PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Maritza



maritza
20-01-09, 21:57
Hoi hoi,

Wij zijn een koppel van 24 en 25 jaar en plannen om in september of oktober dit jaar voor de eerste keer naar florida te reizen. Daar wij geen al te groot budget hebben en wij ook wat vrijheid willen zijn Wij op zoek naar een bed and breakfast liefst bij nederlands sprekende gastheer en gastvrouw. Weet iemand een leuk en goed adresje voor ons?
Alvast bedankt!
maritza

Ta2 Gerrit
20-01-09, 22:23
Er zullen vast wel leuke adresjes zijn, misschien zelfs nog wel met Ned. gastpersonen, en waarschijnlijk weten de medeforummers wel wat voor je, maar heb je enig idee waar in Florida jullie willen verblijven.

Florida is nog al groot, dus is een beetje indicatie wel wenselijk.

maritza
21-01-09, 10:03
Hoi,
Ja ge hebt gelijk, florida is groot... ;-) maar het speelt ons eigenlijk geen rol hoor waar juist in florida, lieft beetje langst de kuststreek.
Zoveel stadjes in florida weet ik niet zijn...
Wij willen dus gewoon naar amerika reizen, mag vb ook langst de kanten van LA zijn, speelt geen rol. Afhankelijk van de adresjes dat we doorkrijgen zullen wij beslissen... da's toch gemakkelijk niet? ;-)
Ik weet dat we verschillende keren zullen moeten reizen om amerika volledig te kunnen doorkruisen dus waar we het eerst gaan speelt geen rol...
Hopelijk zijn jullie hiermee wat wijzer.
Alvast bedankt

Teleton
21-01-09, 10:37
Wij willen dus gewoon naar amerika reizen, mag vb ook langst de kanten van LA zijn, speelt geen rol. Afhankelijk van de adresjes dat we doorkrijgen zullen wij beslissen... da's toch gemakkelijk niet? ;-)

Nou, het valt je misschien tegen maar eigenlijk is het helemaal niet zo gemakkelijk.....Voor de overzichtelijkheid is het hier in ieder geval zo, dat we ons maar tot Florida beperken, vandaar Floridaforum.


Hopelijk zijn jullie hiermee wat wijzer.

Nou, eigenlijk ook niet.....Eerst schrijf je dat je in september, oktober naar Florida wilt, dan wil je het liefst een beetje langs de kuststreek (Florida is een schiereiland en heeft nogal wat kuststreek, behalve in het noorden) en daarna speelt het geen rol waar je eerst naar toe gaat, "langs de kanten van LA" is een slordige 6000 kilometer verderop, daar zitten heel wat leuke adresjes tussen, begrijp je?. Dat wordt dus echt lastig om tips te geven, zoals Ta2 Gerrit ook al aangaf.

Misschien is het toch handig om eerst maar eens wat reisverslagen te lezen om te bepalen wat je precies wilt? Pak er vervolgens eens een kaart van Florida bij, zodat je een indruk hebt van de "stadjes" en waar ze ongeveer liggen. Bepaal vervolgens wat je leuk vindt; natuur, themaparken, winkelen, musea, zwemmen met dolfijnen, een schietbaan, minicruise of een ballontocht misschien? Maak dan voor jezelf een plan en leg dat aan het Forum voor. Dan garandeer ik waardevolle tips en ondersteuning voor je vakantie.

Je geeft aan dat je "geen al te groot budget" hebt. Je zou verder eens kunnen uitzoeken wat zo een vakantie eigenlijk kost en dat vervolgens vergelijken met je budget. Ik betwijfel bijvoorbeeld namelijk of je plan om B&B te doen, wel zoveel voordeliger is dan budgethotels. Verder geef je aan dat je 'nogal wat vrijheid' wil, wat bedoel je daar precies mee? Waarom denk je dat je bij een B&B adres meer vrijheid hebt dan in een hotel?

Eerst maar eens zelf aan de slag zou ik zeggen, en met betrekking tot je budget: Voorpret is gratis!

Michael66
21-01-09, 13:14
Je zou ook eens kunnen kijken op diverse websites die iets met huizenruil doen. Huizenruil is meestal helemaal gratis, op een kleine vergoeding (lidmaatschap) voor de bemiddelaar na. Het is dan echter wel handig als je eigen woning op een aantrekkelijke plek staat. ;-)

petrajessy
21-01-09, 19:30
Ach een bed & breakfast is meer Europeaans. De hotels zijn in Florida zo goedkoop dat je voor een prikkie een hotel kunt boeken. Daarnaast zul je een auto moeten huren om ook echt wat te kunnen zien. Tenzij je alleen het hotel van binnen en van buiten voldoende vindt. Dus ik zou zeggen: bekijk eerst welk gebied in Florida je aanspreekt en daarna wat je perse wil zien. Dan kunnen we tips geven over hotels en adresjes.

corrus
21-01-09, 19:39
Ik weet nog wel iets wat door een Nederlander "gerund" wordt, maar dat is in Naples...
Geen B&B, maar een hotel(letje)
Trianon Old Naples...

Maar dat is de enige die ik ken... Anders wordt het een pensionnetje in Zandvoort...
Daar is zand (misschien zon) en vertier... Alleen iedereen spreekt daar nederlands... nou iedereen???
Zimmer Frei.

Michael66
21-01-09, 19:46
Tien jaar geleden werd de Best Western Space Shuttle Inn in Titusville (vlakbij Kennedy Space Center) ook nog door een ex-Nederlander geleid. Nu nog? Geen idee.

Syllvia
22-01-09, 17:07
Ik sluit me bij Petra aan, als je een niet al te groot budget hebt, zijn er veel hotels / motels, die goedkoop zijn.

Je kunt natuurlijk van te voren boeken, maar ik zou bij de goedkopere motels toch eerst een kijkje willen nemen op de kamer.

wij zagen aan de 192 aanbiedingen van 156$ voor een week.

Geen idee hoe het verder is maar goedkoop is het wel :)