PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Emberrr



Emberrr
15-01-09, 11:36
Hallo allemaal,

Ik ben Amber, 20 jaar en studente Sociologie. Vanwege mijn studentenbestaan wil ik proberen met een zo'n laag mogelijk budget in augustus twee weken naar Florida te gaan. Het is de eerste keer dat ik ga, dus ik kan nog wel wat tips gebruiken :)
Het plan is om te vliegen op Orlando en daar 10 dagen te verblijven. Daarna wil ik per auto/trein/bus naar Miami om daar nog 4 dagen te verblijven. Daarna vlieg ik van Miami terug naar Amsterdam.
Het low-budget streven in mijn achterhoofd wil ik jullie vragen of jullie tips hebben om van Orlando naar Miami te reizen. Kan dit zonder auto, of is een auto echt een must? En is alles goed te bereiken zonder auto?
Bedankt alvast voor de tips!

Groetjes,
Amber

Njit
15-01-09, 12:02
Amerika is geen OV-land. Maar er rijden wel bussen, treinen etc.

Met de bus: http://www.greyhound.com/
Met de trein: http://www.amtrak.com

Verdere budget-besparing zou kunnen zijn om een vriend of vriendin mee te vragen.
De hotelkamers betaal je namelijk per kamer. Als je de kamer kunt delen betaal je dus maar de helft...

Michael66
15-01-09, 18:36
En is alles goed te bereiken zonder auto?"Alles"? Nee, niet alles. Alles is een erg groot woord, het is beter om te omschrijven wat je daar precies mee bedoelt, waar je allemaal naar toe wilt.

Een auto zou ik wel aanraden. Openbaar vervoer is er wel, maar beperkt in trajecten en tijden, waardoor je wat minder mobiel en flexibel bent dan met eigen vervoer. Het kost meestal ook meer tijd om ergens met het OV te komen, terwijl je die tijd toch liever op een leukere manier wilt spenderen.

Daarnaast is de afstand van je hotel naar bijv. een supermarkt meestal aanzienlijk, het is meestal niet op loopafstand zoals hier in NL.

Een kleine auto met alle verzekeringen voor iemand van <25 jr in augustus heb je al voor zo'n € 185 per week, een midsize SUV voor rond de € 200 per week. Voor dat bedrag koop je een stuk vrijheid, flexibiliteit en vooral ook tijd.

In centraal Florida rijdt de busmaatschappij Lynx, hier hun website: http://www.golynx.com/

Verdere budgettips:

Sommige hotel bieden week-tarieven die erg gunstig zijn, al vanaf zo'n 120-130 dollar + tax. In Kissimmee zijn er een aantal. Zoek maar eens op "extended stay" o.i.d.
In Miami zou je kunnen kiezen om in een hostel te verblijven. Weinig luxe, maar wel goedkoop.
Buiten de deur eten kan in Florida erg goedkoop, ontbijt vanaf zo'n $4 en diner vanaf zo'n $10. Maak daarbij gebruik van de coupons uit de boekjes die je bij veel supermarkten en restaurants kunt krijgen. Nog goedkoper is het uiteraard om zelf wat bij de supermarkt te halen.
Walmart!
Ga niet teveel shoppen. Al zijn veel artikelen in Florida vele malen goedkoper dan hier, het totaal van al je aankoopjes kan toch behoorlijk in de papieren lopen.
Als je pretparken wilt gaan bezoeken, beperk je dan tot een aantal parken die je met één combiticket kunt bezoeken. Dus óf de vier Disneyparken (evt. met Disney Waterparken) óf Universal(2x)/SeaWorld/Wet'nWild/Aquatica.

Emberrr
18-01-09, 13:11
Heel erg bedankt voor jullie tips!

De prijs van een auto valt me wel mee eigenlijk. Maar ik hoorde dat mensen onder de 21 (ik ben in de zomer 21) een extra prijs moeten betalen bovenop de huurprijs van d de auto? Weten jullie hier iets van?

Naar een hostel in Miami ga ik nog even kijken, de prijzen van de hotels vielen me daar een beetje tegen namelijk. Vooral in vergelijking met Orlando, waar je voor je meer luxe een stuk minder betaalt, althans zo lijkt het :)

Wat de pretparken betreft. Ik zag dat er op de site van Wet 'n Wild nu een actie was dat als je 1 dag kocht, je gelijk 14 dagen onbeperkt mag. Weten jullie of dit een tijdelijke actie is? Want als dit zo is moet ik uiteraard snel zo'n ticket bemachtigen!

Michael66
18-01-09, 14:02
Maar ik hoorde dat mensen onder de 21 (ik ben in de zomer 21) een extra prijs moeten betalen bovenop de huurprijs van d de auto? Weten jullie hier iets van?Klopt, voor huurders onder 25 jaar geldt een "aangepast" tarief, het "Underage" of "Under25" tarief, of hoe het ook moge heten bij de verschillende reisorganisaties en verhuurders.
Mijn eerdere prijsindicatie was al gebaseerd op dat jongerentarief
Naar een hostel in Miami ga ik nog even kijken, de prijzen van de hotels vielen me daar een beetje tegen namelijk. Vooral in vergelijking met Orlando, waar je voor je meer luxe een stuk minder betaalt, althans zo lijkt het :)Klopt. In Orlando e.o. is meestal een overschot aan hotelkamers, waardoor je veel waar voor je geld krijgt. In Miami, maar ook in andere plaatsen aan de kust, is dit iets anders en bepaalt de vraag de prijs. Oftewel: Ja, het is duurder aan de kust. Daarnaast betaal je in de meeste kustplaatsen ook nog eens voor het parkeren, ook bij je hotel.
Wat de pretparken betreft. Ik zag dat er op de site van Wet 'n Wild nu een actie was dat als je 1 dag kocht, je gelijk 14 dagen onbeperkt mag. Weten jullie of dit een tijdelijke actie is? Want als dit zo is moet ik uiteraard snel zo'n ticket bemachtigen!Ze hebben regelmatig aanbiedingen. Vaak het best ter plaatse te regelen. Wij hebben in 2007 gebruik gemaakt van de actie om één dag te betalen en dan de rest van het jaar op doordeweekse dagen gratis terug te kunnen. Gewoon even goed in de gaten houden en toeslaan als je denkt een goede actie te zien.

Have fun!

Emberrr
20-01-09, 11:22
Klopt, voor huurders onder 25 jaar geldt een "aangepast" tarief, het "Underage" of "Under25" tarief, of hoe het ook moge heten bij de verschillende reisorganisaties en verhuurders.
Mijn eerdere prijsindicatie was al gebaseerd op dat jongerentarief


De underage-fee blijkt 25 dollar per dag te zijn. Dus 175 dollar per week.. Waar heb je gevonden dat ik een auto kan huren voor 185 euro? Want ik kan het niet vinden :(!
Bedankt alvast!

Teleton
20-01-09, 11:44
Waar heb je gevonden dat ik een auto kan huren voor 185 euro? Want ik kan het niet vinden :(!

probeer dit eens: http://www.usareisen.de/mietwagen/carshow.php?rentalcomp=Alamo&region=Florida&package=u25&sz=so