PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: LidiaSozonova



LidiaSozonova
20-01-09, 18:06
Dag allemaal!

Eind juni vertrek ik met twee tieners van 12 en 16 naar Miami voor een verblijf van 4 weken en onze kennismaking met Amerika.

De tickets zijn al gekocht maar de verblijfplaats moet nog gekozen worden.

We willen Miami verkennen met openbaar vervoer en te voet, dat hebben we al in meerdere landen gedaan. Maar in Amerika... Is het wel doenbaar?

We willen dus altijd op pad zijn een ook 's avonds willen we niet thuisblijven!

Kan ons iemand een goede uitvaalbasis aanbevelen? Wat dacht u bv over de Ocean Point Resort gelegen ter hoogte van Sunny Isles?

Ik wil maar zelf zorgen voor onze maaltijden...

Alvast bedankt voor jullie bijstand!

Lidia

Ta2 Gerrit
20-01-09, 19:25
Welkom op dit fraaie forum, Lidia, waar je heel veel info kunt vinden.
Met name op deze pagina (http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=14)staat behoorlijk wat over Miami en omgeving.

Openbaar vervoer en de USA zijn geen vrienden, een auto is bijna een must.
Te voet zal ook een zware klus worden, alles ligt zeer ruim uit elkaar, want er is ruimte zat. Maar als je van wandelen houdt, goed weer heb je zeker.

Nog even een vraag mijnerzijds, en ik denk dat ook anderen er wel benieuwd naar zijn;
Waarom 4 weken Miami, de meeste forummers zijn er na 4 dagen al klaar mee.

Michael66
20-01-09, 19:38
Lopen .....

Ik heb bij mijn eerste Florida-bezoek één keer die fout gemaakt: Bij de receptie van ons hotel in Miami vroeg ik of er een pizza-restaurant in de buurt was. "Yes, ofcourse, only five minutes down the road is Pizza Hut." En toe vroeg ik "Five minutes ... by foot?"

Ogen werden groot, vol onbegrip voor deze volledig foute vraag .....

"No, ofcourse not! By car!!"

Een paar jaar later aan de highway 19 bij St. Petersburg vrouw en kind gestald in een Days Inn, hotel uitgezocht omdat er een restaurant in zat. Ik om 5 uur richting honkbalstadion (met de auto, uiteraard) en zij richting restaurant. Dat bleek een maand eerder gesloten te zijn. OK, bij de receptie gevraagd of er een restaurant of supermarkt in de buurt is. "Yes, ofcourse. Walmart is just two blocks away." Zij dus met z'n tweetje langs de drukke 19 op weg. 10 minuten: niets te zien. 20 minuten: niets. Nogmaals aan iemand gevraagd: Hard uitgelachen. Was nog minstens een half uur lopen. Uiteindelijk zijn ze omgekeerd en hebben bij de receptie een pizza laten bestellen .....

Aan Miami Beach zijn wel wat mogelijkheden om bijvoorbeeld fietsen te huren en daarmee wat rond te toeren.

Succes met je zoektocht!

LidiaSozonova
20-01-09, 22:44
Tja, een goede vraag!

Misschien heb ik te weinig verbeelding, of was het een grote droom van mijn kinderen na veel geziene reeksen op tv,

of vanwege mijn situatie waarbij iemand :-# nog steeds zonder rijbewijs zit en toch de wereld wil verkennen (zoals het is :-D)

Alleszins bedankt voor alle tips!

Hmmm... en toch denk ik dat er bewandelde paden moeten zijn in Miami...

En weet iemand of een soort busabonnement is voorzien voor
verplaatsingen in de binnenstad?

Dum spiro, spero

Njit
20-01-09, 23:28
Hmmm... en toch denk ik dat er bewandelde paden moeten zijn in Miami...

Sure.. alleen houden ze er vaak opeens mee op...

Michael66
21-01-09, 09:27
Voor openbaar vervoer in Miami kijk je best even hier: http://www.co.miami-dade.fl.us/transit/
Prijzen en abonnementen: http://www.co.miami-dade.fl.us/transit/fares1.asp#paying

Wil je wat buiten Miami doen, dan kun je even kijken op de websites van de Greyhound bussen en Amtrak treinen.

Teleton
21-01-09, 11:10
Eind juni vertrek ik met twee tieners van 12 en 16 naar Miami voor een verblijf van 4 weken en onze kennismaking met Amerika.

Over sommige plannen lukt het me gewoon niet om er erg enthousiast over te zijn. Dit is er ééntje van. Zoveel leuke dingen te doen in Florida en dan 4 weken in Miami met het openbaar vervoer en te voet? Eind juni, als de gemiddelde temperatuur en de luchtvochtigheid op z'n hoogst zijn? Arme tieners....arme moeder.....


Kan ons iemand een goede uitvaalbasis aanbevelen? Wat dacht u bv over de Ocean Point Resort gelegen ter hoogte van Sunny Isles?

Prima hotelwijk, maar heb je al eens bekeken hoever het van de attracties in Miami ligt? Er is daar in de verre omtrek niet zo veel te beleven. Nou ja, je kunt naar het strand....


Ik wil maar zelf zorgen voor onze maaltijden... Heb je al een appartement op het oog?

Je hebt het jezelf niet gemakkelijker gemaakt door vluchten van en naar Miami te boeken. (ik begrijp dat dit het geval is?) Om het toch nog een beetje positief af te sluiten: Misschien kan je eens wat reisverslagen lezen en vooral die waar ouders met tieners reizen. (probeer die van Dr. Phlox eens, maar er zijn er natuurlijk meer) Vrijwel alle verslagen gaan over vakanties met eigen vervoer, maar je hebt dan i.i.g. een beeld van de mogelijkheden die Florida biedt en wat de succesnummers zijn.

Zoek ook eens naar mogelijkheden om, na één weekje Miami, met OV van Miami naar Orlando te reizen. Zoek een appartement aan de Lynx of I-ride busroute, zodat je je 'gemakkelijk' kunt verplaatsen. Kies voor Sun & Fun en neem de kids mee naar de bekende themaparken en zwembaden. Na drie weken met OV terug naar Miami. Kijk eens wat binnenlandse vluchten kosten, misschien ben je wel voordeliger uit dan met de bus.....

LidiaSozonova
29-01-09, 16:58
Aha, het zal dus een Spartaanse vakantie worden!

Een goede oppepper voor het hele jaar

Nu zie ik geen andere remedie dan enkele aanpassingen door te voeren

Het verblijf is nog niet geboekt,
we zijn de forumberichten aan het bestuderen
Het retourticket is reeds betaald...
Dat vind ik natuurlijk heel jammer
Jullie horen nog vast van ons-
onze reisverhalen en onze tips
en wellicht nog enkele vragen
Iedereen is van harte bedankt!

Uit De Lydissea, boek ..... :D

Teleton
29-01-09, 17:49
Nu zie ik geen andere remedie dan enkele aanpassingen door te voeren


Met een beetje creativiteit en inventiviteit is er natuurlijk best wat van een te maken! 't is wel een uitdaging. Enne....kom maar op met je vragen, wij zijn er ook voor Spartaanse vakanties.... !

Dave en Marsha
29-01-09, 18:14
Ik zou er goed over nadenken om het te voet te doen. Wij gaan ook in April weer naar florida. Als ik in google maps de afstanden zie dan lijkt het mij niet vestandig om te lopen :-P end lopen hoor....

Een auto huren kost niet zoveel...

In ieder geval een hele fijna vakantie.... :wink:

dennis_diana
29-01-09, 20:12
Een auto huren kost niet zoveel...

nee, maar al was t gratis................... ze schrijft toch dat ze geen rijbewijs heeft!! Lijkt me niet echt een onbelangrijk detail...:-s
(maar ik zou idd in ieder geval kijken voor een binnenlands retourtje richting Orlando....)