PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Lizzel: Rondreis Miami - Orlando - (+ Cruise)



Lizzel
06-01-09, 19:21
Hey allemaal,

Een vriendin en ik gaan deze zomer voor het eerst naar Amerika.. Een droom die voor beide van ons gaat uitkomen en wat beter om dan te beginnen in Florida..

Nu wilden we allebei geen georganiseerde reis, want we vinden het fijn dat we zelf kunnen beslissen hoe, wie en wat.. Samen zijn we eruit gekomen welke steden / plekken er bezocht gaan worden.. Hopelijk kunnen mensen hier, ons eventuele tips of aanwijzingen geven.. Vooral omdat het voor ons de allereerste keer is dat we zover van huis zullen zijn..

Hieronder is de route beschreven, zoals we het in gedachten hebben :
(op / aanmerkingen over hotels, ook van harte welkom)
-----------------------------------------

Vlucht:

20/07/09 Dusseldorf - Miami = 13.40 uur
10/08/09 Miami - Dusseldorf = 20.05 uur
-----------------------------------------

20/07/09 - 21/07/09 Miami - Hotel Comfort Inn
21/07/09 - 26/07/09 Orlando - Quality Inn Plaza
26/07/09 - 29/07/09 St. Petersburg - Holiday Inn Sunspree
29/07/09 - 30/07/09 Sarasota - Wellesley Inn
30/07/09 - 02/08/09 Ft. Myers - La Quality Inn
02/08/09 - 03/08/09 Naples - GulfCoast Inn

03/08/09 - 07/08/09 - Cruise - Majesty of the Seas (5 dagen)

07/08/09 - 10/08/09 Miami - Days Inn South Beach
-----------------------------------------

In Orlando willen we graag naar Walt Disney World Resort en niet te vergeten Seaworld.. Alleen lijkt ons de prijs wat aan de hoge kant, maar hebben al wel gezien dat het per reisorganisatie anders is..

Walt Disney World Resort - €226,- pp (5 dagen + hopper)
Seaworld - €66,- pp
-----------------------------------------

Voor de autohuur willen we nog kijken of het goedkoper kan, maar zitten met het feit dat we allebei onder de 25 jaar zijn.. Autohuur ziet er op dit moment zo uit:

21/07/09 - 03/08/09
Chrevrolet Aveo AC/A/RC/2 of 4dr.
ALLin/FUEL/U25/GPS

Ben aan het kijken of een kennis voor mij het kaartje met USA voor mijn Garmin kan meenemen uit Amerika.. Lijkt me wat fijner als het huren van een navi bij de autoverhuur..
-----------------------------------------

Nu nog een laatste vraag: in Amerika maken ze gebruik van 110 V en heb je een omvormer of iets dergelijks nodig voor je oplader van mobiel of digitale camera.. Kan iemand vertellen in welke winkels je deze zoal kunt kopen??
-----------------------------------------

We hopen met jullie tips / suggesties ed. op een topvakantie waar we allebei nog lang aan zullen denken..

Greetz Lizz

Michael66
07-01-09, 08:05
Qua vlucht zou je ook kunnen kiezen om op de heenweg op Orlando te vliegen en terug vanuit Miami. Dat scheelt je een dag in de auto zitten. Voor de rest ziet het programma er m.i. best goed uit.

Van de hotels ken ik alleen Quality Inn Plaza in Orlando. Dit hotel aan International Drive ligt erg gunstig en kreeg in het verleden veel goede reviews. Service is er goed. De kamers schijnen wel wat te verouderen, zijn aan een upograde toe. Maar als je er alleen maar slaapt is het m.i. een uitstekende plek.

Teleton
07-01-09, 11:17
Alleen lijkt ons de prijs wat aan de hoge kant, maar hebben al wel gezien dat het per reisorganisatie anders is..

Walt Disney World Resort - €226,- pp (5 dagen + hopper)
Seaworld - €66,- pp

Reisbureau? Gewoon zelf doen hoor. Een e-ticket voor Seaworld kost 64.95 dollar, ex tax. www.seaworld.com (http://www.seaworld.com)
Voor Disney tickets kijk je hier: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=3112 5 dagen + hopper in het schema voor € 199. Waarom zou je overigens hoppen als je voor de eerste keer gaat? Je hebt je handen vol aan één park per dag, denk ik. Misschien kan je beter overwegen om eens een halve dag naar een Disney Zwembad te gaan om heerlijk te relaxen in de Lazy River......
-----------------------------------------


Voor de autohuur willen we nog kijken of het goedkoper kan, maar zitten met het feit dat we allebei onder de 25 jaar zijn.. Autohuur ziet er op dit moment zo uit:

21/07/09 - 03/08/09
Chrevrolet Aveo AC/A/RC/2 of 4dr.
ALLin/FUEL/U25/GPS

Goedkoper dan.....? Hoeveel koffers nemen jullie mee (terug)? Kijk vooral voor de Equinox op www.usareisen.de (http://www.usareisen.de) Nauwelijks duurder dan de Aveo en zoveel meer ruimte......

-----------------------------------------


Nu nog een laatste vraag: in Amerika maken ze gebruik van 110 V en heb je een omvormer of iets dergelijks nodig voor je oplader van mobiel of digitale camera.. Kan iemand vertellen in welke winkels je deze zoal kunt kopen??

Kijk op je apparaten, de meeste zijn geschikt voor 110 - 220 volt. Als dat zo is, kan je met een verloopstekker en heel eind komen!
-----------------------------------------
[/quote]

Even voor de zekerheid: Hebben jullie, voor je alles boekt, het ESTA formulier ingevuld? 't Is "maar" een formaliteit. Zonder visa waiver kom je de VS niet binnen.... www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/esta (http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/esta)

Lizzel
13-01-09, 12:48
Bedankt !!

En mochten er nog andere tips / suggesties zijn dan hoor ik dat graag :)