PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: mieke.1971



mieke.1971
18-01-09, 23:01
Hoi,

Ik ben mieke, 37 jaar oud en ik woon samen met mijn man en onze 2 kids (8 en 6 jaar) in Antwerpen.

We hebben vorige week totaal onverwacht (wegens zeer goedkoop) tickets geboekt naar Orlando.

Het is de eerste maal dat ik richting florida trek. In mijn jonge jaren heb ik wel eens 3 weken in het westen (california, las vegas, etc.) rondgetrokken.

We vertrekken 19 februari en blijven een weekje daar. Bedoeling is om een 4tal dagen rond te trekken om dan terug te komen in Orlando en af te sluiten met een paar daagjes disney.

Heeft er iemand tips wat we zeker moeten doen (ik dacht aan tampa, miami, of is dit niet te doen op deze korte tijd?

Kan er iemand soms vertellen of er buurten zijn waar je als toerist beter niet kunt komen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ta2 Gerrit
18-01-09, 23:43
Allereerst welkom op dit fraaie forum, waar je ongetwijfeld door het doorspitten ervan, en met name de reisverslagen heel veel info zult vinden.

Ook de reisschema's geven je een goede indruk hoe een rondtrip gunstig in te delen, maar gezien de korte tijd dat jullie er zijnlijkt het mij verstandig om Orlando als basis te kiezen en van daar uit wat trips te doen.

Oost- en westkust liggen beide op zo'n anderhalf uur rijden, waar je aan de ene kant Kennedy Space center en aan de andere kant in Tampa Bush Gardens, en natuurlijk de stranden. Miami zou ik bewaren voor een volgende trip, die je zeker zult maken, want Florida werkt verslavend.

Als accomodatie zou je behalve de 1000-den hotels ook kunnen kijken naar een appartement, twnhouse of villa, al dan niet met privé zwembad. En alle luxe die maar kunt hebben.
Ook hierover, en over auto's huren staat er al veel geschreven op dit forum.

Buurten waar je beter weg kunt blijven zijn de outlet malls (Florida Mall, Pr1me en Premium Outlets, Mall at Millenia), International Drive, US192 en Downtown Disney.
Je gaat er veel te veel geld uitgeven en dat is niet veilig voor je beurs ;-)
Verder is het er net zo veilig of onveilig als Antwerpen en Amsterdam, waar je ook geen plekken opzoekt waar je niet hoeft te zijn.

Veel plezier met de voorbereiding en maak er wat moois van.

Teleton
19-01-09, 08:47
We hebben vorige week totaal onverwacht (wegens zeer goedkoop) tickets geboekt naar Orlando.

Hi Mieke,

Een weekje maar? Wat zuinig, toch geen Nederlandse achtergrond? Een tip is om vooraf zoveel mogelijk te bedenken wat je precies wilt doen. Wanneer je, als je eenmaal daar bent, nog van alles moet uitzoeken, is het een beetje zonde van de korte vakantietijd. Rond Orlando is meer dan genoeg te doen om je een hele week te vermaken met 2 kids. Gerrit adviseerde al om Miaimi maar voor de volgende keer te bewaren. Je kunt je af vragen of het zinvol is om vele kilometers te maken in die ene week.

Kijk eens in dit topic voor de mogelijkheden en verschillende tickets die de themaparken van Disney jullie bieden: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5380 . Probeer tijd te maken voor een bezoekje aan de zwemparken.

Voor informatie over de andere grote themaparken rond orlando, zoals Seworld, Discoverycove, Aquatica, Universal Studio's en Islands of Adventure, kijk je het best op de sites van de parken. Mocht je ze willen bezoeken: e-tickets vooraf kopen en printen!

Malls en outletcentra mag je eigenlijk niet missen, zoek ze van te voren op en zorg dat je weet hoe je er het beste komt.



Vooral omdat je 'totaal onverwacht' naar Florida afreist, kan je het best vooraf nog wat zaken van de checklist nalopen. Ze zijn simpel, maar als je ze niet geregeld hebt, zit je daar met de gebakken peren.
Hebben alle reizigers een geldig paspoort?
Heb je de benodigde gegevens op ESTA ingevuld en de procedure bij customs & imigration doorgelezen?
Heb je een creditcard en is deze nog geldig tijdens de reis?
Heb je de verkeersregels bestudeerd?
Maak een lijstje met benodigdheden voor de zomergarderobe. Spijkerbroeken, polo's, schoenen, zonnebrillen, nou ja vrijwel alles is daar (veel) goedkoper dan hier. Met twee middagjes winkelen verdien je vast een gedeelte van de reis terug. (Oud-hollandsche gewoonte, maar sinds de kredietcrisis ook in Belgie veel gebruikt)

mieke.1971
19-01-09, 21:42
Allereerst bedankt voor jullie reactie. Ik ga dit forum zo snel mogelijk doorspitten!

en ...

Hihi nee we hebben geen Nederlandse afkomst ;-), de enige reden waarom we zo kort blijven is wegens de schoolplicht van onze zoon, we "foefelen" nu al 2 dagen!

Thx