PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema MattRob: Fort Myers - West Palm Beach 2009



mattrob
14-01-09, 20:57
We konden het niet laten, na lang wikken en wegen, toch besloten ook weer een weekje richting Florida te gaan ... De prijs was zo (belachelijk) laag .... :lol:

We vliegen met US Airways op 27 april heen naar Fort Myers en op 4 mei terug vanaf West Palm Beach. Helaas op de terugweg wel met 2 (!) overstappen, dus dat is even wennen. Maar voor de reistijd maakt het niet heel erg uit, want de overstaptijden zijn erg gunstig. We vliegen ook pas om 19:30 terug uit West Palm Beach, dus ook dat is vrij gunstig. We vliegen vanaf Brussel om 12:45, en ook dat vind ik wel lekker.

En de prijs voor 4 volwassenen (kinderen eigenlijk, maar ja, 13 jaar is al volwassene volgens de vliegmaatschappij ...) EUR 1.275 !!! Auto ook maar gelijk gehuurd, via usareisen een Equinox voor EUR 160 de hele week :wink: !

De planning zal zijn niet Orlando aan te doen dit keer, maar lekker een dag of 5 te relaxen/golfen/etc. En dan via de Everglades richting West Palm Beach waar we weer terugvliegen. De voorpret kan weer beginnen :mrgreen: !

6foot6
14-01-09, 21:06
Wij hebben ook zo'n prachtdeal vanaf Brussel, alleen merk ik nu dat drie weken daar parkeren mijn vreugde aardig tempert.:(

mattrob
14-01-09, 21:10
Tja, wij worden gebracht en gehaald ;-) !

JKG
14-01-09, 21:32
Hahahaah, jullie zijn lekker bezig!!!
Maar waar heb je de vlucht zelf geboekt dan, rechtstreeks bij US Airways?

mattrob
14-01-09, 21:33
Ja, rechtstreeks op usairways.nl

JKG
14-01-09, 21:41
Bij een vlucht boeken krijg je nu meteen 404 errormelding. Gaat goed! :)
Maar veel plezier, we zien vanzelf wel weer het weblog voorbij komen denk ik?

Hoop dit jaar ook nog naar Florida te gaan, maar we zien wel...

Teleton
15-01-09, 08:00
Helaas op de terugweg wel met 2 (!) overstappen, dus dat is even wennen. Maar voor de reistijd maakt het niet heel erg uit, want de overstaptijden zijn erg gunstig.

En voor die prijs kan je wel eens een gokje wagen, toch? Mooie deal!

paula
15-01-09, 10:47
Leuk zeg :lol: en lekker in de meivakantie.
Veel plezier met de voorbereidingen en tja dat golfen gaat vast wel lukken.:wink:

mattrob
15-01-09, 21:44
Ik dacht, je vindt het vast leuk weer een reisverslag van ons te lezen O:). Ik moet toch een beetja aan de mede-forummers denken ...

mattrob
29-01-09, 20:36
Voor ons wordt het een 'relaxed' weekje Florida in april/mei. We vliegen op 27 april naar Fort Myers en overnachten daar eerst op het vliegveld, want we komen pas om 22uur aan en wil niet het risico op vertraging e.d. nemen, als ik daarna nog een stuk moet gaan rijden.

Ik heb net via priceline het La Quinta Inn & Suites op Fort Myers Airport geboekt via priceline. De minimale prijs volgens mij, namelijk $ 54 (normaal vanaf ongeveer $ 100 op de website). Dus daar ben ik erg blij mee, zelfs een goede waardering op tripadvisor. Zit ook nog een ontbijtje in, maar als we vroeg wakker zijn, gaan we waarschijnlijk al op weg.

De 5 dagen erna zitten we namelijk in een splinternieuwe villa van Nederlanders, waar we lekker gaan relaxen. De villa ligt op 75minuten van Ft Myers in een splinternieuwe wijk Rotonda (vlakbij Port Charlotte) op een gebied met 5 golfbanen. En onbeperkt golfen op die 5 banen is 'included' (tegen eenmalige administratie-fee van $ 50 en huur van golfkarretje), dus dat wordt lekker elke dag golfen. Daarnaast ligt het vlakbij meerdere (rustige) stranden (Englewood en Venice bijvoorbeeld). En dat voor een schappelijke prijs http://www.orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_wink.gif !

http://www.golfvilla-in-florida.com/home.php (http://www.golfvilla-in-florida.com/home.php)

De laatste dag gaan we lekker genieten van de Everglades waarna we doorrijden naar West Palm Beach. Daar moet ik nog een hotel boeken (uiteraard via priceline) en dag erna vliegen we eind van de middag weer terug (naar Brussel).

Auto hebben we gehuurd bij usareisen natuurlijk, zoals altijd een Midsize SUV voor een schappelijke prijs. We gaan dus lekker rustig aan doen, niet teveel geld uitgeven http://www.orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_mrgreen.gif !

Ongetwijfeld volgt er nog een weblog, tegen die tijd zal ik die hier melden. Al zullen het met name golf foto's zijn ;-) !

cloggie68
29-01-09, 20:41
Ik heb erg genoten van jullie Florida Log afgelopen zomer dus ga het zeker weer volgen (als ik online kan in onze townhome in Kissimmee maar dat zal vast wel lukken).... Veel voorpret gewenst!

Teleton
30-01-09, 08:38
't Ziet er weer erg aantrekkelijk uit. Als jullie van deze trip terugkomen, gaan wij zo'n beetje inpakken. Je snapt da'k niet kan wachten tot jullie landen.........\\:D/

Dr. Phlox
30-01-09, 09:55
Ziet er inderdaad relaxed uit. Ben wel nieuwsgierig naar de foto's in actie ;)
Grz
Ton

nbh
05-02-09, 00:59
IK zie dat je terugvliegt vanuit west palm beach. Ik twijfel tussen aankomst west palm beach of miami. Het maakt niet uit voor ons reisschema. Wel is de vlucht naar miami rechtsreeks met air berlin en de vlucht naar west palm beach is met delta en 1 tussenlanding(transfertijd 1uur 20 atlanta). Weet jij mischien of alles sneller gaat in wpb qua douane en huurauto? Het lijkt me in ieder geval veiliger of niet? We hebben 2 kindjes van 4 en 6 jaar...

groetjes,
Nicole

mattrob
05-02-09, 07:51
Hoi,

Ik heb goede ervaringen gehoord van anderen met Air Berlin, ken het zelf niet. Rechtstreeks heeft natuurlijk zijn voordelen wat betreft tijd. Alleen is Miami dan je eerste aankomst in de US en zal je daar door de douane moeten.

Als je met Delta vliegt via Atlanta (je hebt dan zo goed als zeker eigen schermpjes op vlucht naar Atlanta, weet niet of Air Berlin dat heeft), dan moet je in Atlanta al door de douane, je koffers opnieuw afgeven, door de controle en dan je binnenlandse vlucht. Voordeel is dan dat je in West Palm Beach nergens meer door douane hoeft, maar direct naar je koffers kan en naar de huurauto. Ik heb zelf nog nooit op West Palm Beach gevlogen, wel op Fort Lauderdale. Dat zal vergelijkbaar zijn verwacht ik.

Overigens, 1:20 op Atlanta voor een overstap is vrij krap ... Atlanta kan druk zijn (het is de hub van Delta) en je moet daar dus door douane, waar wachtrijen makkelijk 45 - 60min kunnen zijn. Ik probeer op de heenweg altijd 2,5uur aan te houden, dan zou het in ieder geval moeten lukken.

Dus, het zijn 2 verschillende opties met verschillende consequenties. Overigens, Delta is echt een prima maatschappij, ik heb er al vaak mee gevlogen.

nbh
05-02-09, 11:45
Dank je wel voor je snelle bericht, Wat is je ervaring van miami airport richting palm beach qua veiligheid. Is de weg vanuit het vliegveld makkelijk te vinden of rijdt je snel verkeerd, of maak ik me een beetje druk om niets? Mijn voorkeur ligt bij de directe vlucht, door de douane in miami lijkt me met 2 kindjes handiger dan op atlanta met alle koffers weer naar een gate en opnieuw inchecken.

Groetjes, Nicole

Ta2 Gerrit
05-02-09, 11:51
Dat valt wel mee hoor, zo'n overstap. Je gaat door Immigration, pakt je koffers van de band, loopt langs Customs, en direct erna mag je de koffers weer op een band (laten) gooien.

Daarna wandel je naar jouw gate en kunt instappen,
dus dat zeulen met koffers is hooguit 20 meter.

mattrob
05-02-09, 13:03
Inderdaad, dat is niet zozeer een issue. Ik bedoelde meer de tijd die je ermee kwijt bent. En of je dat in 1:20 gaat halen. Er moet wel eea gebeuren namelijk.

En Miami Airport ligt midden in Miami, langs allemaal hoofd- en snelwegen. Dus op zichzelf is het niet onveilig daar. Als je een directe vlucht hebt, zal je ongetwijfeld in de loop van de middag aankomen, dus dan is het nog licht en is het niet zo gevaarlijk. Op zichzelf zit je wel zo in een slechte buurt, als je niet goed rijdt. Maar met al die hoofd- en snelwegen is die kans niet zo groot. Je zit dan ook zo in WPB.

nbh
05-02-09, 13:14
Nou, volgens mij wordt het air berlin, 10 uur vliegen, volgens mij wel makkelijk voor de kinderen. We komen overigens om 18.00 uur aan. Ik schat in dat we dan om ongeveer20.00 uur op weg kunnen. Is het dan eigenlijk donker? Volgens mij wel, toch? Maar als je de borden volgt kan er niet zoveel misgaan op de hoofd en snelwegen zeg je.

mattrob
05-02-09, 13:38
In de zomer zal het inderdaad wel donker beginnen te worden dan. Kijk eens op google maps of zo, dan zie je de wegen en zie je ook hoe je moet rijden vanaf Miami Airport. Zal niet zo lastig zijn hoor, ik zou wel kaartje uitgeprint meenemen voor de zekerheid.

mattrob
24-03-09, 15:20
Zojuist ook de laatste nacht geboekt, in Fort Lauderdale (vlakbij Sawgrass Mall):

http://www.marriott.com/hotels/travel/fllrp-renaissance-fort-lauderdale-plantation-hotel/

Dit is echt een superdeluxe hotel, en hopelijk krijg ik via mijn Marriott Rewards Membership nog wel een upgrade naar de Club Floor of zo. Ga ik in ieder geval proberen :lol: . Prijs, via priceline (uiteraard :mrgreen: ) $ 60 ! Heel vervelend :wink: ! Zeker als je dit dan vergelijkt met het Airport hotel, wat niet zoveel voorstelt en waar ik $ 54 voor betaal. Normale prijzen liggen net iets onder de $ 200, dus weer een prima deal.

Ik ben weer helemaal blij, en de prijzen zijn dus ook niet verkeerd :wink: !

petrajessy
25-03-09, 09:55
Leuk zeg! Wij zaten vorig jaar in Rotonda. Ik heb veel voorpret gehad door de prachtige foto's op deze site :
http://www.brettslattery.com/photos_rw_l_rotonda_west_florida_real_estate.htm
Wij gaan van 17 tot en met 24 april naar Rotonda in dezelfde villa als vorig jaar. Zeer goed bevallen!! http://www.sunsetdreamvilla.com/
Ik verheug me nu al op de heerlijke Jacuzzi en de prachtige stranden in de buurt van Rotonda!

mattrob
13-04-09, 22:25
Zo, met nog precies 2 weken te gaan, ook de weblog maar eens bijgewerkt. Nog niet alles staat er op, maar de komende 2 weken zal ik alles erop zetten tot de dag van vertrek. En ongetwijfeld zal ik ter plaatse weer dagelijks een live verslag doen. Of dat leuk is, met alleen maar een beetje relaxen, dat moeten jullie dan maar laten weten :-#. Hier in ieder geval de link alvast:

http://weekflorida2009.blogspot.com/

cindy74
13-04-09, 22:37
Ik ga je ook volgen ! Ik heb altijd genoten van jullie verslagen .

kol
13-04-09, 22:40
Hey Robert-Jan,

Ik zie net dat jullie er weer even tussenuit gaan. Super!! Ik heb de afgelopen tijd nogal wat gemist op het forum, ben er weinig geweest. We zijn nu ook weer aan het kijken welk rondje we in de zomer gaan doen. Ik ga jullie natuurlijk weer volgen. Ben benieuwd.

Ik zie net dat je twijfelt of je de auto zou mogen uitkiezen. De laatste 3 jaar hebben wij in Fort Myers gewoon mogen kiezen. Zowel bij Dollar als Alamo. De verhuurbedrijven zitten meteen aan de overkant van de straat als je het vliegveld uitloopt. Ook erg makkelijk dat je niet met busjes of zo hoeft.

groetjes,

Nicole

bluedolph1n
14-04-09, 07:54
Ik ga je ook volgen, en anders lees ik het in ieder geval na onze eigen vakantie. :)

mattrob
14-04-09, 09:38
Ik zie net dat je twijfelt of je de auto zou mogen uitkiezen. De laatste 3 jaar hebben wij in Fort Myers gewoon mogen kiezen. Zowel bij Dollar als Alamo. De verhuurbedrijven zitten meteen aan de overkant van de straat als je het vliegveld uitloopt. Ook erg makkelijk dat je niet met busjes of zo hoeft.


Top, goed te horen \\:D/ ! Ik dacht, het is wsl zo'n klein vliegveldje, maar valt nog mee dan blijkbaar :mrgreen: !

cloggie68
14-04-09, 10:59
Leuk weer een verslag van jullie... als het meezit met de internet verbinding op Windsor Hills ga ik jullie zeker volgen, en anders lees ik het na thuiskomst, wij komen ook op 5 mei weer terug uit Florida.

Michael66
14-04-09, 11:05
Top, goed te horen \\:D/ ! Ik dacht, het is wsl zo'n klein vliegveldje, maar valt nog mee dan blijkbaar :mrgreen: !Zie ook de website van deze (http://www.usareisen.de/mietwagen/carshow.php?rentalcomp=Alamo&region=Florida&sz=so) reisorganisatie. Onderaan staan alle verhuurstations die vrije keuze hebben met een C (van Choice) aangegeven.

mattrob
14-04-09, 11:09
Zie ook de website van deze (http://www.usareisen.de/mietwagen/carshow.php?rentalcomp=Alamo&region=Florida&sz=so) reisorganisatie. Onderaan staan alle verhuurstations die vrije keuze hebben met een C (van Choice) aangegeven.

Nou huur ik toch al zeker 5 jaar bij usareisen, en ik huur denk ik wel 10 keer per jaar (ook voor vrienden/familie) voor de USA een auto bij ze, maar dit had ik nog nooit gezien ..... 8-[ ! Bedankt Michael ;) !

paula
14-04-09, 12:21
Nou huur ik toch al zeker 5 jaar bij usareisen, en ik huur denk ik wel 10 keer per jaar (ook voor vrienden/familie) voor de USA een auto bij ze, maar dit had ik nog nooit gezien ..... 8-[ ! Bedankt Michael ;) !
Haha wat grappig, dat is mij ook nog nooit opgevallen, nu begrijp ik gelijk waarom we in Miami South Beach niet mochten kiezen.

Robert-Jan, nog even aftellen en dan is het alweer zover, ben zeer benieuwd hoe relaxed de relax-vakantie gaat worden. ;)
En of jullie net zulke goede ervaringen zullen hebben met US Airways als wij hadden, je bent gewaarschuwd over het eten maar als ik me goed kan herinneren eet je meestal geen vliegtuigeten.