PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Imora: Miami - Miami



Imora
24-01-09, 17:05
Hallo allemaal,

volgende week vertrekken wij naar Florida, we zijn er zo goed als klaar voor!!
Onderstaand is een beetje het idee dat we tot nu toe hebben, met zoals je ziet een gat. :)
Het gat moet nog opgevuld worden en daar wil ik jullie vragen hoe we dat het beste kunnen doen en waar we het beste kunnen overnachten. Geen hotels, maar plaatsen bedoel ik dan.
We willen sowieso nog de Everglades in, 1 of misschien 2 dagen.
Sanibel / Captiva moet absoluut bezocht en belogeerd (:-s) worden.
We weten nog niet zo goed wat we absoluut moeten gaan zien / doen! Hebben jullie suggesties?

02-02 vertrek AMS-MIA overnachten Miami
02-03 Miami - Ft. Lauderdale
02-04 Ft. Lauderdale - Orlando
02-05 KSC
02-06 Sea World
02-07 lekker niks
02-08 shoppen
02-09 Epcot
02-10 Orlando - Tampa Bay Busch Gardens
02-11
02-12
02-13
02-14
02-15
02-16 - "een" Key
02-17 "een" Key - Key West
02-18 Key West - Miami
02-19 Miami
02-20 Miami - Amsterdam

Teleton
24-01-09, 18:35
Het gat moet nog opgevuld worden en daar wil ik jullie vragen hoe we dat het beste kunnen doen en waar we het beste kunnen overnachten. We weten nog niet zo goed wat we absoluut moeten gaan zien / doen! Hebben jullie suggesties?

Zo'n mooie vakantie met iets te veel "lekker niks" lijkt het wel. Ik schrok even toen ik de lengte van de vakantie zag, maar toen de maanden doorliepen tot 20 begreep ik het wel, jullie schrijven op z'n Amerikaans... ;). Drie weken is perfect, maar dan moet je wel wat tijd en aandacht aan de invulling geven.

Misschien is het een goed plan om zelf toch maar eerst wat reisverslagen te lezen. Daar vind je vast heel veel suggesties. De planning ziet er om eerlijk te zijn, nog niet zo evenwichtig uit. Zelf vind je dat je er 'zo goed als klaar voor bent' . Ook prima, maar als je ter plekke wilt beslissen wat je gaat doen, kan je toch beter maar een beeld hebben van wat er daar te doen is.

Laten we even naar het eerste gedeelte kijken: Van Miami naar FT Lauderdale rijd je in a jiffy. Dan rijden jullie naar Orlando en vervolgens de volgende dag weer naar KSC. Als je graag heen en weer tuft, prima, maar je kunt je tijd in Orlando toch nuttiger besteden? En dan nog een vraag, wat staat er op het programma in FT Lauderdale?

Waarom tuf je, na een bezoek aan Ft L'dale om wat indrukken op te doen, niet gelijk door een verblijf van 2 nachten in Daytona of Cocoa Beach, Titusville of een van de vele kleine badplaatsen in die omgeving en een bezoek aan KSC? Hebben jullie 7 nachten een villa in Orlando vanaf 4 februari? Waarom dan op de laatste dag heen en weer naar Tampa? Orlando is the fun capital of the world, profiteer daar van, zou ik zeggen. Iedere dag naar een themapark is wat veel, maar Seaworld en Epcot in 7 dagen en een dagje shoppen, is weer erg magertjes.

Wanneer je na je bezoek aan Orlando naar de westkust rijdt, zou je Busch Gardens mooi kunnen bezoeken. Overnachting in Tampa of omgeving. Dan plan je (al dan niet met behulp van de reisschema's) je route naar het zuiden langs de westkust en door de Everglades. Wat moet je absoluut zien en hoeveel tijd bested je aan de Everglades? Tsja, vakantievieren blijft erg persoonlijk. De een geniet dagen in de Everglades van de natuur, maakt wandelingen, fietstochten, airboat tours. Maar misschien vind je dat helemaal niks en besteed je je tijd liever aan een dag aan het strand, een boottocht of zwemmen met dolfijnen. Weer anderen slaan een balletje golf onderweg of bezoeken nog een mall of outletcentrum.

Veel mensen maken zelf hun plan en leggen dat aan het Forum voor. Zij krijgen de meest bruikbare suggesties en informatie. De vraag wat moet ik zien/doen wordt door iedereen weer anders beantwoord. Om lekker relaxed met vakantie te gaan, zou ik dit weekend nog maar eens diep in de reisverslagen duiken, zodat je voor jezelf een goed beeld hebt van de mogelijkheden. Ook de zoekfunctie kan, als je de namen van de plaatsen die bezoekt intikt, gewldig vel info opleveren. Kijk ook eens naar de verschillende meningen over de Everglades. Een verblijf van drie weken is een geweldige kans om optimaal van Florida te genieten. Maak er (zelf) wat van!