PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen van/naar/via Detroit (Michigan)



Karin**
20-03-08, 20:56
Ik ben meer een lezer dan een schrijver, en na lang zoeken op het forum heb het antwoord op mijn vraag nog niet gevonden ( overheen gekeken ?? )

Maar.. heeft er iemand ervaring met overstappen op Detroit ?
Wij vliegen vanaf Amsterdam naar Detroit -> Orlando met NW Airlines.

Is het daar een beetje goed aangegeven??

In ieder geval alvast bedankt, en als het antwoord ergens al staat, dan zie ik de link wel verschijnen :roll:

Ta2 Gerrit
20-03-08, 21:48
Volgens mij is Detroit nog niet vaak voorbij gekomen.
Wij zijn ook al een paar keer via die kant gevlogen en het is een vrij nieuwe terminal en een hub van NW.
Het is één langerekt gebouw, waar je zowel aankomt als vertrekt en er rijdt een treintje van begin tot eind.
Langs de wanden allemaal schermen, waarop je zo (in alfabetische volgorde) kunt zien waar je heen moet.

Allemaal zeer duidelijk.

Tinkerbell
20-03-08, 22:53
Als je even tijd over hebt kun je er heerlijk shoppen.Er zit ook een Starbucks :mrgreen:

Suzie
21-03-08, 09:52
wij vliegen ook via Detroit. Overstaptijd is volgens mij maar iets van twee uur, dat is niet ruim genoeg om te shoppen vrees ik. Starbuckkie kan er altijd wel bij natuurlijk :-)

Tinkerbell
21-03-08, 09:59
Tja wij hadden op de terugvlucht acht uur de tijd en dan kun je een hele boel winkeltjes afsnuffelen.:lol:

MR. T
21-03-08, 10:26
Detroit is perfect overstappen. Toevallig vorige week daar voor het eerst geweest ivm een business trip. Ik vloog ook met NWA en het is inderdaad een langgerekte terminal (met daarin een monorail). Overzichtelijke terminal waar je je wel even kan vermaken.

Groeten,

Thijs

AlexFL
21-03-08, 12:36
Die terminal is echt vreselijk lang, weet nog hoe ik heb liggen rennen toen de vlucht uit Orlando vertraagd was en bij aankomst nog 5 minuten hadden om naar de andere gate te gaan, verdomd ver weg. Monorail was geen optie want die reed weer te ver door en stond niet klaar toen we uit de gate kwamen. :(

AlexFL
21-03-08, 13:22
Ik vloog met NWA, en inderdaad, normaal gezien hadden we iets van 2 uur overstaptijd... maar de vlucht in Orlando was... 2 uur vertraagd..

Naderhand werd duidelijk dat ze om 18.00, om 19.00 en om 21.00 naar Amsterdam vertrokken op die avond, dus hadden we niet gerend en die van 18.00 uur gemist, hadden we meegekund met die van 19.00 uur.

Voor de rest is het een heel mooie terminal, alleen even opletten waar je je waiver in moet leveren bij de terugvlucht naar Nederland. Aan de gate vroegen ze er niet naar maar op verschillende plekken staan van die apparaten waar je jezelf moet 'uitchecken'

petrajessy
11-06-08, 16:29
Toestel Northwest keert terug met problemen


Gepubliceerd op 11 juni 2008, 13:49
Laatst bijgewerkt op 11 juni 2008, 15:17
http://www.noordhollandsdagblad.nl/multimedia/dynamic/00644/nwa_644362h.jpg

Schiphol - Een vliegtuig van de Amerikaanse maatschappij Northwest Airlines is woensdagmiddag na de start vanaf Schiphol teruggekeerd naar de luchthaven met technische problemen.
Over de aard van de storing is nog niets bekend, maar volgens een woordvoerder van partnerbedrijf KLM, dat is het toestel veilig geland en zijn alle 375 passagiers zonder problemen uit de Boeing 747 gekomen.
Het toestel, dat op weg was naar Detroit, heeft kort na de start een mayday-signaal afgegeven, wat voor hulpdiensten uit de wijde omgeving van Schiphol het teken was om uit te rukken naar de luchthaven.

Even na twee uur landde het toestel veilig op de Buitenveldertbaan, waar zo’n vijftien ambulances en verschillende brandweervoertuigen langs de baan stonden te wachten. Volgens de KLM-woordvoerder is dat een standaardprocedure bij dergelijke problemen. ,,Zeker voor zo’n groot vliegtuig met veel passagiers aan boord, moeten er gewoon voldoende hulpvoertuigen aanwezig zijn voor als het mis mocht gaan.’’

Michael66
11-06-08, 19:29
Maar wat was er nou precies mis? Daar staat niets over in het bericht.

BroWorld
11-06-08, 19:47
Niet confirmed, maar op de verschillende luchtvaartfora, wordt er melding gemaakt van motorbrand tijdens de Take Off, vervolgens is er brandstof gedumpt en gezien de vele passagiers is het heel normaal om grootschalig alarm te slan, voor het "onwaarschijnlijke" geval er toch nog iets mis gaat tijdens de landing.

nicole-onno
13-09-08, 11:58
Zijn er mensen die met korte overstaptijd langs detroit zijn gegaan. Ik heb bij klm geboekt en terug vlieg ik van orlando via detroit naar amsterdam(maart 2009). Het eerste vliegtuig is van nwa en de die naar amsterdam van klm. We landen om 21.33 op detroit en vliegen 22.15 door. KLM is een beetje vaag met onze vraag of we wel genoeg overstaptijd hebben. Ik zag al diverse verhalen op het forum over vertragingen ed om andere luchthavens. PS wat is een waiver?
groetjes Nicole

pvroovert
14-09-08, 12:25
tja wij gaan 9 oct met nw naar detriot en dan naar orlando
wij hebben een overstaptijd van 1 1/2 uur hoop dat dat genoeg is
ik ben het meest bang vvor de immigratie om daar veel tijd te verliezen of houden ze rekeningmet mensen die een snelle doorvlucht heeft

marga
14-09-08, 12:44
Wij hebben 17 oktober bijna 2 uur......................ik hoop ook dat we het halen.
Begrijp in ieder geval dat ik weer even goed moet kijken of ik echt alles ingevuld heb op de groene kaart ( nog maar 1x gedaan en toen was er een ervaren Amerikaganger mee :) )
De rijen bij imigration maar goed in de gaten houden dus....

fatma30
14-09-08, 13:29
Ik schrijf dit vanuit Cleveland waar ik gisteren ben aangekomen, via Detroit. In Detroit moest ik 4 uur wachten op mijn vervolgvlucht. In Detroit airport is alles goed aangegeven. Er zijn daar 3 terminals. Voor binnenlandse vluchten moet je in terminal A zijn. (tenminste, ik zag erg veel NWA vluchten, misschien dat andere maatschappijen vanaf een andere terminal gaan) Dit wordt trouwens goed aangegeven. Hier staan heel veel monitors waarop alles wordt aangegeven. Terminal A is een lange gang. (enkele honderden meters)Er gaan zelfs 2 "trams" van links naar rechts om sneller bij een gate te komen. Deze trams gaan vanaf de eerste etage. In deze lange gang (Centraal staat een mooie fontijn die leuke figuurtje maakt) is voldoende te zien. Winkeltjes en restaurants. Genoeg keuze. Ik zou me geen zorgen maken. Vliegvelden zijn zo gebouwd dat je niet verdwaald. Het kan niet misgaan. Mocht je trouwens vanaf een andere terminal gaan, ook dan gaat het niet mis. Veel succes.

moby
29-12-08, 10:43
is het ingewikkeld in detroit , overstappen, we hebben 1uur 50 min de tijd, hoe gaat dat met je koffer trouwens, zelf ophalen? 8-[ WE VLIEGEN NW . DANK ALVAST VRG BART

AlexFL
29-12-08, 12:32
simpel, 1 lange terminal, of je pakt het treintje boven in de hal of je loopt 2 kilometer naar je volgende gate ;-)

brasem
30-12-08, 14:15
Wij hadden in september 1:30 uur voor een overstap in Detroit naar Las Vegas, dit ging zo vlot dat we nog bijna een uur over hadden. Dus ik zou me maar niet al te druk maken, het wijst zich allemaal vanzelf.

Je moet eerst door immigrations daarna je koffer ophalen en door de douane, hier wordt je vanzelf weer gewezen waar de koffer ingeleverd moet worden.

succes ermee

doppy1973
01-01-09, 23:57
Hoi,
Wij zijn op 16 december via detroit naar orlando gevlogen. En op 30 december weer terug via detroit.
Op de heenweg hadden we al in nederland vertraging vanwege erge mist. Daardoor onze vlucht uiteraard gemist in detroit. De afhandeling daarna was prima. We waren gelijk doorgeboekt naar 2 andere vluchten om alsnog in orlando dezelfde avond aan te komen. Alles kwam door het weer, we hebben uiteindelijk de volgende vlucht ook weer vertraging gehad door d-icing. Maar we waren wel dezelfde avond nog in orlando.
Op de terugweg hadden we 45 min overstap. De gate aan de overkant was het enige dat we moesten lopen. Dat sloot dus prima aan.
Kortom het kan dus prima. Echter in deze tijd van het jaar loop je wel meer risico als je via het noorden vliegt aangezien de weersomstandigheden slecht kunnen zijn,meerdan in een andere periode. Dat zou voor mij een overweging kunnen zijn om dit niet nogmaals via detroit te doen.Verder is het een prima luchthaven en is het prima te doen.

Groeten,
Christa.

nicole-onno
03-01-09, 11:18
Ik had deze vraag aan NW/KLM gesteld omdat ik zag dat we terug maar drie kwartier hebben om over te stappen en kreeg volgende antwoord:

Op de heenweg hebt u inderdaad meer overstaptijd dan op de terugweg. De reden ligt hierin dat u op uw heenreis daadwerkelijk meer tijd nodig hebt in verband met de douane, ophalen van uw baggage en zo voort. Op de terugweg wordt uw bagage vanuit Orlando, direct door gelabelled naar Amsterdam. Tevens is de
aankomstterminal in Detroit dezelfde als de vertrekterminal, u zult dus op de terugweg voldoende overstaptijd hebben. Mocht u evenwel door vertraging de vlucht naar Amsterdam missen, is het personeel van Northwest/KLM
verantwoordelijk om voor een passende oplossing zorg te dragen.

Marco Stern
03-01-09, 14:17
Klopt helemaal wat KLM/NW in de mail zegt. Wij hadden een overstaptijd van 2,5 uur maar hadden in 10 minuten in het andere vliegtuig kunnen zitten. We hebben nu de tijd ingevuld door een laatste hamburger te eten op het vliegveld :)

AstridV
06-10-10, 12:08
Hoi,

Ik ben het even helemaal kwijt.
Als je land op Detroit, moet je dan eerst je koffers ophalen, door de douane en dan weer je koffers afleveren?
Ik weet het niet meer hoe dit gaat. En op de terugweg hoef je ze dan niet meer op te halen, dan pas op schiphol? http://www.orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_sad.gif http://www.orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_sad.gif
Sorry misschien zijn dat wel weer de zenuwen. http://www.orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_wink.gif

Ta2 Gerrit
06-10-10, 12:21
Net als op iedere andere luchthaven die je in de US als eerste aandoet (POE; Port of entry), moet je ook in Detroit eerst langs Immigrations, dan je koffers van de band halen, door de douane (Customs) en dan, mits je niet in Detroit blijft, je koffers weer afgeven/op de band gooien voor de volgende vlucht.

Op de terugweg hoeft dit niet. Je geeft je koffers in Florida af en ziet ze pas op Schiphol terug.

Michael66
06-10-10, 18:45
En verder gewoon blijven ademhalen en de zenuwen laten voor wat ze zijn. Het wijst zich allemaal vanzelf; als je aankomt op Detroit gewoon gaan waarheen iedereen gaat (OK, wel even kijken dat je in de rij voor non-citizens aansluit) en doen wat de anderen doen. Komt helemaal goed dan. Je bent echt niet de enige daar.

Belle1974
21-07-11, 10:20
We vliegen met Delta via Detroit naar Orlando.
Is een uur overtaptijd in Detroit voldoende? Reisburo zegt dat dit moet kunnen.
En hoe zorg ik dat ik er alles aan doe om dat volgende vliegtuig te halen?

nog nooit in USA over moeten stappen dus beetje stress aan deze kant van de plas

Tips, trucks, adviezen en ervaringen zijn meer dan welkom.

Ta2 Gerrit
21-07-11, 10:54
Persoonlijk vindt ik het wat aan de krappe kant, maar het kan wel.
Het ligt voor 100% aan Immigrations en Customs, hoe vlot één en ander verloopt.

Het vliegveld zelf is vrij compact en de aanwezige trein brengt je razensnel van de ene naar de andere kant, mocht dat nodig zijn. Maar het is van veel factoren afhankelijk om te zeggen dat het makkelijk kan.

Ik weet dat er een website is met "mogelijke overstaptijden"maar die kan ik even zo snel niet vinden.
Zelf zijn we een paar keer via Detroit gevlogen en liep alles op rolletjes, en ging het makkelijk binnen een uur, maar resultaten uit het verleden geven geen garanties.......etc.

moonlight91
21-07-11, 14:00
vorig jaar zaten we op 40 minuten bij de gate te wachten op de volgende vlucht....
dus afgelopen vakantie kozen we de zelfde overstap want dat ging wel zo vlot

maar dit jaar was het wel ff anders na 1 uur en 15 minuten aanschuiven
waren we aan de beurt bij de immigrations
daarna nog bagage, lange rij bij customs en dus al met al kwamen we op de seconde aan bij de gate..
(wel een geluk want bij de immigrations stonden ook mensen die hun aansluiting al gemist hadden)
maar wat was ik blij dat ik het vorig jaar op mijn gemak had kunnen meemaken
zodat ik nu wist waar we naar toe moesten rennen,want tijd omte kijken en te denken was er niet

dus is een uur in detroit genoeg .... nee en ja....het is mogelijk maar geen garantie blijkt

peterwoudje
21-07-11, 14:11
@Belle1974;
Wij hadden in mei 1uur en 10 min tijd, vonden het al erg krap, en bleek dus dat we de aansluiting niet konden halen, wij zullen in ieder geval nooit meer een reis boeken waarbij de tussentijd zo krap is.

Ebelix
21-07-11, 14:33
Wij boeken altijd de vluchten zo dat er minimaal 2 uur overstaptijd is. Immigrations kan soms een lastige zaak zijn. Het voordeel is wel dat je naar Orlando vliegt. Er gaan ongetwijfeld meerdere vluchten per dag naar Orlando. Als je de vlucht mist vanwege immigrations dan boeken ze je over op een volgende vlucht.

Veel plezier.

Riverwood
21-07-11, 14:45
MOET KUNNEN, niet doen zou ik zeggen, geeft veel rust als je wat meer tijd hebt en lekker even de benen strekken is ook fijn veel hangt er van af of er een groot vliegtuig(vol) en/of uit een land waar ze weinig of geen engels spreken voor je is, wij hebben wel eens meer dan 2 uur moeten wachten.

Groetjes Henke.

knaapje
21-07-11, 16:11
Sluit me helemaal bij Bellalago aan.
Ik ben vorig jaar ook via Detroit heen en terug gevlogen.
Ging inderdaad vrij snel en het vliegveld (eigenlijk de terminal) is heel overzichtelijk.
Ik zou, ook omdat het je eerste keer overstappen in de US is, proberen een heenvlucht met zo'n 2 uur tussentijd te krijgen. Terug is 1 uur normaal voldoende op een kleiner vliegveld.

Ieder zal er zijn idee over hebben, maar ik boek gewoon niet met minder dan 2 uur overstaptijd op de heenreis.

Knaapje

Teleton
21-07-11, 16:45
Er gaan ongetwijfeld meerdere vluchten per dag naar Orlando. Als je de vlucht mist vanwege immigrations dan boeken ze je over op een volgende vlucht. Dat klopt wel, maar met de kanttekening dat je er niet gek van moet staan te kijken dat de vluchten tussen 16:00 en 18:00 uur meestal behoorlijk vol zijn. Je mag dan geduldig tot de latere vluchten wachten en da's ook geen lolletje...

Daarom sluit ik me ook bij de tenminste 2 uur voorstanders aan.

knaapje
21-07-11, 17:38
Bovendien is het te hopen, dat je bagage op dezelfde vlucht als jij terechtkomt met eventuele wijzingen, anders kan je daar op MCO ook nog achter heen.

Knaapje

Hans uit Koekelare
22-07-11, 04:42
Het vliegveld in Detroit is niet zo groot, volgens mij is het goed te doen om binnen het uur je connectie te nemen.

Belle1974
04-08-11, 11:12
Kan iemand me vertellen hoe ik er achter kom met wat voor type toestel ik vlieg en wat dan de voorzieningen (bijv. schermpje in elke stoel?)zijn?
Ik vlieg met Delta.

Iemand slechte ervaringen met hen? Of juist hele goede ervaringen?

Ebelix
04-08-11, 11:21
Wat is je vluchtnummer? Met behulp van je vluchtnummer kan ik uitzoeken welke maatschappij, Delta of KLM, de vlucht uitvoerd en kan ik het type vliegtuig erbij zoeken en je vraag beantwoorden of wel of geen personel entertainment systeem aanwezig is.

marijke8
04-08-11, 14:37
Zijn afgelopen woensdag 27 juli voor eerst gevlogen met Delta naar Detroit D0251 stoelen 2, 4, 2. In elke een stoel een schermpje. Wij hadden een ochtend vlucht met een lichte lunch. We zaten op rij 34 met z'n vieren naast elkaar. Wij hebben dit als een goede ervaring ervaren. Andere keren altijd met United gevlogen.

Belle1974
10-10-11, 15:49
Douane formaliteiten:
Ik heb een korte overstaptijd in Detroit aanstaande zaterdag. Wat kan ik doen om zo snel mogelijk de douane formaliteiten (wat doe je precies na aankomst in Detroit???) af te handelen, mijn koffers te halen en weer in te checken en niet hoeven rennen om de aansluiting naar Orlando te halen.

Vraag is: Wat is de procedure na aankomst in Detroit? Sorry, maar dit is nieuw voor ons. Het zou me wat geruster stellen als ik wist wat ons te wachten staat.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

knaapje
10-10-11, 16:15
Wat is kort??? Procedure is het zelfde als op ieder US airport: Door immigration, koffer ophalen, door customs, koffer afgeven en naar andere gate. Detroit is een kleine overzichteljke luchthaven. Zorg dat alle formulieren goed ingevuld zijn en je geen etenswaren in je bagage hebt, zodat je op het formulier overal nee op kunt antwoorden. Reken dat je toch minimaal wel 1 uur nodig hebt, maar kan een kwartiertje langer zijn. Misschien heb je geluken ben je binnen 3 kwartier aan de andere gate. Goede reis Knaapje

Ebelix
10-10-11, 16:38
Voor de overstaptijd is ook van belang hoe vroeg je op Detroit aankomt. Met de ochtendvlucht van 8 uur uit Amsterdam kom je om 11 uur aan in Detroit. Jullie zijn op dat moment de enigste bij immigraties. Verder zorg ervoor dat je vooraan in het toestel zit. Neem desnoods economy comfort stoelen. Zit op de eerste 5 rijen van de uitgang.

Alles hangt natuurlijk af van wat je korte overstaptijd is. 1,5 uur moet genoeg zijn voor Detroit.

Belle1974
11-10-11, 13:23
Bedankt voor de info.
Wilde gewoon ff de procedure weten want dat was me niet helemaal duidelijk.
Formulieren krijg je ruim op tijd in het vliegtuig neem ik aan.
Ga online inchecken en goed kijken of we voorin vliegtuig kunnen zitten.
Economy comfort zit er niet meer in.

corrus
11-10-11, 14:09
Welke formulieren?? Je bedoelt misschien de douane verklaring (blauw-wit)??

Ta2 Gerrit
11-10-11, 14:22
Formulieren krijg je ruim op tijd in het vliegtuig neem ik aan.

Vaak krijg je het Customs Declaration (wit/blauwe) formulier al aan de balie op Schiphol.


Ga online inchecken en goed kijken of we voorin vliegtuig kunnen zitten.
Economy comfort zit er niet meer in.

Dan blijft alleen nog Business of First over, als je voorin wil zitten :mrgreen:

corrus
11-10-11, 18:41
Dan blijft alleen nog Business of First over, als je voorin wil zitten :mrgreen:Ik zeg niets... 8-[

arie van urk
12-10-11, 07:13
Alles hangt natuurlijk af van wat je korte overstaptijd is. 1,5 uur moet genoeg zijn voor Detroit.

Wij hadden in Januari de KLM vlucht van 8.00 uur ,en toen we aankwamen op Detroit mochten we mooi in een lange rij gaan staan....

Dat was nog niet het grote probleem,maar de rij voor de douane leek wel een atractie in Disney World.....

Wij misten dus mooi onze aansluiting.

Gelukkig kan je dan een paar uur later de volgende vlucht nemen.

Onze overstap tijd was iets meer dan 1.5 uur geworden.

Belle1974
12-10-11, 16:51
Tja. We gaan t zien. maak me er maar niet al te druk over want we kunnen er toch niets aan doen.....Behalve zorgen dat we redelijk voorin zitten in het vliegtuig, de formulieren goed invullen en zo snel mogelijk het vliegtuig verlaten om in de rij bij customs te gaan staan. We komen er wel. Hoop alleen wel dat we de aansluiting halen.
Heen moet je je koffers ophalen en weer inchecken. Is dat op de terugweg ook zo?

rolandino
12-10-11, 19:09
Nee op de terugweg hoef je de koffers niet tussendoor op te halen, en ook niet langs customs.

Belle1974
23-11-11, 16:06
Even terug komen op dit onderwerp:
heen ging alles goed

Terug zagen we in orlando al dat de vlucht naar Detroit vertraging had zodat we de aansluiting naar Amsterdam niet zouden halen.
Delta heeft ons op verzoek omgeboekt. Nu zijn we via New York JFK teruggevlogen. Vanaf New York hadden we een KLM toestel en nooduitgang plaatsen dus ruimte genoeg om de benen te strekken. Enneh omdat ik jarig was kreeg ik ook nog een KLM huisje. PRIMA geregeld dus.

knaapje
02-05-13, 15:58
Zijn er nog recente ervaringen met "vliegen via Detroit" en dan AMS-DTW-MCO ?

Lelli Kelly
11-09-13, 14:37
We zijn ons aan het oriënteren op vliegtickets voor de zomervakantie. Onze regio heeft als laatste zomervakantie dus we moeten nog even geduld hebben om te kunnen boeken. We willen tickets Delta/KLM gaan boeken. Ik heb al even zitten neuzen op de site van KLM en ik denk dat we willen gaan voor een overstap op Detroit (vliegen naar Tampa of Orlando). Nu zag ik dat je bij de ochtendvluchten kan kiezen tussen een overstaptijd van 2.25 uur of 4.55 uur op Detroit. Wat zou wijsheid zijn te kiezen?
2.25 uur lijkt me vrij krap als je eventueel vertrekt met vertraging....maar is ruim 4 uur niet te lang.....??
We vliegen met 2 kids van 2 en 6 jaar.

cindy74
11-09-13, 15:08
Een overstaptijd van 2 u 25 is goed te doen dit is een kleinere luchthaven .

b767-300er
11-09-13, 16:00
Detroit een kleinere luchthaven?
Ik meende dat het een van de grootste hubs (Na Atlanta)van Delta Airlines was. Alleen al vanaf Schiphol vliegt Delta er 4x per dag heen (meer als ieder ander veld). Ben er nooit geweest hoor dus kan me vergissen.....

Michael66
11-09-13, 16:05
Niet erg groot; twee terminals.

http://www.metroairport.com/portals/0/MacTerm_GatesMap_sm.gif

http://www.metroairport.com/portals/0/MacTerm_CrossSectionMap_sm.gif

Meer vind je hier: http://www.metroairport.com/TravelerInfo/GeneralInfo/TerminalMaps.aspx

cant51
11-09-13, 20:12
Geen super goot vliegveld, wel mooi en modern, van de aankomst gate naar de volgende vertrek gate rechtdoor lopen :-), echt een van de makkelijkste vliegvelden die ik ken om over te stappen, je loopt langs winkels en restaurantjes naar je gate toe, wil je niet lopen kun je een soort monorail nemen die boven de winkels rijdt.

knaapje
11-09-13, 20:18
Als je met Delta vliegt en ook doorvliegt blijf je in dezelfde terminal.
De grootste afstand in de terminal is 1 mijl en er rijdt nog een trammetje.
Ik ben er in 2010 geweest en alles ging super vlot.
Over 3 weken hoop ik er weer over te stappen.

moonlight91
11-09-13, 20:20
ik vind het ,het fijnste en makkelijkste vliegveld om over te stappen op de heen weg
op de terugweg maakt het me niet zo veel uit
de kortste overstap (heen weg) op detroit was 1u.25m, en daar hadden we er 40 min. van nodig gehad om bij de andere gate te staan..
eigenlijk is het in detroit altijd nog binnen het uur gelukt zonder rennen en vliegen
(voor bv Atlanta boek ik alleen als ik minimaal 2u.30m heb om over te stappen op de heenweg)

b767-300er
11-09-13, 20:47
Thnks! Didnt know that.

G&Y
12-09-13, 22:31
Wij hebben zowel afgelopen kerst als in de meivakantie een overstap gehad in Detroit. Beide keren met Delta gevlogen. We dachten met de meivakantie een krappe overstap te hebben van 1.40 uur, maar binnen 20 minuten waren we bij de andere gate. Ging echt supersnel. Ook met de kerstvakantie was het erg rustig. Detroit is zeer overzichtelijk. Ervaringen zullen uiteraard verschillen (bijvoorbeeld of je voor of achter in het vliegtuig zit bijvoorbeeld) maar zou er zo weer voor kiezen.

Skwiwi
23-09-13, 09:52
Pff ik moet zeggen dat ik hem wel aan het knijpen was voor de overstap. Wij hebben 1.35 uur om over te stappen in Detroit naar Miami (we vliegen in oktober met Delta). Maar ik geloof dat we er redelijk door heen kunnen komen. Op de terugweg hebben we 45min, maar zo te lezen ook wel haalbaar.
Ik vind het plaatje van Michael66 wel handig! Dan weet ik in ieder geval een beetje hoe het vliegveld eruit ziet :P

knaapje
23-09-13, 12:09
Op beide vluchten AMS-DTW en MIA-DTW proberen zover mogelijk naar voren te zitten.

Skwiwi
25-09-13, 21:56
Probleem opgelost door het reisbureau... we vliegen nu via Houston met zeeën van overstaptijd (2 uur op Houston) en terug bijna 6 uur...

hannie
26-09-13, 09:53
Ik zou niet zo blij zijn met deze oplossing. Via Houston vlieg je een flink eind om en een overstap van 6 uur is ook heeeeeel lang!

corrus
26-09-13, 12:35
Tja, er zijn mensen die daar zelfs speciaal voor kiezen

theovg
29-09-13, 10:37
Wij vliegen in december terug van Orlando via Detroit naar Amsterdam met Delta,nu zijn de vluchttijden al een paar keer veranderd en hebben we nog een uur voor de overstap.
Iemand mee bekend of dat genoeg is ,het is voor ons de eertste keer via Detroit.

floridad
29-09-13, 14:16
@theovg;
Ik had hetzelfde op de heenvlucht. Eerst de heenvlucht naar Detroit vanaf AMS die een uur eerder werd, en van de week werd de aansluitende vlucht naar Orlando ineens geannuleerd door Delta en gingen we 1,5 uur later pas door. Ik heb even KLM gebeld en die vertelden dat Delta dat vaker doet: een vlucht annuleren en met een ander vluchtnummer toch weer terugzetten. Het systeem zet je dan wel ineens op een latere aansluiting terwijl je oorspronkelijke vlucht er dus nog wel is maar dan met een ander nummer.

Een uur overstaptijd op de terugweg lijkt me voldoende, je hoeft dan immers niet meer door immigratie.

Skwiwi
29-09-13, 19:26
@Hannie: Nopes, hier zijn we zeker niet blij mee. Maargoed... We kunnen toch weinig veranderen

b767-300er
30-09-13, 20:17
? je hebt het toch zelf laten wijzigen?

moonlight91
30-09-13, 20:53
jahoor Theovg, op de terugweg is dat makkelijk haalbaar
waarschijnlijk hoef je maar een paar gates verder te lopen
dus op 5 min.. sta je er

knaapje
04-10-13, 23:06
Gisteren (3 okt) AMS-DTW-MCO gevlogen met Delta.
Aankomst op DTW rond 13.30 uur, dit zou de drukte tijd zo'n beetje moeten zijn.
Tussen uitstappen vliegtuig en aankomst bij de gate voor aansluitende vlucht 45 minuten.
Dus uitstappen, lopen, door immigration, door douane, bagage afgeven en weer door veiligheidscontrole en lopen naar gate.

Ondanks of dankzij de "shutdown"?

Aanvulling:
Vandaag (13 okt) op de terugweg 53 minuten om over te stappen.
Helaas vanaf MCO 10 minuten vertraging en het "geluk" dat de aankomst- en vertrekgates nogal uit elkaar lagen (78 en 40). Met wat doorlopen ruimschoots gehaald, ze waren nog volop aan het boarden.

knaapje
11-10-15, 16:59
Donderdag 8 okt weer via Detroit weer naar MCO gevlogen met Delta.
Had volgens planning 1.22 uur om over te stappen.
Weer als boven in 45 minuten van gate tot gate.
Zat wel op de eerste rij, was dus zo uit het vliegtuig.
De APC weigerde dus moest ik voor de hele procedure naar de beambte, er stonden zo'n 10 wachtenden voor mij.
Had "geluk" dat het vliegtuig naar MCO helemaal aan het einde stond (A4) stevig doorlopen, ze waren al aan het inchecken.
Op tijd van de gate, maar vertrok uiteindelijk met 45 min vertraging.

Al met al nu een paar keer een goede ervaring met overstap uit NL op DTW, het loopt er vlot.

Anthon14
11-10-15, 21:44
Je weet dat er op Detroit 2 mooie metro's rijden boven in het gebouw, met halte's in het midden en aan beide einden van de hal. :D

Wij vinden het ook een erg lekkere luchthaven om via te vliegen en zeker heen omdat we het nog nooit druk hebben gezien bij de immigratie. Lekker snel door de controles heen en op naar de volgende vlucht.

HenkR
05-02-16, 22:48
Hierbij onze positieve ervaring met een transit op Detroit (19/12/2015).
Binnen een half uurtje na uitstappen hadden we onze koffers dat geeft al aan hoe relaxed we door de douane gingen (waren zelfs vriendelijk:)). Stukje lopen en konden ze weer afgeven. Moesten toen even in een rij om door de security check te komen. Daar doorheen in de "metro" naar de vertrekhal. Al met al een uur tussen uitstappen en de vertrekgate.