PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Our Dream



Our Dream
08-12-08, 14:53
Hoi hoi,

Nou inmiddels heb ik al aardig het forum door gespit veel gelezen :D en kan alleen maar zeggen dat ik nu echt ben gegrepen door het florida gebeuren. Mijn vrouw Nancy is al 3 x geweest daar.

Helaas moeten wij lang sparen voordat we kunnen gaan maar dat zal bij meer mensen bekend klinken ;) We willen eigenlijk ook pas gaan als onze kindertjes er besef van hebben wat we gaan doen :D Ze zullen dan 5 en 6 jaar zijn en hoogst waarschijnlijk zal het wel bij die ene keer blijven :sad:

Dit willen we gaan bezoeken:

seaworld
bushgardens
epcot centre
disney world
animal kingdom
universal studio's
MGM studio
dagje daytona beach

We willen drie weken gaan en zullen aan de grote schoolvakantie vastzitten dus het zal wel ergens tussen juli-augustus worden. Duur ja we weten het maar de keus is niet anders. We willen inprincipe daar een villa huren want dat is dan nog het goedkoopste volgens ons heb je temniste wel een eigen zwembad. We vragen ons alleen af of het reeel is om dit te doen in 3 weken met de rustdagen er ook nog tussen. We willen daar zeker een auto huren. Ikzelf zal me verplaatsen in rolstoel en dan hebben we nog twee kindertjes op beentjes die ook niet kilometers kunnen lopen. Openbaar vervoer is uitgesloten. Misschien dat er hier op het forum meer mensen zijn met kindjes van deze leeftijd die dit hebben gedaan.

Groetjes Nancy en Diana

PENPE
08-12-08, 15:09
Hey Nancy en Diana,

Jullie hebben een leuk programma met genoeg rustdagen ( in ons geval zijn dat altijd shopdagen ;-) ) samengesteld.
Een dagje attractiepark is , vooral met 2 kids, best wel inspannend dus is een rustdag de volgende dag aan je eigen 'pool' best wel aan te raden.

Ik zou zeker voor een villa kiezen, niet alleen voor het zwembad, maar ook voor de extra ruimtie die je dan hebt.

Meer vragen ? Stel ze gerust....

Groetjes,
Petra & Pieter

Our Dream
08-12-08, 15:33
Hoi Petra & Pieter,

Bedankt voor de reactie ;-) Hihi shopdagen ja daar weten we hier ook wel raad mee zal ongetwijfeld daar ook wel gebeuren maar denk ook dat het vooral belangrijk is om echt te rusten dus niet je huisje uit misschien alleen 's avonds om even wat lekker te gaan eten aan international drive :)

Het valt mij op dat de villa's daarom enorm zijn. We zijn met zijn viertjes en we willen dat zwembad er erg graag bij dus leek dat ons inderdaad een goede optie.

Dr. Phlox
08-12-08, 16:37
Hoi Nancy en Diana,
We zijn dit jaar ook 24 dagen naar Florida geweest. Onze jongste is nog steeds 6 jaar nu, maar heeft alles meegedaan. Dus 6 jaar is een mooie leeftijdt. Kijk maar naar mijn reisschema en reisverslag. Daar zal je zien dat we eigenlijk geen rustdagen hadden.
Grz
Ton
Reisschema (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4741)
Reisverslag + Foto's (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6998)

rembrandt
08-12-08, 17:27
Als je alles in een rustig tempo doet kun je elke dag wel iets inplannen. Maar een rustdag inplannen kan natuurlijk nooit kwaad. Het voordeel is dat de meeste outlets en shopping centres tot 10 uur in de avond open zijn.

Ook een keer leuk is om in de avond Dowtown Disney te doen, daar kun je ook behoorlijk eten.

In 2005 was mijn dochter 7 en hebben we elke dag parken bezocht. Maar wij gingen in de middag uren (op het heetst van de dag) terug naar ons verblijfsadres om te rusten (en zij sliep soms zelfs).
De world showcase in Epcot hebben we toen niet helemaal gedaan omdat dit echt te ver lopen voor haar was. Een jaar later hebben we dat wel gedaan.

Laat je kinderen genoeg drinken; water, melk en zo min mogelijk zoete frisdrank. En wij hebben ook met eten opgelet dat ze toch voldoende fruit en groenten binnen kregen, dit zijn extra vitaminen die ze in de hitte echt nodig hebben.

In 2009 gaan we weer en ook dan zullen we het ritme van toen aanhouden; In de Villa ontbijten, vroeg naar een park begin van de middag ergens eten of in het appartement brood eten, eind van de middag terug naar de parken voor de shows e.d. Bij ons heeft dit goed gewerkt. Wij gingen ook nog naar de waterparken maar nooit langer dan een uur of 3-4 anders werden we allemaal gebakken zontomaatjes.

Our Dream
08-12-08, 23:14
Hoi Ton,

Bedankt voor je reactie. Inmiddels ben ik al aan het lezen geslagen en zal het zeker met plezier lezen. Jouw dochter heeft het volgens mj super naar de zin gehad maar volgens mij jullie allemaal wel :-)

Hoi Rembrandt,

Bedankt voor je reactie. Dat lijkt ons ook wel heel leuk bij avond Dowtown Disney. OP zich helemaal geen gek idee om op het heetste van de dag lekker naar je huisje te gaan en te relaxen.

Goede tip van het eten en drinken daar sta je uiteraard nog niet zo snel bij stil. Dat is wel iets waar ik me zorgen over maak. Groenten kennen ze dat daar wel voor kids?

Vond je opmerking over gebakken zontomaatjes aan de ene kant erg grappig maar ik begrijp ook dat de hitte met daar en hier uiteraard niet met elkaar te vergelijken is. Is er uberhaupt wel een goede bescherming tegen de zon daar?

disney-golf
09-12-08, 00:53
Bull frog is een hele goede sun block, zeker voor kinderen, en is waterproef voor in het zwembad.
Te koop bij wallgreen's.

cindy74
09-12-08, 10:20
Nog een super tipals je toch een keertje verbrand bent van de zon ga dan 100% aloe vera halen dit hebben ze bij de meeste supermarkten . Het werkt enorm goed je kan het in nederland alleen kopen tegen woeker prijzen

rembrandt
09-12-08, 12:55
Naast het insmeren is ook een pet wel aan te raden.
De hitte daar is inderdaad heftig omdat ook de luchtvochtigheid hoog is. Ik ben iemand die 20 graden al warm vind :smile: en in Florida was het in augustus wel 38 graden toch heb ik weinig last van de hitte gehad. Je stelt je er toch op in.
Het voordeel van een villa of condo is dat er een wasmachine en droger in staan, als je geen schone shirtjes meer hebt gooi je ze in de wasmachine en droger en een paar uur later ka je ze weer aan :mrgreen:

Maar dat rusten in de middag deden wij niet iedere dag maar wel vaak en het beviel ons heel goed, je kunt dit ook in ons reisverslag http://floridaforum.nl/showthread.php?t=2146 lezen. Ik moet er bij zeggen dat wij echte pretparkliefhebbers zijn en dat veel van onze vakanties in het teken staan van het bezoeken van pretparken e.d. Dus wij vinden het heel leuk en van iets wat je leuk vind wordt je ook niet snel moe 8-) ;-) .

En over je vraag naar groente en fruit: wij kochten fruit in de supermarkt en groenten zijn bij steeds meer kindergerechten gevoegd. Al zijn het heel vaak wortels :-& , maar mijn zoon vond het toen lekker O:). Ook aten we wel eens rauwe paprika's die we in de supermarkt kochten.

Our Dream
09-12-08, 14:19
Wat is een pet? Misschien een rare vraag maar het zegt mij niks. Nou hier ook een hoor die 20 graden al warm vindt :shock: terwijl het voor Nancy niet heet genoeg kan zijn. Die was ooit in Las Vegas en daar was het 50 graden over gebakken worden in de zon :sad: pppfff 38 graden mijn hemel ja dat is zo je stelt je er natuurlijk wel op in. Nou dat is wel lekker ja dat je kan wassen en drogen in je villa \\:D/

Ik zal zeker jullie reisverslag gaan lezen ;) dat is waar als je iets echt leuk vindt wordt je inderdaad minder snel moe.

Nou dat is alleen maar mooi dat er steeds meer groente wordt toegevoegd bij de maaltijden alleen wortels is ook niet alles maar oké je zoon heeft er van genoten :D rauwe paprika is niks mee natuurlijk. Ook al iets over druiven gelezen die daar zo verrukkelijk zijn.

Groetjes Nancy en Diana

Ta2 Gerrit
09-12-08, 15:09
Wat is een pet? Misschien een rare vraag maar het zegt mij niks.
Groetjes Nancy en Diana

Misschien zoek je er te veel achter, of misschien weet je het echt niet, maar een pet is gewoon een hoofddeksel #-obijv. een baseballcap.
http://img383.imageshack.us/img383/9310/pettenrf9.jpg (http://imageshack.us)

rembrandt
09-12-08, 21:34
In het engels is een pet een huisdier maar ik bedoelde inderdaad gewoon een hoofddeksel :mrgreen:

Ronald van der Meij
10-12-08, 09:04
Wij gaan zaterdag voor 3 weken naar Orlando. Ook een villa gehuurd (3e keer) helemaal super, lekker ontbijten en dan op weg. Wij hebben er 2 van 7 en 12 jaar. Toch huren we elke keer een dubbele buggy; voor die gasten en voor de tas met drinken etc. Het is inderdaad vermoeiend zo`n hele dag slenteren. Niet te vergelijken met een dagje Efteling.
Deze keer hebben wij tussendoor een cruise ingebouwd en aan het eind van de vakantie, 5 dagen strandvakantie in Miami. Gaan we toch nog een soort van uitgerust naar huis terug (helaas)

PS. wij gaan nu een week voor de kerstvakantie begint al weg, scheelt toch in prijs. En ik heb gewoon vrij gevraagd op school en gekregen. wel aan het begin van het jaar al aangevraagd! de andere keren gingen wij in Mei, dan is het ook niet zo heet als midzomer.

Our Dream
10-12-08, 09:46
Hoi Ronald,

Bedankt voor je reactie :wink: O wauw jullie gaan in de gezelligste tijd van het jaar \\:D/niet te koud :-k

Zelfde villa of huren jullie elke keer ergens anders een villa? Ja dat geloof ik graag dat je veel drinken meesleept :D en denk ook niet dat het vergelijken is met de efteling inderdaad zeker niet qua afstand :-? Dat is inderdaad wel apart een cruise. Ja en dan is het weer bijna om maar gelukkig kunnen jullie nu uitkijken naar gaan \\:D/

Huh dat snap ik even niet jullie gaan 3 weken is de kerstvakantie niet maar 1 week? Ik snap dat je daar vrij voor vraagt alleen al omdat de prijs gunstiger is. Wel heel fijn dat de school het goed keurt vaak hoor je toch anders :-? snap ook wel dat het niet altijd kan. De andere keren gaan jullie in mei hebben de kinderen dan ok zo lang vrij of regelen jullie dat ook van tevoren?

rembrandt
10-12-08, 15:22
Veel plezier Ronald, lijkt me ook een prachtige tijd, al die kerstversieringen.
Mooi dat je school wil meewerken, wij hebben ook een paarkeer enkele dagen vrijgekregen rondom een weekeinde. Meer hebben we nooit gevraagd, maar we houden onze dochter wel eens een paar dagen thuis als ze niet zo lekker is (niet ziek maar vermoeid) , als je dit in overleg doet is dit geen probleem. En je kind moet wel meekunnen natuurlijk anders krijg je ook niet zomaar vrij.
Vrienden van ons wilden een paar dagen extra vrij rondom de meivakantie maar kregen het niet omdat hun dochter toch al niet goed meekon op school. Niet helemaal eerlijk maar wel logisch.

fitnessmouse
11-12-08, 10:54
Deze vraag hoort misschien niet helemaal hier thuis, maar wat voor reden geef je dan voor het verzoek voor extra vrije dagen bij school?

(werk ouders is hier niet echt een optie)

Ronald van der Meij
11-12-08, 14:32
Wij hebben altijd beide een eigen zaak gehad. Via een bevriende schooldirecteur, kreeg ik de tip om he vroeg van te voren te melden en erbij te vermelden dat "wegens de kleinschaligheid van het bedrijf, wij niet tegelijk met het personeel op vakantie kunnen." Dit regeltje doet wonderen en heeft tot nu toe altijd gewerkt.
Ook in mei zijn tegenwoordig die vakanties niet aansluitend. Ben nu 2 keer in Mei geweest, maar dan voor 2 weken. Ook dan maakte de school geen problemen voor die week extra.
Net als nu; wat doen ze nog in die laatste week voor kerst? kerstontbijt, kerststukje maken en film kijken. Spannend!!