PDA

Bekijk Volledige Versie : ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization



Pagina's : [1] 2 3 4 5

utah
28-07-08, 19:55
Reizen naar VS? Eerst vragenlijst invullen
(AP)
ma 28/07/08 13:11 - Toeristen die naar de Verenigde Staten reizen, moeten binnenkort van tevoren een vragenlijst invullen op het internet. Daarmee krijgen ze een zogenoemde "ESTA". Dat is een toelating om het land binnen te komen, geldig voor twee jaar.



Belgen die als toerist naar de Verenigde Staten reizen of voor familiebezoek, hebben tot nu toe geen visum nodig. Maar op het vliegtuig moeten ze een groen formuliertje invullen met wat eenvoudige vragen.

http://www.deredactie.be/polopoly_fs/1.338012!image/723409256.jpg (AP)
Dat verandert. Het formuliertje moeten ze voortaan minstens 72 uur voor hun vertrek invullen, op het internet. Ze krijgen dan meteen een bevestiging dat ze het land zonder visum zullen binnen mogen. En een zogenoemd ESTA-nummer.

Of ze krijgen meteen een weigering. Dat bespaart hen een vruchteloze reis over de oceaan en een afwijzing bij aankomst. De controle gebeurt eigenlijk voor en bij het vertrek , zegt Jacky Bednarz van het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Veiligheid.

De Europese Unie heeft veel vragen bij ESTA en bekijkt nog of het eigenlijk niet om een verkapte vorm van visum gaat. Maar de Verenigde Staten ontkennen dat. De criteria voor toelating of afwijzing veranderen niet, zeggen de Amerikanen, alleen het systeem.

Het systeem is verplicht vanaf januari volgend jaar, maar de website waarop registreren kan (https://esta.cbp.dhs.gov), is al vanaf vrijdag consulteerbaar.

Bron: Vrt nieuws België

deh78
28-07-08, 22:45
Maar als je van deze esta nu gebruik wil maken hoef je dus geen groen formuliertje in vliegtuig meer in te vullen...
Is makkelijker effe snel thuis achter de pc alles inkloppen

Dennis

BroWorld
28-07-08, 23:13
Volgens onze zuiderburen kan men vanaf 1 augustus vrijwillig gebruik maken van ESTA
http://www.diplomatie.be/newyork/default.asp?id=122&mnu=122

utah
29-07-08, 21:15
Wat wel niet duidelijk is wanneer je dit juist mag invullen? Moeten, dat staat er wel:Tenminste 72 uur voor je vertrek, dat wel....

Maar hoe lang ervoor mag het? 1week? 1maand?

Dat vind ik nergens terug dus....

calypso
03-08-08, 16:10
Even dit topic weer actief maken aangezien er nu nieuws over is;

Electronic System of Travel Authorization (ESTA) (https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html) is sinds afgelopen vrijdag 01 Augustus live. Dus nu kun je als proef het groene briefje ook online invullen en meteen zien of je eventueel toegelaten word. Trouwens vanaf vanaf 12 januari 2009 is dit verplicht voor iedereen die onder het Visa Waiver Programma binnen wilt komen!

Dit staat er te lezen op de site van de Amerikaanse ambassade in Den Haag (http://thehague.usembassy.gov/) over het programma;
Electronic System of Travel Authorization (ESTA) will be accessible via internet for citizens and eligible nationals of Visa Waiver Program Countries like the Netherlands. Effective January 12, 2009, all VWP travelers will be required to obtain an electronic travel authorization.

Hier kun je een filmpje bekijken over de uitleg van het programma ESTA (http://useu.usmission.gov/Video/2008/ESTA_All_Questions.wmv)
En hier heb je een power point (http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/travel/id_visa/esta/esta_tear_sheet.ctt/esta_tear_sheet.pdf) informatie sheets over het programma.

Ps. Misschien dat een administrator dit als belangrijk kan betitelen, zodat het bovenaan het forum geplaatst word, nu dit toch wel nodig is voor de komende maanden voor mensen die naar de USA gaan.

theovg
03-08-08, 17:46
Hallo
Maar hoe gaat het dan als je het hebt ingevuld moet je het uitprinten of kom je dan in de computer te staan dat als ze dan je paspoort zien meteen alle gegevens hebben.

calypso
03-08-08, 17:57
JA dit komt in een centrale computer te staan, de gegevens zijn 2 jaar geldig!
Dus als je nu registreer blijven de gegevens geldig tot 2010, je kunt ze ten alle tijden aanvullen of aanpassen, je moet dan wel het registratie nummer hebben, dus dit moet je wel bewaren.

Het wil trouwens niet zeggen dat als je hier geaccepteerd word online dat je ook het land in komt. Die keuze wordt nog altijd gemaakt door de douane/immigratie beambte op het airport, zo wordt het tenminste uitgelegd.

Teleton
03-08-08, 20:51
Even dit topic weer actief maken aangezien er nu nieuws over is;

Goeie info Calypso, dank je wel!

Voor toekomstige invullers: Mooi syteem, gemakkelijk in te vullen, wijst de weg vanzelf. De gegevens van het adres, mail en vluchtnummers kan je gemakkelijk wijzigen. Zoals Calypso al aangeeft, daar heb je wel je registratienummer en je paspoortnummer voor nodig. Correctie 4/8/08 in rood: Let op: De paspoort gegevens kan je niet wijzigen. Als je paspoort vernieuwd wordt, moet je een nieuwe aanvraag indienen.

Zorg dat je de paspoort(en), vluchtnummer en maatschappij en het eerste adres waar je verblijft bij de hand hebt. Voor je de procedure afsluit, krijg je de gelegenheid om alle gegevens, inclusief het Application Number, in één overzicht te printen. In principe hoef je dus bij het invullen, tussendoor verder niets te printen of te noteren.

Deze uitdraai is overigens voor eigen gebruik, je hebt na 12 januari 2009 geen groen formulier tijdens de reis meer nodig \\:D/\\:D/
Voor wie in de komende maanden reist; je moet helaas tot 12 januari gewoon de groene I-94W forumulieren netjes invullen en inleveren......

Leentje
08-08-08, 22:00
Nu ga ik een hele domme vraag stellen :???: Heb net online het formulier ingevuld, en nu vraag ik me af of ik dat voor de kids ook moet invullen? Ben al meerdere keren met hen naar Florida geweest, en ik kan me begot niet herinneren dat ik voor hen toen zo'n formulier heb moeten invullen (eerste ouderdomsverschijnselen vermoed ik ;-)). Ik zou denken van wel, maar ben niet zeker.
Als het idd wel moet, even een opmerking: na het invullen krijg je de vraag "register another traveller", en indien je daar ja op antwoordt, een nieuw, blanco formulier. Zou wel handig zijn als je daar de optie kreeg "voor dezelfde vlucht/bestemming" zodat je niet alles opnieuw hoefde in te vullen. :( Alle beetjes uitgespaarde tijd helpen... we vertrekken overmorgen, en nog zooooveel te doen... :| \\:D/

calypso
08-08-08, 22:13
Volgens mij stel je de vraag en geeft jezelf antwoord tegelijk.
Tegenwoordig moeten kinderen hun eigen paspoort hebben en dus ook hier een eigen registratie doen.

Who is required to have a travel authorization?

All passengers traveling visa-free under the Visa Waiver Program are required to have an approved travel authorization prior to traveling to the United States. Even non-ticketed infants are required to have an approved travel authorization, if they do not have a visa for travel to the United States. An application may be submitted by a third party on behalf of a Visa Waiver Program traveler.

Vranz
10-08-08, 14:13
De I-94 Visa Waiver Forms, de groene formulieren die je voor aankomst moet invullen komen binnenkort te vervallen.

De opvolger van de I-94 moet je straks (en kun je nu al) via Internet on-line invullen via:

https://esta.cbp.dhs.gov

Een geaccepteerde invulling blijft twee jaar geldig, indien je paspoort niet eerder verloopt.

Je hoeft geen print mee te nemen, en je hoeft de forms dus niet meer bij ieder bezoek in te vullen.

calypso
14-11-08, 19:24
Net gelezen op www.nu.nl (http://www.nu.nl/news/1840355/50/Online_registreren_voor_reis_naar_VS.html)

Online registreren voor reis naar VS
Uitgegeven: 14 november 2008 18:00

AMSTERDAM - Wie naar de Verenigde Staten wil reizen moet zich vanaf 12 januari via internet registreren. Dat heeft het Amerikaanse ministerie van binnenlandse veiligheid bekendgemaakt.

Het elektronische systeem is een toevoeging op de huidige veiligheidsmaatregelen die na de terroristische aanslagen van 11 september 2001 zijn ingevoerd.
Het systeem is sinds augustus in gebruik, maar wordt vanaf januari verplicht. Zo'n driehonderdduizend reizigers uit verschillende landen hebben op deze manier een goedkeuring ontvangen om naar de VS te reizen, een half procent van de geregistreerden werd geweigerd.
Oorlogsmisdaden
Het systeem vervangt de huidige papieren formulieren die vooraf of tijdens de vliegreis ingevuld moesten worden en bevat dezelfde vragen naar reisdoel en verblijfsplaats en of reizigers ooit zijn veroordeeld voor oorlogsmisdaden. Op Amerikaanse vliegvelden werden al langer vingerafdrukken afgenomen en luchtvaartmaatschappijen leveren de Amerikaanse overheid passagiersgegevens.
Internet
De nieuwe regel geldt voor alle 34 landen die geen visum nodig hebben voor een verblijf van minder dan drie maanden in de VS. De informatie moet, voordat een vliegticket wordt aangeschaft, via internet worden overgedragen aan het Electronic System for Travel Authorization (ESTA).
De registratie geldt voor vijftien lidstaten van de Europese Unie, waaronder Nederland, Duitsland, Groot-Brittannië en België, maar gaat niet op wanneer de VS over land wordt aangedaan. In dat geval blijven de ouderwetse papieren formulieren gehandhaafd.

Michael66
16-11-08, 22:10
Wie laat het INS nu weten of je inderdaad op tijd de US hebt verlaten, ...M.i. zijn/worden de vliegmaatschappijen aan ESTA gekoppeld en is je ESTA-toestemming aan je paspoort gekoppeld (daarom is de ESTA-toestemming 2 jaar geldig of tot aan het einde van de geldigheid van je paspoort. Bij het inchecken voor de terugreis leest de maatschappij je paspoort weer in en voila .... het kringetje is rond.

juud76
16-12-08, 22:29
We gaan met z'n 4e op vakantie naar Florida in januari.Nu heeft een van ons een vraag verkeerd ingevuld,nou ja verkeerd,vraag 1 was iets in de trand van.Heeft U een psychische of lichaamlijke stoornis of heeft u drugs gebruikt? Ze heeft JA ingevuld om dat ze een lichaamlijke bepreking heeft,dit had dus NEE moeten zijn.We hebben de americaanse ambassade enzo al gebeld maar de 1 persoon zegt dat je nu met spoed een visum aan moet vragen wat een hoop toestanden geeft, een hoop geld en nog niet zeker weet of t wel op tijd binnen is en de ander persoon zei dat we 10dgn moeten wachten en t dan opnieuw kunnen invullen.Dit is dus echt een toestand want als ze geen goedkeuring heeft kan ze dus niet mee.
Iemand hier ervaring mee of weet wat we nog meer zouden kunnen doen want het zou toch het toppunt zijn dat ze door een fout het land niet in kan.Nu worden die formulieren nog in het vliegtuig ingevuld en als je het verkeerd doet krijg je een nieuwe van de stewardess!!!

Teleton
17-12-08, 09:02
Hey Judith,

Niet iets om op het forum uit te diepen, maar wanneer er werkelijk sprake is van een (lichamelijke) afwijking, zou ik deze niet verbloemen en vandaag nog een visum aanvragen. Don't mess with the US authorities.

Wanneer er sprake is van een verkeerd antwoord, geeft de ESTA-site aan dat je 10 dagen moet wachten voor je een nieuwe aanvraag kunt indienen.

Q:Can I re-apply for a Travel Authorization if I was not approved the first time?

A: Yes, but you must wait at least 10 days and your circumstances must have changed. Note that applying for a Travel Authorization with false information will make you permanently barred from ever visiting the United States.

mafo
17-12-08, 21:45
Eigenlijk is het toch belachelijk dat je 10 dagen moet wachten als je per abuis een foutje maakt.

Op zich niet zo heel vreemd, er worden heel veel van deze aanvragen gedaan. Een fout is dan ook snel gemaakt, elke aanvraag zal moeten worden bekeken door de authoriteiten. De periode van 10 dagen is zeeft een hoop foutieve aanvragen.

Het advies is bij gemaakte fouten de aanvraag opnieuw te doen na die 10 dagen. Overigens wordt er nergens gezegd dat je absoluut niet de VS binnenkomt met een geweigerde ESTA, wel wordt gezegd dat je vertraging kan oplopen of eventueel geweigerd. Hoe de authoriteiten uiteindelijk zullen omgaan met foutieve ESTA's of geweigerde ESTA's zal nog moeten blijken. Overigens wordt ook aangegeven dat in de beginperiode de ouderwetse VISA waiver ook nog ingevuld moeten worden.

Eerlijk gezegd geloof ik niet dat als je op een normale manier uitleg geeft aan de douane je niet gewoon het land in kan komen door een foutje. Zeker als je heel kort voor je vlucht de Esta hebt aangevraagd. Als je nu een foutief ingevulde Visa Waiver hebt wordt je teruggestuurd om deze opnieuw in te vullen, waarom zouden ze dit anders doen na invoering van de Esta.

Overigens hebben jullie nog tijd genoeg om een correctie te maken aangezien er nog de nodige weken tussen nu en jullie reis zitten. Zou me niet te veel zorgen maken.

Heel erg slordig van jullie reisbureau om niet te informeren.

Over fouten staat op de website van de U.S. Customs het volgende:

Q: How can an applicant correct a mistake when completing their ESTA™ application?
12
A: The ESTA™ Web site will prompt applicants to review the data submitted for the overall application prior to submission. In addition, the ESTA™ Web site will require the applicant to reaffirm the passport number prior to submission. If an applicant makes a mistake when filling out the passport information, identifying biographic information, or eligibility questions, and he or she realizes the mistake only after having submitted the ESTA™ application, he or she will need to submit a new ESTA™ application. Any other mistakes, including e-mail address, telephone number, carrier, flight number, city of embarkation, and address while in the United States may be corrected or updated by using the ESTA™ update function.

Volledige document hier (http://cbp.gov/linkhandler/cgov/travel/id_visa/esta/about_esta/esta_faq.ctt/esta_faq.pdf)

Nicole
01-01-09, 12:11
Wij gaan in juli maar heb op dit moment nog geen adres gegevens van waar we daar blijven. Dan kan ik nog niet dit formulier invullen he??

corrus
01-01-09, 12:22
Je kunt gewoon het sleuteladres invoeren, dit zal je ongetwijfeld wél hebben..
Onvolledig ingevulde ESTA formulieren worden geweigerd.

Njit
08-01-09, 15:21
Voor diegene die naar Florida gaan, vanaf 12 januari is het verplicht om ESTA (Electronic System for Travel Authorization) in te vullen. Dit is de vervanging van het groene Visa Waiver (I-94) papiertje.


Nederlanders en Belgen die als toerist naar de Verenigde Staten reizen of voor familiebezoek, hebben tot nu toe geen visum nodig. Maar op het vliegtuig moeten ze een groen formuliertje invullen met wat eenvoudige vragen.

Dat verandert. Het formuliertje moeten ze voortaan minstens 72 uur voor hun vertrek invullen, op het internet. Ze krijgen dan meteen een bevestiging dat ze het land zonder visum zullen binnen mogen. En een zogenoemd ESTA-nummer.

Of ze krijgen meteen een weigering. Dat bespaart hen een vruchteloze reis over de oceaan en een afwijzing bij aankomst. De controle gebeurt eigenlijk voor en bij het vertrek , zegt Jacky Bednarz van het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Veiligheid.
Hier kun je alle informatie vinden:
- VWP I-94 formulier binnenkort electronisch via ESTA (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7166)
- http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/esta/about_esta/
- Officiële informatie in het Nederlands (PDF): Esta Nederlands.pdf (http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/travel/id_visa/esta/about_esta/esta_intro/esta_dutch.ctt/esta_dutch.pdf)

En hier kun je je in het Nederlands aanmelden: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html?language=nl

robisjo
29-01-09, 16:48
Tijdens de vakantiebeurs in Utrecht hebben wij gesproken met mensen van Esta visums. Zij wilde van ons weten of we het al hadden ingevuld en of het invullen goed ging en of we op- of aanmerkingen hadden. En als die er waren dat we vooral moesten mailen.

Wellicht kun je ze een email sturen ESTAsupport@dhs.gov (ESTAsupport@dhs.gov?subject=ESTA%20Support&body=Please%20provide%20all%20responses%20in%20Eng lish.) waarin je de situatie uitlegd.

Succes

Bianca

sjemmie
24-02-09, 13:56
Het groene I-94 formulier nog steeds invullen?
Ik dacht dat dat per januari gestopt zou worden?

Dus op dit moment ZOWEL (online) ESTA ALS (in het vliegtuig op papier) I-94 invullen?

Even snelle check:
If a VWP traveler has received ESTA approval, does he or she also need to fill out an I-94W?
ESTA will allow DHS to eventually eliminate the requirement that VWP travelers complete a paper Form I-94W prior to being admitted to the United States. While DHS continues to work together with the airlines to fully automate the I-94W process, all VWP travelers applying for admission at a U.S. port of entry, including VWP travelers who have obtained travel authorization via ESTA, must present a completed Form I-94W to U.S. Customs and Border Protection.

Dus ja, zowel ESTA als I-94

Do VWP travelers need to bring a paper printout of their ESTA approval to the airport?
No. DHS will be able to communicate a traveler’s ESTA status to the carriers. However, DHS recommends that travelers print out the ESTA application response in order to maintain a record of their ESTA application number.

Dus nee, printen hoeft niet.

JKG
20-03-09, 05:17
Leuk hoor, heb je de ESTA aangevraagd, mag je tot zomer 2009 ook nog even fijn het groene papiertje invullen... waarom heb ik 'm nu dan al aangevraagd? :)

theovg
20-03-09, 08:05
Hallo
Ik zie dat bij het invullen van het formulier ook naar het vluchtnummer wordt gevraagd.
Als nu je vluchtnummer wordt veranderd wat moet je dan doen.
Groeten Theo

Teleton
20-03-09, 08:08
De variabele gegevens zoals bestemming, adres en vluchtnummer kan je aanpassen.

Syllvia
21-03-09, 07:12
Ik heb begrepen dat het Esta formulier 2 jaar geldig is? Dus iedere keer als je gaat moet je dan je vlluchtnummer / adres aanpassen?

FrankS
21-03-09, 14:14
Ja. Behalve als je in de tussentijd een nieuw paspoort krijgt; dan moet je een nieuwe ESTA aanvraag indienen.

dennis_diana
23-03-09, 13:53
vraagje: nu lees ik steeds hierboven dat je iedere keer je verblijfsadres in Amerika in moet vullen en/of moet wijzigen.
Nou heb ik ESTA ingevuld en die is ook accoord verklaard, maar ik héb helemaal geen adres ingevuld! (moet ik dat nou nog doen - sleuteladres - of is accoord gewoon ect accoord ook zonder dat ik die gegevens invul?!?

corrus
23-03-09, 15:24
Om ESTA te complementeren is geen verblijfsadres nodig...
Het is géén verplicht veld.

Teleton
23-03-09, 15:47
Nou heb ik ESTA ingevuld en die is ook accoord verklaard, maar ik héb helemaal geen adres ingevuld! (moet ik dat nou nog doen - sleuteladres - of is accoord gewoon ect accoord ook zonder dat ik die gegevens invul?!?

Je hebt inmiddels toestemming om onder het VISA Waiver programma naar de VS te reizen. Om deze toestemming te krijgen hoef je de vlucht en adresgegevens niet in te vullen. Zie de tekst bij de aanvraag.



Vul hier niet de naam van de stad en staat in. Adreslijn 2 is niet verplicht voor de verwerking van uw aanvraag.


Ik betwijfel of Corrus gelijk heeft. De toestemming om te reizen wil namelijk nog niet zeggen dat je ook werkelijk toegang tot de VS krijgt. Dit bepaalt Immigrations. Je moet aan een aantal voorwaarden voldoen om daadwerkelijk toegelaten te worden. Eén van de voorwaarden is bijvoorbeeld dat je een adres en je vluchtgegevens op geeft. Daarom zijn deze gegevens nadat je toestemming om te reizen hebt gekregen, gemakkelijk aan te passen.

Let op: bij het inchecken bij de luchtvaartmaatschappij dien je ook adresgegevens bekend te maken. We hebben er nog geen ervaring mee, maar ik zou er voor zorgen dat deze gegevens precies met elkaar overeenstemmen. Tot slot moeten we voorlopig ook nog de "groene formulieren" invullen. Hiervoor geldt m.i. hetzelfde: zorg dat alle gegevens met elkaar overeenstemmen.

Voor je op reis gaat, moet je dus je gegevens in ESTA bijwerken, tenzij je besluit om de gegevens niet op de aanvraag in te vullen. Zolang ESTA overigens nog in de proeffase zit, zal niemand om administratieve redenen worden geweigerd, is toegezegd. Zelf vermoed ik dat de regels in de loop van de tijd strenger zullen worden toegepast.

corrus
23-03-09, 16:58
Twijfel jij maar hoor... we leven tenslotte in een vrije wereld... :D

Mijn vrouw is al 2 keer op en neer geweest na 12 januari...
Nog nooit een adres ingevuld...
En ik zit nog niet zolang bij de club...
Let op: bij het inchecken bij de luchtvaartmaatschappij dien je ook adresgegevens bekend te maken.
Daarom moet je nog steeds het APIS invullen.
Bovendien ESTA geeft alleen maar toestemming om af te reizen náár de VS en garandeert niet toestemming tot betreding van de VS.
ESTA is daar niet voor en zal het ook nooit worden...
Het groene W I-95 formulier deed dat ook niet. (hoewel niet veel mensen dit wisten)
We hebben er nog geen ervaring mee, maar ik zou er voor zorgen dat deze gegevens precies met elkaar overeenstemmen. En inderdaad, Je hebt er geen ervaring mee... :lol: :lol: :lol:

cindy74
23-03-09, 20:26
ik heb een dom probleem mijn paspoort nummer is ***********dit is meer dan 10 cijfers en ik kan deze niet invullen . Het is toch het nummer vanvoor op een belgisch paspoort he :(

breaker9240
26-03-09, 09:04
ik heb een dom probleem mijn paspoort nummer is *********** dit is meer dan 10 cijfers en ik kan deze niet invullen . Het is toch het nummer vanvoor op een belgisch paspoort he :(

je bedoelt toch je reis paspoort he? (het boekje)
Want wij durven ons idententiteitskaart ook wel eens paspoort noemen (deze is het dus NIET)!

Je moet zo een boekje hebben en in dat boekje bij je gegevens staat je paspoort nummer.

Dus ik denk dat je het verkeerde vast hebt!

Heb ooit eens een vriend gehad en die wist dit ook nie en was naar de luchthaven gegaan gewoon met zijn ID die kon natuurlijk niet vertrekken...

dennis_diana
31-03-09, 21:56
ja hoor, toevallig dat ik vorige week wordt aangesproken door een kennis van me die óók naar Amerika gaat...... haar reisgenoot vertelde haar dat het 49 euro kostte om esta in te vullen. Aangezien ze wist dat ik ook mn esta al had ingevuld, vroeg ze me of ze het goed begrepen had dat ik dat gratis had gedaan...... ja dus....... haar meteen de goede link ff doorgestuurd!! (maar ja, als je t niet weet, google je toch in eerste instantie gewoon op 'esta' natuurlijk...)

Janne66
16-04-09, 21:10
Dom Dom Dom..... ik heb Esta toestemming voor het gezin. Maar..... ben de nummers kwijt. Nu heb ik begrepen dat ik zonder print kan vliegen, maar... als ik een keer wat wil wijzigen? Moet ik dan een nieuwe Esta aanvragen? Of kan ik de nummers ergens opvragen?

edit: Heb het na veel gezoek weer teruggevonden:smile:, lag bij manlief ergens op een hele grote stapel :-(
maar van wat googelen werd ik niet wijzer: nummers heb je nodig anders kom je geen stap verder volgens mij. Dus een tip: op meerdere plekken opschrijven in mijn geval... ( ken mezelf)

Jurg
21-04-09, 09:50
Hola,

Misschien hele domme vragen, maar ik wil het toch ff voor het zekere weten.

Ik ga samen met m'n broer en zijn vriendin naar Florida. We zijn alle 3 Nederlanders en we vliegen vanaf brussel.
- Is dit nog van belang, dat we vanaf brussel vliegen voor het ESTA?
- Moeten wij alle 3 apart het formulier invullen?
- Mijn broer en zijn vriendin wonen samen, heeft dit nog invloed?

Mijn broer en ik zijn in September 2008 nog in New York geweest en hebben toen het groene formulier ingevuld.
- Is dit ook nog van belang voor het invullen van het ESTA?

Ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen, alvast bedankt!

Jurg

bluedolph1n
21-04-09, 09:57
- Is dit nog van belang, dat we vanaf brussel vliegen voor het ESTA?
Nee hoor, daarvoor moet je ook Esta invullen.

- Moeten wij alle 3 apart het formulier invullen?
Ja

- Mijn broer en zijn vriendin wonen samen, heeft dit nog invloed?

Nee.

Mijn broer en ik zijn in September 2008 nog in New York geweest en hebben toen het groene formulier ingevuld.
- Is dit ook nog van belang voor het invullen van het ESTA?
Nee.

Michael66
21-04-09, 09:57
- Is dit nog van belang, dat we vanaf brussel vliegen voor het ESTA? Nee.
- Moeten wij alle 3 apart het formulier invullen? Ja.
- Mijn broer en zijn vriendin wonen samen, heeft dit nog invloed? Nee.

Mijn broer en ik zijn in September 2008 nog in New York geweest en hebben toen het groene formulier ingevuld.
- Is dit ook nog van belang voor het invullen van het ESTA? Nee. Gewoon invullen.

Nog meer vragen?

Jurg
24-04-09, 13:00
Hola,

Ik heb nog een vraagje over het ESTA.
We hebben de gegevens ingevuld op de website en we hebben "toestemming is verleend" gekregen.
Maar ik wist het vluchtnummer nog niet toen ik hem invulde, nu inmiddels wel, maar moet ik dit nog veranderen op de website? Ook al heb ik toestemming?

En wat is je 'bewijs' dat je Amerika voorlopig in kan? Is dat de uitgeprinte versie van ESTA?

Alvast bedankt!

Jurg

Teleton
24-04-09, 14:45
.. maar moet ik dit nog veranderen op de website? Ook al heb ik toestemming? En wat is je 'bewijs' dat je Amerika voorlopig in kan? Is dat de uitgeprinte versie van ESTA?Esta vraagt of je 'zoveel mogelijk gegevens wil verstrekken'. Tegelijkertijd vind je op de site dat het niet verplicht is om de adres- en vluchtgegevens door te geven. De meningen zijn hier op het Forum verdeeld, sommigen zeggen "wat niet strikt noodzakelijk is, doe ik niet". Persoonlijk vul ik wel alle gegevens in, je verstrekt deze gegevens straks ook voor je incheckt, dus wat maakt het uit?

Je hebt geen schriftelijkbewijs nodig, het invullen van de gegevens is voldoende. Als je het prettig vindt, maak je een printje.

corrus
24-04-09, 23:34
De APIS formulieren zijn nog steeds van kracht...

True1969
25-04-09, 22:05
Beste forummers,

Toen wij 7 dagen geleden aankwamen op Atlanta waren we ervan overtuigd dat we het groene formuliertje ook niet hoefden in te vullen. We hadden immers al toestemming via ESTA. Niets was minder waar, ter plaatste moesten we ze toch nog invullen. Als je dan kort overstaptijd hebt, is het best even stressen. De beambte vertelde ons dat tijdelijk nog beide moest.

Groeten vanuit Davenport!

cindy74
30-04-09, 15:23
wij hadden dit formulier ook ingevuld . En toch kregen we van american airlines een groen formulier en moesten we dat afgeven aaan de douanier in chicago . En hij vertelde ons ook dat het nog steeds moest groetjes vanuit cape coral

ekkie50
06-05-09, 11:44
Mijn recente ervaring met ESTA is dat als je je gegevens via internet hebt ingevuld en toestemming hebt gekregen, je het groene formulier op de luchthaven (of in het vliegtuig) nog steeds moet invullen en na aankomst in de USA moet inleveren bij de immigration officer. Verder heb je met dat ESTA gebeuren helemaal niets meer te maken, en voortaan neem ik ook geen print meer mee van dat formulier.

JKG
06-05-09, 12:05
Tegen mij zeiden ze in maart dat het tot zomer 2009 van kracht zou blijven (groene formulier), maar zal vast wel langer zijn.
Daarnaast ook zo maf, dat wit/blauwe formulier wat je per gezin moet invullen, vorige 2 keren gewoon mn vriendin en ik samen (niet getrouwd dus), maar mooi dat het op Chicago een probleem was, maargoed in een minuut de 2e ingevuld en toen konden we on-route langs de drugshonden (beagles, eigenlijk meer op zoek naar 'illegaal' voedsel volgens mij). :)

robisjo
06-05-09, 12:33
De handgeschreven formulieren blijven totdat alle vliegtuigmaatschappijen over zijn op ESTA. Zolang dit niet het geval is, blijft er een dubbele administratie.

Wij hadden op de vakantiebeurs van de ESTA stand gehoord dat het nog wel anderhalf jaar kon duren.

Groetjes,
Bianca

Michael66
09-05-09, 07:46
Jippie, ook wij mogen met z'n drietjes van ESTA naar de VS.

Een paar weken geleden had ik e.e.a. al ingevuld en voor mij en mijn eegaatje het akkoord ontvangen, maar bij de aanvraag voor mijn zoon vloog de verbinding bij het versturen van de gegevens eruit. Opnieuw invullen kon (uiteraard #-o) niet, er was al een aanvraag in behandeling volgens het systeem .... Met het registratienummer kon ik de status opvragen, maar dat had ik uiteraard niet, want na het versturen van de gegevens werd de verbinding verbroken. Geen paniek, na twee weken of zo gewoon een nieuwe aanvraag gedaan en (uiteraard :)) meteen de bevestiging dat alles OK is. Vreemd, dat ze die kleine terrorist zomaar toelaten ..... :roll::roll:

sasja
13-05-09, 02:55
@True1969;
wij hadden precies dezelfde ervaring in Chigaco!!
Totaal zinloos om thuis via pc een esta formulier in te vullen.
Gewoon nog ouderwets in het vliegtuig doen!

Michael66
13-05-09, 06:28
tja, da's ook een mening. Misschien wat ongenuanceerd en niet helemaal gebaseerd op de juiste info. Ik denk dat je even wat dingen door elkaar haalt.

ESTA heeft vooralsnog alleen te maken met toestemming om naar de VS te mogen reizen (Travel Authorization), dus geen ESTA-toestemming = weigering door de vliegmaatschappij om aan boord te gaan van het vliegtuig richting VS.
Dit heeft dus helemaal niets te maken met Immigrations, die de toelating tot het land vaststellen en daar vooralsnog het groene formulier voor hanteren. Het is uiteindelijk wel de bedoeling dat Immigrations op basis van de ESTA-gegevens gaat werken, maar dat is blijkbaar nog niet mogelijk.

Mijn aanrader: gewoon ESTA invullen om het vliegtuig in te mogen en het groene formulier voor Immigrations.

cvr
13-05-09, 08:31
Klinkt logisch maar bij de check-in van onze Virgin Atlantic vlucht van Manchester naar Orlando werd helemaal niet om ESTA gevraagd. Sterker nog, we kregen de bekende groene formulieren mee en toen we aangaven in het bezit te zijn van een ESTA formulier kregen we te horen dat ESTA nog niet werkt op de luchthaven van Orlando.

Ta2 Gerrit
13-05-09, 08:41
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op, zonder ESTA geen vliegreis naar de US.
En het staat ook gewoon op de ESTA-site, dus een verrassing kan het niet zijn.

http://img27.imageshack.us/img27/3303/esta2d.jpg (http://img27.imageshack.us/my.php?image=esta2d.jpg)

Michael66
13-05-09, 08:46
Da's een vreemd antwoord, want in Orlando hoeft het ook helemaal niet te werken. Ik zal even quoten wat ik eerder al schreef:
ESTA heeft vooralsnog alleen te maken met toestemming om naar de VS te mogen reizen (Travel Authorization), dus geen ESTA-toestemming = weigering door de vliegmaatschappij om aan boord te gaan van het vliegtuig richting VS.Om het nog wat te verduidelijken: Nee, het heeft helemaal niets te maken met of het werkt in Orlando of welke amerikaanse luchthaven dan ook, het gaat erom dat je toestemming hebt om aan boord te gaan van een vliegtuig richting de VS.

en:


Dit heeft dus helemaal niets te maken met Immigrations, die de toelating tot het land vaststellen en daar vooralsnog het groene formulier voor hanteren. Het is uiteindelijk wel de bedoeling dat Immigrations op basis van de ESTA-gegevens gaat werken, maar dat is blijkbaar nog niet mogelijk.Dat lijkt mij toch ook duidelijk?

ESTA = Mogen reizen naar de VS
Groene formulier = voor immigrations

En ja (nogmaals), het is de bedoeling dat immigrations gebruik gaat maken van de gegevens uit ESTA, maar dat duurt nog even.

cvr
13-05-09, 13:32
Het is ook duidelijk echter helemaal er werd helemaal niet om ESTA gevraagd tijdens de check-in. Als jouw stelling "ESTA = Mogen reizen naar de VS" klopt dan zou er toch ergens gedurende boeking of check-in gecontroleerd moeten worden of wij wel een geldig ESTA formulier hebben.

Ta2 Gerrit
13-05-09, 13:55
Bij ons werd er ook niet naar gevraagd, het stond al in de computer.
Dat was althans de opmerking van de United dame, die zag het al staan.

Teleton
13-05-09, 17:34
En het staat ook gewoon op de ESTA-site, dus een verrassing kan het niet zijn.

Toch hebben veel reizigers het hier maar moeilijk mee. Bij aankomst in Washington stonden er opvallend veel reizigers in de rij met een uitgeprint ESTA rapport. Het groene formulier invullen hadden ze niet nodig gevonden......Immigrations was het hier niet mee eens, dus werd er door veel mensen, en onder luid gemopper met Nederlandse en Vlaamse tongval, want onwetendheid komt in de hele Benelux voor, alsnog gewoon een formulier ingevuld.

De officer van dienst, knipoogde toen hij de stempels in onze paspoorten zag en keek goedkeurend naar onze zorgvuldig ingevulde formulieren. "Regulars" bromde hij en niette de stripjes zorgvuldig in onze pasoorten. Met twee nietjes, want je weet maar nooit......

Guus
13-05-09, 22:51
Toch hebben veel reizigers het hier maar moeilijk mee. Bij aankomst in Washington stonden er opvallend veel reizigers in de rij met een uitgeprint ESTA rapport. Het groene formulier invullen hadden ze niet nodig gevonden.......
Op zich vreemd. Zowel bij het inchecken als tijdens de vlucht wordt nog steeds aangegeven dat de 'groene kaart' moet worden ingevuld. Ook als je bent aangemeld via ESTA. Als je dan vervolgens deze dringende adviezen in de wind slaat, dan verdien je eigenlijk niet beter. Ooit zal het systeem net zo soepel gaan verlopen als het elektronische visum voor Australië. Voorlopig doen we het even dubbel. Nou ja, de meeste onder ons dan.

S@skia
23-05-09, 08:34
Dus ESTA formulieren (om toestemming te krijgen naar Amerika te gaan), APIS formulieren (om aan boord van het vliegtuig te mogen gaan) en de groene formulieren (I-94W) om Amerkia binnen te mogen gaan.
Tot zover duidelijk maar nu: Waar kan ik de groene formulieren vinden zodat ik ze vooraf kan invullen? (Vroeger kreeg je deze in het vliegtuig) Nu nog steeds of kun je ze ook al downloaden en thuis invullen?

Michael66
23-05-09, 08:51
Het groene formulier krijg je (nog steeds) bij de incheckbalie of in het vliegtuig. Downloaden danwel vooraf invullen zit er dus helaas niet in. Of je zou van je vorige reis naar de VS een aantal extra formulieren mee moeten hebben genomen ....

Maar waarom zou je ze van tevoren invullen? Je hebt tijdens je vlucht van 8-10 uur genoeg tijd om dat te doen.

AstridV
23-05-09, 09:47
Hoi,

Ik lees steeds dat je het formulier moet printen. Maar wat moet je printen dan? Ik durf namelijk nog niets in te vullen. Zo direct kan het niet meer geprint worden. Of kan dat altijd achteraf nog?

Groetjes,
AstridV

Harold
23-05-09, 09:52
help:
ik dien net een eenvraag in, alle (mogelijke) velden ingevuld, en als ik op 'aanvragen' klik krijg ik:
Deze aanvraag is al ingediend. Begin opnieuw om een nieuwe aanvraag in te dienen.maar dit is de 1e x dat ik ESTA invul. wat moet ik doen?!?!
het zelfde krijg ik als ik de aanvraag voor mijn vrouw wil indienen.

corrus
23-05-09, 09:54
Even 10 tot 11 dagen wachten, daarna opnieuw indienen...

Gaat goed! :D

Michael66
23-05-09, 10:55
Heeft je vrouw ze misschien al ingediend? :smile:

Ik heb ook problemen gehad met invullen, mijne ging goed, die van m'n vrouw ook en toen ... bij die van mijn zoon kreeg ik dezelfde melding als jij aangeeft.

Zoals corrus al aangeeft: oveer twee weken opnieuw proberen.
Het beste kun je je aanvraag indienen op eeen moment dat het niet zo druk is op internet. Overdag tussen 17.00 en 21.00u is niet zo'n goed idee, da's meestal erg druk en bestaat de kans dat je aanvraag niet goed doorkomt. Beter: 's ochtends om een uur of tien. Dan is men in NL aan het werk en in de VS in slaap.

rob gertsen
23-05-09, 12:01
Ik heb gisteren rond 21.00 uur mijn gezin (4) aangemeld via Esta. Ging probleemloos.
Ik heb de link gebruikt via de website van de Amerikaanse ambassade. Ik zie dat er op internet nogal wat varianten rondgaan over het invullen van Esta. Ook kun je " handleidingen "[-X[-X bestellen voor € 49,-- die je dan helpen het formulier in te vullen! Het stelt echt niets voor.

Overigens staat er in de uitleg dat je het formulier niet hoeft te printen en mee te nemen. Het is alleen voor jezelf handig omdat op het geprinte formulier ook je registratiecode staat vermeld. Mocht je naderhand je gegevens moeten veranderen, dan heb je deze code nodig.

Teleton
24-05-09, 03:33
:cry::cry::cry:

Misschien leg je het probleem niet goed uit, Astrid. Ik begrijp zelf ook je vraag niet helemaal. Hoewel alle ESTA-info hier in dit topic echt al duidelijk is uitgelegd, nog maar een keer stap voor stap geprobeerd je verder te helpen:

Om te beginnen schrijf je "Ik lees steeds dat je moet printen" 'k Weet niet waar je dat leest, maar je "moet" helemaal niets printen. Als je een print maakt is dat puur voor eigen gebruik. Je weet dan welke gegevens je hebt verstrekt en je registratiecode staat er op. (stap 3 van de procedure) De ESTA registratie verloopt volledig digitaal. Na goedkeuring heb je toestemming om naar de VS te reizen. (stap 4 van de procedure) De toestemming om het land binnen te komen krijg je pas bij aankomst. Dit wordt door de Immigration Officer (IO) bepaald.

Kom maar beter niet met een uitdraai bij Immigrations aan, ze weten niet wat ze er mee moeten. Voor vertrek krijg je een groen formulier van de vliegtuigmaatschappij. Dat formulier vul je volledig en foutloos in. Doorhalingen zijn niet toegestaan. Deze formulieren worden door de IO beoordeeld. Niet goed, onduidelijk of onjuist ingevuld?. Dan ga je in de herkansing, net zo lang dat je het wel goed hebt gedaan.

Maar terug naar ESTA en printen: Rob Gertsen heeft toch een duidelijk antwoord gegeven? Bovendien adviseert hij om zeker een print te maken, gewoon omdat het handig voor jezelf is! Maar als het je gerust stelt: dit is de tekst van de Q & A site van CPB.gov (http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/esta/esta_question/):


Do VWP travelers need to bring a paper printout of their ESTA approval to the airport?

(01/23/2009)http://206.241.31.147/ImageCache/cgov/templates/images/spacerclear_2egif/v1/image_2ddata/1/spacerclear.gif
A: No. DHS will be able to communicate a traveler’s ESTA status to the carriers. However, DHS recommends that travelers print out the ESTA application response in order to maintain a record of their ESTA application number.
Het invullen en printen van het formulier is een fluitje van een cent. Je volgt gewoon de instrukties op. Het zijn slechts 4 stappen die duidelijk zijn beschreven. Dus niet meer twijfelen en aan de slag!

Het komt mij voor dat je er allemaal erg onzeker van wordt. Waarom maak je dan niet per ingevulde pagina een print screen? Dan weet je toch helemaal zeker dat er geen gegevens verloren gaan.

Mocht er, tijdens het invullen, toch iets fout gaan dan volg je gewoon de raad van Corrus op. Na 10 of 11 dagen vul je je gegevens opnieuw in. Rien a la main, zoals de fransen zeggen.

Ik denk dat er verder niemand meer op je vraag heeft gereageerd omdat het antwoord al gewoon in dit topic staat. Dus nu niet meer zeggen dat je hier op het forum niet geholpen wordt, en al helemaal niet met hoofdletters. Gewoon rustig blijven, dat moet je straks in de rij bij Immigrations ook. Ook als het misschien niet helemaal naar je zin gaat. Hier op het Forum hebben we nog wel geduld, maar bij Amerikaanse ambtenaren kom je met paniek echt niet verder. Gebruik overigens deze site (https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html?_flowExecutionKey=_cFEA7E3AB-DB5B-D226-3728-6DA2D59DB437_k38F8F00B-D42E-C7E0-5845-37E7B5459A1B)van de Amerikaanse regering voor je aanvraag. De vragen staan in het Nederlands, de antwoorden moeten in het Engels worden gegeven. Succes!

rob gertsen
24-05-09, 09:37
@ Teleton heeft helemaal gelijk. Zijn link is ook de link die ik heb gebruikt. Na het doorlopen van stap 4 staat er zelfs een groot icoon met een printer erop. Het aanklikken van dit icoon zorgt ervoor dat je je gegevens handig op 1 a-4tje krijgt. Echt een fluitje van een cent:-\"

nyma
31-05-09, 21:17
Hallo,

Ik kan 1 2 3 niet zo gauw mijn antwoord vinden. We reizen van de zomer eerst naar Florida en door naar de Bahamas. Moeten we nu 2x dit formulier invullen? of is eenmaal voldoende?

Thxs

sonja
01-06-09, 19:19
Nee hoor, 1x is voldoende.

metendiana
02-06-09, 10:49
Gaan voor de eerste keer naar amerika,als ik een visum aanvraagt moet ik dan wachten tot ik mijn vlucht tyden weet of kan ik het nu al aanvragen;)
Wij gaan op 15 juli

gr diana

ietie
02-06-09, 13:51
Ik neem aan dat je met visum het esta formulier bedoelt, gewoon aanvragen de rest kun je later invullen.

marjan1
06-06-09, 14:49
Hallo allemaal,

Wij gaan maandag naar florida, nu heb ik het esta formulier een maand geleden ingevult en ook akkoord op gegeven, ik heb toen voor de zekerheid deze documente bewaard, echter mijn vriend heeft de documenten per ongeluk van zijn laptop verwijderd!, kan ik zonder printjes naar amerika of heb ik geen print van mijn akkoord esta nodig,
alvast bedankt
gr
Marjan

hannie
14-06-09, 13:17
Ik heb gelezen dat mijn approval van ESTA 2 jaar geldig is.
Nu ga ik volgende maand voor de 2e x dit jaar naar de US.
Mijn Esta is dus nog geldig, maar maakt het dan niet meer uit dat het adres wat ik heb opgegeven niet meer klopt?
Ik bedoel het eerste verblijfadres in de US.

Teleton
14-06-09, 13:25
Mijn Esta is dus nog geldig, maar maakt het dan niet meer uit dat het adres wat ik heb opgegeven niet meer klopt?
Ik bedoel het eerste verblijfadres in de US.

Deze gegevens zijn facultatief. Ik zou er echter wel voor zorgen dat de gegevens die je op ESTA verstrekt, overeenstemmen met de gegevens die je via de luchtvaartmaatschappij verstrekt. Ook daar moet je immers je eerste adres vermelden.

hannie
14-06-09, 13:32
In april ben ik naar Orlando geweest, dus toen heb ik ons villa adres in orlando opgegeven.
Maar nu vliegen we naar LA, is het dan niet raar als ik in LA aankom en ik heb op m'n groene formuliertje een adres in orlando ingevuld?

Teleton
14-06-09, 13:58
is het dan niet raar als ik in LA aankom en ik heb op m'n groene formuliertje een adres in orlando ingevuld?

Zou ik ook niet zo doen. Ik zou er voor zorgen dat alle gegevens met elkaar in overeenstemming zijn, of je moet de facultatieve gegevens op ESTA verwijderen. Hoe dan ook, ik zou ESTA dus aanpassen.

Zelf zou ik er dus voor zorgen dat het adres in LA, dat je voor je vlucht en bij immigrations via 'het groene formuliertje' op moet geven, hetzelfde is als op ESTA. Amerikaanse ambtenaren moet je het niet moeilijk maken;)

MichelAngelo66
17-06-09, 23:31
Ik heb net ESTA proberen in te vullen. Na alle gegevens te hebben ingevoerd op 'volgende' (of zoiets) gedrukt onderaan de pagina en toen kwam ik opeens terug op het beginscherm waar je kan kiezen voor een nieuwe aanvraag of het wijzigen van een aanvraag (in het Engels). Heb geen aanvraagnummer voorbij zien komen.

Is hier iets fout gegaan?


Update; ik heb het nogmaals geprobeerd en nu is het wel gelukt. Misschien zat er teveel tijd tussen het invullen en akkoord geven voor volgende pagina ofzo...

Syllvia
20-06-09, 11:20
Is Esta verplicht?

Vorige week donderdag ging een collega van mij met KLM naar NewYork en vandaar uit verder naar Orlando.

's Morgens vroeg ik hem of het makkelijk was gegaan met Esta.
Hij had geen idee waar ik het over had, zijn reisburo had verder niets gezegd.
Ik dacht als dat maar goed gaat.
Dinsdag was hij weer terug (hij ging alleen voor de basketbal wedstriijd van de Orlandomagics). En hij vertelde dat hij alleen maar het groene formulier had ingevuld in het vliegtuig, en hem was verder niets gevraagd.
Alles was gegaan zoals altijd.


mijn vraag is dus, of het electronisch invullen verplicht is?

groetjes Sylvia

Michael66
20-06-09, 11:49
mijn vraag is dus, of het electronisch invullen verplicht is?Heel simpel: Ja!

knaapje
10-07-09, 13:25
Er staat vandaag een (officiele) advertentie in de kranten, dat je voor je vertrek Esta moet invullen.
Zouden ze het nu dan toch ook echt gaan gebruiken?

Knaapje

Michael66
10-07-09, 18:51
M.i. wordt het al gebruikt, alleen nog geen koppeling met immigrations. Dus je merkt er nog niet veel van, dat komt nog wel.

Guus
11-07-09, 09:38
mijn vraag is dus, of het electronisch invullen verplicht is?
Voor het overgrote deel van de Nederlanders dat voor vakantie of werk naar de VS gaat is het inderdaad van toepassing en ben je verplicht het in te vullen. Er zijn wat categorieën uitgezonderd, maar ik neem aan dat jouw collega daar niet onder valt.

an25
19-07-09, 04:22
Je moet ESTA on line invullen, maar in het vliegtuig moesten wij gewoon de groene immigratie formuliertjes weer invullen.

Michael66
19-07-09, 04:28
Dat klopt, want ESTA heeft een ander doel dan het groene I94 formulier.

Lea
16-08-09, 18:45
Nu vraag ik me af met het invullen van je eerste verblijf adres.

Als je dat niet hebt omdat je een villa/condo huurt maar daar het adres niet van hebt wat vul je dan in?

Michael66
16-08-09, 18:56
Het adres waar je de sleutel gaat ophalen.

(Da's eerder in dit onderwerp trouwens ook al eens aangegeven)

Meltje
01-09-09, 19:02
hallo ik ga zondag voor het eerst naar Florida (spannend spannend!!!) ik heb het esta formulier al online ingevuld en ik heb toestemming gekregen om anar Amerika te gaan.. Ik hoor alleen tegenstrijdige verhalen over het wel of niet moeten uitprinten van het toegangsbewijs?...dus die pagina die je krijgt waarop staat dat je het land in mag?..

kunnen jullie me helpen? groetjes

serre
01-09-09, 19:10
Meltje,

Je mag het formulier uitprinten en meenemen bij je vertrek. Heb hetzelfde gedaan begin dit jaar, maar op het vliegtuig kregen we toch nog de groene en witte kaart om in te vullen. Die 2 zijn eigenlijk hetzelfde als het online formulier. Dus geen probleem indien je het zou eventueel vergeten.

Mvg en een toffe reis

knaapje
01-09-09, 19:12
Geadviseerd wordt het nummer te noteren en mee te nemen.
Er wordt momenteel echter nog niets officieel mee gedaan.
Je moet het groene formulier in het vliegtuig weer invullen.
Het is daarom handig een print mee te nemen van wat je hebt ingevuld, dat kan je dan gelijk overschrijven, hoef je niet meer naar de gegevens te zoeken.

Goede reis
Knaapje

knaapje
01-09-09, 19:27
Je mag het formulier uitprinten en meenemen bij je vertrek. Heb hetzelfde gedaan begin dit jaar, maar op het vliegtuig kregen we toch nog de groene en witte kaart om in te vullen. Die 2 zijn eigenlijk hetzelfde als het online formulier.Het witte formulier is een douane/customsformulier en heeft niets met ESTA (immigration) te maken.
Je kunt dit ook niet online invullen, er staan alleen voorbeelden van op diverse sites.
Knaapje

Michael66
01-09-09, 19:54
Het witte formulier is een douane/customsformulier en heeft niets met ESTA (immigration) te maken.Meteen voor de zoveelste keer ook dit misverstand uit de weg ruimen: ESTA heeft niets (maar dan ook helemaal NIETS) met immigrations te maken. ESTA is je toestemming om naar de VS te mogen reizen, en voor Immigrations (=toestemming om het land in te gaan) vul je de groene I94 in.

Het blijft een hardnekkige onduidelijkheid ..... :sad:

corrus
01-09-09, 20:15
Nu heb ik een visum, vlieg om die reden dan ook niet onder het Visum Waiver Program... En dan is het weer niet nodig om ESTA in te vullen...
Want ESTA dien je wél in te vullen indien je onder het VWP (groene formuliertje) reist.

Dus om nu te zeggen dat het helemaal niets met immigrations te maken heeft zou ik niet willen zeggen... :mrgreen:

calypso
06-09-09, 08:13
Net gelezen op www.nu.nl (http://www.nu.nl/economie/2075893/eu-waarschuwt-vs-voor-reistoeslag.html):

AMSTERDAM - De Europese Unie heeft uitgehaald naar een voorstel van het Amerikaanse Congres om bezoekers naar de Verenigde Staten een toeslag van tien dollar (zo'n zes en een halve euro) te late


Als het voorstel wordt aangenomen, zullen Amerikaanse bezoekers aan de EU wel eens hetzelfde moeten ondergaan, zei de Unie vrijdag. De toeslag is bedoeld om een Amerikaans programma te betalen dat bedoeld is om reizen te promoten.
Volgens de EU zijn het in dat geval toch echt de Amerikanen zelf die dat programma zouden moeten financieren.

"Alleen in 'Alice in Wonderland' is een straf een stimulans voor de activiteit waarover de straf is uitgesproken", aldus de ambassadeur van de Europese Commissie in Washington, John Bruton.

Visum

De Unie ziet de toeslag als opnieuw een treitermaatregeltje waarmee Europese reizigers worden opgezadeld. Veel Europeanen hebben lang zonder visum naar de VS kunnen reizen, maar eerder dit jaar eiste de VS dat reizigers zich 72 uur voor hun reis online moeten registreren.
Als het voorstel voor de toeslag wordt aangenomen, moet die waarschijnlijk bij de registratie worden betaald. Mocht dat het geval worden, zegt Bruton, dan zal de EU overwegen ook voor Amerikanen een visum verplicht te stellen.
=============


Wel raar dat ze aan de ene kant toeristen ontmoedigen om te komen door de strenge controles en nu dus diezelfde toerist ook nog een willen laten betalen voor een reclame actie om toch maar graag naar de USA te komen??

A.Hofman
06-09-09, 08:52
"Don't bite the hand that feeds you" zou ik zeggen.

JKG
06-09-09, 10:21
Het is nog een voorstel.. en laat ze het idd maar plukken van de Amerikanen of van de reizigers die nog nooit naar Amerika zijn geweest, wij weten wel dat Amerika een leuk vakantieland is. :mrgreen:

Als wij moeten betalen, betalen ze idd ook maar terug om hier te komen.

Ophelia
13-09-09, 13:57
klopt het dat je moet betalen voor het invullen van ESTA?
als ik naar de site ga en klik op 'How to apply' dan staat er dat je eenmalig voor 49,25 dollar het formulier moet downloaden en deze dan voor meerdere personen kan gebruiken.
Klopt dit wel?

Lea
13-09-09, 14:10
https://esta.cbp.dhs.gov/

denk dat je op deze site beter zit.
voor zover ik weet zijn er nog geen kosten aan verbonden

Schrok er toch wel van want moet over een tijdje ook in gaan vullen dus even via usafunvacations de link opgezocht en kwam zo op de "goede"site zeg maar.

Had ook al het een en ander gelezen over sites die kosten berekenen voor ESTA aanvragen, maar gelukkig is dit de goede.

Ach en veel sneller had ik niet getypt hoor.

Gebeurt toch wel vaker dat er iets dubbel komt te staan.

Ophelia
13-09-09, 15:29
http://www.esta.us/

dus dit is niet de goede site?

Lea
13-09-09, 15:32
Ik zou in ieder geval die site niet doen.

Zelfs via de site van schiphol kom je op de site die al eerder gegeven is dus ik zou die maar aanhouden

knaapje
13-09-09, 15:59
@Ophelia;
Ik wil je niet opjagen, maar als je niet eerst nog een nieuw paspoort nodig hebt zou ik hem aanvragen.
Hij is toch net zolang geldig als je paspoort met een maximum van 2 jaar.
Als je tegen een probleem aanloopt met de aanvraag heb je nog tijd om hem opnieuw in te dienen of contact met de ambassade op te nemen.

Nogmaals 99,9% en meer hebben geen problemen, maar op de forums zie je toch postings van mensen, die onverwacht in eerste instantie een probleem hebben.

Knaapje

Lea
13-09-09, 16:00
Ik neem aan dat de geldigheid in gaat als je aanvraag is goed gekeurt ( sorry ben blond ha ha)

knaapje
13-09-09, 16:01
Ja dat zijn dan vervelende dingen, wel fijn dat er dan een goed forum is waar je raad kan vragen en ook van veel dingen op te hoogte blijft.Heb je toen al geen ESTA ingevuld dan?
Ik neem aan dat de geldigheid in gaat als je aanvraag is goed gekeurt ( sorry ben blond ha ha)Ja, maar hij eindigt zoals omschreven.
Knaapje

Lea
13-09-09, 16:05
Wacht nog even tot de vakantie daadwerkelijk vast staat en zal dan me eens buigen op ESTA.

Weet iemand hoe je je naam in vult ik ben namelijk weduwe en dan zit je altijd met achter je meisjes naam w/v in het paspoort moet dat ook zo ingevuld worden op het formulier of is meisjes naar genoeg.

corrus
13-09-09, 16:18
Je officiele naam staat in je paspoort... (dus de voor- en achternaam) waarmee je geboren bent...
DAT is je eigenlijk naam... Dus DIE gebruik je dan ook...

patgooss
13-09-09, 19:25
Klopt het dat je voor iedere reiziger een aanvraag moet doen? Ook voor kinderen?
Ik weet wel dat ik ze nu uit onze (net een jaar oude) paspoorten moet uitschrijven en dat ze zelf een eigen pas moeten hebben.

Lea
13-09-09, 19:30
Leuk he naar de USA reizen een eigen paspoort nodig.

Ze jagen je goed op kosten.

Maar inderdaad voor elk persoon moet een ESTA aangevraagd worden.

Riverwood
03-10-09, 15:50
Eerste ESTA aanvraag binnen twee jaar vervallen en alles opnieuw aan te vragen, weet iemand hier iets meer over.

Groetjes Henke

corrus
03-10-09, 15:59
Je bekijkt het van de negatieve kant!

Hier is de positieve uitleg...

De ESTA aanvraag blijft 2 jaar geldig.

Wat gebeurt er als die geldigheid voorbij is?

Juist! Goed geraden...

I knew you could do it...

Riverwood
03-10-09, 22:13
Corrus

Onze aanvraag van Esta is nog geen twee jaar oud en al vervallen.

Mijn vraag is wat zou hier de rede van zijn.

Groetjes Henke.

corrus
03-10-09, 23:06
Theoretisch zou dit niet kunnen...

Maar gezien het feit dat het duidelijk wél het geval is zit er niets anders op dan alles opnieuw in te vullen...

Het hoe en vooral waaom zal altijd wel een raadel blijven, maar ESTA is nog steeds in een soort proeffase... dus gooien we het maar op een bug.

Dus dan maar gewoon opnieuw invullen.

Teleton
04-10-09, 09:55
Onze aanvraag van Esta is nog geen twee jaar oud en al vervallen. Mijn vraag is wat zou hier de rede van zijn.

Hi Henke, vreemd dat je aanvraag vervallen is. Gaat het om alle aanvragen van de hele familie? Is het paspoort niet toevallig verlopen, want ESTA is dan wel twee jaar geldig, maar verloopt als je paspoort voor die twee jaar verlopen is. Hoe ben je er trouwens achter gekomen? En als je wil weten wat de reden is, waarom vraag je het niet op deze site (https://help.cbp.gov/cgi-bin/customs.cfg/php/enduser/ask.php?p_sid=5TY5kyJj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=1133&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX 3Jvd19jbnQ9MjgsMjgmcF9wcm9kcz0wJnBfY2F0cz0wJnBfcHY 9JnBfY3Y9JnBfcGFnZT0xJnBfc2VhcmNoX3RleHQ9ZXN0YQ!!&p_srch=1)? Dan hoor je het uit de eerste hand, toch?

Riverwood
04-10-09, 19:09
Teleton.

Ons paspoort is geldig tot 2013, wij kregen een melding opnieuw te beginnen met een nieuwe aanvraag.

Groetjes Henke.

Ta2 Gerrit
09-10-09, 09:05
Even een vraagje voor de veelplegers; veranderen jullie ook de gegevens op ESTA als je een volgende keer naar de US gaat ?
In ons geval zou dit alleen het vluchtnummer en maatschappij zijn.

Teleton
09-10-09, 09:29
veranderen jullie ook de gegevens op ESTA als je een volgende keer naar de US gaat ?

We weten dat het (nog) niet hoeft, maar we passen de gegevens wel aan. Kleine moeite, veel plezier......:mrgreen:

pumi1000
10-10-09, 11:46
je kunt ESTA toch ook aanvragen nadat je al geboekt hebt hè? Ik moet nog nieuwe paspoorten halen en die gegevens moeten ook door worden gegeven. Ik heb dus wel al geboekt, maar moet ESTA nog invullen.

Groetjes

Teleton
10-10-09, 12:02
je kunt ESTA toch ook aanvragen nadat je al geboekt hebt hè?

Ja hoor, dat komt vast goed. Maar als je alle risico's wilt uitsluiten, vraag je eerst ESTA aan voor je de vliegtickets boekt. Ooit was er een discussie waar iemand een Marokkaans paspoort bleek te hebben. Voor hem gold het visa waiver programm niet. Omdat je zulke informatie vaak niet hebt, schrijf ik zelf altijd bij een tip of het beantwoorden van een vraag op het Forum, dat het beter is om eerst je ESTA aanvraag in orde te hebben.

calypso
16-11-09, 14:34
klopt het dat je moet betalen voor het invullen van ESTA?
als ik naar de site ga en klik op 'How to apply' dan staat er dat je eenmalig voor 49,25 dollar het formulier moet downloaden en deze dan voor meerdere personen kan gebruiken.
Klopt dit wel?

Even ter verduidelijking op de hierboven gestelde vraag wat ik van de website van de Amerikaanse Ambassade (http://amsterdam.usconsulate.gov/uploads/images/d3crKwJOWo_DJUOnXWCViw/WARNING.pdf)in Amsterdam heb gehaald:

WARNING!
on Non-U.S. Government sites requiring payment for an ESTA

ESTA is FREE.

The U.S. Government does not require you to pay to receive your Electronic System Travel Authorization.
VWP travelers should be aware that unauthorized third-parties have established web sites which charge visitors seeking to travel to the United States under the VWP, for information about ESTA and for submitting ESTA applications to DHS on behalf of the traveler. These businesses and web sites are not endorsed or associated with the United States Government. The United States Government does not charge a fee to obtain information about, apply for, or obtain a travel authorization through the ESTA web site.
This is the link to the Official U.S. Government ESTA website:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Hopelijk is het voor iedereen nu duidelijk;
ESTA is dus gratis en kost niks!

pumi1000
21-11-09, 16:33
Ik had van de week pas 2 nieuwe paspoorten aangevraagd. Gisteren Esta ingevuld en dat ging probleemloos. Ik en mijn dochter kregen meteen toestemming, nu mijn man nog, maar die moet ook nog eerst een paspoort aanvragen.

brin
23-11-09, 15:59
Ben mijn aanvraagnummers kwijt van ESTA. Nu kan ik mijn gegevens (nieuwe vluchten en verblijfsplaats ) niet veranderen. Ik weet dat dit niet verplicht is, maar zou ik niet beter een nieuwe aanvraag indienen ? Zijn er onder jullie die al naar de USA gereisd zijn zonder deze gegevens te veranderen, en waren er problemen ?

Teleton
23-11-09, 16:11
. Ik weet dat dit niet verplicht is, maar zou ik niet beter een nieuwe aanvraag indienen ? ?

De adres en vluchtgegevens zijn niet verplicht. Je geeft ze gewoon op het groene formulier op en dat geeft geen problemen. Een nieuwe aanvraag indienen zal niet lukken, ben ik bang.

rob gertsen
23-11-09, 18:35
Ben mijn aanvraagnummers kwijt van ESTA.

Heb je niet toevallig een printje gemaakt van je aanmelding? Ik heb Esta gisteren ingevuld en om de een of andere reden druk ik het toch altijd even af. Op de print staat ook je Esta nummer.

knaapje
23-11-09, 19:15
Gewoon een nieuwe aanvraag doen.
Q: I forgot my ESTA application number. How can I log back into the system to update my information or check my application status?
A: Due to security and privacy concerns we are not able to provide a traveler with their application number or travel authorization status. If a traveler lost, forgot, or does not have access to his or her application number or travel status, he or she will need to re-apply for a new travel authorization. The old application will be automatically cancelled.

Maarten-Annique
23-11-09, 19:18
Vandaag alvast voor mezelf en dochter lief de ESTA ingevuld.
Beiden toestemming.
Mijn vrouw moet nog een nieuw paspoort halen, dus die volgt later.

Nemen jullie een printje mee op reis?

monique2331
23-11-09, 20:09
Hallo,

Ik heb vorige maand een printje meegenomen op reis en dat was maar goed ook want in washington vroeg de douanebeambte naar die print en wilde het bekijken.

Monique

Maarten-Annique
23-11-09, 20:41
Ik heb ze alvast in de paspoorten gedaan.
Kan nooit kwaad dus.

brin
24-11-09, 09:53
Heb vorige keer ook netjes een print genomen en bij de paspoorten gestopt. Net zo ben ik ze bij thuiskomst - bij het leegmaken van de koffers - op één of andere manier kwijt geraakt.

brin
27-11-09, 13:18
Heb de aanvraag voor ons drieën opnieuw gedaan. Lukte meteen. Nu beter de nummers bewaren #-o, heb ze dubbel afgeprint nu.

Teleton
27-11-09, 13:30
Lukte meteen. . Da's mooi. Goed om te weten dat dit de oplossing is. Het zal vast wel vaker gevraagd worden in de toekomst.

knaapje
27-11-09, 15:30
Ik heb vorige maand een printje meegenomen op reis en dat was maar goed ook want in washington vroeg de douanebeambte naar die print en wilde het bekijken.Vreemd. De officiele site zegt dit:
Question Do I need to bring a printed copy of my ESTA application with me to the airport?
Answer U.S. Regulation does NOT require a Visa Waiver Program traveler to present a printed copy of the ESTA authorization page in order to travel. However, some airlines may ask you to bring a copy. In this case, you should print it out. If you have forgotten your application number, or cannot find it on line, you will need to re-apply. We cannot provide you with your application number, nor can we send you an email saying that your are authorizedEen immigration officer kan dus blijkbaar niet eisen, dat je het bij je hebt.

Knaapje

nancy1
29-11-09, 17:32
In april van dit jaar zijn we naar Florida geweest en hebben alle formulieren ingevuld. Na de goedkeuring hebben we alle nummers in de computer bewaard en een printje meegenomen op reis. Na deze reis hebben we het printje weggegooid en is onze computer kapot gegaan. Alle bestanden die erop stonden zijn weg....dus ook de nummers van ESTA.
Nu gaan we over 2 weken weer naar Florida en zou graag mijn vluchtnummer, reisdatum en adres willen wijzigen, maar kan alleen maar met die, voor ons, ontbrekende nummers inchecken.
Kan ik deze nummers ergens opvragen of kan ik een nieuwe aanvraag invullen?

sonja
29-11-09, 17:51
Je kunt een nieuwe aanvraag indienen.

zie hier:
Due to security/privacy concerns, we are unable to provide application numbers to people who have lost or misplaced them. If you lost, misplaced, or forgot your application number you will have to re-apply for in order to get another one. Your old application number will be automatically cancelled and a new one will be generated for you.
If you lost your application number, you will not be able to update your contact or travel information in the system. That number is required to locate your file. But remember, it is not required for you to update your travel information in ESTA. Providing that information to us is optional. So if you have lost your application number and cannot update that information the next time you travel to the U.S., don't worry about it.
You are not required to present a printout of your application number to board your flight. That number is transmitted electronically to the airlines.
If you are waiting for your approval status to be confirmed, and you did not keep a copy of your application number to log in to see the status, you will have to re-apply. We do not notify applicants of their status (approved or denied) by email.
If you are unable to re-apply, please come back to this FAQ and click on the "Ask a Question" tab at the top of this page, and send us the exact error message. If you do not have an email address for us to respond to you, please use esta@cbp.dhs.gov (esta@cbp.dhs.gov). Be sure to give us a phone number where we can contact you to resolve the problem

Yvet
30-11-09, 12:38
Wij hebben geen printje gemaakt, maar wel het nummer genoteerd.

Lady-M
30-11-09, 17:54
Gisteren heb ik het hele spul voor mijn man, mijn drie zoons en mijzelf ingevuld. Bij de laatste aanvraag, toen ik bijna alles had ingevuld, kreeg ik ineens een melding dat mijn tijd om was ofzo :-s Ik heb de laatste aanvraag gewoon opnieuw ingevuld en ook voor hem kreeg ik gelukkig toestemming. Ik print niks uit, maar ik heb wel alle nummers genoteerd. Zodra ik ons logeeradres weet, vul ik dat gewoon alsnog in en heb ik weer aan mijn verplichtingen voldaan :razz:

FloridaFrankie
21-01-10, 22:54
Waar ik benieuwd naar ben of er inmiddels ook iets met de ESTA-aanvraag wordt gedaan. Vorig jaar heel veel heisa, maar niemand die er naar vroeg. Over een paar maanden gaan we weer (!!!!!), merk je er nu iets van??

corrus
21-01-10, 23:03
Moeten ze daar naar vragen dan???

Het ding is ontworpen om juist minder vragen ter plaatse te krijgen... :roll:

FloridaFrankie
21-01-10, 23:53
Ik verwachtte dat men om de aanvraag (of de verkregen code) zou vragen bij de douane, maar het ging eigenlijk op dezelfde wijze als de jaren er voor (dus ook niet minder vragen). Begreep wel dat het eerste jaar een soort proef/ test/ pilot, whatever ... is, maar vraag mij af of het inmiddels geaccepteerd is en wat de bevindingen van jullie zijn. Hoeven we nu de groene visumwaiver niet meer in te vullen? En dat ander formulier ...

Michael66
22-01-10, 05:27
Ik verwachtte dat men om de aanvraag (of de verkregen code) zou vragen bij de douane,Waarom dan? ESTA heeft helemaal niets met de douane te maken. Het is alleen je toestemming om naar de VS te reizen, niet om de VS in te komen.

FloridaFrankie
23-01-10, 22:18
Ik zou ergens een controle verwachten of ik wel/ niet een Esta-aanvraag heb gedaan. Stel dat deze negatief zou zijn, waar houden ze mij dan tegen? Bij 'immigration' leek mij de meest logische plaats.

Michael66
23-01-10, 22:22
Als je geen ESTA-toestemming hebt om naar de VS te reizen, dan mag de luchtvaartmaatschappij je er niet heen vervoeren. De controle ligt (of: komt te liggen) bij de luchtvaartmaatschappijen. Maar daarvoor dienen eerst allelei systemen op elkaar te worden aangesloten.

ryan
27-01-10, 02:32
Het was bij ons ook zo dat de juffrouw van de KLM er bij het afgeven van de koffers er ook specifiek naar vroeg. Ze wilde zelfs de geprinte versie zien. Gelukkig hadden we die ook uitgeprint. Volgens haar golden er vanaf 20 januari vernieuwde regels!

Toch nog even een vraag, wellicht dat ik het gemist heb, maar wat moeten we met esta in het volgende geval doen: toen we naar Orlando gingen hebben we esta ingevuld. Alles is goegekeurd, alleen willen we op de terugweg een stopover maken in Detroit. Daar huren we een auto en gaan de grens over naar Canada. Moeten we als we weer terug gaan naar detroit esta nog weer wijzigen? Of kunnen we het zo laten? Wil het best wijzigen hoor, maar we zijn alleen op doorreis en gaan gelijk door naar amsterdam... Weet iemand wat we moeten doen?

Ta2 Gerrit
27-01-10, 08:37
De geprinte versie hoef je in principe niet mee te nemen, maar ook wij hebben hem bij ons, al was het alleen maar om het aanvraagnummer en het bizarre verzoek van een KLM betweter.

Op de ESTA hoef je alleen je eerste adres maar in te vullen en zelfs dat is optioneel.
Wil je het persé wijzigen, en je vliegt gelijk door, vul je "transit", maar verpicht is het niet.
Op deze site (https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/helpScreen_nl.htm) staan wat FAQ's en antwoorden m.b.t. ESTA

Sunshine State
28-01-10, 09:43
De geprinte versie hoef je in principe niet mee te nemen, maar ook wij hebben hem bij ons, al was het alleen maar om het aanvraagnummer en het bizarre verzoek van een KLM betweter.


Stom ik heb dat het Esta systeem wel doorlopen, alleen kon ik nergens meer de persoonlijke nummers terug vinden. Weet zeker dat ik de nummers heb opgeslagen maar waar ..

Nu toch maar helemaal opnieuw ingevuld, en uitgeprint voor het bizarre verzoek moment. Weet niet wat ze doen als je het niet bij je hebt , maar heb ook geen zin dit te willen proberen ...

Brechtje1983
28-01-10, 10:08
In september 2008 zijn wij naar de Westkust geweest. Toen moesten wij het nog bekende groene blad invullen. Bij vertrek werd dit niet gevraagd, zodat dit nog in mijn internationaal paspoort zit. Nu blijkt dat dit problemen kan opleveren om opnieuw Amerika binnen te geraken. Heeft hier iemand ervaring mee? Wij vertrekken op 4 april voor de eerste maal richting Florida, en zou niet graag problemen hebben bij aankomst...

Teleton
28-01-10, 10:20
en zou niet graag problemen hebben bij aankomst...

Dan moet je het formulier insturen, lees de volledige tekst op deze site (http://amsterdam.usconsulate.gov/i94_inppt_dutch.html). De regeling is voor Belgen gelijk aan die voor Nederlanders.





Indien u uw vertrekformulier I-94 niet bij vertrek hebt ingeleverd, stuurt u het dan, samen met documentatie waaruit blijkt dat u de V.S. verlaten hebt, naar:

ACS - CBP SBU
1084 South Laurel Road
London, KY 40744
United States of America

Michael66
28-01-10, 18:03
In september 2008 zijn wij naar de Westkust geweest. Toen moesten wij het nog bekende groene blad invullen.Dat moet je nog steeds. Zoals al meerdere keren eerder in dit onderwerp aangegeven: ESTA en het groene formulier zijn NIET hetzelfde, ze hebben allebei een ander doel.

Ta2 Gerrit
29-01-10, 23:15
Met douane heeft het zowiezo niks te maken, maar met Imigrations, maar dat is muggeziften.
Geen ESTA toestemming is geen toegang tot het vliegtuig, verkeerd I-94 antwoord is per omgaande retour. Ooit zal dit systeem misschien samensmelten, en kan het met één handeling.

Als ze in 2001 een paar vliegtuigen op een volle Kuip of Arena hadden neergesmeten waren we hier misschien ook wel "paranoia", maar dat is nu eenmaal niet gebeurd.
Als je constant potentieel doelwit bent van terrorisme ga je wat beter opletten, dunkt mij.
En aangezien je aan iemands neus niet kunt zien of hij toerist of terrorist is, heeft de goedwillende bezoeker hinder van het "gedoe".

Maar het is wel voor de veiligheid van iedere luchtreiziger, ook de toerist, en volgens mij terecht.
En dat heeft inderdaad, zoals Michael66 al zei, niks met het topic te maken.

ed_anja_wesley
29-01-10, 23:54
Weet je, ESTA is een aanvulling op de informatie die je voor de "US Customs and Border Protection" authoriteit moet invullen. Customs is nog altijd "douane", tenzij er tussentijds buiten mijn weten om iets verandert is in de Engelse taal ;) M.a.w. het heeft wel degelijk in bepaalde mate te maken met Douane, ook al gaat het bij Douane over invoer n uitvoer. Maar goed, ik draaf door. :)

Chicco68
02-02-10, 18:46
Dan kom ik gewoon even met een nieuwe vraag mbt ESTA.....
Mijn vrouw heeft ons vandaag aangemeld en voor ons 5e toestemming gekregen echter.... na bestudering van het paspoortnummer van een van onze dochters blijkt dat zij een O (oooooh) heeft ingevoerd in plaats van de 0 (nul) die er staat.
Zou dit problemen kunnen opleveren volgens jullie?

Maarten-Annique
02-02-10, 18:55
Ik zou geen risico's lopen en gewoon een nieuwe aanvraag maken!

corrus
02-02-10, 19:20
Inderdaad... Gewoon even opnieuw een aanvraag doen, maar wacht even ongeveer 10 á 11 dagen (anders gaat het niet)

Even een kleine tip... Paspoortnummers bevatten nooit een "O" (O's)... Wel evt. "0" (NULLEN). :D

mrloes
02-02-10, 23:38
hi

Ik heb mijn tel-nr verkeerd ingevuld op m'n ESTA ... per ongeluk natuurlijk!
Het is optioneel dus ik weet niet in hoeverre ik dat aan moet passen?
Neem aan dat ik geen compleet nieuwe ESTA aan hoef te vragen, wel?
Wederom, bedankt voor jullie kennis en ervaringen.

mrloes

Ta2 Gerrit
02-02-10, 23:40
Zoals je al zei; het is optioneel, dus ik zou het gewoon zo laten. Ik heb hem zelf niet eens ingevuld.

JKG
08-02-10, 13:51
Alles wat je niet verplicht in moet vullen: Niet invullen.
Doe je dat wel, duurt de aanvraag alleen maar langer (been there, done that).

Gister nog m'n schoonouders door de ESTA site gegooid en direct toegang (tenminste, dat moet natuurlijk nog blijken als je daar aan komt :) ).
Die van mij moet ik eens opzoeken...

Michael66
08-02-10, 14:03
... en direct toegang (tenminste, dat moet natuurlijk nog blijken als je daar aan komt :) ).Toegang? Nee!
Toestemming om naar de VS te reizen, dat wel. Da's ESTA. Of ze dan toegang krijgen tot de VS bepaalt de Immigrations officer in de VS.

Chicco68
08-02-10, 15:05
Inderdaad... Gewoon even opnieuw een aanvraag doen, maar wacht even ongeveer 10 á 11 dagen (anders gaat het niet)

Even goed de faq's e.d. doorgelezen van ESTA, en blijkt dat als je een fout hebt gemaakt in het nr je direct weer kunt aanvragen. Dus de dag erna aangevraagd en we hebben weer toestemming :D

Faith1
17-02-10, 15:17
Effe checken; wij hebben verleden jaar toen wij naar New York gingen de ESTA formulieren ingevuld. Klopt het dat wij de dit jaar niet meer hoeven in te vullen, aangezien deze 2 jaar geldig zijn?

Ta2 Gerrit
17-02-10, 15:28
Dat klopt helemaal. Je zou eventueel je bestemming nog kunnen aanpassen, maar dat is niet verplicht.

Teleton
17-02-10, 15:52
Dat klopt helemaal. .Om het ESTA verhaal nog completer te maken: Dat klopt helemaal, tenzij je paspoort in die periode is vernieuwd. Wanneer dat het geval is, moet je ESTA opnieuw aanvragen.

Faith1
17-02-10, 16:07
Thanx voor de bevestiging. Geen van de 5 paspoorten zijn in de tussen tijd vernieuwd dus dat scheelt ons heel wat (invul)tijd. Eventueel bestemming aanpassen zou kunnen moet alleen kijken of ik de ESTA info ergens heb opgeslagen c.q. geprint. Ik heb geen idee! Het is iig niet verplicht. Bedankt heren!

Teleton
17-02-10, 16:34
Vond vandaag dit bericht op de site van Lufthansa:



Electronic authorisation now required for entry into USA

Starting March 20, 2010, entry requirements for passengers traveling to the U.S. that were initiated in January 2009 are becoming more stringent for airlines: passengers traveling to the United States without a visa under the Visa Waiver program is prohibited if the passengers have not received an electronic entry permit from the U.S. authorities prior to departure. Registrations can be completed online via ESTA, the electronic system for travel authorization. As of March 20, 2010, if a passenger is not registered at the time of check-in for the flight into the U.S., they will be refused entry into the United States.

Online authorisation can obtained solely from the website (https://esta.cbp.dhs.gov) which has been set up for applications by the US authorities. The process is free. In most cases, applicants will be emailed confirmation of approval to travel within a matter of seconds.
The authorisation is then valid for two years or until the date their passport expires, whichever comes first. Information submitted in an application can also be amended on the website (https://esta.cbp.dhs.gov). More details about ESTA as well as questions and answers about the process are also available on the website.
During a transitional period, passengers must still complete on board the green I-94W arrival/departure form which will be handed as previously to US officials on arrival at the airport. Lufthansa advises its passengers to submit an application for online authorisation to enter the USA well before their flight and to carry a print-out of it throughout their journey.


Op de site van ESTA vond ik nog geen bericht over de aanpassing /verscherping van de regels.

pumi1000
18-02-10, 15:41
Ik heb mijn ESTA al aangevraagd en toegewezen gekregen voor mij en mijn dochter (man moet nog invullen vanavond ivm nieuw paspoort), maar nu is ons vluchtnummer veranderd......moet je dat veranderen op je aanvraag? Ik had al op de Esta site gekeken, maar kom er niet goed uit. Bestemming en adres van verblijf is gelijk, enkel het vluchtnummer is veranderd.

Ik vind het ook al vreemd dat de aanvraag 2 jaar geldig is, terwijl je bij een volgende reis ook een ander vluchtnummer en verblijfplaats hebt.

Teleton
18-02-10, 16:05
moet je dat veranderen op je aanvraag?
Ik vind het ook al vreemd dat de aanvraag 2 jaar geldig is, terwijl je bij een volgende reis ook een ander vluchtnummer en verblijfplaats hebt.

Met ESTA heb je twee jaar toestemming om naar de VS te reizen. Er wordt aan je gevraagd om de reisgegevens te verstrekken en aan te passen wanneer deze wijzigen. Je bent dit niet verplicht.

Vreemd? Vergeet niet dat het systeem nog in de onderzoeksfase zit. Men overweegt of de gegevens ook gebruikt kunnen worden door Immigrations zodat het I-94 formulier wellicht zal vervallen in de toekomst.

pumi1000
18-02-10, 16:16
@Teleton

Ik probeer vanavond even of ik met mijn estanummer in kan loggen en te kijken of ik dat kan wijzigen. Ik las op de site wel dat je sommige dingen kunt wijzigen, maar het vluchtnummer kon ik niet terugvinden. Mijn vraag was of het een probleem kan geven als er een ander vluchtnummer staat?

nickro
18-02-10, 16:19
Ik denk niet dat het een probleem is. Stel dat je door je vliegtuigmaatschappij op het laatste moment wordt omgeboekt kan je eea ook niet meer veranderen.

Teleton
18-02-10, 16:19
. Mijn vraag was of het een probleem kan geven als er een ander vluchtnummer staat?
Omdat je niet verplicht bent om die gegevens aan te passen, is het antwoord nee.........;)

pumi1000
18-02-10, 19:13
Je kunt makkelijk inloggen en op de bewerkingspagina kun je ook vluchtnummer wijzigen. Wil je daarna een nieuwe print dan krijg je echter alleen de toestemming met daarop het aanvraagnummer, niet zoals je 1e print waar alles op staat, maar dat maakt verder niets uit (sommigen nemen zelfs helemaal niets mee).

Man is inmiddels ook goedgekeurd!

Roberto_
21-02-10, 23:12
Komt er nog een bevestigingsmail?
En ik hoef de papieren niet mee te nemen toch, ze pakken toch je paspoort en zien dat je geregistreerd ben?

corrus
21-02-10, 23:21
Neen, je krijgt géén bevestigings e-mail.

Jeannetje
23-02-10, 13:24
Hallo allemaal,
Wij vliegen op 30 april naar Florida en volgende week kan ik de paspoorten van mijn twee kinderen ophalen. Dan wil ik alvast de ESTA formulieren invullen maar we zijn nog niet bekend met het adres waar we verblijven (alleen het park , Hampton lakes). We hebben de villa geboekt bij Americanetates en hebben deze gegevens niet ontvangen , en ik verwacht ook niet dat we deze voor die tijd ontvangen. Kunnen we het formulier dan wel invullen.

Teleton
23-02-10, 14:22
HWe hebben de villa geboekt bij Americanetates en hebben deze gegevens niet ontvangen , en ik verwacht ook niet dat we deze voor die tijd ontvangen. Kunnen we het formulier dan wel invullen.

Ja hoor. Het is geen kwestie van kunnen, maar moeten. Het invullen van ESTA is immers niet vrijblijvend, maar verplicht om toestemming te krijgen om te mogen reizen.

De vluchtgegevens en adresgegevens zijn nog niet verplicht. Je wordt slechts verzocht om deze in te vullen. Je gebruikt de adresgegevens van Hotelbeds die je van AE krijgt (of hebt gekregen): 6365 Irlo Bronson Memorial Hwy. 34747 Kissimmee. Dit adres gebruik je ook op het verplichte groene I-94 formulier dat je bij Immigrations moet afgeven.

Teleton
23-02-10, 17:34
Bij de Amerikaanse douane? De douane staat hier los van. Zoek anders even op dit forum op Customs en op Immigrations en je vind vast veel onmisbare informatie. Vraag in de bestaande topics eventueel gerust om meer info, maar hier gaat het om ESTA.

Hier (http://www.customs.gov/linkhandler/cgov/travel/clearing/traveler_entry_form/cbp_traveler_brochure.ctt/cbp_traveler_brochure.pdf)vind je een voorbeeld van de formulieren waar je mee te maken krijgt als je door Customs and Immigration gaat.

Zorg dat je vooraf bekend bent met de procedures. Ze zijn niet zo lastig als het lijkt en het voorkomt dat je daar een aantal malen blij in de rij mag gaan staan, net zo lang tot je je zaakjes voor elkaar hebt.

Roberto_
28-02-10, 13:39
Dus met de ESTA ingevuld, moet je ook nog een aantal van die formulieren in het vliegtuig invullen?

Lea
28-02-10, 13:47
Ja tot nu toe helaas nog wel.

Michael66
28-02-10, 16:28
Ja. Kijk maar eens hier: FAQ Florida (http://floridaforum.nl/showthread.php?p=1803&postcount=2).

djginod
28-02-10, 21:46
De persoon waar ik mee ga, die hoeft dit denk ik niet te doen ? In haar paspoort (die ze af heeft moeten geven vorige keer, en een week kwijt was) staat dat ze tot en met maand (weet niet welke) 2012 in USA mag komen / geldig is. Ik neem aan dat dat al een visum is.

corrus
28-02-10, 21:52
Als die bewuste pagina in dat paspoort er eigenlijk uitziet als een soort 2de paspoort met een pasfoto, dan is het een visum...

dejo
02-03-10, 16:02
Hoi Allen,
ik heb begrepen dat je binnenkort moet betalen voor de ESTA aanvraag.
Weet iemand hier op het forum of dat al inwerking is ?

thanks.

knaapje
02-03-10, 16:10
Ik heb gisteren nog een nieuwe Esta aangevraagd i.v.m. een nieuw paspoort en dat was gratis.

Let wel op dat er sites zijn die voor "bemiddeling" geld vragen.Ze doen net of het een moeilijk in te vullen formulier is. De officiele is zelfs in het Nederlands te zien, dus dat mag geen enkel probleem zijn.

De officiele site:
http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/esta/

Een van de "bemiddelingssites":
https://esta-nl.org/
Leuk trouwens dat ze zelf voor oplichters waarschuwen.

Knaapje

Michael66
02-03-10, 19:23
ESTA gaat inderdaad wat kosten, waarschijnlijk $10 per keer (=twee jaar geldig).

Er is namelijk een wetsvoorstel aangenomen om het toerisme naar de VS te bevorderen, met name om toeristen aan te trekken uit Europa en Azie. De kosten daarvan worden grotendeels bekostigd door .... die toeristen zelf. ](*,) Zoals het er nu voor staat gaat ESTA $10 per aanvraag kosten.

Het wetsvoorstel mot nog wel verder goedgekeurd worden, in ieder geval nog door de president.

Ik kan zo snel niet het artikel vinden dat daarover o.a. in de St. Petersburg Times heeft gestaan. Dus als iemand ander het heeft .... graag de link hier plaatsen!

Michael66
02-03-10, 19:45
Gevonden! De wet heet:

Travel Promotion Act

En is aangenomen door de Senaat. Een artikel hierover:

U.S. raising fees for both inbound and outbound travelers

by Edward Hasbrouck (http://www.consumertraveler.com/author/hasbrouck/) on March 1, 2010

http://consumertraveler.com/wp-content/uploads/border_control.jpg
Under a series of new laws and regulatory proposals, almost everyone traveling internationally to or from the USA — U.S. passport holders, visa-free foreign visitors, and foreigners with visas — would have to pay more in government fees for the required credentials and/or permissions.
This week the U.S. Senate passed the “Travel Promotion Act”, a bill designed to encourage foreigners to visit the USA … by making it more expensive for them to do so.

The money would go for advertising, presumably to try to persuade foreigners that the USA is worth the price and the hassle. This ignores the fact that people around the world already want to visit the USA, and don’t need to be told that.
What is standing in the way of more foreigners spending their money in the USA are the xenophobic rules and procedures that make it so difficult and expensive to get permission to travel to the USA — not lack of desire to take the family on a vacation to Disney World or Las Vegas, or a shopping junket to New York or Miami.
The Travel Promotion Act, previously passed by the House and thus now headed to the White House to be signed into law, will add a US$10 fee (good for an unlimited number of visits in a 2-year period from the date it is paid) to the price of obtaining “pre-approval” to travel to the USA through the “Electronic System for Travel Authorization” (ESTA) .
ESTA pre-approval doesn’t guarantee that you will be admitted to the USA, but is required as a de facto exit visa (http://www.papersplease.org/wp/2009/02/09/exit-permits-esta-apis-and-asylum-seekers/) before the USA considers you authorized to depart from your home country for the USA. No, the USA has no authority (http://hasbrouck.org/blog/archives/001497.html) to impose an exit permit requirement on departure from other countries, as the Identity Project argued in comments (http://hasbrouck.org/IDP/IDP-ESTA-comments.pdf) to the DHS when the scheme was proposed, but the legality of the ESTA was never brought up in Congressional debate on the Travel Promotion Act.
ESTA pre-approval is required for all those “intending” to enter the USA without a visa under the “Visa Waiver Program” (VWP). Outside of the VWP, which is limited to a short list of mostly-wealthy most-favored nations, most of them populated mostly by white-skinned people, everyone else except U.S. and Canadian citizens and U.S. permanent residents (green-card holders) needs a visa even to change planes in the USA, which costs a minimum of about US$200 depending on the type of visa.
Those fees for U.S. visas would increase substantially under a pending regulatory proposal from the State Department, which would also increase the fees for issuance or renewal of U.S. passports.
The proposed rule (http://edocket.access.gpo.gov/2010/2010-2816.htm) published in the Federal Register earlier this month would increase the total price of a new or renewal U.S. passport from US$100 to US$135. Part of that is an increase in the “Security Surcharge” for each passport to US$40, which presumably reflects the additional cost of including a remotely-readable uniquely-numbered RFID chip in each passport (http://www.consumertraveler.com/blog/archives/001003.html).
The State Department is accepting public comments through 10 March 2010 through the Regulations.gov Web site (http://www.regulations.gov/search/Regs/home.html#submitComment?R=0900006480a8ffe8) or by e-mail to fees@state.gov. (You must include the docket number, “RIN 1400-AC58″ in the subject line of your e-mail message.) This would be a good chance to tell the Obama Administration that they wouldn’t need the proposed passport fee increase if they reconsidered and rescinded the requirement for RFID chips in passports.
Frequent international travelers with U.S. passports will also get socked. Adding pages to a passport that has filled up with visa and entry and exit stamps, previously free, will now cost US$82. Ouch! That’s particularly unfair to those who requested a passport with extra pages, but didn’t get one, since the passport application form still doesn’t include any place to indicate that you want a thicker passport book (48 or 96 pages instead of the standard 24). If you are submitting comments to the State Department, please include a request that they put check-boxes on the application form to indicate a request for a 48 or 96-page passport.
Interestingly, despite the other ostensibly cost-based fee increases the State Department admits that they are deliberately keeping the cost of a passport card (http://hasbrouck.org/blog/archives/001159.html), which has a much longer-range RFID chip (http://www.papersplease.org/wp/2009/02/03/drive-by-reader-for-rfid-drivers-licenses-and-passport-cards/) than a standard passport book, dramatically below cost, in effect giving travelers a large financial incentive to carry a credential with a longer-range tracking beacon.
And lest Canadians feel left out (they are essentially the only nationality that doesn’t need either a U.S. passport, a U.S. visa, or ESTA pre-approval to travel to the USA, and thus escapes these U.S. fee increases), this week Canada’s Transport Minister announced increases in security fees that will be added to all air tickets for departures from Canadian airports, both domestic and international. Why the higher fees? To pay for more virtual strip-search machines (http://www.papersplease.org/wp/2010/01/13/tsa-lies-again-about-what-the-strip-search-machines-see/) (“body scanners”).
Enjoy your trip, and come back and visit us again soon!
[Originally published by Edward Hasbrouck on his blog, The Practical Nomad (http://hasbrouck.org/blog/archives/001835.html).]
Bron: Consumertraveler.com (http://www.consumertraveler.com/today/u-s-raising-fees-for-both-inbound-and-outbound-travelers/comment-page-1/)

Michael66
02-03-10, 20:19
Meer info en zo kun je gemakkelijk zelf bij elkaar zoeken: Travel Promotion Act

Ta2 Gerrit
03-03-10, 02:44
Het is al weer een tijdje terug, en ik kon het zo niet direct vinden, maar volgens mijn herinnering stond de $10,- bijdrage zelfs in het oorspronkelijke plan.
En is dat op het laatste moment teruggedraaid, correct me if I'm wrong.

dejo
03-03-10, 10:21
Guys thanks.
we vliegen pas op 29/07 heeft het nu al zin om aan te vragen? zelf heb ik al voor 2 jaar toegang ben afgelopen september naar NYC geweest. Aanvraag is voor de kids.

Chicco68
03-03-10, 12:20
Dit staat er nu over op telegraaf.nl:

Reisbranche woedend over toeristentaks VS


AMSTERDAM - De Nederlandse reisbranche is woedend over een nieuwe toeristentaks van 10 dollar (7,50 euro) die de Verenigde Staten aan Nederlandse reizigers willen opleggen.

Hoewel het Amerikaanse visum gratis blijft, zullen bezoekers aan het land zich straks eerst online moeten registreren, waarvoor een keer per twee jaar 10 dollar zal worden gevraagd. "Echt bizar en opnieuw een bewijs dat de Verenigde Staten steeds minder gastvrij worden. Dit zijn derdewereldpraktijken", aldus topman Van der Heijden van TUI (o.a. Holland International, Arke en Kras).
Ook OAD-directeur Ter Haar noemt de nieuwe toeristentaks 'zeer onverstandig' en slecht getimed. "Hier zijn we inderdaad niet blij mee", voegt een woordvoerster van de ANVR geïrriteerd toe. "Reizigers worden nu al gek van alle formulieren die ze moeten invullen voor een trip naar de Verenigde Staten. Als dit er nu ook nog bij komt, wordt het opnieuw ingewikkelder en duurder om naar het land te reizen." De nieuwe heffing vormt een onderdeel van de nieuwe Travel Promotion Act, die de Amerikaanse president Obama waarschijnlijk binnenkort zal ondertekenen.
Promoten
Opvallend is dat de bijdrage juist bedoeld is om meer toeristen naar de VS te trekken, want de Amerikaanse regering wil de 100 miljoen dollar die dit oplevert gebruiken voor de oprichting van een Amerikaans bureau voor toerisme, dat het land in het buitenland moet gaan promoten.
Aanleiding vormt de forse terugval van het internationale toerisme naar de Verenigde Staten in de afgelopen tien jaar, terwijl wereldwijd juist sprake was van een enorme toename van het vakantieverkeer. Sinds de aanslagen van 11 september 2001 is het aantal bezoekers van overzee van 26 tot 23,5 miljoen per jaar teruggelopen, terwijl het aantal verre reizigers wereldwijd juist groeide van 150 tot bijna 200 miljoen per jaar.

Teleton
05-03-10, 09:50
We mogen naar binnen!!!

Oeps...kleine nuance om verwarring te voorkomen: Jullie mogen 'er naar toe reizen'.Dit geeft je nog geen recht om tot de VS toegelaten te worden. De beslissing om 'binnen' te mogen wordt ter plekke genomen door .......[-o<


When arriving at an airport, the airline will give all non-United States citizens a form to complete while still en route to the United States, either Form I-94 (white), Arrival/Departure Record, or Form I-94W (green), Nonimmigrant Visa Waiver Arrival/Departure Form and Customs Declaration form 6059B. The forms ask for basic identification information and the address where you will stay in the United States. Note that completion of the paper Form I-94W remains a requirement at the port of entry for Visa Waiver Travelers even if a travel authorization has been obtained via the Electronic System for Travel Authorization. For more information on ESTA visit the Electronic System for Travel Authorization page.

Tinkerbell
10-03-10, 09:40
AMSTERDAM - KLM en dochter Martinair zullen passagiers zonder geldige Amerikaanse visumpapieren vanaf volgende week noodgedwongen moeten weigeren op hun vluchten naar de Verenigde Staten

Beide maatschappijen roepen reizigers met klem op hun papieren goed te regelen, nu ze vanaf 20 maart bij aankomst in de VS liefst 3300 dollar (bijna 2500 euro) boete moeten gaan betalen voor passagiers die niet over een zogenaamde ESTA-vergunning beschikken.
"Tot dusver bracht het ontbreken van een vergunning geen problemen met zich mee, maar vanaf volgende week wel", aldus KLM-directeur Bram Gräber, die behoorlijk in zijn maag zit met de nieuwe regels en zich genoodzaakt ziet tot extra controles bij vertrek op Schiphol.
De boete voor KLM en Martinair kan zonder maatregelen oplopen tot een miljoen euro per dag. "Dagelijks vliegt KLM vijfduizend reizigers naar de VS, waarbij gemiddeld 7 procent, ofwel zo'n 350 passagiers, niet over de juiste papieren beschikt. We gaan dus extra controleren en via speciale pc's met internet kan men dat vanaf volgende week alsnog bij de check-in op het vliegveld in orde maken."
Behalve KLM gaat ook Martinair, dat wekelijks duizend vakantiegangers naar Orlando vliegt, reizigers al bij het boeken en via de reisbureaus waarschuwen hun papieren tijdig in orde te maken. "We gaan dat op de site nog eens extra duidelijk vermelden", aldus een woordvoerster.
De ESTA is een vorig jaar in het leven geroepen elektronische registratie voor toegang tot de VS en bedoeld voor passagiers uit landen - waaronder Nederland - die geen toeristen- of zakenvisum nodig hebben.
Hoewel de vergunning formeel 72 uur van tevoren moet worden aangevraagd, kan via de KLM-pc's op het vliegveld via een versnelde procedure in de meeste gevallen alsnog een akkoord worden verkregen.
Wie hier echter niet in slaagt, zal op de vlucht resoluut worden geweigerd.

Tinkerbell
10-03-10, 09:43
Onze huidige ESTA formulieren zijn nog ruim een half jaar geldig. Kunnen we deze nog gewoon " gebruiken" of zit er een verloop datum aan?
Zijn daar richtlijnen voor?

Micktomar
10-03-10, 09:45
Passagiers zonder visum geweigerd op VS-vlucht

door Ronald Veerman
AMSTERDAM - KLM en dochter Martinair zullen passagiers zonder geldige Amerikaanse visumpapieren vanaf volgende week noodgedwongen moeten weigeren op hun vluchten naar de Verenigde Staten.

Beide maatschappijen roepen reizigers met klem op hun papieren goed te regelen, nu ze vanaf 20 maart bij aankomst in de VS liefst 3300 dollar (bijna 2500 euro) boete moeten gaan betalen voor passagiers die niet over een zogenaamde ESTA-vergunning beschikken.
"Tot dusver bracht het ontbreken van een vergunning geen problemen met zich mee, maar vanaf volgende week wel", aldus KLM-directeur Bram Gräber, die behoorlijk in zijn maag zit met de nieuwe regels en zich genoodzaakt ziet tot extra controles bij vertrek op Schiphol.
De boete voor KLM en Martinair kan zonder maatregelen oplopen tot een miljoen euro per dag. "Dagelijks vliegt KLM vijfduizend reizigers naar de VS, waarbij gemiddeld 7 procent, ofwel zo'n 350 passagiers, niet over de juiste papieren beschikt. We gaan dus extra controleren en via speciale pc's met internet kan men dat vanaf volgende week alsnog bij de check-in op het vliegveld in orde maken."
Behalve KLM gaat ook Martinair, dat wekelijks duizend vakantiegangers naar Orlando vliegt, reizigers al bij het boeken en via de reisbureaus waarschuwen hun papieren tijdig in orde te maken. "We gaan dat op de site nog eens extra duidelijk vermelden", aldus een woordvoerster.
De ESTA is een vorig jaar in het leven geroepen elektronische registratie voor toegang tot de VS en bedoeld voor passagiers uit landen - waaronder Nederland - die geen toeristen- of zakenvisum nodig hebben.
Hoewel de vergunning formeel 72 uur van tevoren moet worden aangevraagd, kan via de KLM-pc's op het vliegveld via een versnelde procedure in de meeste gevallen alsnog een akkoord worden verkregen.
Wie hier echter niet in slaagt, zal op de vlucht resoluut worden geweigerd.



Dit staat vandaag in de Telegraaf

Michael66
10-03-10, 09:49
Visum .... ESTA ..... Eén pot nat bij de media.

En KLM en Martinair zullen m.i. echt niet de enige maatschappijen zijn die passagiers gaan weigeren.

Ta2 Gerrit
10-03-10, 09:50
De ESTA is een vorig jaar in het leven geroepen elektronische registratie voor toegang tot de VS en bedoeld voor passagiers uit landen - waaronder Nederland - die geen toeristen- of zakenvisum nodig hebben.
Hoewel de vergunning formeel 72 uur van tevoren moet worden aangevraagd, kan via de KLM-pc's op het vliegveld via een versnelde procedure in de meeste gevallen alsnog een akkoord worden verkregen.
Wie hier echter niet in slaagt, zal op de vlucht resoluut worden geweigerd.

Ik kan me daar wel in vinden, die weigering. Iedereen die die kant op gaat zou toch moeten weten, of i.i.g. ingelicht moeten zijn dat ESTA bestaat, en wat het inhoudt.

De zelfboekers, zoals veel Florummers, zullen ESTA vast zelf vinden, al was het maar bij de Note die je via je vliegtickets krijgt, en de niet-doe het zelvers zouden het van hun reisorganisaties moeten krijgen, dus hoe het dan mogelijk is dat 7% van niets weet, is me een raadsel.

Is er ook nog een bronvermelding ?

Michael66
10-03-10, 09:53
Is er ook nog een bronvermelding ?
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/6247823/__Passagiers_zonder_visum_geweigerd_op_VS-vlucht__.html?p=20,2

Michael66
10-03-10, 09:59
KLM is trouwens erg goed in informatieverstrekking over het reizen naar de VS. Op hun website:

Reizen naar de Verenigden Staten (http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/travel_planning/usa/index.htm)

ESTA - Reistoestemming aanvragen (Verenigde Staten) (http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/travel_planning/usa/esta.htm)

Met een link naar de website (http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/esta/) waar je ESTA aan kunt vragen.

Complimenten!!

Teleton
10-03-10, 10:48
En KLM en Martinair zullen m.i. echt niet de enige maatschappijen zijn die passagiers gaan weigeren.

Lufthansa (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=115713&postcount=209) meldde dit al op 17 februari. De faq's over ESTA op de site van Homeland Security zijn op 19 januari voor het laatst bijgewerkt. Ik zie nergens een mededeling over het aanscherpen van de regels, maar eigenlijk is dat ook niet nodig:



VWP travelers who have not received an ESTA approval may be denied boarding, experience delayed processing, or be denied admission at a U.S. port of entry.

Lizzel
11-03-10, 18:00
Aankomende december ga ik waarschijnlijk voor een 1,5 week naar Florida.. Nu ben ik afgelopen zomer ook geweest en heb me ESTA formulier ingevuld.. Nu weet ik dat hij voor 2 jaar geldig is, maar betekend dat dat ik niets hoef in te vullen ?? Als ik dat wel moet doen, dan kan ik dit tijdig regelen..

Hopelijk kan iemand mij op deze vraag ff verder helpen..

Teleton
11-03-10, 18:03
Nu weet ik dat hij voor 2 jaar geldig is, .. Tenzij je in die periode een nieuw paspoort hebt gekregen. In dat geval moet je een nieuwe aanvraag in dienen.

Toegevoegd.:In alle andere gevallen hoef je niets te doen. Het aanpassen van je vluchten en de adresgegevens wordt op prijs gesteld maar is niet verplicht

hockey
12-03-10, 18:28
Ik kreeg vandaag een mailtje van Martinair over reizen naar de VS, met daarin een link naar Esta-informatie en een link naar Esta direct online aanvragen. Het zullen wel dezelfde links zijn die op de KLM site staan, maar ik vind het netjes dat zij mij dat ruim voor aanvang van mijn vlucht mailen !

flevogirl
15-03-10, 19:00
Hoi,

Inderdaad voor iedereen die reist moet je het invullen, dus ook voor kinderen met een eigen pas.
Wij hebben het esta nummer ( wat je na afloop van het invullen via internet ) krijgt, opgeschreven en in het paspoort geplakt..toch horen wij van heel veel mensen dat je evengoed in het vliegtuig weer een formulier moet invullen als ze " lastig " doen.
Als er bij de douane dan weer gevraagd wordt om het formulier schijn je je nummer te kunnen doorgeven.

Groetjes

corrus
15-03-10, 22:16
Het formulier waar jij het over hebt, is het Visum Waiver dat moet door iedereen worden ingevuld... Dat heeft dan ook voorlopig helemaal niets met ESTA te maken...

Bovendien is het helemaal niet toegestaan dat je dingen in je paspoort plakt...

Michael66
15-03-10, 22:26
Maar het is wel handig ..... :-$
Ik heb zelf ook een labeltje geprint met het ESTA nummer erop en dat op de kaft van het paspoort geplakt. En op alle paspoorten zit ook al een naamlabeltje, en op de achterkant allerlei gekleurde stickertjes die de beveiligingsmensen op schiphol erop plakken als bewijs dat je hun "screening":| bent doorgekomen. Een kleurrijk geheel wordt het zo.

Ach, als het maar werkt. Toch?
Voor een stickertje meer of minder wordt je gelukkig niet verbannen.

moonlight91
16-03-10, 10:42
ik heb en week of 2 geleden het estaformulier ingevuld voor ons
en niet uitgeprint, nu leek het me toch makkelijker om het even te printen voor mijn administratie, dus heb ik ìngelogd`
maar ik heb blijkbaar het nummer van mijn man verkeerd opgeschreven want ik krijg de melding dat de aanvraag niet gevonden word
kan ik nu gewoon nogmaals een aanvraag doen?
of kunnen ze dat via zijn paspoortnummer tjekken

*er zijn geen gegevens gewijzigd ofzo,nog steeds het zelfde paspoort nummer...

Teleton
16-03-10, 10:51
kan ik nu gewoon nogmaals een aanvraag doen?


Als je echt een uitdraai wil maken, zit er niks anders op dan de aanvraag opnieuw in te vullen. En dan nu gelijk printen, he......;).

Een uitdraai is echter niet nodig, dus je kunt het ook zo laten.

FloridaFrankie
21-03-10, 21:22
Goede tip om het op het paspoort te plakken met een klein stickertje! Kon zelf ook geen print meer maken maken van de Esta welke ik vorig jaar heb aangevraagd en voor dit jaar heb aangepast. Ga ik dus doen, dank!

flevogirl
22-03-10, 19:21
Hoi Corrus,

Het reistoestemmings -formulier vul je in op de site van Esta:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html?_flowExecutionKey=_c6A70D94E-80BE-57B0-17AC-4C2DE11DF798_k363670CD-0520-4DF7-EFB1-C802DB7FDD1E

dit is de tekst die erbij staat :

"Reizigers uit het buitenland die voornemens zijn om onder het Visa Waiver Programma naar de Verenigde Staten te reizen, zijn nu onderworpen aan aangescherpte veiligheidsverplichtingen. Alle in aanmerking komende reizigers die onder het Visa Waiver Programma wensen te reizen moeten toestemming aanvragen, waarbij de volgende procedure wordt gehanteerd:...."

Dus ik snap niet helemaal wat je met je tekst bedoeld, over dat het niks met elkaar te maken heeft ?
Het gaat om een Reistoestemming, niet direct om een visum, dat is weer iets anders en dat zal via een andere weg moeten gaan lijkt mij.

Dat stickertje in mijn paspoort is een post-it, lol...lijkt mij niet dat ze je daar het land niet mee inlaten, lol.

Michael66
22-03-10, 20:33
Dus ik snap niet helemaal wat je met je tekst bedoeld, over dat het niks met elkaar te maken heeft ?
Het gaat om een Reistoestemming, niet direct om een visum, dat is weer iets anders en dat zal via een andere weg moeten gaan lijkt mij.
Het heeft in zoverre niets met elkaar te maken dat het niet hetzelfde is. Het heeft wel een soort van voorwaardelijke afhankelijkheid en wel dat je alleen van het Visa Waiver program (groene I94 formulier) gebruik kunt maken als je vantevoren ook toestemming hebt gekregen om naar de VS te reizen (=ESTA). Het ene (ESTA) ontheft je niet van het andere (groene I94).

Kortom: ESTA invullen doe je om reistoestemming te krijgen, en als je die toestemming hebt dan hoef je geen visum meer aan te vragen en kun je de VS inkomen door een groen I94 formulier in te vullen.

Teleton
23-03-10, 10:08
Misschien goed om even helder te krijgen wat onze vrienden in de USA er nu zelf over berichten, in plaats van hier te steggelen of het nu wel of niet iets met elkaar te maken heeft. De US of A hebben een beveiligingssysteem dat is opgebouwd uit verschillende 'lagen". ESTA is een relatief nieuwe, laag die de veiligheid van het Visa Waiver Program zou moeten verhogen.

Op 19 januari 2010 zijn de meest recente Faq's over ESTA geformuleerd, waarvan onderstaand een uittreksel. Liefhebbers lezen hier (http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/travel/id_visa/esta/about_esta/esta_faq.ctt/esta_faq.pdf) de volledige tekst.

Opvallend is dat in de tekst staat dat het de bedoeling is dat 'binnen enkele maanden' het I-94 W formulier komt te vervallen. Eers zien, dan geloven, maar we zijn een stapje dichterbij een formulierloze reis. En dat vond ik goed nieuws!

Uittreksel FAQ's januari 2010


The "Implementing Recommendations of the 9/11 Commission Act of 2007" (9/11 Act) amended Section 217 of the Immigration and Nationality Act (INA), requiring that the Department of Homeland Security (DHS) implement an electronic travel authorization system and other measures to enhance the security of the VWP.

The Electronic System for Travel Authorization (ESTA) is an automated system that assists in determining eligibility to travel to the United States under the Visa Waiver Program (VWP) and whether such travel poses any law enforcement or security risk. ESTA counterbalances vulnerabilities inherent in visa-free travel by establishing an additional layer of advance scrutiny that enables DHS frontline personnel to focus even more on the small population of potentially dangerous travelers.

All nationals or citizens of VWP countries who plan to travel to the United States for temporary business or pleasure under the Visa Waiver Program (VWP) are required to receive an authorization through ESTA prior to boarding a U.S.-bound airplane or vessel. An ESTA approval only authorizes a traveler to board a carrier for travel to the United States under the VWP. In the same way that a valid visa does not constitute a determination of admissibility, an approved ESTA is not a guarantee of admissibility to the United States at a port of entry. In all cases, CBP officers make admissibility determinations at U.S. ports of entry or pre-clearance facilities.
The ESTA application is currently free. Congress is currently considering legislation entitled the "Travel Promotion Act" (TPA). This legislation, if enacted, calls for DHS to collect a fee from Visa Waiver Travelers to promote travel to the United States. This legislation has not yet been passed by the Congress.

The implementation of the ESTA program will allow DHS to eliminate the requirement that VWP travelers complete an I-94W prior to being admitted to the United States. We are currently in a transition period, but anticipate that the paper form will be completely replaced in the coming months. Until carriers are capable of receiving and validating messages pertaining to the traveler’s ESTA status as part of the traveler’s boarding status, travelers will still be required to complete the paper Form I-94W and present it to CBP.

Lea
23-03-10, 15:15
Hoe zit dat dan met APIS?
Want daar vind ik niks over terug.

Teleton
23-03-10, 16:06
Hoe zit dat dan met APIS?
Bedoel je in relatie tot ESTA? APIS is weer een andere "laag" binnen het systeem.



While carriers will not receive the ESTA application information that travelers provide to DHS, they will receive confirmation of a passenger’s ESTA status via the Advance Passenger Information System (APIS)/APIS Quick Query (AQQ) system indicating whether an ESTA is required and whether authorization has been granted.
De luchtvaartmaatschappij verzamelt de nodige gegevens mbt APIS. Dit gebeurt bij het digitaal inchecken. In sommige gevallen (United) kan je de informatie ook eerder digitaal doorgeven. Check je niet digitaal in, dan kan het nog bij vertrek. De luchtvaartmaatschappij krijgt, wanneer ze deze gegevens doorgeven aan het Department of Homeland Security te horen/zien of ESTA al toestemming heeft gegeven om te reizen.

Lea
23-03-10, 16:08
Dus hoef verder niks te doen want ESTA is al goed gekeurd en bij de vliegmaatschappij zijn onze gegevens ook al door gegeven.

Ta2 Gerrit
23-03-10, 16:10
Klopt. Als je bij United de gegevens in je itinerary ingevooed hebt, en ESTA, dan ben je klaar.
De volgende gegevensinvulling geschiedt dan pas weer op het I-94 formulier.

Althans, als ze in de tussentijd niet weer wat veranderen :-)

Sosumi
03-04-10, 12:25
Als je een visum hebt voor langdurige verblijf, is een ESTA niet nodig toch?
Had dit even nagevraagd bij het reisbureau, zij zeggen van niet... Maar blijf er een beetje onzeker over.

Ta2 Gerrit
03-04-10, 13:46
Nee, als je de FAQs van ESTA doorleest, zul je zien dat alleen diegene die reizen onder het Visa Waiver Program ESTA nodig hebben.

En dat geldt ook voor het groen I-94 formulier, volgens mij. Maar er zitten hier op het forum een paar longstayers, dus misschien dat die je uit de brand kunnen helpen.

Guus
03-04-10, 16:32
Indien je over een visum beschikt is het niet nodig om je via ESTA te registreren.

Lea
29-04-10, 13:31
Heb net de ESTA bijgewerkt met de vlucht gegevens enzo, dat wil ik in zijn geheel uitprinten maa helaas krijg het formulier niet te voorschijn.
Kan dat kloppen of is er een andere handeling voor nodig.

PENPE
29-04-10, 13:45
Ja dat kan kloppen, mij is het ook niet helemaal gelukt ](*,), kon wel het 'registratienummer' uitprinten...

De ESTA is toch gekoppeld aan je paspoortgegevens dus....

Groetjes,
Pieter

Lea
29-04-10, 14:01
Oh zal ook allemaal wel goed zijn maar was handig als ik toch weer een compleet printje had haha een mens moet bezig blijven he.

Patrick#23
01-05-10, 09:36
Collega's, Ik kreeg van mijn reisbureau te horen dat het sinds kort verplicht is je uitgeprinte ESTA formulier bij je te hebben. Iemand anders meer info hierover?

corrus
01-05-10, 10:40
Wat een flauwekul!!!

Invoeren is voldoende en je kunt dan voor je eigen adinistratie en vooral eigen gemoedsrust het nummer noteren.
Maar je hebt het formulier volstrekt NIET meer nodig... en meenemen is absoluut onzin.

Dit zijn van die reisbureaus die je ook nog vertellen dan Car-Rentals 's-avonds sluiten en dat je wel even een internationaal rijbewijs nodig hebt.

Advies?
Volgende keer een knappe reisorganisatie uitkiezen.:D

Teleton
01-05-10, 13:15
Collega's, Ik kreeg van mijn reisbureau te horen ..... Naam van dat bureau..?

Roberto_
01-05-10, 18:11
Mooi. Het groene papiertje invullen lukt nog wel.

Maar wat ik niet echt begrijp is die ESTA. Deze al tijden terug ingevuld. Als ze volgende week op de douane mijn paspoortnummer zien, dan ziet de computer dus dat ik goedgekeurt ben neem ik aan?

Wat zijn de consequenties als dit niet goed is, misschien door een verkeerd paspoortnummer in te vullen op dat formulier.

Eerste keer is toch wel heel spannend merk je wel aan de vragen... ;)

Patrick#23
01-05-10, 18:19
Hierbij de reactie van mijn reisbureau. (toch 1 van de betere van Nederland) op mijn overstaptijd.
Ik zal de namen weglaten ïs waarschijnlijk beter
Geachte heer van Gool.
De thans bekende overstaptijd op Schiphol is ruim voldoende voor uw reis naar Orlando. Aankomen 11.05 Schiphol vertrekken 14.00

Sinds kort is het verplicht op het ESTA formulier uit te printen en te tonen bij de check in.

Met vriendelijke groet,

corrus
01-05-10, 18:54
Toch maar de volgende keer een organisatie die er wél verstand van hebben...
Want je hoeft écht niets uit te printen...

Bovendien hadden ze je moeten informeren dat je 3 uur van te voren aanwezig moeten zijn...

Gooi weg dat "reisbureau"

Teleton
01-05-10, 19:00
Hierbij de reactie van mijn reisbureau. (toch 1 van de betere van Nederland) .
,

Het zijn vaklui, dat zie je zo.....:mrgreen:

Op 19 januari van dit jaar is de info van ESTA voor het laatst op onderdelen aangepast. Maar nog steeds geldt:
Q: Do VWP travelers need to bring a paper printout of their ESTA approval to the airport?

A: No. DHS will be able to communicate a traveler’s ESTA status to the carriers. However, DHS recommends that travelers print out the ESTA application response in order to maintain a record of their ESTA application number and to have confirmation of their ESTA status.

Patrick#23
01-05-10, 19:09
Corrus;
Wij vliegen eerst van Dusseldorff naar Amsterdam dus hoeven we in Duitsland 2 uur van tevoren aanwezig zijn. Toch??

corrus
01-05-10, 19:43
Da's inderdaad voldoende, echter houdt er vooral wel rekening mee dat met op de duitse vliegvelden niet zo snel zijn...

Maar dat ESTA verhaal klopt voor geen meter...

Michael66
01-05-10, 20:54
Over ESTA is een zeer uitgebreid onderwerp aanwezig met al een heleboel info v.w.b. jouw vragen.

Kort gezegd: Geen Douane zoals bij ons, maar Immigrations. ESTA is toestemming om naar de VS te mogen reizen. Met ESTA-toestemming heb je nog geen " goedkeuring" om het land in te komen, dat krijg je al dan niet van de Immigrations-officer op de luchthaven waar de het land inkomt. Je kunt als Nederlander/Belg gebruik maken van een versimpelde visumprocedure, het Visa Waiver program. Om hiervan gebruik te kunnen maken moet je: 1. ingezetene zijn van een land waarmee de VS een visa waiver overeenkomst heeft, 2. een groen I94 formulier volledig ingevuld en ondertekend aan de immigrations officer overhandigen en 3. toestemming hebben om naar de VS te reizen (ergo: ESTA-toestemming). Er zijn nog wat meer regeltjes daarvoor, maar deze drie zijn de belangrijkste. Ik heb nog geen berichten gehoord van massaal door immigrations teruggestuurde buitenlanders, wat kan komen door a) een nog beperkte handhaving van de regel door Immigrations, b) een goede controle "aan de poort" door de airlines die klanten zonder ESTA niet vervoeren naar de VS (dat mogen ze namelijk niet, daar staan inmiddels forse financiele straffen op) of c) zijn zowat alle reizigers voldoende op de hoogte en vragen (tijdig) de ESTA-toestemming aan.

Voor jou kan de consequentie van een onjuiste (=géén!!) ESTA-toestemming dat je door de airline niet aan boord wordt gelaten, danwel door Immigrations niet de VS wordt binnengelaten.

Zoals gezegd weet ik niet hoe streng de regels momenteel worden gehandhaafd. Maar de Amerikanen kennende zullen ze binnenkort wel een duidelijke lijn gaan trekken: regels zijn regels.

Zo, dat is "kort gezegd".:roll:

Overigens, "spannend" vind ik het allemaal niet. Wel een kwestie van jezelf goed (laten) informeren, informatie checken, de juiste formaliteiten vervullen en vervolgens gewoon heeeeel veel plezier beleven.

Roberto_
01-05-10, 20:56
Thx voor de informatie. We hebben tijdens het invullen alles drie keer gecheckt, dus het zal wel goedkomen;)

Michael66
01-05-10, 20:58
Heel goed! Beter een keer teveel checken dan een keer te weinig. En nu je er zeker van bent dat je het goed hebt gedaan ...... niet meer druk over maken. Is helemaal niet (meer) nodig.

Patrick#23
02-05-10, 13:43
Dus ik moet op Dusseldorff wat eerder zijn dan normaal. We hebben toch een hotelletje gehuurd daar dus tijd genoeg.
Heb je nog tips?

Michael66
02-05-10, 14:03
Heb je nog tips?Wat wil je nog over ESTA weten dan?

Over andere onderwerpen kun je terecht in andere topics op het forum.

Lyn
02-05-10, 19:26
Ik heb nog wel even een vraagje ;)
Ik heb net voor mijn vriend en mij het ESTA-forumulier ingevuld, bij mijn man niets aan de hand, werd meteen goedgekeurd en die van mij niet :shock:. Na een minuut of 10, is alsnog toestemming verleent, maar ik schrok er wel van. Ook al stond er dat het niets hoefde te betekenen als het in behandeling werd genomen. Heeft iemand van jullie dit ook gehad ?? En zit ik me weer eens druk te maken om niets ?? :oops:

Teleton
02-05-10, 21:09
En zit ik me weer eens druk te maken om niets ?? :oops: Als ik je goed begrijp heb je toch toestemming gekregen om te reizen? Dan is het opgelost! No Worries...

Ta2 Gerrit
02-05-10, 21:12
En zit ik me weer eens druk te maken om niets ?? :oops:

Correct :mrgreen: ! Esta gaat via computers en die willen nog wel eens glitchen.
Niets aan de hand, dus.

Francien
03-05-10, 10:12
KLM en partners krijgen een boete (400 dollars??) per reiziger als het Esta-formulier niet deugt en de reiziger al aan de VS bali staat aan de overkant van de plas. Sinds vorige maand moet je dus je ESTA formulierprint laten zien bij het inchecken. Als dit niet klopt, heb je een probleem.

ekkie50
03-05-10, 12:21
Call me eigenwijs, maar ik neem voor alle zekerheid toch maar een uitdraaitje mee van mijn ESTA goedkeuring. Het is maar een stukje papier en het geeft mij een gerust gevoel.

Marita
03-05-10, 14:18
Hoi Eric vooral doen als het je een gerust gevoel geeft,doen wij namelijk ook:roll: Hebben het wel weer niet nodig gehad maar goed beter een papiertje te veel als een te weinig en voor een goed gevoel doen we veel.:-D

Lea
03-05-10, 14:41
Zo denk ik er ook over.
Het weegt niks en het zekere voor het onzekere.

marjoo.net
03-05-10, 15:07
Ho - WACHT? Je moet je Esta formulier printen? Het volledige formulier? Want ik heb het laatst aangepast en toen was er geen printmogelijkheid of iets dergelijks! Als ik inlog zie ik ook niet echt de info maar kan ik t alleen aanpassen! :?

Lea
03-05-10, 15:09
Heb ik ook.
Vorige week de vluchtgegevens en adres doorgegeven maar kan het hele formulier niet uitprinten, dus neem aan dat het wel ergens zichtbaar is.

Patrick#23
03-05-10, 15:24
Ik heb ergens anders op het forum laten weten dat je je ESTA mee moet nemen. Daar heb ik zoveel commentaar op gehad en mijn reisbureau deugde niet (prutsers).
Kreeg ik toch een beetje gelijk.

Lea
03-05-10, 15:27
Nou het is gewoon zo staat degelijk op de site van ESTA dat je niks mee hoeft te nemen maar blijkbaar kan er om wat voor reden ook om gevraagd worden en ja dan is het een kleine moeite om dat papiertje gewoon mee te nemen het kan geen kwaad.

Njit
03-05-10, 15:52
Altijd leuk dat luchtvaartmaatschappijen hun eigen regels verzinnen.

Michael66
03-05-10, 15:58
Blijkbaar hebben ze nog geen directe / geautomatiseerde link met de ESTA systemen, of vertrouwen ze (nog) niet op hun systemen. En dus zadelen ze blijkbaar hun incheck-personeel op met de controle op ESTA-toestemming.

Op zich wel logisch dat als ze erop af worden gerekend (letterlijk, met die genoemde $400per geval) ze die controle ook doen.

Alleen lastig als op de ESTA website staat dat je het niet hoeft te printen, sommige airlines wel een print vragen, en sommige (nog?) niet. Een duidelijke lijn voor alle betrokkenen zou ik wel wat handiger vinden. E.e.a. blinkt nu niet echt uit in schoonheid qua communicatie en eenduidigheid.

Teleton
03-05-10, 17:08
KLM en partners krijgen een boete (400 dollars??) per reiziger als het Esta-formulier niet deugt en de reiziger al aan de VS bali staat aan de overkant van de plas.

Kleine correctie: ze krijgen een boete als de aanvraag niet is goedgekeurd of is verlopen en als ze je toch vervoeren. Het formulier is van nul waarde.

corrus
03-05-10, 17:28
Als maatschappij zou ik ook geen US$2500,- p.p. eraan wagen...

sjemmie
03-05-10, 22:29
Het ESTA formulier uitprinten is een kleine moeite, echter als je je ESTA aanpast (vanwege wijziging eerste verblijfadres, of wijziging aankomstdatum), dan zie je alleen maar een klein stukje van het hele formulier.

Vraag me dan af, wat de toegevoegde waarde van het mini-stukje is.

corrus
03-05-10, 22:30
Je hoeft helemaal geen verblijfsadres in te vullen (is geen verplicht veld)

A.Hofman
03-05-10, 22:45
Ik heb net de aanvragen voor ons 3-en ingevuld. Viel me reuze mee, gewoon in het Nederlands. En we mogen alle drie in elk geval afreizen. Of ze ons ook binnen laten is natuurlijk een tweede.

nikie1968
04-05-10, 13:16
hallo,

shit, probleempje...
Was natuurlijk zo happy dat we weer naar florida zouden gaan dat ik het esta formulier meteen ingevuld heb op internet...
Nu hebben we een ander hotel als in eerste instantie de bedoeling was....enne....ik heb het nr wat je krijgt niet opgeschreven......WAT NU??????

Controleren ze heel streng of moet ik nu een nieuw esta formulier ingaan vullen of wat???

alvast bedankt Monique

Teleton
04-05-10, 13:42
Controleren ze heel streng of moet ik nu een nieuw esta formulier ingaan vullen of wat???

Met ESTA heb je toestemming om naar de VS te reizen, zolang je paspoort geldig is en binnen een bepaalde termijn. Die gegevens worden wel heel streng gecontroleerd.

Zoals bekend zijn de gegevens over het verblijfsadres en de vlucht nog facultatief. In jullie geval hoef je dus helemaal niets te doen. Vind je het toch prettig om alle gegevens te actualiseren, dan dien je een nieuwe aanvraag in.

sjemmie
05-05-10, 01:45
Volgens mij staat het ook op de ESTA site. Mocht je je gegevens niet meer weten, als je ze wilt updaten, kun je een nieuwe invullen.

Daarmee vervalt automatisch de eerder ingevulde ESTA.

Daar kwam ik overigens achter toen ik de ESTA's van onze vakantie wilde updaten. Ik had ze vorig jaar ingevuld voor de april vakantie van 2009. Ik ben nog afzonderlijk een keer in oktober geweest en heb toen een nieuwe ESTA ingevuld voor mezelf. Toen ik dit jaar de ESTA's wilde updaten voor 2010, bleek dat mijn eigen ESTA van april 2009 verdwenen was en ik heb toen de ESTA van oktober 2009 een update gegeven.

Zoals door Teleton (wat een geweldige schrijver) al opgemerkt, je verblijfadres is geen verplichte invoer.

Iris02
06-05-10, 06:44
Krijg je een bevestiging van een goedgekeurde ESTA per e-mail ? Ik heb de ESTA een paar dagen geleden ingevuld maar tot op heden niets ontvangen.

hrjhaan
06-05-10, 09:12
Nee, je krijgt geen bevestiging per e-mail. Voordat je het programma afsluit kun je de pagina printen. Als je het nummer hebt opgeschreven kun je opnieuw inloggen en alsnog een print maken.

Lyn
06-05-10, 19:51
Ik heb het voor de zekerheid uitgeprint hihi... Maare ik ben dus de enige die niet meteen toestemming kreeg, snik snik ;)