PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Derrobbie: 2009 Orlando - Ft. Lauderdale



derrobbie
15-07-08, 15:13
Hallo mede Floridagangers,
Na heel veel wikken en wegen hebben wij ook besloten om eindelijk eens naar de VS te gaan.
Het is Florida geworden met een 7 daagse cruise er aan vast.
Dit is onze planning:

29-8 : Vlucht van Amsterdam via Atlanta naar Orlando
30-8 : Orlando – vrije dag. Misschien naar de Florida Mall en natuurlijk bijkomen van de vlucht.
31-8 : kennedy space center, de Up close tour is al geboekt.
1-9 : van Orlando naar Tampa. Daar naar de Busch Gardens.
2-9 : van Tampa naar Naples via saint petersburg over sunshine skyway bridge via route 41.
Onderweg lekker op het strand bij sanibel island. En dan shoppen in de miromar outlet shops.
3-9 : van Naples naar Islamorada. Onderweg een airboatride bij speedy johnson's en we komen langs het kleinste postkantoor van de VS.
Dus even een kaartje versturen.
4-9 : van Islamorada naar Key West. Eerst gaat de vriendin zwemmen met dolfijnen bij de 'Theater of the sea' hierna naar key west. Daar natuurlijk even langs het southernmost point.
5-9 : van Key West naar Miami. Route langs de haven waar 'ons' cruiseschip ligt en over de boulevard door miami south beach.
6-9 : de hele dag Miami south beach en een tochtje met de miami Thriller powerboattours
7-9 : Miami – inschepen op de Carnival Valor
8-9 : Dagje Nassau, Bahamas
9-9 : Relax dag op zee
10-9 : Dagje St. Thomas excursie met onderzeeboot bij Atlantis Submarines
11-9 : Dagje St. Maarten lekker op het strand
12-9 : Relax dag op zee
13-9 : Relax dag op zee
14-9 : Miami (Ontschepen)/Vlucht van Miami via Atlanta naar Amsterdam
15-9 : Aankomst Amsterdam

Het schiet nu lekker op. We hebben er VEEL zin in.

Groetjes robert & angelique
http://www.floridaforum.nl/clear.gif

Teleton
16-07-08, 08:39
Het is Florida geworden met een 7 daagse cruise er aan vast.http://www.floridaforum.nl/clear.gif


Mooie reis, in de eerst week wel wat 'rush rush' dagen, maar de 7-daagse cruise doet wonderen, qua relaxing! Gaan jullie op de bonnefooi of zijn de hotels al geboekt? Hoe dan ook; veel plezier!

derrobbie
16-07-08, 13:59
Gaan jullie op de bonnefooi of zijn de hotels al geboekt?

Nee, alle hotels zijn geboekt hoor.
Anders is het idd niet te doen volgens mij.

Nijntje
17-07-08, 12:55
Leuk programma hoor. Ben weer een beetje jaloers en zou zo ook weer een cruise willen maken! Valor was trouwens uitstekend!

derrobbie
29-11-08, 15:41
Ja, we waren nog lang niet klaar in Florida.
Deze keer doen we geen cruise maar we doen gewoon lekker rustig aan. Het was vorige keer toch wel erg rush-rush.
Deze keer hebben we er van begin tot eind 21 dagen voor uitgetrokken, dat zou genoeg moeten zijn al is meer in dit geval altijd beter:lol:
En oh ja, we gaan dit keer met z´n vieren. We hebben het floridavirus meegenomen naar nederland en een paar mensen ermee besmet\\:D/

Dit is onze planning met dingen die we graag willen doen.

met de Delta39 heen via Atlanta
16 – 20 mei 4 nachten Quality Inn Plaza, International Drive, Orlando
We willen deze keer wel graag naar één of meer pretparken. Waarschijnlijk Universal studio's en walt Disney's Magic Kingdom.
20 – 21 mei 1 nacht Best Western Space Shuttle Inn, Titusville
Waarschijnlijk langs het Kennedy Space Center
21 – 22 mei 1 nacht Historic Days Inn, St. Augustine
Langs Daytona beach (rijden over 't strand)
22 – 23 mei 1 nacht Clarion Hotel, Tampa
Via Busch Gardens naar Sinatra Hotel
23 – 25 mei 2 nachten Sirata Beach Resort, St. Pete Beach
Luieren, shoppen
25 – 27 mei 2 nachten Outrigger Beach Resort, Fort Myers
27 – 30 mei 3 nachten Albion Hotel, Miami South Beach
Natuurlijk 't art deco district, airboat ride
30 – 02 juni 3 nachten Cheeca Lodge, Islamorada
Heerlijk luieren en een dagje naar Key west. En misschien weer zwemmen met dolfijnen.
02 – 04 juni 2 nachten Sheraton Yankee Clipper Hotel, Fort Lauderdale
en weer met de Delta38 terug naar nederland

Michael66
29-11-08, 16:28
Je bent op deze manier wel veel aan het verplaatsen.

Kennedy Space Center, St. Augustine en Daytona zijn ook goed vanuit Orlando/Kissimmee te bereiken. Je zou er ook voor kunnen liezen van 16 tot 22 mei in Orlando/Kissimmee te zitten, en van daaruit alle uitstapjes te doen. /dat geeft je bijv. de mogelijkheid om de ene dag een attractiepark te doen, en de andere dag een uitstapje naar één van bovengenoemde plaatsen.
Als je met z'n vieren bent zou je ook kunnen kiezen om in een villa te verblijven. Lekker de ruimte en privacy, en een eigen zwembad om in te plonzen voor en na de dagelijkse inspanningen.

Ook in de Tampa-area kies je voor twee hotels, dus weer verkassen. Waarom niet "gewoon" één hotel aan de kust? Vanuit Orlando rijdt je 's ochtends naar Busch Gardens en als je daar vertrekt meteen door naar St. Pete, da's 30-40 minuten rijden. De volgende morgen kun je dan meteen genieten van een prachtige zonsopkomst!!
Het Sirata in St. Pete Beach is wat mij betreft geen aanrader. Zie mijn bericht in Hotelervaringen (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=1347). M.i. zijn er betere/leukere plaatsen om te verblijven, zoals bijv. het Tradewinds Grand.
In St. Pete Beach wil je gaan shoppen ... alleen is daar niet echt heel veel te shoppen (voor mijn vrouw wel, die is scrapbook fanaat en daar zitten de winkels Scrapbooking in Paradise en Whim so Doodle). Dat kun je beter in/bij Ft. Myers doen, in de Miromar outlets.

Ik hoop dat je iets hebt aan mijn tips.

Veel plezier!

derrobbie
29-11-08, 17:03
Jeetje, je brengt me wel weer aan het twijfelen, hahaha.

Het komt ook een beetje denk ik door het feit dat het idee van een rondreis ons wel aanspreekt. Hebben we vorig jaar ook gedaan en was wel goed bevallen alleen hadden we toen (veel) minder tijd ivm een cruise die er ook bij in moest.
Dus hebben we voor dit jaar het zelfde idee genomen alleen wat uitgebreid.
Het leek me juist wel leuk om wat langer aan de oostkust te verblijven,vandaar die hotels daar.

Voor het hotel in tampa heb ik gekozen om na een lange rit vanuit st. Augustine te kunnen overnachten vlakbij Busch Gardens en na Busch Gardens 'savonds door naar St.Pete.
Jammer, ik had juist goede dingen van het Sinatra gelezen. Zal je info eens lezen.

Vorig jaar zijn we ook bij de Miromar outletstores geweest bij Ft. Meyers maar wij vonden het er vooral ERG stil. Het was er net een spookdorp. Er waren volgens mij nog geen 20 mensen op het gigantische complex. En dat shopt toch weer niet erg prettig. Iedereen keek je de winkel in, maar met meer dan 140 winkels valt dat niet mee ;)

Al met al toch bedankt voor je ideeen. Een frisse kijk op je ideeen is nooit verkeerd. Ik zal het eens in de groep gooien en zien waar het ons brengt.
Maar één ding is zeker, we gaan weer naar florida. \\:D/

Michael66
29-11-08, 17:19
Voor het hotel in tampa heb ik gekozen om na een lange rit vanuit st. Augustine te kunnen overnachten vlakbij Busch Gardens en na Busch Gardens 'savonds door naar St.Pete.Tja, dat kan uiteraard ook, maar het betekent wel weer een keertje extra verkassen. Persoonlijk zou ik dan nog even doorrijden naar St. Pete Beach en dus één i.p.v. twee hotels te hebben.
Jammer, ik had juist goede dingen van het Sinatra gelezen. Zal je info eens lezen.Het Sinatra hotel ken ik niet. Ik had het over het Sirata beach resort in St. Pete.

Maar één ding is zeker, we gaan weer naar florida. \\:D/
Inderdaad: \\:D/\\:D/\\:D/

derrobbie
29-11-08, 18:13
Het Sinatra hotel ken ik niet. Ik had het over het Sirata beach resort in St. Pete.
Major typo mijnerzijds. We bedoelen de zelfde. Geen idee hoe ik bij Sinatra kwam. ](*,)

jabo
29-11-08, 18:20
3 weken in Florida, o.a. Quality Inn plaza, het Sirata beach resort en het Albion Hotel waar wij in april as. ook zullen verblijven. Ik zal proberen na onze terugkomst om jullie van te voren nog even "bij te praten " over deze hotels. Naast de review van Michael66 heb ik ook nog wat reviews gelezen op tripadvisor.com De beoordelingen blijven natuurlijk altijd subjectief, wat de een heel goed vindt, daarvan vind een ander het juist wat tegenvallen. We zullen het wel zien. We wensen jullie in ieder geval heel veel plezier !

Jabo

Michael66
29-11-08, 19:50
Als je het Sirata voor een gunstige prijs kunt boeken kan ik het aanraden. Maar de prijzen op de website zijn behoorlijk hoog, en ook via reisorganisaties betaal je best veel. Ik betaalde €80 per nacht en vond het dat zeker niet waard, daar kun je echt wat beters voor krijgen. Kwestie van een in mijn ogen verkeerde prijs<>kwaliteit verhouding.

derrobbie
29-11-08, 20:54
Jabo

Hé, jullie zijn die florida gangers die oa met de Valor gaan toch??


de Quality Inn plaza in orlando zijn we afgelopen jaar ook al eens geweest. Het is er niet spectaculair maar voor het geld vonden wij het prima vertoeven. En de ligging t.o.v. de diverse parken en het vliegveld is top.

Naar die andere twee hotels ben ik echter wel zeer benieuwd naar jullie ervaringen.

En jullie ook veel plezier in Florida en op de Valor. Ik hoop dat jullie beter weer hebben dan wij. Wij gingen dwars door hurricane IKE met als gevolg dat we helaas niet op de bahamas zijn geweest. Heb als herrinnering alleen een wazige foto van Paradise Island toen wij er langs gingen met het cruiseschip:sad:. Maar de kans op een hurricane is in april héél wat kleiner=D>

derrobbie
25-04-09, 16:26
dit is ons voorlopige schema geworden.

met de Delta39 heen via Atlanta
16 – 20 mei 4 nachten Quality Inn Plaza, International Drive, Orlando
We gaan eerst een dagje relaxen en dan 2 dagen naar Universal studio's.(kaartjes al binnen)
20 – 21 mei 1 nacht Best Western Space Shuttle Inn, Titusville
Bezoek aan het Kennedy Space Center. (kaartjes al binnen)
21 – 22 mei 1 nacht Historic Days Inn, St. Augustine
Langs Daytona beach (rijden over 't strand), bezoek aan 'the old town' & the Castillo de San Marcos
22 – 23 mei 1 nacht Clarion Hotel, Tampa
Via oscala forest (silver springs) naar Tampa. Daar naar Busch Gardens. (kaartjes al binnen)
23 – 25 mei 2 nachten Sirata Beach Resort, St. Pete Beach
Luieren, kijkje nemen bij 'the pier' in st. Petersburg
25 – 27 mei 2 nachten Outrigger Beach Resort, Fort Myers
Misschien een dagje Sanibel Island of Corkscrew swamp sanctuary.
Shoppen bij Miromar outlets
27 – 30 mei 3 nachten Surfcomber hotel, Miami South Beach
Natuurlijk 't art deco district, miami thriller ride, Bayside mall.
30 – 02 juni 3 nachten Pelican cove resort, Islamorada
Onderweg naar Islamorada langs Everglades Alligator Park en 'the Anhinga trail'.
Heerlijk luieren en een dagje naar Key west. En misschien weer zwemmen met dolfijnen bij 'the theater of the sea.
02 – 04 juni 2 nachten Sheraton Yankee Clipper Hotel, Fort Lauderdale
Misschien nog shoppen

en weer met de Delta838 terug naar nederland

We zien wel of alles lukt. Als we maar lol hebben.
In ieder geval is het grote aftellen al lang begonnen. Nog maar 3 weekjes!!!

Teleton
25-04-09, 16:56
. Als we maar lol hebben.

Lekker schema hoor, daar zal je zeker lol mee hebben\\:D/