PDA

Bekijk Volledige Versie : Meerdere fototoestellen meenemen



Connie van Nuland
29-05-05, 14:43
Ik weet niet echt of het een probleem is maar wil toch graag een reactie.
Ik neem nl 2 fototoestellen me naar florida :D .
1 digitale en 1 waar ik panorama's mee kan maken.
Nou heb ik geen rekening meer van de 2 camera's :? .
Kan het zijn dat ze me bij terugkomst in Nederland aanhouden en ik kan niet bewijzen dat ik die camera's in Nederland heb gekocht, dat ze me die in rekening gaan brengen? :?
Alvast bedankt.
Connie :wink:

meisje
29-05-05, 16:30
Kan je ook voordat je weggaat een bewijs van de douane in Nederland krijgen dat je de camera's al bij je had toen je naar Amerika toe ging?
Dat lijkt me de meest handige oplossing, toch?

meisje

Connie van Nuland
29-05-05, 17:37
Ok bedankt meisje :D
ik wist niet dat dat kon :oops: .
Kan ik gewoon op schiphol doen dan :?:
Groetjes Connie

Njit
29-05-05, 17:48
Ik weet niet echt of het een probleem is maar wil toch graag een reactie.
Ik neem nl 2 fototoestellen me naar florida :D .
1 digitale en 1 waar ik panorama's mee kan maken.

Als je die camera's hier in NL gekocht hebt is het meestal geen probleem. Vaak hebben de nederlandse/europese modellen een ander typenummer als de amerikaaanse versies.

Ze hebben bij mij nog nooit om bonnetjes gevraagd.. Ze stellen denk ik pas vragen als je uit Florida terugkomt met het laatste model digitale spiegelreflex met 3 extra lensen..

meisje
29-05-05, 17:50
Conny,

ik weet niet zeker of dat kan maar dat lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing.....misschien kan je informeren bij de douane op Schiphol?!
Dit probleen komen ze bij de douane wel vaker tegen lijkt mij. Ik heb het wel eens gehad dat ze om een bewijs vroegen maar dan had ik gelukkig de bon.
Het kan je veel geld kosten als je gecontroleerd wordt en geen bon kunt overhandigen.....

meisje

Njit
29-05-05, 18:11
Hoe duur zijn die camera's die je meeneemt? Ze gaan je echt pas vragen stellen als je professionele camera's meeneemt.. Gewone standaard kiekjes-camera's doen ze echt niet moeilijk over. Dan kunnen ze iedereen wel om bonnetjes vragen :)

meisje
29-05-05, 18:30
Wij hadden ook een 'gewone' videocamera mee. Niets bijzonders. Maar ze vroegen wel om een bon........

meisje

Connie van Nuland
29-05-05, 18:49
Nou die ene waar ik alleen panorama's mee maak heb ik in 2000 in amerika gekocht nadat me andere kapot was gegaan.
Wat die camera kostte weet ik niet meer.
De digitale camera is van vorig jaar en kostte rond de €350,00.

Njit
29-05-05, 19:22
ik weet niet zeker of dat kan maar dat lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing.....misschien kan je informeren bij de douane op Schiphol?!
Dit probleen komen ze bij de douane wel vaker tegen lijkt mij. Ik heb het wel eens gehad dat ze om een bewijs vroegen maar dan had ik gelukkig de bon.
Het kan je veel geld kosten als je gecontroleerd wordt en geen bon kunt overhandigen.....


Op http://www.belastingdienst.nl/9229237/v/index.htm

Persoonlijke bagage
Persoonlijke bagage kunt u altijd vrij in- en uitvoeren. De Douane kan u wél vragen om aan te tonen dat bepaalde artikelen, zoals foto- en videocamera's, sieraden, laptops en muziekinstrumenten, ook al in uw bezit waren bij vertrek. Het is dan verstandig het aankoop- of garantiebewijs bij u te hebben. U kunt ook voordat u op reis gaat, bij de Douane vragen om een douaneverklaring voor deze artikelen. Daarvoor moet u wel het aankoop- of garantiebewijs laten zien.

---
Zonder bonnetjes kun je dus geen Douaneverklaring vragen...

RMB
29-05-05, 19:50
Ik denk dat het niet zo'n probleem zal zijn, aangezien het toch gebruikte toestellen zijn. Voor je eigen gemoedsrust maak je met allebei de toestellen een foto thuis, stel dat je achteraf problemen krijgt kun je aantonen dat je de toestellen al had voordat je op reis ging.

Michael66
30-05-05, 08:19
Het mooiste oplossinkje: neem voor vertrek een foto van de andere camera op de krant van die dag. Daarmee kun je altijd bewijzen dat je op de dag voor vertrek al in het bezit was van die camera. Maak dan meteen een foto van je koffer met de inhoud ernaast, zodat je in geval van vermissing van je koffer een goede beschrijviing kunt geven van de inhoud. En een foto van een geschreven vel met je naam en adres, zodat ingeval het rolletje ergens kwijtraakt je het makkelijk terugkrijgt.

Genoeg tips ....?

Eric
30-05-05, 11:55
Prima tip Michael, dat van die foto van je eigen toestel heb ik nog nooit aan gedacht.
Overigens, als beide toestellen meer dan een jaar oud zijn, heb je zowieso geen probleem, aangezien de douane aan het serienummer kan zien waar en wanneer het toestel is gekocht.
Eric

erik64
01-06-05, 09:09
Ik heb een splinternieuwe Sony camcorder meegenomen, een digitale camera en mijn nieuwe Dell laptop.

Geen hond die daarover vragen ging stellen.

Op de terugweg trouwens twee extra koffers met de halve Miromar outlet er in en een vijftal sloffen sigaretten voor $22 per slof :D

Je moet overigens wel alle electronica uitgepakt op de band leggen. Tijdens het uitpakken vielen er een aantal sloffen uit de koffers. Het enige wat de douanier vroeg is wat ze kosten :roll:

Eric
01-06-05, 11:49
Ik denk dat de mensen teveel naar de serie Schiphol Airport kijken, maar ik kan iedereen geruststellen, je komt echt niet zo gauw in de problemen.
Ik heb 25 jaar op en voor Schiphol gewerkt, en de prioriteit van de douane is echt niet of je als toerist een t-shirt teveel hebt meegenomen.
Natuurlijk wordt er gecontroleerd, maar zolang je je niet schuldig maakt aan grove overtredingen is er weinig aan de hand.
En nogmaals, ze weten precies wat er te koop is op deze wereld, en kunnen van alles direct zien, of je het daar of hier hebt gekocht.
Ook aan je levi's spijkerbroek. Trucjes zoals uit de verpakking halen en een keertje dragen zijn leuk bedacht, maar allang bekend. Maar die ene spijkerbroek maakt ze echt niets uit.
Maar als je bv. met een splinternieuwe golfset van $ 1000 het land inkomt, gaan hun haren wel recht overeind staan, ook al heb je hem daar een keertje gebruikt !!
Eric

robijn
06-06-05, 21:28
he? waarom zou je geen fotocamera's daar mogen kopen? waarom moet je aantonen dat je ze al had toen je wegging???

Harm
06-06-05, 22:25
Hallo robijn
Kopen mag je hem wel maar je mag maar € 175 vrij van belasting Nederland binnen brengen. Ga je boven dit bedrag dan moet je het aangeven bij aankomst in Nederland. Dure toestellen die je dus hier gekocht hebt kunnen door de douane aangezien worden als in te voeren apparatuur de € 175 te boven gaande. Vandaar dus.
Harm
Ik heb 25 jaar op en voor Schiphol gewerktZijn we in het verleden elkaar vast wel eens een keer tegen gekomen.
Harm

Eric
06-06-05, 22:33
Dat kan zeker, maar vergeet niet, dat er zo'n 50.000 mensen werken alles bij elkaar.
Maar ik zwierf normaal gesproken een paar uur per dag in de passengersterminal, landside voor insiders. En natuurlijk in het personeelsrestaurant.....
Eric

Stephanie
06-06-05, 23:34
Ik denk dat het niet zo'n probleem zal zijn, aangezien het toch gebruikte toestellen zijn. Voor je eigen gemoedsrust maak je met allebei de toestellen een foto thuis, stel dat je achteraf problemen krijgt kun je aantonen dat je de toestellen al had voordat je op reis ging.
ik weet niet of dat zo 'n bewijs is, je kan de foto toch ook wel in amerika van op een computer naar de camera upgeload hebben?

Harm
07-06-05, 12:38
Ik weet niet echt of het een probleem is maar wil toch graag een reactie.
Ik neem nl 2 fototoestellen me naar florida :D .
1 digitale en 1 waar ik panorama's mee kan maken.
Nou heb ik geen rekening meer van de 2 camera's :? .
Kan het zijn dat ze me bij terugkomst in Nederland aanhouden en ik kan niet bewijzen dat ik die camera's in Nederland heb gekocht, dat ze me die in rekening gaan brengen? :?
Alvast bedankt.
Connie :wink:
Hallo Connie van Nuland
Het foto’s maken van je camera of foto’s maken van de krant etc is de grootste onzin die ik heb gehoor. Van het verwisselen van geheugen kaartjes weet de douane alles af. Als je in het verleden in Amerika een toestel hebt gekocht is dat minder. Elke keer dat je Nederland binnenkomt met die camera voer je hem opnieuw in. De douane maakt zich over het algemeen niet druk om de Amerika vluchten. Die kunnen het kaf wel van het koren scheiden. Die maken zich drukker om een vlucht uit Turkije of zo met allemaal nep spullen aan boord. En zoals gezegd een dure golftas of rolex hebben ze ook zo door. Ga gewoon op reis en als je de aankoop bon hebt neem hem mee maar ga niet met je al illegaal in Nederland geďmporteerde kamera naar de douane. Dik kans dat je alsnog de klos bent.
Harm

Harm
07-06-05, 12:51
Dat kan zeker, maar vergeet niet, dat er zo'n 50.000 mensen werken alles bij elkaar.
Maar ik zwierf normaal gesproken een paar uur per dag in de passengersterminal, landside voor insiders. En natuurlijk in het personeelsrestaurant.....
Eric
Hallo Eric
Toen ze nog van Schiphol oost vlogen was ik al bezig met de aanleg van telefoon naar de verkeerstoren. Ik heb daar de eerste Toupolef ? zien landen. Later heb bij de eerstelijns helpdesk gewerkt. Een meegewerkt in de overgang van terminals naar PC’s. Ook heb ik en tijdje in de bagagekelder rondgehangen i.v.m. het draadloos verwerken van de ingescande gegevens. Voor hethet personeelsrestaurant hadden we weinig tijd, en als outsiders geen kaart.Wel een paar lepeltjes voor op de camping.
Harm

Eric
07-06-05, 13:03
Op het oude Schiphol Oost heb ik nooit gewerkt, wel vaak als jongetje geweest om vliegtuigen te bekijken. De laatste jaren ben ik er echter wel regelmatige gast geweest, omdat alle prive vliegtuigen daar nu landen, en wij daar dus regelmatig moeten zijn.
Schiphol centrum heb ik echter vrijwel vanaf het begin meegemaakt, inclusief alle uitbreidingen, en ik had ook het geluk dat ik een pasje had, en dus overal kon komen. Aangezien ik er ook vaak uren moest wachten, heb ik letterlijk overal wel rondgezworven, en ken er nog steeds aardig de weg en heel wat mensen die daar werken.
Groet, Eric

Sonja65
26-05-11, 00:28
Hoi Hoi

Wij willen graag een digitale fotocamera en een camcorder meenemen in de handbagage is dat een probleem of moet ik daar ook de bonnen van meenemen die van de cam heb ik maar die van fototoestel helaas niet meer.

corrus
26-05-11, 00:48
Nee... het MOET niet... maarrrr...

Als die dingen hagelnieuw zijn zou ik het wél doen, om bij terugkeer op Schiphol problemen te voorkomen...
En een bonnetje neemt nu ook weer iet zoveel ruimte in beslag... :D

Sonja65
26-05-11, 00:51
Ja de cam is nieuw maar de camera is al een oudje maar werkt nog perfekt maar daar heb ik helaas geen bonnetje meer van:sad:

corrus
26-05-11, 03:01
Maar van die nieuwe Camera nog wel neem ik aan...

Voor de oude heb je geen bonnetje nodig hoor...

En heb je helemaal niets meer... gewoon de gok nemen en gewoon op reis gaan met die dingen... :D

hrjhaan
26-05-11, 09:30
Ik scan alle bonnen en zet ze op een usb-stick. Mocht het nodig zijn, dan kan je de bon ergens uitprinten.

Sonja65
26-05-11, 13:36
We nemen ze gewoon mee tja en zien het dan wel hihi

knaapje
26-05-11, 14:07
Ik scan alle bonnen en zet ze op een usb-stick. Mocht het nodig zijn, dan kan je de bon ergens uitprinten.

Ik heb al mijn bonnen, tickets, boekingen, rijbewijzen, paspoorten, cc's, verzekeringen en nog veel meer gegevens op een beveiligde usb stick staan.
Is met pincode beveiligd en encrypted (gecodeerd).
Kost je eenmalig zo'n EUR 43 voor 8 Gb.
o.a. te koop bij Alternate
http://www.alternate.nl/html/product/Opslagmedia_USB-Sticks/Corsair/Flash_Padlock_2_8_GB/406149/?tn=HARDWARE&l1=Opslagmedia&l2=USB-Sticks

Knaapje

Njit
26-05-11, 15:40
Laptop en camera zitten bij elkaar in 1 rugzak. Ik stop mijn camera niet graag in de ruimbagage - ding is duur zat.

Michael66
26-05-11, 19:53
Moderator Michael66: Om de discussie op het oorspronkelijke onderwerp te houden heb ik de reactie van Tinkerbell (en alle reacties daarop) verplaatst naar het Air Berlin topic (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=1345).

JKG
27-05-11, 22:48
Je wil niet weten wat ik allemaal aan electronica in m'n rugtas gooi

- Netbook
- Fotocamera
- HD pocketcamera
- Ipod Touch 4G
- Ipod Shuffle
- Navigatiesysteem
- GSM (telt dat mee als electronica?)

Voorheen ook nog wel eens portofoons (2 tot 4 stuks) en een losse gps muis.

Vorige keer op Schiphol bij de 'extra' controle snapte die gast niet dat ik dat allemaal mee nam. :mrgreen:
Als ze dan ook zouden inbreken hier in huis als ik op vakantie ben, valt er ook weinig te halen, heb alles meegenomen. :) :mrgreen:

Die netbook is wel handig, alle foto's en video die ik heb gemaakt op een dag, upload ik dan naar bijv. Dropbox of andere online dienst, dat als mijn camera / netbook kapot gaat of gejat wordt, ik nog altijd online alle herinneringen heb staan tot ik thuis ben en de boel netjes kan wegschrijven op bijv. een DVD.

trails
28-05-11, 14:23
Ook bij ons gaan camera's (3 stuks) filmcameraatje en alle toebehoren, Nintendo, MP 3 spelers in de handbagage. Incl. alle batterijen, opladers, extra geheugenkaartjes en usb stick.
Ik heb verder een superklein extern schijfje, waar ik alles extra op wegschrijf. Ook voor het geval er iets met mijn laptop. Altijd check, check en dubbel check! :D
Foto's laat ik voorzichtigheidshalve op de geheugenkaartjes staan totdat ik thuis alles heb gebrand.

JKG
28-05-11, 17:07
Misschien is Dropbox ook nog wel wat voor jou.. de gratis variant biedt 2GB vrije ruimte. Mocht er zelfs wat met je schijfje gebeuren, staat het nog steeds online.

Njit
28-05-11, 17:32
Alleen maken we op vakantie wel iets meer dan 2 Gb aan foto's..

Tinkerbell
28-05-11, 17:53
Of een gewone stick met meerdere GB aan opslag. Klein als een credit card en 32 Gb aan opslag. Stop je zo in je portemonnee en je bent nooit je foto's kwijt.

Njit
28-05-11, 19:08
Tenzij je portemonnee gestolen wordt :)

Tinkerbell
28-05-11, 19:17
Tenzij je portemonnee gestolen wordt :)

Die draag ik letter op mijn hart en ze zullen eerst mijn bh moeten jatten voor ze aan mijn papieren en eigendommen komen. En wee diegene die me daar denkt te "befoefelen". :mrgreen:
Ook weer een voordeel van vrouw zijn. Meerdere speciale plekjes om je eigendommen op te bergen. :-D

Njit
28-05-11, 19:26
http://www.smileyvault.com/albums/signs/smiley-vault-signs-130.gif (http://www.smileyvault.com/)

trails
28-05-11, 21:00
Mijn kleine externe schijf heeft nog meer opslagruimte. :D
Ik zet de foto's ook met behulp van jalbum on-line op onze website.

JKG
28-05-11, 21:53
@Njit, dan betaal je wat geld voor meer ruimte. Of je zet thuis een NAS aan en dan upload je alles direct naar huis. Zat manieren.. of je neemt een Gmail account en je mailt jezelf elke keer foto's. Dan heb je 7,5GB aan ruimte. Daarnaast nog die 2GB van Dropbox en je zit zo op bijna 10GB.

@Tinkerbell; met een pistool tegen je hoofd geef je toch wel heel snel die portomonnee met daarin die extra usb stick.

Hans uit Koekelare
29-05-11, 12:26
Ik vind de dienst wetransfer.com wel handig op reis om je foto's veilig naar het thuisfront te backupppen.