PDA

Bekijk Volledige Versie : Route: Van Miami Airport naar .....



Lisa
06-02-05, 14:34
Het duurt niet lang meer...Deze keer vliegen we aan op Miami en weer terug vanaf Orlando. Aangezien het niet veel nut heeft om in Miami Beach een huurauto te hebben (lopen en ov is handiger en goedkoper, bovendien is parkeren een hel en dúúr!) willen we pas een auto huren als we richting Orlando gaan. Maar hoe komen we van Miami airport naar ons hotel in South Beach? Is een taxi duur, of is er een speciale buslijn?
O ja, we zitten midden in Spring Break. Geldt deze schoolvakantie ook voor de basis-school kinderen of alleen voor de studenten? Is het slim om van te voren een hotel te boeken in Orlando voor eind maart i.v.m. de extra drukte?
Thanks!

beppie
07-02-05, 16:31
Hoi Lisa,
Wij gaan ook eerst naar Miami en dan naar Orlando. Wat zijn jullie data?
Zelf denk ik aan een taxi vanaf Miami Airport, ook al omdat we pas om 20:15 uur landen, dus voordat we van de Airport af zijn, zal het wel 22:00 uur zijn (USA tijd, dus NL-tijd nog 6 uur later) en met een kind van 4,5 is het nit handig om te moeten zoeken en wachten.
Ik ben ook benieuwd naar andere reacties.

Daniel
07-02-05, 16:41
Hoi Lisa,

Ik heb even geGoogled en het volgende boven water gehaald. Een taxi naar South Beach kost ongeveer $30-$35.

Een andere mogelijkheid is de SuperShuttle nemen van Miami Airport; dit kost ongeveer $14-$16 per persoon. Zie ook hier: http://www.supershuttle.com/htm/cities/mia.htm

Voor meer informatie over het openbaar vervoer kun je hier terecht: http://www.co.miami-dade.fl.us/transit/miainfo.asp

Succes!

Daniel

Lisa
08-02-05, 21:30
Ooh.. 35 dollar, dat valt best wel mee! Bedankt voor de info, Daniel!
Beppie, ik zie in de 'wie gaat wanneer'-lijst dat jij er tot 10 maart bent. Wij gaan pas 21 maart. Vorig jaar juni deden we het juist andersom; landen in Orlando, parken bezoeken, met de klok mee het rondje Miami, Everglades, Naples, Sanibel. Toen naar de Keys en weer teruggevlogen vanaf Miami.
Fijne vakantie alvast! Groetjes, Lisa.

mad_dutch
02-03-05, 22:41
The city of miami beach ( miami) heeft zgn "flat rates" ingesteld
die vanaf het airport tot een bepaald postcode gebied of stadsdeel gelden
Zip miami beach is 33129 ( anders kijken naar gegevens van je hotel)
Bij de taxidriver eerst ff vragen wat the flat rate naar je bestemming is en dan pas instappen

Verder kan ik je aanraden om toch een auto te huren bij bijvoorbeeld budget en deze online te reserveren omdat miami nogal groot is.
Ik moest ff boodschappen doen ( 5 blocks) en was ruim 30 minuten heen en 30 minuten terug van de publix naar ons appartment aan het lopen
Later besloot ik toch voor deze ritje een taxi te nemen maar achteraf is gebleken dat ik beter een auto had kunnen huren omdat ik dan minde geld was kwijt geweest en niet iedere keer op de taxi hoefde te wachten en natuurlijk het "tippen" Don't forget to tip

Good luck and have lots of fun under the florida sun

ilja
13-03-05, 20:30
Mijn vriend en ik komen op 4 juli om 20.00 uur aan op het vliegveld van Miami. Kan iemand mij vertellen of de rit naar ons hotel erg dramatisch zou kunnen gaan verlopen. We hebben al een auto geboekt, maar omdat dit een vrije dag is voor de Amerikanen, heb ik nogal gemengde voorgevoelens.

knaapje
13-03-05, 20:43
Hallo,
Als je om 20.00 uur aankomt en je moet nog door immigration en douane is het zo maar 22.00 uur voor je met je auto wegrijdt, dan zullen de meesten al thuis zijn. Volgende dag gewoon werken. Zal dus wel meevallen.

Wellicht een tip:
Neem, als je een goede kaart hebt, thuis alvast de route naar het hotel goed in je op of via een (online) routeplanner. Als je geen kaart hebt vraag er dan op het verhuurstation een en laat ze hierop de route aangeven en neem hem zelf goed door.

Goede reis
Knaapje

Eric
13-03-05, 21:37
Let op:

Ik ben vorig jaar op de 4e juli in Miami geweest.
sÁvonds, ongeveer een uur na zonsondergang is in de haven van Miami ( dus niet Miami Beach een GROOT vuurwerk, ongeveer bij Bayside.

Na afloop daarvan kan het even druk zijn, maar als je een hotel in Miami Beach hebt, kruis je hoogstens dat verkeer (vergeet geen dollars voor de toll bij je te hebben!)
Met een beetje geluk denk ik zelfs, dat je tijdens de rit een prachtig uitzicht hebt op dat vuurwerk.
Ik weet niet waar je in het hotel zit, maar normaal gesproken ben je in ongeveer 20 minuten van Miami airport op Collins Avenue, die echer over de hele lengte van Miami Beach doorloopt.
Succes, en een prettig verblijf.
Eric

Danny
18-03-05, 16:51
Ja inderdaad zo snel mogelijk naar Collins Avenue....dit rijdt tenminste nog een beetje. Als je de I-5 neemt is het meestal dramatisch......welke kant je ook op gaat (north of south).

Eric
07-08-05, 21:41
Je krijgt bij je verhuurder een best wel goede kaart van Florida, met deelkaartjes van Miami, Miami Beach en de airportregio.
Daar kun je best mee uit de weg in het begin en ter orientatie, maar als je een betere kaart graag hebt (omdat je wat andere weggetjes wilt proberen) raad ik je aan langs de Walmart te gaan, die hebben een goede keus voor weinig geld in kaarten. Ook bij andere supermarkten hebben ze meestal wel kaarten, en uiteraard bij de tankstations.
Eric

Orangedevil
07-08-05, 23:19
Je hebt echt een auto nodig want als je alles met taxi moet doen?In steden zoals New York en Las Vegas is het heel goed te doen zonder auto maar dat zijn uitzonderingen. Meestal kan je je auto gewoon kwijt bij je hotel ,kan wel 10 dollar per nacht zijn en bij het honbalstadion is ook plek zat..En je zit in Marseilles dat is in het centrum van miami Beach en kan je bv.te voet naar Ocean Drive en naar die winkelstraat is maar een paar 100 meter.

Een oplossing voor het probleem van de weg zoeken is dat je een reis pakt die al gemaakt is door een reisburo.Dan krijg je kaarten en routebeschrijving van het begin tot het eind.Een routplanner op papier zeg maar.

nolleke
08-08-05, 08:50
tja wij zaten in miami zonder auto en jawel, dan kost het wel wat aan taxi tarieven, wij verbleven dan ook nog eens in north beach dus niet goedkoop die taxi, en die heb je wel nodig om ergens te komen.

N1xz
08-08-05, 14:47
idd gewoon een auto huren, wij zaten er vorige maand, ook in marseilles hotel, en die auto heb je gewoon nodig wil je wat zien/doen. Plus niet gebruik maken van de private parking van het hotel (a 18 dollar per nacht), maar even 2 blokjes lopen en de auto op de parkeerplaats neerzetten a 8 dollar per 24 uur. Scheelt weer! :)

MarkM
10-03-07, 20:05
Beste Floridagangers,

Dit jaar ga ik voor 't eerst met mijn gezin naar Amerika. Om vanaf daar gelijk een aangename start te maken heb ik een paar vragen over het vervoer van de luchthaven naar het hotel en andersom. Het is de bedoeling dat wij de eerste dag zelf het vervoer regelen vanaf Miami airport naar het hotel in South beach. Omdat ik nog nooit in de V.S. ben geweest vraag ik mij af hoe ik dit het beste kan aanpakken. Wijst dit zich van zelf, zijn de taxichauffeurs betrouwbaar en wat zijn de kosten (ongeveer)? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en krijg graag tips van jullie.:-D

groet, Mark

calypso
10-03-07, 20:22
Alleerst welkom op dit forum, en wat leuk dat je dit jaar voor het eerst op vakantie gaat naar de USA.

Weet niet wat je precies gaat doen tijdens deze vakantie (alleen strand vakantie of wil je nog iest anders gaan ondernemen?) maar als je dan zelf geen auto hebt is het bijna onmogelijk te doen.
De afstanden in de USA zijn stukken groter dan in Nederland en openbaar vervoer is er bijna niet te vinden.

Dus indien je nog andere dingen gaat doen dan alleen maar in het hotel en op het strand liggen zou ik je zeker aanraden om eens te kijken of je niet beter een auto kunt huren.
Lees eens wat verslagen hier voor wat ideen op te doen.

Eric
10-03-07, 20:25
Er zijn (uiteraard) diverse mogelijkheden.
Er zijn meer dan genoeg taxi's op de luchthaven, en je hoeft niet bang te zijn dat je wordt opgelicht, de prijzen staan vooraf aangegeven.
Verder bestaan er diverse shuttlebusjes, zoals Supershuttle, die als je met een of twee personen bent wat voordeliger zijn.
Verder is er openbaar vervoer, maar dat kan ik je niet aanraden, omdat dat meer op het personeel is afgestemd.
Persoonlijk zou ik voor die eerste keer lekker voor een taxi kiezen.
Eric

MarkM
10-03-07, 20:26
Wij gaan een rondreisje maken (verzorgd) Omdat het een internationale groep betreft moeten de deelnemers de eerste (en laatste) dag op eigen gelegenheid naar het hotel. Van daaruit wordt er per bus een rondje Florida (everglades, Key West Orlando e.d.) gemaakt.

bono
11-03-07, 11:09
Even googelen leverde deze (http://www.miami-airport.com/html/taxi_and_shuttle_service.html) pagina op.
Eric

Ja Eric dat is een goede site!
Toen wij vorig jaar er aankwamen hebben wij ook een taxi genomen en de taxi's zijn onder verdeeld in de zone's waar ze naar toe rijden, ik geloof zelf dat je dat op de taxi kunt zien?? maar helemaal weten doe ik het niet meer.
Wij hadden achteraf ook een gratis shuttle busje kunnen nemen maar ja dat wisten we niet, maar de terugweg naar het vliegveld hebben we dat uiteraard wel gedaan!
We moesten voor 1zone 10$ betalen voor 2personen.
Misschien heeft je hotel wel een shuttle service????
En met meerdere kan je misschien een busje nemen en goedkoper uit zijn??

Succes!

Gr. Monique

ienelien
30-03-07, 00:54
Wat is denken jullie "wijsheid" ?? Als wij aankomen in Miami (volgens de tickets landen we om 20.44 uur) staat er een auto voor ons klaar. Weet niet hoe snel we de koffers en de uitgang hebben gevonden, maar dan moeten we voor onze eerste nacht naar Miami Beach, naar het Ramada Plaza Marco Polo Beach Resort. Is dat goed te doen of zou er een busje rijden van het hotel en dat we dan bijv. de dag erop de huur-auto gaan halen ??
O ja, we nemen van het reisbureau een navigatiesysteem mee.
Graag jullie advies.
Ien

Michael66
30-03-07, 07:41
Wat is denken jullie "wijsheid"?? Als wij aankomen in Miami (volgens de tickets landen we om 20.44 uur) staat er een auto voor ons klaar. Weet niet hoe snel we de koffers en de uitgang hebben gevonden, maar dan moeten we voor onze eerste nacht naar Miami Beach, naar het Ramada Plaza Marco Polo Beach Resort. Is dat goed te doen of zou er een busje rijden van het hotel en dat we dan bijv. de dag erop de huur-auto gaan halen??
Wat "wijsheid" is, is voor ieder verschillend. Voor mij persoonlijk vind ikhet prettiger om de boel in eigen hand te houden en dus zelf de auto te pakken.

Hoe snel je buiten het vliegveld kunt staan is van een aantal factoren afhankelijk:

Vlieg je rechtstreeks naar Miami, of heb je een tussenstop in de VS? Rechtstreeks betekent dat Miami je POE is en dus moet je daar door de hele mallemolen van Immigration, Customs en Aggriculture. Als het druk is kan dat wel een uurtje of wat duren. Heb je al dat gedoe al bij een tussenstop elders in de VS gehad, dan kun je binnen 30-45 minuten met je koffers buiten staan. Met alleen maar handbagage is het nog veel sneller.
Komen er toevallig veel vluchten tegelijk aan op het vliegveld? Dan kan het gebeuren dat het taxiën naar de "parkeerplaats" langer duurt, de afhandeling van de koffers langer duurt etc.
Bij welke mij. heb je je auto gehuurd? Bij Alamo staan er vaak langere rijen dan bij bijv. Hertz en Avis. Dat kan nog wel eens een half uurtje schelen.

ienelien
30-03-07, 10:30
We hebben een tussenstop in Philadelphia. Dus hebben we daar het hele papieren circus of moeten we het in Miaimi nog eens dunnetjes over doen ?? Is daar trouwens op dat vliegveld nog wel wat te beleven ?? Want we zullen er zo'n beetje 4 uurtjes moeten doorbrengen voor we doorvliegen naar Miami.

Is het op internet na te trekken hoeveel vluchten er omstreeks dat tijdstip
aankomen/vertrekken ??

Het reisbureau had voor ons bij Dollar een auto voor ons gereserveerd maar na zóveel klachten en vervelende berichten over deze maatschappij ontvangen te hebben, hebben ze aan ons voorgesteld om nu maar een wagen bij Alamo te huren.
"Leuk vooruitzicht" dus, al die rijen. Maar goed, je moet er wat voor over hebben om het dé vakantie van je leven te laten worden (en dat gaat het denk wel worden als ik jullie ervaringen/belevenissen lees).

Michael66
30-03-07, 10:43
We hebben een tussenstop in Philadelphia. Dus hebben we daar het hele papieren circus of moeten we het in Miaimi nog eens dunnetjes over doen ??Eénmaal lijkt mij meer dan genoeg. Je tweede vlucht is een binnenlandse vlucht, vergelijk het met een treinritje in Nederland.


Is daar trouwens op dat vliegveld nog wel wat te beleven ?? Want we zullen er zo'n beetje 4 uurtjes moeten doorbrengen voor we doorvliegen naar Miami.Een behoorlijk deel van die tijd ben je sowieso kwijt aan (wachten op) koffers en formaliteiten. Daaran haal je een kop koffie/thee en looje wat rond, en een half uur voor vertrek meld je je alweer bij de gate voor de vlucht naar Miami.
Voor wat er te doen is: zie www.phl.org (http://www.phl.org)


Is het op internet na te trekken hoeveel vluchten er omstreeks dat tijdstip aankomen/vertrekken ??Niet ver van tevoren, maar wel op de dag zelf, voor Philadelphia via http://www.phl.org/flight_arrivals.asp en voor Miami via http://www.miami-airport.com/Webfids/html/default.html


Het reisbureau had voor ons bij Dollar een auto voor ons gereserveerd maar na zóveel klachten en vervelende berichten over deze maatschappij ontvangen te hebben, hebben ze aan ons voorgesteld om nu maar een wagen bij Alamo te huren.
"Leuk vooruitzicht" dus, al die rijen. Maar goed, je moet er wat voor over hebben om het dé vakantie van je leven te laten worden (en dat gaat het denk wel worden als ik jullie ervaringen/belevenissen lees).
Ach, die rijen daar wen je wel aan, de verhuurbalie van Alamo is niet eens de eerste VS-rij, dat zal die bij Immigrations in Philadelphia zijn.
Het beste is om alles gewoon over je heen te laten komen, lekker rustig blijven en gewoon afwachten. Het is ten slotte vakantie!!

jaap
30-03-07, 11:04
Wij zijn verleden jaar ook met een tussenstop philadelphia gegaan. Waren in een mum door de douane; er zaten heel veel amerikanen op onze vlucht. Buitenlanders gaan in aparte lijn door de douane. Koffers pakken gelijk weer inleveren.Toen koffie drinken en pretzels bij aunt annie. In Miami kan je zo doorlopen. Koffers ophalen. Op het vliegveld naar het verhuurbedrijf werkt sneller dan dat je je papieren regelt bij het afhaal depot. Als man alleen zijnde word je bij de uitgang van de terminal aan geroepen door "ladies" will you spend de night with me ;het zijn dus waarschijnlijk rollings stones fans.(lol). Shuttle naar depot. Auto ophalen en dan gigantisch verdwalen. Wij vinden Miami een vreselijke stad wat auto verkeer betreft. Je ziet je hotel aan de overkant van de straat maar je mag nergens afslaan of omkeren. Tegenwoordig vlieg ik liever via fort lauderdale. Maar jullie hebben een tomtom. Gaan wij dit jaar proberen.

Njit
31-03-07, 00:52
Van de American Vacations site (want daar hadden jullie dacht ik geboekt):


Verhuur Navigatiesysteem Vermoedelijk zijn wij hiermee uniek in Nederland, maar dit zal wellicht wel gaan veranderen als onze collega touroperators dit hebben gezien. Vanaf nu heeft u de mogelijkheid om een navigatiesysteem mee te nemen naar Amerika.
U krijgt deze vanuit Nederland mee. Het systeem bevat behoudens de kaarten van de Benelux, de kaarten van de gehele Verenigde Staten. Het is een touch-screen systeem, dus simpel de instructies volgen en het intikken van het betreffende adres. U krijgt een houder mee om het aan de voorruit van de auto te bevestigen, een oplader en een gebruiksaanwijzing in de Nederlandse taal. Het GPS-systeem is geïntegreerd.
Een Nederlandse stem, welke wordt ondersteund door een kleurige route, vertelt u precies hoe u moet rijden.
U kunt een navigatiesysteem bij ons reserveren, maar OP=OP.
U krijgt de set enkele dagen voor vertrek toegezonden, of u haalt het bij ons op. In dit laatste geval omzeilt u de kosten van de post. U kunt dus nog even in Nederland met het systeem oefenen.
Wat kost het?
De eerste week komt op € 49,- en de volgende dagen zijn € 7,- per dag. Prijzen zijn inclusief BTW. Uiteraard tellen alleen het aantal dagen dat u in het buitenland bent. Wel verplicht u zich om na thuiskomst, uiterlijk de volgende dag, het systeem weer naar ons terug te sturen.
Wij vragen bij het tekenen van het contract een borgsom van € 300,- euro. Uiteraard krijgt u deze terug als het systeem onbeschadigd en goed werkend wordt ingeleverd.
Vermoedelijk gaan we deze Navigatiesystemen ook verhuren voor reizen door Europa.
Het zal wel een standaard TomTom of Garmin zijn. Die wijzen zich vanzelf..

nme321
07-01-08, 18:37
Mijn vraag is of het mogelijk is na een landing om 14:30 Hr in Miami er tegen de avond in een hotel te zitten in Key Largo om zo eeen overnachting in Miami te vermijden richting Key West? Tijd +-
En indien een goed hotel voor 2 nachten in Key Largo graag jullie info. 29 en 30.09.08 Dank U

Eric
07-01-08, 18:49
Het hangt erg van het verkeer af, je gaat in de spits, maar ik zou zeggen een uur of 2 á 2,5 moet lukken.
Een prima hotel op Key Largo vind ik zelf het Holiday Inn, met 2 zwembaden, 's avonds live muziek in de weekends en erg kindvriendelijk.
Na aankomst in Miami daar nog heen rijden gaat wel, ik zou wel adviseren om onderweg even een pitstop te maken, je bent dan meestal toch al zo'n 24 uur bezig. En denk aan dollars voor de tolweg.
Eric

Michael66
07-01-08, 21:52
Da's absoluut wel te halen.

Het is maar 22 mijl = iets meer dan 35 kilometer. Reistijd is afhankelijk van het verkeer.

De kans is groot dat je in de spits terecht komt (tenzij je in het weekend aankomt) als je vliegt met een directe vlucht waarbij MIA de eerste luchthaven is waar je in de VS komt. Je moet na de landing nog naar de gate taxiën, het vliegtuig uit (kan even duren als je achterin zit), door Immigrations (soms lange rijen mmet meer dan een uur wachttijd), koffers ophalen, door Agriculture, naar de autoverhuur, in de lange rij aansluiten, contract afhandelen ("no thanx, I don't want any upgrade"), auto uitkiezen, koffers inladen en dan .... op weg. Dat zal je meestal tussn de één en tweeëeneenhalf uur kosten, dus ergens tussen half vier en vijf uur ga je de weg op.

Vlieg je met een tussenstop op een ander vliegveld in de VS, dan gaat het allemaal wat sneller: geen immigrations en agriculture meer, gewoon koffers halen en op naar de autoverhuurder.

Helmi
06-03-08, 09:56
Hallo,

Op 21 april huren we een auto in Orlando.

Op 5 mei tot 9 mei willen we een cruisse maken van 4 nachten vanaf Miami.

Op 9 mei vliegen we terug vanaf Fort Lauderdale om 16.15 uur, aankomst
cruisseschip om 8.00 in de ochtend.

Mijn vraag is om de auto tot 9 mei te huren en parkeren (kosten ?) in de haven van Miami en daarna op 9 mei afleveren in Fort Lauderdale, voor deze 4 dagen betalen we € 155,00 extra.

Op het forum heb ik gelezen dat een taxi erg duur is in Florida, zijn er mensen die weten hoe duur het parkeren in de haven is en de kosten van een taxi Miami - Fort Lauderdale.

Groetjes Helmi

jaap
07-03-08, 09:31
Parkeren bij de haven van Miami kost 20$ per dag.

http://www.miamidade.gov/portofmiami/directions_parking.asp

Met de taxi was circa 100$, maar dat hangt af van de drukte op de weg.

Ogodai
13-04-08, 23:59
Wij gaan om 21h35 landen in op Flushing.

Weet er iemand hoe je dan het best met het openbaar vervoer naar Miami Beach; Collins AV gaat?

Rstar
14-04-08, 04:33
Flushing is volgens mij bij Laguardia Airport in NY. Van het vliegveld in Miami naar Miami beach kun je het beste een taxi nemen.

utah
14-04-08, 21:05
Hier is alvast een linkje:

http://www.miamibeach411.com/transportation/miami-airport-transportation.htm

cetje
03-07-08, 21:16
Hallo allemaal!

Nog een klein weekje en dan is het zover... Florida!!!
We komen op 9 juli aan het begin van de middag aan op Miami Airport, slapen dan 1 nachtje op South Beach om daarna door te reizen naar de Keys. Omdat valet parking bij het hotel in SB erg duur bleek, heeft deze Hollander besloten de autohuur pas op 10 juli in te laten gaan.
Beetje blond, want ik heb er niet bij stil gestaan dat we nu geen vervoer van de luchthaven naar hotel hebben. Tenminste, het hotel heeft een shuttlebus maar die gaat pas om 15 uur. Aangezien we met een binnenlandse vlucht vliegen en niet meer langs Immigration hoeven, zou ik het zonde van m'n tijd vinden om 2 uur op die bus te gaan staan wachten.

Daarom deze vraag: Heeft een van jullie ervaring met openbaar vervoer van Miami Airport naar South Beach (Collins Ave., aan de zuidkant). Wat zijn de kosten, en is het een beetje handig (zonder al te veel overstappen) te doen? En wat zijn de ervaringen met de taxi?

Vast bedankt en groetjes,

Cetje

Dr. Phlox
04-07-08, 11:01
Taxikosten bij de verschillende taxibedrijven kun je vinden door te googelen op http://img50.imageshack.us/img50/3904/googlenf2.gif:miami taxi (http://www.google.nl/search?&q=miami taxi)

(Tekst is van Michael66 van een ander topic).

Of voor meer info : http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6755
grz
Ton

Teleton
04-07-08, 11:22
Beetje blond, want ik heb er niet bij stil gestaan dat we nu geen vervoer van de luchthaven naar hotel hebben.

Misschien een rare vraag, maar waar haal je je auto dan de tiende op? Airport misschien? Enig idee hoeveel tijd en energie je dit allemaal kost om, pakweg, 25 dollar parkeerkosten te besparen? :oops::oops:

Het is het overwegen waard om te proberen of je de autohuur misschien toch maar niet beter de negende in kunt laten gaan om de tiende juli lekker ontspannen aan de welverdiende vakantie te beginnen\\:D/. Have fun!

cetje
04-07-08, 20:10
Ja, ik bedacht me dus te laat dat die 25 dollar ook binnen no time in een taxi gaan zitten, maar goed... De auto kunnen we gelukkig op Collins Ave. afhalen, dat scheelt :)
Denk dat het nu gewoon een kwestie taxi wordt, en volgende x wat langer nadenken, haha!

En bedankt voor de links dr. Phlox!

Teleton
06-07-08, 10:35
... Weet je wel hoe lang Collins ave, is????

ik wil je vakantiegevoel absoluut niet verpesten, maar Hannie heeft wel gelijk. Reken dus maar op een tweede taxirit.

Om de informatie compleet te maken: Op de kleinere verhuurlocaties staan soms maar een beperkt aantal auto's. Ben je op de vliegveldlocatie niet tevreden over de aangeboden auto, dan is daar een oplossing voor te vinden. Op een kleine locatie is dat moeilijker. Er is vaak maar één medewerker dus de afhandeling verloopt soms niet zo vlot, maar de wachtijden zijn ook weer minder lang.......

Guus
11-07-08, 08:10
ik wil je vakantiegevoel absoluut niet verpesten, maar Hannie heeft wel gelijk. Reken dus maar op een tweede taxirit.
Je kunt natuurlijk ook gewoon de bus nemen. De S bus naar Aventura rijdt zo'n beetje heel Collins Avenue af. Een full fare kaartje kost maar $1,50.

Toontje55
12-07-08, 21:55
Tolgeld van Miami Airport naar South Beach of andere Miami bestemmingen zijn als ik het me goed herinner van vorig jaar $ 1,-. Vlak na het vliegveld is een Tollplaza. Daarna niet meer. Tol wordt er in Miami alleen gevraagd op een heel enkele weg aan de westkant van de 95 (waar dus ook het vliegveld ligt).

Marcelg
22-07-08, 03:57
Wellicht een mailtje naar het verhuurbedrijf dat je de auto eerder wilt. In America is alles te regelen.

Als ze hem eerder willen is geen probleem, ze zullen ook de afhaal locatie moeten veranderen van Collins naar airport anders heeft het nog geen zin.

Er is 1 Tol hokje als je de snelle weg naar South beach neemt.

Kost waarschijnlijk $1.00, ik ben er niet 100% zeker van, ik gebruik een Sunpass en let dus niet zo nauw op de prijs.

Roderick
24-07-08, 09:33
Hallo

Ik heb 2 vraagjes

Hoe groot is de afstand van Miami International Airport naar Sawgrass mills?

En welke hotels in Sawgrass mills, liggen dichtbij het Sawgrass mills mall.
(Hebben deze hotels ook een airport shuttle?)


Mvg Roderick

PS: ik weet niet of het topic hier goed staat

Njit: verplaatst

Harm
24-07-08, 10:04
Sawgras mill is geen stad oid maar een groot shopping center
http://www.simon.com/mall/default.aspx?ID=1262 (http://www.simon.com/mall/default.aspx?ID=1262)

het ligt ongeveer 53 KM van het vliegveld
het Crowne Plaza Hotel licht er dicht bij

http://www.ichotelsgroup.com/h/d/cp/1/en/hotel/fllss?_requestid=121845
Harm

Veronique maastricht
25-07-08, 10:50
Vanaf Miami airport naar Collins Avenue is met iedere taxi maatschappij een VASTE prijs van $ 32 dollar ZONDER tip.
Dus een kleine 40 dollar zal je moeten betalen. Dit is dan incl. tip, 1.50 extra benzine kosten. Zul je ook zien dat dat in iedere taxi ophangt en ze het metertje ook niet aanzetten. Ik geloof dat dat zone 3 is. Weet dit zeker want ben net terug van afgelopen maandag.
Groetjes

cetje
27-07-08, 22:47
Zo, na een heerlijke vakantie zijn we weer terug op Nederlandse bodem.
Uiteindelijk was het om het even, de auto een dag eerder huren + valet parking of een taxi rit van het vliegveld naar het hotel. Overigens lag het hotel dichtbij het verhuurstation (3 blocks) op Collins ave., dus dat was geen extra taxiritje :)
Moet zeggen dat ik het achteraf wel lekker vond om even gereden te worden na de lange reis, maar om de kosten hoef je het dus niet te laten :)

Bolleke
18-01-09, 22:44
Hoi,

We komen 's avonds rond 19u aan op Miami Airport na een tussenstop in Atlanta. Na het oppikken van de bagage en de auto bij Alamo zal het al een uur of 9 zijn vermoed ik.

Nu heb ik via verschillende routeplanners al eens gecheckt hoe we best bij ons hotel geraken op Collins Avenue (South Beach), maar ik krijg wel 3 verschillende routes:
- eerst langs FL 836 --> via I95 N naar I-195 EAST (Julia Tuttle Causeway)
- eerst langs FL 836 --> wordt 395 --> Mac Arthur Causeway
- via SR 112 EAST (AIRPORT expressway) en I-195 EAST (Julia Tuttle Causeway)

Kunnen jullie mij zeggen wat nu de gemakkelijkste (en veiligste) route is om op onze eerste avond het hotel te bereiken? :-k
Thanks!

mafo
18-01-09, 22:49
Geen idee welk nummer jullie zitten op Collins, maar volgens mij is de meest directe route via de Airport Express Way. Eerlijk gezegd hou ik me niet bezig met de veiligheid van een buurt als ik van A naar B gaat. Volgens mij kan je overal pech hebben. Zorg wel voor wat wisselgeld "Eastbound SR 112 is tolled (http://en.wikipedia.org/wiki/Toll_road) from State Road 9 (http://en.wikipedia.org/wiki/Florida_State_Road_9) east to I-95."

Hier een linkje (http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Miami+airport,+FL&daddr=Collins+Ave,+Miami+Beach,+FL&hl=nl&geocode=&mra=ls&sll=25.818127,-80.212898&sspn=0.150818,0.30899&ie=UTF8&ll=25.819054,-80.199852&spn=0.150816,0.30899&z=12) naar de route die ik heb gevonden.

JvG
19-01-09, 23:56
Wij hadden vantevoren via Google Maps de routebeschrijving uitgeprint, maar toen we er eenmaal waren hebben we gewoon de TomTom gevolgd.

mafo
20-01-09, 07:43
Als je een Tom Tom hebt lijkt het me ook de meest logische oplossing die te volgen. Van het jaar voor het eerst navigatie meegenomen, uiteindelijk overbodig want de vorige huurder was die van hem in de wagen vergeten. Alle jaren ervoor met papieren routebeschrijvingen gewerkt ging ook prima. We hebben nog steeds als backup papieren omschrijvingen bij ons voor als de navigatie er mee zou stoppen.

Overigens gebruikten we de navigatie alleen voor het laatste stukje want die zijn meestal het lastigst.

utah
20-01-09, 21:13
Ook wij zaten op Collins Avenue

eerst langs FL 836 --> wordt 395 --> Mac Arthur Causeway

Wel opletten als je bij Alamo vetrekt op het eerste stukje in industrieterrein -> het is daar eenzaam en verlaten...

Overdag zag het er zo uit

http://i40.tinypic.com/huloap.jpg

http://i41.tinypic.com/i1kw2t.jpg

http://i40.tinypic.com/wvvgxy.jpg


http://i43.tinypic.com/oubg9c.jpg

http://i42.tinypic.com/dzbf5i.jpg

http://i41.tinypic.com/291dvtf.jpg

http://i44.tinypic.com/2udyvkw.jpg

http://i39.tinypic.com/2ql7va1.jpg

Bolleke
21-01-09, 08:57
Ik denk dat die laatst genoemde route inderdaad de simpelste is :smile:
Maar het eerste stukje om tot de 836 te geraken zal het 'lastigste' zijn vermoed ik...uit die straten geraken om op de grote baan terecht te komen...eens we daarop zitten, wijst het zichzelf wel uit...denk ik...
We zullen het bij Alamo zelf ook nog wel eens vragen...
Bedankt in ieder geval!

Teleton
21-01-09, 10:37
We zullen het bij Alamo zelf ook nog wel eens vragen...

Je verwacht wel erg veel van de medewerkers van Alamo, ik zou niet te veel op hun kennis rekenen en bovendien, hoe wil je hun instructies onthouden? In het beste geval krijg je een kaartje met een kruisje waar je je op dat moment bevindt en een advies hoe je naar de doorgaande routes rijdt.Verder mag je het echt zelf uitzoeken......

Vrijwel alle forumleden in dit topic raden je aan om nu al een route uit te printen, Google brengt je tot voor de deur van je hotel. 'k Zou hun raad maar opvolgen.

petrajessy
21-01-09, 20:36
Toen er nog geen navigatiesystemen waren heb ik ooit dit gedaan:
We kwamen 's nachts aan in San fransisco en moesten naar ons hotel in het centrum. We waren nog niet gewend aan het rijden in de huurauto en om dan de weg te zoeken is toch spannend na een vliegreis van 17 uur 9 met tussenstop).
We hebben een taxi gevraagd om ons voor te gaan. Hij reed ons de kortste weg er naar toe en uiteindelijk was ik 10 dollar kwijt.
Tegenwoordig is het toch een stuk makkelijker met de navigatie systemen.

Chicco68
22-01-09, 01:02
Wij hebben bij Alamo ook een navigatiesysteem gehuurd. Eigenlijk is het vrij makkelijk...
Als je bij Alamo de poort uitrijdt linksaf, dan bij de kruising rechts, vervolgens bij de volgende kruising (volgens mij met verkeerslichten) linksaf, daarna alsmaar doorrijden totdat je links de "autosnelweg 836" op kunt richting Miami Beach.
De rest wijst zich vanzelf..... Op een gegeven moment kom je namelijk weer op de "normale" weg uit, althans houdt de autosnelweg op en zit je op Miami Beach. Dan alsmaar rechtdoor rijden en de een-na-laatste straat linksaf heb je Collins Avenue (zou je je vergissen en helemaal doorrijden tot t einde kom je op Ocean Drive uit).

kim1985
19-10-09, 10:24
Hallo allemaal!

Mijn vriend en ik vertrekken as zondag voor 2 weken naar Florida!

We beginnen onze reis in Miami zonder huurauto, die pikken we later op.
Uiteraard dienen we wel in ons hotel te komen..
Wat raden jullie aan qua vervoer van vliegveld naar hotel op ocean drive?
Taxi of openbaar vervoer?

Alvast bedankt!

Groetjes, Kim

Teleton
19-10-09, 11:40
Uiteraard dienen we wel in ons hotel te komen..
Wat raden jullie aan qua vervoer van vliegveld naar hotel op ocean drive?
Taxi of openbaar vervoer?

Heeft het hotel geen shuttle? Dan maar een taxi! Kijk hier (http://gomiami.about.com/od/transportationparking/a/taxicabsMIA.htm) voor een indicatie van de prijzen. Waarom pik je de auto later op, heb je een speciale reden om Miami zonder auto te doen?

Toegevoegd: oeps, info over openbaar vervoer vind je hier (http://gomiami.about.com/od/flyingairports/a/publictransMIA.htm). Snel vergeten, denk ik?

kim1985
19-10-09, 12:40
Dank je!
Ik heb het hotel even een mail gestuurd met deze vraag!

Anders wordt het idd een taxi, kosten vallen nog mee dan..
OV is me te ingewikkeld...:)

Nou we hadden van een vriendin begrepen dat je zonder huurauto Miami ook goed kunt bekijken en aangezien we dan weer iets in prijs winnen qua huurauto was de keuze snel gemaakt.
Geen goede keuze?

Groetjes, Kim

Chicco68
19-10-09, 12:50
Ik zou Miami zeker wel met een huurauto bekijken. Denk dat je jezelf tekort doet als je het te voet wilt bekijken. En zeker als je al spreekt over Miami ipv Miami Beach. Miami Beach zou misschien wel te doen zijn, al zet ik daar ook mijn vraagtekens bij... Het is toch een vrij groot gebied en met de auto is het toch makkelijk om "even een paar straten verder te rijden en te kijken wat je daar allemaal kunt zien" ipv met het openbaar vervoer c.q. de benenwagen...
En het is ook veel makkelijker, bij de airport een shuttlebus naar bijv Alamo pakken, daar auto uitzoeken en dan naar jullie hotel rijden zodat je de dag erna gelijk in de auto kunt stappen en Miami kunt gaan verkennen.....
Anders zul je de auto weer op een later tijdstip moeten gaan halen terwijl als je uit het vliegtuig stapt al bijna bij de autoverhuurbedrijven voor de deur staat.....

Julo
19-10-09, 12:53
Ligt eraan hoeveel geld je bespaart. Want ik had het huur auto in miami south beach maar die stond telkens in de garage. En af en toe haalde ik de auto eruit voor een tripje. Dus als je 2 dagen maar miami blijft lijkt het me niet rendable maar voor langer dan weer wel.

Teleton
19-10-09, 12:53
Geen goede keuze? In principe is iedere keuze goed, ieder zijn meug! Het hangt een beetje af van hoe lang je in Miami blijft, wat je allemaal gaat doen en waar je de auto dan op gaat halen.

Parkeren in Miami is niet goedkoop, ook bij de hotels moet je betalen. De afstanden zijn groot en het OV is traag. Aan de andere kant, als je een auto voor een volle week huurt, ben je soms voordeliger uit dan wanneer het om vier dagen gaat. Hoe dan ook, te voet, met het OV of toch misschien nog een auto, veel plezier in Miami!

kim1985
19-10-09, 14:21
Dank je voor jullie tips!
We hebben alles al vastgelegd, dus is geen weg terug!
We blijven maar 1 volle dag en 2 halve dagen in Miami. We denken een tour te boeken om alle highlights te zien... dus komt helemaal goed!

En wat betreft de kosten..daar hebben we goed naar gekeken, maar toch bedankt voor het meedenken.
We kunnen de auto gewoon op miami beach ophalen!

Groetjes, Kim

Susie One
19-10-09, 19:27
Je kan vanaf miami Airport de supershuttel naar het hotel nemen.
Wij hebben dit gedaan vanaf het hotel naar Miami Airport.

je kan gemakkelijk via internet reserveren. Wij hebben dit vorig jaar via de touroperator doen.

http://www.supershuttle.com/

Susie One

Ireen
20-10-10, 18:20
Alweer een vraagje :p:idea:
Vrijdag moet ik vanuit Fort Lauderdale naar het vliegveld in Miami. Nu is het heel duur om een taxi te nemen en omdat ik afhankelijk ben van het openbaar vervoer (heb geen auto) wilde ik graag weten of iemand ervaring heeft met de tri-rail trein naar Miami Airport.

Is het gevaarlijk om (als vrouw) alleen te reizen in de trein. Ik neem een koffer mee (dus zie er erg toeristisch uit). Ga ongeveer om 13.00 s'middags weg en kom daar dan rond 15.30u 's middags aan.

Groeten, Ireen

(kan hierover niets vinden op het forum)

Sylly
23-06-16, 20:30
Weet iemand of de Easy card van 7 dagen te gebruiken is van miami airport naar miami beach lijn 150?
En ook in de metrobussen geldig?
Of is er openbaar vervoer waar deze kaart niet geldig is?