PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema DigiMary: Miami - Miami



DigiMary
16-01-09, 12:36
:D Nou, het Florida-virus heeft me te pakken hoor, hoe meer ik erover lees, hoe enthousiaster ik word! Wat een schat aan informatie is hier op 't forum te vinden zeg!

't Liefst zouden we (man en ik) vier weken gaan, want er is genoeg wat we willen doen. Maar helaas, zoveel vrije dagen (en geld) hebben we niet.
Bovendien gaan we met onze kleuter-dochter, dus passen we de reis ook wel enigszins aan. We zullen ook geen hele lange dagen maken. En bijvoorbeeld bij de pretparken van te voren goed bekijken wat we in ieder geval willen doen.

Dus we maken keuzes en gaan gewoon nog eens!

Wat we hadden bedacht: Schiphol - Orlando - Clearwater - Naples - Miami - Schiphol in 15 dagen

Maar dan zouden we op de heenweg via Miami naar Orlando moeten.
Wat betekent: 18.00 uur (plaatselijke tijd) in Miami aankomen (voor het gevoel dus 00.00 uur) en dan 4 uur overstaptijd voor het laatste uurtje naar Orlando.
Dat zien we dus niet zo zitten met onze 4-jarige dochter, dan gaan we liever met de auto van Miami naar Orlando. En dan kunnen we eventueel nog iets doen aan de oostkust (ook niet vervelend ;) ).

Dus hebben we de reis met een rust- en een reisdag verlengd.

We hebben nog niets vastgelegd, maar dit is ons plan inmiddels geboekt:


Reisschema 21 juni t/m 8 juli 2009

Dag 1: Met vliegtuig van Schiphol naar Miami

Dag 2: Miami: Rustdag

Dag 3: Met huurauto van Miami naar Orlando (371 km), onderweg naar Sawgrass Mills en/of Kennedy Space Center

Dag 4: Orlando: Disney Magic Kingdom

Dag 5: Orlando: Seaworld en/of (halve) rustdag

Dag 6: Orlando: Disney Animal Kingdom

Dag 7: Orlando: Disney Studio's en/of (halve) rustdag

Dag 8: Met huurauto van Orlando naar Clearwater (172 km), onderweg misschien naar Bush Gardens Africa

Dag 9: Clearwater Beach: strand + 's avonds sunset at Pier 60

Dag 10: Clearwater Beach: strand + met seascreamer dolfijnen kijken

Dag 11: Met huurauto van Clearwater naar Naples (266 km), onderweg langs outlet mall De Miramar

Dag 12: Everglades: Airboat/bus langs krokodillen + Alligator Farm + Snake show

Dag 13: Everglades: met tram bij Shark Valley naar uitkijktoren + doorreizen naar Miami (173 km)

Dag 14: Reizen van Naples naar Miami (173 km), Miami: beach + wandeling boardwalk tot Oceandrive + Bayside Marketplace

Dag 15: Miami: beach + lunchen bij News Café + boottocht Star Island

Dag 16: Miami: beach + boottocht Star Island Met vliegtuig van Miami naar Schiphol

Dag 17: Met vliegtuig van Miami naar Schiphol Terug in Nederland


Overnachtingen

Miami: Hotel Riu Florida Beach óf Four Points
Orlando: Hotel Disney All Star Movie Resort
Clearwater Beach: Hilton Clearwater Beach Resort
Naples: Trianon Old Naples (volgeboekt) Lemon Tree Inn
Miami: Hotel Riu Florida Beach óf Four Points


En, wat vinden jullie ervan?
Nog ideeën, tips, opbouwende kritiek?
Ben benieuwd!

Ta2 Gerrit
16-01-09, 12:43
Ik begrijp hier uit dat jullie rechtstreeks willen vliegen ?
Mocht dat geen noodzaak zijn, dan kun je altijd aanvliegen op Orlando, zo dus bijna 2 dagen winnen (rustdag Miami en autodag Miami > Orlando) en via de geplande route weer vanaf Miami retour naar Nederland.
Dat is dus mijn tip :-)

Yvet
16-01-09, 12:52
Zoals Gerrit al schrijft, als je met een overstap vliegt kun je wel beginnen in Orlando en dat scheelt je dagen.
Aankomst in Orlando bv met United is dan rond 19-20 uur.....

Daarnaast vind ik het zelf een erg druk schema.
Je bent met een kind van 4 en het is de 1e x dan wil je veel zien maar iedere dag een pretpark is erg erg erg vermoeiend voor een 4 jarig kind (en voor de begeleiders ook).

Kijk nog eens goed naar je vliegschema en door daarmee misschien te veranderen kun je dagen en tijd winnen en dus ook meer tijd om meer rust in te bouwen.....

DigiMary
16-01-09, 13:33
Wat een snelle reacties, wat leuk dat jullie meteen meedenken!


Zoals Gerrit al schrijft, als je met een overstap vliegt kun je wel beginnen in Orlando en dat scheelt je dagen.
Aankomst in Orlando bv met United is dan rond 19-20 uur.....


Waar is dan de overstap en hoe lang moet je dan wachten?

Mijn man kwam met onderstaand verhaal, maar er zijn dus blijkbaar meer mogelijkheden.


Maar dan zouden we op de heenweg via Miami naar Orlando moeten.
Wat betekent: 18.00 uur (plaatselijke tijd) in Miami aankomen (voor het gevoel dus 00.00 uur) en dan 4 uur overstaptijd voor het laatste uurtje naar Orlando.
Dat zien we dus niet zo zitten met onze 4-jarige dochter, dan gaan we liever met de auto van Miami naar Orlando. En dan kunnen we eventueel nog iets doen aan de oostkust (ook niet vervelend ;) ).

Dus hebben we de reis met een rust- en een reisdag verlengd.

We hebben er dus tijd en geld voor over om een rustdag en een autoreisdag in te lassen i.p.v. 4 uur wachten voor het laatste uurtje vliegen naar Orlando terwijl 't voor je gevoel midden in de nacht is.

Maarre, tussen de regels door lees ik dat we misschien nog eens goed moeten gaan uitzoeken wat voor vluchten met welke overstap (en met wat voor wachttijden) er nog meer zijn... Thanks!


Daarnaast vind ik het zelf een erg druk schema.
Je bent met een kind van 4 en het is de 1e x dan wil je veel zien maar iedere dag een pretpark is erg erg erg vermoeiend voor een 4 jarig kind (en voor de begeleiders ook).

4 pretparken in 4 dagen is inderdaad wel veel. Als we Magic Kingdom maar gehad hebben, dan bekijken we daarna per dag wel wat we doen. We kunnen natuurlijk ook op dag 4 en dag 6 een pretpark doen en op dag 5 en 7 een rustdag.

Maarre, vind je het helemaal een druk schema of met name de pretparkdagen?

Ta2 Gerrit
16-01-09, 14:04
Overstappen met United > o.a. Washington of Chicago
Overstappen met Delta > o.a. New York of Atlanta
Overstappen KLM/NW > o.a. Detroit
Overstappen US Airways > o.a. Philadelphia > Hudson River;-)

DigiMary
16-01-09, 14:22
:D

Top, dankjewel Gerrit!
Ik ga ermee aan de slag!

Yvet
16-01-09, 16:20
Ik vind een overstap heel erg makkelijk....

De tijd tussen aankomst en vertrek volgend vliegtuig dood je met het door de douane en immigrations te gaan, dit kost tijd, heel veel tijd... Een uur ben je zomaar kwijt.
Die tijd heb je omdat je gaat overstappen en anders moet je het doen na je rechtstreekse vlucht.

Na aankomst van je binnenlandse vlucht hoef je dan alleen nog de bagage te pakken en je kunt naar de autoverhuur toe...

DigiMary
16-01-09, 16:38
Klinkt goed en is voor ons wellicht handig als 't niet voor 't gevoel midden in de nacht is en ik niet vliegtuig uit en weer vliegtuig in en weer vliegtuig uit hoef te sjouwen met een ruim 20 kilo wegend slapend (of wakker, maar van vermoeidheid huilend) kind... ;)

DigiMary
18-01-09, 08:57
Nou, we hebben geboekt hoor! \\:D/

't Is toch een rechtstreekse vlucht geworden. We vinden het prettig om niet te hoeven overstappen, die rustdag tussen vlucht en eerste pretpark hebben we toch nodig en het het lijkt ons eigenlijk wel leuk om ook wat van de oostkust te zien.

Al met al een druk program, maar we hebben alleen de overnachtingen vastgelegd, dus voor de rest zien we wel wat er van komt. E.e.a. is natuurlijk ook wel afhankelijk van het weer. [-o<

Ik heb er in ieder geval onwijs veel zin in!

Nu nog 5 maandjes wachten... :roll: