PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezocht "walvissen"



biker
26-01-09, 22:34
Hallo iedereen,

Hier een 'rare' vraag, ik ben in 1992 voor het laatst in Florida geweest en ben toen in een "park" geweest met een enorm basin waarin een aantal echte walvissen (nee geen orca's en niet die van 18 meter) rondzwommen, je kon hier ook door ramen onderwaterkijken. Nu ga ik in April met m'n kids weer naar florida, alleen ik kan nergens dat park met die walvissen terugvinden, bestaat dat nog? En dan bedoel ik niet die orca's in seaworld.
Weet iemand welk park dit is (of is geweest?) ik vond het destijds vrij uniek.
alvast bedankt,

Hans

Michael66
27-01-09, 17:45
Hoi Hans,
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Lijkt me wel gaaf om te zien. Maar sinds 1992 zijn ook een heleboel parken en attracties gesloten, dus mogelijk ook die jij zoekt. Kijk een op deze website http://www.lostparks.com/, als het daarbij staat, dan bestaat het inderdaad niet meer.

Succes.

Ta2 Gerrit
27-01-09, 17:48
Intensief googelen levert in ieder geval niks op :-( Zeker weggezwommen :-)

biker
27-01-09, 21:40
Ik ben er achter dat het Sea world geweest is, daar hadden zw een enorm bassin met beluga walvissen, nu allen nog via die helicopter ride te zien en schijnbaar allen nog in San Diego Sea World in het echt te bewonderen. Jammer het was echt geweldig.

robisjo
28-01-09, 08:51
De beluga whales zijn nog steeds te zien in Sea World Florida. Je komt alleen bij het bassin door middel van een flight simulator. Als je die simulator gedaan hebt, krijg je daarna de belugawhales, ijsberen en walrussen eerst van boven af te zien en daarna onder water achter het glas. Het is de bedoeling dat je je waant op de noordpool en het is er ook echt heel koud met op sommige stukken ijs. De attractie en het bezoek aan deze pooldieren is zeer zeker de moeite waard.

Ik zou zeggen gewoon doen als je toch een bezoek brengt aan Sea World. \\:D/

Groetjes,

Bianca

biker
28-01-09, 09:52
Hè top, da's goed nieuws, ze zijn dus nog steeds te zien !! Ik ga er absoluut heen met m'n kids, bedankt !

robisjo
28-01-09, 12:11
Graag gedaan.

Wellicht handig om te weten dat de attractie Wild Arctic heet en bij Shamu Stadium in de buurt zit.

Groetjes,

Bianca

A3
28-01-09, 12:27
En dichter bij huis zijn ze ook te zien; wij waren een aantal jaren geleden in de Zoo te Duisburg en daar hadden ze er ook één, alsmede echte Amazone dolfijnen.

Afgelopen zomer waren we in Valencia, Spanje, waar ze een werkelijk zeer indrukwekkend bassin hebben met daarin twee beluga's. Een genot om te zien!

MVG

A3

Njit
28-01-09, 12:30
Het is overigens familie van de dolfijn. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Witte_dolfijn