PDA

Bekijk Volledige Versie : Speciale gelegenheid vieren in Disney



CorrineJ
23-10-07, 18:02
Volgend jaar april gaan naar Florida om ons 12,5 jarig huwelijk te vieren.

We gaan ook een dag of 12 naar Orlando.

Nu ben ik op zoek naar een speciaal restaurant in en om Disney om ons 12,5 jarig huwelijk en tevens moederdag te vieren\\:D/:-({|=.
We gaan met 2 volwassenen en 2 kinderen van 8 en 6.

Dit is wat ik gevonden heb:

* Character meals (die willen we in die periode ook gaan doen)
* California Grill
* Ohana of zoiets in Polynesian Resort

Wat wij zoeken is een restaurant waar iets bijzonders gedaan wordt t.g.v. van een jubileum of wat op een hele bijzondere locatie en/of sfeer (bijv. met uitzicht op vuurwerk) ligt. Maar wel in family-style zodat het ook voor de kinderen leuk is. We willen hier graag op de laatste avond gaan eten om een hele bijzondere reis af te sluiten:-D.

Op de verschillende sites heb ik al wel het een ander gevonden maar ik hoop nog op wat persoonlijke ervaringen van mensen. Dat leeft toch wat meer dan de standaard informatie en foto's op de sites van Disney en zo.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,

Corrine

Mickey99
23-10-07, 18:16
California Grill is erg speciaal vooral als je gaat dineren omstreeks de tijd van de vuurwerkshow in het Magic Kingdom (wel om een tafel bij het raam vragen ;) ). Wij hebben hier ons huwelijksdiner gegeven en het is een erg goed restaurant. Voor kinderen zijn er niet echt speciale activiteiten en is een character-diner misschien leuker.

In Contemporary resort zit ook Chef Mickey's en dat is met kinderen weer heel leuk. Elke 3 kwartier vieren ze een klein feestje.

Verder zijn er ook twee topic's over Disneyrestaurants en wellicht kun je hier ook wat tips in vinden?

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2565

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3024

Succes met beslissen!

Groetjes,
Sonja

CorrineJ
24-10-07, 00:09
Hallo Mickey,

Bedankt voor je reactie. Hier heb ik inderdaad wat aan.

Via de zoekfunctie had ik al wel wat gevonden maar zag even door de bomen het bos niet meer.
Langzamerhand word ik wel steeds handiger in het zoeken.

Dat restaurant in Mexico (Epcot) lijkt me ook wel leuk. We zijn voor onze huwelijksreis naar Mexico geweest. Dus dat is wel toepasselijk.

Het is denk ik voor de kinderen ook wel leuk als ze dat boottochtje, wat Paula beschrijft, kunnen doen tijdens het wachten.

Bedankt vast voor je informatie en mocht jou of iemand anders nog iets te binnenschieten dan houd ik me aanbevolen.

Groetjes,

Corrine

Eric
24-10-07, 00:46
Beste Corrine,
Het is best een lastige keus die je moet maken, omdat je aan de ene kant iets speciaals wilt ivm. jullie trouwdag, en aan de andere kant moet het kindvriendelijk zijn.
In Epcot heb je meerdere goede resturants, Mexico is wel aardig, aan de andere kant zit je wel erg zeg maar in de entree van de atractie.
De tafeltjes aan het water zijn wel aardig, maar de rest daar vind ik het een beetje rommelig.
Chef Mickey in het Contempary is ook leuk, maar dat vind ik eigenlijk ideaal voor een character breafast.
Heb je wel eens gedacht aan het Rainforestcafé (http://www.rainforestcafe.com/) ? Dat lijkt me uitermate geschikt. Alleen...daar kun je niet reserveren, en soms heb je echt een lange wachttijd. Maar er is er volgens mij ook een in Animal Kingdom (buiten het park om bereikbaar) en die is denk ik een stuk minder druk.
Het is echt iets waar de kinderen van genieten.
Eric

Petra/VS
24-10-07, 01:51
Wat een superrestaurant is en ook heel leuk voor kinderen is "Coral Reef" in het Living Seas paviljoen in Epcot. Daar word je omgeven door aquaria en het eten is super. Wel ver van tevoren reserveren!
Het Rainforest Cafe is wel bijzonder, maar het eten is niet echt speciaal en erg duur voor wat je krijgt (vinden wij). Die in Animal Kingdom kan trouwens ook ontzettend druk zijn, hebben wij ervaren.
Mexico in Epcot is zeker een favoriet bij ons en de kinderen. Het eten is er erg lekker en je kunt het boottochtje binnen doen. We hebben eigenlijk nog nooit een slechte ervaring bij een van de restaurants in Epcot gehad, ze zijn allemaal goed en als het even kan eten we daar.
Ohana in het Polynesian Resort vonden wij minder.

tink
24-10-07, 12:04
Hoi Corinne,

Uit eigen ervaring kan ik je Ohana's in Polynisian aanraden. Wij hebben daar laast mijn verjaardag gevierd. Het is een erg goed restaurant waar family style wordt geserveerd. In de open ruimte is een enorme grill waar de serveersters staan om vlees te halen en die aan je te serveren.
Mijn echtgenoot had dit gepland met onze travelagent omdat je vanaf dat restaurant inderdaad het vuurwerk van Magic Kingdom moet kunnen zien, naar wat ik begrepen heb hebben ze dan ook de muziek van het vuurwerk op staan. Wij waren er helaas tijdens een Mickeys Not So Scary Halloween Party en dan is het vuurwerk pas om 22.00 uur dus dat hebben we niet meegemaakt maar het eten en de sfeer was super. Ook voor kinderen is het leuk.

Ook hebben we gegeten in Mexico, maar dat vond ik deze keer tegenvallen. Het was er erg vol gepropt dus je had niet veel rust en ruimte. Een ander erg goed restaurant vind ik Boma's in Animal Kingdom Lodge. Het is een buffet restaurant en er gebeurt niet veel voor de kinderen maar het eten is echt geweldig, dit is met stip mijn nieuwe favoriete restaurant geworden.
Heel veel plezier met plannen.

Gerrie

Renske1978
24-10-07, 12:24
Rainforrest cafe!!!!

A3
24-10-07, 13:31
Wat een superrestaurant is en ook heel leuk voor kinderen is "Coral Reef" in het Living Seas paviljoen in Epcot. Daar word je omgeven door aquaria en het eten is super. Wel ver van tevoren reserveren!
Het Rainforest Cafe is wel bijzonder, maar het eten is niet echt speciaal en erg duur voor wat je krijgt (vinden wij). Die in Animal Kingdom kan trouwens ook ontzettend druk zijn, hebben wij ervaren.
Mexico in Epcot is zeker een favoriet bij ons en de kinderen. Het eten is er erg lekker en je kunt het boottochtje binnen doen. We hebben eigenlijk nog nooit een slechte ervaring bij een van de restaurants in Epcot gehad, ze zijn allemaal goed en als het even kan eten we daar.
Ohana in het Polynesian Resort vonden wij minder.

Met uitzondering van het Ohana, daar zijn we nog nooit geweest, kan ik de bevindingen van Petra voor 100% onderschrijven. Coral Reef is echt mooi, Rainforest Café is bijzonder maar duur voor hetgeen je krijgt en Mexico is bij ons 'vaste prik'; lekker, leuk en gezellig. Je zit hier binnen met het gevoel dat je buiten zit. Echt leuk!

MVG

A3

Renske1978
24-10-07, 13:43
Duur? vond ik niet 't is duurder dan gemiddeld in de restaurants in de VS maar 't is ook wel een stukje beter dan gemiddeld. Maar duur is het nog steeds niet. Daar moet je in de VS wel wat moeite voor doen.

Tinkerbell
24-10-07, 14:44
Misschien dat je iets hebt aan deze link:
http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/dining/disneydining.cfm

Zou Narcoossee`s iets voor jullie zijn? Naar de waterparade kijken en het vuurwerk zien vanuit het Grand Floridian lijkt me ook mooi.

CorrineJ
24-10-07, 18:18
Beste Corrine,
Het is best een lastige keus die je moet maken, omdat je aan de ene kant iets speciaals wilt ivm. jullie trouwdag, en aan de andere kant moet het kindvriendelijk zijn.
In Epcot heb je meerdere goede resturants, Mexico is wel aardig, aan de andere kant zit je wel erg zeg maar in de entree van de atractie.
De tafeltjes aan het water zijn wel aardig, maar de rest daar vind ik het een beetje rommelig.
Chef Mickey in het Contempary is ook leuk, maar dat vind ik eigenlijk ideaal voor een character breafast.
Heb je wel eens gedacht aan het Rainforestcafé (http://www.rainforestcafe.com/) ? Dat lijkt me uitermate geschikt. Alleen...daar kun je niet reserveren, en soms heb je echt een lange wachttijd. Maar er is er volgens mij ook een in Animal Kingdom (buiten het park om bereikbaar) en die is denk ik een stuk minder druk.
Het is echt iets waar de kinderen van genieten.
Eric


Je hebt gelijk dit is inderdaad een lastige keuze. Vandaar dat ik mijn vraag hier gelanceerd heb bij de Orlando/Disney-experts.

Door jullie reacties hoop ik een beeld te krijgen wat voor ons een leuk restaurant zou zijn.
Op internet kun je natuurlijk ook heel veel vinden vaak ook met foto's maar daar lees je vaak niet of het leuk is voor kinderen en bijv. het vuurwerk kunt zien.

Ik weet natuurlijk ook wel dat niet iedereen hetzelfde leuk en/of goed vind maar uit jullie toelichtingen kan ik wel halen of een restaurant leuk is voor kinderen en hoe de sfeer is. Dat helpt enorm bij onze keuze.

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reacties zover.

Groetjes,

Corrine

Mickey99
24-10-07, 19:46
Rainforest Café vind ik qua aankleding erg leuk en indrukwekkend maar de kwaliteit van het eten vind ik minder. De prijs valt wel mee maar je wilt toch ook wel lekker eten? Smaken verschillen natuurlijk maar wij gaan er niet meer naar toe als we lekker willen eten. De laatste paar keren alleen nog een bezoekje gebracht voor een lekker drankje aan de leuke (paddenstoelen)bar! De cocktails & smoothies vind ik namelijk wel lekker :mrgreen:

CorrineJ
24-10-07, 20:29
Rainforest Café vind ik qua aankleding erg leuk en indrukwekkend maar de kwaliteit van het eten vind ik minder. De prijs valt wel mee maar je wilt toch ook wel lekker eten? Smaken verschillen natuurlijk maar wij gaan er niet meer naar toe als we lekker willen eten. De laatste paar keren alleen nog een bezoekje gebracht voor een lekker drankje aan de leuke (paddenstoelen)bar! De cocktails & smoothies vind ik namelijk wel lekker :mrgreen:

Ja die cocktails en smoothies zijn inderdaad heel lekker\\:D/.
Die hebben we tijdens een eerdere reis naar Amerika al eens uitgeprobeerd.

Petra/VS
25-10-07, 02:04
Duur? vond ik niet 't is duurder dan gemiddeld in de restaurants in de VS maar 't is ook wel een stukje beter dan gemiddeld. Maar duur is het nog steeds niet. Daar moet je in de VS wel wat moeite voor doen.


Je betaalt natuurlijk voor de aankleding en ambiance. Het eten, dat er te krijgen is, is voornamelijk diner style en kun je in andere (kwaliteit vergelijkbare) restaurants een stuk goedkoper krijgen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind Rainforest Cafe bijzonder en uniek en vind het heel jammer, dat degene bij ons in de buurt gesloten is. Maar om echt lekker te eten zou ik er niet heen gaan.

pascalbrouwers
25-10-07, 21:22
Begrijp me niet verkeerd, ik vind Rainforest Cafe bijzonder en uniek en vind het heel jammer, dat degene bij ons in de buurt gesloten is. Maar om echt lekker te eten zou ik er niet heen gaan.


Ik sluit mij helemaal aan bij petra.

Rainforest = leuk apart en voor de kids een must om een keer gedaan te hebben.
Maar om te eten zijn er toch heel veel betere restaurants.

Rainforest valt bij ons onder katagorie slecht.

dus voor een 12,5 jarig huwelijk no way ....

Pascal

CorrineJ
26-10-07, 18:27
Ik sluit mij helemaal aan bij petra.

Rainforest = leuk apart en voor de kids een must om een keer gedaan te hebben.
Maar om te eten zijn er toch heel veel betere restaurants.

Rainforest valt bij ons onder katagorie slecht.

dus voor een 12,5 jarig huwelijk no way ....

Pascal

Hallo Pascal,

Wij kennen Rainforest ook. We hebben daar al eens gegeten bij Disneyland Parijs. Dit is inderdaad heel leuk maar niet voor deze gelegenheid.

Heb jij misschien nog suggesties voor een restaurant waar we toch een beetje leuk ons 12,5 jarig huwelijk en tevens de afsluiting van onze vakantie kunnen vieren, maar wat ook kindvriendelijk is.

Het hoeft dus geen super romantisch restaurant te zijn want dat haalt toch niets uit met 2 meiden van 8 en 6.
Maar we zoeken een restaurant wat bijzonder is door zijn ligging of door wat er te doen is. Zodat we deze vakantie speciaal af kunnen sluiten.

Alvast bedankt voor je tips.

Groetjes,

Corrine

Michael66
26-10-07, 19:29
Chuch-E-Cheese .... ?

op int.drive de meest ideale plaats (in ieder geval voor de kids!!)

http://img218.imageshack.us/img218/971/200708180236ou8.jpg

pascalbrouwers
27-10-07, 00:51
Hallo Pascal,
Heb jij misschien nog suggesties voor een restaurant waar we toch een beetje leuk ons 12,5 jarig huwelijk en tevens de afsluiting van onze vakantie kunnen vieren, maar wat ook kindvriendelijk is.

Corrine

San Angel inn in het mexico gedeelte van epcot.
leuk gezellig restaurant.
En de kinderen kunnen tussen door gebruik maken vd rit met het bootje dat naast het restaurant gelegen is. Dan hebben jullie even en rustig moment ;-)


Verder denk ik lecellier in het canada gedeelte. hier hebben wij afgelopen jaar willen eten, echter al maanden van te voren volgeboekt.
Dat zegt toch al genoeg, moet goed zijn.


ik zou ieder geval zo'n feestdag in disney vieren.

groet,
Pascal

Tinkerbell
27-10-07, 08:31
Persoonlijk denk ik ook dat voor de kinderen een Disney restaurant het leukste is.

Denk eraan dat je ruim van te voren reserveert.
Ook wij stonden overal voor restaurants die dus echt maanden van te voren volgeboekt waren en ik "mag" eindelijk op 10 november de restaurants voor volgend jaar mei gaan boeken.

Met deze link kun je berekenen wanneer je een restraurant "mag" boeken.

http://pscalculator.net/pscalc.php

disney
30-10-07, 17:40
Voor de meiden heel erg leuk en bijzonder, Character dining in het het kasteel van Assepoester.
Succes met je keuze.
Groetjes,
Hester

CorrineJ
07-11-07, 21:20
San Angel inn in het mexico gedeelte van epcot.
leuk gezellig restaurant.
En de kinderen kunnen tussen door gebruik maken vd rit met het bootje dat naast het restaurant gelegen is. Dan hebben jullie even en rustig moment ;-)


Verder denk ik lecellier in het canada gedeelte. hier hebben wij afgelopen jaar willen eten, echter al maanden van te voren volgeboekt.
Dat zegt toch al genoeg, moet goed zijn.


ik zou ieder geval zo'n feestdag in disney vieren.

groet,
Pascal


Hallo Pascal,

Zouden we San Angel Inn ook van te voren moeten reserveren?

Groetjes,

Corrine

Tinkerbell
07-11-07, 21:49
Dit staat op de Disney site zelf over het restaurant:

San Angel Inn (http://disneyworld.disney.go.com/wdw/dining/diningDetail?id=SanAngelInnDiningPage)

Bienvenidos to this colorful and delicioso twilight retreat of a restaurant on the banks of the Mexico pavilion's "River of Time."

Restaurant Info:
Facility Type: Restaurant
Meals and Prices:
Lunch, Dinner: A la Carte, $$
Disney Dining Plan Restaurant (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:window.open%28%27http://disneyworld.disney.go.com/wdw/resorts/resortOther?id=ResortBenefitsPage#dining%27,%27new Win%27,%27width=596,height=500,left=0,top=0,toolba r=No,location=No,scrollbars=Yes,status=No,resizabl e=No,fullscreen=No%27%29;void%280%29;)

Reservations: recommended, please call (407) WDW-DINE (939-3463) †

Dit is het menu.
Ik zou even kijken of de kinderen zoiets wel lusten.




Dinner (Updated: 08/07)
Appetizers/Starter
Ceviche - Seafood marinated in lime juice with tomatoes, chiles, onions and cilantro. - $8.95
Nachos - Border creation of tortilla chips topped with red sauce, melted cheese, chorizo (Mexican sausage), jalapenos, tomatoes and sour cream. - $8.75
Sope Tradicional - Grilled soft corn shell filled with chicken and refried beans, covered with a fresh green tomato sauce, fresh cheese and onions. Served over a bed of lettuce. - $7.50Soups/Salads
Crema de Elote - Corn chowder with cheese and diced poblano peppers. - $4.95
Ensalada de la Casa - Selected mixed greens, house dressing. - $4.95
Sopa Azteca - Traditional tortilla soup with avocado, cheese and pasilla pepper. - $4.95Entree/Main Course
Camarones con Fideos - Shrimp marinated and grilled, served over angel hair pasta with tomato sauce and chipotle pepper. - $21.95
Combinacion Cozumel - Grilled beef tenderloin, marinated shrimp and roasted chayote served with spicy ranchero sauce, poblano pepper mashed potatoes and grilled veggies. - $28.00
Filete Motuleno - Grilled beef tenderloin over black beans and melted cheese, ranchero sauce, poblano pepper strips and fried plaintain. - $27.95
Mahi-Mahi a la Veracruzana - Grilled filet of mahi-mahi prepared with capers, olives, Spanish onions and tomatoes, seasoned with white wine and spices, served with white rice. - $21.75
Mole Poblano - Grilled chicken breast served over a bed of chicken morsels, carrots, chayote chiles, with the classic sauce of spices and hint of chocolate. - $20.75
Plato Mexicano - Grilled beef sirloin, chicken enchilada, and beef flauta served with black refried beans, sour cream and Mexican rice. - $22.00
Pollo a las Rajas - Grilled chicken breast served over red peppers, onions, chile poblano, chorizo (Mexican sausage) and melted cheese. - $19.95
Puntas de Filete - Beef tenderloin tips sauteed with onions and chile poblano strips covered with roasted chile pastilla sauce, served with black refried beans and rice. - $25.00
Sugerencia del Chef: Combinacion Poblana - Grilled chicken breast topped with mole sauce and chile poblano stuffed with mix veggies and cheese topped, with ranchera sauce, served with refried black beans, fried plantains, and Mexican rice. - $20.00
Sugerencia del Chef: Pescado en Salsa de Aguacate - Grilled filet of Tilapia fish served over a bed of white rice topped with sauteed poblano pepper strips, onions, and spicy avocado sauce. - $19.95Dessert
Selection of Homemade Desserts - Choose from these homemade desserts. Flan de Vainilla: vanilla custard in syrup, topped with roasted almonds. Capirotada de Chocolate Blanco: white chocolate and golden raisin bread pudding served with Mexican milk caramel. Arroz con Leche: rice pudding with raisins and cinnamon. - $5.75Drinks
Bohemia or Tecate Beer - Bottled beer - $6.25
Dos Equis Amber or Sol Beer - Dos Equis Amber or Sol Beer - $6.25
Dos Equis Lager Draft Beer - 16 oz or 20 oz $7.00 - $6.25
Frozen Margarita - Lime, Strawberry, Mango or Fiesta Mix. - $8.50
L.A. Cetto Chardonnay - glass $6.50 or bottle $26.00
L.A. Cetto Petit Syrah - glass $6.50 or bottle $26.00
L.A. Cetto Private Reserve Cabernet Sauvignon - Glass $7.50 or Bottle $34.50
Margarita San Angel Inn - Tequila Sauza Gold, and triple sec. - $8.95
Selection of Coffees - Espresso $2.75, Cappuccino $2.95, and Mexican coffee: Patron XO Cafe Liqueur and coffee, topped with whipped cream and a cherry $6.75.

CorrineJ
07-11-07, 22:18
Dit is het menu.
Ik zou even kijken of de kinderen zoiets wel lusten.

Had al even bij het kindermenu gekeken en onze kinderen lusten pasta, sla, vers fruit en taco's/burritos dus ik heb goede hoop dat dat wel lukt.

Het lijkt me een heel leuk, sfeervol restaurant en de kinderen kunnen een boottochtje maken. Wij zijn ook op huwelijksreis geweest naar Mexico en houden van Mexicaans eten dus dit restaurant heeft wel wat, wat ons betreft.

Bedankt voor je info.

Groetjes,

Corrine

Corry
08-11-07, 12:46
Le Cellier lijkt mij ook wel leuk voor een romantisch dingetje met manlief.
Wordt dan rond 10 juni volgend jaar. Wanneer kan ik dat dan gaan boeken???

Tinkerbell
08-11-07, 15:21
Le Cellier lijkt mij ook wel leuk voor een romantisch dingetje met manlief.
Wordt dan rond 10 juni volgend jaar. Wanneer kan ik dat dan gaan boeken???

180 dagen van te voren.
Ik heb al diverse keren de Dining Calculator link geplaats :p

De datum invullen wanneer je in het park bent en dan zie je vanzelf wanneer je "mag" boeken.
Wel even aanstrepen in je agenda he???;)


http://pscalculator.net/pscalc.php

pascalbrouwers
08-11-07, 17:17
Had al even bij het kindermenu gekeken en onze kinderen lusten pasta, sla, vers fruit en taco's/burritos dus ik heb goede hoop dat dat wel lukt.

Het lijkt me een heel leuk, sfeervol restaurant en de kinderen kunnen een boottochtje maken. Wij zijn ook op huwelijksreis geweest naar Mexico en houden van Mexicaans eten dus dit restaurant heeft wel wat, wat ons betreft.

Bedankt voor je info.

Groetjes,

Corrine


Goede keuze.
Fun voor de hele familie.

julie lekker eten, en de kinderen bootje varen.
Zal 1 vd weinige romantische momenten voor jullie 2 worden.;);)

CorrineJ
08-11-07, 23:50
Goede keuze.
Fun voor de hele familie.

julie lekker eten, en de kinderen bootje varen.
Zal 1 vd weinige romantische momenten voor jullie 2 worden.;);)

Ja met 2 ondernemende meiden zal de romantiek wel ver te zoeken zijn in Florida:|. Maar gelukkig zijn daar heel veel andere leuke dingen om te doen.
We zoeken de romantiek hier in Nederland wel weer op. Een oppas of logeerparty voor de meiden en een leuk avondje uit voor ons. Dan is iedereen weer blij\\:D/:-({|=.

Groetjes,

Corrine

Corry
09-11-07, 12:49
180 dagen van te voren.
Ik heb al diverse keren de Dining Calculator link geplaats :p

De datum invullen wanneer je in het park bent en dan zie je vanzelf wanneer je "mag" boeken.
Wel even aanstrepen in je agenda he???;)


http://pscalculator.net/pscalc.php

Tinkerbell, mijn dank. Omdat ik nog niet zeker wist of we naar WDW zouden gaan(maar wel naar Florida) had ik de calculator niet gezien. Ga 'm direkt favorieten.

Tinkerbell
09-11-07, 13:13
Tinkerbell, mijn dank. Omdat ik nog niet zeker wist of we naar WDW zouden gaan(maar wel naar Florida) had ik de calculator niet gezien. Ga 'm direkt favorieten.

Het is ook maar een piepklein paginaatje:p maar wel handig.

En MORGEN,MORGEN mag ik boeken!!!!!!!

CorrineJ
09-11-07, 14:49
Het is ook maar een piepklein paginaatje:p maar wel handig.

En MORGEN,MORGEN mag ik boeken!!!!!!!


Van de week heb ik twee character diners kunnen boeken nl:

Chef Mickey en Princess Story book.

Maandag kan ik San Angel Inn en Ohana boeken.

Dan hebben we ze allemaal rond. Leuk hoor ik kan haast niet meer wachten, ik ben heel benieuwd hoe de meiden het gaan vinden.

Tinkerbell
09-11-07, 15:00
Van de week heb ik twee character diners kunnen boeken nl:

Chef Mickey en Princess Story book.

Maandag kan ik San Angel Inn en Ohana boeken.

Dan hebben we ze allemaal rond. Leuk hoor ik kan haast niet meer wachten, ik ben heel benieuwd hoe de meiden het gaan vinden.

Is er een speciale reden dat je ze niet allemaal in een keer kunt boeken?

CorrineJ
09-11-07, 18:01
Is er een speciale reden dat je ze niet allemaal in een keer kunt boeken?

Ja, je kunt de restaurants 180 dagen van te voren reserveren.

Tinkerbell
09-11-07, 19:00
Ja, je kunt de restaurants 180 dagen van te voren reserveren.

Oeps nu dacht ik toch dat dat was vanaf de eerste aankomstdag en dan alles in een keer reserveren.
Hebben ze jou dan geweigerd voor de andere dagen?

CorrineJ
10-11-07, 12:05
Oeps nu dacht ik toch dat dat was vanaf de eerste aankomstdag en dan alles in een keer reserveren.
Hebben ze jou dan geweigerd voor de andere dagen?

Ja, twee restaurants kon ik boeken. En de andere (voor 11 mei) kon ik toch echt pas vanaf 12 november boeken. En inmiddels is er nog eentje bijgekomen en die boek ik dan ook maar meteen, anders blijf ik aan het bellen en zo goedkoop is dat nou ook weer niet naar Amerika.

Nu twijfel ik nog over het nieuwe Yak en Yeti restaurant in Animal Kingdom. Dat lijkt me heel leuk. En aangezien het nieuw is kan het in het begin nogal druk zijn daar. Dus ik denk dat ik daar ook maar een reservering voor maak.

Aangezien het er toch niet inzit dat we snel weer naar Florida zullen gaan hierna. Hoewel we ongetwijfeld wel weer willen.
Nadat ik zelf als kind en tiener geweest ben, heb ik altijd nog eens terug willen gaan en ga ik met man en kinderen.
En ik denk dat die, als ze eenmaal geweest zijn, ook wel weer eens terug willen.

Maar we zijn nu ook met een verbouwing op zolder bezig en gaan we 3 slaapkamers herinrichten en dat kost ook het nodige. Dus na dit dure jaar zullen we wel weer even moeten sparen.

Je weet natuurlijk nooit hoe het loopt maar dan hebben we dit toch vast gehad en dat pakken ze dan niet meer af.

Groetjes,

Corrine

bluedolph1n
10-11-07, 14:35
Als je niet in een Disneyhotel slaapt is het inderdaad 180 dagen van te voren, en zou je een paar keer terug moeten bellen om alles te reserveren.
Slaap je in een Disneyhotel kun je vanaf 180 dagen reserveren, en dan gelijk ook voor ik dacht de 10 dagen daarna, dus dan zou je het wel in 1x kunnen regelen als je niet langer dan 10 dagen blijft.

Groetjes, Sandra

Dr. Phlox
26-11-08, 15:36
Hallo allemaal,
Vele van jullie gaan om de onderstaande rede ook met vakantie naar Florida. het hoeft natuurlijk niet zoveel jaar getrouwd te zijn, maar kan ook net getoruwd zijn. Wij zijn op 11 Juni 2011 25 jaar getrouwd. We gaan echter pas in Juli en zullen dus niet op de dag zelf in Florida zijn. Mijn vraag is echter op welke wijze is het mogelijk om het verblijf in Florida cq de parken (of het nu Disney of een ander park is) leuker te maken door in een speciaal daglicht te worden gezet, of dat je wat opvalt, etc.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Heb nog wel even de tijd om ze te verzamelen :razz:
Grz
Ton

Yvet
26-11-08, 17:07
Haal bij iedere keer dat je een Disneypark ingaat een anniversary button.
Castmembers reageren hierop en ook andere gasten zullen commentaar geven.

Bij iedere boeking die je doet, hotel/restaurant of wat dan ook vermelden dat jullie je anniversary vieren.

Je kan niks verwachten, maar alle kleine dingen die dan spontaan gebeuren zijn leuk.

Michael66
26-11-08, 17:24
Op deze website (http://allears.net/ae/issue429.htm) staat een heel leuk artikel hierover. Het mooiste deel daarvan vond ik dit:
When we checked in we mentioned that it was our anniversary and received anniversary pins. It seemed that every cast member and many visitors wished us a happy anniversary (and we giggled in delight every time). However, that Disney touch was really evident when we visited The American Adventure at Epcot. We were settling in, sitting on the floor waiting for the Voices of Liberty when Lonnie, a wonderful cast member who exudes enthusiasm for this pavilion, tapped us on the shoulder and said, "Please come with me. There is a phone call for you." We were a bit bewildered as he brought us into a back room, opened a wooden box to reveal a phone, and handed it to us. To our delight, Mickey and Minnie both wished us a happy anniversary! When we returned to our seat, Lonnie once again tapped us on the shoulder and wished us a happy anniversary and then led us to an elevator where we got to listen to the Voices of Liberty from the top of the pavilion (with a couple who were celebrating their 60th anniversary!), and then were led into the theater before the masses to choose our seats. This cost Disney nothing, but this little act of kindness in recognition of our anniversary really made our day.En als je nog iets romantisch zoekt ... kijk eens hier (http://allears.net/btp/romance.htm).

Marjol
26-11-08, 17:31
Wij hadden een "just married" button en kregen vooral veel felicitaties :D

Bij Maelstrom & Rio del tempo in Epcot kregen we een bootje voor onszelf. USAFun had voor ons twee reserveringen gedaan bij restaurants in Disney (Boma in de AKL en Crystal Palace in MK) en daar kregen we ook iets leuks, bij Boma was het een speciaal nagerechten bordje:

http://www.marjolengerbert.nl/uploads/images/Orlando%202008/55happyhoneymoon.jpg

Bij CP kregen we een taartje met een kaarsje dat we uit moesten blazen:

http://www.marjolengerbert.nl/uploads/images/Orlando%202008/194cphartje.jpg

Er lagen ook papieren Mickey hoofdjes op tafel in de vorm van een hart.

http://www.marjolengerbert.nl/uploads/images/Orlando%202008/196cpblazen.jpg

We kregen ook een "magical moment certificaat". Datzelfde certificaat kregen we bij Whispering Canyon Café in Wilderness Lodge tijdens onze backstage magic tour.
Bij de Studios mochten we gratis parkeren en kregen we twee Tinkerbell pins.

en verder leverde het gewoon een paar leuke foto's op!

http://www.marjolengerbert.nl/uploads/images/Orlando%202008/204incredibles.jpg

http://www.marjolengerbert.nl/uploads/images/Orlando%202008/27donald.jpg
http://www.marjolengerbert.nl/uploads/images/Orlando%20200/27donald.jpg

Teleton
26-11-08, 17:44
Asl je toch je 60 jarig huwelijksjubileum in Epcot kan vieren, sta je er nog wel goed op.

Benieuwd of ze de 'telefoontruc' ook voor het 25 jarig huwelijksfeest van Dr. Phlox doen. Moeten nog fff w8888...... Wij hebben al wel eens in het American Adventure meegemaakt dat er speciaal voor een jarige werd gezongen. Was ook leuk! Wij hebben al heel wat jubilarissen met een button in Disney gezien en het is, zoals Yvette al zegt, heel leuk en feestelijk hoe de mensen bij de attracties tegemoet worden getreden. Ze kunnen er wat van in WDW!

Als je bij TGIFriday gaat eten en je laat weten dat je iets te vieren hebt, word je ook door de hele crew in het zonnetje gezet.

rembrandt
26-11-08, 17:54
ZOu niks voor mij zijn, maar die huwelijksreisfoto's zien er leuk uit.
Maar je komt ze in Disney veel tegen en vooral die Mickey en minnie "trouwhoeden" kom je veel tegen en die gaan inderdaad soms apart in een bootje. Leuk om te zien.

Dr. Phlox
26-11-08, 20:58
Bedankt voor de reacties. Het duurt nog even, maar ik zal er zeker gebruik van gaan maken. Lijk me bijzonde leuk dat je aangesproken wordt omdat het je 25e jarig huwelijksfeest is. Nog maar niks tegen het vrouwtje zeggen.
Grz
Ton

Syllvia
27-11-08, 07:54
Wij waren vorig jaar op onze 25 jarige huwelijksdag in Epcot.
Ben ik even blij dat de kinderen niks wisten van buttons e.d. Dat is nu net helemaal niks voor mij zoiets.

Groetjes

Njit
27-11-08, 10:58
Wij gaan volgend jaar in Tokyo Disney ook op zoek naar buttons. Weet niet of ze dit hier ook doen (Disney Parijs kent het bijvoorbeeld niet).

Hannah
26-01-09, 12:50
Beetje late reactie!

Wij hebben tijdens onze huwelijksreis ook de telefoontruc mogen beleven in de Hollywood Studio's in de rij voor de tram tour! Wat een verrassing, ik vond het zo leuk!! Minnie vond dat Mickey haar nu ook maar eens ten huwelijk moest vragen! Ze wilde nu eindelijk wel eens een mooie jurk en een weddingcake!
Ook wij hebben een certificaat gekregen.
We kregen vaak gratis coockies en we mochten Wishes vanaf 'VIP' plaatsen bekijken vanaf de Astro Orbiter.
We mochten voorin zitten in de monorail, kregen de beste plekjes in de attracties, echt heel leuk!
In het hotel (Beach Club) kregen we een upgrade naar waterfront, een gigantische kamer! En dat allemaal vanwege onze 'just married' button!

Het dragen waard!

Njit
26-01-09, 13:02
Wij mogen van Marjol en Gerbert hun Just Married button lenen voor het geval ze in Tokyo Disney deze niet hebben (het is volgens mij echt iets Amerikaans).