|
|
Zoals ik begrepen heb komen de parken van Walt Disney MGM en Magic Kingdom (orlando) erg overeen met die van disneyland en studios (Parijs)
Beide parken heb ik echter nog nooit bezocht.
Mijn vraag is dan ook wat voor meerwaarde bieden de parken in Orlando tov die van Parijs.
Wat is dat nou voor vraag?
Alleen het Magic Kingdom is vergelijkbaar, WDW Orlando is zeker 10 x zo groot als Disney Parijs.
Orlando heeft 4 thema parken, (MK, MGM, Epcot en AK) 2 waterparken, Disney Village, alles gelegen in een gebied zo groot als de hele provincie Utrecht, met alles in Disney stijl.
Deze 2 dingen vergelijken, kun je ook zeggen: Purmerend en New York hebben allebei bomen, huizen en straten......
Plus natuurlijk dat in Orlando nog veel meer parken zijn, zoals seaworld, 2 x Universal, W&W en nog wel 100 kleinere attracties.
En heb je het weer in Florida en Parijs wel eens vergeleken?
En de mensen?
Nee, die twee vergelijken is gewoon nonsens.
Eric
:shock: rustig, rustig ...
Sorry, misschien niet helemaal duidelijk in vraagstelling
Dat Orlando vele malen groter is en bestaande uit veel meer parken is natuurlijk al geheel duidelijk. Ik doel dan meer vergelijk van:
Magic Kingdom met disney land (1e park)
Tevens had ik begrepen dat MGM veel overeenkomt met Disney Studios. (But don’t shoot me if I have it wrong)
Over het weer en de mensen maar niet gesproken, dit is natuurlijk allemaal duidelijk.
De vergelijking gaat dan ook alleen over die twee parken. Welke attracties zijn in Orlando wel en in Parijs niet.
In Orlando is zoveel te zien, moeten dus keuzes maken wat wel en niet te zien. Kijk als deze twee parken nou zeer veel overeen komen met die van Parijs, dan plannen we later nog even een keer lang weekend Parijs.
Kijk, dat is een veel duidelijker vraag, en ik snap inderdaad de bedoeling.
het is zeker mogelijk, om bij tijdgebrek het magic Ki9ngdom en MGM over te slaan, en later een lang weekend Eurodisney te doen.
Ik weet niet welke attracties je dan mist, dat kun je op het internet precies uitvogelen, maar het Magic Kingdom in Parijs is zelfs iets uitgebreider en nieuwer dan dat in Orlando.
MGM Parijs heb ik nog niet gezien, maar het is veel nieuwer dan in Florida, en in ieder geval ongeveer hetzelfde.
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt, het mooist blijft natuurlijk naar allebei de parken te gaan, maar ik besef dat je soms in het leven keuzes moet maken....
Succes, Eric
Het enige wat in Disney Studios Paris gelijk is aan Disney/MGM Studios is Rock 'n Roller coaster en zelfs dat klopt nog niet helemaal (track is gelijk, maar thema wijkt iets af, introfilm is anders, muziek is anders en ik vind de Orlando-uitvoering "iets" smoother). Tower of Terror wordt momenteel in DSP gebouwd, maar is pas in 2008 klaar; in MGM staat deze er al 10 jaar en is zéér spectaculair! Verder is Disney Studios Paris verre van compleet, in tegenstelling tot Disney/MGM Studios!
Wij zijn zowel in Parijs als in Orlando naar Disney geweest.
Ik vind Parijs mooier. Waarschijnlijk omdat het nieuwer is. Alles is in Parijs tot in de puntjes verzorgd.
Ook vind ik dat het in Parijs overzichtelijker is in de parken.
Natuurlijk moet je je wel voorstellen dat de gedachte aan het verder van NL verwijderd zijn en de andere cultuur je een andere gevoelswaarde kan geven.
Wij hadden het geluk dat we zowel in Parijs als in Orlando dezelfde temperatuur hadden (30 gr).
Wat ik moet toegeven is dat de bediening in Orlando veel beter is en de prijzen veel lager liggen. Ook vind ik het eten beter in Orlando.
Wat jij belangrijk vindt, daar draait het om. Verder ben ik niet iemand die naar Florida gaat vanwege Disney. We waren in de VS op vakantie en de kinderen wilden het zien, dan ga je even een paar dagen langs.
@erik64:
We gaan zeker niet vanwege disney naar florida. Maarja we zitten wel een stuk of wat dagen in Orlando. Om tussen al die dingen die er daar te zien en te doen zijn te kiezen, is nog niet zo makkelijk. Disney maakt in dat gebied natuurlijk wel een groot deel uit.
@FrankS:
Hmm, ik moet zeggen dat MGM mij wel errg trekt. Als er inderdaad verder niet al te veel overeen komt moeten we dat toch in overweging nemen.
Bij tijdsgebrek is MGM trouwens zeer goed te combineren met Animal Kingdom.
Dan wel 's-morgens vroeg naar AK, tussen de middag een paar uurtjes naar een van de grote hotels om wat te eten, en even te zwemmen en bij te komen, en dan in de namiddag en avond MGM.
Op die manier haal jre hrt maximum uit een "Disneydag" als je niet zoveel dagen de tijd hebt.
Eric
Als ik jou was ging ik niet naar het Magic Kingdom, als je dat wilt zien kun je beter naar Parijs gaan. Bezoek een ander Disney park. Epcot ofzo, die heb je in Europa helemaal niet. In ieder geval veel plezier!
Wij gaan ieder jaar een weekendje naar eurodisney en zijn al talloze keren naar WDW geweest maar het klopt echt niet dat eurodisney groter is,het is juist andersom.MK heeft iets meer attrackties maar het verschil is niet zo groot.MGM is echter wel heel anders dan de disney studio's in Parijs.En in Parijs is natuurlijk een groot gedeelte in het frans.
Ta2 Gerrit 31 mei 2005, 10:08 En in Parijs is natuurlijk een groot gedeelte in het frans.
Al een uiterst goede reden om maar af te reizen naar de Sunshine State.
En het feit dat alles (met name eten en drinken) bij Eureodisney schreeuwend duur is :evil: .
clafra92 31 mei 2005, 10:53 Inderdaad, de prijs dat kan veel schelen. Ik heb zo'n volledige pas van Disney gekocht en voor iedereen was ik wel een klein vermogen kwijt maar als dan kijkt wat zo'n park per dag kost dan is dat toch erg aantrekkelijk. Ik meen dat ik nu iets van 35 usd per dag kwijt ben. Dat gaat me in Parijs zeker niet lukken. Bovendien om Donald nou in het frans te horen brabbelen.............hmm dat hoort gewoon niet!
Ik vind niet dat je Magic Kingdom en DLRP kan vergelijken. Tuurlijk zijn er attracties die overeen komen, zoals Big Thunder en Pirates of the Caribbean, maar er zijn ook heel veel andere rides en de sfeer is totaal anders. Hoewel DLRP qua oppervlakte groter is dan MK, is er in MK meer te zien en doen. Iemand zei dat ie Parijs er net wat gelikter vindt uitzien, maar daar ben ik het persoonlijk niet mee eens. Het klopt dat de attracties nieuwer zijn, en bepaalde rides er daarom mooier uitzien (ze zijn tenslotte helemaal vernieuwd en verbeterd), maar in MK heb ik echt het gevoel in een sprookjeswereld te lopen. Alles is af en je ervaart de totale Disney Magic. In parijs is die magic soms ver te zoeken. Maar dit is mijn persoonlijke mening natuurlijk...
Verder vind ik de mentaliteit van de cast members in MK veel beter en vriendelijker en is het park gewoon veel gezelliger. Daarnaast zijn er een aantal rides die je in Parijs niet vindt! Bijvoorbeeld Splash Mountain, Stitch Great Escape en het spectaculaire Mickey's PhilharMagic!
Als er kinderen bij zijn is het sowieso leuk om een bezoekje te brengen aan ToownTown, waar ze door de huizen van Mickey en Co. kunnen lopen en met hun helden op de foto kunnen.
En.... omdat er in WDW dit jaar groots feest gevierd wordt ter ere van de 50ste verjaardag van zusje Disneyland Resort Anaheim, zijn er vele leuke extra's. Zo is er rechtstreeks uit Disneyland Tokio een hele mooie nieuwe prinsessen show: Cinderellabration, waar Cinderella tot prinses wordt gekroont. Natuurlijk zijn al haar andere prinsessen vriendinnetjes daarbij aanwezig. =)
Ook s het kasteel prachtig versierd en kan je 's avonds genieten van de magische Wishes vuurwerk show!
De Studio's zijn helemaal niet te vergelijken met de Studio's in Parijs. Wel kan je Parijs vergelijken met hoe de Studio's in Florida pakweg 10 jaar geleden waren: Nog niet af.
Natuurlijk heb je hier de Tower of Terror, de Rock 'n Rollercoaster, het onwijs leuke Muppets 3D en de Stunt Show (die ze uit Parijs hebben overgenomen). Er is een hele leuke middag parade en de kids zullen zich opperbest vermaken bij Playhouse Disney. Het is een klein park, wat je in een halve dag kan doen. Een ideetje is om idd 's ochtends naar Epcot of Animal Kingdom te gaan en dan 's Middags naar de Studio's. (Vanaf Epcot is het maar een kort boottochtje en als je de auto bij Disney's Boardwalk hebt geparkeerd bespaar je niet alleen parkeerkosten, maar kan je daarna ook nog even rondkijken bij 1 van de hotels of over de gezellige Boardwalk struinen. Epcot is lopend te doen hiervandaan en de Studio's is een kort bootritje)
Het is heel erg leuk om 's avonds in de studio's bij het Prime Time Café te eten en vervolgens naar Fantasmic te gaan.
Alvast heeeeeeel veel plezier gewenst, maar dat zal zeker lukken! =)
loef1900 27 juli 2005, 13:56 Ben een keer of 3 in Parijs geweest en 1 x in MK, vind alleen Space Mountain een +punt voor Parijs voor de rest mist het de totale magie van MK. Geen vergelijking wat mij betreft, maar ieder z'n meug ! :)
tamara 27 juli 2005, 20:48 Sommige attracties zijn in parijs mooier aangekleed en sommige in Magic Kingdom.
Tenminste dat is mijn mening
Ik ga dit jaar voor de 6e keer naar euro disney en ben 1 x in walt disney geweest (ben in Parijs nog niet naar de disney studio's geweest)
De space en It's a small world zijn mooier in Parijs en het kasteel vind ik weer mooier in Orlando.
En over smaak valt niet te twisten
Je moet het gewoon allebei gezien hebben vind ik :D
Groetjes Tamara
Angelina 23 augustus 2005, 12:21 Ik persoonlijk vind de sfeer in disneyworld amerika vele malen beter.
Het personeel is veel vriendelijker en altijd in voor een grapje.
Bij de attracties word je in amerika al vermaakt door het personeel, dat maakt het wachten toch een stuk leuker........ :wink:
Bovendien vind ik disneyland Parijs toch minder leuk (iets minder hahaha want het blijft disney) omdat alles in het frans is daar.
Dat vind ik zo'n minpunt!
Ook als je iets aan personeel wilt vragen, sommige kunnen echt niet goed engels en dat vind ik toch wel een vereiste aan zo'n park.
Maargoed, zoals ik al zei, het is en blijft toch een disney park!
Barry1401 8 september 2005, 20:32 Als ik jou was ging ik niet naar het Magic Kingdom, als je dat wilt zien kun je beter naar Parijs gaan. Bezoek een ander Disney park. Epcot ofzo, die heb je in Europa helemaal niet. In ieder geval veel plezier!Nou... daar is nog al een verschil in hoor....
Behalve Fantasy land is alles verschillend... de namen van de rides zijn weleenswaar hetzelfde... of wilde je Space Mountain DLP vergeleijken met WDW...
Daniel24 17 oktober 2005, 17:30 Ik ben nu net terug van Disneyland parijs en ben 19 augustus terug gekomen van Orlando, maar naar euro disney hoef ik voorlopig echt niet meer (ben nu 7x geweest). Ik vond het tegenvallen vergeleken met WDW best logisch is natuurlijk ook een stuk groter. Park was om 20.00 dicht en dan vind ik er 's avonds verder niet veel te doen Disney village is ook een stuk kleiner dan Downtown disney.
Wat betreft Space mountain vind ik het er in Parijs aan de buiten kant wel mooier uitzien maar de rit zelf vind ik eigenlijk leuker in Magic Kindom.
Nu is het in Parijs Mission 2 maar in principe is de rit gewoon hetzelfde alleen het interieur is aangepast.
Disneyfan1970 17 januari 2006, 02:40 De rit is wel degelijk anders, ok de baan is hetzelfde, maar de rit is ook anders, en de nieuwe special effects maken hem ook anders.
Verder ken ik DLRP op mijn duimpje, we gaan zeer regelmatig, en ben nog maar 1 keer in WDW geweest.
En toch heeft WDW veel meer indruk gemaakt.
Zeker het personeel t.o.v. DLRP.
Ook sommige attractie's zijn beter, en de interactie is beter.
Na heel vaak DLRP, verlang ik nu weer gewoon naar WDW. Vandaar dat we weer gaan einde dit jaar.
marisca 24 januari 2006, 07:47 Ik vond WDS maar bere saai, het enige wat de moeite waard is is de Rock'n rollercoaster , en de tramtour mogen ze ook wel wat uitbreiden of heb ik het mis? Dit weekend in parijs was leuk met mijn broer en dochter, hun kende het nog niet, maar ik ben blij dat ik het mooiste nog te goed heb. Attracties zoals Sorin en Test track zullen ze niet zo snel maken in DSP, tot grote spijt van mijn zoon, die is Test track verslaaft. Het eerste wat hij zegt als we een voet op orlando property zetten: Mam, gaan we vandaag nog naar Epcot? Groetjes maris. ](*,)
O, Ja wat denk je dan van de Topper SPLASH MOUNTAIN. Geweldig blijft die drop! Ze zullen nooit kunnen tippen aan WDW. nog 6 maandjes wachten. Groetjes marisca. :roll:
Ik ben heel benieuwd! Ik ben nu zo'n keer of 8 in Parijs geweest en 3 keer in Anaheim. Dus een aantal van de attracties uit WDW (Soarin', Muppet 4D, T.O.T. en ToonTown) heb ik meegemaalt in LA. Mijn tante, nichtjes en opa en oma zijn 18 jaar geleden in WDW geweest en elke keer als wij naar Parijs gaan komt mijn tante weer aan met de superverhalen over WDW. Dus ik verwacht een MEGA park haha ;) Ze zei ook na de boeking 'dan zul je zien wat ik al die jaren bedoel ten opzichte van Parijs' Ik ben er klaar voor! Laat maar komen!
Ik heb de vergelijking CA en Parijs nog niet gemaakt, was allebei super...vooral met het nieuwe park erbij in LA! Studios in Parijs vind ik zelf wat klein...halve dag is genoeg!
Goede tip trouwens om 2 parken op 1 dag te doen. Ik had zelf gedacht om AK in de ochtend te doen, hoorde dat die toch iets kleiner is. Nou ja, we zien ook eigenlijk wel...misschien vinden we het super.
Ik kijk het meeste uit naar Soarin en T.O.T. en ben errug benieuwd naar Test Track! :) Jammer dat Finding Nemo (musical) nog niet klaar is als wij gaan. In LA heb ik try outs gezien van Aladdin...zo grappig!!! Helaas niet gefilmd, dacht dat dat niet mocht...pas tegen het einde zag ik mensen filmen :( Balen!
Groetjes,
Chantal
2lingmams 25 september 2006, 23:20 Wij zijn afgelopen juni met onze tweelingzoontjes, 4 jr, naar Parijs geweest. En hebben de Buzzlightyear attractie dus al meegemaakt.
De kids, maar ook paps en mams hihi, vonden het geweldig.
De kids hebben het bijna dagelijks over Eurodisney. Vandaar dat we proberen te realiseren volgend jaar naar Orlando te gaan.
Vandaar dat ik bij dit forum terecht ben gekomen, Trouwens helemaal Top hier. Zo verschrikkelijk veel info, ben al dgn aan het lezen.
Groetjes Patries
christophe 2 oktober 2006, 23:39 als ik heimwee heb naar wdw ga ik naar dlp, maar de parijse versie zal nooit hetzelfde zijn...
marisca 6 oktober 2006, 09:37 Ik zeg altijd maar: Als de kinderen maar lol hebben!
Dan hebben wij dat ook!
Ik zelf ga ieder jaar rond februarie naar parijs en vorig jaar heb ik mijn broer meegenomen met zijn dochter van 7.
Hij voelde zich weer helemaal kind en ik probeer hem zover te krijgen om ooit mee te gaan naar ons paradijsje in florida:)
Maar dat moet financieel ook meewerken uiteraard!
Het lijkt mij geweldig om hem te laten zien waar wij zo verkikkerd op zijn want als je er nog nooit geweest bent dan kun je er ook geen notie van krijgen hoe geweldig het daar is!
Lekker villa'tje............uhhh Ik wil nu al weer gaan!
Maar dan moet ik eerst mijn shop gedrag gaan aanpassen! hihi
Of een rijke vent aan de haak slaan!
2lingmams 6 oktober 2006, 11:26 Ik vond dat er toch wel heel veel tijd tussen onze vakantie van dit jaar, begin juni 5 dgn parijs en juli 3 wkn spanje, tot oktober 2007 Orlando.
Dus ben net nog even naar het reisburo gegaan om de prijs van Parijs te bekijken begin volgend jaar. Ze hebben begin volgend jaar namelijk weer de aanbieding KIDS FREE. En 1 weekje in maart naast deze aanbieding zelfs nog de aanbieding 4=3.
Ik weet alleen niet of ik mijn man zo gek krijg om in mrt te gaan.
Wil alleen maar in Parijs met de zon lopen.
Anita 6 oktober 2006, 13:11 Ik ben heel benieuwd! Ik ben nu zo'n keer of 8 in Parijs geweest en 3 keer in Anaheim. Dus een aantal van de attracties uit WDW (Soarin', Muppet 4D, T.O.T. en ToonTown) heb ik meegemaalt in LA. Mijn tante, nichtjes en opa en oma zijn 18 jaar geleden in WDW geweest en elke keer als wij naar Parijs gaan komt mijn tante weer aan met de superverhalen over WDW. Dus ik verwacht een MEGA park hahaAlle parken bij elkaar zijn inderdaad mega ten opzichte van Anaheim en Parijs!Ze zei ook na de boeking 'dan zul je zien wat ik al die jaren bedoel ten opzichte van Parijs'Als je eenmaal in WDW geweest bent, is Parijs een "slap aftreksel". Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet leuk is, zeer zeker niet! Maar het is wel minder. Wij hebben een aantal jaren annual passes in Parijs gehad, en zijn er ontelbare keren geweest, maar toch blijft het leuk.
WDW zijn we twee keer geweest (augustus aanstaande voor de derde keer!) en in Anaheim één keer. Al met al vind ik Anaheim hét park! Ik vind het helemaal super! Maar dan bedoel ik in WDW alleen het Magic Kingdom he. De rest is niet te vergelijken met Anaheim en Parijs.Goede tip trouwens om 2 parken op 1 dag te doen. Ik had zelf gedacht om AK in de ochtend te doen, hoorde dat die toch iets kleiner is.Ik zou voor AK toch minimaal een hele dag rekenen hoor! Het is een fantastisch park, waar je in een ochtendje onmogelijk alles kunt zien! wij gaan in augustus en trekken per park twee dagen uit. Dan houden we op het laatst nog twee dagen over om de leuke dingen nog een keer te gaan doen. Per park heb je echt wel minimaal een dag nodig, als je tenminste alles wilt zien.
Ik ben echt benieuwd hoe je WDW gaat vinden!!
Chanty 7 oktober 2006, 09:52 Nog 9 nachtjes slapen! \\:D/
We gaan de eerste 4 dagen alle 4 de parken op ons gemak bekijken. Daarna een dag Sea World en een lange dag MK met Chef Mickey's ontbijt als begin. Daarna Typhoon Lagoon, een dag shoppen in Florida Mall+Walmart en dan nog 1 dag naar ??? en een dag naar MK. (dat is de planning, maar kan op zich nog alle kanten op)
Kan niet wachten!!! 8-[
Groetjes, Chantal
Almereontour 15 december 2006, 11:55 Afgelopen januari zijn we naar Disney Parijs geweest tijdens de kerstsfeer.
Geweldig genoten. Volgend jaar zomer staat Orlando op het programma. (En een rondreisje Florida).
Kaartjes voor de Disney parken zijn al binnen.
Maar mijn vraag is of er grote verschillen tussen Parijs en Orlando zijn qua disney actracties en disneyparken? (Ik weet zelf ook wel dat in Parijs geen AK is.)
Bij overeenkomsten kan ik sommige dingen skippen of zeker nog een keer doen.
Alvast bedankt.
xl1067 3 januari 2007, 20:01 Oke het is een aardige kick omhoog maar ik denk dat deze vraag voor veel mensen toch nog wel actueel is en wilde graag mijn steentje bijdragen.
Ik ben in Parijs twee keer geweest en afgelopen november alleen Magic Kingdom aangedaan van de Disney parken in Orlando. En moet zeggen dat ik de Amerikaanse variant leuker vind (ik vergelijk nu alleen Magic Kingdom en disneyland Parijs). De Disney sfeer komt hier meer tot zijn recht, dit heeft voor een gedeelte volgens mij ook te maken met dat de ECHTE Disney fans hier rond lopen (tenminste op die ene dag dat ik er was wel) en het enthousiasme van die mensen werkt wel aanstekkelijk. Die types met de truien en caps vol met buttons heb ik in Parijs niet aangetroffen. De mensen zijn vriendelijker in MK, de fransen zijn natuurlijk over het algemeen wat botter dan Amerikanen (hoewel de Amerikaanse vriendelijkheid vaak ook voor een gedeelte gespeeld is) maar nog word ik liever op de Amerikaanse manier benadert. Ik vond Parijs alleen wel cleaner overkomen dan MK maar dat vind ik niet gelijk bevoordelijk voor de sfeer in een attractie park (klinkt vreemd maar dat gevoel heb ik er wel bij). De grootte van MK is natuurlijk ook niet vergelijkbaar met Parijs (bigger is better :smile: )
Parijs heeft wat mij betreft ook wel zijn voordelen. De attracties waarin ik ben geweest in Amerika waar ook een vergelijkbare van is in Parijs vond ik de Franse attracties toch vaak beter (o.a. Pirates of the Caribbean, Peter Pan's Flight en de Haunted Mansion). De uitzondering hierin was wel voor mij Big Thunder Mountain die ik in Amerika weer beter vond. Beide parken hebben natuurlijk ook attracties die weer niet in elk park te vinden en dan steekt o.a. Splash Mountain er voor mij toch wel uit. Space Moutain kan ik jammer genoeg niet vergelijken, toen ik in Parijs was toen was ik een schijtlaars die niet durfde maar in Space Mountain in MK heb ik me ontzettend vermaakt, jammer dat de rij 1,5 uur was want anders was ik zo nog een keer gegaan.
Sfeer is moeilijk te kopieëren maar attracties natuurlijk wel en die zijn natuurlijk vaak beter en mooier als ze nieuwer zijn maar ondanks dat staat bij mij Magic Kingdom op één.
Oh ja Disney Village (Parijs) vind ik in no way te vergelijken met Downtown Disney (Orlando). Disney Village ben je zo doorheen en in Downtown Disney kan je toch wel een aantal uur rondlopen (zeker met die Virgin Megastore =P~ =P~ =P~ ).
pascalbrouwers 10 januari 2007, 18:30 Wat mij betreft is Disney world toch niet te vergelijken met Parijs.
Ben het eens dat er in parijs veel attracties "mooier"zijn dan in Orlando.
MAAAAAR het sfeertje is er niet, zoals in Orlando.
Ik ben er al vele malen geweest, zal ook nog wel vele volgen.
We zijn immers Disneyfan:-$
En binnen 3,5 uur sta ik met mijn familie in het park.
Wat betreft space mountain vind ik die in Orlando toch veel beter.
Achter elkaar zitten, niet zo'n strakke baan je wordt er meer door elkaar geschud, je ziet meer.
In Parijs is het pikke donker,en krijg je relatief weinig mee vd ride
Greetz,
Pascal
Michael66 10 januari 2007, 18:43 No contest!!
De parken zijn even vergelijkbaar als de Efteling en het land van Ooit. Niet dus!
Andere landen = andere culturen, attracties uit andere tijden, ander soort bezoekers (europeanen zijn echt heel anders dan amerikanen) en zo kun je nog wel even doorgaan.
Wat mij betreft gaat het om de totale belevenis, en die is in Disney World in Florida toch echt een heel stuk beter dan in Frankrijk.:!: :!: :!:
Mickey99 10 januari 2007, 19:45 Ben het helemaal eens met de laatste schrijvers. Walt Disneyworld is een wereld op zich. Die sfeer is er niet in Disneyland Parijs. Wij hebben het "geluk" gehad dat we eerst naar Disneyland Parijs (in 1992, toen nog Eurodisney) geweest zijn en pas later naar Florida. Wij vonden Parijs erg mooi en leuk maar eenmaal in Florida geweest en toen pas echt verslaafd geraakt. Die sfeer...... je moet er geweest zijn en het meegemaakt hebben om het te begrijpen. Als je eerst naar Walt Disneyworld gaat en dan later naar Disneyland Parijs denk ik dat het heel erg tegen zal vallen.
Ik moet ook heel vaak uitleggen (aan collega's enz) waarom we nu weer naar Florida en Walt Disneyworld gaan... Ik zeg dan altijd maar; je bent verslaafd of je bent het niet :lol:
marisca 10 januari 2007, 20:19 wij gaan ook nog steeds naar disney parijs hoor.
as maand maart weer met mijn broer dat doen we ieder jaar maar ik doe het vooral voor mijn broer en zijn dochter want die kunnen het zich niet veroorloven om naar florida te gaan, nog steeds niet maar ooit komt die dag wel haha.
nou we mogen morgen boeken en ik ben helemaal hyper ........
voel mij net jochem myer, haha
gr maris
stephie 5 mei 2007, 10:08 Hoi,
Ik ga dus aanstaande dinsdag richting Florida. We willen in Orlando 1 park bezoeken en dat wordt dus bijna zeker Disney World, Magic Kingdom. Ik ben al 3x in Parijs geweest bij Disney, lijkt het allemaal erg op elkaar? Of is Orlando duidelijk veel groter met hele andere atracties enz.
Ik heb ook wel eens gehoord dat er een soort van Duckstad is nagebouwd in Disneyland Orlando, klopt dit?
calypso 5 mei 2007, 10:17 Orlando is veel groter dan Disneyland Parijs, niet te vergelijken.
Disneyland parijs heeft 2 parken (disneyland/MGM Studios).
Orlando heeft er dus een paar meer (Magic Kingdom, MGM Studios, Epcot Center, Animal Kingdom, en nog 2 waterparken)
Dat krijg je helaas nooit gedaan op 1 dag ;-(
Als je dan toch maar 1 park wilt bezoeken zou ik voor magic Kingdom gaan, maar dat is mijn persoonlijke keus!
En het klopt dat niet alle attracties gelijk zijn en er zijn attracties die niet in Parijs te vinden zijn.
Dus echt wel anders!!
calypso 5 mei 2007, 10:30 Als je eens wilt zien hoe groot Magic Kingdom is kijk eens op deze kaart van het park, zie je ook alle attracties op staan.
Magic Kingdom (http://www.wdisneyw.co.uk/mkmap.html)
stephie 6 mei 2007, 10:56 Ik heb de kaart bekeken en het ziet er zo op het eerste oog hetzelfde uit als parijs. Ach disney is gewoon leuk en ik ben er alweer een tijd niet geweest. Ik ga toch voor de sfeer enzo. Ik denk dat we dus voor Magic Kingdom gaan en heel misschien nog voor Universal.
We maken een rondreis, dus erg lang zijn we niet in Orlando.
bluedolph1n 6 mei 2007, 12:08 Er zijn genoeg andere attracties daar hoor, vergeleken met Parijs. 1 van mijn favorieten in Orlando is bijv. Splash Mountain. Wat ik ook erg leuk vond en juist mis in Parijs is Mickey's Toontown, juist voor kinderen ook erg leuk om te zien waar Mickey en Minnie wonen. Ik vond toen ( maar dat is alweer jaren geleden) Space Mountain niet zo erg leuk, omdat die in Parijs weer beter is. ( of was, weet niet of ze die inmiddels aangepast hebben).
Oftewel, sommige dingen lijken op Disney Parijs, maar er zijn genoeg andere attracties te vinden die er in Parijs weer niet zijn.
Groetjes, Sandra
Sandratje 23 mei 2007, 09:20 wij gaan in juni naar Florida en willen dan ook naar WDW.
Achtbanen e.d. trekken ons minder. De sfeer van Disney en de figuren die rondlopen des te meer. Een logische keuze dus is Magical Kingdom.
Is 1 dag dan een beetje een goede tijdsplanning?
(Natuurlijk snap ik dat je je zelfs na een week nog niet zult vervelen, maar we willen ook nog meer zien!)
calypso 23 mei 2007, 11:11 Magic Kingdom is zeker goed te doen in 1 dag. Uiteraard kun je dit ook over meerdere dagen doen. Maar met 1 dag kun je normaal wel goed rondgaan en veel attracties doen, maar het ligt er wel aan hoe druk het in het park is.
Als je pech hebt sta je overal lang te wachten en lukt het dus niet in 1 dag.
Achtbanen e.d. trekken ons minder. De sfeer van Disney en de figuren die rondlopen des te meer. Een logische keuze dus is Magical Kingdom.
Als jullie al een keer in Disney Parijs zijn geweest, zou ik eerder voor Animal Kingdom of Epcot kiezen dan voor Magic Kingdom.
Beide parken zijn echt uniek, en helemaal "Disney" .
Eric
Michael66 23 mei 2007, 15:48 Epcot lijkt mij een goede keuze. Slechts enkele "spectaculaire"/ snelle attracties en verder vooral heel erg veel te zien. Ik vind het heerlijk om door de landenpaviljoens te struinen, op zoek naar leuke Disney-hebbedingetjes. Het is telkens weer leuk om te zien hoe het Disney steeds lukt om het Disney-thema met het landen-thema te verweven. M'n Marokkaanse zwager was erg blij met de Marokko-Mickeyhoofdje-antenne-topper!
Een groot voordeel van Epcot vind ik ook de lekker ruime opzet. Zelfs op de drukste dagen loop je niet op een kluitje, zoals dat wel het geval kan zijn in Magic Kingdom (vooral rond de parades, in het gedeelte achter het kasteel en in ToonTown).
En Epcot schijnt een heel mooie vuurwerkshow te hebben. Schijnt .... want ik moet bekennen dat ik die nog nooit heb gezien. :oops: :oops: Met een klein kind hebben wij er voor gekozen om steeds vroeg uit de parken te vertrekken. Alleen Phantasmic (MGM) heb ik een keer gezien.
marisca 23 mei 2007, 15:54 Illuminations is onmisbaar michael! Nog nooit gezien? wij vonden het prachtig in epcot alleen je vrouw afgelopen jaar niet zo he? met die stijle heuvels haha :-\"
Zelf vond ik mgm ook leuk terwijl ik dat vorig jaar niet zo dacht. Ik ben helemaal gek van TOT namelijk hahah echt een topper der attracties.
gr maris
Als ik één park zou moeten aanraden, zou dat zeker ook niet Magic Kingdom zijn, als je tenminste al in Parijs bent geweest.
Tussen de andere parken vind ik het erg moeilijk om te kiezen. Animal Kingdom heeft de Nemo show en Expedition Everest, De Studios hebben de Tower of Terror en Epcot heeft Test Track en Soarin'. Verder zijn het allemaal sfeervolle parken.
Illuminations vond ik overigens mooi, maar het haalde het niet bij Fantasmic en vooral Wishes.
Tinkerbell 23 mei 2007, 16:29 Wij vonden juist Magic Kingdom het leukste park.
Nadat we overdag de diverse andere parken bezocht hadden gingen we terug naar onze hotelkamer om even uit te rusten en te badderen om vervolgens weer richting MK te vertrekken.
calypso 23 mei 2007, 16:40 Tja daar moet iest aan gedaan worden dan ;-)
Helemaal voor jouw Michael66
Part 1
oUsclusP0k4
Part 2
imuUoLTywoA
Michael66 23 mei 2007, 18:24 Ondanks dat zou onze keuze toch Mk zijn zeker als je maar een dag hebt. Het feest van herkenning enz.
Hebben wij twee jaar geleden ook gedaan. Na een aantal jaren steeds Disney gedaan te hebben stond die vakantie in het teken van de 5-parken Flexticket: Universals, Seaworld, Wet 'n Wild en Busch Gardens. Aan het einde van de vakantie hadden we toch het gevoel iets gemist te hebben, en dat bleek het echte Disney-gevoel te zijn. Dus toen toch nog maar een dag Disney, en dat is eigenlijk toch wel het meest in Magic Kingdom.
Dus zo vreemd is het niet .... ;-)
marisca 23 mei 2007, 23:12 nee michael maar je kende epcot al en mgm en animalkingdom dus dat is weer anders vind ik , maar idd ieder zijn mening:)
Ik zou voor Mgm gaan of epcot maar henny zou weer voor magic kingdom gaan pffffffff succes.
Ik kan al niet kiezen en we gaan ieder jaar terug en doen steeds alles weer omdat ik niets wil missen daar! ( hoezo verslaafd)???
Wederom alle tickets besteld , waar hebben we het over? hihi
gr marisca:oops:
Sandratje 24 mei 2007, 09:50 Het maakt het idd erg moeilijk om te kiezen! Ik ben idd al in Parijs geweest, mijn vriend ook. Maar ik had het idee dat dat het meest Disney zou zijn. Maar blijkbaar niet dus....
Lopen er in alle parken ook wel voldoende disneyfiguren rond?
Ja hoor, in al de parken lopen de verschillende Disney figuren.
Even een ander misverstand wegwerken:
Het MK is inderdad het meest "Disneyachtig". Maar het lijkt erg veel op Disney Parijs. De andere parken zijn ook "Disney", maar uniek voor Florida.
Eric
|