PDA

Bekijk Volledige Versie : Cape Canaveral



maja
07-06-05, 15:30
Wij gaan binnenkort naar Orlando en hebben gelezen dat er rond Cape Canaveral mooie natuur is, waaronder mooie witte zandstranden. Is dit inderdaad zo en wat valt er buiten de natuur nog te beleven op Cape Canaveral? Is dit de moeite om er naartoe te gaan?

Thanks

Ebelix
07-06-05, 17:28
Of de stranden wit zijn wil ik niet zeggen maar het zijn in ieder geval standstranden.

Bij het spacecenter is een heel park waar je, uiteraard, tegen betaling alles kan zien wat te maken heeft met ruimtevaart. Er staan raketten en er worden imax films vertoond. Ook is het mogelijk om een spaceshuttle van binnen te bekijken. Het echte leuke aan dit park is dat je rondrit kan maken naar de lanceerplatforms, een hal waar de laatste Apollo raket hangt (echt enorm groot) en waar alles te vinden is over de reizen naar de maan.

Als laatste breng je ook nog een bezoek aan de gebouwen waar de onderdelen voor het spacestation in elkaar worden gezet.

Als je van surfen en skateboarden houdt is een bezoek aan Ron Jon surf shop ook een must. Deze gigagrote surfshop is gevestigd in Cocoa Beach.

Inge
07-06-05, 17:31
Ten noorden van Kennedy Space Center is een Wild Life route, prachtig!
Bij Titusville naar de overkant en zo doorrijden naar de kust (5$ toegang betalen). Prachtig zandstrand. Mooie zee daar!
Ook een mooi uitzicht op Space Shuttle platform.
Zie mijn net geposte foto's bij reisverslagen....

mickey
08-06-05, 12:38
voor de echte witte zandstranden zul je naar de westkust moeten,maar de oostkust heeft wel mooie brede stranden waar je vaak ook met de auto op kunt(wat ik zelf eerder een nadeel vind met kinderen want heel veel mensen houden zich niet aan de 10 mph).

clafra92
08-06-05, 13:43
Houd er ook rekening mee dat de zee aan de Oostkust in de regel wat ruwer is. Als je met kinderen gaat dan vonden wij de westkust beter. Alleen vind ikzelf de zee wel leuker aan de Oostkust.