PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Bekentenissen van een Alamo Baliemedewerker



corrus
29-11-08, 13:35
Dit interview gevonden op: http://consumerist.com/345044/6-confessions-of-an-alamo-car-rental-agent (http://consumerist.com/345044/6-confessions-of-an-alamo-car-rental-agent)

6 Confessions Of An Alamo Car Rental Agent.

By Ben Popken:

After reading these six confessions of a current Alamo car rental agent, you will learn:

- The commission hungry mindset of a car-rental agent.
- How they're always trying to get you to do unnecessary upgrades.
- How the cost of these upgrades are discretionary, and therefore, negotiable
- What a "deeker" is
- But most of all, you will learn just how much, for at least this Alamo agent,
.. you are his absolute adversary in his battle to get you spring for costly upgrades and beef up his bonuses.

6. IT'S A SALES JOB
First I'd like to let the cat out of the bag. Yes, we car rental agents do work for commissions! If we can get you to pay more for an upgrade, insurance, gasoline, a GPS, even an additional driver, we get a cut of the extra charges.

5. I HATE "DEEKERS"
At Alamo Rent A Car in [redacted], we are handsomely rewarded for good sales and punished if our sales are poor. The pressure this environment produces leads many of us to fine tune our skills to not only offer extras effectively and to have comebacks to all customer rejections, but to also be able to identify the customers in line as to whether they are buyers or decliners, which we call "deekers". When a customer declines everything you've offered, you've been "deeked". Get deeked enough times by a certain type of customer and you begin to feel resentment towards that group. Sometimes a customer can't be identified as a buyer or deeker until you see the state or country of the driver license. Evidently some states and countries produce more deekers than others. Deekers may at times be legitimate but often they are just cheap people.

4. CHEAP PEOPLE CAN'T FULLY ENJOY A VACATION
A typical example of a deeker is the young couple with two kids, a 3-year old and a 10-month old, on-line with strollers and packing their own child safety seats. He produces his license and credit card but she does all the talking. Offer them a more comfortable or fun vehicle than the sub-compact they have reserved and she will cut you off with a "no". She will also cut you off when you offer her the peace of mind that the insurance will give her or the convenience of prepaying for the gasoline at a discounted rate. Of course there's also a "no" to the GPS because she'll raise the stack of MapQuest printouts in her folder. Listening in silence is the helpless husband as he looks on while imagining driving a sporty SUV instead of the tiny economy car reserved. Enough of these deekers and you may find yourself working in the exit booth of the garage the following month. This punishment can cost you thousands of dollars!

3. TO ALL YOU DEEKERS
First of all, you wonder how this family can fully enjoy its vacation. They are staying in a cheap motel far from the theme parks. The couple's freedom to roam the theme parks with the kids and the strollers is limited. The kids are too young to have future memories of this trip anyway. You even wonder how this cheap couple is going to eat while on vacation. Are they going to smuggle peanut butter and jelly sandwiches into the theme parks to avoid paying the high priced foods there or are they just going to go hungry? Here's a suggestion to those of you that fit this customer profile, leave the kids at home! Leave them with grandma or Aunt Betty and enjoy your vacation! Let your husband drive the SUV he'd like or treat yourselves to a convertible! Wander the theme parks freely and enjoy greater intimacy in a nicer hotel located closer to the parks. You'll enjoy your vacation more and you will help me feed my family!

2. I AM ROLLING IN THE SCRIZZLE
I was a manager with Alamo and I quit to become a rental agent. Why? For the money. When I realized that the average rental agent was making far more than I was and agents didn't have to put up with the stress and responsibilities of management, I resigned. As a part-time agent, I am now making more than 3 times what I was making as a full-time manager! Aside from my modest $8 hourly rate, I'm receiving about $4000 a month during the low season in sales commissions alone! I can't wait for the high season to begin to see how much I'll be raking in. I'm not among the best sales agents but believe it or not, the better ones make six figures. Even some part-timers are earning six figures or close to it. So now you can understand how one too many deekers can have us assigned to the exit booth in the garage and cost us thousands.

1. I WILL CHARGE YOU FOR THE UPGRADE FOR WHATEVER PRICE I CAN GET AWAY WITH.
If we make so much money, obviously many customers are paying more for our extras. Thank you very much! In particular, we love our UK customers which we affectionately call "the Brits". When the Virgin and British Airways flights are in, the Alamo counter is full of agents. The Brits are fun folks and love upgrades. We Alamo rental agents have autonomy when it comes to the price of upgrades. There is a minimum which we must adhere to, usually $11 per day, but we can raise it to whatever we believe the customer is willing to pay. If the Brit wants an SUV instead of the midsize sedan reserved, we may charge him $11 more per day or maybe even $99 more per day. Even better, many Brits have long term rentals, 2, 3, 4 weeks or longer. The longer the rental, the better for us if the customer buys something. For instance, an upgrade of $49 per day for a 3-week rental equals a total of $1029. If the agent can average just one or two sales like this per day, he/she will get a 15% cut of the upgrade sales alone. For this one sale, that means $154.35 commission. Add 15% for all the upgrades for the month, plus say 12% of all the insurance sold, plus 4% for all the gasoline sold, plus 10% for all the GPS sold, and more for all the additional driver charges, and you've got yourself a pretty commission payout check for the month. Monthly commission payouts of over 10 and 15 thousand dollars are not uncommon to the top agents. Again, thank you very much to the buying customers, you are good sports.

Njit
29-11-08, 13:42
Leuk verhaal. En geeft ook de motivatie weer van de medewerkers. Het is niet de bedoeling om jou een goede deal te geven, het is de bedoeling om hun eigen bonus te vergroten.

Ta2 Gerrit
29-11-08, 13:48
To all you Alamo (and other) conmen out there; "I'm still not giving up being a professional deeker, yet" :-) :-)

Ach, als een verrassing komt het niet, het is alleen nu "officieel" bevestigd.

Njit
29-11-08, 14:01
Misschien dat we maar Florida Forum 'Deeker' buttons moeten laten maken.

http://img243.imageshack.us/img243/4678/deeker2lq2.jpg (http://imageshack.us)

rembrandt
29-11-08, 19:23
:razz: Super sticker, waar kan ik hem kopen?? :mrgreen:
Maar als we een upgrade willen, macimaal 12 dollar per dag betalen dus

corrus
30-11-08, 12:46
Het kan ook anders lopen... behoorljk anders...

Bij een kennis van me, gingen ze nog verder...
Die hadden een midsize suv en een gewone midsize auto... Die suv kregen ze gewoon niet mee omdat daar volgens de baliefiguur de koffers niet zouden inpassen...
Maar in die gewone midsize zaten maar 2 personen dus daar had de rest van de koffers gemakkelijk in zouden kunnen...
Ze kregen de suv gewoon NIET mee...
Uiteindelijk moesten ze 500 dollar betalen... en kregen een 12 persoons van...
Daar zaten ze dan met een midsize en een enorme bus...
500 dollar armer en heel boos...
Als mij dit zou overkomen, was ik daar nooit op in gegegaan...
In tijd van nood had ik gezegd dat ik 2 keer op en neer ging rijden... om van het gezeur af te zijn.
Volgens mij moet ik helemaal niets...

Bovendien had ik hiervoor noooooit getekend, maar ja... je kent dat wel... doodmoe vanwege lange vertragingen, hebben ze getekend, puur en alleen maar om er vanaf te zijn...

JKG
30-11-08, 13:40
Moe of niet, 500 dollar krijgen ze echt niet van me.
Flikken ze toch elke keer en de vorige keer ging het redelijk geloofwaardig, maar toch maar 'nee' gezegd en weggereden met een 'gratis' fullsize ipv economy 2 deurs.
Alleen lekker makkelijk hoe die lui dan weer in de parkeergarage zijn 'ja ga daar maar heen in die rij staat wel wat'.

knaapje
30-11-08, 14:07
En toch kan het bij Alamo ook anders:
Vorige maand in Pensacola vrijdagsavonds om 9 uur.
Sleutels lagen met mijn naam op de enveloppe klaar bij de balie.
Contract in orde gemaakt. ... U heeft alle verzekeringen behalve Roadside assistance..... niet nodig... en ....Uw auto staat aan de overzijde van de straat in de parkeergarage groundfloor vak 9 het is een zwarte Pontiac Torrent........... Goede reis.....

Knaapje

corrus
30-11-08, 14:16
Die had z'n commissie kennelijk al ruim verdiend... :mrgreen:

knaapje
30-11-08, 14:29
Die had z'n commissie kennelijk al ruim verdiend... :mrgreen:


Die gedachte kwam ook eerst bij mij op.
Dan rekenen ze vast niet af per kalendermaand, want het was op 3 oktober j.l.
Knaapje

Susie One
30-11-08, 15:02
dit dachten wij al. Ze proberen hun bonus binnen te halen over de ruggen van hun klanten.

Volgende keer big smile opzetten en maar vriendelijk nee zeggen.

Susie One

6foot6
30-11-08, 19:57
dit dachten wij al. Ze proberen hun bonus binnen te halen over de ruggen van hun klanten.

Volgende keer big smile opzetten en maar vriendelijk nee zeggen.

Susie One
Of het nou een bonus is of

40 betaalde vacantiedagen,
vakantiegeld
een ziektekostenverzekering,
eenwerkloosheidsverzekering
vervroegde uittreding
arbeidstijdverkorting voor oudere werknemers
betaalde studie
doorbetaling bij ziekte,
deelname in een pensioenfonds
ontslagbescherming
kerstgratificatie
kerstpakket
13e maand

werknemers worden altijd betaald door de klanten
Gelukkig heb je in Amerika soms nog een keuze

knaapje
30-11-08, 20:01
Bambino,
Weleens van een voorraadadministratie gehoord?
Afgezien van een foutje weten ze natuurlijk precies wat er staat, zou een mooie boel worden...
Bij dat enkel foutje word je teruggestuurd naar de balie om je kontrakt te wijzigen naar een andere klasse.

Knaapje

Teleton
03-12-08, 18:58
Ter lering en de vermaeck:

Zelf heb ik eens enorme bonje gehad aan de balie van Alamo. Ik had het Gold pakket en wist nog niet dat ik een Deeker was :oops::oops:. Toen het op de controle van de overeenkomst aankwam, zag ik (gelukkig) dat ze extra benzine hadden berekend. Ik ging niet accoord. Supervisor er bij. Ik was toch echt mis, moest toch echt tekenen. Manager er bij, ( na een minuut of 20 wachten) voucher boven water, stond met grote letters op Alamo-Gold. Ik bleef toch echt verschrikkelijk eigenwijs, hield de boel op en als ik een auto wilde, zou ik toch de overeenkomst moeten tekenen.

Voet bij stuk gehouden, maar je kookt........Want het duurt en het duurt. Je staat daar voor Joker en voelt je machteloos. Ze spelen het spel meesterlijk en geven geen krimp. Uiteindelijk gaf de manager toe, ik hoefde niet te betalen. Ik kreeg een nieuw contract, zonder kosten, uit serviceoogpunt, maar met de boodschap dat ik niet meer welkom was als klant.

Terug thuis hierover contact opgenomen met AE. Deze heeft de klacht verstuurd. Na verloop van tijd kreeg ik een zakelijk briefje, sorry, misverstand, blijf alstublieft klant. Uit stil protest heb ik een tijdje Dollar gehuurd, maar nu al weer een tijdje, tot volle tevredenheid, Alamoklant.

Arie
04-12-08, 06:02
Ze, de car rental comp., weten mij ook altijd te strikken.
1ste keer: "oh ik zie dat u geen road-assistence heeft. Oke doe maar. Forum niet goed gelezen.
2de keer: Nee, hoor bij ons staat hij als mid-size suv aangemeldt. Oke doe maar die grotere dan regel ik het wel met....
Ik houd me hart vast voor de 3de keer, ik houd jullie op de hoogte nog 21 dagen, dan sta ik weer met me poffertjes-porum voor de balie.
"Doe mediemaar"

patspoel
06-12-08, 22:35
Och wij hebben ook weer wat meegemaakt.

Komen we afgelopen donderdag aan op Orlando en gaan we naar de Alamo balie.
Ik had toevallig dit topic gelezen, dus wist overal vanaf.

We hadden een auto uit de Luxury-klasse gehuurd.
Ik naar die man en die man ging naar achter om te kijken wat hij had staan.
Na 5 minuten komt ie terug en zegt ie dat er alleen nog 1 auto over is, en dat was een Nissan Maxima.... kom je in Amerika wil je toch een Yank rijden, dachten we.

Wij wilden een Cadillac ofzo.
Ik vroeg aan hem, is dit ook een Luxury car? Ja maar een klasse lager...... zei hij.
Wij hadden een LDR klasse en de Cadillac viel in de LCR klasse.
Hij kon wel even kijken wat hij kon doen....
Kregen we een aanbieding om met een hele nieuwe Escalade te gaan rijden, dus ik zei: oke maar geen dollar erbij. Dat ging niet want het zou dan 95 per dag extra zijn.
De Cadillac $29 en een Chrysler 300C $24.
Ik trapte daar niet in en zei, doe maar de Nissan want we betalen niks extra.
Konden we de Cadillac meenemen voor $19 per dag, was zijn laatste aanbod, dus ik zei: nou dit is dan de laatste keer dat ik zeg doe de Nissan maar, bye bye.

Komen we bij de garage en ga ik naar die balie daar en liet het formulier zien, oh pik er maar 1 uit die 1e rij, zeiden ze.
Wij daarheen en er stond maar 1 Nissan, wel een Buick geloof ik en een aantal Chryslers.
Toen ben ik terug gelopen om te vragen of we elke auto uit die rij mochten kiezen, en dat was goed.

Die t%$^&@vent wou ons dus gewoon ff naaien, we stonden op het punt om ff terug te gaan en die vent achter z'n balie te trekken.
Ik weet z'n naam nog en ga als we terug zijn een mooie brief schrijven, maak niet uit of het wat uitmaakt of niet, ik doe het wel

We rijden nu trouwens in de Chrysler

Njit
06-12-08, 23:04
Die t%$^&@vent wou ons dus gewoon ff naaien, we stonden op het punt om ff terug te gaan en die vent achter z'n balie te trekken.
Ik weet z'n naam nog en ga als we terug zijn een mooie brief schrijven, maak niet uit of het wat uitmaakt of niet, ik doe het wel

Dat is nu eenmaal het spel. Daar kun je je druk over maken maar hun salaris wordt in zeer grote mate bepaald door commissie.

Ta2 Gerrit
06-12-08, 23:45
Ik weet z'n naam nog en ga als we terug zijn een mooie brief schrijven, maak niet uit of het wat uitmaakt of niet, ik doe het wel

Ook wij hebben zo'n mail gestuurd, alleen al voor onze eigen voldoening.
In ons geval was het een latino"dame" die ons "hielp". De gevraagde Dodge Magnum (Premium klasse) zou er ook niet zijn, nadat ze achter gekeken had. Wat ze daar doen is mij trouwens een raadsel, het is alleen een soort van schaftlokaal.

We konden diverse upgrades, tegen forse betaling uiteraard, krijgen, maar hadden daar niet echt belang bij. Zelfs voor de door ons voorgestelde downgrade (Chevy Eq. of HHR) zouden we moeten bijbetalen.
Ook hierin waren we volleerde Deekers, en toen kwam het dreigement dat we eigenlijk helemaal geen auto konden krijgen omdat we een duitse voucher hadden en een NL rijbewijs.

Nu was zij op dat moment niet de enige die kon dreigen, dus dreigde ik de manager er bij te roepen als ze niet onmiddelijk het contract afhandelde, en zo geschiedde. Bij de garagebaas liep het een stuk soepeler en hadden we zo een C300 mee kunnen nemen. En na ons verzoek om de Magnum (een stationwagon uitvoering van de Chrysler) was het; No problem, we have it ready in a minute, en een minuut later werd het rode monster voorgereden.

Een nette mail met naam en toenaam is naar Alamo gegaan en die is beantwoord dat er "apropriate action" ondernomen zou worden.

Njit
07-12-08, 10:31
De gevraagde Dodge Magnum (Premium klasse) zou er ook niet zijn, nadat ze achter gekeken had. Wat ze daar doen is mij trouwens een raadsel, het is alleen een soort van schaftlokaal.

Leuk he :) Blijkbaar hebben ze dat zo geleerd op cursus. Net als heel aandachtig op de computer rammelen en daarna 'hmmm' zeggen :)

6foot6
07-12-08, 10:48
Ook wij hebben zo'n mail gestuurd, alleen al voor onze eigen voldoening.

Een heel goed idee, die brieven worden allemaal bewaard en later gebruikt in een boek.
Voorzien van grappige commentaren op oa het taalgebruik, een nieuwe inkomstenbron voor de medewerkers

Teleton
07-12-08, 11:31
Een heel goed idee, die brieven worden allemaal bewaard en later gebruikt in een boek.


Nou, vooruit, hierbij een voorbeeldbrief......

Geachte heer Alamo,

Pak je borst maar vast, want wij hebben een klacht over het lid van uw personeel. Toen wij de huurauto op kwamen halen, probeerde hij ons op te tillen. Nu hebben wij op het Forum gehoord dat dit er tijdens de cursus met de paplepel wordt ingeslagen. Nu heeft iemand voorgesteld om u constructief een brief te schrijven.

Nou, dat was niet tegen Dobermansoren gezegd. Ja , daar hebben jullie niet van terug hè? Zo sta je mooi voor Jan met de korte ***. Jullie met je upgrades en verzekeringen die klapsplots op de rekening staan. Denken jullie ons een beetje dood te maken met een blije mus. Voortaan huren wij wel bij Dollar, die steken er qua servies met kop en schotel bovenuit. Ook al is het niet alles koek en ei wat er daar blinkt!

Ziezo, de kop zit er op! Dit was de eerste brief en ik heb mij sinds de dood van mijn moeder niet meer zo opgelucht gevoeld. We hopen dat jullie er in de komende tijd weer voor de volle 50 % tegenaan kunnen. Financieel kost het niet duur, en bovendien introduceert ons dat verder niks, want we hebben ons kostelijk geergerd.

Met vriendelijke groet,

Teleton

Njit
07-12-08, 12:03
Dat zal ze leren, de belhamels!

Chicco68
07-12-08, 14:21
Woehahaha, super Teleton :lol:. Heb de tekst gelijk opgeslagen voor als ik zelf eens een brief moet schrijven naar Alamo !!

Sunshine State
22-02-10, 17:56
Dit interview gevonden op: http://consumerist.com/345044/6-confessions-of-an-alamo-car-rental-agent (http://consumerist.com/345044/6-confessions-of-an-alamo-car-rental-agent)

5. I HATE "DEEKERS"
At Alamo Rent A Car in [redacted], we are handsomely rewarded for good sales and punished if our sales are poor. The pressure this environment produces leads many of us to fine tune our skills to not only offer extras effectively and to have comebacks to all customer rejections, but to also be able to identify the customers in line as to whether they are buyers or decliners, which we call "deekers". When a customer declines everything you've offered, you've been "deeked". .



Speciaal voor Alamo Florida forummers een Deeker Card.


http://img23.imageshack.us/img23/3605/alamodeeker.jpg


De Deeker Card is nog even geldig, bij voorbeeldig deeker gedrag wordt de Card met twee jaar verlengd.

Ta2 Gerrit
22-02-10, 18:19
Hij is leuk, errug leuk. Waard om te lamineren en te presenteren, hoewel we gisteravond weinig druk voelden van de baliemedewerker.
Deze keer was het de poortwachter die ons nog even snel GPS en RSA wilde aansmeren.

Lizzzard
16-05-10, 23:35
Gewoon aan de balie:

"Okay, I am a deeker, so cut the crap en give me my car" :-o

hzengerink
18-08-10, 15:48
Het systeem van "personeel belonen voor de extra verdiensten aan de balie" is ansich niet verkeerd in mijn ogen. Sterker nog ik kom het in mijn dagelijkse werk steeds vaker tegen. Alleen zit dit systeem "nog" niet in onze cultuur, wij hebben liever de zekerheid van een hoger vast salaris dan een lager variabel salaris wat veel hoger uit kan vallen. Hierdoor worden wij als consument er ook nauwelijks mee geconfronteerd.

Maar het systeem heeft ook één nadeel en dat is de deelnemende mensch.. Want als die eenmaal aan de bonus geroken heeft dan zal die steeds meer willen.. (zie bijv. oorzaak economische crisis 2008-heden) Waardoor zijn/haar verkooptechnieken steeds agressiever of slinkser worden, en die kunnen zoals boven leesbaar is (mis)(ge)bruik maken van de onwetende toerist uit Europa die een vast salaris heeft.

Maar is dit erg? Nee ik denk niet dat het erg is want je bent er altijd zelf bij.. is het vervelend? Ja het kan tot vervelende situaties leiden en soms tot ronduit belachelijke situaties als een bepaalde auto niet meekrijgen omdat je teveel koffers hebt.. Maar daarom haal ik altijd een huurauto in mijn eentje op zonder bagage, deze laat ik wel bij mijn vrienden staan die op mij wachten..

Zo bekeek ik de rekening nog eens goed door nadat een vriend van mij onze auto had opgehaald en werd ik even pissig op hem omdat hij toch wat kleine extra verzekeringen had afgesloten, terwijl hij niet eens wist wat hij verzekerd kreeg..

dus gewoon scherp blijven, het spelletje meespelen, en op het einde als tevreden deeker weglopen is mijn motto voor a.s. oktober ;)

Michael66
20-08-10, 09:48
Alleen zit dit systeem "nog" niet in onze cultuur, ...Helemaal eens. Het is net zoiets als het onderhandelen over prijzen, iets waar wij langzaam aan mee om leren gaan onder invloed van de zuideuropese en noordafrikaanse invloeden, waar het heel normaal is (en wordt verwacht; het is soms zelfs onbeleefd om het niet te doen!). Go with the flow, op vakantie heb je nu eenmaal te maken met een andere cultuur.
Maar als het te ver doorslaat is (lees: vind ik!) het uiteraard niet goed; alles wat "te" is is fout, behalve "tevreden". Manipulatie en misbruik door dreigen ("geen auto mee") gaat m.i. zeker veel te ver.

Teleton
02-08-13, 12:57
Speciaal voor Alamo Florida forummers een Deeker Card.


De Deeker Card is nog even geldig, bij voorbeeldig deeker gedrag wordt de Card met twee jaar verlengd.


Belofte maakt schuld, Rick en er blijkt nog steeds een enorme behoefte aan te bestaan......:rolleyes::rolleyes::rolleyes:.

Edit: We hebben inmiddels een stickertje......

Veronique maastricht
18-08-13, 22:46
pff... ik word er niet vrolijk van als ik de verhalen lees... wij moeten in Miami een auto gaan ophalen bij Alamo en hebben alles geboekt bij USA fun vacations.
Gewoon een compact car met 3 personen en 3 gemiddelde koffers. Was volgens hun genoeg. Ik houd mijn hart al vast... maar ik denk dat ik zeker onze benaming "deeker" even op mijn eigen harde schijf ga opslaan... just in case, cut the crap, I'm a deeker, give me what I have paid for, nothing more, nothing less.... :-)

Njit
09-09-13, 20:46
Als iemand nog twijfelt aan de intenties van de baliemedewerkers:

http://dilbert.com/dyn/str_strip/000000000/00000000/0000000/000000/90000/4000/400/94409/94409.strip.gif

En wat losse huur-auto humor :)

http://dilbert.com/dyn/str_strip/000000000/00000000/0000000/000000/00000/1000/200/1210/1210.strip.gif

http://dilbert.com/dyn/str_strip/000000000/00000000/0000000/000000/00000/1000/200/1211/1211.strip.gif

http://dilbert.com/dyn/str_strip/000000000/00000000/0000000/000000/40000/0000/200/40239/40239.strip.gif

Ta2 Gerrit
10-09-13, 10:39
Errug leuk, Martijn.