PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Robijn



robijn
06-06-05, 17:01
hallo allemaal ik ben robijn. Ik kom uit den haag en ik ga op 25 juni naar florida (palm beach, florida keys, orlando, fort lauderdale) Ik verblijf drie maanden. De reden waarom ik ga is omdat ik mijn vriend op ga zoeken. Heb erg veel zin en hoop hier wat info en tips te krijgen....

Maartje
06-06-05, 17:04
Wow, Robijn, drie maanden! Dat is echt fantastisch! Je kunt hier op het Forum vast een hele hoop tips vinden, maar ik vermoed dat jij, als je terug komt, ons een heleboel kunt aanraden!

Bai,

Maartje

Daniel
06-06-05, 18:41
Hoi Robijn,

Welkom op het Florida Forum!

Ik weet niet of je een visum hebt geregeld of dat je gebruik maakt van de Visa Waiver, maar hou er rekening mee dat je met de Visa Waiver maar 90 en dus niet 3 maanden in Amerika mag verblijven. Verder wens ik je natuurlijk heel veel plezier en hoop dat je je ervaringen met ons deelt als je terug bent (of nog mooier terwijl je daar bent!).

Daniel

robijn
06-06-05, 21:20
Hoi Robijn,

Welkom op het Florida Forum!

Ik weet niet of je een visum hebt geregeld of dat je gebruik maakt van de Visa Waiver, maar hou er rekening mee dat je met de Visa Waiver maar 90 en dus niet 3 maanden in Amerika mag verblijven. Verder wens ik je natuurlijk heel veel plezier en hoop dat je je ervaringen met ons deelt als je terug bent (of nog mooier terwijl je daar bent!).

Daniel

Nee ik weet het niet precies. Dat klinkt vast heel erg dom he? Ik blijf 85 dagen in Florida dus dat zit wel goed. Als je 90 dagen of minder verblijft hoef je toch niks te regelen? of ben ik nou gek?

Daniel
06-06-05, 21:41
Nee hoor dat klinkt helemaal niet dom, je moet het maar toevallig ergens gelezen hebben.

Met een Visa Waiver (daar hoef je helemaal niets voor te regelen) kun je max. 90 dagen blijven. Als je dus 85 dagen blijft is er niets aan de hand. Als je nou 95 dagen zou willen blijven, dan is het verstandig om een toeristenvisum te halen omdat je daar max. 6 maanden mee mag verblijven in Amerika! Overigens kun je je Visa Waiver niet verlengen; 90 dagen is 90 dagen en geen dag meer. Dus halverwege je vakantie bedenken dat je nog 10 dagen (in totaal 95 dus) langer wilt blijven is dan geen optie.

Ik hoop dat het nu nog een beetje duidelijk is?!? Als niet, vraag maar raak!

robijn
06-06-05, 21:52
Nee hoor dat klinkt helemaal niet dom, je moet het maar toevallig ergens gelezen hebben.

Met een Visa Waiver (daar hoef je helemaal niets voor te regelen) kun je max. 90 dagen blijven. Als je dus 85 dagen blijft is er niets aan de hand. Als je nou 95 dagen zou willen blijven, dan is het verstandig om een toeristenvisum te halen omdat je daar max. 6 maanden mee mag verblijven in Amerika! Overigens kun je je Visa Waiver niet verlengen; 90 dagen is 90 dagen en geen dag meer. Dus halverwege je vakantie bedenken dat je nog 10 dagen (in totaal 95 dus) langer wilt blijven is dan geen optie.

Ik hoop dat het nu nog een beetje duidelijk is?!? Als niet, vraag maar raak!

Bedankt voor het begrip!
Is het moeilijk om een toeristenvisum aan te vragen? niet dat ik dat deze keer ga doen, maar ik zal misschien vaker naar florida willen, en dan misschien ook langer dan drie maanden...
Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden met foto's en verhalen als ik er ben!
Kan niet wachten....

Eric
06-06-05, 22:40
Je kunt uiteraard een toeristenvisum aanvragen (volgens mij voor maximum 180 dagen, maar het is niet zo simpel.
Volgens mij staat de hele procedure wel ergens op dit forum beschreven, maar volgens mij is het bijna eenvoudiger om 2 x 90 dagen per jaar te gaan, dan een keer per jaar 180 dagen...
Eric

Daniel
07-06-05, 00:05
Een toeristenvisum aanvragen kost iig geld en tijd. Je moet een aantal documenten kunnen overleggen waaruit blijkt dat je in je eigen onderhoud kan voorzien en je moet aannemelijk maken dat je na 6 maanden weer terug gaat naar Nederland. Hier kun je meer info vinden: http://netherlands.usembassy.gov/

Ebelix
07-06-05, 11:35
Hou er wel rekening mee dat ze bij zulke lange periodes ook verwachten dat je voldoende geld bij je hebt of dat je kan aantonen dat je aan voldoende geld kan komen.

Neem ook een brief mee waarin staat dat je iemand gaat bezoeken die in Amerika woont en die je uitgenodigd heeft om je vakantie in Florida door te brengen.