PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Chester2203



chester2203
19-12-08, 16:03
Wij vertrekken op 7 augustus met AA vanaf Brussel via Chicago naar Orlando. We hebben een auto gehuurd via USA-Reisen.de en een “eigen “ villa. We moeten weer terug op woensdag 2 september .
Voor alsnog hebben we het volgende schema bedacht
· Vrijdag 7 aug: vertrek van huis en aan komst Orlando Florida. Auto op halen en naar villa toe.
· Zaterdag 8 aug: de Villa, boodschappen doen etc..
· Zondag 9 aug: Discovery cove
· Maandag 10 aug: de Villa
· Dinsdag 11 aug: Busch Gardens
· Woensdag 12 aug: ?
· Donderdag 13 aug: Islands of Adventure
· Vrijdag 14 aug: ?
· Zaterdag 15 aug: Universal Studios of Bush gardens
· Zondag 16 aug: Aquatica
· Maandag 17 aug: Seaworld
· Dinsdag 18 aug: Gatorland/florida mall?
· Woensdag 19 aug: Magic kingdom
· Donderdag 20 aug: Wet 'n Wild
· Vrijdag 21 aug: Animal kingdom
· Zaterdag 22 aug: Seaworld
· Zondag 23 aug: ?
· Maandag 24 aug: Epcot
· Dinsdag 25 aug: Disney studios
· Woensdag 26 aug: Disney studios
· Donderdag 27 aug: ?
· Vrijdag 28 aug: Animal kingdom
· Zaterdag 29 aug: Magic kingdom
· Zondag 30 aug: ?
· Maandag 31 aug: Epcot
· Dinsdag 1 sept: ?
· Woensdag 2 sept: Vlucht naar huis

Dit alles is nog volkomen onder voor behoud dus mocht iemand nog tips of ideeën hebben dan hoor ik het graag.
groetjes Chester

Teleton
19-12-08, 16:49
Hi Chester,

Heerlijke lange vakantie!

Wat valt op? Ik mis de Disney Zwemparken? Jullie hebben tijd zat en ik zou voor Disney zeker tickets inclusief de zwemparken nemen. D'r gaan toch 2 kids mee? Dan zou ik zou zeker voor Universal en Islands of Adventure kiezen.

2 dagen achtereen naar Disney's Hollywood Studio's? Kan natuurlijk, maar waarom niet afwisselend? En dan in drie dagen Epcot en 2 x DHS? Waarom wissel je de parkbezoeken niet om de dag af? Het zijn vermoeiende dagen, hoge temperaturen, veel indrukken. Jullie hebben voldoende tijd om te relaxen, pak die kans...;)

chester2203
19-12-08, 18:02
De reden van de indeling van de dagen zo is dat ik toch een beetje heb gekeken naar de drukke en minder drukke dagen in de diverse parken.
Is er een groot verschil tussen de disney waterparken en Aquatica/Wet en wild.. Ik heb nl al kaarten* voor 10 dagen disney zonder waterparken maar ik ben van plan om de flextickets te kopen waar Aquatica en wet en wild al bij zitten. Wat stel jij dan voor met om de dag. Dan zou dat dus in houden om minder naar de parken te gaan want dan moet ik een dag laten schieten..... :-k Het lijken zoveel dagen maar uiteindelijk heb je toch weer dagen te kort....

reneefrankrijk
20-12-08, 11:21
Hee jullie,
Leuk dat je je schema hebt geplaatst. We mailen weer!!
Bonnes fêtes!
groetjes van ons allemaal

Hebben jullie Discovery Cove al geboekt? Ik zou het in je laatste week plannen, misschien is het dan toch rustiger. Er is wel een maximum van 1000 bezoekers per dag, maar het verschil tussen 1000 en b.v. 500 is toch wel groot.

chester2203
20-12-08, 11:41
Het is een overweging waard echter dan moet mijn hele schema op de schop. Dit omdat je voor een week kaarten krijgt voor Bush gardens en deze had ik daar na gepland. We gaan er zeker eens naar kijken. Als je ideeën hebt..... mijn mailbox is heel geduldig [-o<

reneefrankrijk
20-12-08, 11:52
Je hele schema op de schop ....... heb je iets anders te doen dan, haha:razz:\\:D/\\:D/:lol:;-)

Teleton
20-12-08, 12:47
ik ben van plan om de flextickets te kopen waar Aquatica en wet en wild al bij zitten. .

In jouw geval zou ik voor de Discovery Ultimate kiezen. Dan heb je Seworld, Busch Gardens en Aquatica in het pakket. Voor je flextickets koopt, zou ik de prijzen even vergelijken met de e-tickets van Universal en Islands of Adventure. Wet & Wild schiet er dan bij in, maar je kunt je afvragen of je dat werkelijk zal missen. Discovery Ultimate is 2 weken geldig, een e-ticket 7 dagen. Zo op het eerste gezicht lijkt deze combi het voordeligst. Zeker als je planning toch op de schop gaat;), kan je met wat passen en meten een aantrekkelijk programma maken......

Nog even over de vergelijking tussen Disney en andere baden: Disney zwemparken zijn bijzonder door hun entourage en je kunt er gemakkelijk een hele dag doorbrengen. Aquatica is mooi, maar met veel minder uitstraling. Wet & Wild, tsja ik was er zelf niet kapot van... Jammer dat je al Disney tickets zonder zwemparken hebt gekocht, maar volgende keer beter!

Michael66
20-12-08, 12:58
Disney-tickets zonder zwemparken kun je ter plaatse nog upgraden. De Plus-opties kun je er dus nog bij kopen als je dat wilt. Let wel op: het aantal plus-opties is altijd hetzelfde als je oorspronkelijke aantal dagen op je basis ticket. Je kunt er dus niet één dag zwempark bijkopen, het aantal dagen "plus" is altijd gelijk aan het aantal "basis".

chester2203
20-12-08, 13:50
Wij willen ook discovery cove doen en daar zit al voor zeven dagen Bush Gardens in of Sea world. Daarom was ik tot de Flexticket gekomen en niet tot de Flexticket plus.
Hoeveel dagen zijn die ultimate tickets geldig voor of na het bezoek aan discovery cove.. Daarbij komt nog dat ik die disneytickets bij American Estates besteld had. Daar claimen ze dat ze de tickets verstuurd hebben maar ik heb ze nooit gehad.
Nu heb ik hun al een paar keer gebeld en drukken ze me op m'n hart dat ik mij geen zorgen hoef te maken en dat alles goed zal komen en dat er tijd genoeg is. Wie weet kan ik vragen of ze de tickets willen upgraden met waterparken...

rembrandt
20-12-08, 16:38
De reden van de indeling van de dagen zo is dat ik toch een beetje heb gekeken naar de drukke en minder drukke dagen in de diverse parken.


Let wel dat dit nog regelmatig kan veranderen omdat de dagen met extra magic hours voor disneyresortgasten nog niet helemaal vast staan. Dit kan de drukte nog aardig beinvloeden. Een definitieve planning kun je het beste een week voor je vertrek maken.

Ik heb net mijn verslag van augustus 2005 nog eens doorgelezen en de drukte was toen aanzienlijk minder dan in juli 2006.

pascalbrouwers
20-12-08, 16:52
ik mis de zee, old town, kennedy spacecenter.
En ja, maar al genoemd de waterparken van disney.
en met name typhoon lagoon, maar blizzard beach is ook leuk.

Overweeg ook eens om naar cirque du soleil te gaan, per slot van rekening ben je toch al in orlando.

De tip om eind vd vakantie naar discovery cove te gaan = goed, niet alleen omdat het dan waarschijnlijk rustiger zal zijn maar ook omdat dit een ervaring is die je niet wilt vergeten.
Het is apart en leuk om speciaal voor het laatst te bewaren.

In tijdsdruk zul je waarschijnlijk niet komen, jullie gaan lang genoeg erheen.
de meesten nemen die tijd voor en rondje florida van orlando tot bv key west en terug.

succes pascal

chester2203
20-12-08, 16:59
Daarom ben ik ook zo blij met jullie reacties en ik ga geloof ik ook jouw reis verslag maar eens lezen Rembrant :-)
Wij zijn niet echt van die strand gangers en Space Center vind ik mijn kinderen nog een beetjes te klein 7/9 jaar..
Cirque du Soleil hadden we nog niet aan gedach.. is ook nog een idee. Zie je zo is 4 weken toch nog te kort haha...

reneefrankrijk
21-12-08, 09:29
Ik denk zeker dat jullie een dagje zee in moeten plannen, jullie kinderen kennende vinden ze dat heerlijk, en dan zou ik naar de kant van Cocoa Beach gaan, dat is minder ver.
Kennedy zou ik ook nog niet doen. Onze meiden waren nu 10 en 13 en die liepen er ook nog niet warm voor, over 14 maanden doen we het wel, dan zijn ze 13 en 15. Maar we willen ook eerst de film "Apollo 13" met ze kijken, dat zegt dan toch net iets meer.

Old Town, niet iedereen houdt er van. Downtown Disney is wel weer leuk, zeker voor de kinderen, een hele grote Disney winkel, Lego, en lekker gezellig. Een heerlijke ECHTE koffie drinken bij Café Bongos, evt. met een smakelijk Cuban sandwich. Da's voor herhaling vatbaar. Of probeer het Dino restaurant T-Rex en laat het ons maar weten!!
Groetjes weer!

chester2203
21-12-08, 19:05
Wat precies is old town. De laatste keer dat ik in Florida was (tijdens de olympische spelen) had je alleen in Orlando een uitgaans straat, ik kan nu niet op de naam komen. Old town zegt me niets. Dat is toch niet st Augustine. Die straat die ik bedoel is Churchstreet Station..
maarwat ik al zei dat was 12 jaar geleden.

Ta2 Gerrit
21-12-08, 20:36
http://www.old-town.com/ Daar istie weer :-) Ook deze keer van Google ;-)

chester2203
21-12-08, 21:25
Old town is een aanrader maar is dit voor een hele dag of is een halve dag in combinatie met shopping oid.
Nog iets anders Wij vliegen vanaf Brussel heeft iemand daar ervaring mee. Wij zelf hadden het idee om met de trein naar brussel te gaan daar je dan niet hoeftte parkeren en wij wonen relatief dicht bij een groot station. Ik had al gekeken bij de NS en ik ben voor een retour 98 euro kwijt daar kan ik volgens mij niet voor rijden en parkeren.

pascalbrouwers
21-12-08, 22:01
Oldtown is vooral leuk op vrijdag of zaterdag. Kijk maar eens op de site.ga er s'avonds heen. Wij gaan meestal omstreeks 18:00uur tot een uur of 22:00 of soms wat later. Je hebt er leuke winkeltjes en veschillende bars met live muziek. Ik zou beslist eens heen.

chester2203
05-01-09, 22:14
Naar aanleiding van jullie adviezen zit ik weer effies te puzzelen om een reisschemaatje in elkaar te draaien \\:D/wat gaat klinken als een klok (hoop ik)[-o<
Nu hoop ik dat jullie mij even willen helpen met het eea.
Door jullie aanbevelingen wil ik het bezoek aan Discovery Cove naar het einde van de vakantie schuiven.
Nu werd er gezegt om dan daar een ultimate ticket te boeken. Dus inclusief Sea World, Bush Gardens en Aquatica. voor $70 pp extra.
Deze kan je dan toch 14 dgn onbeperkt gebruiken voorafgaande of na afloop van je bezoek aan DC. :-k
Daarnaast hebben we tickets (als het goed komt) voor 10 dgn Disney
in 14 dgn en nu wil ik ook nog tickets voor IoA en universal. Is daar ook een mogelijkheid tot onbeperkt voor beide parken voor bijvoorbeeld 7 of 14 dgn. Dit alles zo ideaal mogelijk en voor de goed koopste prijs :-$
Wie kan me een beetje op weg helpen ik heb al op de site van universal gekeken maar daar kom ik niet helmaal uit. Is het ook handig om zón Fastpass voor universal te kopen. want hoe dit nu op de site staat snap ik helemaal niet. Geld dit nu maar voor één dag!!:oops:
Ik hoop op jullie hulp
Groet Chester

Teleton
06-01-09, 08:54
Deze kan je dan toch 14 dgn onbeperkt gebruiken voorafgaande of na afloop van je bezoek aan DC.

Yip! Klopt. Kosten $ 329 pp via Seaworld site.


nog tickets voor IoA en universal. Is daar ook een mogelijkheid tot onbeperkt voor beide parken voor bijvoorbeeld 7 of 14 dgn.

Koop de 2-Park e-tickets van $ 94.99 ex. tax. Deze zijn tot 6 aaneengesloten dagen na je eerste bezoek geldig.


Is het ook handig om zón Fastpass voor universal te kopen. want hoe dit nu op de site staat snap ik helemaal niet. Geld dit nu maar voor één dag!!

Yip. De Express Plus tickets zijn één dag geldig. Per attractie kan je er (officieel) maar een keer gebruik van maken...... "Handig" is erg persoonlijk en bovendien nog eens afhankelijk van de drukte in het park. Let op: ook de prijzen van dit ticket varieren; hoe drukker het is, hoe hoger de prijs.

't Is een keuze. Lees bijvoorbeeld in het verslag van Dr. Phlox dat zij er wel blij mee waren. Wij reizen zelf in het laagseizoen, hebben alle tijd en hebben er dus ook geen behoefte aan.

Succes met de planning!

chester2203
06-01-09, 22:29
Na jullie adviezen het volgende schema

· Zaterdag 8 aug: de Villa, boodschappen doen etc..
· Zondag 9 aug: Universal Studios
· Maandag 10 aug: ?
· Dinsdag 11 aug: Islands of Adventure
· Woensdag 12 aug:
· Donderdag 13 aug: Disney Studios
· Vrijdag 14 aug: Universal Studios/Islands of Adventure
· Zaterdag 15 aug:Disney waterpark
· Zondag 16 aug:
· Maandag 17 aug: Magic kingdom
· Dinsdag 18 aug: Gatorland/florida mall?
· Woensdag 19 aug: Epcot
· Donderdag 20 aug: Disney waterpark
· Vrijdag 21 aug: Magic kingdom
· Zaterdag 22 aug: Oldtown
· Zondag 23 aug: Animal kingdom
· Maandag 24 aug:
· Dinsdag 25 aug: Seaworld
· Woensdag 26 aug:Epcot
· Donderdag 27 aug: Bush gardens
· Vrijdag 28 aug: ?
· Zaterdag 29 aug: Seaworld
· Zondag 30 aug: Aquatica
· Maandag 31 aug: Discovery Cove
· Dinsdag 1 sept: ?
· Woensdag 2 sept: Vlucht naar huis :cry:

Ook dit schema is in concept en staat volkomen open voor jullie reacties en suggesties. Graag ook even wat de beste combinaties van tickets passes etc is en mogelijke zaken die ik over het hoofd zie
al vast bedankt voor de moeite
nog even wat heeft iemand ervaring met onze periode en welke parken op welke dagen je moet mijden dan wel zeker moet gaan.

chester2203
04-03-09, 21:48
We hebben onze vakantie met een dag verlengt. We doen vooraf nog egffies een overnachting in een hotel bij het vleigveld in Brussel...