PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Fransje



fransje
26-12-08, 15:32
Hoi allemaal,
Ik las al heel lang "stiekem" mee op dit forum, en vond het nu toch wel tijd worden dat ik me eens aanmeldde :p
Fransje dus, en wij gaan nu voor de vijfde keer naar Florida. We vertrekken 30 januari voor 3 weken. Eerst 2 weken naar Orlando, waar we een huis gehuurd hebben op Regal Palms, Davenport. Vandaar uit gaan we Orlando onveilig maken:-o.
De derde week vertrekken we naar Key Largo, waar we ook een huis hebben gehuurd, heerlijk aan de Golf van Mexico, met uitzicht hierover en over de waterweg naar de oceaan.

Vandaag heb ik al de tickets al online besteld: via het bestand van Michael99 ?? (Sorry, ik ben even de preciese naam kwijt[-X haha) de best mogelijke prijs bij Mousesavers ( 7 dagen voor $ 226,95) gevonden; via de site van Universal Studios de online aanbieding van 7 dagen voor $ 94,99 en via de site van Busch Gardens de kids price for adults en gratis een tweede dag entree voor $ 54,95.
Ik dacht zelf dat dit alles niet al te duur was.......Is in euro per persoon maar 280,10. 16 dagen park, en we hebben maar 14 dagen:shock:

Aangezien het dus niet onze eerste keer is, weet ik al wel zo'n beetje het klappen van de zweep, maar het blijft leuk om dit forum te volgen voor nieuwtjes, wetenswaardigheden, tips etc.
Zo vond ik hier vorig weekend de tip om voor 5 euro lang te kunnen parkeren, daar heb ik gelijk gebruik van gemaakt. We betalen met 2 auto's maar 10 euro parkeergeld voor 22 dagen:lol:=D>\\:D/
Eigenlijk hadden we al kamers bij van der Valk geboekt, maar die hebben we gauw geannuleerd. Scheelde ons toch 200 euro!

Omdat we met 5 man zijn ( oorspronkelijk met 6, maar eentje heeft er afgehaakt nadat er al geboekt was:shock: ) hebben we een minivan gehuurd bij Alamo. Ben heel benieuwd wat we precies mee krijgen:razz:
De vliegtickets en de auto hebben we bij AV geboekt. We vliegen met Delta, overstap in New York. Dat is trouwens het enige minpuntje: we hebben maar 1,5 uur de tijd!

Zo, dat was even in het kort onze reis.
Ik ga lekker verder lezen hier, en de dagen aftellen.:-P
Nog maar 35[-o<

Ta2 Gerrit
26-12-08, 15:55
Ziet er mooi uit, en wat New York betreft; wij zijn er al diverse keren "langs" gevlogen en hebben aan die 1 1/2 uur altijd nog genoeg gehad. Soms zelfs zeer ruim genoeg.
Veel plezier en ook nog welkom op dit fraaie forum. :-)

Susie One
26-12-08, 18:21
Welkom op het mooie forum.

Leuk vooruitzicht met jullie vakantie.

Die overstap op NY (neem aan JFK) is goed te doen. Wij hadden op de terug weg op JFK (vlogen ook met Delta) een overstaptijd van 3 uur.

Wij moesten op de heen weg bij de Douane 1 uur wachten voordat wij aan de beurt waren maar er liep een beamte rond die aan de mensen vroeg of zij een doorvlucht hadden. Vervolgens kregen zij bij de douane voorrang. Mocht je de overstap niet halen dan zetten zij jullie op de volgende vlucht (als de volgende vlucht vol is dan zetten zij jullie op de standby lijst)

Susie One

fransje
26-12-08, 19:51
Hoi Susie,
ja, ik weet dat we, als we de overstap missen, wel geholpen worden, maar onze vlucht komt in Orlando aan om 16.00uur, heerlijk vroeg dus. En ik zou het heel erg jammer vinden als dat niet zou gaan lukken. Maar we gaan er vanuit dat het wel goed zal gaan[-o<
Het is ook niet zo heel ver lopen, meen ik, van de ene gate naar de andere, zo te zien op de plattegrond.
Groetjes, Fransje

fransje
28-12-08, 13:41
Ik zal trouwens ook nog onze verdere plannen vertellen: behalve dus zo'n beetje alle pretparken in en rond Orlando, gaan we -natuurlijk- shoppen, een waterpretpark doen ( hier hebben we niet veel keus in: alleen Blizzard Beach en Wet 'n Wild zijn open. Maar ons park heeft ook een heel groot zwemparadijs, dus daar rondhangen is ook nog een optie:grin: ), ehm....had ik shoppen al genoemd? Dagje Cape Canaverall. Met een beetje mazzel kunnen we op de laatste hele dag voor vertrek naar Key Largo, nog een lancering meemaken. Midgetgolven gaan we zeker 1 of 2 keer doen, er zijn een paar hele mooie banen in orlando. En shoppen hè!!

Onderweg naar Key Largo stoppen we bij Billy Swamp Safari voor een swamptocht met een monstertruck. Hebben we al eens eerder gedaan, en is heel erg aan te raden! Ook varen daar airboats, al zijn die tochtjes niet zo lang. Maar wel leuk.

Vanuit Key Largo gaan we naar Miami, de Everglades, Key West, we doen een boottocht op het John Pennenkamp park, huren een boot, en als we dan nog tijd over hebben, willen we ook nog wel jetski's huren en /of kayakken.......

pfffff, we hebben nog nèt tijd om adem te halen, en slapen doen we wel in het vliegtuig terug:roll:

We vliegen terug vanaf Miami, met een overstap in Atlanta.

Druk programma dus, maar dat zal voor iedereen gelden, en we hebben geen kleine kindjes bij ons, dat scheelt weer:grin:. De jongste is 19, de andere 2 zijn 20 en 21, en dan wij, ouwetjes:mrgreen:. Vandaar dat hoge pretparkgehalte........
De 3 weken zullen nòg te kort zijn, ben ik bang:(

Susie One
28-12-08, 14:01
pfffff, we hebben nog nèt tijd om adem te halen, en slapen doen we wel in het vliegtuig terug:roll: de 3 weken zullen nòg te kort zijn, ben ik bang:(

Wel goed door ademen. Voorkomen is beter dan genezen.

Wij waren ruim ander halve week in Florida en dat was veel te kort maar hebben echt van onze trip genoten. Florida is to much. Voor het bezoek in Florida waren we eerst 3 nachten in New York.

Susie One

fransje
28-12-08, 14:52
Haha jaja, we zullen doorgaan met ademhalenO:)O:).
De vorige keren voor ons waren ook korter: 11, 13, 13 en 15 dagen, waarvan 2 x in de kerstvakantie. Dit is voor het eerst dat we 3 weken gaan, en nòg krijgen we het programma stampvol:mrgreen:.
Maar, wat ik al vertelde, dat komt ook door de tieners, die willen pretpark, pretpark, pretpark](*,):roll: