PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema MartijnGizmo: Orlando - Miami



MartijnGizmo
16-01-09, 12:45
De ouders van mijn vriendin zijn volgende week 25 jaar getrouwd, en om dat te vieren besloten ze om ons mee op vakantie te nemen. Het oorspronkelijke plan was om 1 of 2 weken naar de Canarische Eilanden o.i.d. te gaan, maar wat speurwerk door m'n vriendin en mij leerde ons dat je voor zo'n budget ook al een heel eind komt qua vakantie in de VS. Dus afgesproken dat ieder zelf z'n ticket betaald, en dat de rest van de vakantie grotendeels op hun kosten is.

De tickets zijn inmiddels geboekt, op 1 juli vliegen we naar Orlando en op 22 juli vliegen we vanaf Miami weer terug. Nu kan dus het concrete plannen gaan beginnen! :D Ik zal proberen om deze startpost tussendoor up-to-date te houden naarmate onze plannen vorderen.

Het gezelschap:
- Schoonvader van 60
- Schoonmoeder van 55
- Vriendin van 25
- Broertje van 22
- Ondergetekende wordt tijdens de vakantie 27
Ik wil daar vast aan toevoegen dat ik bijzonder vlotte schoonouders heb, en het dus geen enkel probleem vind om met ze op vakantie te gaan! ;)

Vervoer:
- drie weken een Standard SUV (van Alamo via USAreisen.de)
- tweede en derde week huren mijn vriendin en ik zelf nog een fullsize 2-door (kost bijna hetzelfde als een compact bij USAreisen.de)
De eerste week met 5 man in 1 auto is niet superruim, maar zo doen we het hier in Nederland ook regelmatig. :) De tweede en derde week zijn we zo wat flexibeler, ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat ik alleen met m'n vriendin iets ga bekijken, of dat zij bijvoorbeeld met haar moeder gaat shoppen terwijl ik met m'n schoonvader en het broertje van m'n vriendin naar een museum ga.

Accomodatie:
- eerste week een huis/appartement in Orlando
- tweede week een huis/appartement aan de westkust (Ft Myer oid)
- derde week een huis/appartement in Miami
We ori๋nteren ons daarbij op een prijs van ongeveer €500 per week.

Must-see's:
- Disney World en consorten, dag of 2/3
- Mall's
- Daytona Beach
- een aantal dagen strand/relaxen
- sportevenement



De eerste bedenkingen bij bovenstaande planning:
- tweede week naar St. Petersburg en van daaruit verschillende stranden bezoeken
- derde week naar Ft Lauderdale ipv Miami, aangezien de huizen in Miami zelf flink aan de prijs zijn

fatma30
16-01-09, 14:37
Must-See's: Daytona Beach? Is leuk als je er toevallig een keer bent. Is niet meer dan een breed strand waar je met je auto overheen kunt. Combineer het met je strand/relax dagen.
Veel plezier

Michael66
16-01-09, 15:46
Is niet meer dan een breed strand waar je met je auto overheen kunt.En het grote circuit met het Nascar-museum "DaytonaUSA (http://www.daytonausa.com/)" uiteraard. Ook wel goed voor een paar uurtjes.

Teleton
16-01-09, 16:59
Het plan ziet er veelbelovend uit, geen gek idee om de eerste week met ้้n auto te doen om later de tweede car erbij te nemen. Verder is de keuze voor een appartement met zo'n gezelschap ook verstandig.

Ik be er van overtuigd dat jullie een fijne vakantie zullen hebben, Florida 'wint' het echt :-\"van de Canarische eilanden..:wink:

MartijnGizmo
28-01-09, 18:55
Zo, de parkeerplaats op Schiphol en een huis in Kissimee (bij Orlando) zijn iig geregeld. Nu op zoek naar een huis/appartement in St Petersburg. :)