PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen van/naar/via Cincinnati (Ohio)



Teleton
01-12-08, 12:42
Delta biedt op dit moment voor de periode mei/juni de laagstgeprijsde tickets (Orlando) als je op de terugweg in Cincinnati overstapt (€ 542). De lay-over is dan slechts 33 minuten. Als je op de luchthaveninformatie van dit vliegveld kijkt, zie je dat men aangeeft dat 30 minuten om je aansluiting te halen, meer dan voldoende zou moeten zijn. (Tenzij je door de douane moet natuurlijk, maar op de terugweg hoeft dat niet).

Iemand al eens deze route gevlogen met zo'n korte lay-over? 't Ziet er goed uit, maar 'k vind het wel spannend.

corrus
01-12-08, 15:26
Een rustige luchthaven, lage stressfactor, maar 30 minuten???
Dan mag er ook helemaal niets mislopen...
Nee... Ik zou dit zelf voor de heenweg nooit doen...

De terugweg moet met 30 minuten wel te doen zijn...

Natasja L.
02-12-08, 10:41
Cincinnati is inderdaad een wat rustigere luchthaven. Je bent zo van de ene gate naar de andere. Dat is het probleem niet. Je bent gewoon afhankelijk van andere factoren. Vertrekt je vliegtuig op tijd in Nederland? Werkt het luchthavenpersoneel een beetje mee? Loopt er niemand in de weg? Ik zou het zelf niet fijn vinden als ik maar 30 minuten de tijd had.

Ik heb even bij Delta gekeken, maar er zijn meerdere mogelijkheden voor dat geld; sterker nog deze zijn 2 euro goedkoper ;-)! Het zal wel aan de datum liggen, maar je kunt vliegen via Atlanta met een overstap van 1 uur en 55 minuten (of een overstap van 3 uur en 55 minuten) voor de prijs van 540,64 euro. Ook een vlucht via New York is mogelijk; hier krijg je 1 uur en 25 minuten de tijd. De prijs is hetzelfde als die vlucht via Atlanta. De datum die ik heb gepakt is vertrek op 5 mei en de terugvlucht op 22 mei. Dus waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

corrus
02-12-08, 12:02
Tja...

Maar hij had het over mei/juni...

Niet over mei/mei... dat wil vaak nog weleens schelen... :mrgreen:

Teleton
02-12-08, 13:22
Dank voor het meedenken allebei! Wij zijn in principe zeer flexibel met de data en zoeken gewoon de voordeligste en prettigste periode om naar Florida te gaan. Hierbij kijken we natuurlijk naar de prijs, maar vluchttijd en lay-over spelen ook een rol. Tot gisteren leek dat mei/juni voordeliger uitkwam dan maart/april.

Sinds de US Airways tip op dit Forum (378 euro pp, Goed gedaan hoor!) zijn we toch weer met de data aan het schuiven en is deze Delta/Cincinnati variant voorlopig even in de vriescel gezet. De gunstige prijs geldt helaas niet in mei/juni. Wij puzzelen dus nog even door, want het appartement dat we op het oog hadden, is in maart/april weer 100 euro per week duurder dan in mei. Omdat we vier weken willen gaan, is het de moeite. De Equinox is gelukkig in maart weer 13 euro goedkoper over de hele periode.....:-\":-\"

Ja, ja, 't is crisis en zo komt Jan Splinter door de winter;-)

Natasja L.
02-12-08, 15:35
Tja...Maar hij had het over mei/juni...Niet over mei/mei... dat wil vaak nog weleens schelen... :mrgreen:

Wat is nu precies de bedoeling? Als ik naar de verschillende mogelijkheden kijk, kom ik nog steeds op deze prijzen uit. Ik lees dat het om een periode gaat van 4 weken. Moet daar persé 2 weken mei, 2 weken juni in vallen? Zo ja...dan nog zijn de prijzen gelijk. Voorbeeld:

13 mei vertrek - 10 juni terug: 540,64 euro (overstap 1 uur 50 in Atlanta)
20 mei vertrek - 17 juni terug: 540,64 euro (ook via Atlanta)
18 maart vertrek - 15 april terug: 510,18 euro (overstap in New York/JFK)

Het zal wel aan mij liggen; ik doe waarschijnlijk iets verkeerd....:-k

Teleton
02-12-08, 16:23
Het zal wel aan mij liggen; ik doe waarschijnlijk iets verkeerd....:-k

Wat mij betreft niet hoor, je denkt met me mee, waarvoor dank! Inmiddels heb jij ook al weer goedkopere varianten gevonden dan ik dit weekend bij Delta had. 'Mijn' tickets via Cincinnetti waren in de periode 11 mei t/m 7 juni en dat rolde er van het weekend uit. Zowel Delta als United geven dagelijks niet alleen andere prijzen, maar ook wisselende routes. Hiervan was de Cincinneti variant van Delta er één en daar had ik nog niet eerder over nagedacht.

Hierover had ik wel, net als jij en Corrus, mijn twijfels. Corrus zou het voor de terugweg nog wel aan durven, begrijp ik. Maar ook al heb je geen Customs and Immigrations, 33 minuten is wel erg krapjes. Ik ken zowel Atlanta als JFK, dus het leek de moeite waard om eens naar de ervaring en mening van anderen te vragen over Cincinnetti. Maar jullie hebben gelijk; als de vlucht uit Orlando maar iets vertraagd is, missen we onze aansluiting en dan zit je. Misschien wordt het nu wel Philadelphia, als US Airways door gaat.......We puzzelen door, nogmaals dank voor de reacties!