PDA

Bekijk Volledige Versie : Voldoende overstaptijd?



mickey
07-06-05, 09:49
Hoi, ik heb even een vraagje over de overstaptijd in Engeland.Wij vertrekken 5 juli met Britisch airways naar Tampa.Onze overstaptijd in Gathwick bedraagd 1 uur en 20 min.Nou vraag ik mij af of wij dat wel gaan redden,heeft iemand hier ervaring mee?
groetjes Monique.

Eric
07-06-05, 10:50
Ik ben een keer ook in Gatwick overgestapt, maar dat is lang geleden, en ik weet niet meer hoeveel tijd we ervoor hadden, maar wel dat we flink moesten redden.
Aan de andere kant, je hoeft denk ik alleen door een securety check, de bagage wordt sowieso doorgelabeld, dus het is denk ik alleen vliegtuig uit ----> vliegtuig in, dus het moet te doen zijn.
probeer een stoel een beetje voorin te versieren, dat scheelt altijd met uitstappen.
En zet goed je naam en hotel op je koffer, als die de transfer niet haalt, weten ze tenminste waar hij naar toe moet.
Eric

Ebelix
07-06-05, 11:19
Die tijd moet ruim voldoende zijn om over te stappen. Je hoeft niet door customs en immigrations. Uitstappen, de juiste gate opzoeken en weer instappen.

Het enige dat roet in het eten kan gooien is vertraging bij vertrek van Schiphol.

Carlo
07-06-05, 17:32
wij zijn vorig jaar met BA via Gatwick gevlogen en overstappen is prima te doen. Is niet zo ver lopen en je hoeft niet naar een andere terminal of zo

pyca
08-06-05, 02:24
Hoi Monique,

Als je geen vertraging op SPL hebt is het goed te doen, afgelopen meivakantie zijn wij met BA via LGW naar TPA gevlogen. Wij hadden wel de 1e vlucht vanaf SPL, vertrok om 07.00 uur en was dus ook rond 07.00 op LGW, en wij hebben daar enige tijd moeten wachten. En inderdaad je koffers zie je (als alles goed gaat) pas weer in TPA, je gaat alleen door de security, en dat alles in hetzelfde gebouw. BA is trouwens prima bevallen, ook de security in TPA viel me alles mee. Had me op het ergste voorbereid, omdat we het op andere vliegvelden in USA wel eens anders hebben meegemaakt. Maar TPA is niet groot, dus er komen ook niet veel vluchten tegelijk binnen, waardoor de afhandeling vlot verliep. Je gaat bij de paspoort controle wel ff op de foto en je moet vingerafdrukken laten maken. Koffers kwamen ook vlot. Ik wens je een goeie reis.

Carin

mickey
08-06-05, 12:29
Allemaal bedankt voor jullie antwoord,ik ben nu wel gerust gesteld.Nu maar fingers kruisen dat we op spl geen vertraging hebben.Wij vertrekken hier om 9 uur dus dat zal ws. de 2de vlucht zijn.

Saskia
08-06-05, 18:42
sorry ik had een heel verhaal bij het verkeerde onderwerp getypt, maar zit hier ook een verwijderknop? :(

petra
08-06-05, 18:54
Ja, die kun je alleen gebruiken als jouw bericht als laatste is (met het kruisje, aan de rechterkant van je bericht), anders moet je even een pb'tje naar Daniel sturen, en dan kan hij het verwijderen....

linda75
29-06-12, 14:39
Ik ben op zoek naar tickets voor de meivakantie en kan met united airlines vliegen en dan maak je een tussenstop in houston. Echter kani k kiezen uit een volgende vlucht waarbij er twee uur tussen zit of een waar 5 uur tussen zit. wat is wijsheid.. is 2 uur haalbaar? of is jullie ervaring dat het toch wel vaak uitloopt en je je koffers niet 123 hebt en dat het dan echt krap is??

cindy74
29-06-12, 14:56
Mmmm 2uur moet haalbaar zijn maar dan moet je niet teveel vertaging hebben .

sonja
29-06-12, 15:00
Het zou haalbaar moeten zijn maar dan moet er niets gebeuren. Wij hebben afgelopen april 2 uur! voor immigrations in de rij gestaan en onze aansluitende vlucht gemist. Er zullen ongetwijfeld forummers zijn die er met een kwartier doorheen waren. Mocht je je aansluitende vlucht missen dan word je meteen overgeboekt naar de volgende, mits er plaats is natuurlijk.

linda75
29-06-12, 15:21
ik denk dat ik maar geen risisco neem en dande vlucht van 3 uur later neem.. dan eten we wel wat op het vliegveld. idd als je vast staat bij de immigratie dan ben je de klos. Het s toch wel zo dat we dan in orlando niet meer uitgebreid door de immigrations moeten??? of sta je daar dan weer uren in de rij

Daffelina
29-06-12, 15:49
Nee, je staat alleen op Houston in de rij voor immigrations! In Orlando sta je hooguit lang te wachten tot je alle koffers hebt.

Wij konden dit keer kiezen voor een overstap op Atlanta van 2 uur of een overstap op Detroit van 3,5 uur. Vorig jaar heeft mijn man op zakenreis de Atlanta 2 uur gekozen en het bleek dus giga druk te zijn bij immigrations. Uiteindelijk werden de mensen die op doorreis waren uit de rijen geplukt om voorrang te krijgen op andere passagiers. Hierdoor wist mijn man nog net zijn doorgaande vlucht te halen. Reden voor ons om het dit jaar op de heenweg wat gemoedelijker te kiezen. We gaan voor 3,5 uur Detroit. Omdat we 's middags om 4 uur landen en pas rond half 8 door zouden vliegen, kunnen we rustig door immigrations, nog wat eten en de beentjes strekken en dan de volgende 2,5 naar Tampa. Inmiddels heeft Delta een ander toestel op die vlucht in gezet, maar mogen we ook nog een half uurtje extra wachten. Wordt voor ons dus een hele lange dag, de heenreis. Maar we hebben genoeg tijd, dus we maken er maar wat van.

trails
29-06-12, 16:11
Heb je ook al eens gekeken bij Aerlingus? Dan stap je in Dublin over en gaat daar ook al door de US Immigration en dat schijnt vrij vlot te gaan. En dan is het in Orlando alleen nog maar koffers van de band plukken en auto ophalen.
Dit werd al door meerdere forummers gedaan.

linda75
29-06-12, 17:57
ja maar helaas vliegt air lingus niet op vrijdag terug alleen op zaterdag en dinsdag dus die zou ik wel als enkele reis kunnen nemen maar dan wordt het weer vrij prijzig. We willen graag op vrij terug zodat we za thuis zijn.. kunnen de kids nog ff aclimatiseren voor ze maandag weer naar school toe moeten

flora44
30-06-12, 09:44
Wij komen meestal die zondag terug. Het viel ons op dat als we op zaterdag terugkwamen, de kids meer in een soort van gat vielen en meer moeite hadden weer in het ritme te komen.
Maar elk kind is natuurlijk anders...

trails
30-06-12, 11:50
Ook wij komen op de zondag weer thuis aan en ook voor onze meiden is dat totaal geen probleem om de dag erna weer naar school te gaan.

linda75
30-06-12, 13:13
helaas vliegt airlingus niet vanaf miami naar amsterdam dus zouden we evt terug kunnen rijden naar orlando.. ik ga me er vandaag eens ff goed in verdiepen

linda75
30-06-12, 13:25
hmm het scheelt wel enorm zeg... gewoon 300 euro totaal... alleen op de terugreis in dublin maar 1.30 uur om over te stappen is dat haalbaar???

trails
30-06-12, 13:40
@Linda: er is een speciaal topic over Aer Lingus, kijk eens of je daar misschien al het antwoord vindt en anders kun je daar denk ik beter deze vraag even stellen.

linda75
30-06-12, 13:41
ja zie het ben hem al aan het lezen... misschien verstandiger van mij om eerst te lezen en dan pas te vragen haha

Ta2 Gerrit
30-06-12, 13:59
Buiten dat. 1.30 uur is makkelijk haalbaar op de terug weg.

trails
30-06-12, 14:12
En meestal duurt de terugvlucht korter dan dat de maatschappij aangeeft.

ttubbie
01-07-12, 12:55
Je mag als regel nemen dat je veel meer tijd nodig hebt om Amerika binnen te komen dan om het te verlaten. Wij verkiezen toch een minimum van 2 uur overstaptijd, vooral als je in een drukke luchthaven als JFK, Newark of Washington aankomt. Bovendien vind ik het wel prettiger om na een lange vlucht even te relaxen, iets te drinken, shops even te bekijken en dan pas weer voor enkele uren in de vliegtuig te stappen.

elstars
25-07-12, 14:01
Ala wij een vlucht met overstap hebben proberen we altijd zo'n 2 uur overstaptijd te hebben.
Zeker op weg naar de states! Je hebt die tijd soms echt wel nodig!

marijke8
28-07-12, 02:35
Wij hadden afgelopen woensdag een overstap tijd van 1 uur en 20 minuten op Newark. We waren om 09.15 vertrokken vanaf Schiphol en we stonden om 16.00 uur op de luchthaven van Orlando. De immigratie was zo gepiept alleen bij de douane duurde het even. We hebben het gehaald maar vraag niet hoe. We moesten van terminal B naar C op Newark. Toen was het ook nog doorstappen, we boarden als 1 van de laatste. Aangekomen op Orlando kwam er maar 1 koffer van de band, de andere 4 hadden het niet gehaald. Die kwamen een uur later. We hebben toen gelijk maar even op de luchthaven wat gegeten, want de magen gingen knorren.
Inmiddels al weer 2 dagen hier zalig, ben weer helemaal thuis.
Groeten vanuit een zonnig Orlando.
Marijke8

mreitsma
28-07-12, 10:21
MMMMMM wij hebben in november een overstaptijd 1.5 uur... op Atlanta, dat wordt dus hollen. (als je het in theorie niet kunt halen, mogen ze de ticket toch niet verkopen?).

Teleton
28-07-12, 11:07
(als je het in theorie niet kunt halen, mogen ze de ticket toch niet verkopen?). Wie bedoel je precies met "ze". "Ze" zijn toch niet alleen verantwoordelijk voor je reisplan? "Je" hebt er toch vast ook wel iets over te zeggen gehad?

In theorie kan je deze aansluiting halen. Maar d'r zit wel eens wat verschil tussen theorie en praktijk. Lukt dit niet dan kom je op de stand-by lijst voor een van de volgende vluchten. De binnenlandse vluchten naar Orlando zijn populair, het is dus altijd maar afwachten wanneer je dan vliegt. Je zou voor je vertrekt eens een schijnboeking op die latere vluchten kunnen maken om een beeld te krijgen van je kansen. Verder zijn er sites waarop je kunt zien of 'jouw' vluchten gemiddels op tijd vertrekken. Maar ja...dat is gemiddeld en resultaten uit het verleden etc. etc. Maak je je toch zorgen om je aansluiting, neem dan contact op met de maatschappij. Ze zijn niet verplicht je schema aan te passen, maar in sommige gevallen lukt het soms om alsnog voor een latere vlucht te kiezen.

Maar de keuze is dus vooraf aan de reiziger zelf, kies je voor een krappe overstap met de nodige spanning en sensatie of neem je wat meer tijd tussen aankomst en vertrek.....

cant51
29-07-12, 18:58
Ben het volkomen eens met Teleton, jij bent de reiziger dus jij beslist en de airline maakt zich er echt niet druk om, wij vliegen behoorlijk vaak naar Florida maar nemen altijd een overstap van 3 uur, ja zeg ik heb vakantie en dan weiger ik te stressen op een vliegveld omdat ik een aansluting kan missen omdat ik een tekorte overstap tijd plan, stressen doe ik genoeg tussen mijn vakantie's :)

Iris02
30-07-12, 16:23
1,5 uur op Atlanta is krap maar wel te doen. Atlanta is zeer overzichtelijk en je wordt als het ware gedirigeerd naar je volgende bestemming.
Wij hadden 2,5 uur overstap en dat gaf ons ruim te tijd om iets te eten.
Zoals al eerder is aangegeven is Atlanta een heel druk vliegveld waar veel passagiers van vlucht wisselen. Mocht je de vlucht naar Orlando missen, dan zal het niet direct vanzelfsprekend zijn dat je de volgende vlucht haalt.
Het is lekker als je een beetje voor in het vliegtuig zit zodat je snel kunt uitstappen en bij de douane bent.

Wij hadden op de terugvlucht 1,5 uur in Parijs. Ondanks dat we op rij 43/44 zaten, ondanks de onhandige route op CdG, ondanks dat er maar 1 (!) douaneloket beschikbaar was, ondanks dat we daarna weer door de douane moesten, hebben we het gered. Maar we hebben wel flink doorgelopen en kwamen bij de laatste oproep voor boarding aan bij de gate. En we hebben nergens getreuzeld :D

verbeek
30-07-12, 17:20
Better safe than sorry zou ik zeggen.
Wij proberen toch om minstens een marge van 2h te hebben ts twee vluchten.

mreitsma
30-07-12, 22:00
Jullie hebben ook gelijk, maar volgens de voorwaarden mogen ze geen tickets verkopen als de overstap in theorie niet haalbaar is. We gaan naar Miami en er gaan eventueel nog drie latere vluchten die kant uit. We moeten maar even kijken.