PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Daanio



Daanio
26-12-08, 13:39
Hallo allemaal,

Wat een geweldig leuke, maar vooral handige site zeg! Daarom hebben wij ons zojuist direct als nieuw lid aangemeld :razz:. Wij zijn een gezin met 2 kinderen van 4 en 6. Na 3 eerdere bezoeken aan Orlando gaan we de komende voorjaarsvakantie (april-mei) opnieuw en gaan we ook Disney Cruisen!!! Voor eventuele geïnteresseerden: er is op dit moment een mooie aanbieding waarbij kinderen gratis zijn bij boeking van de 3-night Bahamiam cruise! Graag wil ik informeren of iemand mij kan adviseren over het volgende: wij hebben onze vliegtickets al geruime tijd geleden geboekt voor een 'normale' prijs. Inmiddels hebben mijn ouders besloten met ons mee te gaan, maar aangezien zij de taal niet spreken en er geen rechtstreekse vluchten te boeken zijn, willen zij per se dezelfde vlucht als boeken. Op dit moment zijn deze ticketprijzen echter bijna verdubbeld. Kan iemand mij vertellen of het kan gebeuren dat deze nog gaan dalen, of worden deze alleen maar hoger naarmate je langer wacht?

Groeten
Daniëlle

maya
26-12-08, 15:36
Hoi, Daanio

Ik heb zelf 2 weken geleden geboekt bij Delta. Vanaf Dusseldorf via Atlanta naar Orlando. Heb €486,- betaald voor t ticket. Ik vertrek 10-01-2009.
Ik ben nog niet zo ervaren met dit soort zaken, maar ik heb me laten vertellen dat je er bij Delta vanuit kunt gaan dat: Hoe voller het vliegtuig, hoe duurder de tickets.
Ze worden in de regel niet goedkoper of duurder naarmate je dichter bij de vertrekdatun kont.
Misschien dat de echte Florida "junks" hier meer ervaring mee hebben.

Groeten Maya

Teleton
26-12-08, 17:40
Op dit moment zijn deze ticketprijzen echter bijna verdubbeld. Kan iemand mij vertellen of het kan gebeuren dat deze nog gaan dalen, of worden deze alleen maar hoger naarmate je langer wacht?


Hi Daniëlle,

Welkom op dit vrolijke vakantieforum. Leuk vooruitzicht om met de hele familie naar Florida te gaan. Lastig alleen dat de boeking van de tickets in fases verloopt. Over de ticketprijzen bestaat een apart topic, http://floridaforum.nl/showthread.php?t=6670&highlight=goedkope+tickets maar daar vind je helaas geen antwoord op je vraag. De prijsontwikkeling van de vliegtickets is een van de best bewaarde geheimen in de toeristenindustrie. Het prijsniveau is net zo grillig als het weer; het zit eens mee en het zit eens tegen.

Je kunt de bezettingsgraad in jullie vliegtuig(en) proberen te volgen. Zolang er nog volop ruimte is, maak je een kansje op een sympatieke prijs. Zitten de vluchten vol (en dat is in jullie periode aannemelijk) dan zou ik maar vlug boeken, voor de prijzen nog verder stijgen.

Je ouders kunnen ook overwegen om, ondanks het probleem van de taal, toch maar apart te reizen als de ticketprijs op andere dagen aantrekkelijker mocht zijn. Zowel bij Delta als bij United is er op de transcontinentale vluchten nederlandssprekend personeel aan boord. Bij Immigrations wordt het wat lastiger, maar als ik zie hoeveel reizigers de taal niet machtig zijn en toch (met handen en voeten communicerend) deze hindernis nemen, maken wij ons misschien onnodig zorgen. Eigen ervaring: Mijn ouders spraken geen woord over de grens, maar zijn toch ooit met een overstap in Seattle, in Vancouver terecht gekomen. Geheel volgens het reisschema overigens...;) De communicatie verloopt op het vliegveld in de regel met duidelijke pictogrammen. Eenmaal door de paspoortcontrole, moet het toch mogelijk zijn om de juiste gate te vinden.

mafo
26-12-08, 21:26
Wij hebben ons de eerste keer laten ophalen door een Nederlands sprekend persoon. Die pikte ons op bij de gate en gaf uitleg over het een en ander. Volgens mij was dit toen via WRC of Airfair. Je zou kunnen informeren bij jullie reisorganisatie of ze ook niet zo een oplossing hebben.