PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Meelezer: Miami-Miami



meelezer
08-01-09, 22:43
Hallo allemaal! Eind april gaan mijnman en ik voor de eerste keer naar Florida. We hebben er heeeeel veel zin in; komt ook door dit forumQ! Helpt erg goed bij de voorpret. Ik kijk iedere dag wel eventjes, en heb al heel veel gelezen. We hebben al een aardig beeld van wat we willen:
Dinsdag 28-04 Aankomst Miami (waarsch. the tropics hostel)
Woensdag 29-04 willen we Miami verkennen.
Donderdag rijden we via fort lauderdale of palm beach naar Kissimmee ( BW lakeside)
Vrijdag Sea World !! ( BW lakeside)
Zaterdag van Kissimee naar Naples (via clearwater, fort Myers , de coekscrew swamp of sanibel)
Zondag Naples, dagje everglades ( we willen fietsen bij shark valley en ik wil dan graag naar het Miccosukee village 9 misschien wel erg fout en commercieel maar ik heb er mij zinnen op gezet) en misschien nog een airboat ride.
Maandag rijden we naar Key West , waar we nog twee dagen willen relaxen. Waarschijnlijk slapen we in een B & B ( ik twijfel tussen blue parrot inn en chelsea house)
Woensdag: van Key West naar Miami , om 12.30 gaan we zwemmen met de dolfijnen op Islamorada, en ons vliegtuig vertrekt om 19.45 uur vanuit Miami, hoe laat moeten we daar zijn denken jullie? We moeten ook de huuraoto inleveren.
Hebben jullie nog tips voor ons of op/aanmerkingen over onze route? Wat mogen we beslist niet overslaan bij ons bezoek?
Groetjes, Jacky (meelezer)

Oh ja we hebben een auto gehuurd via holiday cars.

Teleton
09-01-09, 17:16
Woensdag: van Key West naar Miami , om 12.30 gaan we zwemmen met de dolfijnen op Islamorada, en ons vliegtuig vertrekt om 19.45 uur vanuit Miami, hoe laat moeten we daar zijn denken jullie? We moeten ook de huuraoto inleveren.


Jullie zijn effectief 8 dagen in Florida, als ik het goed uitreken. Heb je al berekend hoeveel kilometers je maakt en hoeveel tijd dit kost? Als je voor de autorit gaat, is het een prima schema. Maar je vraagt ook, wat je beslist niet mag overslaan bij je bezoek....Volgens mij kan er echt niet veel meer bij in zo'n korte tijd.

De belangrijkste tip lijkt mij: Wees op tijd voor je terugvlucht. Als je te laat komt is niet alleen je vliegtuig, maar ook je geld weg. Ik zou zeker drie uur voor vertrek inchecken.

Holiday Cars is een broker, waarschijnlijk hoor je dus pas welke verhuurmaatschappij je hebt, als je je voucher ontvangt. De auto lever je waarschijnlijk niet op het vliegveld in, je moet met de pendelbus. Met een beetje pech kost het hele circus je al snel een uurtje.

Het programma op de laatste dag, met om 12:30 "even' zwemmen met de dolfijnen op Islamorada, is erg ambitieus....maar niets is onmogelijk.Trek voor de rit van Islamorada naar Miami gerust 2 uur uit, waarschijnlijk nog wat langer. Als je Miami nadert, wordt het immers behoorlijk druk.

meelezer
09-01-09, 17:35
Hej, bedankt voor je reactie! Veel kilometers maken is geen probleem voor ons, we rijden altijd erg veel op vakantie; wij zijn geen stilzitters ;) En wat de dolfijnen betreft, ik zit er aan te denken om dat een dag eerder op dinsdga te doen; anders wordt het omderdaad een gehaast! Ik wil er natuurlijk wel van genieten.

meelezer
28-01-09, 19:46
Ik kreeg net telefoon van reisbureau, onze vlucht is gewijzigd. We gaan nu een dag eerder. Vind ik niet zo erg.

meelezer
17-02-09, 19:56
1 Maandagnacht: Overnachten in Islamorada
Dinsdag overdag: Zwemmen bij het DRC, verder naar Key West
2 Dinsdagnacht: Key West
Woensdag overdag miss. Dry tortugas
3 Woensdag nacht Kissimee, Lake Buena Vista, Orlando
Donderdag overdag naar Fort Lauderdale
4 Donderdag nacht Fort Lauderdale
Vrijdag overdag Richting Kissimee
5 Vrijdagnacht – overnachten in Kissimee
Zaterdag overdag naar Sea World
6 Zaterdagnacht – St. Petersburg
Zondag overdag relaxdag
7 Zondagnacht St. Petersburg
Maandag de Everglades
8 Maandagnacht Naples
Dinsdag overdag Sanibel island, verder naar Miami,
9 Dinsdagnacht Miami
Woensdag overdag
10 Woensdagnacht Vliegtuig


Hierbij moeten we iedere keer dat we onderweg zijn tussen de 1,5 en 2,5 uur rijden volgens de routeplanner.

of

1 Maandagnacht: Overnachten in Naples, 2 uur rijden
Dinsdag overdag: De Everglades
2 Dinsdagnacht: Naples
Woensdag overdag Sanibel, St. Petersburg, 2 uur rijden
3 Woensdag nacht St. Petersburg
Donderdag overdag naar Sea World, 1,5 uur rijden
4 Donderdag nacht Kissimee, Lake Buena Vista, Orlando
Vrijdag overdag Richting Fort Lauderdale , 3 uur rijden
5 Vrijdagnacht – overnachten in Fort Lauderdale
Zaterdag overdag naar Key West, 2 uur rijden
6 Zaterdagnacht – Key West
Zondag overdag Key West ( relaxdag, miss. Dry tortugas)
7 Zondagnacht Key West
Maandag Zwemmen met Dolfijnen drc of tos
8 Maandagnacht Key West of Islamorada
Dinsdag overdag Naar Miami (ong. 2 uur)
9 Dinsdagnacht Miami
Woensdag overdag Miami
10 Woensdagnacht Vliegtuig

dennis_diana
17-02-09, 23:36
2 Dinsdagnacht: Key West
Woensdag overdag miss. Dry tortugas
3 Woensdag nacht Kissimee, Lake Buena Vista, Orlando



Hierbij moeten we iedere keer dat we onderweg zijn tussen de 1,5 en 2,5 uur rijden volgens de routeplanner.

Begrijp ik nou goed dat jullie dinsdagnacht in Key West willen zijn, dan woensdag overdag een excursie naar Dry Tortugas én door naar Kissimmee om daar de woensdagnacht door te brengen?!? WOW, dat wordt me een heftig dagje.......en zeker niet tussen de 1,5 en 2,5 uur rijden.
Op google maps geeft ie van Key West naar Kissimmee 6 uur en 39 minuten reistijd aan!!

Ta2 Gerrit
18-02-09, 00:03
Ik weet niet wat voor routeplanner jullie hebben, en wat voor snelheid je in gedachten had, maar 1,5 tot 2 uur rijden lijkt mij wat opportunistisch, zo niet soms onmogelijk.

Nou heb ik het niet over dag 3 (Dry Tortugas > Kissimmee), want dat zal (hopenlijk) een foutje zijn, maar bij de andere dagen is de reistijd vaak wel wat langer dan de genoemde 1,5 à 2 uur.

meelezer
18-02-09, 07:59
Ooow foutje gemaakt; ik wil die woensdag nog in Key West slapen.
En waarom is het onmogelijk om 1,5-2 uur te rijden?

Ta2 Gerrit
18-02-09, 08:41
Dat foutje kun je nog herstellen door je bericht te bewerken :)
En wat het rijden betreft, zie onder, en dat zijn dan nog de ideale omstandigheden.

http://img18.imageshack.us/img18/4665/googlemapshp2.jpg (http://imageshack.us)

meelezer
18-02-09, 09:12
Ja dat is idd langer dan 2 uur (heeft mijn man vast vergeten et zeggen tegen me ;-) maar wat denk je van d erest? het is een vol schema, maar dat doen wij altijd als we op vakantie zijn.

dennis_diana
18-02-09, 09:41
maar wat denk je van d erest?

tja, dat is natuurlijk erg persoonlijk (en ik ga zelf ook pas voor t eerst, dus geen ervaring), maar hoe laat landen jullie in Miami? Want het lijkt mij erg vermoeiend als je savonds laat na een lange reis in Miami landt en dan eerst nog naar Naples moet gaan rijden...

Ta2 Gerrit
18-02-09, 09:55
1 Maandagnacht: Overnachten in Naples, 2 uur rijden ruim
Dinsdag overdag: De Everglades
2 Dinsdagnacht: Naples
Woensdag overdag Sanibel, St. Petersburg, 2 uur rijden 2,5 uur
3 Woensdag nacht St. Petersburg
Donderdag overdag naar Sea World, 1,5 uur rijden bijna 2 uur
4 Donderdag nacht Kissimee, Lake Buena Vista, Orlando
Vrijdag overdag Richting Fort Lauderdale , 3 uur rijden 3,5 uur
5 Vrijdagnacht – overnachten in Fort Lauderdale
Zaterdag overdag naar Key West, 2 uur rijden 4 uur
6 Zaterdagnacht – Key West
Zondag overdag Key West ( relaxdag, miss. Dry tortugas)
7 Zondagnacht Key West
Maandag Zwemmen met Dolfijnen drc of tos
8 Maandagnacht Key West of Islamorada
Dinsdag overdag Naar Miami (ong. 2 uur) 3,5 uur
9 Dinsdagnacht Miami
Woensdag overdag Miami
10 Woensdagnacht Vliegtuig

Alles via Google maps, en volgend de meest ideale omstandigheden.
Maar gelukkig geen onoverkomelijke afstanden, dus goed te doen.

Ik vindt dit wel de meest logische route van de twee.

anenjos
05-03-09, 13:32
Hoi, Ook ik kwam op dit Forum terecht en ik vind het te gek. Erg leuk om al veel informatie te krijgen!
Wij gaan 3 weken, ook meteen een familiebezoekje, maar dat vind ik al vol :-)
In ieder geval heel veel plezier!
Groetjes
Anneke