PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen van/naar/via Brussel-Zaventem



Pagina's : [1] 2

heikje
31-01-07, 11:51
Volgens de krant zijn er problemen op komst in zaventem de luchthaven. Daar zit ik dus ECHT NIET op te wachten,eh!

Ik hoop dat onze vlucht gewoon optijd gaat vertrekken, bij het naar huis komen vind ik het niet erg maar niet als ik moet vertrekken[-X [-X

Njit
31-01-07, 12:05
(Bron (http://new.cash.be/articles/index.jsp?siteID=13&sectionID=1&articleID=76840))


BRUSSEL 31/01 (BELGA) = Het douanepersoneel op de luchthaven van Zaventem voert donderdag vanaf 10 uur een stiptheidsactie. "Alle koffers en vrachtwagens worden uitgekamd, terwijl er gewoonlijk enkel steekproeven worden gedaan", zegt François Goris van de onafhankelijke vakbond Nuod. De directe aanleiding is het "te pas en te onpas fouilleren van het personeel van de douane door de veiligheidsdiensten". Het initiatief van het douanepersoneel past in een reeks acties waarmee de vakbonden van Financiën beginnen. De volgende stap is het platleggen van de havens van Antwerpen en Zeebrugge. De sociale onrust bij de douane is een rem op de invoering van de papierloze aangifte. Dat project betekent een besparing van 32 miljoen euro voor de bedrijven, maar het komt maar niet van de grond. "De Belgische havens dreigen daardoor marktaandeel te verliezen", zegt John Kerkhof van Alfaport, de overkoepelende organisatie van zo'n vierhonderd havengebonden bedrijven. "Een autonome douane, onafhankelijk van de federale overheidsdienst Financiën, is noodzakelijk voor een efficiënte werking." (LIM)

Ik geef ze op zich wel gelijk maar onhandig is het wel. Ik zou er iig voor zorgen dat je er vroeg genoeg bent. De vlucht zal wel normaal vertrekken maar je moet wel de douane door. Jullie gaan toch as zaterdag? Misschien dat ze er dan wel uit zijn...

Teleton
06-12-08, 16:32
Wie van de (Belgische??) Forumleden heeft slimme oplossingen voor het parkeren in de buurt van Zaventem?

Deze zuinige 'Ollander komt er achter dat wij het hier rond Schiphol nog niet zo slecht hebben met Smart Parking en Tante toos van der Valk......
Goedkoopste parkeerplaats in Brussel die ik tot nu toe kon vinden, ligt net even onder een tientje per dag. Park Sleep Fly voor 'menselijke' prijzen is ook al erg duur.

Alternatief? De trein natuurlijk! Stopt daar ook voor de deur, maar wel een gedoe hoor. Het lukt ons niet op dezelfde dag te vertrekken, dus dan komt er ook nog een airporthotel bij. Even puzzelen dus.....:wink:

sweet_eviltje
14-12-08, 22:44
Frontparking 3 : dag 1/2/3 : 17euro per dag, dag 4 : 13euro en vanaf dag 5 : 5euro per dag (met uitzondering van dag 8/9/10 : 0 euro per dag).
Je kan je ook gewoon in een straatje in zaventem zetten of bv aan het station, maar dat ik dan wel zonder bewaking (maar wel gratis). En dan eventueel met de bus tot de luchthaven. Ergens ter hoogte van de kerk van Zaventem is er ook een vrij groot (gratis) parkeerterrein, maar de straatnaam schiet me niet direct te binnen...

straatnaam : Kerkplein (is wel ook onbewaakt natuurlijk)

Teleton
15-12-08, 10:28
Hahaha, waar vind je dat nog? Gratis parkeren bij de kerk! Kan met een gerust hart onze Franse Dame op deze gewijde grond zetten, denk ik. Heb wel even gegoogled en zag dat dit terrein ook voor de kermis wordt gebruikt. Moet dus wel even uitzoeken of de kermis niet in onze vakantieperiode valt, anders wordt ze misschien als botsautootje ingezet.

I.I.g Hartelijk dank voor je reactie.

sweet_eviltje
15-12-08, 13:35
Ahja daar had ik nog niet bij stilgestaan, zoek dan ook best even op of er daar geen wekelijkse markt is, want anders heb je ook een klein probleempje :)

brin
15-12-08, 19:21
Opgepast met onbewaakte parkings, er wordt geregeld ingebroken in auto's.

mattrob
16-12-08, 00:56
Wij vliegen 's ochtends vroeg, slapen in Courtyard bij het vliegveld voor EUR 109, inclusief 2 weken gratis parkeren en shuttle naar het vliegveld. Wij gaan over 9 nachtjes ;-) !

Teleton
16-12-08, 11:02
slapen in Courtyard bij het vliegveld voor EUR 109, inclusief 2 weken gratis parkeren en shuttle naar het vliegveld.

Dank voor deze tip! Had deze aanbieding zelf niet gevonden (en de moed al bijna opgegeven) maar ze zijn er dus wel, de aantrekkelijke aanbiedingen! Daar kan tante Toos aan de A4 weer niet tegenop;).

Ik neem contact met het Marriot op! Boeken via de site lukt nog niet voor 'onze' periode. Voor het onbewaakt parkeren moesten we toch wel erg veel moed verzamelen, we zijn straks 28 dagen weg. Ben wel een met een zuunnige Zeeuwsche getrouwd, maar het mag natuurlijk wel wat kosten.....

mattrob
16-12-08, 19:29
Het Crowne Plaza Brussels Airport kende een zelfde aanbieding, was alleen iets duurder (EUR 135) in onze periode ;).

Lady-M
04-01-09, 18:57
Hallo allemaal,

Het is voor mij (en waarschijnlijk voor velen onder jullie ook) een stuk goedkoper om vanuit Brussel naar Orlando te vliegen. Ik kan er met mijn hele gezin in het hoogseizoen (van 17-7 t/m 08-08) voor € 2643 naartoe. Alleen mijn jongste zoon kan nog tegen een iets lager tarief, omdat hij dan nog maar 11 jaar oud is, maar de rest is allemaal 'volwassen'. Nu wonen wij in Den Helder en dat is toch best een aardig stukje rijden naar Brussel, dus ik vraag me af of het 't waard is om die moeite te nemen. We kunnen n.l. ook naar Naples (vanuit Amsterdam) voor € 2983. Dat scheelt dus € 340 en ik vraag me af of dat de moeite is. Hoe zit het bijvoorbeeld met parkeren daar?

Teleton
04-01-09, 19:22
. Nu wonen wij in Den Helder Dat scheelt dus € 340 en ik vraag me af of dat de moeite is. Hoe zit het bijvoorbeeld met parkeren daar?

Tsja, Den Helder......maar ja, dan ben je nog geen slecht mens...;) Er is al een topic over dit onderwerp: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=8177&highlight=Parkeren+brussel

In het kort komt het er op neer dat parkeren in Brussel relatief duur is. Park, sleep en fly is er ook niet zo voordelig als bij Tante Toos en Ome Gerrit, hoewel hun tarieven er ook niet om liegen in het seizoen. 't Is een kwestie van even rekenen. Ik vrees dat je voor € 340 niet heen en weer kunt rijden, 3 weken parkeren en eventueel overnachten op de heenreis.......Je kunt eventueel nog prijsopgave voor een Zaventem-taxi vragen. Voor ons (uit west-brabant :-$:-$) komt groepsvervoer al op 150 euro voor halen en brengen. Als ik zelf in Den Helder woonde :-&:-&, vertrok ik maar van Schiphol.

Lady-M
04-01-09, 19:53
Hmmm....het scheelt misschien wel dat ik een lease auto rijd en de benzine komt voor rekening van mijn werkgever...Het gaat dus alleen om de parkeertarieven en de tijd die we kwijt zijn om naar Brussel te rijden. Vooral op de terugweg lijkt me het vooruitzicht van zo'n flinke rit niet erg aantrekkelijk, hoewel ik graag auto rijd.

mattrob
04-01-09, 20:07
Als je dan op Schiphol ook nog eens voor EUR 5 kunt parkeren, zou ik voor dat verschil zeker vanaf Schiphol vliegen ...

Teleton
04-01-09, 20:09
Ik denk dat jullie om 12 uur vliegen? Dat betekent inchecken om 9:00 uur. Reken zelf maar uit hoe laat je dan moet vertrekken.Standaard File vanaf 6:30 uur bij Amsterdam, Leiden, Den Haag, Rotterdam, Breda, Antwerpen en Brussel.....

Zelf zou ik me voor de heenreis meer zorgen maken dan voor de terugreis. Als je de vlucht mist, ben je zuur........

[verwijderd]
04-01-09, 20:10
Mij lijkt het ook meer wijsheid om gewoon vanaf schiphol te reizen, hou nml ook rekening met de extra reistijd die je hebt naar Brussel.

Wij zelf reizen altijd met de trein naar schiphol, geen gezeur met de auto en vanaf het treinstation begint de vakantie. En wat is er nu makkelijker dan meteen onder schiphol uit de stappen en met de roltrap omhoog te gaan en midden in de hal bij schiphol te staan.

En volgens mij is dat vanaf Den Helder ook goed te doen.

Lady-M
04-01-09, 20:32
Ja, Schiphol is dus het makkelijkst. Dat is natuurlijk ook wel wat waard. Met de trein zou ik nog eens moeten bekijken, maar ik denk dat het met zo'n Schiphol busje het voordeligst is. Bedankt voor het meedenken!

Ceetje
04-01-09, 20:38
De afgelopen kerstvakantie voor het eerst via Brussel gevlogen: ik zou vanuit Den Helder [ben er geboren en getogen] lekker via Schiphol gaan. Zeker op de terugweg is Bussel erg ver als je al totaal verrreist bent, is de afstand Brussel- Den Helder in mijn ogen wel erg ver.
Ik woon nu in de buurt van Rotterdam en dan is het een ander verhaal.

Teleton
04-01-09, 20:41
maar ik denk dat het met zo'n Schiphol busje het voordeligst is. Bedankt voor het meedenken!

nog één keer even meedenken: het voordeligst is deze aanbieding, waar Mattrob ook al naar verwees, 5 euro parkeergeld voor de hele vakantie: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=6182&highlight=parkeren+euro Even proberen of je eer ook van kunt profiteren...

Syllvia
04-01-09, 20:54
sja, wij wonen in Gouda, en gaan gewoonlijk met de trein naar schiphol.

We hebben het ook eens bekeken, en vooral de terugreis brussel - gouda, lijkt ons niet aantrekkelijk.

Ik heb gelezen dat het parkeren vrij duur is, en als we op de terug weg een hotel in brussel nemen, zijn we onze 'winst' alweer kwijt.

Dus wij vliegen gewoon vanaf schiphol.

Lady-M
04-01-09, 22:11
Zal toch wel 5 euro per dag zijn zeker? Dat begrijp ik er in ieder geval uit als ik het topic lees en als ik naar de site ga. :?

elcrack
12-01-09, 23:09
Busdienst tussen Nederlandse steden en Brussels Airport

Nederlandse reizigers die vanop Brussel vliegen, kunnen vanaf 1 maart de bus naar de luchthaven van Zaventem nemen. De bussen vertrekken twee keer per dag vanuit Utrecht, Rotterdam en Breda.

Een heen-en-terugticket kost 37,50 euro per persoon. De aankomsttijden in Brussel sluiten aan op de vertrektijden van de intercontinentale vluchten.

De nieuwe busdienst is een initiatief van Brussels Airport, verschillende luchtvaartmaatschappijen en het Belgische vervoerbedrijf De Decker-Van Riet. (belga/mvdb)


Speciaal voor de Nederlandse vrienden :-P

corrus
12-01-09, 23:39
Dus onze reis wordt verlengd met 2 extra overstappen... #-o
Eerst naar bijv. Utrecht, daar stappen we over naar de bus naar Brussel, daarna stappen we over naar het vliegtuig naar de USA... Nee... Niets voor mij... :-s

Maar wel een goed initiatief... dat wel... :mrgreen:

Michael66
13-01-09, 13:46
Met die € 37.50 zit je alweert heel dicht tegen de € 45 milieuheffing die in NL is ingevoerd. Daarmee haal je dat "voordeel" om vanuit Brussel te vliegen alweer bijna helemaal weg.

En inderdaad een extra overstap. En waar laat je je auto, als je eerst naar één van de opstapplaatsen moet rijden? Die opstapplaatsen zullen wel ergens centraal in de stad zijn = dure parkeerplaatsen.

Maar ik vind het wel een leuk initiatief, dat het toch iets gemakkelijker maakt om Brussel als vertrekplaats te overwegen.

JKG
13-01-09, 20:25
Michael, dan zou je met de bus naar het treinstation moeten, met de trein naar Utrecht of een andere stad die dichtbij is en dan de bus pakken. Heeft dus geen zin, tenzij de tickets vanaf Brussel naar Amerika heel scherp geprijst zijn....

Michael66
13-01-09, 21:00
Da's precies mijn punt. Maar misschien is het voor een aantal Florida-gangers wel een optie. Vandaar dat ik het wel een goed initiatief vind. De tijd zal uitwijzen of het ook een rendabele optie is voor de uitvoerder.

Marco Stern
19-03-09, 10:20
Op zich is het een mooie prijs, maar niet iedereen wil/kan om half acht in Brussel op de trein stappen. Aankomsttijd in Miami is ook niet verkeerd maar voor de terugreis lijkt het me wel weer een hele onderneming en ben je pas in de middag thuis.

Op zich zou de reis nieteens zo erg ongunstig zijn. De HSL is best comfortabel en je kan er lekker je benen strekken i.t.t. in een vliegtuig. Jammer is wel dat er zo vroeg nog geen HSL verbinding vanuit Rotterdam is. Deze optie valt dus ook weer af helaas. Dan maar even wachten of de ticketprijzen nog/weer omlaag gaan.

Teleton
19-03-09, 10:38
Jammer is wel dat er zo vroeg nog geen HSL verbinding vanuit Rotterdam is. .

...en een goedkoop hotelletje in Brussel, is dat geen oplossing?

addict
23-03-09, 23:07
Vanaf Brussel 746,75 met Delta:-\"endat al na een minuutje zoeken!

Zelos
24-03-09, 01:12
Maar ik moet vertrekken vanuit Schiphol...(of iig; lijkt me het handigst; heb ik ervaring mee met de trein; dan stap je onder Schiphol uit)

Ik ben alleen en heb geen auto tegen die tijd beschikbaar (ouders gebruiken hem voor vakantie), dus ik ben toegewezen aan het Openbaar Vervoer. Ik heb een OV voor 40% korting binnen NL, maar het wordt dus prijziger om naar Brussel te gaan. Daarnaast weet ik niet of dat vliegveld goed te bereiken is via de trein.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Marco Stern
24-03-09, 09:52
...en een goedkoop hotelletje in Brussel, is dat geen oplossing?

Wij hebben gisteren de knoop doorgehakt en gaan in oktober (1-22) vliegen vanuit Brussel. We vliegen (via Atlanta) op Fort Myers (vlak naast Cape Coral waar we een huisje hebben) en vliegen terug vanuit Key West. Kosten EUR 400 per persoon, met Delta via Vliegtarieven.nl (kortingscode "ustudy" EUR 10 p.p.). In eerste instantie hadden we deze vlucht gevonden bij Connections, maar Vliegwinkel was net een paar euro goedkoper en is een NL organisatie. Vonden we toch iets prettiger :)

We vertrekken 10:30 dus als we 5:55 vertrekkern vanuit Rotterdam zouden we op tijd aan moeten komen op het vliegveld.

A.Hofman
24-03-09, 10:14
Ik ben ooit eens vanaf Brussel-Zaventem naar Portugal gevlogen. Vanuit NL naar Brussel dan overstappen naar Brussel Zaventem, paar minuten lopen naar de terminal.

Zelos
24-03-09, 17:24
Kennelijk is er ook een treinstation onder het vliegveld van Brussel. Van Tilburg naar Roosendaal kost een kaartje €4,60 (met 40% korting) en van Roosendaal naar het vliegveld is het €16. Dat is dus €20,60 voor een enkeltje. Heen en terug dus €41,20 extra bij de boeking. Van Tilburg naar Schiphol is het 2x €10,50 (met 40% korting) = + €21 bij de boeking. Naar Brussel treinen is dus €20,20 meer dan Schiphol.

Echter...vliegen vanaf Brussel is €733 bij Delta, via WorldTicketCenter.nl (iemand ervaring mee?) en goedkoopste vanaf Amsterdam is €883 met US Airways of €925 via KLM. Scheelt dus €150 - €20,20 = €129,80 (US Airways) of €171,80 (KLM) t.o.v. Delta.

Maarja...ik heb:

1. Geen ervaring met vliegen vanuit Brussel.
2. Geen ervaring met vliegen met Delta.
3. Geen ervaring met WorldTicketCenter.nl

^Kan iemand mij daar wat wijzer over maken :o?

Ta2 Gerrit
24-03-09, 18:01
Op punt 1 kan ik je niet helpen. De andere twee zijn, uit ervaring, gewoon goed.
Tickets bij WTC zijn zoals bij zovelen E-tickets en vliegen met Delta is als met ieder andere grote US mij., ook gewoon goed.

Je wordt door beiden goed op de hoogte gehouden van alle veranderingen.
Die zijn er bij Delta regelmatig, met name de vluchttijden, al is het soms maar 5 minuten verplaatst.

Ik zou wel de Atlanta route verkiezen boven de JFK route. Iets minder depressief vliegveld, bovendien met een gezellige Budweiser bar :-).

Zelos
24-03-09, 22:09
Thanks Ta2! Dat helpt al een stuk :).

Overigens vliegt Delta met een Boeing 767...ook nog nooit mee gevlogen...

Hetgeen ik dus nog mis zijn wat verhalen met ervaringen over het vertrekken vanuit Brussel Airport en eventueel het vliegen met een Boeing 767 :)! Meer Delta-ervaringen heb ik inmiddels hier vandaan: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=8&highlight=vliegen+delta

Lijkt me een prima maatschappij :)...

Meer WorldTicketCenter-ervaringen zijn natuurlijk ook welkom ;)!

mattrob
25-03-09, 14:34
Hetgeen ik dus nog mis zijn wat verhalen met ervaringen over het vertrekken vanuit Brussel Airport en eventueel het vliegen met een Boeing 767 :)!


Zie mijn reisverslag van vlucht met Delta van Brussel naar New York ;) , kerst 2008 !

Zelos
26-03-09, 01:16
Zie mijn reisverslag van vlucht met Delta van Brussel naar New York ;) , kerst 2008 !

Ik zie dat dat dus prima is gegaan met Delta! Ik kan echter niet uit je verhaal halen of jullie met de trein naar het vliegveld van Brussel zijn gegaan. Voor zover ik kan zien, gingen jullie met de auto.

Ik weet namelijk dus niet of het allemaal prima te doen is met de trein. Ik zou dan Tilburg -> Roosendaal -> Brussel Airport rijden (kosten: €20,60 voor een enkeltje) en ik ben benieuwd of men op het forum ervaring heeft een treinrit naar Brussel Airport vanuit Nederland...

Is het net zo ideaal als uitstappen op Schiphol?

nbh
26-03-09, 01:28
Hai zelos, wat wil je nog precies weten voordat je voor jou gevoel durft te boeken?

Zelos
26-03-09, 01:59
Dat Delta te vertrouwen is, is me inmiddels verzekerd. Vliegen met een Boeing 767 lijkt me ook prima. Vliegen vanaf Brussel wordt over het algemeen ook erg positief beschreven, dus dat lijkt me ook prima. WorldTicketCenters schijnt ook goed te vertrouwen zijn, dus dat zit ook goed.

Het enige wat ik me nu dus nog afvraag is of het reizen met de trein naar Brussel Airport handig te doen is, vanuit Nederland :).

nbh
26-03-09, 02:23
Vanuit tilburg doe je er 2:31 over. Overstap Roosendaal en Brusselcentraal
zie:
http://www.nshispeed.nl/nl/internationale-treinplanner
Qua vertragingen, hou rekening met vertragingen zoals je zou doen op het traject tilburg- schiphol. En nu snel boeken... anders zijn alle mooie tickets weg!!:wink:

Guus
26-03-09, 10:42
Het enige wat ik me nu dus nog afvraag is of het reizen met de trein naar Brussel Airport handig te doen is, vanuit Nederland :).Is op zich goed te doen, maar houdt rekening met uitval van treinen. De Hispeed treinen (nieuwe naam voor de internationale trein naar Brussel) zijn niet meest betrouwbare en vallen om de haverklap uit.

Teleton
26-03-09, 11:27
Ik las ook over behoorlijke vertragingen op Antwerpen Centraal, schijnt tijdelijk te zijn, maar ze lopen kennelijk op tot twintig minuten wachttijd. De Belze forumleden weten hier vast meer van, dus hou ons op de hoogte.

Om geen risico te lopen, vertrekken wij zelf (zoals gebruikelijk, want voor Schiphol geldt voor ons hetzelfde risico) een dagje eerder naar Brussel en verblijven de nacht voor vertrek in het Novotel Brussels Airport. De kosten dezes bedragen 79 euro en voor dat geld mogen we ook nog gebruik maken van het ontbijtbuffet.......:-\"

Hoewel de bereikbaarheid van Brussel per trein op zich goed te doen is, zeker als er geen tijdsdruk op staat, hebben wij, die wegens kleine lichamelijke ongemakken de overstappen over de trimbanen op de stations in Roosendaal en Brussel ontzien, gekozen voor airportvervoer, hetgeen voor een heen en weertje vanuit West-Brabant op totaal 125 euro voor 2 personen komt. Voor dat geld kon ik iig geen maand parkeren.

Voor ons zelf is het al weer een tijdje geleden dat we van Brussel vertrokken, maar in de naaste familie- en kennissenkring wordt er tot volle tevredenheid veel gebruik van dit vliegveld. Het is er overzichtelijk en over het algemeen rustiger dan op Schiphol. Vooral als je wat langer gaat, valt parkeren meestal wat duurder uit en de files tussen Antwerpen en Brussel zijn in de ochtend minstens zo berucht als die van "ons" op de A4. De beruchte Bostax speelde geen rol bij onze beslissing want nooit kostte een ticket vanaf Brussel precies 45 euro minder dan vanuit Amsterdam.

Guus
26-03-09, 11:41
Voor ons zelf is het al weer een tijdje geleden dat we van Brussel vertrokken, maar in de naaste familie- en kennissenkring wordt er tot volle tevredenheid veel gebruik van dit vliegveld. Het is er overzichtelijk en over het algemeen rustiger dan op Schiphol. Vooral als je wat langer gaat, valt parkeren meestal wat duurder uit en de files tussen Antwerpen en Brussel zijn in de ochtend minstens zo berucht als die van "ons" op de A4. De beruchte Bostax speelde geen rol bij onze beslissing want nooit kostte een ticket vanaf Brussel precies 45 euro minder dan vanuit Amsterdam.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar Schiphol aangezien de faciliteiten er beter zijn. Ik ga alleen naar Brussel als het echt niet anders kan. Maar goed, dat is persoonlijk. Wellicht dat een ander hier helemaal niets om geeft.

disney-golf
20-04-09, 19:10
Alle forumleden die de volgende weken via Zaventem vertrekken en die langst de A16/E19 rijden, het volgende bericht.

Er zijn werken aan de rijweg tussen Brecht en Loenhout en in een later stadium zelfs vanaf St. Job In't Goor.
Slechts één rijstrook zal beschikbaar zijn in beide richtingen.
Vermoedelijke duur; tot einde mei.

E19 ter hoogte van Kontich zijn ze de rijweg aan het heraanleggen, slechts 2 van de 3 baanvakken in elke richting beschilbaar.
Vermoedelijke duur; tot begin juli.

Hou rekening met minimaal 1,5 tot 2 uur langer in reistijd anders zou je wel eens de pineut kunnen zijn!
Is de vraag of het uitsparen van de vliegtax in Schiphol het sop de kool waard was...

Teleton
20-04-09, 19:39
Alle forumleden die de volgende weken via Zaventem vertrekken en die langst de A16/E19 rijden, het volgende bericht....

...of, misschien nog beter ga helemaal niet via Breda naar Belgenland. Neem de A17 richting Bergen op Zoom en volg daarna de A58 richting Vlissingen tot de afslag Antwerpen via de A4. 't Zijn misschien wat meer kilometers, maar je kunt via deze weg vrijwel zeker doorrijden. Fijne route!

disney-golf
20-04-09, 19:57
Dan heb je Kontich nog hé Ton.

Teleton
20-04-09, 20:05
Dan heb je Kontich nog hé Ton.

Ja, maar ik ben teleton... geen wonderton...;)

hannie
20-04-09, 20:08
Is de vraag of het uitsparen van de vliegtax in Schiphol het sop de kool waard was...[/quote]

Iedereen die via connections geboekt heeft spaart wel meer uit dan alleen de vliegtax!

disney-golf
20-04-09, 20:25
via connections kan je ook vanuit Schiphol vliegen hoor!:-o

LOL!!! Ton.

rreedijk
20-04-09, 20:38
Vlieg gelukkig vanaf Schiphol, maar voor alle Zaventem-vliegers hoop ik op een rustige toestand op de weg. Zou eeuwig zonde zijn als je je vliegtuig mist! :(

Teleton
20-04-09, 20:42
Iedereen die via connections geboekt heeft spaart wel meer uit dan alleen de vliegtax!

Zo is dat! Wij vliegen voor 313 euro pp en krijgen er nog een prachtige rit door het Vlaamse landschap bij cadeau. En dan vinden wij het leuk van de Belgen dat ze de weg bij Kontich wat smaller maken, zodat we nog beter van de prachtige omgeving daar kunnen genieten...:-D.

En.. om nog meer van de Belgische gastvrijheid te genieten, hebben wij zelf een nachtje in het Novotel geboekt, waardoor we al een dag voor de vlucht van huis vertrekken.\\:D/

Zonder gekheid, ik heb een jaar of tien een 'Beneluxfunctie' gehad dus ik ken de problemen van het wegennet rond de grote steden in Belgie nog wel een beetje. Het is ook heel goed dat de Nederlanders die vanaf Zaventhem vertrekken, voor de extra lange files worden gewaarschuwd. De tax opmerking zien we als een goedmoedig plagerijtje van Disney-Golf. Wij weten wel beter. Toch?

disney-golf
20-04-09, 21:13
"De tax opmerking zien we als een goedmoedig plagerijtje van Disney-Golf"

Tuurlijk Ton, je hebt me door;-)

Dit is misschien een alternatief.

Over Eindhoven richting Maastricht (A2) rijden.
En in Geleen de E314 richting Brussel te nemen.
O.K. het is om maar je blijft tenminste rijden!

Succes iedereen en toch een prettige vakantie gewenst!\\:D/

pascalbrouwers
21-04-09, 22:37
Ik heb nog een alternatief..
rij door tot maastricht, dan luik en zo naar Brussel hahahahahaha ;):lol::lol::lol:

Pascal

DrDre
24-04-09, 13:56
Ik heb nog een alternatief..
rij door tot maastricht, dan luik en zo naar Brussel hahahahahaha ;):lol::lol::lol:

Pascal

Ja, of pak vanaf Schiphol een vliegtuig naar Zaventem.... :idea::lol::lol::idea:


Maar ff zonder dollen: Iedereen een hele fijne vakantie toegewenst :!::!:

disney-golf
29-04-09, 00:59
Alle parkeerplaatsen op de luchthaven van Zaventem staan op dit moment vol. Oorzaak is waarschijnlijk het verlengde weekend dat voor de deur staat.

Tot en met donderdagavond zal parkeren op en rond de luchthaven vrijwel onmogelijk zijn. En ook vrijdag en tijdens het weekend worden er problemen verwacht.
Wie de volgende dagen op de luchthaven moet zijn, houdt dus best rekening met lange wachttijden om een parkeerplaatsje te vinden. Wie een vliegtuig moet halen, zoekt dan ook best zijn toevlucht tot het openbaar vervoer of tot een taxi.


T'is maar dat je het weet!

moppie
29-04-09, 13:48
oei, en ik die dacht dat het niet al te druk zou zijn.

Gelukkig is mijn broertje zo lief om ons te brengen zodat we ons geen zorgen hoeven te maken over parkeren. Maar mss toch best op tijd vertrekken :-)

DrDre
29-04-09, 16:58
TIP:

Houd rekening met de wegwerkzaamheden (http://www.rijkswaterstaat.nl/actueel/persberichten/april2009/wegwerkzaamheden_op_de_e19_a1richting_antwerpen_ti jdens_meivakantie.aspx) op de E19 ter hoogte van Brecht (B) !!

rreedijk
29-04-09, 21:33
Vakantie reis stresssss.
Vertrek gelukkig vanaf schiphol en wordt netjes gebracht en gehaald.
Lijkt me vreselijk om aan te komen en niet te kunnen parkeren, levert een hoop ellende op aan het begin van je vakantie.
Fijn dat dit bericht in ieder geval even gepost wordt voor de mensen die van Zaventem vertrekken. Top!
Mensen, succes en neem voldoende tijd om op tijdig bij de incheckbalie te komen.

kris65
30-04-09, 10:57
jullie kunnen ook parkeren rond de luchthaven in het carhotel, ziehier de link naar hun website http://www.carhotel.be/

hockey
07-05-09, 11:44
Op 29 april (de dag dat wij naar NY vlogen) waren Front Park 3, 2 en 1 alledrie vol ! Ook Carhotel en airparking waren een dag van te voren niet meer te boeken, vol. Hebben derhalve noodgedwongen moeten uitwijken naar de VIP parking. Het ging gelukkig maar om 6 dagen, maar voor onze zomervakantie heb ik bij thuiskomst meteen het carhotel geboekt. Dus geen stress of er wel plaats is op Front Park 3. ( maar 2400 plaatsen)

Larie
11-05-09, 22:54
Hoi,
Wij vertrekken eind juli voor 3 weken naar Orlando en nu zoeken we een hotel rond vliegveld Brussel waar we de eerste nacht slapen en dan onze auto kunnen laten staan.
Heeft iemand een idee.

mylar
13-05-09, 11:27
Er zijn een aantal betaalbare hotels in de buurt die een busje hebben naar de luchthaven. Een lijstje is hier hier (http://www.booking.com/airport/be/BRU.html?aid=303947;label=airport-BRU-be-p0Gpc2ZfsCE5Hc9A27_sSQS690828847;ws=&gclid=COH__5zvuJoCFQaA3godk209bw) te vinden.

Interessant is bv. het hotel Express By Holiday Inn Brussels Airport in Diegem dat een "arrangement" aanbied waarbij 1 overnachting inbegrepen is en je je wagen daarna 2 weken kan laten staan aan het hotel.

koenkamphuys
24-05-09, 12:09
't Is eigenlijk een hoop gedoe zeg. Ik vond voor €515 een vlucht vanaf Brussel met Jet Air naar Toronto en aansluitend met American naar Miami. Niet gek voor het hoofdseizoen en met 3 personen een fikse besparing t.o.v. vluchten vanf Schiphol. Belt een paar dagen later het internet reisburo me op, kan niet meer want ze hebben de vlucht vanaf Brussel anderhalf uur later gepland, dan kan ik niet meer overstappen. Bieden ze me voor 100 euro pp meer met Iberia vanaf Brussel via Madrid naar Miami. Vertrek in BRU om 8 uur - en natuurlijk op tijd inchecken, dat is akelig vroeg. Park-sleep-fly's vallen af omdat shuttlebusjes vanaf 7 uur gaan rijden. Ik heb maar niet gevraagd wat de derde week parkeren kost... Met de trein direct er naar toe is ook al geen optie want de eerste trein vertrekt vanaf Den Haag een uur nadat we moet inchecken.
Dit lijkt me nog de meest voordelige en bruikbare optie:
- daags ervoor met de trein naar brussel centraal, €28,80 p.p.
- daar een hotelletje om de hoek (koffers!) triple room ca. €75 op orangesmile.com
- In alle vroegte het hotel uit, taxi bij het station nemen naar Zaventem, ca €30
- Terug is iets makkelijker - met de trein vanaf Zaventem naar Hollands Spoor.
Volgende keer maar weer Schiphol...

cindy74
24-05-09, 13:00
Ik zou voorstellen kom bij ons slapen ( in belgie )maar het is nog een uurtje rijden naar brussel en met het verkeer is het 1 hoop ellende s morgens

disney-golf
24-05-09, 23:08
Ik zou voorstellen dat een taxi reserveerd die je bij het hotel komt ophalen.
Het kost niets meer en rond half zes 's ochtends een taxi vinden bij het station zal je niet lukken.
De éérste treinen rijden rond 6 uur waarom zou een taxi dan om half zes
daar staan???

koenkamphuys
26-05-09, 21:07
Ik zou voorstellen kom bij ons slapen ( in belgie )
Ontzettend lief aangeboden maar we hebben intussen besloten om maar in alle vroegte vanuit huis te vertrekken en de airparking (airparking.com) te nemen, is bij elkaar nog goedkoper dan de mijl-op-zeven die ik eerder bedacht had.

addict
27-05-09, 23:20
Goedkoper?:???: Als ik kijk zie ik dat je daar gemiddeld 10 euro per nacht kwijt bent. Dan kom je toch een aardig endje over de 200! Bij p3 of een hotel ben je dan toch minder kwijt?

hockey
31-05-09, 20:38
Er is nu een aanbieding bij het ibis hotel. 60 euro voor een tweepersoonskamer inclusief 7 dagen parkeren. Vervolgdagen parkeren voor € 1,00 per nacht. Goedkoper dan drie weken airparking of P3.

koenkamphuys
01-06-09, 11:53
Bij het Ibishotel heb ik nagevraagd, de shuttlebussen rijden niet voor 7 uur 's morgens en dan moet ik al lang en breed ingecheckt zijn. De P3 is inderdaad een stuk goedkoper dan de airparking, ik had eerder op een site veel hogere tarieven gezien. Maar geen reserveringsmogelijkheden. Is het verstandig om hartje hoogseizoen op de bonnefooi daar te parkeren?

Riverwood
01-06-09, 13:23
Lijkt mij niet, wij wonen in Belgie en vliegen regelmatig vanaf Brussel en kennen het probleem parkeren, heeft U er wel eens aangedacht U te laten wegbrengen en halen, er is een mogelijkheid met eigen wagen door een gehuurde chauffeur via:car-drivers.nl tegen uurvergoeding.

Groetjes Henke.

chester2203
01-06-09, 15:49
hebben jullie al eens gedacht om met de trein te gaan.
Wij hebben een hotelletje nabij brusseld geboekt en gaan de dag vooraf met de trein 4 personen retour 89 euro all in.. daar kun je volgens mij niet eens voor rijden laat staan parkeren....

koenkamphuys
01-06-09, 16:46
.. jawel zie post #44 op de vorige pagina...

Michael66
01-06-09, 19:55
.. jawel zie post #44 op de vorige pagina...Uhm ... da's niet voor iedereen hetzelfde.. Je kunt namlijk bij je persoonlijke foruminstellingen aangeven hoeveel posts je per pagina wilt zien. En ik heb dat bijv. op het max. van 40 ingesteld, terwijl het standaard (bij jou dus waarschijnlijk ook) op 15 staat.

Maar het postnr. vermelden is altijd juist.

babblz
29-07-09, 23:44
Ik heb ook het Ibis geboekt vandaag. Zestig euro per kamer, parkeren 1 euro per dag. Max 2 personen op een kamer, ontbijt is niet verplicht.
Je kunt op je gemak naar het vliegveld rijden, geen stress of je wel op tijd voor je vlucht bent (files e.d.). Lekker slapen en de volgende ochtend met de shuttle naar het vliegveld. Dat is toch heerlijk relaxt? Je vakantie begint gewoon een dagje eerder.

Simone en Ton
30-07-09, 00:26
Hallo Babblz,

Een geweldige aanbieding van het Ibis. Aangezien wij ook vanaf Brussel vertrekken, is dit ook iets voor ons.
Toch een vraagje aan je. Ik kan de kamer wel boeken, tot en met de persoonlijke gegevens. Maar ik zie nergens de aktie van het parkeren staan. Komt die na het boeken of zie ik iets over het hoofd ?

Als ik de gegevens van het parkeren opvraag op de site, zie ik geen bedragen... Ik zal toch ook ergens aan moeten geven dat onze auto een kleine 2 weken daar blijft logeren.

Ik heb een paar dagen geleden ook al op deze site gekeken en toen zag ik deze aanbieding nergens staan... Ook dit wijzigt dus, naar gelang het vraag- en- aanbod spel...

Teleton
30-07-09, 13:55
Een geweldige aanbieding van het Ibis. Ik heb een paar dagen geleden ook al op deze site gekeken en toen zag ik deze aanbieding nergens staan... Ook dit wijzigt dus, naar gelang het vraag- en- aanbod spel...

De aanbieding staat inderdaad niet op de site. Wij hebben het zo gedaan: Eerst gebeld, afspraak over parkeren voor 1 euro per nacht gemaakt, naam van de manager genoteerd. Dan geboekt via internet en vervolgens een mail naar Ibis gestuurd waarin de boeking met de afspraak over het parkeertarief is vastgelegd.

Wij vonden het ook een mooie aanbieding en nemen graag voor lief om een nachtje bij Ibis opgebaard te liggen.........:-#

babblz
30-07-09, 20:19
Hallo Simone en Ton,

Ik heb het wel op de website gevonden. Het heet Park & Fly. Je zoekt inderdaad eerst een datum uit en als je dan naar beneden scrollt, zie je Park & Fly. De tarieven voor het parkeren staan er niet bij. Ik heb gebeld en toen werd mij verteld dat het parkeren 1 euro per dag is ipv de normale 9 euro. Het is een onbewaakte parkeerplaats, dat wel. Maar de parkeerplaats ligt voor het hotel en is afgesloten met een slagboom. Lijkt mij wel redelijk veilig.

Simone en Ton
31-07-09, 00:18
Dank je wel voor de info.
Ik denk dat ze inderdaad niet te koop lopen met de "1 euro parkeren-aanbieding"...
Gelukkig hebben we altijd het Florida Forum nog om ons, zuinige Hollanders, hier op te wijzen...\\:D/

We denken er steeds harder over na om onze vakantie, zo met een nacht te verlengen.
Zijn er ook nog bijzonderheden met de shuttle?
Ik bedoel, op de heenweg zijkt het me geen probleem. Maar hoe zit het met de terugweg? Kun je dan toch ook met de shuttle naar het hotel en melden dat je je auto uit de opvang komt halen?

ps.. enne dat opgebaard liggen bij het Ibis... ach, er zijn ergere plekken :-$

mattrob
31-07-09, 01:59
Misschien val ik in herhaling, maar mijn ouders hebben bij Thon gelogeerd, was incl 2 weken gratis parkeren. Dacht ook iets van EUR 60 per nacht ... Maar weet het niet meer precies, misschien de moeite van proberen waard. Hadden ook shuttle naar vliegveld (alleen heen volgens mij, maar misschien ook terug).

6foot6
31-07-09, 10:39
Zijn er ook nog bijzonderheden met de shuttle?
...

Ze rijden alleen 's morgens (tot 10.00 uur) en 's avonds (na 17.00 uur)

babblz
31-07-09, 22:36
Op de website van Ibis staat dat de shuttlebus dagelijks rijdt van 06.00 tot 23.00 uur.

6foot6
01-08-09, 12:11
Het éen sluit het ander niet uit.
In juni zijn wij vanuit het Mercure gestart en kwamen hier bij terugkomst achter.
Omdat we toen reeds voor oktober geboekt hadden bij Ibis heb ik ook op dat bord staan kijken en ook daar stond een gelimiteerde regeling aangegeven.
Door de vele vertragingen was ik niet alert genoeg om er een foto van te maken dus kan ik nu niet meer nagaan of dit voor bepaalde dagen/maanden was.
Ook hier dan nog maar eens de oproep om van deze borden een foto te maken en hier te plaatsen:

http://www.allesamerika.nl/forum/download/file.php?id=613&t=1

Voor degene die uit Zaventem vertrekt en na het inchecken nog tijd over heeft.
Maak aub een foto van de shuttledienstregeling
De borden staan bij de parkeerplaats van de shutlebussen één level lager dan "Arivals"
Er wordt daar stevig verbouwd, als je het gebouw uitkomt is het geheel aan de rechterkant op de allerlaatste busstop plaatsen

hockey
01-08-09, 19:01
wij gisteren gebruik gemaakt van de shuttle, rijdt de hele dag,om de 40 minuten. Bij het afrekenen van je hotelkamer betaal je meteen de dagen dat je parkeert a € 1,00. Dit wordt op de afrekening vermeld. Bij terugkomst moet je alleen bij de receptie van het hotel je parkeerkaartje laten valideren. (duurde minder dan 1 minuut, wel uiteraard je betaalde bon die je moet tonen niet onder in je koffer hebben ...)

Simone en Ton
01-08-09, 20:31
Allemaal bedankt voor het meedenken...
Toch nog een (stomme?) vraag.
Staan die shuttlesbusjes klaar op het vliegveld, elke 40 minuten, of bel je ze gewoon op dat je bent geland?
Ik kan me voorstellen dat er niet altijd iemand aankomt of vertrekt, zodat het rendabel is, om daar vast te staan..

Bqtje
01-08-09, 21:56
Er wordt van 10 augustus '09 tot 10 september '09 gewerkt op de autostrade E19 , tussen Antwerpen en Brussel , ter hoogte van Kontich . Men verwacht opstroppingen . Gelieve rekening te houden met vertragingen .](*,)

Men voorziet files tussen de 10 en de 30 km .

Teleton
02-08-09, 18:21
Toch nog een (stomme?) vraag.

Wat een geluk dat die niet bestaan.......Kijk svp ook even in de reactie van 6 foot 6. De shuttledienst is afhankelijk van het seizoen en de drukte. Het hotel zal je de juiste info geven, vaak is er een tabel met de aankomsten en vertrekken.

In sommige hotels rijdt de bus gedurende de drukke uren permanent heen en weer. Dat zou bijvoorbeeld in de ochtend tot 10 uur kunnen zijn. Kom je na die tijd aan, dan kan je meestal vervoer op afroep regelen. Ook hier geldt dat het hotel je vooraf kan informeren. Ik heb er zelf met Ibis over gebeld toen we boekten. Afspraak is in ieder geval dat zij voor gratis vervoer van en naar het vliegveld zorgen. Handig om de afspraken vast te leggen. Dat vind ik bij Ibis niet zo sterk, dus hebben we het zelf maar bevestigd.

De bekende airport hotels liggen overigens allemaal op steenworp afstand van Zaventem. Mocht de busdienst op de een of andere manier toch problemen geven, dan is een taxi zo ter plekke. Kan geen kapitalen kosten, toch?

6foot6
02-08-09, 21:11
Vanmiddag nog gebeld, volgens de receptionist reed de shuttle de hele dag, zo'n beetje ieder half uur, ik heb echter nog steeds mijn twijfels.

Taxi is € 17,50 tot het Mercure maar is geen onverdeeld genoegen.
De chauffeurs houden niet van korte ritten en dat zal je weten ook.

damian08
09-08-09, 20:17
Ik heb nog wel een vraag, en het gaat niet over het parkeren ;-)
Het gaat gewoon over het vliegen zelf via Brussel.. is dat nou goed te doen daar?
We zijn altijd via Schiphol gegaan en altijd prima bevallen. Voor ons zou Brussel een half uurtje langer rijden zijn, dus dat vind ik nog niet zo erg.
Maar als je weg gebracht zou worden, gaat dat makkelijk?

Simone en Ton
09-08-09, 23:10
Hallo Damian08,

wij zijn een paar jaar geleden vanaf Brussel naar o.a. Mexico gevlogen. Is ons erg goed bevallen. (en niet alleen vanwege de prijzen..;))
Alleen als je aan komt rijden is het even goed opletten, anders rijd je het vliegveld zo weer af.. Maar niet getreurd, even een bochtje en je rijdt er weer zo op... De parkeerplaats is recht tegenover de vertrekhallen. Toen was er een ideaal systeem met parkeren. Je keek een parkeergang in, en boven de lege plekken brandde een groene lamp. De volle hadden een rode lamp. Je rijd dus niet als een zotje de hele garage door..
Het vliegveld zelf is, zeker vergeleken met AMS, relatief klein. Na de douane heb je niet echt de mogelijkheid om de tijd tot het boarden met winkelen te vullen. Ze hebben wel heerlijke relaxstoelen om het wachten aangenaam te maken..
Kleinschalig, maar of dat nu zo vervelend is?
Voor ons is de afstand ongeveer idem als die naar AMS. Maar zodra de prijzen het toelaten (en de vertrektijden enz) vertrekken wij het liefst vanuit Brussel.

koenkamphuys
10-08-09, 22:31
Ik heb nog wel een vraag, en het gaat niet over het parkeren ;-)
Het gaat gewoon over het vliegen zelf via Brussel.. is dat nou goed te doen daar?
We zijn altijd via Schiphol gegaan en altijd prima bevallen. Voor ons zou Brussel een half uurtje langer rijden zijn, dus dat vind ik nog niet zo erg.
Maar als je weg gebracht zou worden, gaat dat makkelijk?
Met het vliegveld is niks mis hoor. Je kunt er dikwijls mooie aanbiedingen vinden die goedkoper uitvallen dan Schiphol. Maar dan moet de 'ground transportation' niet stukken duurder uitvallen. Dat hadden wij deze keer en daarmee verdween het verschil als sneeuw voor de zon.

damian08
10-08-09, 22:33
Hai Koen,
Misschien een stomme vraag, maar wat bedoel je dan met de Ground transportation??
Komen die kosten later dan?

Teleton
11-08-09, 09:51
maar wat bedoel je dan met de Ground transportation??

Misschien bedoelt Koen dat het parkeren daar soms wel eens duurder uit kan vallen, vooral als je wat langer gaat? Of de reis naar Brussel; Trein en/of een hotel?

Net als op Schiphol zijn de prijzen hiervoor afhankelijk van vraag en aanbod en kan je inderdaad beter, voor je vliegtickets boekt, even uitzoeken hoeveel je kwijt zult zijn.

Wij wilden zelf in mei een maand parkeren en toen kwam er nog een vakantie bij....Uiteindelijk zijn we met de taxi gegaan en toen zaten we, qua totale kosten, weer op het niveau van van der Valk.

kyra
09-03-10, 22:44
Even weer het topic openen.
Wij vliegen dit jaar weer vanaf Brussel Airport. Heeft iemand al een aanbieding gezien voor een stay+park +fly aanbieding in de buurt van het vliegveld?

Kyra

Teleton
10-03-10, 09:24
. Heeft iemand al een aanbieding gezien voor een stay+park +fly aanbieding in de buurt van het vliegveld Brussel Airport?

KyraIbis al geprobeerd? Afhankelijk van je vertrekdatum slaap je er al vanaf 59 euro, parkeren kost één euro per dag.

Nikkie1974
10-03-10, 11:13
Wij vlogen vorig jaar ook vanaf Brussel en hebben toen in het Campanille hotel geslapen, we mochten de auto daar 3 weken gratis laten staan. Binnen 10 minuten waren we met de taxi op de luchthaven. Ideaal! Hotel was EUR 60,- en taxi EUR 15,-

Minnie
16-03-10, 22:09
Hoi, wij hebben in februari 17 dagen in P3 geparkeerd en we hebben totaal 114 euri betaald. Maar je kunt ook sleep, park en fly doen voor 199 euri in het Sheraton Hotel.

Teleton
24-03-10, 10:12
Gelezen op luchtvaartnieuws.nl:

De Belgische luchtverkeersleiders leggen vanaf dinsdagavond (23 maart) 22.00 uur het werk neer. Daardoor dreigt het vliegverkeer op de Belgische luchthavens ernstig te worden verstoord. Volgens de vakbonden is het personeel van Belgocontrol, het overheidsbedrijf dat verantwoordelijk is voor de luchtverkeersleiding, alle vertrouwen in het management kwijtgeraakt.

Belgocontrol zou slecht worden geleid en met financiële problemen kampen.

Teleton
24-03-10, 12:38
Opgelost (en opgelucht......:wink:)

De gevreesde chaos in het luchtverkeer is uitgebleven. De luchtverkeersleiders van Belgocontrol hebben gisterenavond en vannacht dan toch niet gestaakt op Brussels Airport. Directie en vakbonden zaten gisteren samen voor een ultiem gesprek en die onderhandelingen verliepen positief. Volgende week praten beide partijen verder. Er werd daarom beslist om het werk niet neer te leggen. De gevreesde chaos waarbij de helft van het luchtverkeer in de war werd gestuurd, bleef uit.

Bron: Brusselnieuws.be

dennis-oostveen
15-04-10, 11:38
Ik woon in Maastricht en voor mij is het makkelijker en goedkoper om vanuit Brussel te vertrekken, ik laat mij door een airport shuttle wegbrengen a 66 euro p.p. retour. Mijn zoontje van 2 mag gratis.

Deze kosten zijn goedkoper dan benzine en parkeergeld en/of hotel kosten.

Verder is het op Zaventem rustiger dan Schiphol. Onze zoon vermaakt zich hier ook prima.

dejo
25-06-10, 14:35
Hallo allen,

Voor degene die vanaf Zaventem vliegen bij hotel CAMPANILE BRUSSEL hebben ze nu een dagaanbieding voor 45 euro per nacht. Gratis parkeren voor de duur van je vakantie.

Teleton
25-06-10, 16:24
Hallo allen,

Voor degene die vanaf Zaventem vliegen bij hotel CAMPANILE BRUSSEL hebben ze nu een dagaanbieding voor 45 euro per nacht.

Misschien is het handig als je aangeeft waar je deze aanbieding kunt boeken? Op hun site (http://www.campanile.com/hotel/nl/belgie/bruxelles.htm)wordt de aanbieding niet vermeld, tenzij je de weekendaanbieding bedoelt. Zelfs mijn vriendje Google bood geen soelaas.

Volgens mij is er overigens geen shuttlebus en moet je een taxi huren om naar Zaventem te gaan. Taxikosten bedragen tussen de 13,50 en 20 euro per rit.

Goed om te weten dat er meer mogelijheden zijn. Ik zou bijvoorbeeld het Ibis overwegen. Mits tijdig geboekt (20 dagen voor aankomst; kies Happy tarief) kost dit 60 euro per nacht, parkeren 1 euro per 24 uur en gratis vervoer van en naar Zaventem is inbegrepen.

Nog voordeliger? Probeer het Formule1 (http://www.hotelformule1.com/gb/booking/hotels-list.shtml) hotel vanaf 47 euro per nacht. Ook hier parkeren voor 1 euro en gratis gebruik van de shuttlebus naar Zaventem.

Zelf bel ik altijd even voor ik boek om de afspraak over het parkeren te bevestigen. Vreemd genoeg vind je daar niets over op hun sites of in de boekingsbevestiging. Vervolgens bevestig ik zelf d.m.v. een mail met de afspraak en de naam van de medewerker die de toezegging deed.

dejo
25-06-10, 20:31
ik heb vanmorgen rechtstreeks op hen eigen site geboekt voor 45 euro en bevestigd gekregen dat ik kosteloos mag parkeren. taxi kost 25 euro.

fitnessmouse
11-10-10, 17:43
Bij het zoeken op vliegtickets vanaf Brussel, kom ik soms opties tegen waarbij er terug wordt gevlogen naar amsterdam, en dan het stuk Amsterdam - Brussel Midi met de trein.

Mag je dan in Amsterdam uitstappen en het stuk met de trein overslaan?:oops:

r.teeuwsen
11-10-10, 18:07
Zeker niet op de heenweg, terugweg kan het wel.....

fitnessmouse
11-10-10, 18:14
Moet men het gehele traject Brussel - Adam op de heenweg met de trein afleggen?

Wij wonen op het traject, kunnen we dan ook een stukje doen? (op de heenweg)

r.teeuwsen
11-10-10, 18:51
Nee, je moet starten op de plaats van je ticket. Daar volgens mij melden en dan wordt je ticket geldig gemaakt...

Lannie
20-11-10, 11:49
Wij vetrekken op 30 juni 2011 vanaf Brussel Aiport. De afgelopen dagen ben ik mij aan oriënteren geweest naar aan parkeerplaats voor 20 nachten. Wij zijn hier erg van geschrokken en dan voornamelijk van de prijs;

Enkele voorbeelden:
Parkeren op luchthaven P3 € 234.
Carhotel € 294.
Park, Sleep, Fly Van der Valk; € 224,00 + € 17,00 transferkosten, want we vertrekken om 7.30 uur en moeten 3 uur van te voren op het vliegveld zijn en dan rijdt er nog geen shuttlebusje.
Holiday Inn totaal: € 264,00 + € 20,00 taxikosten.
Etap overnachting € 65,00 + parkeren € 8,00 per nacht (x 20)
Formule1, geeft aan geen mogelijkheden voor parkeren hebben in tegenstelling tot eerdere berichten op dit forum.
We hebben nog wel de vraag uitstaan bij een 3-tal andere hotels, maar heb nog geen reactie ontvangen.

Ik zet de vraag hier toch nog maar een keer uit; wie heeft hierin nog andere suggesties, zodat het parkeren toch iets goedkoper kan en anderen hier ook hun voordeel mee kunnen behalen?

A.Hofman
20-11-10, 13:59
Misschien is reizen met de trein nog een optie? Er is een station bij het vliegveld.

Of een taxibus vanuit NL, of laten brengen en halen?

[verwijderd]
20-11-10, 16:51
Als ik het goed heb maakt ons mede forum lid Teleton altijd gebruik van het IBIS hotel om vanaf Brussel te vliegen, daar laat hij de auto dan achter voor een klein bedrag per dag. Misschien even op zijn blog's kijken of het daar beschreven staat.

Laatste blog is: http://tussenhaloweenenthanksgiving.blogspot.com/

En anders even op de site van IBIS kijken.

Teleton
20-11-10, 17:56
Klopt, tot nu betalen wij een euro per nacht en 59 euro voor de overnachting in een tweepersoonskamer. Maar.....wij reizen wel buiten het seizoen en resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor 2011.....

Zelf zou ik even naar het Ibis bellen. De parkeerregeling staat niet op hun site vermeld. Wij noteren de naam van de medewerker die ons de regeling telefonisch toezegt en bevestigen de afspraak per mail. Tot nu toe zijn we altijd zeer tevreden!

Lannie
20-11-10, 19:16
Ik heb meteen contact gezocht met Ibis en een e-mail terug ontvangen; een overnachting voor € 62,00 parkeren voor € 1,00 per nacht. De pendelbus naar het vliegveld rijdt pas vanaf 6:00 uur, daarom zullen wij heen gebruik maken van een taxi naar het vliegveld à 15 - 20 euro. Als we terugkomen kunnen wel wel gebruik maken van de gratis pendelbus.

We gaan zeker van dit aanbod gebruik maken. Dank jullie wel voor jullie input!

[verwijderd]
20-11-10, 22:06
Mooi dat we je hebben kunnen helpen, scheelt toch aanzienlijk.

Teleton heeft toch echt zijn goede gewoontes blijkt maar weer ;-).

sjanzen
01-02-11, 12:23
Een parking bij Zaventem waar wij goede ervaringen mee hebben:
http://www.parkingluchthavenzaventem.be
Ongeveer 50% goedkoper dan P3, dus dat is zeker de moeite waard.

Succes

Teleton
09-06-11, 14:15
Onrust bij de medewerkers van de bagage-afhandelingsbedrijven op Zaventem. Op 31 oktober verliest een grote speler zijn licentie wat vervelende gevolgen voor de medewerkers kan hebben. Een probaat middel om aandacht te krijgen is om de boel plat te gooien. Op 8 juni is de eerste 24 uursstaking uitgebroken. Volgens Het Nieuwsblad (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=JT3B6RRA)kon het wel eens een onrustige zomer worden. Vertrekkers vanuit Zaventem zijn gewaarschuwd......

Syllvia
09-06-11, 15:29
owjee, dan maar een schoon broekie in je handbagage....

theovg
09-06-11, 15:33
Op 17 Juni vliegen we van Brussel naar Lissabon hopen dat het dan weer over is.

Maarten-Annique
09-06-11, 20:18
Volgens mij is het weer even rustig...

http://www.brusselsairport.be/nl/alarm/16705/

AgnesB
08-01-12, 13:13
Wij vliegen op 1 augustus vanaf Brussel Zaventem. Wie heeft hiervoor tips voor het parkeren van de auto met een normale prijs voor 3 weken of weet iemand een hotelletje in de buurt waar je je auto die tijd kan laten staan?

flora44
08-01-12, 13:41
Bij van der Valk betalen wij (1 volwassen, 2 kids) 79 euro zonder en 99 euro met ontbijt, parkeren is 2 weken gratis (je auto staat in garage en wordt gewassen), voor een extra week betaal je 15 euro supplement

Lijkt me geen slechte deal!\\:D/

Teleton
08-01-12, 17:11
@flora44;Is dat niet het tarief dat alleen maar bij aankomst in het weekend geldt?
Van de VDV-site:
Deze prijs is niet gegarandeerd met aankomst op andere dagen dan vrijdag en zaterdag.

@ AgnesB Kijk ook eens bij Ibis, de prijzen zijn afhankelijk van seizoen, vertrekdag en bezettingsgraad. Betaal zelf 65 euro en 1 euro per dag voor parkeren.

pumi1000
08-01-12, 17:17
Dat is dan wel goedkoop bij vd Valk in Belgie!
Bij Schiphol is het een stuk duurder (auto mag dan wel tot 31 dagen gratis staan).

flora44
08-01-12, 19:41
Het slapen is idd van vrijdag op zaterdag,

Terug komen we op zondag, eigenlijk zouden we dan 30 euro extra moeten betalen , de 2e week extra parkeren is nl dan al ingegaan. Maar ze rekenen 15 euro.

Teleton
08-01-12, 20:42
Dat is dan wel goedkoop bij vd Valk in Belgie!
Je ziet dat er restricties zijn.....

pumi1000
09-01-12, 16:35
@Teleton

Ja dat zag ik. Bij Schiphol kost een park & fly arrangement voor een driepersoonskamer 145 euro (voor juli + wij zijn met drieën) - ontbijt komt er dan nog bij a 10 euro pp (5 euro kind). Auto mag dan wel 31 dagen geparkeerd worden.

AgnesB
12-01-12, 21:41
Bedankt voor jullie berichtjes. Heb inmiddels van der Valk airport brussel geboekt. Per kamer met 2 volwassenen 79 euro incl. 2 weken parkeren. Wij hebben 2 kamers en 4 weken parkeren. Niet slecht, lijkt mij.

Ta2 Gerrit
12-01-12, 21:58
Even voor mijn duidelijkheid; je hebt 2 kamers voor 1 nacht en mag dan 4 weken 1 auto gratis parkeren ?

AgnesB
14-01-12, 16:16
Ja klopt. Het is 2 weken parkeren per kamer per auto, maar omdat wij 2 kamers en 1 auto hebben wordt het parkeren bij elkaar opgeteld.

Teleton
14-01-12, 16:28
omdat wij 2 kamers en 1 auto hebben wordt het parkeren bij elkaar opgeteld. eh...en wat heb je daar precies aan?

Ebelix
14-01-12, 17:51
Wanneer je 4 weken weggaat de auto 4 weken gratis kan blijven staan ipv 2 weken gratis bij 1 kamer en dan moet je nog 2 weken bij betalen.

Teleton
25-01-12, 11:37
Eind Wordt onze eerste Brussel ervaring.

Firsttimer.....\\:D/. Hotel nodig? Nu laag vroegboektarief bij Ibis. 62 euro per kamer en 1 euro per nacht parkeerkosten.

wendy1
25-01-12, 15:01
Waar heb je dat gevonden?

jastsali
25-01-12, 19:44
Ton, prima tip .....en ik wilde meteen boeken, maar zie niet de mogelijkheid van 62,- + 1,- p/d voor parkeren. Wel een andere mogelijkheid voor 72,- incl 7 dgn parkeren en 9,- p/w voor elke volgende week. Moet ik die hebben, of zie ik wat over het hoofd.

Teleton
25-01-12, 21:00
Ton, prima tip .....en ik wilde meteen boeken, maar zie niet de mogelijkheid van 62,- + 1,- p/d voor parkeren. Wel een andere mogelijkheid voor 72,- incl 7 dgn parkeren en 9,- p/w voor elke volgende week. Moet ik die hebben, of zie ik wat over het hoofd.

Nee hoor, ik zie het nu ook! De site is gewijzigd (http://www.ibishotel.com/nl/booking/rates.shtml?packId=2248738335), heb van het weekend nog voor iemand gekeken. Wij boeken voor Happy Tarief 62 euro en parkeren voor 1 euro. We bellen naar hotel, vragen of dit kan en noteren de naam van de medewerker. vervolgens boeken we en bevestigen de parkeerafspraak per mail.

Maar het voor mij nieuwe tarief van 72 euro inclusief een week en daarna 9 euro per week voor parkeren is ook geen slechte deal, vind ik. Vergelijk hem wel even met vd Valk want die hebben (soms) een tarief van 79 euro, twee weken gratis parkeren en daarna een tientje per dag. Dit parkeertarief schijnt onderhandelbaar te zijn, om een paar extra dagen doet men soms niet moeilijk.

@ wendy 1, klik op de link!

Njit
25-01-12, 21:23
Linkje doet het niet meer. De koekjes zijn opgegeten denk ik..

flora44
25-01-12, 21:25
@Teleton:

Elke week extra is 15 euro, en over 1 extra dag doen ze niet moeilijk

Ta2 Gerrit
25-01-12, 23:33
Vergelijk hem wel even met vd Valk want die hebben (soms) een tarief van 79 euro, twee weken gratis parkeren en daarna een tientje per dag. Dit parkeertarief schijnt onderhandelbaar te zijn, om een paar extra dagen doet men soms niet moeilijk.

Dat tarief is alleen als je in het weekend vertrekt. Voor €10,- p/p meer heb je ook een uitstekend ontbijtje erbij, en bij langer dan 7 dagen parkeren wordt de autombiel nog gewassen ook !
Voor ons een goede reden om het in Oktober maar eens te ondervinden \\:D/

Teleton
26-01-12, 09:28
Nog eens proberen: Voor wendy1 uit de koekdoos de link naar de site van Ibis Brussel (http://www.ibishotel.com/nl/hotel-1090-ibis-brussels-airport/index.shtml)

jastsali
26-01-12, 11:30
We bellen naar hotel, vragen of dit kan en noteren de naam van de medewerker. vervolgens boeken we en bevestigen de parkeerafspraak per mail.
Gebeld en geboekt voor 72 incl 7 dagen p/w parkeren en 2e week parkeren voor 9,- en 2 dagen extra naar rato van deze 9,-. Binnen 5 minuten de bevestiging in de mail. De 2e hotelkamer met het actietarief is een onlineaanbieding en deze geboekt via de digitale snelweg. All set.
Teleton, nogmaals dank!

Overigens heeft NH hotels ook een mooi aanbod, incl ontbijt zie hier:
http://www.nh-hotels.com/park_sleep_fly/index.html?idpromo=103900

wendy1
27-01-12, 09:04
Voor ons komt NH met 88 euro incl. ontbijt en parkeren het voordeligste uit. V.d. Valk kost 99 euro incl. ontbijt (en 79 ex ontbijt), maar dan wassen ze wel je auto:-P

Iemand ervaring met NH en VD Valk?

Ta2 Gerrit
27-01-12, 10:46
Nog niet, maar in Oktober wel :-) Maar als vdV minimaal net zo is als die bij Schiphol, ben ik nu al tevreden.
En dan wordt de auto nog gewassen ook. Dat doen we vanaf nu dus zelf niet meer :lol:

Ebelix
27-01-12, 11:25
Van de Valk is goed. Afgelopen november gebruik van gemaakt. Goede kamers en een parkeergarage waar je de auto kan parkeren. Hij staat dus altijd overdekt. Van het ontbijt helaas geen gebruik gemaakt.

Roomservice is alleen 's avonds en niet overdag of te gebruiken voor het ontbijt.

Wel ervaring met NH op andere locaties dan Brussel en dat is ook altijd goed.

Frans45
27-01-12, 22:58
Na 2 en een half jaar dagelijks dit forum te hebben doorgelezen valt mij op dat het laatste jaar er steeds meer floridagangers vertrekken vanaf Brussel-Zaventum.
Dit komt m.i. door de fervente florida fanaten die de echte koopjes voor ons ontdekken, mijn dank daarvoor.
23 maart vertrekken wij ook eens een keer van Brussel naar Miami en vandaaruit
naar Las Vegas en daar vandaar weer terug naar Brussel.
Het heeft ons t.o.v. Amsterdam ruim €450,00 uitgespaard ( 2 pers ).

Vrijdag 22 maart heb ik een overnachting geboekt bij het van der Valk hotel
kosten € 49,50 incl ontbijt\\:D/ en 14 dagen gratis parkeerplaats incl schoonmaken van onze auto.

Zaterdagochtend om 09:30 uur take off naar miami via Barcelona om op 12 april weer teug te komen in de middag.

Let wel op dat op hotelkamer prijs nog wel € 6,00 belasting betaald moet worden

Frans 45

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik 50% korting krijg omdat ik nog steeds bij v/d Valk op oproepbasis achter balie zit om mensen in en uit te checken.:roll:

randje35
19-02-12, 16:05
Wij vertrekken Vrijdag 6 Juli van Brussel naar Miami, is BRU nu altijd Zaventem?
Ben echt bang dat we straks ergens verkeerd staan haha
Nu kunnen we ook een parkeerplaats bespreken op interparking.be op P3.
Dat kost 99 euro voor 3weken daar staan. Nu reserveren bij terug komst pas betalen?
Wij vertrekken die dag gewoon van huis en nemen geen overnachting in Belgie.
Dus dat word vroeg uit de veren want we vertrekken om 9.55 ri Heathrow.

Teleton
19-02-12, 16:12
Wij vertrekken die dag gewoon van huis en nemen geen overnachting in Belgie.
Dus dat word vroeg uit de veren want we vertrekken om 9.55 ri Heathrow.

Zou ik nog eens over nadenken. Je rijdt maar niet zo maar naar Zaventem! Ook niet als je heel vroeg vertrekt. Hou rekening met behoorlijke files, zelfs als je over de A4 naar Antwerpen gaat.

Ik weet natuurlijk niet waarom je niet overnacht, maar een overnachting van 5 op 6 juli in het Ibis kost 102 euro, parkeerkosten zijn daarna 1 euro per nacht. Ik zou het wel weten........overnachten; iets duurder, veel beter.

randje35
19-02-12, 16:17
Hoi Teleton,

Wij zouden niet overnachten omdat mijn man Donderdagavond nog moet werken tot half 10.
Maar ik krijg nu al een beetje kriebels om misschien toch maar een dag eerder die kant op te gaan, moet er toch niet aan denken om achteraan de file terecht te komen.:cry:
En klopt het dat BRU gewoon Zaventem is??
Bedankt weer zover

gonniegans
19-02-12, 16:24
Wij hebben dezelfde vlucht maar dan op 13 juli. Wij overnachten bij Vd Valk voor € 79 incl parkeren. Dus goedkoper dan bij Interparking incl overnachting.

Je moet Vd Valk gewoon even mailen want de prijzen op hun site zijn veel hoger voor data in juli. Toen ik mailde kwamen ze met het aanbod van € 79 (excl ontbijt)

En BRU is Zaventem.

pumi1000
19-02-12, 16:32
Wij vertrekken dan niet vanuit België, maar vanaf Schiphol. Toch hebben we ook besloten om daar te overnachten. Wij gaan op maandagmorgen en je weet het nooit hoe het op de weg is. Dan ben ik liever al daar.

randje35
19-02-12, 16:38
En BRU is Zaventem.

Oh haha gelukkig !!
Ben al aan het zoekn voor een overnachting mijn man kan toch eerder weg van het werk en ik enmijn dochter waren al vrij \\:D/

Bedankt allemaal weer!!

Teleton
19-02-12, 16:48
Ben al aan het zoekn voor een overnachting Helemaal opgelucht........;-).

randje35
19-02-12, 16:58
Helemaal opgelucht........;-).

Haha ik hoorde de bezorgdheid al in je stem ....

Ik heb Ibis net gemaild want kon op die site geen wijs worden over dat parkeren[-(.
Overigens zat vd Valk alvol op onze datum.
Maar dat zal vast goed komen.

Teleton
19-02-12, 17:13
Misschien helpt dit, de voorwaarden zijn iets anders dan ik noemde maar het blijft een goeie aanbieding. Je betaalt 102 euro voor het Park, Fly on holiday arrangement:


Verkoopsvoorwaarden van het tarief

http://www.ibishotel.com/imagerie/commun/minilogo_IBI.png IBIS Brussels Airport Park & Fly on holiday Standard-kamer met 1 tweepersoonsbed
Annuleringsvoorwaarden : Geen annuleringskosten voor 16:00(lokale tijd) op de dag van aankomst. Hierna de 1e nacht wordt gefactureerd. Aankomsttijd : Check-in tijd 12:00 Vertrektijd : De kamer dient uiterlijk om 12:00 uur te zijn verlaten. Kinderregeling : Geen speciale voorwaarden voor kinderen. Inclusief in Package : Dit speciale tarief en de aanbieding voor het parkeren gelden alleen op vertoon van uw reisdocumenten van een arrangementreservering (vlucht en hotel). Zeven dagen parkeren is in de prijs inbegrepen. Er zal 9EUR worden aangerekend voor elke extra week. Garantievoorwaarden : Tenzij anders aangegeven moet voor alle reserveringen een creditcard worden opgegeven die bij aanvang van het verblijf geldig is. Vereiste officiële documenten : Dit speciale tarief en de aanbieding voor parkeren gelden alleen op vertoon van uw reisdocumenten waaruit de arrangementreservering blijkt (vlucht en hotel).

randje35
19-02-12, 17:16
Oh dit is hellemaal geweldig !!
Dus 102 euro incl 1 week auto parkeren daarna 9 euro per week per auto!!
Een totall van 120 euro per kamer.
Mooi dat word boeken

Teleton.... wederom bedankt.

randje35
20-02-12, 21:12
Gisteravond toch nog ff 3 kamers geboekt incl parkeren 120 euro per kamer,
geeft wel een geruststellend gevoel moet ik zeggen.
Donderdag op het gemak naar Brussel, en Vrijdagochtend uitgeslapen naar het vliegveld.;)

betsydijkstra
11-06-12, 13:25
Mooie prijzen vanuit Brussel naar Miami met United via Philadelphia (tussenstop van ong. 2 uur), vertrek 4 of 5 juli € 656 p.p.
Voor wie nog op zoek is naar goedkope tickets (zoals ik :-)) via Skyscanner
http://www.skyscanner.nl/vluchten/brus/mia/120705/120723/vliegtarieven-van-brussel-naar-miami-internationaal-in-juli-2012.html

aggie
11-06-12, 18:45
Dan zou ik maar snel boeken, lijkt me een heel goede prijs voor deze datums!!

verbeek
11-06-12, 18:52
Philadelphia is dit niet via US Airways?
Vliegen wij ook mee in oktober.
Ik zal site IBIS hotels eens nazien maar als ik me niet vergis kan je na een overnachting je auto laten staan voor 1 euro per dag.

jarjarbinks
11-06-12, 19:46
Vliegen wij ook vanaf, volgens mij op dit moment de goedkoopste luchthaven om vanaf te vertrekken (voor NL, DE of BE).

cindy74
13-06-12, 20:13
Bij mij is dit brussel maar dan op miami .

johnvbingrid
14-06-12, 12:49
Wij vliegen op 4 juli vanaf Brussel. ik zie een hoop berichten over goedkoop overnachten in Brussel maar ik kom nergen goedkoper uit dan parkeren op P3.

Lees ik het nu echt verkeerd of komt het door het feit dat ik 2 kamers moet huren voor ons gezin van 4 mensen.

Wie heeft een tip aub?

cindy74
14-06-12, 12:51
Wij hebben per kamer 99 euro betaald bij van der valk , auto mag 14 dagen gratis blijven staan en ze brengen je naar en van de luchthaven . Maar wij waren met twee mail hun eens voor een kamer met 4

rolandino
14-06-12, 14:56
Over het algemeen ben je ook niet echt goedkoper uit, maar is het vooral de rust die het overnachten je geeft. Je bespaard je de vroege rit, en kunt redelijke uitgerust het vliegtuig in stappen.

Zoals Cindy zegt vraag om een vier persoonskamer, dat bespaard je al zo een aantal euro.

Teleton
14-06-12, 17:29
Wie heeft een tip aub? Je moet natuurlijk wel kijken wie er in welke periode reist, als er voor lage prijzen wordt geboekt. In het vakantieseizoen liggen de prijzen voor hotels nu eenmaal hoger dan in, pakweg november, wanneer wij voor 59 euro overnachten. Verder levert vroeg boeken in de regel voordeel op. Als je drie weken voor vertrek boekt, ben je de sigaar. Ook in het laagseizoen!

Voor het naastgelegen Etap hotel (Ibis budget) (http://www.etaphotel.com/gb/booking/rates.shtml?packId=21199858384) kan je in die periode nog kamers voor 59 euro huren. Je kunt even bellen naar Accord, de moedermaatschappij, om te vragen op er ook PSF-tarieven zijn. Ze staan niet op de site.

Anders huur je een Ibiskamer PSF (99) en een Ibis budget( 59) dan ben je echt niet duur uit voor die periode. Je reis met dezelfde shuttle bus van en naar Zaventem.

@ verbeek De parkeerregeling is al geruime tijd gewijzigd bij Ibis. Het blijft een koopje, maar 1 euro per dag kennen ze niet meer.

Inclusief in Package Park Sleep Fly it speciale tarief en de aanbieding voor het parkeren gelden alleen op vertoon van uw reisdocumenten van een arrangementreservering (vlucht en hotel). Zeven dagen parkeren is in de prijs inbegrepen. Er zal 9 EUR worden aangerekend voor elke extra week.

verbeek
14-06-12, 18:52
Bedankt voor de info ivm Ibis parking 1 euro.
Wij wonen aan de kust en zullen misschien ook overnachten in een accord hotel of nemen de trein.
Is een ritje van beetje meer dan één uur maar onze vlucht gaat in oktober om 10h45.
Anders moeten wij heel vroeg vertrekken want na 06h00 is het al behoorlijk druk op de ring rond Brussel.

cindy74
14-06-12, 22:12
Wij hebben het vooral gedaan om de rust wij vertrokken juist na de paasvakantie en dan kan het wel eens druk zijn. Ook telden wij de parking erbij en het ontbijt als je dat op zaventem moet doen ben je ook veel geld kwijt .

gonniegans
14-06-12, 22:49
@johnvbingrid;
Wij hebben bij vd Valk 2 kamers geboekt voor 12 juli voor € 79 per kamer. Onze auto mag dan 3 weken gratis blijven staan. Dit is goedkoper dan 3 weken parkeerkosten en daarbij geeft het meer rust en zekerheid. Onze vlucht vertrekt al om 10 uur 's ochtends.

cindy74
14-06-12, 23:01
Ben je zeker in brussel bij van der valk is het twee weken gratis en erna elke week vijftien euro . Kijk

Excl. ontbijt

Dit arrangement is inclusief:
1x overnachting
2 weken gratis parking, elke extra begonnen week kost € 15,-
Shuttle van en naar het vliegveld (binnen dienstregeling)
Gratis carwash terwijl u weg bent (bij parkeren langer dan een week)
Prijs per persoon: € 39,50
Voor het Park, Sleep & Fly Arrangement zonder ontbijt is de eenpersoonstoeslag € 40,-. Deze prijs is niet gegarandeerd met aankomst op andere dagen dan vrijdag en zaterdag.
Toon voorwaarden
Direct boeken

gonniegans
16-06-12, 00:31
Ja klopt maar wij boeken 2 kamers he (reizen als gezin met 2 jonge kids). Normaal heb je per kamer recht op 1 periode van 2 weken gratis parkeren. Dus met 2 kamers 2 x 2 weken. We komen met 1 auto dus heb ik gevraagd of we de auto 3 weken gratis konden laten staan en dat was geen probleem.

belg
16-06-12, 21:01
Vorige maand overnacht in van der valk in diegem, auto laten staan van 13mei t/m 28mei en nog gratis gekuist ook (was wel niet echt deftig). 99euro met ontbijt voor 2 personen.
Nog wel een paar euro taksen, ik dacht totaal 105 €

johnvbingrid
23-06-12, 21:02
Heeft me heel wat tijd gekost maar pas net ontdekt:
heel recente goedlope P-gelegenheid op Brussel: Interparking. Max 55 euri voor 28 dagen!!

Meteen maar ff geboekt.

Teleton
24-06-12, 12:28
heel recente goedlope P-gelegenheid op Brussel: Interparking. Max 55 euri voor 28 dagen!!

Mooie deal. Toch geldt die kennelijk niet voor iedere periode, vanaf oktober 2012 geldt een andere prijs. En dan is SPF in Ibis in sommige gevallen weer aantrekkelijker. Bij dit tarief is de eerste week parkeren inbegrepen, daarna betaal je 9 euro per week.

http://img804.imageshack.us/img804/310/brusselparking.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/804/brusselparking.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img265.imageshack.us/img265/9469/brusselpsfibis.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/265/brusselpsfibis.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

moonlight91
17-07-12, 16:41
ik ben (natuurlijk) weeral tickets aan het kijken ...
nu vind ik op dit moment de aankomsttijden vanuit amsterdam (klm/delta) in miami of orlando niet echt interessant voor ons
vanuit brussel is het een stuk beter vind ik,,
nu vond ik heen bru /atl/mia en de terugvlucht mco/atl/ams/bru...
aangezien we toch in het schone zeeuwse wonen,is brussel erg dichtbij dus ideaal voor vertrek
maar gezien de tijd tussen ams aankomst en aankomst bru,op de terugreis kan ik met de auto lang en breed terug thuis op de bank zitten
dus de vraag worden de koffers op MCO gelijk door gelabelt naar brussel of moet ik in amsterdam ze nog van de band halen
zodat ik de allerlaatste vlucht kan skippen

ps heb ook andere maatschappyen vergeleken maar ook nog niets gevonden qua perfecte vluchttijden/kosten voor ons

ttubbie
17-07-12, 17:24
Volgens mij kan je nooit vragen aan de incheckmensen in Amerika om de koffer naar Amsterdam te laten labelen en dus de vlucht naar Brussel niet te nemen. In de huidige tijd met al die controles zullen ze dat zeker weigeren. Enig alternatief zou zijn om daar bij vertrek de vlucht te laten omboeken, maar dat zal volgens mij kosten met zich brengen. Maar als je dan toch uit Brussel vertrekt, waarom ga je niet gewoon terug via Brussel ? Je hoeft toch niet via Amsterdam naar Brussel te vliegen ? Er zijn ook directe vluchten vanuit ATL naar Brussel hoor.

theovg
17-07-12, 18:03
Weet je zeker dat je met het vliegtuig van AMS naar BRU gaat en niet de trein .
Zo komen wij ook in Oktober ook terug en moeten naar Rotterdam maar nemen natuurlijk niet de trein van Schiphol naar Brussel.[kan overigens alleen op de terugweg als je op de heenweg met de trein naar BRU naar AMS gaat moet je ook met de trein]

Teleton
17-07-12, 18:24
Maar als je dan toch uit Brussel vertrekt, waarom ga je niet gewoon terug via Brussel ? Gokje: Waarschijnlijk is deze route voor een aantrekkelijk tarief te koop. Ik zou anders ook niet weten waarom iemand hiervoor zou kiezen, tenzij je heel graag een rondje boven Nederland vliegt, natuurlijk.....

petrajessy
17-07-12, 19:10
Vorig jaar zag ik deze tickets ook met de laatste rit ams-brussel per trein. Dat houdt in dat je in AMS je koffers haalt en dan per trien naar Brussel kan. Ik zou even goed kijken (het was toen een aanbieding van KLM) want die laatste treinrit kun je wel skippen denk ik maar een laatste vlucht helaas niet.

jarjarbinks
17-07-12, 19:25
Wij gaan volgende week ook vanaf Brussel naar Miami (via Atlanta). Terug vliegen we via Atlanta naar Amsterdam en dan naar Brussel.
het laatste stuk is van Amsterdam naar Brussel is met vlucht KL1721, een Fokker 70. Dus wel degelijk met een vliegtuig en niet de trein.

moonlight91
17-07-12, 19:28
het gaat om per vliegtuig naar brussel niet per trein
dat hebben we 1 x gedaan schiphol/antwerpen en dat bevalt helemaal niet !!
we willen graag via brussel vliegen omdat we daar een uur vandaan wonen
en van amsterdam 2 1/2uur
die vlucht is dus ideaal, maar de terug vluchten mco /brussel zijn niet echt je van het,voor ons
de vlucht mco amsterdam wel
alleen de vlucht ams/bru vertrekt pas rond 17.00 (das dus 4 uur op schiphol)
dan 45 min. vliegen en een uur naar huis rijden

dus vandaar dat ik dan eigenlijk brussel/miami heen en mco/ams terug en dan de vlucht brussel laten liggen
maar als mijn koffers doorgelabelt worden dan gaat dat niet

in het geval van de trein is het idd koffers ophalen in amsterdam, maar dat betreft deze keer niet
want dat boek ik zo zoiezo niet meer, ondanks de aantrekkelijke prijzen

*jarjarbink het betreft dus de zelfde vlucht .....alleen later in het jaar

ttubbie
17-07-12, 20:24
Waarom boek je niet gewoon Brussel-Orlando en terug Orlando-Amsterdam ? Ik weet niet wanneer jullie gaan, maar ik keek net gewoon voor de lol eens op Connections.be en een retourvlucht in oktober met Aer Lingus met vertrek uit Brussel en terug naar Amsterdam is zelfs goedkoper dan een gewone retour naar Brussel !

<<Mods.; het is niet de bedoeling, en volgens de huisregels (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?6406-Snelcursus-Quoten) ook niet toegestaan, om iedere vraag met een quote (citaat) te beantwoorden, als de vraag er direct boven staat.Zou je dit misschien in acht willen nemen ?>>

jarjarbinks
17-07-12, 20:35
Tja dan zou je de reis moeten boeken van bru-mco en terug mco-ams. Dat kan je bij bijna elke operator of reiswinkel op internet regelen. Gewoon ingeven bij bv. DELTA, BA, Lufthansa of Vliegwinkel, Expedia, Budgetair etc.

Zou geen enkel probleem moeten zijn.

Een reden om vanaf BRU te vertrekken en aan te komen zijn de prijzen. De prijzen in AMS zijn nu zeker duurder dan BRU ook DUS is veel duurder dan BRU. Ga je dan bv. met 4 personen zoals wij lopen die prijsverschillen aardig op. Dan vinden we via BRU echt niet erg. Gelukkig wonen we dichterbij BRU dan bij AMS dus voor ons nog een voordeel. Maar ook al was dat niet zo de prijs is toch wel zeer aantrekkelijk.

moonlight91
17-07-12, 22:35
Heb dat geprobeerd te boeken bru/mia mco/ams, maar krijg op klm.com
Een foutmelding , omdat de vertrek en aankomst niet overeen komen
afgelopen vakantie moesten de tickets omgeboekt worden
En toen heb ik ook vertrek brussel gevraagd en terug amsterdam
En dat kon niet zeiden ze bij klm
De vertrek en aankomst moet bij een retourticket overeenkomen
Zeiden ze
Maar kan nog wel eens de klantenservice bellen
Zal ook connections.be tjekken

rolandino
17-07-12, 23:43
Probeer anders eens de multi-city optie. Tevens kun je kijken bij één van de vergelijkingssites. O.a. op Kayak komt zelf met advies voor verschillende aan- en vertrek plaatsen. Bijvoorbeeld heen vanaf BRU en terug op AMS.

ttubbie
18-07-12, 00:44
Je gaat je toch niet beperken to klm.com ? Die zijn heus niet altijd de goedkoopste hoor. En vrijwel alle ticketverkoopsites laten je toe om op een andere plaats te vertrekken dan je retourbestemming.

moonlight91
18-07-12, 11:00
afgelopen vier reizen ,kwamen qua prijs ,reistijd en overstap het fijnste uit bij KLM
we reizen met een kind, dus betaal liever 50 tot 100 euro meer per ticket (hoef ook niet de hoofdprijs natuurlijk) dan dan ik 2 keer overstap,
ik tussen 2 vliegvelden moet reizen voor overstap,of dat ik s`morgens al heel vroeg moet vertrekken,en wil graag zo beperkte mogelijke reistijd
dus ja, ik val toch elke keer terug op de KLM,die` HAD` de fijnste aansluitingen en vertrek tijden
maar sinds ze vorig jaar aan het wijzigen zijn geweest vind ik het minder
heb gisteravond een optie gevonden.... dat zou heen en terug via brussel zijn,zonder een overstap ams

maar om terug te komen op mijn allereerste vraag(wat ik toch nog wel wil weten,omdat dit een ideale vlucht is)
worden op MCO mijn koffers naar brussel doorgelabeld of moeten ze in ams nog opgehaald net zoals bij de treinreis
zodat ik de allerlaatste vlucht ams/bru kan laten vallen

corrus
18-07-12, 11:08
Deze worden doorgelabled tot aan de eindbestemming.

jarjarbinks
18-07-12, 23:13
Ook ik kan geen vluchten vinden van KLM BRU-MCO MCO-AMS. Wel van veel andere maatschappijen die ook ieder maar 1 overstap hebben en ook met gunstige tijden.
Kijk maar eens op vliegwinkel, budgetair, expedia etc. Bv. BA en Lufthansa, maar ook US Airways.

Hanz
26-08-12, 14:33
Iemand ervaring met Discount parking in Brussel. Ik kan daar parkeren voor €78 voor 12 dagen; lijkt redelijk goedkoop. En aangezien ik pas om 11.00 uur vlieg is een overnachting niet echt nodig.

gonniegans
26-08-12, 16:12
Geen ervaring mee, maar wat is wijsheid... een overnachting incl parking bij Van der Valk kost € 79. Kan je rustig 's ochtends met de shuttlebus naar het vliegveld, geen stress over mogelijke files of ongelukken onderweg. Al woon jij wel dichterbij Brussel dan ik. Wij hebben dit in juli gedaan en beviel supergoed.

cindy74
26-08-12, 17:28
Yep inderdaad wij hebben ook in van der valk geslapen wel voor 99 euro inclusief ontbijt ( dit is in zaventem zelf veel duurder ) en onze auto stond in de ondrgrondse garage en werd gewassen .

Fleurida
26-08-12, 23:53
Wij gaan dit ook doen voor € 99.00, lekker slapen, op ons gemak ontbijten en dan met de shuttlebus. En dat hij gewassen wordt is een leuke extra:-)

looney
28-08-12, 15:31
Wij betaalden 51 euro voor 19 dagen (juli/augustus) en ons goed meegevallen. Continue bewaking op de parking aanwezig en snelle busverbinding van parking naar luchthaven.

pbl
02-09-12, 13:03
Die 99 euro overnachtingsprijs, is dat per kamer of per persoon ? Wij gaan met 2 volwassenen en2 kids (10 en 6).

Fleurida
02-09-12, 22:15
Dat was voor een 2 persoons kamer. Voor het plaatsen van een extra bed betaal je € 25.00.

diver99
02-09-12, 23:32
ook 19 dagen gestaan voor 51 euro. Moet er wel bij vermelden dat het een tijdelijke aanbieding is. Verder met de bus ben je zo naar het vliegveld en weer terug. Wat mij betreft een aanrader

Kvanderdonk
06-09-12, 12:15
Heeft iemand als een het sleep/park/fly arrangement bij Van der Valk Brussel gedaan met een gezin (2 volw, 2 kinderen)? Hebben ze 4 pers kamers? Of moet je 2 kamers boeken? Op hun website is dat niet erg duidelijk. (kan natuurlijk een mailtje sturen, maar misschien is hier iemand met ervaring)

groet,
Karin

Alex
08-09-12, 00:24
Hi Karin, wij hebben vorig jaar een kamer ( " suite " ) obv park/sleep/fly arrangement geboekt. Kamer groot genoeg voor 2 volwassenen en 3 kids. ( toen 15, 12 en 9 )

Kvanderdonk
08-09-12, 09:57
Dank je. Dat vergroot onze mogelijkheden.
groet,
Karin

LotRod
20-09-12, 13:07
<<Discussie verplaatst vanuit Vliegtickets-onderwerp>>

d.d.:10-09-2012
Periode : 26 April t/m 13 Mei 2013
Route: Brussel - Manchester - Orlando
Orlando- Londen- Amsterdam

We moeten alleen nog bekijken hoe we vanuit AMS (ja SPL ligt letterlijk naast de deur) naar BRU gaan. Auto huren, trein, enkeltje vliegen, overnachten etc etc. Maar daar hebben we nog even de tijd voor.
Mocht er iemand fantastische suggesties hebben....ik sta er voor open.

Ebelix
20-09-12, 13:26
Mooie prijs voor die periode. Mijn advies is om met de trein te gaan en vanaf het station een taxi te nemen naar de luchthaven of het hotel de avond ervoor. Anders wellicht een goede prijs maken voor een taxi of een kennis lief aankijken of hij jullie wegbrengt.

julieke
20-09-12, 14:53
Je kan in Brussel overnachten. Er zijn verschillende budgetvriendelijke hotels. Je kan er ook je auto laten staan.
Wij hebben afgelopen vakantie is hotel Etap overnacht. 2 weken de auto laten staan en wij moesten 69 euro parkeergeld betalen. De overnachting was 60 euro per nacht, per kamer.
Geen echte luxe maar wel heel erg proper! Prima om alleen te overnachten.
's morgens brengt de hotelshuttle je naar de luchthaven, ook dat was prima verlopen.

Teleton
20-09-12, 16:38
Prima om alleen te overnachten.
Het naastgelegen Ibishotel biedt misschien nog een betere optie. Afhankelijk van het moment van boeken, de vertrekdag en de periode van het jaar overnacht je daar voor 82 euro, inclusief 7 dagen parkeren. Voor iedere volgende week wordt 9 euro parkeerkosten in rekeninggebracht. Het verdient dus aanbeveling om voor je boekt, een prijsvergelijking te maken.

Sterker nog, omdat wij niet gebonden zijn aan vakanties of werkgevers, vergelijken wij de hotelprijs nog voor we vliegtickets boeken. Hiermee kan fors worden bespaard. De prijs van hotelkamers bij Ibis varieert tussen de 59 en 129 euro per nacht.

LotRod
24-09-12, 16:45
Wij vliegen de 26 april om 10:00 uur, dus eigenlijk willen we wel overnachten in Brussels.

Ons idee is om een auto te huren, donderdag 25-04 naar een hotel te rijden, auto in te leveren en dan de volgende ochtend met een shuttlebus naar het vliegveld te gaan.
Wij hebben dit nog niet eerder gedaan, en ben erg benieuwd hoe de ervaringen zijn van mensen die dit wel al eens hebben gedaan.

De auto huren is omdat we wel terugvliegen op AMS, dus dan zouden we de auto weer op moeten gaan halen in BRU. Dat lijkt mij wat onhandig.
Heeft iemand een idee waar precies de Sixt retour zit? En is er makkelijk een verbinding naar bv het Ibis?

Of heeft iemand een veel slimmere oplossing?

Njit
24-09-12, 16:56
Zie http://www.sixt.be/huurautos/belgie/zaventem/brussel-airport .
Adres is:

Arrival Hall
1930 Zaventem

Ebelix
24-09-12, 18:20
Ik weet niet waar je woont maar misschien is er wel een taxishuttle service naar Zaventem.

Hoe kom je van Amsterdam naar huis?

LotRod
25-09-12, 16:02
Njit, dank je voor het Sixt adres.

Ebelix, wij wonen in hoofddorp, dus we gaan met een taxi of iemand haalt ons op als we aankomen.
Maar ik zit wel een beetje met dat hotel in mn maag.
vd valk heeft geen Sleep, fly &park voor die avond en alle andere hotel (Ibis, Etappe, Mercure) bieden alleen maar kamer van over de €200.
er schijnt precies die week een beurs te zijn in Brussel.

Ik ben ook gewoon helemaal niet bekend in de buurt van Brussel, weet ook niet wat ver en niet ver is.
ben bijna in staat om er hen te rijden en ter plekke alles al te reserveren voor volgens jaar ahahhah

Teleton
25-09-12, 16:13
.

alle andere hotel (Ibis, Etappe, Mercure) bieden alleen maar kamer van over de €200.
er schijnt precies die week een beurs te zijn in Brussel.
Waar zoek je dan? Zo maar even een poging gewaagd: http://imageshack.us/a/img840/3510/ibis25april.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/840/ibis25april.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

LotRod
25-09-12, 16:21
Ik heb gekeken op de websites van de aanbieders zelf. En van Ibis brussel Airport zelf een mail ontvangen dat ze de kamer aanbieden voor €286 (2 volw. + 1k) en de een tweede kamer (2x volw.) erbij zou uitkomen op een totaal bedrag van €692.
Nou, dan is het voordeel om vanuit Brussel te vliegen wel redelijk snel weg.

of er zijn mega goede site waar ik moet gaan snuffelen?

Teleton
25-09-12, 16:25
Google is je vriend hoor. Ik heb gewoon maar wat aangeklikt: eurobookings.com. Succes!

Ebelix
25-09-12, 18:20
Ebelix, wij wonen in hoofddorp, dus we gaan met een taxi of iemand haalt ons op als we aankomen.
Maar ik zit wel een beetje met dat hotel in mn maag.
vd valk heeft geen Sleep, fly &park voor die avond en alle andere hotel (Ibis, Etappe, Mercure) bieden alleen maar kamer van over de €200.
er schijnt precies die week een beurs te zijn in Brussel.

Ik ben ook gewoon helemaal niet bekend in de buurt van Brussel, weet ook niet wat ver en niet ver is.
ben bijna in staat om er hen te rijden en ter plekke alles al te reserveren voor volgens jaar ahahhah

Google Earth is je vriend om te zien hoe ver alles is van de luchthaven. In jullie geval zou ik aanraden om te kijken hoeveel het kost om met een taxi te gaan. Wellicht kan je een leuk prijsje afspreken. Een tweede alternatief is om een auto te huren en daarmee naar Brussel te rijden. Beide opties voor op de ochtend van vertrek naar Brussel te rijden. Niet ideaal maar wellicht wel kosten efficient.

Indien Brussel vol is kan je ook nog kijken of er nog een schapelijk geprijsd hotel te vinden is in Antwerpen of Mechelen. Vanuit die plaatsen zijn er vast wel aanbiedingen om met een taxi naar Zaventem te gaan. Mechelen is zo'n 15 tot 20km van Zaventem en Antwerpen 30 - 35 km.

Succes

LotRod
01-10-12, 17:14
We hebben een hotel geboekt! Via een supersite! Hotelspecials.nl
We hebben 2 kamers voor €138 samen, incl ontbijt.

Teleton
01-10-12, 17:45
En welk hotel is het dan geworden? Campanille toch niet, hoop ik....

LotRod
02-10-12, 12:23
Hi Teleton,
Nee het is Alliance Hotel Brussels Expo geworden.

Dank jullie wel voor het meedenken en meezoeken.

Teleton
02-10-12, 16:35
Hm..niet echt een airporthotel....je moet dan met de taxi nog een flink stukje over de grote ring. Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermeestraks in april.

verbeek
02-10-12, 19:40
ik spreek uit ervaring.Op werkdagen voor 06h00 de ring voorbij of je staat in de file.

Teleton
02-10-12, 20:01
Ik weet het ook. En ze moeten om 7:00 uur op Zaventem zijn, hun vlucht vertrekt om 10:00 uur. Het hotel is dus niet ideaal, de taxichauffeur schuift vast wel geduldig aan op de ring..... Maar misschien valt het mee, daarom ben ik benieuwd naar hun ervaringen.

Voor nieuwe boekers vanuit Brussel zeg ik het nog maar eens: Kijk voor je de vliegtickets boekt altijd eerst goed naar de bijkomende kosten van parkeren en overnachten. Met een beetje pech ben je immers het voordeel van vliegtickets al weer kwijt. Zonder files zijn wij zelf binnen drie kwartier rijden op Zaventem maar wij durven het risico om 's morgens te rijden niet te nemen. Persoonlijk denk ik dat uitwijken naar randgemeentes voor een overnachting ook weinig uithaalt; de E 19 en de beide ringen staan gewoon tussen 6 en 9 uur vast op werkdagen. Wil je stressvrij vertrekken, boek dan zo vroeg mogelijk een airport hotel met shuttlebus.

LotRod
05-10-12, 11:41
Ik ben ook benieuwd, gaat vast goedkomen. En anders gaan we iets eerder weg uit het hotel.
De taxi hadden wij al opgenomen in de begroting.
Zelfs nu met rit naar het hotel, het hotel, en taxi naar Zaventem zijn wij flink goedkoper p.p. uit dan vliegen vanaf Schiphol.
Als we een airporthotel namen, kwamen wij niet onder de €120 per kamer. Er blijkt dat weekend ook een groete conference in Brussel te zijn.
Dus een hotel iets verder weg en dan een taxi naar Zaventem kwam ruim voordeliger uit. En de file, ja ach, die hebben we hier in de omgeving ook áltijd, dus die zijn we gewend.

En voor mijn gevoel begint de vakantie gewoon al een dag eerder!

Esther2013
12-10-12, 00:29
Wij hebben al diverse malen in vd Valk Brussel overnacht als we vliegen vanaf Zaventem:
euro 99 voor 1 overnachting, incl ontbijt (euro 89 excl ontbijt), incl. parkeren, incl WiFi, incl. shuttlebus naar luchthaven en als je je autosleutels achterlaat, staat je auto gewassen op de parking op je te wachten bij terugkomst!!
De kamers zijn onlangs gerenoveerd en het uitzicht vanuit de kamer is super en het ontbijt heerlijk.
Onze vakantie begint als we daar aankomen en volgens mij is dit goedkoper dan 2/3 weken parkeren op de luchthaven!!

cindy74
12-10-12, 20:19
Wij hebben in april ook bij van der valk geslapen . We betaalde ook 99 euro voor twee met ontbijt en de tijd onderweg was 10 min en we moesten op de ring maar
En klein stukje rijden geen last van files gehad

Livia_
19-12-12, 22:53
@Esther2013;
Wij vertrekken a.s. zaterdag vanaf Brussel met US Airways en hebben inderdaad ook een overnachting bij Van der Valk geboekt. Fijn om te lezen dat het goed bevalt. We komen vrijdagavond aan, omdat ik vrijdag overdag nog moet werken. Gelukkig kunnen we daarna relaxed beginnen aan onze vakantie. Het scheelt ons een heleboel stress dat we de auto overdekt hebben staan, een rustige nacht voor vertrek hebben en maar een klein stukje met een shuttlebus hoeven voordat we er zijn :)
Uitgerust op vakantie ;)

Esther2013
19-12-12, 23:17
Weet zeker dat het je daar bevalt Livia. Heel veel plezier aan de overkant!

Livia_
20-12-12, 18:35
Weet zeker dat het je daar bevalt Livia. Heel veel plezier aan de overkant!
Dankjewel! :) Jullie fijne feestdagen!

robert_2310
21-12-12, 02:58
ik doe dat ook altijd

Hanz
22-12-12, 16:17
Wij waren ook van plan vanuit Eindhoven naar Zaventem te rijden voor onze vlucht naar Orlando via Chicago (vertrek 11.00 uur) maar nadat ik bovenstaande berichten had gelezen heb ik toch ook voor v.d.Valk Brussel gekozen en zo'n park&fly geboekt. Was gauw overtuigd. Wel zo relaxed vakantie beginnen denk ik.

Bullyleo
28-03-13, 15:28
Beste leden,
Ik kwam net deze deal tegen:
http://www.groupon.nl/deals/landelijke-deal/Crowne-Plaza-Brussels-Airport/19610253?nlp=&CID=NL_CRM_1_0_0_87&a=1646

Een overnachting in een 4* hotel en 14 dagen parkeren van je auto bij het hotel voor maar 69 euro. Handig voor hen die via Brussel naar Florida vliegen. Groupon duurt nog maar zo'n 9 uurtjes..... wel even lezen want het is niet op elke dag geldig en het verblijf moet uiterlijk 1 december geboekt zijn. Bij twijfel even bellen met het hotel.

Bullyleo
04-09-13, 21:09
Mocht er nog iemand deze maand via Brussel vliegen en zijn auto daar willen parkeren, tot 30 september is er een actietarief van 39 euro voor een week en 54 euro voor twee weken parkeren op de discount parking bij Zaventem incl. gratis shuttle naar de luchthaven. Zie http://www.interparking.com/brusselsairport/Prices.aspx

angelique100
03-02-14, 12:44
Bij interparking is nu een aanbieding voor parkeren.
In ons geval 25 dagen parkeren 69 (+gratis shuttle) of 99 (1-2minuten lopen)
http://secure-booking.interparking.com/newbooking/CarParking/CarParkingEntryPage.aspx

mio_natasja
11-01-15, 14:25
Weet iemand waar je goedkoop kan parkeren bij brussel zaventem,of een goedkoop hotel met parkeren erbij

Bieg
11-01-15, 14:48
Weet iemand waar je goedkoop kan parkeren bij brussel zaventem,of een goedkoop hotel met parkeren erbij

Wij hebben de laatste keer in het Van der Valk hotel daar geslapen, een park-sleep-fly arrangement, de auto mocht 15 dagen gratis staan en we werden met een shuttle naar de luchthaven gebracht (5 minuten afstand). Er zitten een aantal hotels vlakbij die die soort arrangementen aanbieden maar Van der Valk sprong er voor ons uit omdat ze een overdekte garage hebben.

6foot6
11-01-15, 20:06
Weet iemand waar je goedkoop kan parkeren bij brussel zaventem,of een goedkoop hotel met parkeren erbij

wij hebben hier (https://www.jetair.be/nl/luchthavenhotels) bij crowne plaza geboekt voor €94,00 in juni

Parkeren had ook gekund bij
http://www.interparking.be/nl/find-parking/search-results/?keyword=Zaventem#
voor €69,00 /15 dagen.
Deze mogelijkheid was niet meteen duidelijk maar werd gevonden door het traject "reservation zone" te volgen

nb
De boeking bij crowne is wat wazig( voor Nederlanders)
bij vertrekdatum vul je de datum van incheck in.
bij retourdatum dan de dag van vertrek met het vliegtuig.
Je mag kiezen voor je eigen reisbureau maar als je dat niet doet blijkt dat je er één moet kiezen.
Nergens bij de aanbieding,de boeking of de bevestiging wordt het adres van het hotel vermeld,althans ik heb het niet gezien(internet helpt)

mio_natasja
12-01-15, 21:13
Van der valk hotel zit al vol als wij gaan in juni dus ik denk dat het gewoon parkeren word bij discount parking

mio_natasja
13-01-15, 21:03
Bij wie heb je je hotel geboekt want ik ik hem niet vinden voor die prijs,

6foot6
14-01-15, 11:14
Prijs is natuurlijk afhankelijk van de datum(mijn 8/9 juni en nog steeds beschikbaar) maar inderdaad, andere sites geven een veel hogere prijs

Klik op HIER (https://www.jetair.be/nl/luchthavenhotels)

of

https://www.jetair.be/nl/luchthavenhotels

voor crowne

https://www.jetair.be/nl/hotel/belgie//crowne-plaza-brussels-airport-87706

Blue_note
14-01-15, 12:00
Let wel op dat de gratis shuttle service bij Crowne Plaza niet op zaterdag en zondag rijdt!
Je betaalt dan €15,- voor een taxirit richting het vliegveld!!

fitnessmouse
14-01-15, 17:18
Let wel op dat de gratis shuttle service bij Crowne Plaza niet op zaterdag en zondag rijdt!
Je betaalt dan €15,- voor een taxirit richting het vliegveld!!
Oh, da's mooi prut dan!
vd valk heeft dacht ik geen 4p kamers

mio_natasja
14-01-15, 23:10
Bedankt voor de tip heb nu geboekt bij crown plaza voor 94 Euro, mooie deal

Bullyleo
02-02-15, 22:31
Pfff...... ik dacht dit ook even een overnachting te regelen bij Crowne Plaza voor 21 september. Boeken via de website van Jetair voor 94 euro gaat prima, maar dan...... geen mogelijkheid om aan te geven dat je ook lang wilt parkeren! Vervolgens gebeld met Crowne Plaza. Deze geven op hun eigen site een heeeeel andere prijs voor de kamer dan via Jetair (meer dan 200 euro) en hebben ook aangegeven dat het parkeren nog wel voor 15 dagen kan maar dat voor elke dag extra een bedrag van 28 euro in rekening wordt gebracht! De 15 euro voor een extra week parkeren zou een oude afspraak zijn met Jetair die binnenkort zal vervallen. Dan maar even als de donder met Jetair gebeld. Die verwezen mij naar een reisagent (Arke) in Nederland want dit zou online niet geregeld kunnen worden. Wij gaan namelijk vier weken naar FL dus moeten twee weken parkeren bijboeken en als het kan natuurlijk voor 15 euro per week. Vervolgens gebeld met Arke, die zeer behulpzaam waren maar ook daar kon ik het niet regelen. Noch telefonisch, noch online. Morgen maar naar het Arke reisbureau, daar zou het wel geregeld kunnen worden. Ben benieuwd. Anders wordt het toch de vertrouwde budget pareerplaats bij Zaventem. :confused:

b767-300er
03-02-15, 01:00
Al die hotels die "gratis" parkeren bieden....
vraag voor de gein eens bij zon hotel het tarief zonder parkeren en je schrikt je rot

Bullyleo
05-02-15, 09:17
He he, het is gelukt met dank aan het reisbureau van Arke. Hotelkamer bij Crowne Plaza incl. 15 dagen parkeren voor 94 euro en twee weken extra parkeren voor 15 euro per week. Ik ben een blij mens!

laanvdj
25-03-16, 11:58
Wij vertrekken 26/4 van Bru naar Mco. Na de gebeurtenissen van afgelopen dinsdag heb ik toch mijn bedenkingen.
wij vliegen met UA en degene die tot 12/4 vliegen kunnen omboeken naar een ander vliegveld, mits zelfde klasse, zonder bijbetaling. Wij vertrekken dus 14 dagen later. UA is erg coulant en wil ons wel omboeken, maar de goede vluchten zitten natuurlijk al vol. Brussels zal mits, weer open, denk ik wel heel veilig zijn. Maar ik vraag me af hoe het er uit zal zien. Een beetje een luguber gedachte dat wij er staan in de vakantiemodus en dat er enkele weken geleden mensen het leven lieten. Zijn er leden die ook van Brussel vliegen in de komende weken en wat doen jullie?

FloridaFabian
25-03-16, 12:10
Ik kan mij voorstellen dat je wel met een bepaalde gedachte daar rondloopt als je op vakantie gaat zo kort op de vreselijke gebeurtenissen. Ik dénk dat ikzelf wel gewoon was gaan vliegen vanaf Brussel, de kans dat er nog een aanslag plaatsvindt is hoewel altijd aanwezig toch klein. (Denk aan extra beveiliging, etc.) Maargoed, ik heb makkelijk praten want ik hoef die keuze niet echt te maken.

Anthon14
25-03-16, 15:13
Ik denk eerlijk gezegd ook dat je je nu het minste zorgen hoeft te maken als je via Brussel vliegt, daar zullen wellicht strengere maatregelen worden getroffen dan op bv Schiphol.

mickmak
25-03-16, 16:17
Wij vliegen de 23e vanaf Brussel met BA via Londen en dan naar Miami.
Persoonlijk hoop ik dat er tegen die tijd gewoon weer gevlogen kan worden vanaf Brussel.

Jackie

b767-300er
25-03-16, 22:33
Niet druk om maken, gewoon gaan.
Als er op een snelweg iemand tegen een vangrail is geknald, rijd je er de volgende dag ook gewoon weer langs. Klinkt misschien erg hard, maar de kans dat zoiets een tweede keer gebeurd in korte tijd is zeer klein,.

ronenivonne
26-03-16, 08:13
Ik zou ook gewoon gaan. Dat is ook precies wat die mensen willen bereiken.

nicolea
26-03-16, 09:21
Ik denk dat iedereen die binnenkort gaat vliegen misschien weer even zoiets heeft van...oei! Maar inderdaad, het kan overal en vooral onverwachts gebeuren. Erg eigenlijk dat dit onze toekomst is! Angst..dat is wat er gezaaid wordt. Wij gaan ook, weliswaar "slechts" naar Lanzarote eind april, en ook voor mijn werk vlieg ik regelmatig. Wij proberen er niet aan toe te geven, lastig hoor! Go&Enjoy!

Iris02
26-03-16, 10:45
Angst is een slechte raadgever.

De kans op een aanslag is overal aanwezig. Met name grote steden en plaatsen waar veel mensen bijeen komen lopen een risico.

Ik heb mij vorig jaar verbaasd over de controles bij Disney en Universal in Orlando. Tassen worden heel goed gecontroleerd (zelfs mijn zonnebrilhoesje werd geopend), maar personen met kinderwagens mogen zo door lopen. Iemand die kwaad wil kan dus heel makkelijk wapens mee naar binnen nemen.

edbet
26-03-16, 12:53
Probeer het toch los te laten. Het kan helaas overal gebeuren. Maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Fitzroy
26-03-16, 14:25
Ach, pas stonden er op Miami airport hele rijen bij Security. Maar een fles vloeistof die je officieel niet mee mocht nemen kwam zo door de check heen. M.a.w., het kan idd overal gebeuren.

laanvdj
30-03-16, 00:01
Na een tweet van mij aan UA, adviseerde hun ons om toch om te boeken naar een andere airport. Dit was kosteloos.Wij hebben dit gedaan, vertrekken nu 26/4 vanaf Amsterdam. Er waren nog enkele plaatsen vrij op de vlucht met dezelfde vertrektijden en aankomst. Bru is nog altijd gesloten, morgen vinden er een proefopening plaats. Dan wordt er verder gekeken wanneer ze weer operationeel zijn. Wij nemen liever het zekere voor het onzekere, maar dit is persoonlijk. We zijn niet meer zo avontuurlijk😬

petrajessy
01-04-16, 23:16
Wij vliegen de 22e vanaf Brussel en ik heb ook gevraagd of we via Nederland kunnen vliegen. Meer omdat ik me werkelijk afvraag of ze wel open zijn rond de 22e. Dan boek ik liever nu om dan straks. Nu zijn er nog zat beschikbare vluchten. KLM heeft me een offerte gestuurd voor het omboeken.
Voor mijn 4 tickets had ik 1740 euro betaald. Voor het omboeken moet ik 3250 euro bijbetalen. :(Dat is voor vier tickets. Ga ik niet doen natuurlijk. KLM heeft ze wel gereserveerd voor me. Beide vluchten (vanaf Brussel maar ook die vanaf Amsterdam zie ik staan in 'mijn trip" als ik inlog op de website van KLM. Ik heb ze gemaild maar nog geen antwoord gekregen. Ik denk dat ze het waanzinnig druk hebben.

laanvdj
02-04-16, 00:05
Wij hebben niks hoeven te betalen. Ik vind dit wel erg veel. Wat gebeurt er indien de vlucht niet doorgaat, dan zullen ze jullie moeten omboeken. Maar het is nog drie weken, volgens Brussels airport beginnen ze zondag met enkele vluchten uit te voeren. Ik kan me voorstellen dat je van te voren zekerheid wil hebben. Wij hadden er gewoon geen goed gevoel over, vandaar het omboeken. United deed hier niet moeilijk over.