PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Marina82: Miami-Miami



Marina82
28-12-08, 13:12
Hoi,

Wij willen in juli 2009 op huwelijksreis in Florida. Dit is onze planning tot nu toe:

Dag 1 27-07-09: Vliegen van Amsterdam naar Orlando. Auto ophalen en overnachten in Orlando.
Dag 2: Bezoek aan Magic Kingdom of Animal Kingdom.
Dag 3: Bezoek aan Daytona beach en st. Augustine
Dag 4: Bezoek aan Sea World
Dag 5: Relax dagje? Of toch nog een parkbezoekje...
Dag 6: Bezoek aan Universal Studios
Dag 7: Bezoek aan Epcot Center
Dag 8: Shopping mall en naar Clearwater beach rijden
Dag 9: Dagje strand Clearwater
Dag 10: Clearwater beach (boottocht maken)
Dag 11: Clearwater beach
Dag 12: Vertrek naar Naples. Hier overnachten
Dag 13:Via Everglades naar Florida City
Dag 14: Naar Key West rijden
Dag 15: Key West
Dag 16: Key West
Dag 17: Naar Fort Lauderdale rijden en hier overnachten.
Dag 18: Bezoek aan Miami (overnachten in Fort Lauderdale)
Dag 19: Dagje strand (misschien West Palm Beach)
Dag 20: Naar Miami, auto inleveren en richting Amsterdam vliegen
Dag 21 16-08-09: Aankomst Amsterdam

We hebben voor Clearwater gekozen omdat we een paar dagen lekker aan strand willen relaxen. Is dit een goed keuze? Of zijn er stranden waar het mooier is? Nog tips voor hotels daar?
Tips zijn welkom! Alvast bedankt voor de reacties!

Susie One
28-12-08, 13:46
Welkom op het mooie forum. Alvast gefeliciteerd met jullie huwelijk.


We hebben besloten om niet naar Magic Kingdkom te gaan omdat we al in Disneyland Parijs zijn geweest.

Magic Kingdom is niet te vergelijken met Disney Parijs. Het is daar vele malen groter dan parijs.


We hebben voor Clearwater gekozen omdat we een paar dagen lekker aan strand willen relaxen. Is dit een goed keuze? Of zijn er stranden waar het mooier is?

Wij zijn zelf september voor een nacht in Clearwater Beach geweest. Je kan op de pier een zonsondergang bekijken. We hebben een fietstocht door de plaats gemaakt. Je hebt daar prachtige strand. Voor ons was Clearwater voor een nacht genoeg.

Veel plezier met de voorbereidingen.
Susie One

Marina82
28-12-08, 13:53
Dankjewel voor je felicitaties!
Ik twijfel ook nog steeds over Magic Kingdom. Echt lastig hoor al die keuzes....
In ieder geval bedank voor je reactie!

pascalbrouwers
28-12-08, 13:58
Hallo Marina 82 welkom op dit forum.
prima planning gemaakt.
wel of niet magic kingdom, ja dat is moeilijk.
Persoonlijk zou ik het wel doen, zeker als je pas getrouwd bent.
Dat is toch echt wel het park waar je de magie van disney voelt.

Het lijkt inderdaad wel een beetje op parijs, maar dat weet je alleen als je daar bent geweest :grin:

Wat betreft epcot.
Hier moet je absoluut gaan dineren.
één vd beste restaurants is daar Le Cellier Steakhouse.
Dit moet je lang van te voren boeken, daar het nagenoeg altijd vol is.

Clearwater is leuk om heen te gaan, recent de hele boulevard vernieuwd.
Mooie zonsondergang, leuke pier mooi strand, warm water geen hoge golven of ruwe zee.


Pascal

Teleton
28-12-08, 14:02
Wij willen in juli 2009 op huwelijksreis in Florida.

Welkom hier. Dat zijn goede vooruitzichten! Velen gingen je voor, sommigen maakten er een fantastisch reisverslag van. Ik zou er echt een paar lezen, ze barsten van de tips.

Over jullie schema: waarom vlieg je eigenlijk op en vanaf Miami? D'r gaat nogal wat tijd zitten in het heen en weer reizen. Vlieg naar Orlando, reis naar Miami en vlieg van daaruit terug. (of andersom, natuurlijk) Zo hou je tijd over om te relaxen en kan je misschien toch een dagje naar MK. Je doet jezelf namelijk te kort als je dit overslaat, zeker als honeymooners. En MK Orlando vergelijken met Parijs gaat echt niet op.

Over de verschillende stranden is hier al veel gediscussieerd. Wat is mooier? Wat is leuker? Wie het weet, mag het zeggen. Zoveel hoofden, zoveel zinnen. Wat je in zijn algemeenheid kunt vaststellen is, dat het strandleven in Florida verschilt met wat wij in Europa gewend zijn. Tel daarbij op dat de temperaturen en de UVstraling ook nog eens behoorlijk hoger uitkomen. Verder moet je in de periode dat jullie reizen, rekening houden met overvloedige regenval, waardoor je soms niet zo lekker opschiet in het verkeer. Vergeet niet dat je midden in het hurricane-season reist. Door de hoge luchtvochtigheid is vakantie vieren in Florida in juli vermoeiender dan je zou denken. In de eerste dagen hebben jullie een (te) druk programma, dat houdt geen paard vol, laat staan een bruid....

Voor hotelervaringen kan je in dit topic terecht: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5422 . In jullie geval zou ik overigens naar Miami vliegen en in Orlando eindigen. Daar tenminste 7 dagen verblijven en een villa of appartement huren. Laatste en beslissende tip: Gebruik de zoekfunctie en haak zo mogelijk aan bij bestaande topics.

pascalbrouwers
28-12-08, 14:12
teleton geeft een hele goede tip....
landen in orlando en terug via miami.
hier heeft hij helemaal gelijk in.
wat betreft jullie schema, ja het is druk maar te doen.
ligt een beetje, aan jullie conditie :grin: haha.
wij hebben het vroeger ook wel eens zo gedaan, en moe dat we vervolgens waren.
Maar wij gingen destijds altijd 4 weken, dus tijd genoeg om te herstellen.

pascal

Teleton
28-12-08, 14:14
ligt een beetje, aan jullie conditie :grin: haha.


Just married.......:-#:-#

pascalbrouwers
28-12-08, 14:18
Just married.......:-#:-#
ja stom van mij had ik ook kunnen bedenken ](*,)

dus programma aanpassen :-D

Marina82
28-12-08, 14:31
Naar Orlando vliegen en vertrekken vanaf Miami is inderdaad handiger. Ik dacht eerst dat de tickets dan een stuk duurder zouden zijn, maar had verkeerd gekeken... We gaan dat dus inderdaad maar doen. Ik ga ook nog even kijken of ik nog een rustdagje in kan plannen tussen de bezoeken aan de parken in Orlando. Is misschien wel prettig. Na ons bezoek aan Orlando kunnen we wel uitrusten aan het strand in Clearwater. Dan kunnen we weer even opladen. Over Magic Kingdom ga ik dan nog maar even nadenken..
Bedankt voor de handige tips!

Marina82
28-12-08, 14:45
Heb het schema een beetje aangepast!