PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema tieske: rondreis Florida



_tieske_
03-12-08, 15:02
Hey mensen,

We vliegen naar Miami wat tevens ons vertrekpunt is voor de retourvlucht. Vooralsnog hebben we nog weinig gepland, wat wel zeker is, is dat we bij aankomst een nacht in een hotel willen overnachten niet te ver vanaf het vliegveld, de lancering van de spaceshuttle willen zien eind juli op Cape Canaveral en de laatste ca 5 dagen van onze vakantie willen doorbrengen in Miami Beach. Daarnaast willen we 1 dag Disneyworld bezoeken, 1 dag Seaworld bezoeken en ergens met dolfijnen gaan zwemmen.

Vooralsnog zitten we aan de volgende route te denken:

Aankomst in Miami
Vertrek in noordelijke richting (oostkust)
Fort Lauderdale
West Palm Beach
Cape Canaveral
Daytona Beach
St. Augustine
Orlando (ca 3 dagen waaronder 1 dag Disneyworld en 1 dag Seaworld)
Clearwater Beach
St. Petersburg
Sarasota
Everglades
ca 2 dagen The Keys
ca 5 dagen Miami Beach
Vertrek Miami

Hebben jullie verder nog tips omtrent plaatsen die echt de moeite waard zijn tijdens deze route om te bezichtigen? Zijn er tevens nog wat nationale parken en/of andere mooie natuurgebieden te bezichtigen op deze route?

Ta2 Gerrit
03-12-08, 15:52
Ziet er wel redelijk relaxed uit, jullie huwelijksreis.
Ik hoop dat je geluk hebt met de lancering, die data worden vaker uitgesteld als nageleefd.

Ik ben wel erg benieuwd wat de dag Disneyworld gaat worden. Je hebt al keuze uit 4 verschillende themaparken en nog wat loslopende activiteiten als Downtown Disney en de waterparken.
Seaworld is zeker een aanrader (vindt ik) en 5 dagen Miami lijkt mij wat veel, maar ook dat is persoonlijk. Veel plezier met de voorbereiding en lees je eens rustig in op dit forum, dan zul je veel vinden.

En anders is er altijd nog de zoekfunctie boven aan de pagina, of je stelt gewoon een vraag.

_tieske_
04-12-08, 15:35
We willen toch wat langer in South Beach (Miami) verblijven, o.a. voor het uitgaan.

de 5 dagen die we nu hebben staan zijn gerekend als:

Dag 1: aankomst eind van de middag.
Dag 2,3,4 volledig
Dag 5, eind van de middag vertrek naar het vliegveld.

Vanuit Orlando ook een hoop plaatsen zoals o.a. Daytona Beach en Cape Canaveral goed te bereiken toch?

Ik denk dat we misschien t beste idd wat langer in Orlando kunnen verblijven en dan vanuit daar de omliggende plaatsen bezoeken ipv om de dag weer te verkassen naar een plaatsje iets verder op.

Patrick
05-12-08, 10:40
Even wat afstanden voor je opgezocht vanuit Orlando:
Daytona 52,4 mijl – ca. 56 min.
St. Augustine 106 mijl – ca. 1 uur 47 min.(je rijdt langs Daytona)
Cape Canaveral 54,6 mijl – ca. 1 uur 0 min.

Volgens mij kan je deze 3 plaatsen prima vanaf Orlando bezoeken.
Veel plezier met plannen en de voor pret :D

_tieske_
03-05-09, 21:32
Toch maar het advies van Patrick opgevolgd. We hebben een hotel voor 5 nachten geboekt in Orlando :D

_tieske_
08-07-09, 01:22
Hieronder ons reisschema :D

Op 23-07 vliegen wij vanuit Düsseldorf met AirBerlin naar Miami, hier komen we 's avonds aan. We hebben hier een nacht geboekt in het La Quinta Inn Miami Airport East. De volgende ochtend kunnen we om 9 uur onze huurauto (Chrysler Sebring convertible) ophalen op het vliegveld van Miami waarna we via de oostkust in de richting van Orlando rijden.

Heeft iemand nog wat tips welke plaatsen onderweg op dit stuk je echt moet zien en een leuke plaats om te overnachten?

Op 25-07 komen we aan bij het Baymont Inn & Suites International Drive Orlando, hier verblijven we tot ons vertrek op 30-07. Vanuit Orlando willen we het Kennedy Space Center, St. Augustine en Daytona Beach bezoeken. Verder willen we Disney bezoeken, Seaworld en Busch Gardens in Tampa Bay.

Op 30-07 vertrekken we in Orlando en rijden via de westkust naar het zuiden. Aan de westkust willen we 2 nachten overnachten.

Heeft iemand nog wat tips welke plaatsen onderweg op dit stuk je echt moet zien en een paar leuke plaatsen om te overnachten?

Van 01-08 tot 03-08 verblijven we in het Key Lime Inn op Key West.

Van 03-08 tot 04-08 verblijven we in het Key Largo Resort at Manatee Bay op Key Largo.

Op 04-08 vertrekken we weer in Key Largo en rijden dan naar Miami Beach waar we tot 09-08 verblijven in het Starlite Hotel aan Ocean Drive. Als t meezit vindt op 8 augustus de lancering van een space shuttle plaats in Cape Canaveral, als dit doorgaat willen we hier zeker naartoe. Dien je hier vooraf kaartjes oid voor te hebben?

Verder willen we tijdens onze vakantie gaan zwemmen met dolfijnen. We hebben al veel mogelijkheden gevonden op het internet, heeft iemand nog een aanrader? Ook willen we naar de Everglades Alligator Farm om daar tevens een Airboat tour te doen.

Heeft verder nog iemand tips over dingen die je echt gezien/gedaan moet hebben op deze route?


Op 09-08 vliegen we 's avonds weer terug vanuit Miami naar Düsseldorf met AirBerlin en dan zit de vakantie er jammer genoeg weer op.

pascalbrouwers
08-07-09, 10:02
Hieronder ons reisschema :D


Verder willen we tijdens onze vakantie gaan zwemmen met dolfijnen. We hebben al veel mogelijkheden gevonden op het internet, heeft iemand nog een aanrader?
Hoi Tieske,
De aanrader die ik jou kan geven is discovery cove.
Het leuke daar is dat je een hele dag entertainment krijgt inclusief ontbijtje, uitgebreide lunch en alle drinks free.
Tevens kun je de hele dag snorkelen, en op een van te voren afgesproken tijdstip ga je zwemmen met de dolfijnen.

Tevens krijg je "gratis" seaworld of bushgardens erbij.

Als je de entree prijs van seaworld van de DC prijs aftrekt valt het de prijs nogwel mee vind ik, en je hebt de hele dag iets leuks te doen, dat je niet snel zult vergeten...

Succes met beslissen.

Pascal

Ta2 Gerrit
08-07-09, 12:07
Voor de reisdag Miami-Orlando; die kan makkelijk in één ruk, maar als je een tussenstop wilt, zou ik Cocao Beach, Melbourne of Titusville aanraden.

Je kunt dat dan gelijk combineren met een bezoek aan KSC en dan houdt je in Orlando een dag over, zodat je de tip van Pascal kunt volgen :-)

_tieske_
12-07-09, 23:44
Discovery Cove is helaas al volgeboekt voor de maand juli :( Iemand nog een andere tip waar we het beste met dolfijnen kunnen gaan zwemmen?

We hebben tickets besteld voor een mlb wedstrijd van de Tampa Bay Rays tegen de New York Yankees op 29 juli als we in Orlando zijn :D

Aan de hand van jullie advies rijden we meteen van Miami naar Cocoa Beach en zoeken daar een hotel om te overnachten :-)

_tieske_
14-07-09, 02:00
Op 2 augustus gaan we vanuit Key West naar het Dolphin Research Center op Grassy Key, we hebben daar de Dolphin Encounter geboekt :D

_tieske_
23-07-09, 01:19
zo, morgenmiddag vertrekken we!!! Hebben er ontzettend veel zin in!!!

liesje1967
23-07-09, 09:33
Kan me voorstellen, hele fijne vakantie en have fun!!

mineke
23-07-09, 09:34
wil je een hele fijne vakantie wensen en hoop te lezen hoe je het hebt gehad