-08-11, 07:08
Kennedy space center is op een uur rijden van Orlando. Ik denk niet dat het te combineren is met Gatorland.

Seaworld is veel te groot om te combineren met elk ander park. Je komt daar al tijd te kort.

Njit
22-08-11, 08:26
Het probleem van Kennedy Space Center is dat de tours maar tot een bepaalde tijd rijden. En naast de tour kun je nog rondkijken in het Space Center zelf. Als je daar vroeg bent dan kun je ook redelijk op tijd klaar zijn. En dan kun je daarna nog lekker naar een Mall gaan ofzo. De site van KSC heeft tegenwoordig een hele mooie planner: http://kennedyspacecenterplanner.com/ . Je kunt kiezen voor een hele dag of voor een 'Light Speed Visit' (halve dag). Je kunt ook aangeven wat de leeftijd is van het gezelschap.

trails
22-08-11, 12:33
Bespreek eerst eens met je kinderen of Kennedy Space Center ze überhaupt aanspreekt.
Wij zijn er vorig jaar geweest met 2 tienermeiden en ze vonden er totaal niks aan.
Voor mij was het al de 4e keer dat ik er kwam en ik vond het nog steeds indrukwekkend. Maar ja, ik ben dan ook van een leeftijd die is opgegroeid met de Apollo raketten en de eerste maanlanding. Ik kan me zelfs nog herinneren dat we op de lagere school toen met de hele klas voor de tv zaten om die maanlanding te zien.

De huidige jeugd weet eigenlijk alleen maar van de space shuttles en dat zijn dan toch, in hun ogen, eigenlijk maar gewone vliegtuigen.

Gatorland vonden we allemaal heel erg leuk!

Animal Kingdom is misschien ook heel leuk voor jullie gezin!

moniquek
23-08-11, 09:00
Mijn kinderen zijn jongens, dus (bijna) alles met wielen en een stuur is leuk.:lol:
Maar ik ga inderdaad eens even kijken of ik ergens veel plaatjes of een filmpje kan laten zien. Misschien vinden ze het inderdaad niet echt leuk.

Ik heb ook op de planner gekeken, ziet er goed uit. Bedankt!

Is er iemand die wel eens bij MonsterJam geweest is in America? Op de site staat dat ze in feb naar Florida komen.Vinden de jongens helemaal geweldig.
Bedankt alvast.

trails
23-08-11, 12:04
Voor plaatjes... Dit zijn onze foto's van die dag:
http://jalbum.net/browse/user/album/490939/

moniquek
01-09-11, 20:51
Bedankt voor de " plaatjes", ziet er wel erg leuk uit. Weer even stof om over na te denken.

Cindy1969
11-09-11, 13:06
Hoi allemaal, wat ben ik blij dat ik dit forum heb gevonden.
Ik ga bijna elk jaar in maart een weekje zon happen op de Canarische Eilanden, hetzij met vrienden, hetzij alleen.
Droom er al jaren van om een keer naar de USA te gaan. Gekeken naar een weekje New York, maar buiten het feit om dat dit gruwelijk duur is in je uppie, is het daar natuurlijk ook gewoon koud in maart.

Toen kwam ik op Florida, ben al een tijdje op zoek, en wil nu naar Orlando.
Perfect denk ik om mee te beginnen in de USA.
Wil boeken via Arke, want kan daar ook incl transfers boeken.
Reis alleen, en vind het dan fijn als alles geregeld is.
Heb deze topic door zitten spitten, en heb al een hoop goede tips gevonden.
De 2 hotels waar ik tussen twijfel, Double Tree by Hilton en International Palms resort, zitten gelukkig allebei aan International Drive.

Ik wil 9 dagen gaan, 2 of 3 keer naar een pretpark (meer hoeft niet, ben niet zo'n pretparkmens) en verder shop till you drop, en zonnen aan het zwembad.

Er gaan vanaf beide hotels shuttlebusjes naar de parken, maar wat ik me afvraag: kan je hiermee ook naar de Shopping Malls ? Ik wil geen auto huren, durf dat niet echt in het buitenland (ben in NL al niet zo'n held op de weg) maar wil wel overal een beetje kunnen komen.
Of gaat er ook een "gewone" bus ? Taxi is evt. ook een optie, mits de prijzen redelijk zijn.

Bedankt alvast voor de reactie !

Ta2 Gerrit
12-09-11, 22:56
In een ander topic is al geopperd om toch maar een auto te nemen, en daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Je wordt veel flexibeler, en het rijden is er inderdaad een stuk relaxter dan hier. Maar die keus is aan jezelf.

De shopping malls, en met name twee van de belangrijkste outlet malls, kun je van je hotel aan I-Drive makkelijk bereiken met de I-Ride. Zelfs Seaworld is één van de stops.
Kijk hier maar eens: http://www.iridetrolley.com/maps.asp

Gewoon openbaar vervoer is er ook, maar neemt vaak veel reistijd in beslag.
Taxi zijn er uiteraard ook, en vaak goedkoper dan bij ons.
Kijk zelf maar eens; http://www.taxifarefinder.com/main.php?city=Orlando

Cindy1969
13-09-11, 11:32
Dank je wel Gerrit, ben nog steeds aan het twijfelen inderdaad. Aan de ene kant trekt de vrijheid van een auto me wel, aan de andere kant red ik me denk ik ook wel met OV en taxi's. Heb niet echt het plan om deze 1e keer echt rond te gaan rijden, maar wil voornamelijk wat parken en malls bezoeken.
Maar goed, heb nog ruim 5 maanden om erover na te denken ;)
Bedankt voor de linkjes, sla ze even op in mijn favorieten, en ga het even goed uitpluizen.

jacqish
08-10-11, 20:03
hallo, ik ga met een vriendin over 9 dagen richting orlando, wij zijn van plan om maandag (aankomst dag) gewoon even te gaan boodschappen doen en bioscoopje pakken, dinsdag richting universal, woensdag naar disney MK, donderdag naar wwohp (en de rest van dat park), vrijdag shoppen in florida mall en dan zaterdag weer naar huis.. mijn vriendin zou graag uitwillen gaan alleen zij is nog maar 18, ons hotel zit bij int drive in de buurt (the point resort), weet iemand misschien of dat te doen is of dat ze nergens in komt.

en, is het rond deze datum druk in de parken? en warm weer (heb wel gezien rond de 30 gr na t weekend)? - jeetje zag net op weather.com dat t tot vrijdag iig flink gaat regenen

Ta2 Gerrit
08-10-11, 21:20
Druk programmaatje, maar gelukkig kun je Maandag heerlijk slapen in de bioscoop, want daar zal het wel op uitdraaien na de reisdag, tenzij jullie binnenlands reizen.

Uitgaan, naar een zaak waar ze alcohol verkopen, zal helaas niet makkelijk gaan. Daar zijn ze hier streng in, zelfs als je een biertje in een restaurant besteld wordt je ID gevraagd.

jacqish
08-10-11, 21:39
haha ja t word een drukke paar dagen, maarja we gaan ook voor de pretparken, misschien dat we maandag wel gewoon gaan chillen en dan vrijdag naar de bios, lijkt me ook wel wat handiger
gelukkig heb ik al zowat ongeveer alles geplanned, behalve de tijden van opstaan elke dag. gelukkig is er ook nog genoeg tijd om te slapen in het vliegtuig ;-) aangezien we al om 9 uur vliegen is dat wel nodig.
ik ben niet zo'n uitgaans type en heb ook tegen d'r gezegt dat het er waarschijnlijk niet in zit, uitgaan, dus eigelijk ben ik nog blij hiermee ook haha ach we komen wel terug als ze oud genoeg is - en ik tegen die tijd ook

jacqish
12-10-11, 23:37
nog ff een vraagje, ik weet dat het op het forum staat maar ik wil voor de zekerheid weten dat t nog kan, kan je met n ING pas pinnen op het vliegveld in orlando of miami? of bij de walmart?

rolandino
13-10-11, 09:51
Jeps dat kan, tip: cashback bij de wallmart (en andere winkels), zodat je niet los hoeft te pinnen.

jacqish
13-10-11, 11:13
Jeps dat kan, tip: cashback bij de wallmart (en andere winkels), zodat je niet los hoeft te pinnen.

dankje :) ik zal maar 1 x in de walmart komen dus ik denk dat gewoon alles eruit pinnen handiger is.. krijg je te zien hoeveel dollars je op je rekening hebt of moet je gewoon kijken hoeveel je hebt voordat je weggaat en omrekenen in dollars en hopen dat je het goed hebt?

rolandino
13-10-11, 12:01
Zelfs de ABN weet niet hoeveel ik op mijn ING rekening heb, dus dat zal ook niet gaan in de VS. Zelf rekenen dus.

SpaceAce
13-10-11, 23:18
vrijdag shoppen in florida mall en dan zaterdag weer naar huis..

Ik weet niet in hoeverre jullie ook van plan zijn om iets van kleding te kopen, maar anders zou je veel beter naar een outlet kunnen gaan (Prime Outlet, Premium Outlet, Lake Buena Vista Outlet), daar vind je veel merkkleding met veel korting :)

De Florida Mall en Mall at Millenia zijn gewone shoppingmalls. Leuk om door heen te wandelen, maar als je echt van plan bent om kleding te kopen, kun je dus beter naar een Outlet Mall gaan!

Verder zal je vriendin de Citywalk bij Universal wel leuk vinden, als ze van uitgaan houdt. Het echte stappen zal er niet in zitten ben ik bang, maar dit biedt een goed alternatief.

Uit je verhaal kan ik jouw leeftijd niet opmaken, al begrijp ik dat deze ook nog onder de 21 is? Gok dat jullie daarom dus ook geen auto hebben gehuurd? Op zich kun je het ook prima redden met het OV of de shuttlediensten van het hotel (heeft jullie hotel dat?), maar calculeer dan in ieder geval veel reistijd in. Met een auto ben je natuurlijk veel flexibeler.

Over het weer (we zitten momenteel in Orlando): we hebben alleen in het weekend enorme regenbuien gehad. Maandagmiddag is het opgeklaard. De rest van de week is het prachtig weer geweest!

Je merkt nu ook wel dat het wat drukker begint te worden in de parken. Dit komt omdat Halloween er natuurlijk aan zit te komen. Maar ik verwacht geen topdrukte zoals in de zomervakantie (of nog erger: met kerst, oudjaarsdag of 4th of July. Dat zijn de drie aller drukste dagen in het jaar).

En ik zou inderdaad op de aankomstdag gewoon lekker vroeg gaan slapen. Wellicht wat boodschapjes doen, maar ik geloof niet dat je veel trek hebt in de bioscoop, aangezien je wellicht er pas "midden in de nacht" bent. Plaatselijk zul je er wellicht wel zijn in de avond, maar je lichaam denkt daar toch anders over. Of je nu slaapt of niet in het vliegtuig, reizen is gewoon enorm vermoeiend.

En verder wens ik jullie enorm veel plezier! Geniet ervan, want voor je het weet is de week alweer om.

duikkie
20-10-11, 14:32
we hebben het voor elkaar gekregen om op halloween aan te komen in florida

hebben wij daar veel last van ?? winkels dicht ? mensen eerder weg van werk ??

ook vetrekken wij op veteran's day . ook nog iets bezonders , drukte ergens ??

Ta2 Gerrit
20-10-11, 15:23
Winkels dicht ? Nooit (behalve kerstavond en kerstdag)
Mensen eerder weg van werk ? Nooit, dat kost ze zwaar geld.

Halloween loopt al een tijdje daar, alleen die avond zul je misschien wat trick&treaters zien in de woonwijken, mocht je daar verblijven.

Veteran's Day. Geen ervaring mee. Er zullen hooguit wat parades en ceremonies zijn.

Lauya
24-10-11, 17:52
Hoi!

Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk van de 65 pagina's van deze discussie te lezen en ben iets wijzer geworden. Maarrr, omdat er zoveel te doen is, is er twijfel alom.
We hebben 4 hele dagen Orlando in mei volgend jaar. We hebben niet echt de behoefte om die alle vier te vullen met pretparken. Ik denk slechts 1 of 2. En als ik het zo lees; zijn Universal en Seaworld wel de parken die je als twee semi-volwassenen :D niet mag missen. Maar zo'n waterpark is ook wel weer leuk... Nu lees ik ook veel over dat je bij bepaalde kaarten, weer entree voor andere kaarten krijgt. Dat is niet toevallig bij Universal - Seaworld zo?? Zou wel lekker zijn :P

Verder willen we graag nog een beetje shoppen, een beetje relaxen. Naar ripley's en er schijnt ook een city walk te zijn. Hoe zit dat?

En hoe is het met het centrum van het oude Orlando? Is dat de moeite van het bezoeken waard?

Njit
24-10-11, 18:45
Universal bestaat uit 2 parken: de Studios en Islands of Adventure (waar Harry Potter staat). Zelf kan ik me in het laatste park beter vermaken.

Seaworld heeft een combo-ticket met Aquatica. Voor de Disney waterparken kun je enkel de optie bij je Disney tickets kopen of los de entree betalen.

Citywalk en Downtown Disney zijn uitgaanscentra van Universal en Disney. Je kunt er shoppen, eten en clubs bezoeken. Ook vind je er een bioscoop. Toegang is gratis alleen betaal je bij de Citywalk wel parkeergeld (na een bepaalde tijd is deze wel minder).

River87
17-01-12, 17:57
Hallo Florida-Freaks haha,

Ik wil dolgraag in September 2012 naar Florida (nog even mijn man overtuigen dat het echt niet zonde is van 't geld en we niet beter in Europa kunnen blijven e.d. Ook al wil hij wel graag naar Florida hoor)......

Ik heb nu een heel leuk vakantie park (volgens mij) gezien. Het heet Legacy Vacation Resort en zit in Kissimmee. Heeft iemand hier ervaring mee? Of is er wel eens iemand geweest?

Enne natuurlijk wil ik alle ins & outs weten van welke dingen we echt MOETEN doen & zien! We gaan 9 dagen (7 nachten) waarschijnlijk. We willen heel evt. wel naar WDW. Maar willen ook gewoon zoveel mogelijk van Florida zien.
We willen dan sowieso 1 dag naar Miami. En uiteraard ook lekker shoppennnn! :D

Lea
17-01-12, 18:20
Nou een ding is zeker het is niet zonde van het geld.
Maar pas op er is een virus op de loer dat het Floridavirus genoemd word en daar word je heel snel mee besmet.

Leuke dingen die jullie willen doen.
leuk Miami!!!!

Over dat park heb ik geen idee maar zal best goed komen.

Ebelix
17-01-12, 18:58
Als je veel wil zien van Florida dan moet je een week gaan rondtrekken. Vanuit orlando kan je lang niet alles zien als je 's avonds weer naar je appartement gaat om te slapen. Ook Miami is niet aan te raden om op 1 dag heen en weer te gaan. Het is 4 tot 5 uur en ook weer terug.

Lees de reisverslagen maar eens door op deze site.

Verder pas op voor het florida virus. Het si zeer besmettelijk.

Teleton
17-01-12, 19:16
We gaan 9 dagen (7 nachten) waarschijnlijk. We willen heel evt. wel naar WDW. Maar willen ook gewoon zoveel mogelijk van Florida zien.
We willen dan sowieso 1 dag naar Miami. En uiteraard ook lekker shoppennnn! :D

Oeioeioei....wat een geluk dat je nog niet hebt geboekt. Om in zeven dagen vanuit Orlando zoveel mogelijk van Florida te willen zien, is een beetje ambitieus. Als je maar zeven dagen hebt, kom je al tijd tekort om de Orlando area te verkennen. Natuurlijk kan je een dagje naar Miami, da's pas zonde van het geld! Heb je al gekeken hoeveel kilometer dat is? En wat ga je er dan doen? En jullie willen 'heel eventueel' wel naar WDW? In hoeveel tijd denk je WDW dan te doen?

Over het Legacy als vakantiepark is ook nog wel het een en ander te zeggen. Het is prachtig gelegen bij een van de stoplichten aan de drukste weg ter plekke. Koop een kilo zout en lees eerst de reviews op tripadvisor eens. Zoek op Google maps de lokatie op en vraag je af of dit nu wel het vakantiepark van je dromen is.

De tip van Ton is natuurlijk: maak eerst maar eens een planning. Bepaal je budget, kijk wat je echt kunt en wil doen in 7 dagen en bereid je goed voor op onderwerpen als ESTA, autohuur, themaparktickets, andere attracties, verblijfplaats, restaurants etc. Zorg voor overzicht, pas dan weet je zeker dat zo'n reis niet echt zonde van je geld is. Op dit forum vind je reisverslagen en volop tips over de Orlando area. Lees er een paar en doe er je voordeel mee. Vragen staat vrij, er zijn hier veel kenners die je maar al te graag willen helpen om van je te korte vakantie een succes te maken.

Maar als je echt denkt in 7 dagen zoveel mogelijk van Florida te kunnen zien, blijf dan liever in Europa, hou je centjes in je zak en spaar door tot je een rondreis van minstens drie weken kunt maken. Niet voor niets wordt vaak gezegd dat Florida too much is.......Veel plezier met de voorbereidingen!

trails
17-01-12, 19:55
Ik vind het ook ERG ambitieus en het zou jammer zijn als je kennismaking met Florida op die manier zou gebeuren.
Ook vanuit Orlando is heel veel te zien en te doen.

Wil je een condo huren dan heb ik nog 2 suggesties:
http://www.bahamabay.com/
en
http://www.caribecove.com/

Beide parken liggen lekker rustig en toch op goede afstand van alles.
Mooie appartementen en een super service!

River87
17-01-12, 20:32
Ik weet dat 7 dagen heel kort is, en we willen ook niet HEEL Florida ontdekken, snap dat het zelfs lastig word om alleen Orlando e.d. te zien.
Maar we willen gewoon wat sfeer proeven, en wat dingen zien e.d. Een dag op en neer naar Miami weten we dat het heftig is. Het is nu nog maar een globaal plan.
Misschien dat we wel een paar dagen Kissimmee doen en dan een paar dagen Miami of Ft Lauderdale.

WDW is heel erg groot en ik weet dat je daar misschien minimaal 5 dagen nodig hebt ofzo, daarom weten we ook nog niet of we daarheen gaan. Omdat het anders jammer is als je niet alles kunt doen, maar we vinden het ook jammer om al onze tijd te verdoen met WDW.
Misschien dat we wel naar Seaworld gaan oid. En naar het Kennedy Space center.
Verder gewoon naar een shopping mall en gewoon een supermarkt lijkt me ook al supergaaf!

Ik heb wat reviews gelezen over het legacy,en die zijn wisselend, maar er zijn ook veel positieve berichten, vooral de wat recentere. Maar goed we zijn nog aan het orienteren.

3 weken in Florida verblijven zouden we graag doen, maar ik denk dat dat financieel niet haalbaar is. Of jullie moeten mij kunnen vertellen waar we "goedkoop" kunnen verblijven... ;)

Teleton
17-01-12, 22:19
Ik, maar we vinden het ook jammer om al onze tijd te verdoen met WDW. Hoebedoellu dat?

Je wil wel gewoon naar een supermarkt en niet je tijd verdoen met WDW....? Ik wacht wel even met meedenken tot jullie planning klaar is. Met misschien is het lastig tips geven, misschien gaan jullie wel helemaal niet....:-k:-k

sonja
17-01-12, 22:41
Ik weet dat 7 dagen heel kort is, en we willen ook niet HEEL Florida ontdekken, snap dat het zelfs lastig word om alleen Orlando e.d. te zien.
3 weken in Florida verblijven zouden we graag doen, maar ik denk dat dat financieel niet haalbaar is.

7 dagen Florida voor de eerste keer is echt je geld weggooien. Als je wilt shoppen heb je sowieso geld nodig anders is het echt window-shoppen en dat is niet leuk in Amerika.
Er zijn plenty goedkope motelletjes voor $ 30,00 per nacht per kamer. Neem het advies van de doorgewinterde forummers aan en spaar door tot je 3 weken kunt gaan en dan wordt het een onvergetelijke ervaring.

River87
17-01-12, 23:40
Iemand ervaringen met Super 8 Suites en/of Howard Johnson Inn Tropical Palms in Kissimmee?

Ik ben nu zelf gewoon een beetje aan het kijken hoe of wat. En anders gaan we gewoon de hotels doen die we met het reisbureau besproken hadden. Maar ben gewoon aan het kijken naar evt. andere goedkopere hotels om daar evt. op te besparen.
Anders word het gewoon een aantal dagen Kissimmee en dan een paar dagen Miami/Ft Lauderdale. En dan gaan we zo'n 2 weken.

Sanibel
18-01-12, 08:46
Ik heb nu een heel leuk vakantie park (volgens mij) gezien. Het heet Legacy Vacation Resort en zit in Kissimmee. Heeft iemand hier ervaring mee? Of is er wel eens iemand geweest? :D

Als je het Legacy Park bedoelt aan de 27 dan kan ik je mijn mening geven.
Wij hebben hier in 2009 een townhome gehuurd, waar op zichzelf niets mis mee was, ook het buurtje(een klein onderdeel van Legacy Park) waar de townhome's stonden was niets mis mee. Omdat wij uitzicht hadden op de ingang van het park viel het ons op dat er regelmatig(lees dagelijks) politie auto's met toeters en bellen het park op kwamen, dus zijn wij maar een door de andere wijken van Legacy Park gaan rijden en toen werd ons de reden duidelijk, de villa wijken worden veelal bewoont door vaste bewoners, en het was een redelijk zooitje in deze buurten. Kortom wij kiezen niet meer voor Legacy Park.

Als ik je een tip mag geven kijk dan een naar het Encantada resort.

Teleton
18-01-12, 09:00
hadden. Maar ben gewoon aan het kijken naar evt. andere goedkopere hotels om daar evt. op te besparen.
zoals Sonja al zei, er is volop aanbod. Ook in de lagere prijsklasse. Maar ja locatie, locatie! Kijk eerst eens op Google waar de hotels zich bevinden. Snor dan wat foto's van vakantiegangers op, die liegen niet. De juichende verhalen op Tripadvisor over een hotel van 30 dollar vaak wel.......

Goedkope hotelletjes boek je het best ter plekke. Dan kan je de kamer keueren en weggaan als het je niet bevalt. Heb je geboekt, dan ben je de Sjors.....

Nogmaals: Als je alleen maar wil besparen, ga dan niet. Hoe wil je nog op goedkope hotelletjes besparen? Je zoekt het nu in allerlei dubieuze hotelletjes waar een verstandige Floridaganger met een grote boog om heen rijdt. En nu zoek je alleen nog maar in Orlando, accomodaties in Miami zijn veel duurder. en je reisbureau? Is dat een Floridaspecialist?

Njit
18-01-12, 09:25
1 week verblijf in Miami is net zo duur als 2 weken Orlando. Wil je besparen, ga dan niet naar Miami :)

trails
18-01-12, 10:37
Sowieso is het duurste onderdeel van de vakantie de vlucht. Als je 1 week blijft, reken dan eens uit wat je vakantie per dag kost. Plak er een week aan vast (of 2) en je vakantie wordt per dag beduidend goedkoper. Die vlucht betaal je maar 1 keer.
We vonden vorige week een mooie condo in een mooi complex voor 200 Pond per week. Da's toch echt geen geld. Met 2-en kun je een compacte auto huren, die kosten ook bijna niks. Als je geen pretparken doet kun je wel heel veel natuurparken doen, cultuur opsnuiven e.d. Eten maak je zo duur als je zelf wilt.

River87
18-01-12, 14:45
De vlucht is inderdaad het duurste.
Ik wil ook niet in een of ander weggerot hotel terecht komen, maar probeer gewoon te kijken hoe ik leuke plekjes kan vinden voor zo min mogelijk geld, dat is toch gewoon het leukste! ;) En zo kan ik ook mijn man wat meer overtuigen van dat we deze reis echt moeten maken. :D

Ik heb in Ft Lauderdale al leuke complexen gevonden die gewoon vrij goedkoop zijn maar waar veel positieve reacties op komen (Summerland Suites, Cocobelle Resorts e.d.). Die zitten dicht bij het strand, en daar verblijven is ook leuk en makkelijk als we Miami willen bezoeken.

Nu ben ik dus nog op zoek naar een leuk verblijf in Kissimmee, voor als we ook een paar dagen naar Orlando willen. En evt. wat parken willen bezoeken.
Heb nu Coco Key Resort gevonden wat er erg leuk uit ziet!

Via het reisbureau (wat overigens geen florida specialist is, maar wel iemand die er zelf vaak is geweest), hadden we het Seralago hotel in Kissimmee & San Juan in Miami Beach.
(6 nachten Kissimee & 5 nachten Miami)

Ik ben nu dus aan het kijken voor evt. andere leuke verblijfsplekjes, en anders word het waarschijnlijk toch het reisbureau tripje. ;)

Teleton
18-01-12, 15:38
Via het reisbureau (wat overigens geen florida specialist is, maar wel iemand die er zelf vaak is geweest), hadden we het San Juan in Miami Beach.

Review van januari 2012 San Juan:
Unless you are a prostitute or a drug dealer I strongly recommend you do not stay at this hotel-if you can even call it that. I've never felt so unsafe and sick in the stomach as I did when I stayed here. The place stinks and the rooms are completely run down. Homeless people hang out and sleep in the lobby Of
San Juan is for single blokes, backpackers and drug dealers on a budget.

Het was toch een verlate honeymoon? Dit soort 'hotels' biedt geen enkele Floridaspecialist aan. Maar ja, iemand die er vaak geweest is, da's natuurlijk andere koek. Dat zit wel snor.....](*,)

Coco Key Resort is een prima lokatie, maar met alle respect, je kunt dit resort toch niet vergelijken met budgetlokaties als Seralago of Legacy Park?

River87
18-01-12, 15:44
Waarom doe je eigenlijk zo lullig tegen me? Ik vraag toch ook gewoon maar dingen. Omdat ik naar een reisbureau ben geweest die me als voorbeeld dat hotel geeft, of omdat ik vraag naar ervaringen met legacy omdat dat op nummer 3 komt als ik zoek naar hotels in Kissimmee, hoef je niet meteen zo stom te doen alsof ik wel heel erg domme dingen van plan ben.

Ik kan blijkbaar uit jou reactie opmaken dat ik hier helemaal niets hoef te vragen want zelfs iemand die er geweest is is niet te vertrouwen.. :S

En over het hotel waar ze geweest zijn is trouwens Seralago. En ik hoef geen 4 of 5 sterren hotel om te verblijven, want ben toch vaak op pad. Dus simpel is voor mij prima.

Teleton
18-01-12, 17:17
Waarom doe je eigenlijk zo lullig tegen me? . Wie doet er nu lullig tegen je. Iemand die je een hoerenkast als hotel aanraadt, of iemand die je d'r vriendelijk op wijst dat je misschien beter een deurtje verder kan kijken?

trails
18-01-12, 17:27
Toch heeft Teleton echt wel een punt hoor. Je kunt natuurlijk volledig afgaan op iemand die zegt dat ie er een paar keer is geweest. Maar het is altijd verstandig om eens te kijken op een site als Tripadvisor. Hierop kunnen reizigers reviews zetten. Als je goed leest kun je meteen eruit halen welke je serieus kunt nemen en welke niet: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g34439-d145477-Reviews-San_Juan_Hotel-Miami_Beach_Florida.html
Op diezelfde pagina staan ook foto's die gasten hebben gemaakt van hun hotel. Kijk daar eens naar en bepaal dan of dit hotel voor jou is of niet.
Je hoeft echt niet de hoofdprijs te betalen wil je in een fatsoenlijk hotel zitten, als je iets verder weg zit van de beach dan liggen de prijzen al een stuk lager. Misschien iets als deze: http://www.kendallhotelandsuites.com/suite_hotel_miami_florida.html.

Als je geen opmerkingen wilt hebben op wat je schrijft (zoals b.v. namen van hotels) dan kun je ze beter niet neerzetten hier. De intentie is toch altijd dat we iemand willen helpen.
Stel je zou dit hotel boeken en je komt inderdaad in een door "prostitutes and drugdealers infested hotel" dan zou je blij zijn met Ton zijn stukje dat je nu toch maar mooi waarschuwt. En dat hoeft hij natuurlijk niet te doen. Het is tenslotte jouw vakantie en niet de zijne.

Njit
18-01-12, 17:53
En ik hoef geen 4 of 5 sterren hotel om te verblijven, want ben toch vaak op pad. Dus simpel is voor mij prima.

Deze meneer is ook vaak op pad en kiest ook voor simpel :)

http://wonen.blogo.nl/files/2009/01/slapen%20onder%20kartonnen%20doos.jpg

Maar ook aan een 3*** hotel kun je best wel wat eisen stellen. Dat het er schoon is bijvoorbeeld. En dat je je er veilig voelt is ook wel prettig. En met zoveel keus aan hotels is het echt niet nodig om met een krot genoegen te nemen.

River87
18-01-12, 17:55
Nou het kwam op mij niet zo vriendelijk over, maar goed misschien heb ik het verkeerd geïnterpreteerd. Sorry.

San Juan is in ieder geval van de baan. Ik denk dat ze bij het reisbureau ook niet alles weten van elk hotel. Dus het is vast niet verkeerd bedoelt.

Ik ga in ieder geval nog even verder kijken en zoeken...

Klopt het trouwens dat de vliegtickets in januari goedkoper zijn?? Anders kan ik misschien overleggen met hubby om de reis uit te stellen tot januari volgend jaar. (Al ga ik natuurlijk liever dit jaar nog).

Njit
18-01-12, 18:11
Goedkoper dan welke andere periode? Januari is geen hoogseizoen dus dat scheelt sowieso. En als je er op tijd bij bent dan kun je lekker je slag slaan..

petrajessy
18-01-12, 18:40
Tip: tik ook even het adres in op Google dan zie je ook al een beetje waar je terecht komt.
In het geval van San Juan hotel is dat echt schrikken. Goed dat je het geannuleerd hebt .

1680 Collins Avenue
Miami Beach‎ FL‎ 33139-3186
Verenigde Staten

Teleton
18-01-12, 18:56
Nou
San Juan is in ieder geval van de baan. Ik denk dat ze bij het reisbureau ook niet alles weten van elk hotel. Dus het is vast niet verkeerd bedoelt.).
Nou zeg......een heel mager excuusje en het nog opnemen voor die laaienlichters die je in een junkenhol wilden opbergen. Over lullig doen gesproken.......[-X.

River87
18-01-12, 19:15
Goedkoper dan welke andere periode? Januari is geen hoogseizoen dus dat scheelt sowieso. En als je er op tijd bij bent dan kun je lekker je slag slaan..

Het plan was nu September.
Is er niet iemand die nu in januari gaat en kan diegene mij vertellen hoeveel een ticket nu kost? (Naar Stanford (Orlando) of Miami retour).

Ik wil het niet voor het reisbureau opnemen hoor Teleton.
Maar het is een algemeen reisbureau dus helpen met reizen over de hele wereld, dus ze zullen vast niet weten hoe elk hotel is.
Maar ik zal het ze even vertellen, zodat ze er ook geen andere mensen heen sturen.

rolandino
18-01-12, 19:23
Ticket prijzen verschillen per dag, wat zeg ik per minuut. Zo betaal je voor hetzelfde ticket de ene dag 500 euro, en enkele weken later kan dit 600 of 700 zijn, maar ook 400 is een kans (wel een kleine kans maar goed).

Gewoon Arke in de gaten houden (als je alleen met hun wil vliegen), en boeken wanneer jij denkt dat de prijs gunstig is. Voor richtprijzen kun je kijken in de topics op dit forum, en eventueel op andere sites.

Innieminnie
18-01-12, 21:04
Ik ga over iets meer dan een week. Maar een retour nu kost je nu tussen de 399 en 508 euro pp via Arkefly, en dan zit je in de economy class. En vlieg je naar Orlando Sanford. Kan je gewoon controleren via www.arkefly.nl. Heb zelf niet via arke/arkefly geboekt. Heb via Thomas Cook geboekt. En incl. hotel, dus kan niet precies zeggen wat ik voor het ticket betaald heb van Arkefly. Ook omdat ik een vlucht later heb gekregen op de terugweg voor dezelfde prijs. En heb transfer van&naar hotel. Maar inderdaad zoals Rolandino zegt, prijs verschilt per dag. Mijn retourvlucht naar New York heb ik uiteindelijk 30 euro meer voor betaald vergeleken met halverwege vorige week.

Maar ja, niemand kan in je portemonnee kijken. Je kan genoeg info vinden. Zoals trails ook al zei, je kan genoeg reviews lezen op tripadvisor. En geen enkel hotel is in mijn ogen 100% perfect. Het is maar net wat je zelf prettig vind, maar in een hoerenbuurt bijvoorbeeld zou ik niet snel willen zitten, hoeveel sterren een hotel ook heeft. Altijd goed uitzoeken kan een boel ellende besparen.

Silvana
18-01-12, 23:19
Hoi hoi
Ik kan je niet de ticket prijzen geven maar wij hebben via arke geboekt 9 dagen + hotel worldquest resort!
520 euro betaald vliegen we terug comfort class.
Dit was natuurlijk ook een hele mooie aanbieding!!

moonlight91
19-01-12, 09:11
ik heb voor komende vakantie Seralago hotel & suites geboekt
ik kan je er dus eind mei meer over melden
mits ik intussen tijd niet annuleer
ik vind de referenties zo wisselend,dat ik steeds meer begin te twijfelen
(normaal boek ik niet als het `cijfer ` bij hotels.com lager ligt dan een 4)
de keuze was overigends niet de prijs maar de kidssuite die mij de reden gaf om te boeken,prijs was een prettige bijkomstigheid

qua prijs voor de vlucht kun je de websites van maatschappijen,of andere ticketsites raadplegen
je kunt daar altijd de zoekfunctie gebruiken,zodat je een beeld krijgt van het aanbod

r.teeuwsen
20-01-12, 09:37
ik vind de referenties zo wisselend,dat ik steeds meer begin te twijfelen

@Moonlight91: Dat had ik ook met een Hotel wat wij komende zomer hebben geboekt in Daytona Beach. Zeer wisselende recentie's, zeer postitief maar ook zeer negatieve recenties, ik ben daar vorige week langs geweest en wat blijkt, de helft van het Hotel is in particuliere handen en de andere helft in eigendom en onderhoud bij de hotelorganisatie zelf. De klachten van gasten die dus een niet onderhouden/slechte schoonmaak aantreffen zijn in 99% van de gevallen van de particuliere verhuurders. Daar is door het hotel geen controle op, jammer maar waar!
Ik heb rechtstreeks bij het Hotel geboekt en moet zeggen de kamer die wij krijgen ziet er tiptop uit! Prachtig resort met twee grotere zwembaden, een binnenbad en bubbelbaden...mooi restaurant, ik heb mijn ogen uitgekeken. Hotel baalde ook dat ze in het verleden de helft van de kamers in particuliere handen heeft gedaan, op zich is dat niet zo erg maar ze hebben geen waterdichte afspraken gemaakt betreffende onderhoud en schoonmaak! En nu zitten ze dus met negatieve maar gelukkig ook positieve feedback!

AgnesB
20-01-12, 16:55
Welk hotel is dat in Daytona Beach, wij zijn nl daar ook op zoek naar een hotel.

Teleton
20-01-12, 17:05
Welk hotel is dat in Daytona Beach,
lees Remco's blog (http://remcoflorida-januari2012.blogspot.com/2012/01/dag-3-maandag-9-januari-2012.html)over het Daytona Beach Resort!

flora44
20-01-12, 21:12
Ik heb heb het Clarion Inn Lake Buena Vista geboekt.

Vroeger wel eens geweest, nu is het inmiddels gerenoveerd en van een andere keten

Scoort bij Hotels.com een 4.1, Moonlight. Ligt centraal, wel bij een weg, maar toen eigenlijk geen last van gehad

Daarna gingen we naar duurdere Disney en Downtown Disneyhotels, maar botste nou tegen een aanbieding aan van 720 euro voor 3 weken. Bij hotels.com en expedia staat hij voor het dubbele...

YBodur
21-01-12, 10:51
Wij vliegen met Arkefly en vliegen heen en terug in de comfort class. Ik ben voor 3 personen zo'n 1500 Euro kwijt. Slapen doen we in het Fairfield Inn by Marriott. Dit hotel ligt in Lake Buena Vista en is ons vorige keer erg goed bevallen. Niet duur maar wel goed en inclusief simpel ontbijt. Direct naast het hotel ligt een Golden corral waar we een aantal keer hebben gegeten en ook een Bahama breeze ligt in de buurt.
Wij vertrekken 23 April en zijn nu al aan het aftellen!

mrloes
22-01-12, 09:50
Via Expedia een 2 slaapkamer-apprt geboekt in 't Polynesian Isles Resort (Kissimmee)voor 238 Euro, 4 nachten!

In Miami via HomeAway een apprt geboekt voor 3 nachten voor 412 Dollar incl eindschoonmaak in 'The Hudson', South Beach.

Zoeken en blijven zoeken, lezen op Tripadvisor!
Wat ik ook vaak doe is op Google Maps zoeken naar 'hotels' of 'B&B' en dan alle rode bolletjes aanklikken en kijken wat er achter schuilt. Als een hotel je dan aanstaat bezoek je hun eigen website en stuur je evt een email.
Op deze manier kom je ook kleinere accommodaties tegen die niet opgenomen zijn bij
BOOKING of Expedia bv.

Koko223
26-01-12, 18:29
Goeieavond!

Even een vraagje. Mijn vriendin en ik plannen een eerste bezoek aan Orlando. Wegens het werk van mijn vriendin zijn wij gebonden aan de schoolvakanties. Mijn vraag is of het qua drukte (disneyparken) beter is in de zomervakantie (2012) of in de Paasvakantie (2013)? Zou het met 2 personen een goed idee zijn om een villa te huren of komt dit enkel voordelig uit als je met meerdere personen bent...

Alvast bedankt voor jullie reacties!

De rest van mijn vele vragen ga ik toch proberen vinden bij het lezen van dit fantastisch forum :-)

Njit
26-01-12, 19:02
Er zijn genoeg Forumleden die lekker met z'n tweetjes een villa huren. Maar een Condo behoort ook tot de mogelijkheden (appartement). Het is maar net wat je wilt uitgeven aan je accomodatie..

r.teeuwsen
27-01-12, 21:24
@ Koko223: Pasen is dé vakantie in Florida, dus heel druk... Maar wel weer een betere temperatuur en minder kans op een regen en onweersbui. Die heb je in de zomer nagenoeg elke dag. Voor accomodatie's betaal je wel meer in de Paasperiode! Maar ik zou voor de Paasperiode kiezen!! In 2013 is dat 23 maart en dan twee weken.

Koko223
03-02-12, 15:47
Bedankt voor uw reactie!
In België start de paasvakantie in 2013 vanaf 01/04/2013, op internet lees ik dat de vakantie "springbreak" in Florida vooral in de maand maart valt. Zou het dan in de 2e week van Paasvakantie (08/04/2013) rustiger zijn, of gaat dit weinig verschil geven. Zo zouden we bv de parken bezoeken in de 2e week.

Tamara36
07-02-12, 10:46
Ben al even aan het struinen geweest maar ga toch mijn vraag in de groep gooien ;-) Ik ben druk aan het kijken naar een leuke plaats in de buurt van de grote parken. Dus een plaatsje waar je ook leuk kunt winkelen, rondstruinen of wat dan ook. Kissimee schijnt erg leuk te zijn? Enne, ik heb een superleuk huis gezien in Haines City... Advies is echt heel erg welkom! :-)

Thank`s guys!

Teleton
07-02-12, 12:38
Dus een plaatsje waar je ook leuk kunt winkelen, rondstruinen of wat dan ook. Kissimee schijnt erg leuk te zijn? Enne, ik heb een superleuk huis gezien in Haines City...!
Misschien is het handig om wat meer over jezelf en je vakantieplannen te vertellen? De vraag is wat je nog meer op je programma hebt staan tijdens je vakantie. Hoe is de gezinssamenstelling, waar gaat de belangstelling naar uit? Je kunt in de Orlando Area namelijk op iedere hoek van de straat winkelen. Kijk zelf eens op Google hoe ver Haines City van de beroemde Outletcentra en Shopping Malls ligt en bepaal dan zelf of je daar wil zitten. Waarmee niet gezegd is dat je in Haines City niet kunt winkelen, rondstruinen of wat dan ook.......

Het is vaak een kwestie van smaak. De 192 in Kissimmee wordt door velen als de lelijkste weg van de VS aangeduid. Toch gaan er duizenden mensen per jaar naar deze omgeving vanwege de talloze hotels, restaurantjes, winkels etc. Hetzelfde geldt voor de International drive, Lake Buena Vista of de relatief nieuwe communities aan de 27. De een vindt het er fantastisch, de ander wil er nog niet begraven worden. Florida heeft voor elk wat wils. Veel lezen (reisverslagen) en goed gebruik van de moderne hulpmiddelen op internet wil vast wel helpen om zelf je keuze te kunnen bepalen.

De keuze tussen Haines City en Kissimmee aan het forum voorleggen gaat je niet erg helpen, ben ik bang. Want waar wil je nu precies advies over? Een fantastisch huis in Haines City? Het barst in de Orlando Area van de fantastische huizen, echt waar!

Tamara36
07-02-12, 14:21
Ok, effe wat extra info over ons gezelschapO:) 3 65+, 2 dames en 1 heer, dan hebben we nog een man van 46, ik, 36 en mijn zoon van 11. Lekker in alle leeftijds groepen dus. De 2 oudere dames vinden het heerlijk om winkeltjes en markten af te struinen en wandelen heel graag. Ik sluit me daar ook al bij aan met mijn 36:wink:

We zijn allemaal gek op de natuur en een beetje bosrijk zou al super zijn. Denk wel dat de oudere dames een hartverzakking krijgen bij het zien van een alligator, maar de rest vindt dat helemaal super! (niet de hartverzakking, maar de alligator uiteraard...) Verder willen we uiteraard 1 of meerdere van de parken bezoeken maar welke... da`s nog de vraag. Ik heb begrepen dat er een Legoland bij gekomen is en aangezien mijn zoon daar helemaal fan van is, zal dat ook een goede optie zijn.

Verder gewoon ff helemaal niets doen, gewoon genieten van wat je daar ziet en lekker bijtanken van alle drukte hier. We gaan, als alles meezit, 26 april die kant op en blijven dan 12 nachten. Ik heb net ook even naar de plaats Celebration gekeken en dat ziet er helemaal super uit! Maar ja, net wat je al aangeeft, er is zoveel! Het is ook mijn enthousiasme wat het misschien wat chaotisch over doet komen... Forgive me:lol: Maarreh, alle tips zijn welkom!!!

Thank`s!

Maya1973
07-02-12, 18:10
Hoi Tamara,
Winter park is op zich ook wel een leuk plaatsje.
Er liggen een paar grote meren ( maar ja die zijn er wel meer in Florida...duhu)
Winter park zit denk ik wel in de iets duurdere prijsklasse.
We gaan er ieder jaar wel een dagje heen.
Ik heb geen ervaring hoe het is om daar echt te vertoeven, maar ik kom er in ieder geval graag.
Naar mijn idee is winterpark iets klassieker, niet zo veel "kermis" ( niet negatief bedoeld hoor).

als je iets wil lezen over ons uitstapje naar winter park, dan kun je mijn blog lezen als je wil:

http://mayaorlando2011.blogspot.com/2011_03_21_archive.html
(helemaal naar beneden scrollen tot aan Maandag)

rotarynette
07-02-12, 22:11
Hallo Tamara,

Wij zijn meerdere malen in Haines city geweest,het park Southern Dunes.
Naar de mall's en outlets is het wel zo'n 45 min rijden,maar...voordat je het park oprijd is er links een Wall mart en rechts een Winndixie,en een dollarstore.
Aan de overkant van de weg ook wat winkels maar niet echt interessant.
Het uitzicht op de golfbaan is wel leuk,net teletubbieland ;-)
Suces met zoeken!
groetjes,Annette

Tamara36
07-02-12, 23:20
@ Maya, Dankjewel voor de tip! Heb al even stiekem gekeken naar Winter Park, maar idd, ligt net buiten ons budget ;-) Nu hoeven we niet zuinig te doen maar dat stellen we nog maar ff uit! hahaha, ziet er wel fantastisch uit! Ik ga morgen eens even je blog lezen, had er vanavond even te weinig tijd voor, dus morgen heb ik leesvoer. Dankjewel in ieder geval voor je reactie :-)

@ Anette, Jij ook bedankt voor je reactie. Was inderdaad aan het kijken naar het park dat jij benoemde. Ik denk dat ik dan toch nog eventjes moet "doorstruinen". Wel erg handig dat jullie er al eens geweest zijn. Kissimee, is dat wat shoppen betreft leuker? Of andere suggesties?

Goh, zou er lui van worden zo met jullie hulp! (Dacht het niet, veels te leuk om dingen uit te pluizen ;-) )

Thank`s!!!

Groetjes,
Tamara.

Riverwood
11-02-12, 10:06
@Tamara36

Winkelen in Florida doe je meestal in een Mall,Outlets etc.,deze liggen veraf van Haines City,markten zoals wij ze kennen hebben ze hier niet en wandelen doe je meestal in een State Park, zeker geen straatje om in de buurt,advies kom wat meer richting Orlando zodat je niet elke keer teveel reistijd hebt.
Winterpark is een leuke plaats om een dag door tebrengen.
Succes met de voorbereiding en een fijne vakantie.

@Annette

Helaas is de golfbaan gesloten en is het uitzicht geen teletubbieland meer, voor het geval dat je een villa daar huurt om te golfen informeer eerst even hoe de situatie is met de baan.

Groetjes Henke.

rotarynette
11-02-12, 19:59
De golfbaan dicht?dat wist ik niet,maar bedankt voor de info!!

Daan
13-02-12, 06:45
Even mijn vraag in dit topic plaatsen, want met zoeken kan ik niet echt veel vinden. Weet er iemand of er ook iets van een Standup Comedy Club oid is in Orlando? Ik kon wel in Wonderworks iets vinden, maar verder niets.

Robbie1983
21-02-12, 17:54
Wij ( ikzelf, 29 jaar en mijn vriendin 27 jaar), willen graag Orlando als uitvalsbasis gebruiken voor een bezoek aan:

1 of 2 pretparken
Dagje outlet shoppen
Bezoek aan daytona
Bezoek aan Kennedy space center
Wij vinden het prettig om s avonds lekker ergens te gaan eten en daarna in een barretje een biertje te drinken. ( dus op loopafstand is hierin belangrijk)

Voor bovenstaande activiteiten zijn wij op zoek naar een goede uitvalsbasis.
Heeft iemand een goede tip voor ons.

Uiteraard hebben wij de beschikking over een huurauto.

Njit
21-02-12, 18:10
Op loopafstand is in de USA altijd een raar begrip. Men loopt in principe nooit ergens heen. De enige personen die je ziet lopen op straat zijn toeristen :) (en die zie je soms ook lopen op plekken waar het ronduit gevaarlijk is).

Qua vertier is het meeste te doen op de International Drive. Je hebt daar ook de I-Drive waarmee je met de bus een bar zou kunnen bezoeken. Maar in het algemeen stappen Amerikanen zelf gerust met een biertje/wijntje op in de auto.

Teleton
21-02-12, 18:55
Voor bovenstaande activiteiten zijn wij op zoek naar een goede uitvalsbasis.
.
Toch nog maar eerst weer eens een vraag: Wat vind je zelf een goede uitvalsbasis: Hotel, appartement, townhouse, villa, resort.......? En moet dat dan luxe zijn, standaard of economy? Er is zoveel keuze, 't is toch een kwestie van jezelf inlezen en dan je keuze maken, denk ik. Er zijn in de Orlando area verschillende gebieden die allemaal even geschikt zijn als uitvalsbasis voor jullie tripjes. Njit noemde er al een de International Drive, je hebt ook de kilometerslange 192 met alle soorten accomodaties en een buslijn, Lake Buena Vista, de omgeving van Universal of van SeaWorld, de nieuwere communities aan de 27 en zo zijn er nog wel meer. Restaurants zijn er te over, waar je ook zit. Over de loopafstand is Njit duidelijk; men gaat nauwelijks te voet.

Robbie1983
21-02-12, 21:29
Uitvalsbasis is voor ons een hotel. De classificatie vind ik voor nu even niet zo belangrijk, het gaat mij om een goede plek van waaruit je de omgeving kunt bezoeken.

Bovenstaande tips hebben mij in ieder geval goed op weg geholpen. Bedankt!

moonlight91
22-02-12, 10:16
wij hebben vorig jaar in `the castle` gezeten
een hotel aan de INT.DR , en vandaar uit was er redelijk wat op loop afstand te doen ,als je wat wil drinken tijdens of na het eten

Tamara36
26-02-12, 10:00
Nou, onze plannen zijn ietsje veranderd! We gaan naar Cape Coral! Superleuk huis gehuurd, tickets zijn geregeld dus de voorpret is begonnen! Nu ga ik de rest van het forum maar eens even goed verkennen voor nog meer tips :-)

mercike
05-05-12, 15:44
Hallo iedereen;

Na 9 jaar niet op vakantie gaan, doen we nu ineens 't grote werk....:razz:
We hebben 4 deugnieten, dus was de beste optie ergens een huis of appartement huren......we hebben jaren geleden van iemand een adres gekregen om een villa te huren in Kissimmee, dat papier heeft zelfs de verhuis overleefd, it was meant to be dus......;)
Onze kids zijn 13j, 10j, 9j en bijna 7j.....wordt dus een heel gedoe, vooral op 't vliegtuig....(heb ik als mama het meeste 'bang' van, zeker als je weet dat onze kids ni echt kunnen stilzitten en zich snel vervelen......jaja, waar beginnen we aan????) hihi
Tickets en huurauto zijn al in orde, villa is al geboekt in juni vorig jaar......
We weten wel al een beetje wat we willen doen, maar ik ben er zeker van dat ik hier nog vanalles kan 'bijleren' en tips krijgen.
Magic kingdom, animal kingdom, sea world, universal studio's en bush gardens staan op het verlanglijstje, mss clearwater marine aquarium, na het zien van Dolphin tale willen de kids Winter een keertje écht zien, daytona beach is ook de moeite denk ik....... kennedy space center, daar zijn we nog niet uit, hebben de kleinsten daar iets aan? Natuurlijk willen de girls ook eens gaan shoppen en willen we daar lekker gaan eten, want koken doe ik elke dag, een heel jaar door, met veel liefde weliswaar, maar mama wil ook een beetje vakantie!
We vertrekken 2 juli en komen in Brussel terug aan 21 juli 's morgens.
We zullen daar dus zijn on the 4th of july, we hebben al begrepen dat alles dan gesloten is, wat gebeurt er nog meer dan? Voor de kenners onder jullie.....welke dag kunnen we best welk park bezoeken? Zijn er nog andere aanraders? Best flextickets of combitickets kopen? Wachten tot we daar zijn om eventueel gebruik te kunnen maken van kortingsbonnen?
Ik lees het graag!

Vele groetjes

Moderator Michael66:
Hoi Mercike, ik heb je bericht met al jevragen toegevoegd aan een bestaand onderwerp over de "1e keer naar Orlando". Hier staan al een heleboel vergelijkbare vragen, én een heleboel antwoorden en tips! Lees er eens een aantal door, wie weet heb je er wat aan.
Voor een aantal van je vragen zijn ook al aparte onderwerpen geopend op het Florida Forum. Als je in de blauwe bak bovenaan het forum op "zoeken" klikt en dan een zoekterm intypt (bijv. tickets, paspoort, kinderen etc) dan kun je daar ook al een heleboel info vinden. Veel plezier!

rolandino
05-05-12, 17:47
Dat is een hele waslijst ;-) Ik probeer de zaken even te beantwoorden, veel (eigenlijk alles) kun je ook terug vinden op het forum middels de zoekfunctie.

- Je kinderen houdt je vast wel rustig met de films in het vliegtuig of een DS/PSP/etc. Anders is duct tape ook wel handig ;-)
- Kaartjes kopen doe je over het algemeen het beste via internet. Maak eerst een duidelijke keuze welke parken je wilt bezoeken, zodat je gericht kan zoeken. Voor het kopen heb je sites zoals undercovertourist, attractionticketsdirect, etc. Vergelijken, vergelijken, en je komt tot een goede prijs. Soms is een combikaart goedkoper, maar dat hangt af van welke parken je wilt bezoeken.
- Disney kaarten bestel je alleen van tevoren als je meer dan 2 dagen de Disney parken wilt bezoeken. Ik lees maar 2 van de 4 parken, die je dus in 2 dagen kan doen. Dus haal je die het beste gewoon aan de balie. Wil je ook de andere parken bezoeken, of rustig aan doen en vaker naar Magic Kingdom, dan heb je vaak leuke aanbiedingen op verschillende sites (3 dagen betalen, 4 krijgen, etc.)
- Kennedy is leuk voor iedereen, dus ook de 7-jarige zal zich daar prima vermaken.
- Shoppen in Orlando is niet moeilijk :) Je hebt er 2 outlet centers van Premium zitten. Tevens heb je nog de Florida mall, en de Mall at Milenia (de laatste is wel een categorie duurder maar ook wel leuk om een keer te kijken). Voor alle malls geldt dat ze vaak kortingsbonnen hebben die je vanaf hun website kunt halen. Vaak is dit enkel een bon om een kortingsbonnen boekje op te halen bij de service balie. Dit scheelt vaak nog leuke bedragen.
- Voor het eten abonneer je, je ook op zoveel mogelijk restaurants (Fridays, Outback, Longhorn, etc.). Je krijgt vaak bij het aanmelden direct een kortingsbon die enkele weken geldig is. Het beste doe je dit dus de week voor je weg gaat, zodat de bonnen nog geldig zijn.

Teleton
05-05-12, 19:13
We zullen daar dus zijn on the 4th of july, we hebben al begrepen dat alles dan gesloten is, wat gebeurt er nog meer dan?
Hmmm..ik weet niet waar je dat hebt gevonden. Postkantoren en banken zijn gesloten. Alle themaparken zijn gewoon open, net als de grote horeca ketens en retailers.

Tip: Probeer de zoekfunctie eens op 4th of july. Je vindt dan veel informatie, waaronder dit topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3569&highlight=july).

mercike
05-05-12, 20:40
Teleton, bedankt voor de tip, heb alweer wat bijgeleerd! Dacht wel dat alle winkels gesloten waren.....maar dat blijkt dus van niet....

Rolandino, bedankt voor alle antwoorden! Er zullen nog wel wat vragen komen....;)
Die duck tape vind ik een goeie suggestie....:-P I.v.m. Ds,kids hebben een R4 kaartje, kan dit zonder problemen door de douane? En we nemen een laptop mee, mag daar gedownloade muziek opstaan?
We zijn in '97 ook naar Amerika geweest, de westkust bezocht, maar dat was voor 9/11.....dus veel minder strenge controle.....we willen zeker zijn dat er niks verkeerd loopt! :???:
Moeten we ook een verklaring van de dokter meenemen over de medicijnen die we meenemen?
De sites voor de inkomtickets ga ik allemaal eens vergelijken!

Groetjes

rreedijk
05-05-12, 20:42
Rijd ook zeker even naar Front street in Celebration. Er ligt daar op de hoek een grote fontein waar de kids heerlijk kunnen spelen (neem wel een handdoek mee, want ze worden zeker nat), terwijl jullie heerlijk aan de overkant een ijsje eten op het terras.
http://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/01/05/d7/40/celebration-fountain.jpg

mercike
05-05-12, 21:12
Ziet er leuk uit!!!! Bedankt voor de tip, kids zijn je nu al dankbaar....:lol:

Don Fernando
06-05-12, 04:15
En we nemen een laptop mee, mag daar gedownloade muziek opstaan?


De douane gaat echt niet kijken wat er op je laptop staat.

Iris02
06-05-12, 07:57
De grote malls zijn gezellig open op 4 juli :-)
Met de leeftijden van jouw kinderen is het ook leuk om naar Wet 'n Wild te gaan of Aquatica. Dit kan je bijvoorbeeld overdag doen en in de avond naar het vuurwerk gaan kijken.
Island of Adventure (bij Universal Studio's) is ook een aanrader voor deze leeftijdscategorie. Vooral als ze van Marvel houden.
Discovery Cove mag niet ontbreken op mijn lijst, maar dit is wel een prijzige themapark (ondanks dat je voor 14 dagen toegang kan krijgen tot een ander park).

En in het vliegtuig...... zorg ervoor dat je nieuwe films, boeken ds-spellen etc bij je hebt. Van te voren even vertellen dat ze het een lange reis is maar dat er aan het eind van de reis een geweldige vakantie in het vooruitzicht is, kan meehelpen.

Teleton
06-05-12, 09:38
Moeten we ook een verklaring van de dokter meenemen over de medicijnen die we meenemen?
probeer eens met de zoekfunctie: medicijnen. Er rolt je een schat aan informatie tegemoet. Heb je dan toch nog vragen? Stel ze in het topic over de medicijnen, zo blijft de informatie lekker overzichtelijk voor de nieuwkomers.

mercike
06-05-12, 11:08
Ik vond niet direct iets over medicijnen terug, vandaar hier mijn vraag, maar bedankt, ondertussen alles gevonden! :-D

De waterparken wil ik wel graag doen, maar de jongste kan nog niet goed zwemmen en ik denk dat ik me een hele dag ongerust zou voelen, want ze heeft een karaktertje en wil alles eens alleen proberen....:-k

Discovery cove is door de prijs een beetje afgevallen.....ineens met 6 personen.....

Ze tellen allemaal mee af, maar ze beseffen nog ni goed dat het heel lang zal duren......maar wie weet, eens het zover is, hebben we 4 modeldeugnieten......hihi

Lauya
09-05-12, 15:35
Goedemorgen!

Momenteel zitten we nog lekker aan de Gulf Coast, maar zaterdag vertrekken we richting Orlando. En zondag is het moederdag!!! Ik heb al even gekeken op de drukte kalender, en eigenlijk wordt zo'n beetje elk park je afgeraden.
Heeft iemand ervaring met Moederdag (of een andere feestdag) in Orlando? Zelf denk ik dat we het beste gewoon een dagje relaxen in het hotel doen, misschien naar een Mall? Of heeft iemand hier nog een andere leuke tip?

Groet,

Lauya

Mushu
09-05-12, 15:54
Vorig jaar was ik met moederdag in Magic Kingdom. Ik kan me niet herinneren dat het heel erg druk was, wel kregen mijn moeder en ik bij binnenkomst een bloem.
Je weet het nooit met de drukte dus misschien is het beter gewoon te doen waar je die dag zin in hebt.

wehave
10-05-12, 00:20
Wij gaan zelf naar Magic Kingdom en volgens Tourguidemike valt het in de ochtend juist mee.
Je moet alleen niet te lang blijven.

Sinan&Sam
01-07-12, 15:04
Hallo allemaal,

Volgend voorjaar zijn we enkele dagen in Orlando. Waarvan 1 dag " Pretparkloos ".
We zijn nu aan het twijfelen wat we dus die ene dag moeten gaan doen; de Premium Outlet, Mall at Millenia ( of gewoon deze 2 combineren ), International Drive ( weet niet of hier überhaupt iets te beleven is, behalve de restaurants )
of Downtown Orlando ( als het centrum tenminste gezellig is ). Wat raden jullie aan?

PENPE
01-07-12, 15:16
Ik zou gaan voor de Premium Outlets :D

Dan kun je ook nog kiezen uit Premium Outlets Vineland Rd of Premium Outlets Int Drive ;)
( eerstgenoemde is onze favoriet )

YBodur
01-07-12, 16:15
Hallo allemaal,

Volgend voorjaar zijn we enkele dagen in Orlando. Waarvan 1 dag " Pretparkloos ".
We zijn nu aan het twijfelen wat we dus die ene dag moeten gaan doen; de Premium Outlet, Mall at Millenia ( of gewoon deze 2 combineren ), International Drive ( weet niet of hier überhaupt iets te beleven is, behalve de restaurants )
of Downtown Orlando ( als het centrum tenminste gezellig is ). Wat raden jullie aan?

Ik zeg ook Premium Outlets! Beginnen bij de outlet aan Vineland Ave. dan lunchen bij de foodcourt en via international drive door naar de outlet aan International Drive.

rolandino
01-07-12, 16:37
Ik sluit me aan bij bovenstaande twee reacties. Ook ik vind Vineland net wat fijner dan de Premium aan de International Drive. Mall at Millenia is leuk om even rond te kijken, maar hoef je niet heen te gaan voor de koopjes.

José
01-07-12, 17:51
En als je nog wat tijd over hebt is de Florida mall erruggg leuk!!!:D

Sinan&Sam
01-07-12, 21:49
Iedereen bedankt voor de reacties! Volgens mij moeten we naar de Premium Outlets ;-)

cindy74
01-07-12, 21:53
Florida mall is inderdaad beter dan mall at millenia in de laatste zijn flinke dure winkels zoals chanel , gucci , louis vuitton enz ....
Ik kies dan weer voor de premium outlets aan de international drive waarom ze hebben er een outlet last call by neimann marcus een sax fifth avenue en een true religion outlet en een betsey johnson outlet en een ugg outlet en forever 21 een super grote en een outlet van victorias secret .....daarom dus

Sinan&Sam
01-07-12, 22:08
The Mall at Millenia wilde we eigenlijk alleen heen omdat het er op de foto´s zo mooi uitziet. Nu gaan we er gewoon heel vroeg uit om allebei de Outlets op 1 dag te pakken. Heb niemand over Downtown Orlando gehoord, is daar helemaal niets te beleven?

cindy74
01-07-12, 22:22
Niet om te shoppen. Is wel leuk voor een keertje s avonds te doen

Sinan&Sam
01-07-12, 22:32
Niet om te shoppen. Is wel leuk voor een keertje s avonds te doen

Oké thanks, dat maakt de keuze nog makkelijker :-)

SpaceAce
01-07-12, 22:54
The Mall at Millenia wilde we eigenlijk alleen heen omdat het er op de foto´s zo mooi uitziet.

En The Mall at Millenia heeft The Cheesecake Factory en P.F. Changs =P~ Twee restaurants welke je absoluut niet over mag slaan ;) (net zoals Olive Garden, TGI Fridays, Outback, Longhorn, Applebees, Fogo de chao - óf Texas de Brazil, das hetzelfde laken een pak - en The Melting Pot... maar dát is weer een ander discussiepunt ;) )

Sinan&Sam
01-07-12, 23:07
The Cheesecake Factory gaan we sowieso niet overslaan ;-) vorig jaar in San Fransisco zijn we er geweest bij de Macy's op het dakterras, inclusief prachtig uitzicht. En nog een keer in Ceasars Palace, Las Vegas. Dus die zullen we ook in Florida weer opzoeken :-)

Mickey99
02-07-12, 19:11
Ik kan Downtown Disney ook nog aanraden. Ook leuk om in de avond een keer naartoe te gaan. Er zitten daar ook een aantal leuke winkels en leuke restaurantjes. Aanrader is Wolfgang Puck Cafe.

Tini
02-07-12, 19:12
Cheesecake Factory wilden wij ook wel eens met een bezoekje vereren, tot we zagen dat er een wachtrij van 45 minuten was. Dat hadden we er toch niet voor over, dus dan maar weer naar Starbucks. Ook helemaal geen straf ;-)

Mickey99
02-07-12, 19:13
Starbucks kun je toch niet vergelijken met The Cheesecake Factory? Of ging het bij jullie alleen om de cheesecake?

romyonline
06-07-12, 23:44
Hallo iedereen, ik ben mijn eerste reis naar Florida aan het plannen en ik heb al veel aan dit forum gehad :-) We verblijven 12 dagen in Orlando (zonder huurauto) en daarna rijden we (met huurauto) naar Miami. Ik heb al gegoogled, maar ik krijg geen duidelijk beeld van het centrum van Orlando. Ik lees veel over Down Town (zakengebied?), Old Town (is dit een attractiepark, volgens Oldtown.com wel), Church Street en International Drive (is dit een soort lange boulevard, of echt een autoweg met daarlangs restaurantjes?) Ligt dit allemaal bij elkaar in de buurt? Welk gebied vinden jullie het leukste? En als je geen huurauto hebt, kun je dan deze gebieden makkelijk met ov bereiken of is een huurauto echt noodzakelijk? Ik ben bang dat we een hotel boeken en ’s avonds leuk willen dineren/stappen, dat we in de middle of nowhere zitten… We willen trouwens sowieso naar Downtown Disney en Disney’s Boardwalk (logeren paar dagen in een Disney Hotel) en Universal CityWalk. Alvast bedankt! Groetjes, Romy

Martinos
07-07-12, 00:50
Downtown Orlando is niks, heb je niks te zoeken. Tevens zou ik je echt aanraden om een huurauto te nemen. Alles met OV doen is gewoon niet te doen. De afstanden zijn stukken groter dan in Nederland en je loopt niet even voor je lol over bijvoorbeeld International Drive op zoek naar een leuk restaurantje.

knaapje
07-07-12, 14:42
In het kort mijn mening, maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn, die er anders over denken:
In downtown heb je inderdaad niets te zoeken.
International Drive is al zo'n 10 km lang. grotendeels 4-baans met tig stoplichten en zebra's.:
Neem een huurauto. Met openbaar vervoer is zonde van je tijd. Het is niet te vergelijken met het Nederlandse OV, veel minder.
Als je de eerste keer naar Orlando gaat, voor 12 dagen: Neem een hotel op I-Drive of neem 6 dagen 1 op I-Drive en 6 dagen 1 in bijv. Kissimmee.
Op I-Drive vind je vermaak en restaurantjes en relatief goedkoop een hotel. In Kissimmee e.o. zit je wat meer op Disney en de snelweg voor bijv. Tampa.
Old town is een vermaakscentrum in Kissimmee.
Church Street Station ben ik jaren terug geweest en was toen een grote tegenvaller, maar is gerenoveerd als ik het goed heb en misschien nu wat beter.
Gewoon nog wat meer googelen op I_Drive http://www.internationaldriveorlando.com/ , op Old Town en Kissimmee.

Succes.

Njit
07-07-12, 16:24
Het centrum van Orlando is Disney :) Voordat Disney kwam was er niks te doen in Orlando...

romyonline
07-07-12, 22:56
Bedankt voor alle reacties :-) Het is een stuk duidelijker zo en ik denk dat we ook in Orlando een auto zullen huren.

knaapje
08-07-12, 11:09
Een wijs besluit!

renellen2
07-09-12, 11:39
Even een vraag over de tickets voor de seaworld. Het liefst wil ik een combi discovery cove maar dat wordt best een prijzig verhaal... nu zie ik op seaworld unlimited access betekent dit dan dat ik met 1 ticket bij wijze van spreken 14 dagen lang elke dag naar seaworld kan ? ( misschien een beetje domme vraag sorry dan ).
En zijn er sites met aanbiedingen .... of is rechtstreek via de site het beste??
Alvast bedankt

groet
ellen

trails
07-09-12, 12:24
Ja, de geldigheid van 14 (achtereenvolgende) dagen gaat in op de eerste dag dat je gebruik gaat maken van één van de parken. Je hoeft dus niet Discovery Cove als eerste park te doen.
Wij hebben dit nu 2 keer gedaan met Busch Gardens er ook bij.
De volgende keer willen we dit ook weer doen maar dan zonder het zwemmen met de dolfijnen. Gewoon, lekker een dagje relaxen in DC en in die 14 dagen ook naar Seaworld en Busch Gardens.
Wij vinden het alleen jammer dat het niet zonder Aquatica geboekt kan worden want daar doe je ons niet echt een plezier mee.

renellen2
08-09-12, 15:29
Maar mag je dan ook gewoon 2x naar seaworld of is het maar 1 dag....
Het zwemmen met dolfijnen lijkt mij geweldig , we reizen alleen met een anderhalve jaar oude knul en een die in die vakantie 6 wordt. Dus waarschijnlijk wordt het een ouder aan de kant en een ouder met de dolfijnen :-) En ik begrijp dat alles incl is...
Hebben jullie via de officiel site geboekt?

trails
08-09-12, 16:24
Je mag gedurende die 2 weken ongelimiteerd naar Seaworld, Aquatica en evt. Busch Gardens.
Voor die $20 extra zou ik wel Busch Gardens erbij boeken. Dat is zo'n geweldig park. Het is een combinatie van een pretpark en een safaripark. Zeker het deel met de dieren is geweldig (vinden wij).
Tijdens onze laatste vakantie (feb. 2012) hadden we 4 extra tours geboekt (2 in SW en 2 in BG) en de volgende keer willen we ook weer een tour erbij boeken.

Wij hebben altijd rechtstreeks geboekt bij DC (of Seaworld).
Alles is inbegrepen in DC: ontbijt, lunch, snacks, drankjes, snorkels en maskers en wetsuit of wetvest. Er zijn meer dan genoeg ligbedden en de service is geweldig.

Wij waren de laatste keer (feb. 2010) rond 8 uur daar en hadden bij de receptie geregeld dat we rond half 10 gingen zwemmen met de dolfijnen. Je kunt dan op je gemak gaan ontbijten, daarna het zwemmen met de dolfijnen en de rest van de dag heb je helemaal aan jezelf en hoef je niet meer op de tijd te letten.

De volgende keer (feb. 2014) willen we ook weer naar DC maar dan zonder de dolfijnen, want dat heb ik nu 3 keer gedaan. Gewoon voor een lekker dagje relaxen, zwemmen en snorkelen en de prijs valt reuze mee als je bekijkt wat er allemaal is inbegrepen. Wij gaan dan in die 2 weken dus een dagje naar DC en zeker 3 keer naar SW en ook nog zeker 3 keer naar BG.

Bekijk ons verslag eens op: http://www.schoutenjanssen.nl/

renellen2
09-09-12, 10:00
Zo klinkt het eigenlijk helemaal niet duur wha wha..... ik ga je verslag even lezen :-)

Hardcore-Disneyfan
12-10-12, 11:08
Beste Allemaal!

Ik wil al heel lang heel graag naar Florida toe om daar lekker alle attractie parken af te gaan!
Nu heb ik geen flauw benul hoeveel zoiets moet gaan kosten?
heeft iemand ervaring met het bezoeken van Florida voor de attractie parken? en zo ja: hoeveel moet ik gaan sparen om lekker rustig op vakantie te kunnen en af en toe en souvenir te kunnen kopen?

Groetjes van een Florida newbie!

Njit
12-10-12, 11:37
De meeste bezoekers van dit Forum zijn wel eens in Orlando geweest. Als je van 3000 euro uitgaat dan kom je een heel eind.
Je kunt het zo gek maken als je wilt natuurlijk :)

natascha666
12-10-12, 12:35
Wij waren inderdaad ook zo iets kwijt voor 12 dagen(per persoon) (moet wel zeggen dat wij maar 2 parken bezocht hebben, rest hebben rond getourd :))....zeker als je van te voren goed alles plant en al dingen op voorhand kan bestellen zoals de toegangstickets kan je daar best op besparen, plus dat je zo de aankopen al wat kan spreiden en je niet alles in 1 keer moet betalen :)

chippie
12-10-12, 13:01
Beste Allemaal!

Ik wil al heel lang heel graag naar Florida toe om daar lekker alle attractie parken af te gaan!
Nu heb ik geen flauw benul hoeveel zoiets moet gaan kosten?
heeft iemand ervaring met het bezoeken van Florida voor de attractie parken? en zo ja: hoeveel moet ik gaan sparen om lekker rustig op vakantie te kunnen en af en toe en souvenir te kunnen kopen?

Groetjes van een Florida newbie!

Tja wat kost zo iets? Hier ga je heel veel verschillende antwoorden op krijgen.
Wij zijn circa 800 to 1000 euro kwijt aan Disney Tickets voor 4 personen. Een beetje afhankelijk wanneer en bij wie je ze koopt heb je dan Disney tickets met fun options voor 4 of 5 dagen. Dit houdt in dat je 4/5 keer naar een Disney thema park kan gaan in 14 dagen tijd. (tijd gaat in bij je eerste park bezoek) Daarnaast kun je ook 4/5 keer na een van de fun parken ook weer in diezelfde 14 dagen.
Maar goed met Diney tickets alleen ben je er nog niet.
Wij houden meestal 100 euro/dollar aan per overnachting voor 4 personen. Dit is een gemiddelde prijs over de gehele vakantie periode. De ene keer heb je een wat duurder hotel dan de andere keer maar gemiddeld komen wij daar wel op uit. Vergeet niet, dit is hoe wij het doen, het kan goedkoper en het kan duurder.
Dan wil je ook nog eten, avond eten kost ons circa 60 dollar per keer. Ontbijt kost ons niet veel omdat wij meestal hotels hebben met ontbijt. De tijd in de villa wil je natuurlijk boodschappen doen.
Uiteraard heb je ook nog een huur auto nodig, en ook dit kost je weer net zoveel als je er zelf voor wilt uitgegeven.
Het duurste moet nog komen, de vlucht er naar toe. Al met al een behoorlijk bedrag maar het is het dubbel en dwars waard!

trails
12-10-12, 13:21
Maak voor jezelf eens een begroting: vlucht, huishoudgeld, autohuur, benzine, bezienswaardigheden en/of tickets voor parken, hotel en/of villa/condo, diversen en onvoorzien. Als je die punten aanhoudt en stuk voor stuk bekijkt dan zul je een redelijk overzicht hebben op wat je nodig hebt.
Wij begroten bepaalde dingen ruim en houden altijd geld over :D. Succes!!

Emus
15-10-12, 11:11
Onze vakantie van 3 tot 21 september heeft ongeveer het volgende gekost (alles voor 2 personen):

Vlucht: € 1450,=
Hotel: € 800,=
Pretparken (6 dagen Disney, Universal Studios, IoA, Seaworld, Busch Gardens, Aquatica & Discovery Cove): € 1000,=
Auto: € 450,=
Ontbijt (iedere dag bij Denny's, IHOP, Friendly's e.d.) totaal +/- € 300,=
Diners (soms uitgebreid, soms fast-food) totaal +/- € 900,=
Parkeren: € 150,=
Eten & drinken gedurende de dag: totaal € 300,=

Grand totaal: € 5350,=

Daar komen uiteraard nog wat kosten voor souvenirs e.d. bij, maar dat kun je zo gek maken als je zelf wilt. Wij hebben voor wat betreft eten, drinken en "luxe" niet heel erg knieperig gedaan en hebben eigenlijk gekocht wat we wilden en gegeten en gedronken waar we zin in hadden op dat moment. Als je wel wat meer bewust bezig gaat zijn (niet iedere dag "uit" gaan ontbijten, snacks en drank bij een Walmart o.i.d. kopen, gebruik maken van shuttle-services i.p.v. een huurauto, enz, enz.), kun je het met veel minder af. Maar ja, het moet toch vakantie blijven he, dan heb ik geen zin om ieder dubbeltje om te draaien :)

Wel was ons hotel erg goedkoop, maar goed genoeg voor de vakantie die wij hebben gevierd, waarbij we bijna iedere dag de hele dag weg waren en niet veel eisten van de hotelkamer. Een schoon bed en goede douche en ik ben tevreden :)

Veel plezier met het plannen van je vakantie :)