PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Dave en Marsha: Memphis - Tampa - Orlando



Dave en Marsha
18-08-08, 18:25
Hallo luitjes,

April 2009 gaan we weer 21 dagen naar de states....

Vorig jaar naar Orlando geweest, toen via de westkust langs de golf van mexico richting Everglades en Miami...

Nu willen wij naar het noorden vanuit New Orleans richting Pensacola, Destin en helemaal naar het westen richting St. Augustine en Daytona Beach.

Zijn er mensen die dit al eens eerder gedaan hebben en informatie voor ons hebben. Ik kan alleen maar reisverslagen vinden over de standaard dingen in florida zoals Disneyparken, Orlando, Everglades etc etc..

Volgend jaar willen wij totaal iets anders.

Alle info is welkom...

Groetjes ;-)

knaapje
18-08-08, 18:40
Ik heb enige tijd geleden een soort gelijke vraag over de Panhandle gesteld, maar er zijn inderdaad weinigen geweest.

Wij vliegen vrijdag 3 oktober naar Pensacola en blijven tot dinsdag. We willen ook een dag richting New Orleans rijden. Daarna of langs westkust van Florida of, als de spaceshuttle werkelijk in de nacht van 7 op 8 wordt gelanceerd, in een ruk over de highway naar Titusville. Daarna in ieder geval een paar dagen Orlando.

Knaapje

Dave en Marsha
18-08-08, 18:43
Misschien dat we elkaar dan op de hoogte kunnen houden, althans jullie on kunnen berichten hoe het daar is / was. Wij willen namelijk ook proberen om van New Orleans naar Memphiste rijden om een kijkje te nemen bij Graceland. Wat is dan 500 km :smile:....

We zitten alleen met 1 ding...... wij beginnen in Chicago met familie bezoek. We zouden dan meer aan het vliegen zijn......

knaapje
18-08-08, 19:08
Is toch gewoon op de route?
A''dam/Chicago/Memphis/New Orleans. Open jaw en vanaf Orlando of Miami weer terug.
Moet niet zoveel meer kosten.

Als je bovendien je auto in New Orleans huurt en in bijv. Pensacola(Florida) omruilt en bijv. Miami weer inlevert kan het je een drop off charge besparen. Je moet alleen even dagen en weken tellen iv.m. prijsvorming. ik heb dit voorstel een paar jaar gelden bij Alamo gedropt en die zeiden toen, dat het kon.

Knaapje

Dave en Marsha
18-08-08, 19:35
Is idd ook wel op de route, maar we gaan met 6 man dus er moet wel een klein beetje overleg zijn :) Eigenlijk met 7 want mijn kleine nichtje van 1 jaar gaat ook mee naar de states......

De bedoeling was dat we bij Destin een villa huren en daar lekker een week vertoeven. Daarna richting oosten en een villa huren in St. Augustine of bij Daytona Beach. Met een kleine constant in de auto zitten is gewoon geen optie. De optie die wij wel hebben is dat we gewoon na 2 dagen ergens afspreken. Zodat toch iedereen even zijn eigen ding kan doen....

Ik zal en ik moet naar Graceland!!! :P

Groetjes

Carlo
18-08-08, 21:01
Wij zijn zowel vanuit Orlando naar New Orleans (en terug) gereden als vanuit Memphis naar Baton Rouge (onderdeel van onze superreis dit jaar....). Op zich zijn de routes niet spectaculair. Aan de noord west kust van Florida heb je mooie stranden waar in de zomer veel Amerikanen uit Alabama, Tennessee e.d op vakantie gaan (red neck riviera). Op zich is het nog wel wat "echter" Florida in de kleine plaatsjes onderweg en Tallahassee is een bezoek waard. Maar verwacht geen vermaak als in Orlando, Miami of Tampa. Ook de route van Memphis naar Louisiana is niet heel spannend. Wel veel ruimte op de weg dus je kunt behoorlijk doorrijden. Op de intersection met de 12 (linksaf naar New Orleans, rechstaf naar Baton Rouge) is het wel behoorlijk druk. Is wel een aparte ervaring om door de swamps over de snelweg te rijden.
Ik hou toevallig erg van autorijden en zeker in een Chevy Tahoe dus het maakt me niet uit dat het af en toe niet zo spannend is maar als je voor de mooie scenery gaat dan denk ik niet dat je het de moeite waard zult vinden. Of je moet niet over de Interstate gaan maar dan duurt het weer een stuk langer. Zoals altijd is dit mijn ervaring en mening dus als er mensen een andere mening/ervaring hebben geef die dan vooral

Ebelix
19-08-08, 09:38
In Louisiana, in de buurt van New Orleans, heb je heel veel om te bekijken. Je hebt een aantal plantagehuizen die het absoluut waard zijn om te bezoeken, een boottocht door de Bayou, naar Lafayette om de echte cultuur van Louisana te leren kennen. In Baton Rouge is het oude en nieuwe capitol buildings het bezoeken waard. Wel eerst de oude bezoeken en daarna het nieuwe. Ook in Baton Rouge is het Louisiana State museum waar een goed inzicht krijgt hoe de staat zich ontwikkeld heeft.

Tussen New Orleans en Memphis kan je aantal battlefields van de Amerikaanse burgeroorlog bezoeken. Een van de grootste en langdurige belegeringen heeft plaatsgevonden bij Vicksburg. Wij vonden het erg indrukwekkend om het een keer gezien te hebben.

Van New Orleans naar Pensacola is niet echt veel te beleven. Maar de natuur is erg mooi. Onderweg kom je nog een grote outlet tegen.

In de panhandle van Florida zijn veel mooie witte strandenen na Destin kom je in de ongerepte natuur terecht. Daar beginnen grote bossen met rustige dorpjes aan de kust. Als je rust zoekt is dit leuk om te bezoeken.

Veel plezier.

mpahagens
02-12-08, 13:23
Hoi,

Vraagje, wij zijn 18 dagen in Florida en probeer daar ook nog een paar dagen New Orleans in te plakken, maar is het wel te doen om die afstand te rijden (in 1 of 2 keer)? en waarschijnlijk vertrek vanuit Tampa of omgeving... En als we tussenstop maken wat is dan leuk?
Mar

Teleton
02-12-08, 14:23
wij zijn 18 dagen in Florida en probeer daar ook nog een paar dagen New Orleans in te plakken

Zoals het hier staat lijkt het mij wel leuk, om New Orleans een paar dagen in Florida te plakken. Kunnen we eindelijk een topic New Orleans in dit Forum openen, want nu hoort het eigenlijk in het Mississippi Forum. Maar dat is niet wat je bedoelt, denk ik.

Het is zo'n 1000 kilometer rijden van Tampa naar N.O. Zoals je in dit topic kunt lezen is een verblijf in de badplaatsen aan de Gulf-Coast helemaal niet vervelend, dus ja, het is te doen. Maar mag ik vragen wat je in N.O wilt doen? Twee dagen heen, twee dagen terug en hoe lang wil je er blijven? Twee nachten is wel het minimum, lijkt mij. Blijven er nog 12 dagen over voor Florida.....en hoe vul je die dan precies in? Overigens is het van New Orleans nog maar 600 kilometer naar Memphis, ook een hele leuke stad om te bezoeken:wink:.

Zonder gekheid: Wat erg goed helpt is eerst zelf een reisplan voor het gehele verblijf te maken. Prop er al je ideetjes maar in. Dan zet je ook het aantal kilometers in het plan en de tijd die je in de auto zit. Als je het zelf dan nog een leuke reis vindt, kan je het plan hier plaatsen. Zonder zo'n plan lijkt het mij bijna niet mogelijk om je zinvol te helpen met de 'is het wel te doen' vraag.

Ta2 Gerrit
02-12-08, 15:01
New Orleans is inderdaad een prachtige bestemming, maar wel een pokke-eind sturen, waarvan een groot gedeelte ook nog eens door swampland gaat, wat je gauw gaat vervelen.

Panhandle, Biloxie en Mobile zijn nog wel leuk, maar voor de rest aan beide zijden van de weg moeras.
Dan zou ik voor een goedkope binnenlandse vlucht kiezen, en me dan 2 dagen laten losgaan :-)

mpahagens
20-01-09, 14:46
Hoi,

Kwam toevallig deze discussie tegen.
Wij hebben een tussenstop gemaakt in Memphis van dag en nacht. Voldoende tijd om Graceland en "bealestreet"te bekijken (het was midden in winter dus qua omgeving niet veel te doen verder).
Vanuit Memphis is het gunstig om door te rijden naar New Orleans. Wij hebben eerst rondje Florida gemaakt en zijn vanuit Tampa verder getrokken, eerst naar Tallahasse (korte stop) en ergens in de buurt van Pensicola overnacht. De volgende dag doorgereden naar New Orleans (daar paar dagen verbleven, geweldige stad en omgeving). Toen weer met overnachting terug naar Orlando en van daaruit naar huis gevlogen.
Het was veel rijden, maar het was best relaxed om te doen en ging vrij vlot. Onderweg zijn er leuke tussenstops te doen al staat er niet zo heel veel in de Lonely Planet gids.
Mocht iemand deze route gaan rijden, wil je dan de "state" welkomsborden op de foto zetten als je er langs komt? Wij hadden juist regen onderweg en daardoor paar borden gemist :-)
Ik weet het het is een "tik" :-?
Succes en veel plezier!!!
Gr.
Marianne

Dave en Marsha
29-01-09, 18:07
Hallo luitjes,

24 April is het dan eindelijk zover. Voor de 2de keer gaan wij met z'n viertjes naar Amerika. November 2007 zijn wij ook naar Florida geweest. Dit jaar gaan we het anders doen en blijven we 21 dagen i.p.v. 16 :D

24-4 Vetrekken we met United Airlines naar naar Memphis.
25-4 De planning is Graceland met overnachting in het Heartbrake Hotel en een boottrip over de Mississippi
26-4 Vertrekken we 's morgen vanuit Memphis naar Tampa Bay waar onze auto klaar staat voor een hele lange rit :-D
27-4 Tampa Bay / Cearwater (het ligt er een beetje aan hoe laat het wordt voordat we de auto hebben)
28-4 Clearwater
29-4 Clearwater en vertrekken wij richting Naples
30-4 Naples
1-5 Naples en vertrekken wij richting Key West
2-5 Key West
3-5 Key West vertrekken wij richting Miami
4-5 Miami
5-5 Miami / Fort Lauterdale
6-5 Miami / For Lauterdale vertrekken we richting Kissimmee waar we een luxe villa hebben gehuurd
7-5 t/m 15-5 verblijven in een mooie villa. In die 8 dagen gaan we een beetje toeren en misschien pakken we nog een leuk disney park mee. Laatste keer hebben we alle parken gezien....
15-5 Vertrekken wij vanaf Orlando naar Schiphol. :-(

Op dit moment zitten we nog een beetje in een dubio welke hotels we nemen. Vanaf Amsterdam tot Tampa Bay staat helemaal vast met hotel overnachtingen. De rest komt wel aangezien de prijzen nog flink kelderen.