PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Marjus: Miami - Miami



Marjus
06-01-09, 04:02
Hoera we hebben onze tickets voor juli 2009 geboekt! Begin en einddatum zijn dus bekend. Nu de invulling aan het reisschema nog geven :D Spannend want dit wordt de eerste keer. We zijn enkel 4 dagen in Miami geweest en waren toen al helemaal verkocht. Dit is nu de globale planning:

Dag 1: Vliegen van Curacao naar Miami. Auto ophalen en rijden naar Orlando.
Dag 2: Beetje shoppen in Orlando. Waarschijnlijk Florida Mall.
Dag 3: Sea World
Dag 4: Magic Kingdom
Dag 5: Kennedy Space Center en 's avonds Cirque du Soleil
Dag 6: Van Orlando naar Clearwater
Dag 7: Clearwater
Dag 8: Van Clearwater via Fort Myers naar Naples
Dag 9: Van Naples naar Key Largo, met bezoekje aan Everglades (airboat)
Dag 10: Van Key Largo naar Key West
Dag 11: Key West
Dag 12: Van Key West naar Miami
Dag 13: Miami, shoppen in Aventura Mall
Dag 14: Miami, Coconut Grove
Dag 15: Miami, relaxdagje beach
Dag 16: Vliegen van Miami naar Curacao

Voor mij is Magic Kingdom een must en voor mijn man Kennedy Space Center. Sea World lijkt ons ook heel mooi maar verder zijn we niet zo van de (pret)parken. We houden vooral van (auto)rondrijden, veel zien, genieten van mooie locaties en de natuur. Terrasje hier en daar en shoppen natuurlijk.

Ik ben benieuwd of dit schema voor de ervaren Florida gangers aannemelijk klinkt. Voor zover ik bij anderen op het forum heb gelezen moet het wel goed te rijden zijn. We zijn al heel blij met het forum want we hebben er zeker handige informatie door verkregen. Maar tips, op of aanmerkingen horen we graag!

Mickey99
07-01-09, 12:48
Ik vind het een mooi schema!

Je zou in op de shopdag in Orlando naast de Florida Mall ook naar naar 1 van de outlets kunnen gaan (Premium (http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=17) of Prime (http://www.primeoutlets.com/locations/international-orlando.aspx)).

In Miami zou je ook nog naar Bayside (http://www.baysidemarketplace.com/html/) kunnen gaan om te winkelen. Ik vond het daar erg leuk.

Dr. Phlox
07-01-09, 13:06
Het is een mooi schema. Maar komen jullie vroeg aan op de eerste dag. Het is wel een stukje rijden naar Orlando.
Grz
Ton

Harm
07-01-09, 19:55
Je trip ziet er leuk uit. Het zitten op een terrasje is een fenomeen dat in Amerika niet erg in trek is. Op sommige plaatsen staan er soms wel wat stoelen en tafeltjes buiten maar stel je niet al te veel voor van de gezellige terrasjes.
Harm

Marjus
09-01-09, 03:10
Gelukkig komen we aan om 10.05 uur (vliegen vanuit Curacao om 07.10 uur) dus lekker op tijd! Begreep met beetje doorrijden dat je 4 uur rijdt van Miami naar Orlando, en met een beetje rustig aan doen toch wel zo'n 6 uurtjes onderweg bent.
Thanks voor de tips over de mall's, we gaan dagen te kort komen haha! We zijn toen we in Miami zaten naar de Dolphin Mall geweest en Sawgrass mills outlet in Fort Lauderdale, beide aanrader. We zijn ook een avondje naar Bayside geweest, zeker heel erg leuk! Op Ocean Drive is het 'terras zitten' wel erg leuk, en op Lincoln Road en Espanola Way ook zeker een aanrader. Dan bewaren we de terrasjes voor als we weer in Miami (South Beach) zijn! Alleen met de wegen zijn we nog niet bekend. Welke wegen we het beste kunnen nemen, al die tolwegen enzo. Misschien dat iemand ons daarmee en beetje op weg kan helpen of tips heeft?