PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Erik76: rondreis 2009



Erik76
06-01-09, 14:37
Hallo iedereen. Ik ben Erik, 32 jaar uit Dendermonde (België).
Begin Juni trek ik er samen met de vriendin op uit naar Florida.
We zijn beiden niet gewoon om het vliegtuig te nemen en te gaan rondreizen, daarom heeft het reisbureau voor ons twee mogelijkheden voorgesteld. Hieronder som ik ze even op. Graag had ik de mening van de experts onder jullie even gehad om de juiste keuze te maken???
Waar moet ik ter plekke op letten (luchthavens, autoverhuur,aankoop tickets, lekkere restaurantjes en eetmogelijkheden op de verschillede plaatsen, enz... alle mogelijke tips zijn zeker welkom alvorens ik toezeg bij het reisbureau.

Vliegtuig heen :
Brussel - NY American Airlines
NY - Orlando
Vliegtuig retour : British Airways
Miami - Londen
Londen - Brussel

Route 1
--------
Dag 1 : Aankomst Orlando ( 3 nachten Hotel Holiday Inn and suites Universal)
Dag 2 : Orlando : bezoek Sea World
Dag 3 : Orlando : bezoek Universal Studios
Combiticket voor 3 dagen ter plaatse aan te kopen.
Dag 4 : Rit van Orlando naar Cocoa Beach (100km) (1 nacht Holiday In)
Bezoek aan Kennedy Space Center
Dag 5 : Rit van Cocoa Beach naar Boca Raton (260 km)( 1 nacht Best Western) Rustdag aan het strand.
Dag 6 : Rit van Boca naar Key Largo (168 km) (2 nachten Best Western Gateway) Bezoek aan de Keys
Dag 7 : Bezoek aan de everglades (overnachting zie dag 6)
Dag 8 : Rit naar Miami (3 nachten Hotel Marseille)
Dag 9 : Miami
Dag 10 : Miami
Dag 11 : Terugvlucht

Route 2
-------
Dag 1 tot 4 idem zoals route 1
Dag 4: Orlando-Cocoa Beach (100 km) (1 nacht Best Western Hotel)
Bezoek Kennedy Space, Cocoa Beach-West Palm Beach (226 km)
Dag 5 : West Palm Beach - Fort Meyers (287 km) (2 nachten Best Western Coral Bridge) Rustdag aan het strand
Dag 6 : Bezoek aan Fort Meyers, huizen en werkplaatsen van Edison en Ford gaan bekijken. (overnachting zie dag 5)
Dag 7 : Rit door de Everglades en bezoek ervan. (Key Largo 2 nachten Best Western Gateway)
Dag 8 : Bezoek aan de Key's
Dag 9 : Miami (2 nachten hotel Marseille)
Dag 10 : Miami ( verblijf zie dag 9)
Dag 11 : terugvlucht

Wij wachten jullie reacties vol spanning af! Bedankt voor alle moeite!

Njit
06-01-09, 15:15
Waarom wil je perse via een reisburo boeken? Zelf boeken is prima te doen (eventueel met wat hulp van het Forum). Van welk reisburo is dit?

Je kunt de routes zelf eenvoudig in Google Maps invoeren. Dan krijg je een beetje een idee van hoe je rijd. Zie http://maps.google.nl

Beide routes bevatten wat onlogische stukken. Van de ene naar de andere kust rijden (West Palm Beach naar Fort Meyers). Maar goed, met een beperkt aantal dagen moet je iets...

Erik76
06-01-09, 15:50
Heb de prijzen ook op internet vergeleken.
Tickets waren duurder dan reisbureau en de hotelprijzen zaten quasi ook gelijk. Autoverhuur zelfs ook iets goedkoper.
Zal jouw tip gebruiken van google en het eens overlopen. :) Thanks

Ta2 Gerrit
06-01-09, 16:01
Heb de prijzen ook op internet vergeleken.
Tickets waren duurder dan reisbureau en de hotelprijzen zaten quasi ook gelijk. Autoverhuur zelfs ook iets goedkoper.

Nu we dit weten zijn we natuurlijk erg nieuwsgierig naar het reisbureau \\:D/

Erik76
06-01-09, 21:15
Fly Travel, wel in België

Erik76
06-01-09, 21:34
Maar heeft iemand een idee welke tour het leukste is? 1of 2?
Mijn voorkeur zou eerder gaan naar 1, tenzij dat Fort Meyers (Edison, Ford) zeker de moeite zijn om te bezoeken??? Wat zouden jullie aanraden ivm de inkom Sea World en Universal Studios. Op voorhand online bestellen of wat kan ik ter plekke best kiezen?

Njit
06-01-09, 21:51
Er zijn wel combo-tickets maar dan moet je meerdere parken bezoeken. En daar heb je de tijd niet voor.
Zie http://www.seaworld.com/Tickets/Visitors.aspx

Van te voren kopen scheelt je wel $10 met de Gate prijs en je kunt direct naar binnen (e-ticket met barcode die je zelf dient te printen)

Ta2 Gerrit
06-01-09, 22:03
Qua logica en rust zou ik ook voor route 1 gaan en de westkant voor een andere keer bewaren :-)
Wat de tickets voor Seaworld en US aangaat zou ik die ook ter plekke aanschaffen.

Eéndagstickets zijn op voorhand of online vaak nauwelijks goedkoper dan aan de kassa, en je kunt dan per dag beslissen wat je wil doen. Misschien rolt er zelfs nog een ander park uit de bus tussen nu en wanneer je gaat, en dan zit je al vast aan een op voorhand gekocht ticket.

Michael66
07-01-09, 06:51
Gezien de relatief korte tijd dat je in Florida bent zou route 1 ook mijn voorkeur hebben. Zowel de oost- als de westkust bezoeken kost je gewoon erg veel (reis)tijd, tijd die je m.i. beter op een leukere manier door kunt brengen. Hieronder enkele kanttekeningen.
Route 1
--------
Dag 1 : Aankomst Orlando ( 3 nachten Hotel Holiday Inn and suites Universal)
Dag 2 : Orlando : bezoek Sea World
Dag 3 : Orlando : bezoek Universal Studios
Combiticket voor 3 dagen ter plaatse aan te kopen. Een combiticket voor één dag SeaWorld en één dag Universal ken ik niet. Waar zou je dat kunnen kopen?
Dag 4 : Rit van Orlando naar Cocoa Beach (100km) (1 nacht Holiday In)
Bezoek aan Kennedy Space Center Leuk hotel, direct aan het strand. Vertrek vroeg uit Orlando, KSC opent nl. al om 9.00u en dan heb je na KSC nog voldoende tijd om in Cocoa Beach te genoieten van het strand en om daar ook even een bezoekje te brengen aan Ron Jon's surfshop.
Dag 5 : Rit van Cocoa Beach naar Boca Raton (260 km)( 1 nacht Best Western) Rustdag aan het strand. Misschien kun je meteen doorrijden naar Key Largo, dan heb je daar wat meer tijd en rust, scheelt ook weer een keer "verkassen". Gewoon even vragen bij het reisburo of ze wat kunnen wijzigen.
Dag 6 : Rit van Boca naar Key Largo (168 km) (2 nachten Best Western Gateway) Bezoek aan de Keys
Dag 7 : Bezoek aan de everglades (overnachting zie dag 6)
Dag 8 : Rit naar Miami (3 nachten Hotel Marseille)
Dag 9 : Miami
Dag 10 : Miami
Dag 11 : Terugvlucht