PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Des: Orlando-Miami



Des
03-01-09, 13:10
We zijn van plan volgend jaar voor het eerste keer naar Florida te gaan.
Afgelopen jaren zijn we wel 3 x naar Amerika geweest maar dat was in het westen en het noordwesten, nu willen we we dus meer een fun in the sun vakantie en niet 5000 km. rijden in 4 weken tijd, wat meer een relax vakantie zeg maar.
Ook willen we een 4 daagse cruise gaan maken vanaf Miami naar Nassau en het prive eiland van Royal Carribean.
Kunnen jullie eens kijken naar ons reisschema of het er goed uitziet?
Oja, belangrijk misschien om te weten is dat we van 28/8 t/m 17/9 gaan, ik weet dat het midden in het hurricane season is maar een andere periode gaat helaas niet lukken.

1 Amsterdam-Orlando
2 Orlando (Seaworld)
3 Orlando (pretpark)
4 Orlando (pretpark)
5 Orlando (Daytona beach)
6 Orlando (Winkelen)
7 Orlando-Clearwater
8 Clearwater
9 Clearwater-Naples
10 Naples
11 Naples-Everglades-Key Largo
12 Key Largo-Bahia Honda SP-Key West
13 Key West
14 Key West-Miami
15 Miami-Cruise
16 Cruise
17 Cruise
18 Cruise-Miami
19 Miami
20 Miami-Amsterdam
21 Amsterdam


Ik heb nog een paar vragen:

We willen een paar dagen strand aan de westkust, vandaar de 2 overnachtingen in Clearwater en in Naples.
Zijn dit beide leuke badplaatsen? We houden van een leuke boulevard of winkelcentrum met winkels, terrasje pakken s'avonds en overdag een dagje strand.

Hebben we zo genoeg tijd in de Everglades als we s'ochtends rond een uur of negen vertrekken uit Naples? Het idee is om een tocht met een propellerboot te maken en de tocht van florida city naar Flamingo en terug te rijden. Ik heb Key Largo genomen als overnachtingsplaats op de route Naples-Key West, is dit een goed idee of hebben jullie andere suggesties?

Hebben we voldoende tijd in Miami?
De cruise komt terug op dag 18 om 08.00 uur s'ochtends.
We willen een boottocht naar Star Island doen, winkelen in een shopping mall en wat rondkijken in Miami beach.

Hoop op wat reacties van jullie.

Groeten Des

Lizzel
03-01-09, 13:28
Verstand van het reisschema heb ik zo niet (aangezien ik in juli voor het eerst naar Amerika ga).. Maar op zich lijkt me er niets mis mee ;)..

Wilde over de stranden nog iets toevoegen - aangezien Clearwater en St. Petersburg niet ver van elkaar liggen - ong. 30 min rijden - is het een idee om ook daar een bezoekje aan het strand te brengen.. Heb namelijk van diverse mensen gehoord dat het strand daar ook erg mooi moet zijn ;)..

Miss een ideetje ;)

Marco Stern
03-01-09, 13:53
Hoop op wat reacties van jullie.



Een paar tips;

Op de route naar Naples, ter hoogte van Estero vind je Miramar outlets. Dit is een gigantisch complex met meer dan 170 outlets van alle grote kledingmerken. Het complex ligt direct langs de snelweg, dus je hoeft er niet voor om te rijden.

Een airboat tour kan je doen vanuit Everglades City, maar mooie wandelingen vind je beter als je vanuit Miami/Florida City de Everglades in rijd. Je hebt onderweg diverse wandelpaden en boardwalks. Onze ervaring is dat je hier veel meer krokodillen zal zien dan met een airboat tour.

Ik mis Cape Canaveral in je lijstje. Ook als je niet zo'n ruimtevaarder bent, is dit best imposant om eens te zien.

reneefrankrijk
03-01-09, 18:17
Key Largo is ideaal tussen Key West en Naples. Als je daar vroeg in de middag mocht aankomen, een glass bottom boat tour is leuk om te doen (als je dit nog nooit hebt gedaan).