PDA

Bekijk Volledige Versie : Moeten we dit invullen?



maanbo
19-01-09, 13:14
Ik zat net even te kijken op schiphol.nl en kwam dit tegen

http://www.klm.com/travel/nl_nl/images/Api%20form_nl_tcm52-22090.pdf

moeten we naast dat nieuwe internet Esta? formulier dit ook invullen?

Ta2 Gerrit
19-01-09, 13:28
Wij vliegen niet met de KLM, en hebben van United nog niet zoiets ontvangen.
Het lijkt mij wat overbodig, want al die gegevens heb je al verstrekt met ESTA.
Misschien moet je even contact opnemen met KLM wat hier de bedoeling van is.

Als je wat weet, laat je het ons dan ook even weten ?

Dr. Phlox
19-01-09, 13:29
In 2008 niet gevuld en wel op vakantie geweest (niet met de KLM). Kan je het niet aangeven, maar waarschijnlijk wel iemand anders.

maanbo
19-01-09, 13:43
oeps wij vliegen ook niet met KLM maar met Delta maar het staat onder het kopje "vliegen naar de VS" http://www.klm.com/travel/nl_nl/travel_information/checkin_options/usa/index.htm#1 dus ik dacht dat het algemene info was.



edit: ik dacht dus dat ik op de schiphol site zat omdat ik parkeertarieven zat te bekijken en toen ben ik dus verder "gewandeld" over de site....sorry voortaan beter opletten, het topic mag wel verwijderd worden om verwarring te voorkomen.......slimme ik

Teleton
19-01-09, 16:25
Wij vliegen niet met de KLM, en hebben van United nog niet zoiets ontvangen.

Klopt, Gerrit. United verzamelt deze gegevens wanneer je (online) incheckt. De KLM/NW/AF/Delta-familie vraagt of je de gegevens op een formulier wil invullen, zodat de incheckprocedure zo soepel mogelijk verloopt. Voor zover ik weet, gebruikt Martinair dit formulier ook.


Als je wat weet, laat je het ons dan ook even weten ?

Voor zover ik kan nagaan, is het APIS-formulier met de komst van ESTA niet vervallen. Het gaat om de volgende regeling, die min of meer dezelfde gegevens bevat, maar kennelijk los staat van ESTA:

Luchtvaartmaatschappijen zijn verplicht al bij vertrek bepaalde persoonsgegevens en de eerste verblijfplaats van passagiers in de Verenigde Staten door te geven aan de Amerikaanse autoriteiten. Reizigers vullen hiervoor een zogenaamd APIS-formulier (Advanced Passenger Information System) in. Passagiers die direct na aankomst in de Verenigde Staten een auto of camper huren dienen ook een zo volledig mogelijk adres op te geven. Voor meer informatie over het doorgeven van passagiersinformatie zie de toelichting van de Europese Commissie (http://www.carlsonwagonlit.com/export/sites/cwt/nl/countries/nl/pdf_downloads/GOVAF_974wp132_annex_2.pdf).

Ta2 Gerrit
19-01-09, 16:40
Dat is ook wat. Dan heb ik dat zo te zien al een paar keer ingevuld en geen blik van herkenning gehad toen ik het KLM formulier zag. Ouderdom en gebreken, denk ik :-)

maanbo
19-01-09, 16:46
pfff gelukkig kom ik er dan ook niet zo blond uit als ik even dacht, want Delta valt hier dus ook onder :P

en meneer Gerrit het is vast geen ouderdom maar meer gewoonte dat je het niet meer weet joh net zoals uhmmm heb ik de auto wel op slot gedaan hihihiiiiii positief blijven

alleen zie net dat mijn Delta vlucht w.s uitgevoerd gaat worden door Northwest denk ik ...zie topic Delta misschien kunnen jullie me daar ook even verder helpen ;-)

Ik neem alleen aan dat ik dan niet het forumulier in mag vullen van de eerste link met KLM erboven?

Teleton
19-01-09, 16:59
Ik neem alleen aan dat ik dan niet het forumulier in mag vullen van de eerste link met KLM erboven?

Jawel hoor, de formulieren zijn (wat een wonder he?) gestandariseerd. De gegevens van dit formulier worden bij het inchecken verwerkt. Het logo maakt dus niet uit.

maanbo
19-01-09, 17:14
Het logo maakt dus niet uit.


oke dan je wel dan kan in de loop van de tijd het voorwerk dus al gedaan worden :D

6foot6
19-01-09, 20:48
Ik vul die dingen ook altijd braaf in maar er wordt nooit naar gevraagd.
Alleen het eerste adres in Amerika willen ze nog weten

corrus
20-01-09, 10:15
Het APIS formulier moet men gewoon nog blijven invullen...

ESTA is alleen een vervanger voor het I-94W formulier... dit zijn dus 2 verschllende dingen...

rreedijk
20-01-09, 23:44
In september 2008 dit formulier ingevuld (althans, de Martinair versie). Bij de incheck balie vroegen ze er toen naar. Gewoon invullen en in je tas steken. Voorkomen is tenslotte beter dan genezen! :)

[verwijderd]
21-01-09, 07:36
Wij hebben afgelopen jaar in september met delta gevlogen maar geen formulier (behalve dat groene papier) hoeven in te vullen en ook geen problemen gehad. Mar dit formulier is naar mijn idee hetzelfde qua informatie wat je voor de esta moet invullen.