PDA

Bekijk Volledige Versie : Rechtstreekse vlucht naar Florida



cindy74
09-02-08, 22:16
Ik heb het op het reisbureau vernomen dat jet air dit najaar begint met rechtstreekse vluchten op orlando vanuit brussel weliswaar

AlexFL
10-02-08, 13:14
Klopt, vanaf 22 juni. Naar Orlando Sanford (ligt 40 minuten van Orlando vandaan), niet Orlando International Airport. Volgens mij 1 x per week, prijs ongeveer rond de € 700 euro voor vluchten in juli.

Tielemans
19-04-08, 18:03
Zoals iedereen hier wel weet gaat martinair niet meer rechtstreeks naar Orlando. Wij gaan nu eind mei met een omweg naar Orlando maar er is goed nieuws voor de mensen die vanaf juli willen vliegen. In de folder die we bij het reisburo vonden gaat dan Jetairfly rechtstreeks vanaf Schiphol vliegen naar Orlando zonder tussenstop.
Ik heb de hele folder ingescand, op de vierde pagina staat duidelijk van AMS naar MCO. Ik kan het nog niet op hun website vinden maar op het reisburo vandaag werd het wel bevestigd dat dit dan weer mogelijk zal zijn.

Pagina 1 (http://www.betuwe.net/~fsmitsb/folder01.jpg)
Pagina 2 (http://www.betuwe.net/~fsmitsb/folder02.jpg)
Pagina 3 (http://www.betuwe.net/~fsmitsb/folder03.jpg)
Pagina 4 (http://www.betuwe.net/~fsmitsb/folder04.jpg)



Via de search functie kon ik hier nog niets over vinden, als het toch een dubbel topic is mijn excuses.

raygwencaith
19-04-08, 18:17
Op pagina 2 zie ik toch echt staan dat ze vanaf 29 juni Brussel-Orlando sandford vliegen.

Zou wel fijn zijn als er weer mogelijkheden komen om van Amsterdam rechtstreeks naar MCO te vliegen.

Tielemans
19-04-08, 18:21
klopt wat dat betreft spreken pagina 2 en 4 elkaar tegen, maar op het reisburo toerkoop Jo Land Stadshagen (zwolle) bevestigden ze vandaag dat het wel weer via Schiphol zou kunnen.

Mickey99
19-04-08, 18:23
Op de 4e pagina staat inderdaad vlucht AMS-MCO en dat al vanaf 29 juni 2008! Ben erg benieuwd of dat echt zo is.

rolthof
19-04-08, 18:45
Er staat in de folder niets over een rechtstreekse vlucht AMS-MCO . Wel over een rechtstreekse vlucht van Brussel naar MCO , en een "retour vlucht AMS - MCO" , maar die laatste is nergens beschreven als rechtstreeks.

Ik vermoed een overstap in Brussel.............

raygwencaith
19-04-08, 19:19
Op de 4e pagina staat inderdaad vlucht AMS-MCO en dat al vanaf 29 juni 2008! Ben erg benieuwd of dat echt zo is.

Als je kijkt op hun website kun je inderdaad vanaf 29 juni Brussel * Orlando Sanford boeken.

Op de folder van HI staat AMS-MCO dus misschien weet HI al meer dan tot nu toe bekend is en komt het zodra Jetair dit zelf kan bevestigen in de media.

weimar
27-12-08, 20:54
Gezien de ervaring vorig jaar lijkt het ons prettig om in ieder geval op de heenreis een rechtstreekse vlucht te hebben op Florida.

Ik heb al gezien dat Martinair rechtstreeks vanuit Amsterdam op Miami vliegt, maar ook aan de prijs is. Wat zijn de verdere maatschappijen waarmee je rechtstreeks op Florida kan vliegen (Miami, Orlando, of andere in de buurt)? En dan maakt het niet uit (misschien wel goedkoper) of vertrokken wordt uit Dusseldorf, Brussel of andere luchthavens in de buurt. Ik las iets over Jetair uit Brussel, zijn er nog meer?

Ons voorlopige idee is om op Miami te vliegen, dan richting Keys voor een relaxweekje, daarna via Everglades richting Golfcoast (meer relax en sightseeing) en afsluiten in de buurt van Orlando om wat parken mee te pakken. Maar dat hangt dus af van waar we kunnen aankomen/eindigen. Op Orlando vliegen kan natuurlijk ook, dan draaien we de boel om.

John

Susie One
27-12-08, 21:26
Hoi,

Volgens mij gaat air berlin (vanaf dusseldorf) rechtstreeks naar Miami.

Helaas gaat vanuit Nederland alleen martinar rechtstreeks naar Miami. Je kan er ook voor kiezen om met een overstap te vliegen. Wij hebben in september op de terugweg een overstap gehad op New York JFK (heenweg bleven wij voor drie nachten in NY). Deze overstap is goed te doen.

De meeste forumers vliegen met een overstap in USA naar Miami of Orlando. Je kan overwegen om met een overstap bv Parijs naar Miami/Orlando te vliegen.

Susie One

eiluap
28-12-08, 11:27
wij hebben bijna alles geprobeerd om rechtstreeks te gaan.Echter of is het heel duur (2x de prijs) of het zat vol.
Beste verbinding is heen via Londen(Heattrow) dan Miami terug Orlando Londen (gatwick)was alles met British Airways en America Airlines totalen vliegtijd heen 10,5 uur terug 11 uur en goed geprijsd voor 4 personen hoogseizoen € 1880,-
Hoop dat je hier wat aan hebt

Teleton
28-12-08, 11:38
Gezien de ervaring vorig jaar lijkt het ons prettig om in ieder geval op de heenreis een rechtstreekse vlucht te hebben op Florida.

Rare vraag misschien, maar wat is die ervaring dan? Er zitten echt niet alleen nadelen aan een reis met een overstap.

weimar
28-12-08, 13:04
Rare vraag misschien, maar wat is die ervaring dan? Er zitten echt niet alleen nadelen aan een reis met een overstap.

Vorig jaar vlogen we direct op SF, en terug met tussenstop.

Het direct vliegen heeft m.i. een aantal voordelen:
- totale reistijd scheelt uren (we waren in 11 uur in SF). Bijkomend voordeel was dat we in een half uur na aankomst buiten stonden! Als ik nu vluchten naar Miami bekijk, dan kost het al gauw minstens 14 uur. De tussenlanding is meestal niet echt op de route dus leg je nog een paar honderd extra kilometers af.
- geen gedoe met douane en daarna een vervolgvlucht halen. Je hoeft je bagage maar 1 keer te halen. En als het wel snel gaat, verveel je je een paar uur kapot.

Terug maakt me niet zoveel uit, dan ben je relaxed van de vakantie en kan het niet lang genoeg duren. Heen wil je er zo snel mogelijk zijn.

Kortom, als het voor het zelfde geld of ietsje meer kan vlieg ik (en velen met mij) liever direct.

John

AlexFL
28-12-08, 13:24
Rechtstreeks:
Martinair via Amsterdam rechtstreeks naar Miami
Air Berlin (ltu) via Dusseldorf dagelijks naar Miami
Lufthansa via Frankfurt dagelijks naar Orlando

Als Jetair nog via Brussel vliegt dan vliegt deze wel op Orlando Sanford en das 1 uurtje van Kissimmee.

Marjol
28-12-08, 13:25
Rare vraag misschien, maar wat is die ervaring dan? Er zitten echt niet alleen nadelen aan een reis met een overstap.

Belangrijk nadeel van een overstap is toch wel dat je je aansluitende vlucht kunt missen en daardoor een nacht moet doorbrengen in de stad waar je je overstap hebt... ;)

Teleton
28-12-08, 14:00
Belangrijk nadeel van een overstap is toch wel dat je je aansluitende vlucht kunt missen

Kan inderdaad, maar komt dat nou echt vaak voor? Wij stappen al weer jaren over en hebben in al die tijd éénmaal onze aansluiting gemist. Konden gelukkig met een volgend vliegtuig mee. Wij reisden vroeger nogal eens met Martinair, vanwege de directe vluchten. Soms (vooral in de beginjaren) verliep alles volgens schema. Maar naast de vele vertragingen (tot 9 uur) op heen en terugreis, was het volgende voorval the bloody limit:

Rechtstreekse vlucht naar Miami, geen probleem zou je zeggen. Eenmaal aan boord kregen we een brief van de directie uitgereikt. Door onvoorziene omstandigheden vliegen we vandaag eerst 'even' naar San Juan om vandaar terug naar Miami te vliegen......Hebben daar eerst een uurtje in het vliegtuig gewacht, tot ze kerosine gingen laden. Omdat er een klein oproer ontstond, mochten we bij de gratie Gods het vliegtuig verlaten. We mochten het wachtlokaal, niet verlaten, er was niets te eten of te drinken.

Waarschijnlijk ging de omleiding om het ophalen van vracht, want we zaten, voor zover ik het kon zien, met dezelfde passagiers en bemanning aan boord op de vlucht van San Juan naar Miami. Het verhaal ging ook dat de kerosine voor de retourvlucht daar veel goedkoper was dan in de US.

Moraal van het verhaal: Dat er op reis dingen mis lopen, is niet alleen afhankelijk van een rechtstreekse vlucht of overstap. Sinds we in de VS overstappen, reizen we een stuk comfortabeler, meer op tijd en ook meer ontspannen. Onderweg even de benen strekken, wat eten en de formaliteiten afhandelen is nu een welkom onderdeel van onze reis.

pascalbrouwers
28-12-08, 14:03
Sinds we in de VS overstappen, reizen we een stuk comfortabeler, meer op tijd en ook meer ontspannen. Onderweg even de benen strekken, wat eten en de formaliteiten afhandelen is nu een welkom onderdeel van onze reis.

Vreemd maaar ook waar, soms nog sneller dan rechtstreeks met martinair....

Tinkerbell
28-12-08, 21:01
Air Berlin (ltu) via Dusseldorf dagelijks naar MiamiDat is niet helemaal waar. Kijk goed in het vluchtschema.

karin1978
28-12-08, 22:47
Lufthansa vliegt rechtstreeks vanaf dusseldorf naar miami

rob gertsen
05-01-09, 14:03
Als je naar Orlando rechtstreeks wilt vliegen kan dit alleen maar vanaf Frankfurt. Om allerlij redenen die al zijn genoemd vlieg ik ook daarvandaan rechtstreeks. Laat je echter niet foppen dat Lufthansa dagelijks vliegt. Ik had een vlucht geboekt op 21 juli. Vliegwinkel belde doodleuk dat Lufthansa die vlucht geannuleerd had en als alternatief een dag later aanbood. Erg leuk dat alternatief als je al je hotels al geboekt hebt! Kostte weer even wat bellen ......:sad:

Ceetje
05-01-09, 22:59
Kan inderdaad, maar komt dat nou echt vaak voor?
Afgelopen jaar terugvlucht vanaf Tampa vertraagd naar Washington DC, aansluiting gemist, hotelovernachting volgende dag via Detroit naar Schiphol. Dit jaar heenvlucht vanaf Brussel overstap in New York: vlucht zou om 10.00 uur vertrekken werd 16.30 uur :shock: onnodig om te zeggen dat we de aansluiting naar Orlando misten: hotelovernachting: 's morgens om 5 uur naar La Guardia omdat we op de standbylist stonden voor de vlucht van 9 uur. Dan heb je het toch wel even gehad. Gelukkig stonden we bovenaan en konden met dit toestel mee.
Het zit ons naar Forida niet helemaal mee, andere bestemmingen nog nooit problemen gehad. Maar als ik het verhaal van Martinair lees .... dan baal je nog harder.
Overigens geef ik de voorkeur aan overstappen in de VS: je hebt het langste stuk van de reis er dan al opzitten en je hoeft op de eindbestemming niet door de immigrations. Londen mijd ik altijd, te veel verhalen van koffers die niet meekwamen en gedoe met overstappen.

Greeneyes
13-01-09, 13:26
Wij zijn op 18 december teruggekomen van een heerlijke rechtstreekse vlucht Miami met Martinair. Alles verliep keurig op schema. Op de terugweg konden we ruim een kwartier eerder vertrekken omdat iedereen er al inzat. Nog nooit eerder meegemaakt. Met een kleintje van 3,5 en een hoop bagage hadden we ook echt geen zin in overstap toestanden.
Een beetje verontrustend was dat het toestel zowel heen als terug nog niet voor 2/3 vol zat. Wij zaten in comfort class en ik had zowel heen als terug 2 lege stoelen naast me. En ik was echt niet de enige! Heerlijk luxe maar hoe lang zou Martinair zulke niet rendabele vluchten kunnen volhouden vraag ik me af.

rob gertsen
19-08-09, 23:03
Ik ben met Lufthansa Rechtstreeks van Frankfurt naar Orlando gevlogen. Bij de heenreis binnen het uur de douane en koffers:shock:. Service aan boord erg goed en alles tot bijna op de minuut nauwkeurig.
Ik heb geen ervaring met een tussenstop, maar dit ging echt fantastisch=D>

Ta2 Gerrit
29-04-10, 13:04
Om de discussie maar weer even op te stoken :mrgreen:
Al weer een reden om niet rechtstreeks op Orlando te vliegen :twisted:
http://www.wftv.com/news/23298183/detail.html

Ben benieuwd of er Florummers tijdelijk gestrand zijn door deze glitch.
Laat wat van U horen :-k

Tinkerbell
29-04-10, 14:07
Tja toch blijf ik erbij dat een rechtstreekse vlucht het minst vermoeiend is.
Ik moet er niet aan denken na bijna tien uur in een koekblik gezeten te hebben nog een paar uur rond te hangen op een luchthaven, weer instappen dan alsnog de auto op te halen en dan nog eens drie uur te moeten rijden naar een of ander verblijf.
To each his own maar 12 uur gereisd te hebben ben ik toe aan bad,bed ,rust en reinheid.:mrgreen:

escalade
08-11-10, 13:53
Hallo Floridavrienden,

Misschien is het al besproken, het zal wel, maar ik heb het onderwerp helaas niet kunnen vinden, via Martinair was het in het verleden altijd mogelijk met een rechtsreekse vlucht naar Miami te vliegen, maar ik heb gisterenavond zitten zoeken, helaas.

Alle vluchten gaan via New York, of via Frankfurt, Atlanta, enz.

Alle tickets zitten zo rond de € 1000,- retour, misschien weten jullie meer dan ik, please let me know. =D>

Het is overgens de eerste keer dat we de reis buiten een reisbureau om gaan boeken, dus alles direct, vlucht, hotel, auto, spannend maar leuk.

Autoverhuur Alamo is ook gevestigd in Utrecht, dus dat is prachtig, wat betreft de accomodatie, de eerste week gaan we naar de Keys een onderkomen van: Jawel, een gewonnen reis bij de tennisvereniging, week twee en drie willen we graag naar Fort Lauderdale en dan zien we verder wel.

't Is overgens voor de derde maal dat we naar Florida gaan, gewoonweg te gek daar! :grin:

Ik hoor graag van jullie.

theovg
08-11-10, 14:09
Arkefly gaat rechtstreeks vliegen amsterdam naar Miami en Orlando.
En de Klm rechtstreeks op Miami.

Tinkerbell
08-11-10, 14:42
Air Berlin rechtstreeks Düsseldorf/ Miami.
Ik weet niet wanneer je wilt gaan maar wij betalen gemiddeld met XXL seats 600 Euro pp. voor een retourtje.

http://www.airberlin.com/site/start.php?LANG=net&MARKT=NL

Als extra voordeel kun je zonder meerkosten landden in Miami en terugvliegen vanf Fort Myers.
Parkeerkosten zijn een lachertje en wij vinden het een relaxte luchthaven.

escalade
10-11-10, 15:09
Het is Arkefly geworden, een heerlijke directe vlucht, weliswaar een tussenstop in Orlando en daarna gelijk door richting Miami.

Wat héél goed is, is dat ze net als Martiniar toendertijd ook comfortclass hebben, met 85 cm beenruimte en men mag gebruik maken van de businesslounge, wel betaald. (als ik het goed begrepen heb)

Natuurlijk ook video en spelletjescomputer en een gratis drankje, etc.

Prijs is zo'n € 1000,- per ticket retour, wel een stuk duurder dan vanaf Dusseldorf, maar goed, die autorit besparen we dan weer.

We zijn wél met z'n drieeën, dus het was wel het overwegen waard.....;)

We vertrekken alleen een dag eerder, dus we moeten een ander hotelletje voor één nacht zoeken en daarna de huurauto ophalen.

Weten jullie een leuk hotelletje in de buurt van het vliegveld, welke we kunnen bereiken met een shuttlebus?

knaapje
10-11-10, 16:42
Tot Orlando (eigenlijk Sanford) zal het een directe vlucht zijn, maar daar zal je toch wel door immigration en douane moeten. Het verschil met een overstap is dus vermoedelijk nihil. Totale reisduur is ongev. 13.25 uur met tussenstop op Sanford van ongev. 1.25 uur.

Voor een hotel bij de luchthaven, wellicht via Priceline? Hoewel je dan niet de zekerheid van een shuttle hebt, maar vrijwel alle betere hotels bij de luchthaven hebben er wel een. In het uiterste geval zul je een taxi moeten nemen.

BTW: kan je de autohuur niet 1 dag vervroegen?

Knaapje

Teleton
10-11-10, 17:21
Het is Arkefly geworden, een heerlijke directe vlucht, weliswaar een tussenstop in Orlando en daarna gelijk door richting Miami.

Ik wil de pret niet bederven, maar de Arkevluchten zien er toch een beetje uit als een " Vier halen, drie betalen" aanbieding. Je verzint het toch niet, een directe vlucht met overstap........Want wat is nu precies het voordeel van een heerlijke directe vlucht naar Miami met een stop in Orlando? Deze vlucht kan je iig niet vergelijken met AirBerlin of Martinair die wel direct naar hun bestemming vliegen.

Onderstaande overweging, die overigens elders in een iets andere vorm al eerder werd gemaakt, is meer bedoeld voor toekomstige boekers die een afweging moeten maken tussen een directe vlucht met overstap( :---):---)) en een conventionele overstap.

Of je nu een plane change in Chicago hebt, in Washington, in Boston of in Orlando, het effect is toch hetzelfde? Je zult echt zelf met je koffers door de douane moeten als Orlando je point of entry is. Immigration in Orlando is echt niet sneller dan op de grote hubs. En als je naar de 'on time ratings' van de grote maatschappijen kijkt, is de kans dat je je aansluiting mist, maar heel klein. Ik wil straks de ratings van Arke straks wel eens zien.......:-&

Financieel is het voordeel ook best discutabel. In het vliegticketsoverzicht op dit forum kan ik nog niet vinden dat er 1000 eur pp is betaald, zoals Escalade meldt.

Ieder maakt zijn eigen afwegingen en heeft daar zijn eigen argumenten voor. Maar dan moeten die argumenten wel steekhoudend zijn. En je kunt je afvragen of een directe vlucht met stop een voordeel is......

knaapje
10-11-10, 17:33
Het is ook nog Sanford, niet MCO.
Arke en Icelandair zijn de internationale lijnvluchten en een enkele Engelse charter, die er komen.

Ik heb in de 90-er jaren nog eens meegemaakt met Martinair op Oakland (CA), dat het vliegtuig niet naar de gate mocht omdat de immigration ambtenaren er nog niet waren, daar kwam ook af en toe een internationale vlucht aan.

Knaapje

Tinkerbell
10-11-10, 18:09
immigration ambtenaren er nog niet waren, daar kwam ook af en toe een internationale vlucht aan.

Knaapje

O sweet memories. We moesten op Naples Airfield een tweede bestuurder aan onze huurauto toevoegen.
Toen we daar een hapje wilden eten en soep bestelden moest de ober ons tot zijn spijt meldden dat er zo weinig grote vluchten aankwamen dat de soep altijd bedorven was wegens gebrek aan passagiers. :mrgreen:
We durfden niet te vragen of ze geen Hero soep in blik hadden.http://bestsmileys.com/dinning/2.gif

escalade
11-11-10, 08:04
Ik wil de pret niet bederven, maar de Arkevluchten zien er toch een beetje uit als een " Vier halen, drie betalen" aanbieding. Je verzint het toch niet, een directe vlucht met overstap........Want wat is nu precies het voordeel van een heerlijke directe vlucht naar Miami met een stop in Orlando? Deze vlucht kan je iig niet vergelijken met AirBerlin of Martinair die wel direct naar hun bestemming vliegen.

Financieel is het voordeel ook best discutabel. In het vliegticketsoverzicht op dit forum kan ik nog niet vinden dat er 1000 eur pp is betaald, zoals Escalade meldt.

Ieder maakt zijn eigen afwegingen en heeft daar zijn eigen argumenten voor. Maar dan moeten die argumenten wel steekhoudend zijn. En je kunt je afvragen of een directe vlucht met stop een voordeel is......

Volgens mij vliegt Martinair helemaal niet meer op Miami, dát was ook de reden dat wij met Arkefly vliegen en het is wél een rechtreekse vlucht, dat er een tussenstop is in Orlando, what ever.......

We blijven overgens gewoonweg in hetzelfde toestel zitten, dus het is helemaal geen overstap.

Vervolgens betalen € 969,- per ticket retour, ook nog eens comfortclass,
dus méér beenruimte en men mag gebruik maken van diverse facaliteiten.
http://www.arkefly.nl/prices.aspx?fromLocation=AMS&toLocation=MIA&departureDate=20110805&returnDate=20110826&adults=3&children=0&babies=0&q=AMS-MIA

Bij deze, klein beetje positief blijven Teleton....=D>



Voor een hotel bij de luchthaven, wellicht via Priceline? Hoewel je dan niet de zekerheid van een shuttle hebt, maar vrijwel alle betere hotels bij de luchthaven hebben er wel een. In het uiterste geval zul je een taxi moeten nemen.

BTW: kan je de autohuur niet 1 dag vervroegen?

Knaapje

Misschien gaan we dat wel doen, een dag meer of minder huren maakt idd. ook niets uit. We gaan kijken of Priceline wat is.

Thx. :wink:

[verwijderd]
11-11-10, 09:41
Escalade, ik denk niet dat je in het vliegtuig mag blijven zitten, je komt nml. op Orlando voor het eerst Amerika binnen en daar zal je normaal gesproken dus door de immigratie moeten. Tenzij er voor Arke speciale regels gelden maar dat lijkt mij niet.

Ta2 Gerrit
11-11-10, 09:53
We blijven overgens gewoonweg in hetzelfde toestel zitten, dus het is helemaal geen overstap.

Weet je dat wel heel zeker ? Op de site van Arkefly wordt dat (e.v.a.) niet helemaal duidelijk, namenlijk. Op het moment dat je wel moet uitstappen wordt Sandford POE in de US.

En dan is het hele circus van Immigration en Customs van toepassing, net als een "gewone" vlucht met overstap. Op zich niks mis mee, want dan heb je dat maar vast gehad, en kun je in Miami zo het vliegveld aflopen.

Daar ben ik wel benieuwd naar, of het echt een "rechtstreekse" vlucht is.
Benieuwd voor anderen, in dit geval. Wij blijven voorlopig trouw aan UA :-\".

Ebelix
11-11-10, 10:50
De KLM heeft vanaf maart een rechtstreekse vlucht naar Miami, die niet eerst een stop ergens maakt. Met Arkefly moet je altijd maar afwachten wat er gaat gebeuren. Is het al duidelijk of ke vanaf Orlando kan terugvliegen naar Nederland. Als dat het geval is dan weet ik zeker dat iedereen het vliegtuig moet verlaten om door immigrations en customs te gaan waarna de passagiers voor Miami en de passagiers voor Nederland zullen instappen voor het hopje naar Miami waar de passagiers voor Miami uitstappen en de passagiers voor Nederland instappen. Dan begint pas de terugvlucht naar Nederland of welllicht nog een stop op de Antillen.

De KLM heeft nu ook een comfort zone in economy waar je meer ruimte hebt en waar je tegen betaling ook gebruik mag maken van de lounche.

knaapje
11-11-10, 11:09
..........We blijven overgens gewoonweg in hetzelfde toestel zitten, dus het is helemaal geen overstap..............

't Is maar hoe je het noemt:

Reis met overstap
uitstappen op POE, bagage ophalen, door immigration en douane, bagage afgeven en weer terug in een ander vliegtuig.

Reis zonder overstap (in dit geval)
uitstappen op Sanford (POE), bagage ophalen, door immigration en douane, bagage afgeven en weer terug in hetzelfde vliegtuig.

In tijd en beleving volgens mij hetzelfde, maar de reclamejongens weten je in te pakken en noemen het een rechtstreekse vlucht.

Overigens, als je het vluchtschema bekijkt zie je hoe het in elkaar steekt:
AMS V 13.00
SFB A 17.35
SFB V 19.00
MIA A 20.25
MIA V 21.20
AMS A 12.10

Ook gezien de tijden (op SFB 1.25 uur stop) vermoed ik dat ze daar door de douane enz. moeten.

Knaapje

mattrob
11-11-10, 11:46
Daar ben ik wel benieuwd naar, of het echt een "rechtstreekse" vlucht is.
Benieuwd voor anderen, in dit geval. Wij blijven voorlopig trouw aan UA :-\".

Ik ook, zou mij verbazen als je mag blijven zitten, maar wie weet wat voor afspraken ze hebben. Wij vlogen vorige maand vanaf Bonaire naar Amsterdam. Het was een vlucht vanuit volgens mij Sint Maarten, dan naar Bonaire en dan naar Amsterdam. Op Bonaire moest eerst het hele vliegtuig uitstappen, en later weer instappen. Maar goed, dat is geen US, en ik denk dat US nog ietsje strenger is. Ik ben dus ook vrij benieuwd wat hier nu echt gaat gebeuren 8-[

Tinkerbell
11-11-10, 12:46
Dan zie ik bij comfort Class ook nog staan :

Comfort Class biedt u extra gemak:


84 cm beenruimte en 25 kg bagage (35 kg voor Aruba, Bonaire en Curaçao)
Een eigen incheckbalie
Eén maaltijd en een drankje op verre vluchten
Het ArkeFly Café (tegen betaling) op Europese en Middellandse Zee bestemmingen
Een gratis koptelefoon voor audio/video
Een verzorgingskit op de verre nachtvluchten

Betekend dit dan dat je de rest van de drankjes zelf moet kopen?
Wij krijgen bij Air Berlin in ieder geval twee keer een maaltijd per vlucht. Ik ben benieuwd hoe dit allemaal gaat verlopen maar mijn indruk op dit moment is een relatief duur ticket, toch overstappen, drie uur tijdverlies op Orlando en vage regels over het eten.

escalade
11-11-10, 14:10
Jongens, één ding is zeker, ik zal jullie t.z.t. helemaal inlichten, voor nu w8en we het allemaal maar af.

Bedankt voor het meedenken en als jullie nog wat te binnen schiet, hoor ik het graag,

Thx. Arie. \\:D/

knaapje
11-11-10, 14:37
@Tinkerbell:
Als je de tekst op de site wat nauwkeuriger bekijkt zie je, dat er inderdaad maar 1 maaltijd en 1 (fris)drankje inbegrepen is.
Bij de duurdere boekingsklassen staat n.l. duidelijk, dat er 2 maaltijden enz. inbegrepen zijn.
Bovendien staat er bij de goedkopere klassen, dat je verder bij het Grand Cafe terecht kunt. EUR 2,50 voor een bakkie of frisdrank. EUR 2 voor een gevulde koek.
Op de terugweg een bakkie en een gevulde koek en je voelt je weer op het werk in de cantine.;-)

Tussen de regels door staat alles er wel, maar niet erg duidelijk.

Knaapje

Teleton
11-11-10, 16:13
Bij deze, klein beetje positief blijven Teleton....=D>

Maar soms is de waarheid gewoon hard en laat de consument zich gewoon bij de neus nemen. En om dat te voorkomen, moet hier op het forum toch echt even duidelijk worden gezegd dat de marketing jongens bij Arke lekker bezig zijn en dat je dat maar beter goed kunt begrijpen, voor je boekt.

Ze laten jou kennelijk geloven dat je lekker in het vliegtuig kunt blijven zitten in Orlando. En je bent er hardstikke gelukig mee. En dan komen er allerlei wijsneusjes jou vertellen dat de regeltjes in de USA nu eenmaal anders zijn en dat Sanford je POI is, met alle gevolgen van dien. En dat vind jij dan weer niet zo positief....... =P~

Niks nieuws onder de zon, bij de Romeinen ging het hoofd van de boodschapper er ook al af, als ze slecht nieuws voor de keizer hadden. Toen een andere keizer in zijn blote kont aan het volk werd getoond, hield iedereen wijselijk zijn mond, wie kent het sprookje niet!

De vondst rechtstreekse vlucht met overstap is geniaal maar zit echt in de categorie: Nieuw, instant omelet, hoeft alleen nog maar gebakken te worden. In de supermarkt krijg je vervolgens gewoon een doosje eieren mee. Geeft niks, als je er maar gelukkig mee bent..:wink:

Tinkerbell
11-11-10, 16:33
@ Knaapje.

Dat lijkt me dan ook een hele toestand worden. Op de eerste plaats krijg je al de verontwaardigde passagiers die zien dat de premium classe twee maaltijden krijgt en dus gaat zeuren van waarom hunnie wel en wij niet :mad:.
Als ik dan op de menu kaart kijk zie ik dat de stewardessen bij Arke bevordert zijn tot veredelde snack warm maaksters.
"The Flying Hot Toasties "of zoiets.:razz:
Lijkt me vooral leuk als er midden in de nacht gegeten of gedronken moet worden. Eerst de stewardess oppiepen dan bestellen,vervolgens komt het eten eraan,passagier hijst zich uit zijn stoel,moet in de bagageruimte boven hem zijn portemonnee gaan zoeken,betalen, eten,portemonnee weer opbergen,weer de stewardess pieperen om de rotzooi op te ruimen en ondertussen proberen de buren te slapen.
En nee zeggen mag natuurlijk niet want dan regent het daar weer klachten over.

Ik vind het al een hele toer om 's nachts van het toilet gebruik te maken zonder iedereen aan te stoten of lastig te vallen. :oops:

probits
17-11-10, 13:02
Wij zijn van plan om met onze 2 kindjes naar Orlando te vliegen in April 2011.
Nu heb ik vernomen dat Martinair ermee stopt en alhoewel er op de website staat dat ze doorvliegen tot nov 2011 kan ik daar toch geen vlucht meer vastleggen NA januari 2011.
Arkefly begint ook met rechtstreekse vluchten naar Miami (voorkeur is Orlando maar maar Miami is voor ons ook nog oké)...maar die starten pas vanaf juni 2011 ...dus voor ons ook geen oplossing....
Verder heb ik hier op andere forums ook al gevonden : via AIRBERLIN , maar daar zijn geen plaatsen boekbaar voor zaterdag 9 april!
Dus om even samen te vatten : ik ben op zoek naar rechtstreekse vluchten naar Florida voor in de periode April 2011. Of dit nu vanuit Amsterdam of Brussel of Dusseldorf ofzo is , maar voor ons minder uit...wij willen gewoon liefst rechtstreeks vliegen omdat we met kleine kindjes zitten en 1 vlucht zal al lang genoeg duren denk ik.

alvast bedankt!

Ta2 Gerrit
17-11-10, 14:45
Dat zal dan vanuit Duitsland, Ierland of Engeland gaan moeten, naar Orlando (http://mco.innosked.com/(S(nmvaolq2bbjxbuajwqosesnz))/Default.aspx).
En in geval van Miami komt daar Frankriijk bij.

Dan is rechtstreeks niet echt meer rechtstreeks, want er komt minimaal een fikse autorit bij.
Arkefly vliegt overigens wel rechtstreek op Orlando, maar alleen de heenweg. Zie dit topic.
Alleen nog niet wanneer jullie willen, helaas.

robinthart
17-11-10, 14:47
Volgens mij kan je dan alleen met air berlin naar miami rechtstreeks. Bijvoorbeeld op ebookers.nl vanaf 647 euro pp

Ta2 Gerrit
17-11-10, 15:01
Of United/Lufthansa, zowel vanaf Düsseldorf als Frankfurt.

6foot6
17-11-10, 17:27
Of naar Ft Meyers

http://www.airberlin.com/booking/flight/vacancy.php?LANG=net&HINDATUM=2011-04-09&RUECKDATUM=2011-04-23&VON=DUS&NACH=RSW

r.teeuwsen
17-11-10, 17:39
De KLM gaat rechtstreeks op Miami vliegen vanaf 27 maart 2011, kosten ticket rond de 600 euro. 10 uur heenvlucht, 8h50 terugvlucht.
Dan een uurtje of 4 rijden naar Orlando.... en je reistijd is hetzelfde als met een overstap onderweg ;-)

Jojo7826
04-04-11, 10:03
Arkefly vliegt overigens wel rechtstreek op Orlando, maar alleen de heenweg. Zie dit topic.

Hoe zo alleen de heenweg, waar blijkt dit uit?? Heb ik iets over het hoofd gezien?

We willen volgend jaar weer graag gaan, maar op de site van Arkefly kan ik niets vinden over de terugreis vanaf Orlando SFB
Onze voorkeur gaat inderdaad ook uit naar rechtstreekse vluchten en wij zijn nog even aan het kijken welke maatschappijen rechtstreeks vliegen en kwamen zo bij Arkefly terecht, wie o wie kan hier meer over vertellen

A.Hofman
04-04-11, 10:13
De terugreis gaat via Miami...
Air Berlin vliegt van Dusseldorf naat Ft.Myers rechtstreeks. En KLM naar Miami als ik me niet vergis.

knaapje
04-04-11, 10:14
Het is eigenlijk een vlucht naar Miami met tussenlanding in Orlando(Sanford).
Dus terug ga je van Orlando(Sanford) eerst naar Miami en dan naar A'dam.
Je kunt het o.a. zien aan de vluchtduur. Heen nog geen 10 uur en terug haast 16 uur.

Alleen heen kan je dus van een directe vlucht spreken, maar de marketing jongens en meisjes van Arke denken daar anders over.

Knaapje

corrus
04-04-11, 17:12
Alleen heen kan je dus van een directe vlucht spreken, maar de marketing jongens en meisjes van Arke denken daar anders over.

Knaapje

Tja... Rechtstreeks betekent ook niet per definitie Non-Stop... hahaha :lol:

ellen.kr
16-12-11, 16:46
Ik heb een heerlijke vlucht gehad met KLM, rechtstreeks naar Miami. Genoeg beenruimte en mijn eigen video. Zelfs het eten was te pruimen.
Daarna op de airport overnacht in het Miami Airport Hotel en de volgende ochtend de huurauto opgehaald, en relaxed via de Turnpike naar Orlando rijden = 4 uur.

Teleton
16-12-11, 17:23
Gerucht gaat dat deze vlucht in 2012 niet meer in het pakket zit......

Zelf verbaas ik me erover dat iemand die naar Orlando wil, naar Miami vliegt en dan de rest in vier uur (!) rijdt om een overstapje te vermijden. Maar ieder zijn meug--> boer---> varken.....:oops:.

mattrob
16-12-11, 18:20
Zelf verbaas ik me erover dat iemand die naar Orlando wil, naar Miami vliegt en dan de rest in vier uur (!) rijdt om een overstapje te vermijden. Maar ieder zijn meug--> boer---> varken.....:oops:.

Zeggen wij ook vaak tegen elkaar, maar voor een goede prijs gaan we toch overstag. Terwijl ik er niet aan moet denken om vanaf Parijs te vliegen, terwijl dat toch zelfde idee is .... :-k Toch vinden wij het (lange) rijden in de US helemaal niet zo erg, vreemd ... Maar in januari vliegen we dus heen en terug naar/vanaf Miami, terwijl we in Orlando gaan zitten :-s

Ebelix
16-12-11, 18:53
Tot de zomer diesntregeling zit deze vlucht zeker nog in het pakket maar daarna is het maar de vraag. Dat zal bijna met alle voormalige Martinair bestemmingen het geval zijn. Past eigenlijk niet helemaal in het plaatje van de KLM.

Iedereen die ik hoor of spreek zijn toch wel tevreden met de reis naar Miami met de KLM en de vlucht is ook goed gevuld. Ook de business class en dat verbaasd me dan weer. Ik kan me ook indenken dat Delta deze vlucht gaat overnemen. Ze zijn toch bezig om een kleine hub te vormen in Miami. Hebben ook al een directe vlucht naar London en de vluchten binnen Florida (Orlando en Tampa) zijn ook afgestemt op deze intercontinentale vluchten.

De toekomst zal het leren maar van mij mag de vlucht in het schema van de KLM blijven. Het liefst zelfs met een dagelijkse frequentie.

ellen.kr
16-12-11, 20:13
Teleton, ik voel mij niet aangesproken hoor, het 4 uur rijden naar Orlando had ik als optie aangegeven. Zelf zijn wij dit keer de volgende dag doorgereden naar Naples aan de Mex.Golf (waar ik momenteel nog zit). En voor de terugreis vanaf Miami zorgen wij ook in de buurt te zijn dus hoeven we niet speciaal vanaf Orlando te rijden voor die rechtstreekse vlucht.

Mattrob, als we de keuze hebben: ook wij zouden liever 4 uur door Florida rijden, dan het overstapgedoe op een amerikaanse airport meemaken.

[verwijderd]
16-12-11, 22:21
Tot de zomer diesntregeling zit deze vlucht zeker nog in het pakket maar daarna is het maar de vraag.

Dat zeiden ze bij Martinair ook altijd en toch werden vluchten zomaar verwijderd uit het vluchtschema.

Geruchten binnen de KLM gaan over het schrappen vanaf 1 maart, maar ja, het zijn nu nog maar geruchten.

Maar we hebben ook een spreekwoord waar rook is is .... .

Ebelix
17-12-11, 01:00
Het moet wel zwaar verliesgevend zijn wanneer de KLM tussentijds besluit om een route te stoppen. Hou er ook rekening mee dat deze route wereldwijd in de spotlight heeft gestaan ivm de twitteractie waardoor de vluchten een week eerder zijn begonnen. Trekken ze de stekker eruit dan is het ook wereldnieuws.

Ebelix
20-12-11, 21:59
Het is vandaag bevestigd dat de KLM stopt met de route naar Miami. Eind maart is de laatste vlucht. Bron www.luchtvaartnieuws.nl

Ik vind het jammer. Ik vond het een fijne route. Nu kunnen we alleen nog met Arke rechtstreeks naar Florida vliegen.

mattrob
20-12-11, 22:02
Ik hoor het NET ook via via ... En wij hebben die vluchten geboekt voor de zomervakantie ... Dat is goed balen ... :roll:

[verwijderd]
20-12-11, 22:11
Ben benieuwd op welke manier ze dit gaan oplossen voor de mensen die al geboekt hebben? Al blijft het weer een Martinair smaakje houden als de mensen met tickets het weer via via moeten horen.

tehoef
21-12-11, 13:58
Ik heb van iemand in Miami gehoord dat Martin gestraft is. (was iets gevonden in de lading) en niet meer op miami mocht vliegen.

Teleton
21-12-11, 14:49
Ik heb van iemand in Miami gehoord dat Martin gestraft is. . ...ik heb van iemand gehoord dat Sinterklaas niet bestaat.......wie koopt in 's hemelsnaam dan al die chocoladeletters bij de Hema.......?

Marjol
21-12-11, 15:17
Ik baal ook flink... wij zouden 18 april met KLM naar Miami vliegen. Ze kunnen nog niets zeggen over alternatieven... :(

jbdutch
21-12-11, 15:39
Het lijkt erop dat alleen arkefly nog een soort van alternatief gaat bieden...

mattrob
21-12-11, 17:17
Ik had vanmorgen ook al met ze aan de lijn gehangen, we moeten afwachten ... Maar in principe worden we omgeboekt via Atlanta. Ik vind dat op zich nog niet eens zo erg; wellicht kunnen we hier gebruik van maken en dagje later gaan (wat eigenlijk de bedoeling was) of zelfs naar Orlando. Afwachten maar, denk niet dat ik iets kan versnellen O:)

Teleton
21-12-11, 18:30
Maar in principe worden we omgeboekt via Atlanta.
Mooie dierentuin....toch?

orient
21-12-11, 22:39
Dat zeiden ze bij Martinair ook altijd en toch werden vluchten zomaar verwijderd uit het vluchtschema.

Geruchten binnen de KLM gaan over het schrappen vanaf 1 maart, maar ja, het zijn nu nog maar geruchten.

Maar we hebben ook een spreekwoord waar rook is is .... .


Inderdaad, de KLM houdt de vluchten naar Miami voor gezien per eind maart 2012.

Bron: luchtvaartnieuws.nl

Quotes:

KLM houdt Miami binnen het jaar voor gezien

KLM houdt het slechts een jaar vol op de directe route naar Miami.
De stad in Florida werd in maart van dit jaar aan de dienstregeling toegevoegd, maar eind maart 2012 worden de directe vluchten gestaakt.
De lijndienst is niet rendabel en ook de vooruitzichten zijn niet goed, zo bevestigt KLM dinsdag aan luchtvaartnieuws.nl.

Miami wordt nu nog vier keer per week door KLM aangevlogen met een MD-11.
KLM pakte de lijndienst naar Miami dit jaar weer op na een afwezigheid van zeven jaar.

KLM hoopte met Miami zowel zonaanbidders als zakenreizigers aan te trekken. Sinds juni is ook ArkeFly op de route actief, dat zich voornamelijk op vakantiegangers richt. De luchtvaartmaatschappij van TUI Nederland doet Miami aan in combinatie met Orlando.

Wie in de zomerdienstregeling rechtstreeks naar Miami zou vliegen, kan via Atlanta reizen. Passagiers mogen van KLM ook hun geld terugvragen.

elstars
31-12-11, 00:47
Ja balen....

Net zo'n fijne vlucht gehad, mooi toestel zo'n MD-11!!
Nou ja, maar hopen op een goed alternatief....


Ik vraag me af of het echt niet rendabel is naar Miami, onze vlucht zat anders propvol!
KLM, maak dan bijv 3 vluchten per week!!

moedervan3
18-03-12, 14:35
Ik weet dat KLM ermee stopt om op Miami te vliegen vanaf Amsterdam.

Dan hou je, volgens mij, alleen ArkeFly over die vanaf NL non stop vliegt maar wat vliegt non stop vanaf Dusseldorf of Brussel?

streamwood
18-03-12, 14:49
Volgens mij is er via Brussel altijd een overstap.

utah
18-03-12, 14:50
'Wat er vliegt' zal volgens mij een vliegtuig zijn.:wink:

Wie (welke maatschappij) : Delta Airlines vanuit Brussel rechtstreeks op Orlando (hangt er ook vanaf in welke periode je boekt) -> kostprijs bijna het dubbele van deze met 1x tussenstop

Rechtsreeks op Miami heb ik niets gevonden.

moedervan3
18-03-12, 14:53
Ik heb inderdaad alleen ArkeFly gevonden en vanuit Dusseldorf heb ik ook net AirBerlin non stop gevonden.
Prijzen van ArkeFly zijn nog niet bekend voor november. Heeft ArkeFly wel eens "werelddeal" weken? Misschien dat er dan ook een leuk prijsje voor Florida voorbij komt :razz:

YBodur
18-03-12, 17:40
Vaak is het hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is. Dit gaat echter niet altijd op.
Zo heb ik in november mijn tickets geboekt voor april en de goedkoopste mogelijkheid genomen van 13 dagen. Nu was vorige week ineens het ticket voor 16 dagen een stuk goedkoper. Tegen 27 Euro wijzigingskosten heb ik nu de tickets gewijzigd en gaan we lekker 2 hele weken!

Ivonne1407
18-03-12, 18:12
Arkefly heeft een tussenstop op Orlando, en vliegt daarna door naar Miami. Vanaf Miami naar Amsterdam vliegen ze wel rechtstreeks. Zo is het in iedergeval met de tickets die ik onlangs heb geboekt voor april.

ronenivonne
18-03-12, 18:21
Zoals al gezegd, Air berlin vliegt vanaf Dusseldorf rechtstreeks. Bijna de enigste geloof ik.

mrloes
18-03-12, 18:50
Lufthansa vanaf Düsseldorf International.
Wij gaan morgen (!) met die vlucht rechtstreeks naar Miami.

sleepwalker
18-03-12, 20:17
american airlines, lufthansa en air berlin, ze gebruiken allemaal hetzelfde vliegtuig om van Dusseldorf naar ft Myers te vliegen.

@mrloes, prettige vlucht en fijne vakantie, kun je laten weten of het vliegtuig is voorzien van de nieuwe entertainment set en nieuwe stoelen?

mrloes
18-03-12, 20:19
Sleepwalker: dankjewel!
De stoelen zijn voor mij sowieso nieuw .... ;-)
Ik zal laten weten hoe 't gegaan is, geen probleem!

ronenivonne
18-03-12, 20:31
@marloes, fijna vakantie!!!

elstars
18-03-12, 20:57
Ik weet dat KLM ermee stopt om op Miami te vliegen vanaf Amsterdam.



Ik weet niet wanneer je wilt gaan?

Gewoon nog te boeken hoor, wel in de winter...
Heb nagevraagd, nog geen wijzegingen doorgevoerd...

28/12/2012-11/01/2013
KL627/628 md-11

A'dam<---> Miami

Ik hoop dat ze het waarmaken....:-k

Belenos
19-03-12, 13:37
Prijzen van ArkeFly zijn nog niet bekend voor november. Heeft ArkeFly wel eens "werelddeal" weken?

Het is nog niet zeker of ArkeFly wel die kant op vliegt in november. Ik mailde ze laatst wanneer de prijzen online zouden komen. Dit was het antwoord:-k:

"Wij kunnen op dit moment nog niet met zekerheid zeggen dat Arkefly wederom het aankomende winterseizoen op Florida zal aanvliegen. Mocht dit wel het geval zijn, dan zal dit medio zomer op de website boekbaar zijn."

streamwood
19-03-12, 15:27
Welke periode zou Delta dan rechtstreeks vanuit Brussel vliegen naar Orlando?

mattrob
19-03-12, 16:08
Delta vliegt niet rechtstreeks op Orlando vanuit Brussel; er vliegt geen een maatschappij vanuit Brussel rechtstreeks op Florida helaas.

cindy74
19-03-12, 16:28
Heb ik ook al gezocht maar nergens gevonden. Wij kijken altijd uit naar vluchten met een zo goed mogelijke overstaptijd en boeken die altijd

streamwood
19-03-12, 16:30
dank jullie dat dacht ik al.

Chicco68
19-03-12, 17:30
Het is nog niet zeker of ArkeFly wel die kant op vliegt in november. Ik mailde ze laatst wanneer de prijzen online zouden komen. Dit was het antwoord:-k:

"Wij kunnen op dit moment nog niet met zekerheid zeggen dat Arkefly wederom het aankomende winterseizoen op Florida zal aanvliegen. Mocht dit wel het geval zijn, dan zal dit medio zomer op de website boekbaar zijn."
In oktober in ieder geval wel. Wij vertrekken op 12 oktober 2012 mét ArkeFly.

mrloes
21-03-12, 03:22
hallO, ik zou nog even laten weten hoe t gegaan was met Lufthansa: in 1 woord - PRIMA!! Of de stoelen nieuw waren durf ik niet te zeggen, ze waren iig goed: de hoofdsteun kon hoger gezet worden, voor je was een tv-scherm met links er van een 'trekhaakje' waar je iets omheen kon doen of achter vast kon klemmen en rechts er van zat een bekerhoudertje.
Het entertainment programma was zeer uitgebreid en 't personeel vriendelijk, behulpzaam etc.
Vliegen vanaf Dusselfdorf ook echt een aanrader!

sleepwalker
21-03-12, 13:28
bedankt voor je bericht. Geniet er van!

Naar Miami dus de nieuwe configuratie, hopelijk naar ft Myers ook.

Fleurida
21-03-12, 21:06
Heb ik ook al gezocht maar nergens gevonden. Wij kijken altijd uit naar vluchten met een zo goed mogelijke overstaptijd en boeken die altijd
Met Aerlingus heb je super overstaptijden, de douane al in Dublin, kortom werkt perfect.

cindy74
21-03-12, 21:35
Dat gaat voor volgend jaar zijn nu vliegen we met united voor 509 euro pp .

sleepwalker
22-03-12, 07:23
en toch gaat er voor mij, zeker met kinderen, niets boven een directe vlucht.

Overstappen, al dan niet met aanwezige stress, zorgt voor een nog langere vlucht en leg een driejarige maar eens uit dat: "we wel in Amerika zijn maar nog een keer in het vliegtuig moeten om bij ons vakantieadres te komen".

arianne
29-03-12, 17:09
Ik denk dat de 3 jarige er minder moeite mee heeft dan moeders:-). Ik snap het wel hoor maar kinderen zijn heel flexibel. Wij reizen al vele jaren met en zonder overstap en heb onze zoon van nu 12 jaar (ging mee voor het eerst doen die 7 maanden was) nog nooit over de vlucht horen mopperen. Met overstap vind hij zelfs leuker!

Noa
30-08-12, 14:56
Wij hebben het plan opgevat om samen met onze kinderen en kleinkinderen volgend jaar mei naar Orlando te gaan en daar een villa te huren.
Nu is het voor ons geen probleem om met een overstap te vliegen, maar mijn schoondochter wil graag met de jongste (1,5 jaar) rechtstreeks vliegen naar Orlando.
Weet iemand of er een mogelijkheid is om dit te doen. Het mag vanaf Brussel of desnoods Düsseldorf.
Ik heb al bij Arkefly gekeken maar die hebben nog geen prijzen voor mei.
Vast bedankt

hannie
30-08-12, 15:01
Arke is de enige mogelijkheid. Maar dat heb je op de heen of terugweg toch een tussenlanding in Miami.

Njit
30-08-12, 16:10
Waarom is het voor je schoondochter een probleem? Volgens mij zijn er legio gezinnen met jonge kinderen die een overstap maken.

76-er
01-09-12, 08:45
Vanaf Düsseldorf kun je nog wel nonstop heen én terug naar Florida met Air Berlin. Alleen dan zit je wel in Miami. Hebben we een jaar of 3 geleden gedaan en is ons prima bevallen. Parkeren op DUS is relatief goedkoop en de rit naar Orlando na de vlucht viel ons niet tegen. Veel mensen die deze route volgen plakken er overigens een paar dagen verblijf in Miami aan vast.


De totale reistijd is uiteraard wel langer dan wanneer je vanaf AMS met overstap vliegt, tenzij je in Gelderland/Limburg woont. Dan is Düsseldorf uiteraard een stuk dichterbij.

6foot6
01-09-12, 10:46
Vanaf Düsseldorf kun je nog wel nonstop heen én terug naar Florida met Air Berlin. Alleen dan zit je wel in Miami.

Of Ft Meyers (RSW)

Charlene
11-11-12, 13:23
Hallo iedereen,

Hier ben ik met alweer een vraagje... Vorig jaar zijn wij met Delta Airlines voor de eerste keer naar Orlando gevlogen... Toen hadden wij een tussenstop in Atlanta... Ik vond dat een heel gedoe want doordat onze eerste vlucht vertraging had hebben we ons serieus moeten haasten om de aansluitende vlucht te halen.... Zijn er ook luchtvaartmaatschappijen die rechtstreekse vluchten aanbieden? Liefst vertrekkende vanuit Zaventem Brussel?

En dan vroeg ik me nog af of er verschillen zitten in de toegelaten bagagegewichten? Bij Delta mag je blijkbaar maar 23 kg per persoon meenemen en dat is voor mij echt heel weinig, ik vertrek meestal al met een gewicht van rond de 30 kg dus als ik ga terug komen van Orlando gaat dat gewicht wel nog wat de hoogte ingegaan zijn.... Misschien dat andere luchtvaartmaatschappijen een ander gewicht toelaten?

Alvast bedankt voor jullie antwoord....

Groetjes
Charlene

cindy74
11-11-12, 13:34
Simpel antwoord neen . Je kan met arkefly vliegen maar dan moet je naar schiphol en deze vliegen naar orlando en daarna naar miami dus heb ook atlijd 1 tussenlanding ofwel bij aankomst ofwel bij vertrek . De meeste maatschappijen hebben dus een bagage van 23 kg enkel bij arkefly, air lingues en tap mag je meer meenemen zonder dat je hiervoor meer betaald ....maar verbeter me indien ik het fout heb .

Ik had in het begin ook veel te veel kleding mee . Nu neem in enkel een paar rokjes een paar topjes en shorten voor in de pretparken mijn bikini en drie paar schoenen dit laatste doet wel pijn maarja keuzes moet je maken . Ik koop altijd wel kleding terplekke en er is ook altijd een wasmachiene in de buurt dus ik heb het afgeleerd van veel kleding mee te nemen .......de kleding die mee terug gaat daar spreek ik niet over;) . Ik vertik het ook van iets mee te nemen met lange mouwen wat ik me vorig jaar heb betreurd heb ......man wat was het koud maar gelukkig vertrek ik hier met jeans en een jasje voila ook opgelost .

trails
11-11-12, 14:33
Inderdaad, gewoon weinig meenemen als je heen gaat. Daar koop je toch weer bij.
Wil je toch 30 kilo meenemen i.p.v. de toegestane 23 dan zit er niks anders op dan voor een 2e koffer bij te betalen.

De volgende keer zullen wij een koffer vol speciale dingen mee terug gaan nemen die hier niet te krijgen zijn, en we gaan er nu al van uit dat we die $ 60 voor een extra koffer gaan betalen. Dan loont het zich nog steeds. :D

José
11-11-12, 15:10
De meeste maatschappijen hebben dus een bagage van 23 kg enkel bij arkefly, air lingues en tap mag je meer meenemen zonder dat je hiervoor meer betaald ....maar verbeter me indien ik het fout heb .

Als je met Arkefly economy class vliegt mag je 23 kilo meenemen, als je comfort class vliegt mag je 35 kilo meenemen. Het comfort class ticket is wel duurder dan het economy class ticket.

knaapje
11-11-12, 18:17
................., en we gaan er nu al van uit dat we die $ 60 voor een extra koffer gaan betalen. Dan loont het zich nog steeds. :D

Bij welke maatschappij red je het nog met $ 60 voor een 2e koffer?

Fleurida
11-11-12, 18:40
Bij Aerlingus:

Longhaul Baggage fees (to/from USA)
Economy Class - Low Fare - 2nd and subsequent bag weighing up to 23kgs (50lbs) will be charged.
Economy Class - Flex Fare - 3rd and subsequent bag weighing up to 23kgs will be charged as below.
Business Class - Business Fare / Business Flex Fare - 3 bags up to a total of 69kgs (150lbs) carried free of charge.

Applicable on flights between USA and Europe € £ $
Low-fare:2nd and subsequent bags weighing up to 23kgs (50lbs) 50 45 60
Flex-fare: 3rd and subsequent bags weighing up to 23kgs (50lbs) 50 45 60
Excess for all bags over 23kgs to a maximum of 32kgs per bag (50lbs-70lbs)

trails
11-11-12, 19:08
En bij American Airlines, wat waarschijnlijk onze volgende maatschappij naar de VS wordt (vanaf Nantes is de keuze beperkt).
One second bag for a fee of $60 - maximum 23kgs / 50lbs

frankz
13-11-12, 14:12
De meeste maatschappijen hebben dus een bagage van 23 kg enkel bij arkefly, air lingues en tap mag je meer meenemen zonder dat je hiervoor meer betaald ....maar verbeter me indien ik het fout heb .
He Cindy.
Hoeveel mag je dan bij tap meenemen, want ik kan dat zo snel niet vinden.

Hans uit Koekelare
13-11-12, 18:53
Hoeveel mag je dan bij tap meenemen, want ik kan dat zo snel niet vinden.Toegestane bagage Elke volwassene
Handbagage:1 koffer tot 8 kg. De totale afmetingen van de koffer mogen niet groter zijn dan 115 cm.
Ruimbagage: 1 bagagestuk(ken) van 23 kg elke. De totale afmetingen van elke koffer mogen niet groter zijn dan 158 cm.
Opmerking: deze informatie geldt alleen op vluchten uitgevoerd door Tap Portugal.

frankz
14-11-12, 13:55
ok jammer. ik las dat Cindy schreef dat je bij Tap meer als 23 kg. mee mocht nemen.

Hans uit Koekelare
14-11-12, 19:42
Ik heb hier de gewichten in economy bekeken en hier geplaatst.

In Executive mag Elke volwassene
Handbagage: 2 koffer tot 16 kg.
De totale afmetingen van de koffer mogen niet groter zijn dan 115 cm.
Ruimbagage: 2 bagagestuk(ken) van 32 kg elke. De totale afmetingen van elke koffer mogen niet groter zijn dan 158 cm.
Totaal toegestane gewicht van ingecheckte bagage: 2 bagagestuk(ken) van 32 kg each.
Opmerking: deze informatie geldt alleen op vluchten uitgevoerd door Tap Portugal.

FloridaBE
25-11-12, 21:16
Heeft iemand ervaring met de rechtstreekse vlucht vanuit Frankfurt met Lufthansa? Deze gaat volgens mij rechtstreeks naar MCO. Prijs die ik nu voor mijn reis zou hebben is € 720,- retour.

Ebelix
25-11-12, 22:02
Frankfurt is een rotvliegveld maar Lufthansa is ok. De prijs is aan de hoge kant maar ik weet niet precies wanneer je wilt vliegen. Met een overstap is 9 van de 10 keer goedkoper dan een directe vlucht.

frankz
26-11-12, 01:22
Ik heb hier de gewichten in economy bekeken en hier geplaatst.

In Executive mag Elke volwassene
Handbagage: 2 koffer tot 16 kg.
De totale afmetingen van de koffer mogen niet groter zijn dan 115 cm.
Ruimbagage: 2 bagagestuk(ken) van 32 kg elke. De totale afmetingen van elke koffer mogen niet groter zijn dan 158 cm.
Totaal toegestane gewicht van ingecheckte bagage: 2 bagagestuk(ken) van 32 kg each.
Opmerking: deze informatie geldt alleen op vluchten uitgevoerd door Tap Portugal.
Bedankt Hans voor het uitzoeken!
groet

FloridaBE
26-11-12, 08:49
In wat voor opzicht is Frankfurt een rotvliegveld? De periode dat we waarschijnlijk gaan zou april zijn. Ik wil het liefst rechtstreeks, dat overstappen vond ik maar niks, maar zou niet weten welke opties ik buiten Frankfurt nog meer heb. Misschien Londen?

Ebelix
26-11-12, 09:05
Vanuit London kan je rechtstreeks vliegen naar Orlando. Ik geloof zowel van Heatrow als vanaf Gatwick. Ik weet niet zeker of Air France nog vanuit Parijs naar Orlando vliegt. Vanaf Amterdam met Arkefly maar dan heb je terug een korte stop in Miami.

Frankfurt is erg kruipdoor, sluipdoor. Ik krijg het altijd benauwd als ik daar ben.

sonja
26-11-12, 09:39
Frankfurt is erg kruipdoor, sluipdoor. Ik krijg het altijd benauwd als ik daar ben.

Daar ben ik het helemaal mee eens, het is giga groot, veel, heel veel lopen, lift in en lift uit, onder de grond lange gangen. Ik zal nooit meer via Frankfurt vliegen, maar goed dat is mijn persoonlijke mening.

cindy74
26-11-12, 09:43
Hoelang rijd je naar frankfurt of naar londen .....want die tijd ben je ook kwijt . En 720. Euro is wel veel voor in april wij betalen volgend jaar in april 500 euro met klm

FloridaBE
26-11-12, 19:43
Het punt bij mij is, dat ik geen zin heb in een overstap haha! Dan zou ik naar Frankfurt gaan met de trein. Heen moet ik namelijk alleen, omdat mijn vriendin dan al in Amerika is.

Ebelix
26-11-12, 21:46
Kijk dan eens bij Air Lingus of Iceland Air. Kleine luchthavens met een korte overstaptijd. In Dublin ga je ook al door de US immigrations dus in Orlando loop je zo naar buiten.

Met de trein naar Frankfurt heb je toch ook een overstap? Waarschijnlijk moet je de avond ervoor al in Frankfurt zijn omdat je anders de vlucht niet op tijd kan halen. Een erg omslachtige weg om niet te hoeven overstappen van de ene vlucht naar de andere.

julieke
26-11-12, 22:42
Air Berlin ? Vanuit Dusseldorf naar Fort Myers? Wij willen ook per sé rechtstreeks. Moeten wel een 2,5 uurtjes rijden naar Orlando maar dat vinden wij niet erg.

cindy74
26-11-12, 22:56
Als wij aankomen in florida zijn wij altijd moe en hebben echt geen zin na een lange vlucht ook nog eens 2 u 30 te gaan rijden naar orlando . Wij hebben altijd de trip van orlando naar fortmyers gemaakt en die koste ons altijd meer dan 2 u 30 . Let er wel op dat je niet direct na landing uit het vliegveld bent maar tel een een uur bij aleer je vertrekkensklaar bent .

FloridaBE
27-11-12, 08:48
Met Icelandair kom je aan op Sanford toch? Vanaf daar rijdt geen Magical Express. Wij huren namelijk geen auto en deze service is toch wel handig. Met de trein naar Frankfurt kan op dezelfde dag als de vlucht. Als ik om 8.00 uur de trein in Arnhem neem, dan ben ik om 10.30 uur in Frankfurt (luchthaven) en de vlucht is om 14.00 uur. Misschien is het inderdaad wat omslachtig, maar op zich staan alle opties nog open, dus zal ik het nog eens goed uitzoeken.
Bedankt voor jullie tips!

trails
27-11-12, 09:19
Ik weet niet zeker of Air France nog vanuit Parijs naar Orlando vliegt.

Als je niet van overstappen houdt moet je al helemaal niet via Parijs gaan. Charles de Gaulle is een ramp!

Ebelix
27-11-12, 12:15
Mee eens. Alleen als je er direct van vertrekt of aankomt dan valt het wel mee. Je moet dan niet vervolgens de TGV willen nemen want dan loop je nog steeds een heel stuk over de luchthaven.

Wen
02-01-13, 00:38
Als wij aankomen in florida zijn wij altijd moe en hebben echt geen zin na een lange vlucht ook nog eens 2 u 30 te gaan rijden naar orlando . Wij hebben altijd de trip van orlando naar fortmyers gemaakt en die koste ons altijd meer dan 2 u 30 . Let er wel op dat je niet direct na landing uit het vliegveld bent maar tel een een uur bij aleer je vertrekkensklaar bent .

wij hadden in south beach een hotel voor een nacht, dag erop richting Orlando gereden. Ook lekker relaxed :)

76-er
04-01-13, 00:58
Ik weet niet zeker of Air France nog vanuit Parijs naar Orlando vliegt.


Het Orlando avontuur van AF heeft niet lang geduurd: van juni 2011 tot september 2012.

Bron: de Orlando Sentinel.

Louise vo
02-08-13, 13:59
Hallo allemaal, Ik ben hier nieuw en heb een vraagje over de vluchten naar Orlando. Tot nu toe kan ik alleen vinden dat Arke Fly rechtstreeks vliegt op Orlando maar ik kan niet meer maatschappijen vinden, kan dat kloppen?? Alvast bedankt :-)

Ohw ja wij willen graag in de periode Mei / Juni weg

corrus
02-08-13, 14:52
ArkeFly is dan ook de enige maatschappij die rechtstreeks vanuit Amsterdam naar Orlando vliegt.

ronenivonne
03-08-13, 10:22
Dusseldorf-Miami rechtstreeks is er ook met Air Berlin, 4 uurtjes rijden van Miami naar Orlando.

corrus
03-08-13, 10:37
ArkeFly is dan ook de enige maatschappij die rechtstreeks vanuit Amsterdam naar Orlando vliegt.


Dusseldorf-Miami rechtstreeks is er ook met Air Berlin, 4 uurtjes rijden van Miami naar Orlando.
Volgens mij schreef ik toch héél duidelijk.
Punt 1 is Air Berlin niet vanaf Amsterdam.
Punt 2 is Air Berlin niet naar Orlando.

De vraag was of er nog meer rechtstreekse vluchten vanaf Nederland naar Orlando gingen.

En dat antwoord is: Neen Behalve ArkeFly vliegt er geen enkele maatschappij vanaf Nederland rechtstreeks naar Orlando

ronenivonne
03-08-13, 12:45
Volgens mij schreef ik toch héél duidelijk.
Punt 1 is Air Berlin niet vanaf Amsterdam.
Punt 2 is Air Berlin niet naar Orlando.

De vraag was of er nog meer rechtstreekse vluchten vanaf Nederland naar Orlando gingen.

En dat antwoord is: Neen Behalve ArkeFly vliegt er geen enkele maatschappij vanaf Nederland rechtstreeks naar Orlando


Punt1: Antwoord was in eerste instantie al bedoeld voor Louise vo..........
Punt2: Was bedoeld om aan te geven aan Louise vo dat je vanuit Dusseldorf op Miami kunt landen met een rechtstreekse vlucht.
Punt3: Vanaf Nederland vertrekken wordt door Louise vo niet genoemd
Punt4: Doe is een beetje normaal zeg!!

b767-300er
04-08-13, 20:25
Even buiten het gekibbel om.
Op deze website (http://www.vliegschemas.nl/florida.htm) zie je de meest voorkomende verbindingen vanaf Nederland en enkele omringde landen

Moolenschotjes
08-08-13, 18:20
Dank je @ b767-300er voor de link.
Wij gaan binnenkort weer op zoek naar gunstige tickets voor Juli 2014.

Paxirules
28-08-16, 14:07
Goedemiddag,
dit is mijn eerste post op het forum, na al flink wat gelezen te hebben. Ik ben nogal een twijfelkont en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Wij willen volgend voorjaar (meivakantie) naar Florida, met onze drie kinderen (6,5,4). Ik denk dat rechtstreeks vliegen mijn voorkeur heeft, gezien de kinderen. Ik kom dan al snel uit op air berlin. Maar, er zijn natuurlijk ook goedkopere vluchten met een overstap, maar met, voor mij, meer bekendere maatschappijen. Ik weet dat het hier natuurlijk gaat om persoonlijke voorkeur, maar ben toch benieuwd over jullie gedachten hierover: rechtstreeks met airberlin (op de standaard seats, hoe werkt het met stoelteserveren?) of wat goedkoper (?) en met overstap, met bv american airlines, delta, Lufthansa, british airways? ( en dan dus vooral met de drie kinderen in gedachten). Handig om te weten: onze kinderen hebben nog nooit gevlogen. Wij wel, zijn al vele malen in de US geweest (verslaafd :-)).
dank voor de input!
Groet, Es

elstars
28-08-16, 14:25
Welkom op het forum.
Klm gaat vanaf dit najaar ook rechtstreeks naar Miami, enkele keren per week.
Air Berlin gaat straks binnenkort rechstreeks vanaf Dusseldorf naar Orlando en gaat al een langere tijd vanaf Dusseldorf rechtreeks naar naar Fort Myers.
Rechtreeks vinden wij ook fijn, maar overstappen vinden wij ook geen ramp (wij zijn zonder kinderen), met voldoende overstaptijd 2,5 a 3 uur. Voordeel van rechtreeks is dat je instapt, daarna uitstapt en er meteen bent. Op de plek van aankomst heb je dan nog wel alle douaneformaliteiten. Voordeel van overstap in de VS is dat je tijdens de overstap alle douaneformaliteiten doet en als je eenmaal met de 2e vlucht bent aangekomen meteen je koffers kunt halen zonder verder oponthoud.

Overigens, TUI/Arkefly gaat ook rechtreeks!

Succes met alles!
.

Fitzroy
28-08-16, 14:47
Aanvulling: AirBerlin vliegt ook rechtstreeks op Miami.
TUI vliegt wel rechtstreeks op Orlando maar als je naar Miami wilt moet je in Orlando Sanford eruit en heb je daar de Immigrations en Customs al. Ongeveer 1,5 uur later vertrek je richting Miami. Het fijnst dus om met TUI te vliegen is heen tot Orlando en terug vanaf Miami.

P9ol
28-08-16, 17:50
Wij vinden overstappen ook geen probleem mits je natuurlijk tijd genoeg hebt.
Vluchten met een overstap zijn ook vaak goedkoper.
Overstappen binnen europa heeft het voordeel dat je koffers doorgelabeld worden naar het eindpunt.
Voordeel van het overstappen in de USA is dat je op het eindpunt niet meer door customs hoeft.

Anthon14
28-08-16, 22:49
Lekker met overstap doen en dan het liefst in Washington of New York dan heb je niet zo'n mega lange vlucht. De kinderen vinden het eerst toch allemaal interessant en leuk en daarna kun je ze met de films bezig houden die beschikbaar zijn bij de meeste maatschappijen. Op de tussenstop kunnen ze ff los en hun energie wat kwijt en dan is het nog een kleine trip verder.

Wij doen al jaren niets anders met de kids en die vliegen al vanaf nog geen jaar. Wij merken zelf dat als de vlucht langer duurt op de heenweg dat we meer moeite hebben ze bezig te houden dan op de vluchten op de genoemde luchthavens.

b767-300er
29-08-16, 13:58
Nadeel van een iets langer laatste stuk vind ik dat er vaak met toestellen wordt gevlogen waar je 3-3 zit in 1 gangpad. Niet ideaal

Esther2013
30-08-16, 19:55
Onze kinderen haten vliegen en als we vliegen dan het liefst rechtstreeks. Wij hebben goede ervaringen met Airberlin en een overstap brengt toch altijd stress met zich mee (althans bij mij) en met 3 kids naar een gate rennen is niet echt relaxed, geloof me. Dus wil je op safe en zo ontspannen mogelijk, kan ik van harte Airberlin aanbevelen.
Ook ArkeFly=Tui vliegt volgens mij ook rechtstreeks vanaf Amsterdam, maar dit zijn in het hoogseizoen prijzige tickets. Bij Airberlin krijg je kinderkorting. Succes!

Anthon14
30-08-16, 20:25
Als de ouders gestrest zijn/reageren draag je dat ook over aan de kinderen en heb je veel meer last van je kids. Wij maken ons nooit druk over het wel of niet halen van een overstap want als we hem missen vanwege de immigratie of security dan kunnen wij daar zelf weinig aan veranderen.

En tot op heden nog nooit de volgende vlucht gemist omdat we te laat waren bij de gate. Wel omdat de jongste besloot om te vallen tegen een aluminium pui toen het boarden begon en een dusdanige snee in zijn gezicht had dat hij in Washington even naar het ziekenhuis mocht voor een paar hechtingen.

S@skia
30-08-16, 22:08
Het ligt vooral aan je eigen instelling, als jij gestresst bent worden je kids dat ook. Vakantie is een feestje en wij vliegen al naar de States sinds onze jongste 3 is. De eerste keer rechtstreeks om dezelfde twijfels als jij nu hebt. Hierna altijd met een tussenstop.....heerlijk even de benen strekken, iets eten etc. Hoeveel overstap tijd je hebt kun je regelen bij boeken. Wij hebben liever een uurtje extra dan rennen naar een gate. Hebben we dus ook nog nooit gedaan. Het breekt de reis ook en daardoor zitten ze minder lang in het toestel.

Maar......wij kunnen je allemaal onze ervaringen geven maar jullie kennen jezelf en je kids het beste....

Succes met je keuze :)