PDA

Bekijk Volledige Versie : Eurocamp



dennis_diana
26-12-08, 15:54
Ik zit nu voor de derde dag dit forum door te lezen en wordt gigantisch enthousiast en gemotiveerd erdoor om naar Florida te gaan.
We hebben eigenlijk nog geen enkel idee hoe of wat.... het is dan ook de eerste keer!
We gaan met een gezin (man, vrouw en twee jongens van 12 en 15 jaar), dus de attractieparken zullen natuurlijk wel de basis vormen!
Ook het verblijf en vervoer is nog een vraagteken.......
.......eigenlijk alleen maar vraagtekens........
Wat vast staat: we hebben vakantie van 13 juli t/m 16 augustus, dus onze vakantie zal daartussen plaats vinden (nee, ook nog geen data of verblijfsduur vastgesteld)
Nou heb ik op de site van Eurocamp gezien dat zij verschillende campings in Florida aanbieden.http://camping.eurocamp.nl/noord_amerika/florida/tabid/1013/Default.aspx Dit lijkt ons op zich wel wat om deze campings met elkaar te combineren.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Of lijkt het jullie sowieso een slecht idee om via zo'n nederlandse organisatie te boeken? Welk alternatief is er voor dit-laat ik het noemen- kant en klaar kamperen?

raygwencaith
26-12-08, 16:12
Nou heb ik op de site van Eurocamp gezien dat zij verschillende campings in Florida aanbieden.

Mag ik vragen waarom een camping als je daar gigantische mooie villa's met alles erop en eraan kan huren?

knaapje
26-12-08, 16:25
Ik heb geen ervaring met campings in Florida, maar gezien het klimaat (in augustus, bloedheet en kans op hevige regenbuien) en de kosten zou ik zelf met 2 opgroeiende kinderen voor een villa of townhouse (rijtjes woning met vlakbij een zwembad) kiezen. Lijkt mij toch comfortabeler dan een caravan. Eventueel een appartement. Ik heb zelf onlangs in Orlando een groot 6 persoon appartement met 2 slaap- en 2 badkamers, volledige keuken met oven, magnetron, vaatwasser, koelkast/vriezer enz en een wasmachine/droger op de galerij, om de hoek, gehad voor ongeveer dezelfde kosten in augustus als die ik op de site zie. Werd schoongemaakt en licht ontbijt inbegrepen.

Maar... dat is mijn persoonlijk idee. Er zullen ongetwijfeld meer reacties komen, ook die er heel anders over denken en daar kan jij je voordeel meedoen om tot een beslissing te komen.

Knaapje

dennis_diana
26-12-08, 16:26
Mag ik vragen waarom een camping als je daar gigantische mooie villa's met alles erop en eraan kan huren?

zoals ik al schreef: ik heb nog geen idee eigenlijk ;-)
Keuze voor camping ligt waarschijnlijk in het feit dat we hier in europa ook vaak in zo'n kant-en-klare tent of caravan hebben gekampeerd en een camping erg leuk vinden.
In een huis/villa ben je toch vaak op jezelf, terwijl er op een camping meer contact wordt gelegd (vooral voor de kids)

Maar het leuke van zo'n forum is dat jullie ideeen me een beetje op weg kunnen helpen...

Teleton
26-12-08, 18:45
In een huis/villa ben je toch vaak op jezelf, terwijl er op een camping meer contact wordt gelegd (vooral voor de kids)
...

...maar als je een appartement of town-house huurt met een community pool, is dat probleem ook weer opgelost. Waar onze kinderen het in Nederland vaak met een morsige zandbak en een gammele wipkip moeten doen, vermaken ze zich daar 'by the pool'.......

JKG
27-12-08, 00:54
Eurocamp werkt via de KOA campings en de huisjes of caravans kunnen behoorlijk luxe zijn, maar natuurlijk niet zo luxe als een villa of townhome. In principe zijn ze (Eurocamp/Keycamp) dit jaar begonnen met Florida.

Geloof dat er 4 campings zijn, eentje op Sugar Loaf Key bij de Florida Keys, eentje bij de KOA in Kissimmee aan de 192 bij Seven Dwarfs Lane en de anderen kan ik me even niet meer herinneren... bij die in Kissimmee staan ook veel van die grote tourbussen die helemaal uitgebouwd worden. Je moet gewoon van kamperen/campings houden, dan is het leuk, anders gewoon lekker een villa.

kol
27-12-08, 01:49
Camping? Tent??? Het lijkt me in augustus een soort zelfmoord. In juli en augustus is het erg vochtig en airco is echt een must. Je kunt het echt niet met Spanje of Frankrijk vergelijken. Het is misschien te doen als je een camper huurt. Houd er dan wel rekening mee dat je altijd alles (camper) meeneemt als je ergens heen gaat. Alles is echt ingesteld om met de auto te gaan.
Mijn advies zou zijn, huur een huis, of boek een of meer hotels en laat het idee camping varen.

JKG
27-12-08, 11:47
Niemand heeft tent gezegd... het zijn huisjes, lodges, chalets, caravans (met airco). Absoluut geen tenten... die vind ik trouwens in Spanje al te warm. Ben zelf geen campingmens. Als ik iets haat is het wel omstebeurt afwassen, douchen met z'n allen met muntjes en wachten tot je naar het toilet kan om daar lekker te trompetteren terwijl de rest van de camping je kan horen. :mrgreen:

Maargoed, wat betreft Eurocamp heb je natuurlijk die voorzieningen wel voor jezelf, in je hutje, lodge, caravan, whatever...

dennis_diana
27-12-08, 11:47
Er zijn idd 4 campings, die onderling te combineren zijn. Ik had bedacht om twee weken uit te trekken voor Orlando en de andere twee te verdelen over Naples en Sugerloaf Key (dus niet naar St. Petersburg)
De campings die er zijn:
FL011 Happy Camper Place in Kissimmee - Orlando
FL012 Madeira Beach in St. Petersburg
FL013 Marco Island in Naples
FL014 Key West in Sugarloaf Key

Het overnachten gaat zeker niet in een tent gebeuren. Die worden zoals je kunt zien op hun site ook helemaal niet aangeboden via Eurocamp. We wilden dan gaan verblijven in
De Lodge
De lodge heeft een rustieke uitstraling en biedt verbazend veel luxe en comfort.
U beschikt over een douche, toilet en keuken (met inventaris) en met koelkast en magnetron. In de zitkamer is, behalve een eettafel met stoelen, vaak een zitbank die uit te klappen is tot een 2-persoonsslaapbank. Er is een slaapkamer met een royaal 2-persoonsbed en een kleinere slaapkamer met een stapelbed. In een aantal lodges kunnen kinderen slapen op een loft. Deze ruimte is laag en knus, en voorzien van luchtmatrassen.

geschikt voor 6 personen (waarvan 4 volwassenen)
terras of veranda met barbecue

maar jullie hebben me al aan het twijfelen gebracht en ik zit nu dus ook druk rond te kijken op de sites van AE bijvoorbeeld...... maar ben ik niet te laat om een leuk appartement te vinden voor Juli?
En hoe gaat dat met combineren van verschillende huizen? Want we willen natuurlijk in Orlando verblijven, maar ook heel graag naar de Everglades en Florida Keys. Hoe gaat dat dan met de autohuur en de vluchten? Hoe ver ligt dit (in tijd) ongeveer uit elkaar?

Jullie merken het: er komen alleen maar méér vragen i.p.v. minder....

JKG
27-12-08, 11:54
Er zijn trouwens 4 campings in Florida ja, maar het westen kan sinds 2009 ook.. bij Las Vegas zitten ze achter Circus Circus op een RV-standplaats waar je van die silver bullet caravans hebt (van die leuke ouderwetse Amerikaanse dingen) en geloof dat je dan van de faciliteiten van Circus Circus gebruik kunt maken... wel handig met kinderen.

Als je rond kijkt bij American Estates, USA Funvacations, American Vacations enz. lukt het je echt wel voor juli om nog een villa te krijgen bij Orlando/Kissimmee. Er zijn er gigantisch veel.

Wil je ook nog naar de Everglades en de Keys, dan zou je toch naar een hotel in Miami moeten (voor de Everglades) en als je kinderen hebt, zou ik dan ook een hotel op Key West nemen (of dus die KOA camping). Van Orlando naar Miami duurt ongeveer 4 uur. Van Miami naar Everglades *denk* ik een uurtje of 2. Van Miami naar Key West kan je ook gerust voor een enkele rit 4 uur uittrekken.

Wat wil je met autohuur en vluchten doen? In principe is het allemaal goed te rijden, al weet ik natuurlijk niet hoe het is om die afstanden te rijden met kleine kinderen..

edit: Ik lees nu dat ze 12 & 15 zijn, dus dat moet helemaal geen probleem zijn met lange ritten.

Teleton
27-12-08, 13:00
De Lodge...maar jullie hebben me al aan het twijfelen gebracht en ik zit nu dus ook druk rond te kijken op de sites van AE bijvoorbeeld...... maar ben ik niet te laat om een leuk appartement te vinden voor Juli?

Om het twijfelen nog een beetje aan te wakkeren: "De Lodge" in Kissimmee komt op 75 euro per nacht in die periode. Een eenvoudige 3 slaapkamer villa, zoals Palm Key Village komt al een tientje voordeliger (AE), een ****tweeslaapkamer condo op Cane Island idem en met een beetje zoeken kom je vast nog lager uit. Je moet dus wel een erg grote Eurocampliefhebber zijn als je voor "De Lodge" kiest. Nog niet vergeleken, maar het zou me niet verbazen als Eurocamp in Key West of Naples misschien wel een aantrekkelijk alternatief is. Succes met de beslissing!

JKG
27-12-08, 13:54
75 euro is goed prijzig, townhomes en villa's kunnen dan volgens mij inderdaad nog wel wat goedkoper!

dennis_diana
28-12-08, 10:36
ik denk dat ik een combinatie van verschillende overnachtingsstijlen ga proberen ;-) (tenzij er iets heel moois op mn pad komt...)
kan ik daarna vergelijken en over allemaal meespreken!

Ik ben nou zoveel dingen tegelijk aan het bekijken,dat er weinig rust meer in mn hoofd is. k Wil t dus ff stap voor stap gaan doen, maar weet niet waar te beginnen...Moet ik nou eerst proberen de vlucht te regelen, of eerst de accomodatie?

Syllvia
28-12-08, 10:45
Ik zou eerst de vlucht boeken. Soms scheelt het als je op dinsdag vliegt ipv maandag.

Dus even kijken wat gunstig is, en daarna de accomodatie boeken. Daar is zoveel keus in!

Mijn ervaring is, de vlucht zo vroeg mogelijk boeken, dat is het goedkoopste.

groetjes Sylvia

hannie
28-12-08, 11:06
Ik ben het met Sylvia eens.
Eerst je vlucht boeken,die zitten vaak snel vol,of worden steeds duurder.
Onderdak kom je altijd wel,er zijn daar zoveel hotels villa's townhomes etc.
Succes!

reneefrankrijk
28-12-08, 11:12
Ik heb in 1992 met mijn zus rondgetrokken via KOA kabins in Florida. Op zich niks mis mee hoor. Maar ik zou het nu niet meer doen, ook niet met de kinderen die nu 11 en 14 zijn. Je hebt geen eigen sanitair en inderdaad, zoals hier al is gezegd, augustus is heel vochtig en heet. Mijn zus en ik waren er in februari, dat was aangenaam qua temperatuur.
Goedkoop zijn de kabins ook niet.
Een villa is toch wel wat prettiger, lekkere keuken, lekkere badkamers en ofwel privé zwembad ofwel gemeenschappelijk (townhouse of appartement).

JKG
28-12-08, 12:13
@reneefrankrijk; Dat was 1992, wat Eurocamp er neerzet zijn nieuwe cabins/caravans enz. De lodges bij Kissimmee aan de 192/Seven Dwarfs Lane staan er pas sinds april 2008, toen ik in maart 2008 even een kijkje nam, stonden ze er nog niet. Dus je hebt nu wel met sanitair, heeft de topicstarter ook al in een beschrijving aangegeven.
Ik heb wat meer info dan de gemiddelde mens over Eurocamp, Keycamp etc. :)

Dat een villa of townhome veel prettiger is, ben ik het wel helemaal mee eens :)

reneefrankrijk
29-12-08, 12:16
@JKG
Je hebt gelijk dat er veel meer is bijgekomen. In 1992 waren er alleen Kabins, maar wel op meer dan de genoemde campings. Mijn ervaring gaat dan ook alleen over de kabins.

dennis_diana
29-12-08, 14:41
nou, op de accomodatie ga ik me vanaf nu storten, want de vlucht is geregeld via World Ticket Center ! Beste deal lukte natuurlijk niet meer, maar we hebben nu:

Heenreis
Amsterdam Philadelphia,US 799 13/07 10:45 13:15

Philadelphia,Orlando,Intl fl US 735 13/07 15:55 18:25


Terugreis
Miami, fl Philadelphia,US 740 06/08 14:00 16:47

Philadelphia AmsterdamUS 798 06/08 18:35
08:35 (07/08)


Ik heb nu voor 4 volwassenen (tja, 2 kids boven de 12 hè) tickets gekocht voor € 899 pp (een hoop geld, maar we wilden vanaf Amsterdam vliegen, met één overstap maximaal)
We vliegen dus op Orlando en vertrekken vanaf Miami