PDA

Bekijk Volledige Versie : Als je 4 tot 6 weken de tijd hebt...



catje1977
26-01-09, 16:23
Hoi Forumleden

We zijn een reis aan het verzinnen voor febr volgend jaar, voordat onze oudste naar school gaat. We willen dan 4 tot 6 weken wegblijven. Eerst had ik het idee om 4 weken met een camper door het Westen te trekken, en daarna nog 2 wkn Florida te doen.
maar het weer in het Westen schrikt me wel af, die tijd van het jaar.

Met de camper door Florida rondreizen is een optie, ook al wordt dat niet veel besproken.
Maar we leggen nog niets vast, alleen dat we in feb-mrt 4 tot 6 weken weg willen. En liefst wel mooi weer hebben zodat er flink gezwommen en buiten gespeeld kan worden. We zijn met 2 volw en 2 kids van dan net 2 en bijna 4.

Een leuke vraag voor jullie Floridafans, waar ik misschien wel hele leuke ideetjes uit kan halen:

Als jij 4 tot 6 weken de tijd had voor een Amerika/Florida reis: Wat zou je doen? laat je fantasie de vrije loop! :mrgreen:

dennis_diana
26-01-09, 16:57
nou, ik heb BIJNA 4 weken en heb mn fantasie de vrije loop gelaten (me helemaal súf gezocht via de zoekfunctie hier op t forum naar verschillende plaatsen) Toen diverse reisverslagen en schema's bekeken van de 'doorgewinterde' floridagangers bezocht en de leukste links bij mn favorieten in de comp gezet.
Daarna mn ideetjes hier op t forum geplaatst en met de vele suggesties en opmerkingen die ik daarop kreeg mn schema weer een 'beetje' aangepast (ik ga nu bijv overnachten in een condo en in hotels ipv kamperen...... ;-) ) Het resultaat kun je zien in mn reisverslag!
(maar tja, MIJN fantasie met mn 2 kids van 12 en 15 in juli is gegarandeerd anders dan dat jij met je twee kleintjes voor ogen hebt......)

Aangezien het voor mij de eerste keer Florida wordt, kun je van mij verder geen tips verwachten die al niet hier ergens op t forum staan...... (want tja, daar heb ik ze zélf ook vandaan!:-))

Michael66
26-01-09, 18:08
Ik zou in ieder geval niet elke dag naar een andere plek gaan. Voor kleine kids is het vaak fijner/beter als ze kunnen wennen aan hun omgeving. Een camper is dan wel een mogelijkheid, maar die heeft ook weer nadelen (parkeren, manoeuvreren, altijd al je spullen mee) als je ergens een bezienswaardigheid wilt gaan bezoeken. Een condo of huis huren is een andere mogelijkheid. Of huizenruil.

Persoonlijk zou ik het wel weten in die periode: vooral heel veel honkbalwedstrijden bezoeken!! Er zijn in feb/mrt een groot aantal honkbalteams in Florida (rond Orlando, aan de westkust en vlak boven Miami) die daar hun voorbereiding op het seizoen doen, en onderlinge wedstrijden spelen. Voorjaar 2008 heb ik al zo'n honkbaltripje gedaan en als het kon ging ik dit jaar meteen weer.

Maarreh .... heb je zelf nog geen idee wat je wilt gaan doen en zien? Zoals hiervoor al is aangegeven zou je best eens wat reisverslagen en reisschema's door kunnen kijken, een eigen reisschema-topic aanmaken met daarin alvast de plaatsen en bezienswaardigheden erin, en je voorkeuren op te geven (wel/niet veel verplaatsen, gewenste accomodaties en vervoer, budget, strand, natuur, attractieparken, cultuur of wat dan ook). Dan kunnen wij je aan de hand daarvan misschien wat gerichter tips geven. "Doe maar wat tips ..." is erg lastig, want er staan al zo ontzettend veel tips op het forum.

Teleton
26-01-09, 18:41
Een leuke vraag voor jullie Floridafans, waar ik misschien wel hele leuke ideetjes uit kan halen: Als jij 4 tot 6 weken de tijd had voor een Amerika/Florida reis: Wat zou je doen? laat je fantasie de vrije loop! :mrgreen:

Als ik me goed herinner, heb je vorig jaar ook al gedacht aan een reis naar Florida, maar dan in februari 2009, toch? Hier (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=71393&postcount=1)heb je ook al om ideetjes gevraagd en.. ook wat suggesties gekregen, onder meer over de zoekfunctie en de reisverslagen als ik me goed herinner. Het wordt dus een jaartje later naar Florida, als ik het goed begrijp?

Net als heel veel andere forumleden, wil ik meestal graag meedenken en helpen om de geplande vakantie van andere forumleden een succes te maken. Voor ik mijn fantasie echter de vrije loop laat, waar je "misschien" wel hele leuke ideetjes uit kunt halen, wacht ik liever heel even tot jouw plannen wat concreter zijn. Tot die tijd kan je misschien het beste eerst maar gebruik maken van de beschikbare informatie op dit forum. Die is immers lang niet mis!

JKG
26-01-09, 20:43
Zit er een budget op of niet? Ik zou persoonlijk dan door een groot deel van Amerika reizen, het westen, het midden, het oosten en uiteraard ook Florida. Maar met kinderen wordt dat wat lastiger. Maar 4 tot 6 weken Florida? Ik zou ook nog wat andere staten dan willen bezoeken. Al is het ook geen straf om 6 weken natuurlijk in Florida te zitten, maar als ik er zelf zou zijn.... dan ging ik heel veel doen op heel veel plekken.

catje1977
28-01-09, 20:41
Hoi

Bedankt tot zover
Inderdaad ik heb al eerder plannen gehad, die door financiele redenen niet door zijn gegaan helaas. Jammer dat er nu zo over gedacht wordt.
Mijn bedoeling was ook meer om jullie een leuke vraag te stellen, niet om een compleet reisvoorstel van jullie te verlangen. Jullie zijn vast net zulke reisfreaks als ik en fantaseren daar volop over. Daarom vond ik het gewoon een leuke vraag om van anderen te horen wat jullie zouden doen met zoveel tijd en een flink budget (8 tot 10 duizend)
Natuurlijk heb ik niet dezelfde interesses, maar zoals de suggestie van de honkbalwedstrijden: daar had ik zelf nooit aan gedacht en dat zal ik zeker aan mijn lijstje toevoegen! Vinden de jongens vast prachtig.

Het was meer een leuke, nieuwsgierige vraag, dan een serieus verzoek om concrete reisplannen. Ik weet dat er een zoekfunctie is en zal die braaf gebruiken 8-[ LOL

Michael66
28-01-09, 22:27
Ik snap je reactie. Maar ook: of je nu 1 dag of drie maanden naar Florida gaat, er is on-ge-lo-fe-lijk veel te doen. En heel veel van de dingen die er te doen zijn, zijn al eerder beschreven in reisschema's, reisverslagen, of op een andere plek op het forum.

Op zich is je vraag dus zo gek nog niet, maar er is al zoveel te vinden op het forum waar je alvast gebruik van zou kunnen maken.

Gebruik de tijd die je hebt dus vooral als voorpret-tijd, gebruik de tijd ook om veel info in je op te nemen.

cant51
30-01-09, 14:21
Somige Florida gangers op dit Forum zijn er heel goed in mensen op de vingers te tikken maar ach dat heb je overal:sad::sad:

Natuurlijk kan een reis om wat voor reden dan ook moeten worden uitgesteld, en ben je nu blijkbaar toe aan het uitzoeken van een reis naar Florida, reisverslagen kunnen je een heel eind op weg helpen om en indruk te krijgen van wat er allemaal te doen is.

Heb je daarna speciaale vragen over plaatsen/en of parken stel ze gerust, ook ik ben nu 30x in Florida geweest en ook aankomende oktober zal ik er weer 5 weken zijn, ik heb geen ervaring met het reizen met kinderen. maar voor alle andere vragen kan je altijd bij mij terecht.

Ik post niet zo vaak op het forum maar ik volg het zeer regelmatig en zelfs ik haal er nog wel eens handige tips uit.

Grtjes Toos

koenkamphuys
24-05-09, 13:08
Als jij 4 tot 6 weken de tijd had voor een Amerika/Florida reis: Wat zou je doen? laat je fantasie de vrije loop! :mrgreen:
Ik heb vorig jaar zomer 6 weken in mijn buitenverblijf in Sebring FL vertoefd. De eerste drie weken met vrouw en zoon, de laatste drie weken met zoon alleen. Mijn vrouw kon zo lang niet vrij krijgen terwijl het voor mij de periode tussen twee banen was. Bij mijn vorige werkgever had ik 22 jaar gewerkt, ik heb die zes weken echt mijn hoofd leeggehaald.
We hebben het de laatste drie weken vooral héél kalm aan gedaan. Als ik daar op mijn plekje ben heb ik altijd het gevoel dat ik nergens naar toe hoef. Idem voor mijn zoon. Een tropische storm meegemaakt, gebarbecued, en veel bij mijn zwager in het zwembad gelegen. Zou ik zo weer overdoen.

reneefrankrijk
25-05-09, 18:22
In 2000 zijn wij 3 weken door Florida gereisd. Onze kinderen waren toen net 3 en net 6 (we vertrokken op haar verjaardag).
Wij hadden een auto gehuurd en zijn rondgetrokken via hotels. Ik had er wel op gelet dat alle hotels aan het strand lagen (behalve Orlando dan).
Als ik toen wist wat ik nu weet dan zou ik het weer wat anders doen. Iets langer op de Keys blijven, iets langer aan de Atlantische kust, langer in Orlando en daar dan meteen in een villa.
Onze kinderen vinden het reizen zelf helemaal niet vervelend, ze zijn het gewend.

Nu zitten wij aan februari vast en zijn ze 12 en bijna 15. Wij willen absoluut naar de warmte/zon en het Westen valt daardoor af. Dus we blijven tegenwoorig 3 weken in een villa, is ook goedkoper. En we doen Orlando, heel veel parken dus en daarnaast nog van alles. Vorig jaar februari ook nog een uitstapje naar St. Augustine.

Er zijn, ook voor kleinere kinderen heel veel dingen in Florida, wat wij toen hebben gedaan: in Miami: Seaqurium, Parrot Jungle, glass bottom boat tour op Key Largo, Key West: trolley tour, het aquarum, aan de haven eten, 4th of July vuurwerk, fietsen huren, Ft. Lauderdale: een vlindertuin en een Seminole indianen reservaatje en zo is er nog veel meer.

maanbo
25-05-09, 20:23
ben nog nooit in Florida geweest verder, a.s. augustus voor de eerste keer

maar als ik zeeën van tijd en geld zou hebben zou ik gewoon lekker Orlando incl. parken doen en als afsluiter een heerlijke Disney cruise om bij te komen

maar oke een antwoord waar je niet veel aan hebt ben ik bang maar dat zou dus mijn droom zijn