PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: BigAppleLover



BigAppleLover
22-12-08, 11:46
Hallo allemaal,

Mijn naam is Bart en net als de meeste van jullie ben ik gek op Amerika. Mijn nickname "BigAppleLover" geeft al aan dat New York een van de favoriete bestemmingen is, maar ook andere bestemming in de VS laten mijn hart sneller kloppen.

Sinds mijn 1e reis in 1999 naar de westkust ben ik al meerdere keren naar mijn favoriete vakantieland geweest. In totaal heb ik al 3 prachtige rondreizen in het westen gemaakt, ben ik 3x naar NY geweest en heb ik 1x per Amtrak van Chicago naar NY gereist.

Sinds gistermiddag staat Florida op de planning voor eind januari/begin februari 2009. Florida is op dit moment voor mij alleen nog maar "pretparken, Everglades en Key West". Hoog tijd dus om me te verdiepen in wat Florida nog meer allemaal heeft. Tijd om avonden dit forum af te struinen en reisverslagen lezen. Héérlijk om op deze manier een op maat gemaakte rondreis uit te stippelen!!! :p

Njit
22-12-08, 11:51
Welkom bart,

Florida heeft heel veel te bieden. En reisverslagen zijn inderdaad DE manier om te achterhalen wat er allemaal te vinden is :) Veel leesplezier alvast.

Heb je al vliegtickets?

Susie One
22-12-08, 12:11
1x per Amtrak van Chicago naar NY gereist.

Hoe beviel het om met de amtrak te reizen?? Wij gaan in september 2009 met de Amtrak Washington DC-Phily-NY-Boston doen (met meerdere Hotel overnachtingen in de genoemde plaatsen).

Nog welkom op het forum en ben benieuwd naar je reisschema.

Groetjes,
Susie One

mafo
22-12-08, 12:21
Bedacht me van het weekend op hoeveel manieren ik in de VS heb gereisd, auto, bus, fiets, watervliegtuig, helicopter, boot, metro enz. Helaas hadden we in november de pech dat toen we in Orlando waren er door een storm waarin Tornado's konden vormen het weer wat onrustig was. Als dit niet was gebeurd hadden we een ballonvlucht kunnen toe voegen, Bob van Fantasy of Flight heeft wel zijn best gedaan maar helaas.

Maar ik heb dus ook nog nooit met een trein gereisd in de VS, eens kijken of dat een volgende vakantie valt in te plannen.

BigAppleLover
22-12-08, 14:28
Heb je al vliegtickets?


Hoi Njit,

Ik heb (helaas) nog geen tickets geboekt.
Het Florida idee kwam trouwens juist doordat ik gisteren per toeval stuite op US Airways tickets van 364,80 p.p. incl tax voor eind januari. Gelijk even naar usareisen gegaan voor een auto en toen ik zag dat ik daar voor een week Equinox 143 euro (gold pakket) kwijt was, wist ik het.....een dikke week Florida kan best betaalbaar.
(in 2007 waren super goedkope tickets naar SFO ook de trigger om 3,5 week rond te reizen in een Nissan Xterra)

Helaas moet ik nu echter wachten met boeken tot begin januari aangezien ik dan pas op mijn werk verlof kan aanvragen. Waarschijnlijk is die mooie US Airways aanbieding al weg. :sad:

Och ja....kan ik ondertussen wel goed bepalen wat voor ons het handigst qua route en vliegen. Zoals ik nu denk: Orlando heen, Miami terug OF heen en terug op Miami.

Njit
22-12-08, 14:37
Eind januari is in Miami nog niet echt strandweer. En met een week zou ik wel erg uitkijken dat je niet teveel reistijd heb - van Orlando naar Miiami is toch weer 4 uur.

Blijft keuzes maken, Florida in een week..

BigAppleLover
22-12-08, 14:38
Hoi Susie One,

Het reizen per Amtrak was erg leuk om eens mee te maken, maar voor langere stukken (Chicago - NY of langer) zou ik toch liever het vliegtuig nemen. Erg leuk was het in ieder geval om in contact te komen met de Amerikanen in de trein (geen toerist te bekennen), af en toe mooie landschappen onderweg en was het reizen lekker relaxt. Het proberen te slapen in de trein en het soms lang stil staan in de middle of nowhere was echter minder.

Zoals jullie het nu doen lijkt me de trein een uitstekend idee: niet al te lange stukken reizen en ondertussen kom je steeds in/bij het centrum van je nieuwe bestemming uit. Ideaal. Veel plezier!

Ik had destijds (ongeveer 5 jaar geleden) trouwens gemaakt van een aanbieding op de site van Amtrak. De hele trip kostte mij slechts enkele tientjes. Geen idee of ze nog zulke aanbiedingen hebben trouwens.


Mijn eigen reisschema moet ik trouwens nog helemaal gaan bedenken. Eerste zeer grove idee: Orlando -> westkust -> Everglades -> Key West -> Miami. Met daarbij het idee om lekker luxe en toch betaalbaar te gaan doen door alle hotels al vast te leggen via Priceline.

BigAppleLover
22-12-08, 14:55
Eind januari is in Miami nog niet echt strandweer. En met een week zou ik wel erg uitkijken dat je niet teveel reistijd heb - van Orlando naar Miiami is toch weer 4 uur.

Blijft keuzes maken, Florida in een week..

Bedankt voor de tip. Ik wil inderdaad goed uit gaan kijken dat ik geen onnodige reistijd krijg.

Zelf heb ik het idee er een 10-daagse reis van te maken, waarbij ik moet zeggen dat mijn vriendin en ik allebei geen pretpark fans zijn. Wel lijkt het mij erg interessant Cape Canaveral te bezoeken. De vraag is echter of dat niet teveel kostbare tijd gaat kosten. Gelet op de reisafstand in relatie tot de beperkte tijd die we hebben, vraag ik me namelijk wel af wat me moeten doen: op Orlando aanvliegen en via Miami terug OF gewoon heen en terug op Miami.

Het accent van onze reis ligt op relaxt rondreizen: lekker rondrijden (= voor mij genieten), veel dingen onderweg bekijken, mooie plaatsjes zien, mooie natuur en af en toe wat actiefs. Het idee is dus absoluut niet een pure strandvakantie of pure pretpark vakantie.

Groet,
BigAppleLover Bart

Njit
22-12-08, 15:08
In Orlando zul je sowieso een keuze moeten maken - met 4 Disney parken, 2 Universal parken, Seaworld etc etc.

Misschien heb je iets aan het reisverslag van ons van 2007. Rondreis + Orlando.

BigAppleLover
22-12-08, 15:22
Misschien dat het in mijn vorige bericht niet helemaal goed was overgekomen, maar aangezien we allebei géén grote pretparkfans zijn lijkt me het niet moeilijk een keuze te maken. Toch?
Eén pretpark bezoeken is leuk, maar voor ons absoluut geen must als dat qua tijd niet goed uit komt. Bovendien hebben we tijdens eerdere reizen in LA Universal en Disney al gezien (voor zover je ze natuurlijk kunt vergelijken met die in Orlando ;-)).

Ik ga je reisverslag direct lezen.

Njit
22-12-08, 15:30
Als je maar 1 pretpark wilt bezoeken dan zou ik voor Epcot gaan. Vooral World Showcase is leuk om te bezoeken als niet-pretpark-liefhebber.

BigAppleLover
22-12-08, 15:38
Dat staat bij deze gelijk genoteerd in mijn "to do & to see"-lijstje. Bedankt!

Begrijp ik uit jouw reactie goed dat jij Orlando zou opnemen in onze reis?

Njit
22-12-08, 15:44
Als je maar zo weinig dagen hebt EN een rondreis wilt maken EN geen pretpark-liefhebber bent dan zou Orlando laag op m'n lijstje staan :) Maar mocht je TOCH Orlando willen aandoen dan zou ik Epcot willen aanraden...

Er zijn genoeg leuke plaatjes te vinden buiten Orlando om je tijd mee te vullen.

BigAppleLover
22-12-08, 16:06
Hahaha....ik ken je (nog) niet, maar volgens mij spreek ik hier met een volbloed Orlando fan!!! :lol:

mafo
22-12-08, 16:11
Ik zou Disney in LA niet vergelijken met Disney in Orlando. Als je een pretpark wil bezoeken zou ik eerder kiezen voor Busch Gardens, daar heb je de meeste variatie in één park. Zeker als je al een Disney en Universal park heb bezocht.

http://farm1.static.flickr.com/30/56029016_83994c7710_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/56029016/) http://farm1.static.flickr.com/64/203868759_08b4cc00e1_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/203868759/)

Njit
22-12-08, 18:14
Hahaha....ik ken je (nog) niet, maar volgens mij spreek ik hier met een volbloed Orlando fan!!! :lol:

Niet zo zeer Orlando als wel een volbloed pretpark fanaat..

Busch Gardens vind ik weer meer een pretpark-fan park :) Wel een heel leuk park met mooie achtbanen...
En zo zie je, zo veel mensen zoveel voorkeuren. Succes met kiezen ;)