PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Bullit: Orlando - Orlando



Bullit
29-01-09, 20:01
Reisschema van 1 juli tot 17 juli 2009.

Het plannen van de route... We dachten dat dit een gemakkelijke opdracht zou zijn maar, niks is minder waar. Er is namelijk zo veel te zien en te beleven in Florida dat het niet zo simpel is om een keuze te maken tussen al die mooie en leuke dingen. De eerste week verblijven we dus in de gehuurde villa in Orlando en dan zullen het vooral pretparken zijn die we gaan bezoeken maar ook de omgeving verkennen, lekker gaan uit eten, en uiteraard..shoppen!!
De verdere route doorheen Florida moeten we dus beginnen plannen vanaf dag 8. Welke plaatsen willen we zien? Waar willen we overnachten? Welke bezienswaardigheden zijn er? Heel wat spannend opzoekwerk maar... het is fun!!!!!!!

We hebben veel gelezen en geleerd op de informatieve websites over Florida maar... nog veel meer op de forums. Daar lees je dus over de werkelijke ervaringen van mensen die Florida al hebben bezocht en ja hoor, hun verhalen verschillen al wel eens van datgene wat je op de overige websites leest. Voor ons was dit heel interessant en een geweldig hulpmiddel!
We hebben ook nog wat boeken en reisgidsen over Flordia gehaald in de bib en ons daar in verdiept. Prima bedlectuur!
Alleszins, na veel wikken en wegen, veranderen en nog eens veranderen is het zover, de planning is gemaakt !


Hier is een overzicht van de route en al een aantal reeds geplande uitstappen/bezienswaardigheden:


Dag 1 – vliegen naar Orlando met tussenstop in Washington. Bij aankomst: ophalen van wagen

Dag 2 – Orlando: voormiddag rust/shoppen, namiddag: waterpretpark Aquatica van Universal

Dag 3 – Orlando: Seaworld

Dag 4 – Orlando: 4th of July!!! Voor ons is het nog een verassing; wat gaat er allemaal te beleven vallen op deze dag????

Dag 5 – Orlando: Disney’s Epcot Centre

Dag 6 – Orlando: Universal’s Islands of Adventure

Dag 7 - Orlando: Universal Studio’s

Dag 8 – Clearwater / St Petersburg (uitstap met de Seascreamer - een super grote speedboot, bezoek aan Caladsi Island, genieten van de prachtige stranden...)

Dag 9 – Clearwater / Naples / Fort Myers

Dag 10 – Naples: Everglades + Shark Valley

Dag 11 - Florida Keys: Key Largo (John Pennekamp State Park, boottocht met ‘glasbottom boat’...)

Dag 12 – Flordia Keys: Key West (Mallory Square, Duvall Street...)

Dag 13 – Key West : dagje rust, genieten van het prachtige strand

Dag 14 – Miami (South Beach, Ducktours, Holocaust Memorial...)

Dag 15 – Fort Lauderdale (Riverwalk, boottocht, rust...)

Dag 16 – Cocoa Beach (Cape Canaveral: Kennedy Space Centre)

Dag 17 – vertrek naar Belgie http://blogsimages.skynet.be/atom/javascript/tiny_mce/plugins/emotions/images/smiley-cry.gif Op 18 juli komen we ’s morgens toe op Zaventem...



Jullie opmerkingen en tips zijn welkom.

Dave en Marsha
29-01-09, 20:28
Hey Bullit.

Is dit de eerste keer dat je naar Florida gaat? Het reisschema ziet er leuk uit. Waarom heb je gekozen voor Epcot? Naar mijn mening is Epcot één van de minder leuke parken van Disney. Persoonlijk zou ik dan voor MGM studio's kiezen of Magical Kingdom. Dat zijn toch de parken waar je moet geweest zijn als je naar florida gaat...;)

Seaworld en Universal Studio's is trouwens wel waanzinnig. De Shamu show in Seaworld is helemaal geweldig vooral voor kinderen....

Veel plezier \\:D/

Bullit
29-01-09, 20:55
Hallo Dave en Marsha,

Ja, het is de eerste keer voor ons naar Florida. Epcot leek ons een bezoekje waard. Als ik op de site van epcot kijk zijn daar wel een aantal attracties die ons aanspreken, maar we nemen je tip zeker mee. Bedankt !

rrrick
29-01-09, 21:07
Dat is een prima schema! Gaat helemaal goed komen. Slechts één opmerking; de Riverwalk in Ft. Lauderdale vonden wij niet heel spectaculair. Althans het stuk langs de rivier zelf was niet zo boeiend. Las Olas Blvd is wel ok.

zie ook ons reisverslag: http://menaldaflorida.wordpress.com/2008/05/10/dag-13-9-mei-ft-lauderdale/

an25
29-01-09, 21:26
zelf zou ik nog voor Animal Kingdom kiezen van disney..ontzettend veel te zien

corrus
30-01-09, 00:45
Epcot is één van mijn favoriete parken.

Bullit
30-01-09, 16:18
Hier is de link van onze blog:

http://florida-reis.skynetblogs.be/

MichelAngelo66
04-03-09, 00:19
Dit is bijna een gelijk schema als wij zullen volgen.

Eerst dachten we ook op 1 juli te vertrekken, maar omdat we een goedkope vlucht op 30 juni vonden, hebben we dat 1 dag vervroegd. Wij gaan dan weer terug op de 21ste juli.

Wij doen 11 dagen Orlando, vertrekken dan naar Naples om via Key Largo en Key West bij Miami te eindigen.

In Orlando hebben we een townhouse gehuurd op Regal Palms Resort. De rest hebben we nog niet geboekt. Wij denken erover om dat daar ter plaatse te bekijken. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Bullit
06-03-09, 21:04
De villa in Orlando hebben we geboekt particulier in Engeland. De hotels zijn dan weer geboekt via connections. Enkel het hotel op Key West moeten wij nog boeken. Ik wacht hier nog even mee omdat ik hoop dat de dollar nog wat gaat zakken.

Katty
06-03-09, 21:35
Wij hebben gekozen om te beginnen in Orlando (Discovery Cove, Seaworld, Epcot en Kennedy Space Center), dan naar Fort Myers (paar dagen de kust verkennen) en tenslotte Miami. Vanuit Miami bezoeken we de Everglades, Key Largo (Key West hebben we besloten niet te doen, wegens te lang rijden), Miami zelf en Fort Lauderdale. Vertrekken terug vanuit Miami.

MichelAngelo66
12-03-09, 11:12
De villa in Orlando hebben we geboekt particulier in Engeland. De hotels zijn dan weer geboekt via connections. Enkel het hotel op Key West moeten wij nog boeken. Ik wacht hier nog even mee omdat ik hoop dat de dollar nog wat gaat zakken.

Onze woning hebben we ook direct van een Engelse particulier gehuurd. Gunstig met de Ponden koers.

Wij gaan denk ik ook de rest maar vanuit hier boeken. Dat geeft dan wel een stuk minder vrijheid, maar daarentegen weer een stuk meer zekerheid. En dat is ook wat waard met twee kinderen om je heen.
In prijs zal het allemaal niet zoveel schelen denk ik. Tenminste dat hoop ik dan maar. Wat niet weet wat niet deert zullen we maar zeggen.

Bullit
21-07-09, 15:50
Wij zijn net terug van Florida. Het was onze eerste keer en het is heel goed meegevallen.
Onze blog kan je hier bekijken : http://florida-reis.skynetblogs.be/