PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat neem ik mee en zeker NIET mee



chester2203
15-01-09, 09:45
In meerdere topics heb ik gelezen dat je zeker niet teveel moet meennemen wat moet ik zeker WEL en zeker niet mee nemen
Ik heb het dan niet over paspoorten en koffers maar over van die dingen waar je niet zo snel aan denkt of niet weet. Daarnaast wil ik voorkomen dat we te veel spullen meenemen en daar helemaalniet nodig hebben. Zoals andere leden van dit forum weten overkomt ons dat wel eens. :-#
Groet Chester

Njit
15-01-09, 09:47
Paspoort, vliegtickets, voucher huur-auto, credit-card, ESTA aanmelding en de rest van je gezin.
De rest kun je ter plaatse kopen.

chester2203
15-01-09, 09:56
Ja maar nu komt de zuinige hollander om de hoek toch...
en volgens mij gaan ze raar kijken bij de customs als ik daar met een plastic tasje en verder niets sta

Michael66
15-01-09, 10:38
Mijn broer heeft het een paar jaar geleden naar NY echt heel minimaal gedaan: de kleren die hij aanhad, tandenborstel, paspoort, creditcard en een boek om onderweg te lezen. Dat kan echt al je naar de VS gaat.

Op de terugweg had hij wel wat meer bagage ..... :razz:

weimar
15-01-09, 14:13
Paspoort, vliegtickets, voucher huur-auto, credit-card, ESTA aanmelding en de rest van je gezin.
De rest kun je ter plaatse kopen.

Misschien een boodschappenlijstje met wat je wilt kopen... Zoals zonnebrand, muggenspray ed

reneefrankrijk
15-01-09, 17:24
Ja ja, zien we mekaar alweer hier :wink:
Als je medicijnen gebruikt, vooral niet vergeten én in je handbagage doen. Als jullie koffie drinken, neem dan was oploskoffie van thuis mee, die in Amerika is anders (wij vonden hem niet lekker).
Voor de rest kan ik, buiten wat ik je al had doorgegeven, ff niks bedenken.

Deze keer hoef je in elk geval geen Chinees en frikandellen mee te nemen :oops::oops::oops:

Mickey99
15-01-09, 23:16
Misschien heb je ook nog iets aan de tips uit dit topic:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1847

liesje1967
15-01-09, 23:39
Paspoort, vliegtickets, voucher huur-auto, credit-card, ESTA aanmelding en de rest van je gezin.
De rest kun je ter plaatse kopen.

Hio Njit,
Waar kan ik cowboy laarzen kopen??? heb wel wat gezien op google, maar misschien weet jij de koopjes........de mijne zijn bijna versleten.....
greetz Liesje:(

Ta2 Gerrit
15-01-09, 23:47
Planten, bloemen, appels, bananen en andersoortig vers fruit.
Niet vacuum verpakte kaas en andere melkproduchten.

Mocht je dit toch doen en je vliegt 22 Feb. met UA naar Washington, waarschuw me dan even, zodat ik voor je uit kan lopen bij Customs/DOA ;-)

Maar vooral, zeker niet te veel kleding en schoeisel, met name als je in een villa/townhouse/condo zit. Je hebt daar wascombinaties die je hele zootje binnen een uur weer brandschoon hebben. En er is legio te koop in de outlets voor belachelijk lage prijzen; Nkes, Levi, Ck, DKNY etc. etc., dus voor de terugweg heb je de koffers wel gevuld.

Guus
16-01-09, 08:59
Paspoort, vliegtickets, voucher huur-auto, credit-card, ESTA aanmelding en de rest van je gezin.
De rest kun je ter plaatse kopen.Een vergeet vooral je rijbewijs niet, want zonder rijbewijs krijg je de huurauto niet mee.

pascalbrouwers
16-01-09, 09:12
ik zou zeker niet meenemen:
mijn schoonmoeder :lol: :lol: :lol: :lol:
teveel zuinigheid, want is er zo goedkoop :wink:

wel meenemen:
Een goede voorbereiding wat je wilt gaan doen
wel je planning flexibel houden.
Verloopstekkertjes, zodat je je eigen apparatuur kunt gebruiken. Ik neem altijd een verlengkabel mee met 6 stopkontakten.
Verder laptop, altijd leuk om even online te gaan en ook je foto's op te zetten.

de autosleutels van thuis, maar dan 2 maal die bewaar ik de hele vakantie apart, als ik dan een setje verlies heb ik het reserve setje bij de hand ( is mij al eens gebeurd).

groet,
Pascal

ietie
16-01-09, 16:58
Ik neem een waslijntje en een paar knijpers mee om de nieuwe kleding te laten drogen zodat het niet gelijk in droog trommel hoeft als het gewassen is , droogrekje ben ik zowel in een villa als in ons gehuurde condo nog nooit tegen gekomen.
Het lijntje span ik in de garage vaak is er ruimte genoeg en het droogt snel door de warme lucht van buiten die onder de deur door waait.
Ook handig voor de natte zwemkleding.

reneefrankrijk
16-01-09, 17:05
Een goede tip Ietie. Toevallig hadden wij in onze villa wel een droogrekje en hebben daar ook goed gebruik van gemaakt.

snoertjes om telefoon, fototoestel, laptop, DS, etc. etc. mee op te laden. Met inderdaad die adapter.
Oh, wij hadden ook een wekker mee, die staan niet overal en vinden wij wel zo handig.

chester2203
17-01-09, 16:10
Een wekker maar dan wel één op batterijen ik ha er jaren geleden een op stroom maar door het andere voltage gaat deze veel sneller lopen en ben je nog vroeger wakker8-[

chester2203
17-01-09, 16:17
Wat ik voor zover van jullie heb gehoord het volgende

niet vergeten:
Paspoort,
vliegtickets,
voucher huur-auto,
credit-card,
ESTA aanmelding,
rijbewijs,
Verloopstekkertjes,
laptop,
verlengkabel mee met 6 stopkontakten,
waslijntje en een paar knijpers,
boodschappenlijstje.
Kinderzitjes voor achter in de auto.

Zeker NIET meenemen:
teveel zuinigheid,
vers fruit,
te veel kleding (hoeveel dan wel ??)


Graag krijg ik nog aanvullingen :grin:

corrus
17-01-09, 16:44
Wat ik voor zover van jullie heb gehoord het volgende

niet vergeten:
Paspoort,

Yep, lijkt me een goed plan


Vliegtickets,

Niet nodig, je hebt alleen maar je paspoort nodig on in te checken (want je hebt eTickets) eTickets uitprinten is a waste of paper... Airlines doen er helemaal niets mee...


voucher huur-auto,
Ook handig


credit-card,

Zeker niet vergeten


ESTA aanmelding,

Niet echt nodig...
Want indien je jezelf op de juiste wijze op ESTA hebt geregistreerd, staat dit in de computer van de luchtvaartmaatschappij en in de computer van de Homeland Security.


rijbewijs,
Verloopstekkertjes,
laptop,
verlengkabel mee met 6 stopkontakten,
waslijntje en een paar knijpers,
boodschappenlijstje.
Kinderzitjes voor achter in de auto.

Zeker NIET meenemen:
teveel zuinigheid,
vers fruit,
te veel kleding (hoeveel dan wel ??)


Graag krijg ik nog aanvullingen :grin:
Eventueel medicijnen??

Ta2 Gerrit
17-01-09, 19:13
Wat ik voor zover van jullie heb gehoord het volgende

niet vergeten:
Paspoort,
vliegtickets,
voucher huur-auto,
credit-card,
ESTA aanmelding,
rijbewijs,
Verloopstekkertjes,
laptop,
verlengkabel mee met 6 stopkontakten, met daarbij een 110/220V adapter
waslijntje en een paar knijpers,
boodschappenlijstje.
Kinderzitjes voor achter in de auto.
Een apparaat om bewijsmateriaal te verzamelen, ergo video- danwel fotocamera
lege tas/koffer


Zeker NIET meenemen:
teveel zuinigheid,
vers fruit,
te veel kleding (hoeveel dan wel ??)


Graag krijg ik nog aanvullingen :grin:

Tja, kleding. Ik neem 1 lange (trainings)broek, 1 vest, 2 paar sokken, 3 onderboxen, 3 korte broeken, stuk of 4/5 t-shirts/polo's/hempies, jerusalem-nikes, 1 paar schoenen mee. Dan heb je het ongeveer wel gehad.

Shirts en jeans kopen doe ik daar sowieso toch wel, meestal ook wel een paar schoenen (Nike's of Caterpillar's), en wat ons verder nog voor de voeten komt. En dat is meestal nog al wat \\:D/
Dus een lege tas(sen) is een must, al heb je die ook bij de Wal*Mart.

Weer wat aangevuld.

Hanz
12-02-09, 12:48
Hallo
Ik las hierboven iets over koffie. Wij zijn nogal koffiedrinkers en ik wilde voor de koffie in onze vakantiewoning als zuinige hollander gewoon een paar pakken DE meenemen. Op straat heb je natuurlijk Starbucks e.d. Is dat verstandig om die koffiepakken in m'n koffer te doen. Of krijg ik mogelijk last met douane snuffelhonden.....

Ta2 Gerrit
12-02-09, 12:59
Koffie meenemen gebeurd regelmatig. Zelfs wij hebben ons er in een ver verleden ook wel schuldig aan gemaakt.
Normaal zit de koffie vacuum verpakt en krijg je geen last, tenminste ik heb daar nog nooit wat over gehoord, en ook wij konden zo doorlopen.

Tegenwoordig kopen we gewoon de Fosters Classic of Colombian Roast. Zeker net zo lekker.

Harold
12-02-09, 13:44
Wij nemen altijd een blok jonge (komijne) kaas mee.

ietie
12-02-09, 21:10
Koffie is geen probleem kan zo in de koffer mee.

dennis_diana
12-02-09, 22:18
Wij nemen altijd een blok jonge (komijne) kaas mee.

Nou dacht ik toch écht dat dat niet mocht.....(maar heb ik t nou weer verkeerd gelezen??)

Riverwood
13-02-09, 01:57
Wij nemen wegwerpwashandjes mee en omdat wij 3 maanden gaan wat oude kaas (vacuum) en dropjes.

liesje1967
13-02-09, 08:38
Wij gaan maar 2 weken en nemen ook wegwerpwashandjes mee.....

Njit
13-02-09, 08:39
Wat zijn wegwerpwashandjes?

liesje1967
13-02-09, 12:21
Als je moet braken in het vliegtuig......

Nee alle gekheid op een stokje....het woord zegt het al.....wegwerp washandje...van papier...om je mee te wassen...of wat een ander er ook wil doen.

Harold
13-02-09, 18:01
@Dennis_Diana

ik weet niet of het niet mag, maar gewoon in de koffer en (nog) nooit last mee gehad

Marjol
13-02-09, 18:21
http://www.van-manen-hygieneproducten.com/images/wegwerpwashandjes.jpg

Wij nemen ook altijd wegwerpwashandjes mee.

liesje1967
13-02-09, 18:40
Ja, die zijn het...

kol
21-03-09, 00:08
Wij nemen vooral NIET mee: Nedelands eten zoals kaas, hagelslag, dropjes enz
Het Amerikaanse eten is veel te lekker!!! Washandjes zal ik ook zeker niet meenemen. Op iedere hotelkamer liggen kleine doekjes die je als washand kunt gebruiken. Bij iedere supermarkt is prima koffie te koop. Drooglijntjes begin ik ook niet aan. Drogers zijn overal. Huizen, veel hotels en anders in de wasserette. Wil je iets niet in de droger dan hang je het toch gewoon aan een kleerhaak. Is te vinden in iedere kast.
Wel meenemen: een extra koffer voor de terugweg. Wij leggen altijd lege tassen op de bodem van het koffer en ze gaan altijd vol weer mee terug.

Syllvia
21-03-09, 07:09
Ik neem oude tshirts - ondergoed mee.
Hoef ik de eerste 2 weken al niets te wassen, want ik smijt alles weg :)

Saskske
24-04-09, 15:52
Ik wil even inpikken op het gebruik van een laptop in Florida. Ik lees allerlei verhalen ivm het verschil in volt. Gaat het nu, of gaat het nu niet, om je laptop daar op te laden? Enkel een andere stekker nodig dacht ik...

Ta2 Gerrit
24-04-09, 15:58
In principe zou dat genoeg moeten zijn.
Wil je meer weten ? Via de zoekfunctie had ik in no-time de volgende 4 topics gevonden :-)


http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1642&highlight=volt

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=601&highlight=volt

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=500&highlight=volt

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1678&highlight=volt

derrobbie
24-04-09, 16:01
Enkel een andere stekker nodig dacht ik...
als het goed is kan je trafo inderdaad gewoon ook 110 volt 60Hz aan.
Ik zelf neem een verloopstekker mee en een gewoon, simpel verlengsnoertje. Kan ik tegelijk o.a. een telefoon opladen

Saskske
24-04-09, 16:15
Op m'n lader van laptop staat nu inderdaad 100-240v , 50-60 Hz ... Dus enkel met amerikaanse stekker geholpen?

Ta2 Gerrit
24-04-09, 16:35
Dus enkel met amerikaanse stekker geholpen?

Die zou ik (refererend aan het TOPIC) zeker NIET meenemen.
Die hebben ze daar genoeg :-({|=
http://img9.imageshack.us/img9/1706/plugst.jpg (http://img9.imageshack.us/my.php?image=plugst.jpg)

Maar je zult ongetwijfeld een EU/US verloopstekker bedoelen:mrgreen:, Ja, dus !

Saskske
24-04-09, 16:42
Hahaha... Ok bedankt !! Ik heb eventjes nagekeken, en de haardroger en stijltang zullen dus niet meekunnen... staat enkel op : 250
Is dat mogelijk? Of is dat ook op te lossen?

Ta2 Gerrit
24-04-09, 16:47
Zelfs daar is al eens een uitgebreidt topic over geweest, met de conclusie:
daar gewoon nieuw kopen, bij de Walmart, eigen tangen zullen niet werken.

Of als je van plan bent vaker te gaan; een omschakelbare (110/220) aanschaffen.