PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Roy: Orlando - Miami - Orlando



Roy
20-01-09, 00:22
Hi allemaal,

Bij mij begint Florida ook weer te kriebelen, vooral het shoppen :p. Doel is lekker rusten, ontspannen en genieten ;).

Hieronder mijn reisschema voor 14 t/m 29 mei 2009. Ik neem aan dat dit een lekkere en rustige periode is om Orlando en Miami te bezoeken? Het wordt mijn 2e keer Florida. Mijn vriendin gaat voor het eerst en kan niet wachten ;). Ons reisschema is als volgt. Graag suggesties.

Vervoer: Dag 1 car pick-up. Dag 16 car drop-off. Direct via Trifthy. Corporate actie waar je under 25 (ben 23) geen losse fee meer betaalt.

Dag 1: Orlando - Super 8 Kissimmee (Crashen na de vlucht)
Dag 2: Clearwater - Howard Johnsons Pinellas Park (Pier 60)
Dag 3: Fort Myers - La Quinta Inn & Suites (Sanibel / Captiva Island / Tanger Shopping)
Dag 4: Fort Myers - La Quinta Inn & Suites (Open voor suggesties)
Dag 5: :?::?::?: Input please
Dag 6: Miami Beach - Howard Johnson Plaza Dezerland Beach & Spa (South beach verkennen. Hotel heeft goedkope parking en ligt zo'n 10 minuten van Ocean Drive - prima voor taxi 's avonds)
Dag 7: Miami (Stad verkennen / tour idee?)
Dag 8: Miami (Dagje strand)
Dag 9: :?::?::?: Input please (Kan de 3 dagen Miami naar een dag eerder schuiven)
Dag 10: Orlando - Ramada Inn International Dr. (Shoppen)
Dag 11: Orlando - Disney World
Dag 12: Orlando - Seaworld
Dag 13: Orlando - Shoppen
Dag 14: Orlando - Aquatica
Dag 15: Orlando - Universal of Disney
Dag 16: Orlando - Pakken, beetje rondom het zwembad hangen, misschien laatste koopjes inslaan.

Iemand leuke ideëen voor de 2 openstaande dagen? Misschien dagje verlengen in Clearwater om naar Tarpon Springs te gaan? Key West is op zich wel leuk maar wordt ons uiteindelijk een beetje te duur (willen $60-$70 per nacht uitgeven en KW is gewoon veel duurder). Key Largo anders een idee om als uitvalsbasis te gebruiken om naar KW te gaan?

Wat betaal je ongeveer voor een kaartje Disney of een tweedagenkaart? Beter online of in het hotel/loket kopen?

Zal ik de auto houden of droppen zodra ik in Orlando aankom? Denk dat het qua gemak wel makkelijk is om een auto te hebben. Gaan en staan waar je wil en niet wachten op de shuttle. Biertje zit er alleen niet in [-X

Slechte of goede ervaringen over hotels zijn ook zeer welkom!

Ben benieuwd naar jullie meningen / input!

Alvast bedankt!

Roy

Ta2 Gerrit
20-01-09, 08:56
De eerste onbestemde dag als extra nacht Clearwater bestemmen lijkt me een goed idee. Dan heb je wat meer tijd (voor bijv. Tarpon Springs of een dagje beach) en hoef je niet direct de volgende dag weer op pad.

Ducktours Miami (http://www.ducktoursmiami.com/) is een optie voor een rondje Miami Beach.

De tweede onbestemde dag besteden aan Cocao Beach in combi met KSC ?

De auto zo lang mogelijk behouden geeft je alle vrijheid in Orlando, en als je een biertje wil nuttigen; met de shuttle naar Universal, park(en) bezoeken, 'savonds partytime op de City Walk, en dan terug met de taxi.
Zo ver is I-Drive niet weg, dus dat zullen de kosten niet zijn (en je spaart al parkeergeld uit :-))

Roy
20-01-09, 19:45
Bedankt Gerrit!

Update:

Dag 1: Orlando - Super 8 Kissimmee (Crashen na de vlucht)
Dag 2: Clearwater - Howard Johnsons Pinellas Park (Pier 60 & verkennen)
Dag 3: Clearwater (Tarpon Springs)
Dag 4: Fort Myers - The Lighthouse Resort Inn & Suites (Sanibel / Captiva Island / Tanger Shopping)
Dag 5: Fort Myers (Open voor suggesties)
Dag 6: Miami Beach - Howard Johnson Plaza Dezerland Beach & Spa (South beach verkennen. Hotel heeft goedkope parking en ligt zo'n 10 minuten van Ocean Drive - prima voor taxi 's avonds)
Dag 7: Miami (Stad verkennen / tour idee?)
Dag 8: Miami (Dagje strand)
Dag 9: Cocoa Beach - La Quinta Inn Cocoa Beach (evt. KSC)
Dag 10: Orlando - Ramada Inn International Dr. (Shoppen)
Dag 11: Orlando - Disney World
Dag 12: Orlando - Seaworld
Dag 13: Orlando - Shoppen
Dag 14: Orlando - Aquatica
Dag 15: Orlando - Universal of Disney
Dag 16: Orlando - Pakken, beetje rondom het zwembad hangen, misschien laatste koopjes inslaan.

Nieuwe verblijven: Fort Myers verblijf: Lighthouse resort ipv La Quinta
Cocoa Beach - La Quinta Inn

Nog een paar vraagjes...:-P

1. Ik kan ipv Ramada Inn ook kiezen voor Best Western Universal Inn. Voordeel is dat het op loopafstand is van Orlando Citywalk en Universal. Ik neig naar BW maar wat denken jullie (we zijn 23 en 22)? Je moet alleen 23 zijn om in te checken bij BW. Ik ben wel 23 maar hoe moet ik dat zien? Alleen de hoofdboeker moet dat zijn of mijn vriendin ook?

2. Ik heb naast Seaworld kaartjes ook gekeken naar Disney tickets en die zijn tamelijk prijzig. Zo prijzig dat je voor het geld van 2 kaartjes ook net zo goed 3 tot 6 dagen kunt gaan. Jullie zijn vast al in alle parken geweest. Is het leuk om alle Disney parken te zien? (Vriendin houdt niet van achtbanen). Ondanks dat het een persoonlijk is vraag ik het toch :razz:. Is Disney op vele fronten superieur aan Universal? Hoe denken jullie hierover. Kortom; 2 parken Universal; 3 Parken Disney of mixen die parkbezoeken :-s (Kan er evt. een 17e dag aanplakken)

3. Wat is de leukste plaats (restaurants + bars) om 's avonds te zijn. Orlando citywalk bij Univeral of rondom de Disney parken. Hier kan ik eventueel het hotel nog op afstemmen.

Alvast enorm bedankt!

Teleton
21-01-09, 11:31
(Vriendin houdt niet van achtbanen). Ondanks dat het een persoonlijk is vraag ik het toch :razz:. Is Disney op vele fronten superieur aan Universal? Hoe denken jullie hierover.

De themaparken van Disney bestaan niet alleen uit achtbanen! Heb je de sites van de verschillende parken al eens bekeken? Misschien zijn de shows die een aantal keren per dag worden opgevoerd, aantrekkelijk voor je vriendin?

Disney is niet beter dan Universal, de sfeer en de entourage is in ieder themapark weer anders. Het is sterk afhankelijk waar je persoonlijke voorkeur naar uitgaat. Kijk overigens ook eens naar de zwemparken van Disney of Aquatica! Mixen? Je brengt per park gerust een dag door, lijkt mij.

Susie One
21-01-09, 19:20
De hoofdboeker moet zijn paspoort overleggen. Je vriendin dus niet. als ik jou was zou ik dit navragen bij het hotel (emailtje sturen).

Susie One

corrus
21-01-09, 19:33
Alleen de leeftijd van de hoofdboeker is van belang...
Anders, indien je kinderen zou hebben, dan zouden deze er niet in mogen... datzou niet kunnen... toch??

Roy
21-01-09, 20:51
Daar heb je helemaal gelijk in Corrus :)

Als laatste...'s avonds...waar is volgens jullie het meeste te beleven qua restaurantjes en barretjes? Orlando Citywalk of Downtown Disney...of is ook dit sterk afhankelijk van je smaak. Heb gezien dat veel cafés bij Disney nu dicht zijn i.v.m. verbouwing.

Bedankt voor alle reacties :)

corrus
21-01-09, 21:21
22 en 23 jaar???

Op CityWalk zitten wat meer dingen voor mensen van jullie leeftijd...
Vroegah, had je nog Pleasure Island, maar dat is helaas nu gesloten...