PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Emberrr



Emberrr
15-01-09, 11:36
Hallo allemaal,

Ik ben Amber, 20 jaar en studente Sociologie. Vanwege mijn studentenbestaan wil ik proberen met een zo'n laag mogelijk budget in augustus twee weken naar Florida te gaan. Het is de eerste keer dat ik ga, dus ik kan nog wel wat tips gebruiken :)
Het plan is om te vliegen op Orlando en daar 10 dagen te verblijven. Daarna wil ik per auto/trein/bus naar Miami om daar nog 4 dagen te verblijven. Daarna vlieg ik van Miami terug naar Amsterdam.
Het low-budget streven in mijn achterhoofd wil ik jullie vragen of jullie tips hebben om van Orlando naar Miami te reizen. Kan dit zonder auto, of is een auto echt een must? En is alles goed te bereiken zonder auto?
Bedankt alvast voor de tips!

Groetjes,
Amber

Njit
15-01-09, 12:02
Amerika is geen OV-land. Maar er rijden wel bussen, treinen etc.

Met de bus: http://www.greyhound.com/
Met de trein: http://www.amtrak.com

Verdere budget-besparing zou kunnen zijn om een vriend of vriendin mee te vragen.
De hotelkamers betaal je namelijk per kamer. Als je de kamer kunt delen betaal je dus maar de helft...

Michael66
15-01-09, 18:36
En is alles goed te bereiken zonder auto?"Alles"? Nee, niet alles. Alles is een erg groot woord, het is beter om te omschrijven wat je daar precies mee bedoelt, waar je allemaal naar toe wilt.

Een auto zou ik wel aanraden. Openbaar vervoer is er wel, maar beperkt in trajecten en tijden, waardoor je wat minder mobiel en flexibel bent dan met eigen vervoer. Het kost meestal ook meer tijd om ergens met het OV te komen, terwijl je die tijd toch liever op een leukere manier wilt spenderen.

Daarnaast is de afstand van je hotel naar bijv. een supermarkt meestal aanzienlijk, het is meestal niet op loopafstand zoals hier in NL.