PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Ellen W



Ellen W
20-01-09, 16:09
Hoi iedereen,

Ik ben Ellen. In juli ga ik samen met mijn vriend 2 weken rondrijden in florida. We blijven 3 dagen in Orlando, dan rijden we door naar St Petersburg waar we 2 dagen blijven, dan door naar Fort myer, vandaar naar Key West, hier blijven we 2 dagen en dan door naar Miami Beach waar we 3 dagen verblijven, dan weer door naar cocoa beach en cape canaveral, van daaruit weer naar Orlando en dan terug naar huis. We hebben deze selfdrive geboekt bij connections (rondreis Florida Coast and Keys). We hopen wat extra informatie te vinden op dit forum omdat het de eerste keer is dat we naar Florida gaan.

Groetjes

Teleton
20-01-09, 17:39
We hopen wat extra informatie te vinden op dit forum

Hi Ellen,

Hartelijk welkom op dit Forum voor gevorderde en beginnende liefhebbers van het fijne vakantieland Florida! Er is hier veel informatie, zoveel, dat sommigen door de palmbomen het strand niet meer zien. Gelukkig is de informatie goed gerubriceerd en lukt het meestal wel om, al dan niet met behulp van de onvolprezen zoekfunctie ('zoeken' in de blauwe balk boven aan iedere pagina) de beschikbare info te vinden.

Vragen staat vrij hier, probeer de vragen wel in de juiste rubriek te stellen. Dat vergemakkelijkt het zoeken voor de volgende weer, nietwaar.

Jullie hebben een mooie reis gepland, twee weken is een tikkeltje kort, maar je krijgt wel een hele mooie indruk van wat de staat te bieden heeft aan plezier en natuur.

Michael66
20-01-09, 18:26
Hoi,
Welkom op het zonnige Florida Forum!

Da's een hele mooie rondreis, om binnen 14 dagen een indruk te krijgen wat er o.a. te zien is in Florida. Maar denk niet dat je na die reis "Florida" hebt gezien, want er is gewoon teveel te zien en te doen in Florida voor twee weken. Toch moet je ergens beginnen, en dan is twee weken genoeg om in ieder geval een heleboel lol te hebben, om een heleboel indrukken op te doen.

Al vaker is op dit forum ter sprake gekomen dat een rit vanaf de westkant (in jullie geval Ft. Myers) naar Key West een behoorlijk lange tocht is. Zonder een enkele stop en als alles meezit ben je zo al 6 uur onderweg. Met enkele stops en een langere stops in de Everglades voor tenminste een airboat-tochtje ben je die dag gewoon helemaal kwijt aan het reizen. 't Is goed om dat vantevoren te beseffen, dan valt het achteraf in ieder geval niet tegen.

Misschien kun je bij de reisschema's (http://floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=26) een gedetaillerdere beschrijving geven van je reis, met exacte data en de hotels die je hebt geboekt. Dan kunnen we je daar misschien nog voorzien van tips over de dingen die daar dan te doen en te zien zijn.

Ellen W
20-01-09, 18:35
Hoi iedereen,
Echt een leuk forum! Heb via de zoekfunctie al behoorlijk wat goede tips gevonden! Heb mijn reisschema beschreven bij de bijhorende rubriek. Wist al dat de rit van fort myer naar de keys een behoorlijk eind is, maar we hebben geen haast, vakantie eh!!!

Greetz

Michael66
20-01-09, 18:39
Ik zie het reisschema net staan. Mooi. Je krijgt vast nog vele goede tips.

Nog één tip van mij hier: Koop ook een goede reisgids, mijn voorkeur gaat wat dat betreft uit naar de Capitool van Florida. Je reis kost een behoorlijk aantal euro's, en dan is een investering van een kleine 20 euro voor zo'n mooie reisgids niet erg groot, terwijl je er echt heel veel aan kunt hebben.

Veel plezier!!

Ellen W
20-01-09, 18:45
Dank je wel voor de tip Michael, heb reeds de reisgids Rough Florida besteld.