PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen: Zwanger



astrid
04-06-05, 11:20
Ik ga eind september naar florida en weet pas sinds kort dat ik zwanger ben.
Weet er misschien iemand tot hoeveel weken je mag vliegen met united...kan dit namelijk nergens terug vinden???
En of het wel te doen is om als zwangere vrouw naar florida te gaan ( heen 21 weken en terug 23 weken)

alvast bedankt :lol:

True1969
04-06-05, 12:24
Hoi Astrid,

Volgens mij mag je t/m 7 maanden zwanger nog vliegen.
Je kan in principe t/m het eind vliegen (geen gevaar voor baby) maar er is geen luchtvaartmaatschappij die op een bevalling in de lucht zit te wachten.

Wij gaan as maandag naar florida en mijn vriendin (over 3 uur mijn vrouw als het goed is) is 19 weken zwanger en 22 weken als we terug gaan.

:idea: Het is wel handig een engelstalige zwangerschapsverklaring (met daarin het aantal weken zwangerschap) mee te nemen om gezeik te voorkomen.

Veel plezier in Florida!

Henri

mickey
04-06-05, 17:06
Dat is geen probleem,ik ben ook een keer met 25 weken naar Florida gegaan en met 29 weken terug.Je mag vliegen tot je zevende maand.

Maureen
04-06-05, 23:38
Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen mag je inderdaad tot 7 maanden vliegen.
Ik vind dat je alleen zelf kan bepalen of het handig is om naar Florida te gaan, als je je goed voelt waarom niet?
Maar als je je niet goed voelt neem ik aan dat je ook geen zin heb om bijv. naar Spanje of Frankrijk te gaan.

Groetjes,Maureen.

Maartje
05-06-05, 21:07
Zelf heb ik eens gevlogen toen ik evenver 'heen' was als jij, en dat was allemaal geen probleem hoor. Het enige is dat je buik in het vliegtuig altijd wat opzet, en het leek wel of dat toen nog erger was. Zorg dus voor goed loszittende kleding.

Bai,

Maartje

Maartje
05-06-05, 23:27
Vergeet ik het belangrijkste: GEFELICITEERD!!

Bai,

Maartje

astrid
06-06-05, 19:29
bedankt voor de tips en de antwoorden !!! ben al een beetje gerust gesteld nu en heb er helemaal zin in !!!!

groetjes astrid

Maureen
06-06-05, 20:20
Je hoeft je nergens zorgen om te maken hoor!
Zwanger zijn is iets gezonds en je kan er gewoon (bijna) alles mee blijven doen.
Alleen zal je misschien wat kleine aanpassingen moeten maken maar dat is verder alles!
Je ben dan pas rond de 4 maanden zwanger en dat is juist een hele lekkkere periode, je ben door de eerst 3 maanden heen (altijd spannend), je buik zit nog niet verschrikkelijk in de weg, je kan gewoon een hele hoop nog doen (ik heb zelf tot de dag voor mijn bevalling alles nog gedaan) dus dat zal allemaal wel goed komen.

Groetjes,Maureen.

sleepwalker
06-06-05, 22:03
zoals je ook in het orlando topic kunt lezen is mijn vrouw ook zwanger. Bij Matinair krijg je, als dat mogelijk is, een plaats met meer been (buik?!?) ruimte toegewezen. Ik neem aan dat dat bij United ook zo is. Voor Martinait moet je daar voor wel bellen met de maatschappij.

mickey
07-06-05, 09:42
En vergeet niet een paar extra koffers mee te nemen voor al die leuke babyspullen die je daar zult zien.De spullen die je daar kunt kopen zijn vaak net wat handiger dan hier.

Michael66
10-06-05, 21:28
En helaas wel een beetje uitkijken met erg wilde attracties. Busch Gardens met de vele achtbanen overslaan (Sheikra!!), geen Kraken in Sea World, geen Space Mountain in Magic Kingdom, geen Mission Space in Epcot .... Er blijft nog genoeg over!

Sybrigt
26-01-11, 22:41
Wie is er op de hoogte met zwangerschap bij United. Krijg je daar ook echt extra beenruimte als je zwanger bent? Ik ben als wij naar Florida gaan rond de 18 weken zwanger, dus dat zou dan wel mooi zijn meegenomen. En moet je dat dan van te voren aanvragen bij United ofzo?

Michael66
26-01-11, 22:54
Nee, die krijg je niet. Als je extra ruimte wilt, dan kun je die "kopen" in de vorm van Economy Plus, Business Class etc. Het werkt heel simpel: Meer ruimte, meer $$.

Als je vindt dat je meer ruimte nodig hebt vanwege je "situatie", dan is dat je eigen verantwoordelijkheid, niet die van de airline. Vragen staat natuurlijk altijd vrij, maar je hebt helemaal nergens recht op.

cindy74
26-01-11, 23:00
^^ ik denk het niet , je kan het wel bijbetalen maar gratis krijg je tegenwoordig weinig of niets meer

Fleurida
27-01-11, 00:10
Wij zijn met een rolstoel gebruiker naar Florida geweest en die kon zich in het vliegtuig redden met een kruk. Maar extra beenruimte voor opstaan bijvoorbeeld was er niet bij. De stewardessen waren wel erg behulpzaam maar weer niet zo behulpzaam dat ze ergens anders mocht zitten. Ik denk dat je gewoon bij moet betalen voor een upgrade. En trouwens heeft iedereen wel wat, lange benen, horeca airbag, dikke kont en daar houdt de airline ook geen rekening mee.

Njit
27-01-11, 09:42
Voor die extra ruimte laten de meeste maatschappijen je tegenwoordig betalen. Dus ze zullen je er niet gratis neerzetten.

Tinkerbell
27-01-11, 11:41
Plus dat ik denk dat diegene die wel voor zo'n stoel betaald hebben zich ook niet zo maar uit dit soort stoelen laat sturen. De hoofdreden dat mensen bereid zijn om meer te betalen voor zo'n stoel is immers het gebrek aan beenruimte in de andere stoelen toch?
Aangezien er maar een beperkt aantal van deze stoelen beschikbaar zijn vermoed ik dat deze best wel snel "uitverkocht" zullen zijn.

DrDre
27-01-11, 12:22
Anders misschien even kijken via Seatguru (http://www.seatguru.com/) bij het type vliegtuig waar je mee vliegt of er "gewone" plaatsen zijn met wat meer beenruimte, en die dan via United proberen te reserveren.

Als je bv. kijkt bij de Boeing 767 (http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Boeing_767-300_B.php) heb je op de plaatsen 20B en 20J wat meer beenruimte.

Nee heb je, ja kun je krijgen. :wink:

Teleton
27-01-11, 14:58
Als je bv. kijkt bij de Boeing 767 (http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Boeing_767-300_B.php) heb je op de plaatsen 20B en 20J wat meer beenruimte.

maar dat zijn toch economy plus stoelen?

Tinkerbell
27-01-11, 14:59
@ DrDre
Die stoelen zijn aan de nooduitgangen en zijn niet te boeken voor kinderen en "gehandicapten". Niet dat zwanger zijn nu een handicap is :mrgreen: maar wij worden elke keer gevraagd of we lichamelijk in staat zijn om bij een emergency de andere passagiers te helpen om het vliegtuig te verlaten.

Ergens heb ik het vermoeden dat je als zwangere je nu niet direct geschikt wordt geacht door de vliegtuigmaatschappij om andere te helpen in een noodgeval. Het lijkt me eerder dat je op de eerste plaats voor jezelf en je kind zorgt.

@ Teleton.
Google is je vriendje :smile:
http://www.united.com/page/article/0,6722,1314,00.html
https://store.united.com/traveloptions/control/category?category_id=UM_LEGRM&navSource=Travel+Options+Main+Menu&linkTitle=UM_LEGRM

Teleton
27-01-11, 15:08
@ DrDre
Die stoelen zijn aan de nooduitgangen ......ik heb ooit eens de beginnersfout gemaakt door de aanvraag voor een exit-seat te motiveren met pijn in de rug..........:-&

Met 18 weken heeft een aanstaande moeder overigens misschien wel meer behoefte aan een brede stoel dan aan beenruimte. De stoelen in een exit-row zijn ook nog eens extra smal omdat het scherm in de stoelleuning zit. Deze stoelleuning is ook nog eens niet opklapbaar.....

corrus
27-01-11, 20:15
Als je zwanger bent krijg je zowiezo géén exit row...

'T is een beetje een "catch 22"
Als je niet verteld dat je zwanger bent, heb je meestal geen kans op een exit row...
En als je wél verteld dat je zwanger bent krijg je op zeker geen exit row... hahaha